Jump to content

НОВЫЙ СЮЖЕТ 5 - Tajne ścieżki


trurl3
 Share

Recommended Posts

Dołączona grafika

Ten mod jest duzym dodatkiem do moda НОВЫЙ СЮЖЕТ 5 (autor dan), wnoszącym do NS5 mnóstwo dodatków i zmian.

"Tajne ścieżki", został stworzony jako dodatek do "Nowego Scenariusza 5", który przedstawia całkowicie nową linię zdarzeń i w którym nie pozostało nic ze scenariusza oryginalnego "Cienia Czarnobyla".

Jest to odmiana "Hardcore", i przejść ją nie jest łatwo. Ten dodatek będzie interesujący szczególnie dla tych, którzy przeszli już NS5 raz lub kilka razy, komu ten scenariusz przypadł do gustu i kto chciałby jeszcze raz "zanurzyć" się w świat "Nowego Scenariusza 5", ale tym razem z nowymi wrażeniami i nowymi zakrętami akcji. Nowa gra konieczna.

Opis zmian i dodatków

1) Całkowicie zmieniona forma Nowego Scenariusza 5: nowe ekrany menu, nowe video podczas ładowania, nowy HUD (New Radiation & Cardiography), nowe ekrany ładowania (na bazie ekranów z Monnoroch), nowe ikonki inwentarza, muzyczna oprawa menu i samej gry (wykorzystano kompozycje i fragmenty muzyki: Clint Mansell, Camel, Linda Perry, Doors, Soungarden, Tito & Tarantula, Black Sabbath, Deep Purple, King Crimson, Beatles, Jimi Hendrix, Finch, Поль Мориа, Ария i wielu innych).

2) Dodano 15 nowych personaży, nowe potwory i około 50 nowych kwestów oraz kilka misji globalnych, wplecionych w Nowy Scenariusz 5.

Nowe personaże: Merlin, Graf, Książę, Cezar, Antykwariusz, Tropiciel, Piekarz, Lektor, Zwierzobój, Mechanik Potapow, Wędrowiec, Jurij Siemiecki, Fantomy, Świadomość-Z ekolodzy, profesor Gromow. Nie wszystkie zwroty akcji są teraz oczywiste, żeby przejść, trzeba uważnie czytać dialogi. Dodano kwesty tym, którzy przedtem ich nie mieli. Spotkamy się w grze z samym Siemieckim i poznamy jego tragiczna historię. Gra zaczyna się w innym miejscu i w innych warunkach, na pół roku przed wydarzeniami w "Cieniu Czarnobyla" a konkretnie 5 października 2011 roku. Końcówka zrealizowana jest nieco inaczej. Wszystkie nowe kwesty i dialogi pozwalają pełniej i bardziej świadomie dojść do końcówki scenariusza, zrozumieć dlaczego GG idzie tam, gdzie go prowadzi gra i żeby akcja gry stanowiła pełniejsze przygotowanie dla wydarzeń w "Cieniu Czarnobyla". Zasadnicze dodatki w scenariuszu zaczynają się po pierwszym przyjściu do Baru i rozmowie z Barmanem, ale szereg nowinek wprowadzono już od samego początku, na przykład, system zadań w kontekście przygotowania "młodego bojownika Monolitu". Końcowa droga do Prypeci i do Elektrowni (Sarkofag) teraz jest znacznie trudniejsza.

3) Dodano nowe przejścia pomiędzy poziomami, tak zwane "Tajne ścieżki", które można poznać jedynie znajdując nowy artefakt "Przewodnik" według porady Wędrowca i po przyniesieniu artefaktu jemu, a wtedy on "odczyni uroki" i powie, co robić. Schowek Siemieckiego ma teraz inną zawartość. Schowek Striełoka to teraz tajne miejsce i trafić tam będzie można wyłącznie w kweście.

4) Wszystkie kwestowe przedmioty NS5 przeniesione są w inne miejsca. Trzeba będzie ich szukać na nowo :D.

5) Dodano: Bioradar (żeby go znaleźć, trzeba uważnie czytać dialogi), plecak (teraz można robić własne schowki), PSI-zamek do plecaka, "Inteligentne znaczniki GPS" (do kontroli zawartości schowków), nowe przedmioty kwestowe, artefakty, Amulety, kombinezony i wiele innych. "Rzadkie schowki", włączane opcja w menu АМК , teraz już nie są takie rzadkie.

6) Dodano 45 jednostek nowej broni i nowe naboje. Nowe bronie, oczywiście, można będzie zdobywać w kwestach. Pewna ilość została przekazana kwestowym NPC-om i do sprzedaży nowemu handlarzowi. Dodano Grawikarabin, którym można aktywizować anomalie, przyciągając a potem rzucając artefakty.

7) W Barze usunięto całą symbolikę i napisy "Powinności" i przerobiono go na "bandycki". Muzyka tez przerobiona. No i teraz barem rządzą Braciaki! A "Powinność"... Na razie jest to młode ugrupowanie, ale z wielkimi ambicjami.

8) Pilnujcie, żeby nowi NPC-e byli żywi - będą potrzebni w scenariuszu. Czytajcie uważnie dialogi i wiadomości SMS - będzie tam podane dużo "wskazówek", dużo pożytecznej i potrzebnej informacji, nie zaznaczonej w zadaniach.

Nowy HUD i radiacja

Do tego, żeby w nowym HUD-zie funkcjonowała skala radiacji, trzeba powiesić na pasie dozymetr, który dostępny jest od razu, w zestawie startowym Głównego Gracza. następnie należy pilnować, żeby urządzenie nie przepadło z inwentarza i nie było zdjęte z pasa. Jeśli jednak utracicie dozymetr, to można go kupić u handlarzy. W nowym HUD-zie zadania pokazywane są w formie wiadomości SMS (nie ma dużych liter w centrum ekranu, sygnalizujących otrzymane zadanie), trzeba uważać, nie spieszyć się. I jeszcze był zauważony taki fakt, że do tej pory, dopóki pierwszy raz nie powiesisz dozymetru na pas, nie można wziąć granatu. Jak już pierwszy raz powiesisz, to z granatami wszystko robi się normalnie. Wieszajcie od razu.

Co do radiacji:

*) Jednostki pomiaru dawki otrzymanej radiacji - Rentgen, albo Ber.

*) Strzałka dozymetru pokazuje poziom promieniowania wokół gracza.

*) Radioaktywne artefakty także są rejestrowane dozymetrem, kiedy na pasie.

*) Są nieśmiertelne poziomy radiacji.

*) Jeden Antyrad nie odprowadzi całej radiacji, a tylko ok. 20 - 25 Rentgenów.

*) artefakty, wyprowadzające radiację, odprowadzają nagromadzona dawkę. Ale antyrady są efektywniejsze.

*) Dawka radiacji wyprowadza się sama po pewnym czasie, ale bardzo powoli.

*) Przy nagromadzeniu 150 R, zaczyna pogarszać się wytrzymałość - szybciej spada, wolniej powraca.

*) Przy nagromadzeniu 300 R, zaczyna pogarszać się psi-zdrowie, chociaż nie do końca, to całkiem wyraźnie. Konieczne jest obniżenie dawki promieniowania do dopuszczalnego poziomu (mniej niż 300 R) i psi-zdrowie, w najbliższym czasie, wróci do normy.

*) Tak samo, od 300 R, zaczyna pogarszać się zdrowie, spada jego maksymalny poziom. To nie jest śmiertelne, ale utrudnia grę w stanie napromieniowania

*) Przy nagromadzeniu 600 R, radiacja staje się śmiertelna - zdrowie powoli spada do zera, dolnego poziomu zdrowia nie ma. Przy dalszym wzrastaniu dawki, szybkość pogarszania się zdrowia spada, zachodzi nieodwracalny proces.

Screeny

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Image Image

Możliwe problemy i ich rozwiązania

Możliwe są wypady na początku gry na Czarnobylu-2, w Bunkrze sterowania monolitu i w Sarkofagu, kiedy następuje uszkodzenie autosave i wszystkich sejwów na kolejnej lokacji. Ale metoda obejścia tego problemu jest dość łatwa, jeśli robić zapisy gry na poprzedniej lokacji, przed wejściem na nową , i uważać na zegar - jeśli "zawiśnie" (t.zn. czas gry nie zmienia się), to nie ma sensu dalej grać, trzeba wrócić na poprzednia lokację albo wgrać jeśli przestana pracować (nie pokazują się kiedy należy, albo "zawisają" na ekranie, chociaż nie ma uszkodzeń), to znaczy że trzeba wracać do poprzednich stanów gry. Jeszcze jednym sygnałem tego, że wkrótce nastąpi krytyczna awaria autosave, jest fakt przerwania pracy teleportów na Czarnobylu-2. W tym przypadku również nie ma sensu iść dalej w grze - wracamy wstecz. Jak pokazała praktyka testowania danego "błędu", będą 2-3 wypady i dalej będzie szło normalnie, bez problemów. Po pierwszym przejściu z Sarkofagu na Czarnobyl i do Prypeci problemy ustają. Wypady są możliwe, ale nie są krytyczne, jeśli stosować się do podanych zaleceń.

Linki na pobieranie + instrukcja instalacji]

Wariant Nr1: ("Tajne ścieżki" - 84,4 mb):

http://narod.ru/disk/15701885000/gamedata.7z.html

http://rghost.ru/677803

http://MoiDisk.ru/u768xop3jvf6

Kolejnośc instalacji: S.T.A.L.K.E.R. "Cień Czarnobyla", patchowany na v1.0004, AMK 1.4.1 (koniecznie wybrać menu АМК, na samym dole okna dialogowego instalacji) + Patch v.1 + Patch v.2 , potem "Nowy Scenariusz 5" i "S.T.A.L.K.E.R.'s sound remake 3.02 pod NS5 + Universal Scopes", z góry na to wszystko instalować "Paczkę od antreg" (wszystko z nagłówka tematu "НОВЫЙ СЮЖЕТ 5") i, w końcu, dodatek "Tajne Ścieżki". Potem jeszcze obowiązkowo Update! + Fiks wypadów (instaluje się na końcu).

Wariant Nr2 (NS5 + wszystko konieczne + dodatek "Tajne ścieżki" - wszystko w jednej paczce - 221 mb):

http://narod.ru/disk/15705302000/HC5%2B.7z.html

http://moidisk.ru/utxgfgc601pp

Kolejnośc instalacji: S.T.A.L.K.E.R. "Cień Czarnobyla", patchowany do v1.0004, AMK 1.4.1 (koniecznie wybrać menu АМК, na samym dole okna dialogowego instalacji) + Patch v.1 + Patch v.2 i wreszcie, ten zestaw, zawierający wszystko, co potrzeba.

Potem jeszcze obowiązkowo Update! + Fiks wypadów (instaluje się na końcu).

*Mod "Złota Jesień" (z Dodatkowych plików) instaluje się oddzielnie, wedle życzenia, do zestawu nie został włączony

!Uważajcie, żeby w waszym katalogu "gamedata" nie pojawił się jeszcze jeden. procedurę kopiowania z zamiana lepiej przeprowadzić z zawartością gamedata niż z samym katalogiem.

Dodatkowe pliki

Mod od

Chimaera "Złota Jesień" - bardzo zalecany do instalacji , ponieważ dodaje wizualne wrażenia pory roku (jesień). Instalować na samym końcu.

Golden_Autumn v2.0 (27,1 mb):

http://narod.ru/disk/15702986000/Golden_Autumn.7z.html

http://rghost.ru/677844

http://MoiDisk.ru/2by3bjecu7jr

Zalecenia]

1) Możliwie nie korzystać z "szybkiego zapisu", a zapisywać przez menu lub konsolę, żeby uniknąć uszkodzenia sejwów. Róbcie zapisy przed przejściem na kolejna lokację na wszelki wypadek, szczególnie na początku gry: Sarkofag-Czarnobyl-2- Bunkier.

2) Żeby osunąć kołysanie kamery przy chodzeniu, trzeba w pliku: user.ltx (ściezka: C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty\stalker-shoc\ znaleźć alfabetycznie ścieżke: cam_inert i ustawic wartośc na 0. Domyslnie jest tam - 0.7.

3) Zaleca się ustawić w opcjach АМК "Rzadkie schowki" (tym bardziej, że one nie są już takie rzadkie), można tam zmaleć wiele interesujących rzeczy.

Credits"]

Wkorzystano prace, porady i najrózniejsza pomoc nastepujących osób: АМК_team, dan, Monnoroch, Руся, Chimaera, TIREX, Kolmogor, ferrari314, Serafim12, Kostya V, ANVil, Aaz, Zeka1996Korneev, Storyteller, Deathdoor, Born, Chingy, idler, Zereset, Dester, n6260, -D-eath, kirag, malandrinus, 22ff, and_modern, dimos, tor62, Aleksandr44 и heromen. Jesli kogos opuściłem, prosze dać znać, obowiązkowo uzupełnię.

Ogromne podziekowania dla dan_a za cierpliwość i pomoc w stworzeniu tego dodatku.

Ostateczne uaktualnienie v1.3 z 17.06.2010 (instalować obowiązkowo! Waga ~ 47 mb)]

update_v1.3_narod.ru

update_v1.3_rghost.ru

update_v1.3_MoiDisk.ru

1) Nowe kwesty i nowe misje globalne. Zmienono niektóre ze starych misji.

2) Nowe unikalne bronie. Niektóre przedmioty kwestowe i artefakty.

3) Usuniete znaczniki trupów z minimapy i Bioradaru dal utrudnienia kwestowych poszukiwań. Czytajcie uważniej opisy zadań, tam są wszystkie wskazówki i pospowiedzi.

4) Dodane nowe potwory. Przebalansowane stare.

5) Pełłny rebalans artefaktóew i amunicji.

6) Ilośc slotów pod artefakty, części potworów i urządzenia zmniejszono z 24 do 16 szt.

7) Usunięto wiele cziterskich mommentów, na przykład, kręgi piekła u Wariaga można było jednak przejść z bronią, teraz się nie uda.

8) Poprawiono wiele błędów, jednak możliwośc wypadów na Czarnobylu-2 pozostała.

9) Zmieniona została końcówka. Teraz są dwie końcówki, która z nich jest prawidłowa, każdy decyduje sam.

10) Przu ograbieniu nie jest odbierany dozymetr, Bioradar i detektor Krugłowa, dlatego nie trzeba ich juz nigdzie ukrywać, szczególnie dozymetru.

11) Dodano możliwość aktywacji artefaktami odpowiadających im anomalii. Aktywacja odbywa sie przy pomocu Grawikarabinu: przytrzymując PKM przyciągamy do siebie artefakt, po czym lewym przyciskiem wyrzucamy i w miejscu jego upadku/zatrzymania się powstaje anomalia. W ten sposób otrzymujemy jeszcze jeden rodzaj broni.

12) Dodano przekrojowa misję poszukiwania magicznych Amuletów. Po zebraniu wszystkich sześciu Amuletów nastąpi przekształcenie ich w jeden Amulet-Straznik, z unikalnymi właściwościami ochronnymi.

13) Górny próg radiacji, przy którym nastepuje "kolaps", obniżono do 600 rentgenów.

14) Podczas przechodzenia scenariusza na GG oczekuje wiele zasadzek i niespodzianek, których nie było wczesniej.

15) Zmieniono rodzaj i lość kwestowych przedmiotów koniecznych do zaliczenia niktórych kluczowych zadań.

I wiele, wiele więcej... Instalować obowiązkowo!

Nakładać na wszystko inne z zamianą plików.

Po instalacji Ostatecznego uaktualnienia Nowa Gra OBOWIĄZKOWA!

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Fiks wypadów

(Fix_05_z 24.08.2010) + poprawki drobnych błędów (instalować na wszystko ~ 180 kb)]

1) Na temat wypadu (Out of memory) w "Dolinie mroku", kiedy idziemy tam po klondike artefaktów:

powoduje to mała literówka.

Poprawienie jest bardzo proste:

otwieramy notatnikiem plik esc_graf.script (jest tutaj: \gamedata\scripts)

znajdujemy linijkę:

local obj=alife():create("af_kol_3",vector():set(179.378,6.95,-358,228),379612,938)

Literówka jest zaznaczona na czerwono. Zamiast przecinka trzeba postawic kropkę!

2) Na temat wypadu (there are no free room to place item).

Tak, jest taka sprawa. Leczy sie prosto: znajdujemy plik: arc_belt_slots.ltx (jest tutaj: \gamedata\config) i są w nim tylko dwie linijki:

[arc_belt]

max_belt = 24

Tu trzeba zamiast 24 wstawić 16 i wypadów nie będzie.

3) Poprawione literówki i niekonsekwencje, gdzie wskakuje określenie "Naznaczony", na przykład, "Naznaczony nie chce spać" - poprawiono na "Striełok". Barman w odpowiedziach wspomina czasem "Naznaczony" (u Barmana przechodzi to po rozpoczęciu nowej gry, ale absolutnie nie jest to krytyczne i rozpoczynac nowej gry z tego powodu nie trzeba).

4) Poprawiony mozliwy wypad (item by index not found in section game_relations) po wzięciu dziennika u Oszalałego profesora.

5) Poprawiona systuacja, kiedy odchodzili i nie wracal na swoje miejsca "kolejarze" Lektor i Cezar w Bunkrze uczonych, jeśli razem z nimi przeczekać emisję (tu trzeba przegrywać od momentu wzięcia zadania na te personaże, jeśli przemieścili się na inną lokację).

6) Poprawiono opis w PDA zastawu artefaktów dla Lewszy do naprawy elitarnego detektora anomalii.

7) Poprawiono Amulety i "Rubinowe" arty pod katem radioaktywności (dla bardziej prawidłowego balansu progowego). Nieco wzmocniono Pajaka Паук i troche osłabiono ślepego psa (tego białego).

Link_1 lub Link_2 lub link_3

Po instalacji Fiksa nie jest konieczna nowa gra.

Nowa gra obowiązkowa!

Niewielka podpowiedź w przechodzeniu podstawowych misji "NS5 + Tajne ścieżki" i znajdowaniu niektórych kwestowych przedmiotów i recept.]

Poszukiwanie schowka Siemieckiego]
W Nowym Scenariuszu 5 istnieje ścieżka kwestów na poszukiwanie schowka Siemieckiego.

Zadanie - zebrać 8 fragmentów mapy położenia schowka. Żeby je zebrać, konieczne jest bardzo uwazne i niespieszne przechodzenie.

Otrzymac dostep do schowka mozna tez innym sposobem: uzyskać informację u jednego z kwestowych NPC-ów (oczywiście, nie za darmo), posiadając już kilka fragmentów (niezbędne sa ósmy i czwarty).

Ale jasne jest, że ciekawsze będzie odnalezienie wszystkich fragmentów samemu. Po wzięciu zadania, fragmenty nie będą widoczne w inwentarzu, za to pojawi sie rozdział w PDA, gdzie będzie pokazana informacja o znalezionych fragmentach.

Jesli znaleźć fragmenty jeszcze przed wzięciem zdania, to będą widoczne w inwentarzu. Po wzięciu zadania znikną stąd, i jak już mówiłem, pojawi się rozdział w PDA.

Fragmenty mapy:

1) Jeden fragment (pierwszy), razem z samym zadaniem, daje kwestowy stalker. Personaż pojawi się po rozmowie z szefem bandytów, który da na niego kwest.

2) U jednego z bandytów w DM podczas wypełniania jednego z kwestów Woronina.

3) U jednego z najemników. Pojawia sie po wzięciu zadania u Biesa na odnieśienie 2 sztuk broni do Pietrenko.

4) U majora. Major pojawia się po zadaniu od Wariaga.

5) Podczas wypełniania zadania na uczonych-zdrajców w DM.

6) U bandyty, przy ograbieniu.

7) Y jednego z najemników podczas ochrony Kła na magazynach.

8) U jednego z monolitowców (to ostatni fragment), kiedy trafiamy w konkretne miejsce podczas zadania Kła.

W rezultacie - uzyskujemy znacznik schowka Siemieckiego na Radarze.

Idziemy tam i zbieramy niezły towar.

Poszukiwanie PDA dla Barmana]

Kolejność przechodzenia:

1) Barman daje zadanie - znaleźć PDA (szukamy kuriera w Dolinie Mroku).

2) Bandyci zabrali Kurierowi PDA i schowali. Kurier oznajmia o tym po uratowaniu.

3) Przy próbie poszukiwać nastepuje wybuch. PDA zniszczony. Barman wzywa spowrotem. W rozmowie Barman chce, żeby odnaleźc kopię informacji.

4) Po kopie idziemy do Ducha. Duch nie ma kopii. Odsyła do Kła.

5) Kła nigdzie nie ma. I tu wznym personażęm okazuje się Sidor.

6) Sidor wysyła do Wariaga. Wariag odsyła do Majora.

7) Po rozmowie z Majorem, obowiązkowo idziemy do Sidora.

8) Sidor wysyła do X-16 (Jantar) i prosi, żeby znalezione tam dokumenty oddac Kłowi.

9) Żeby wziąc dokumenty z Х-16, trzeba znaleźć dziennik oszalałego profesora według zadania Sacharowa. To po pierwsze. Potem, w samym Х-16 trzeba znaleźć dokumenty albo jakąkolwiek inna informację.

10) E woila! Idziemy do Kła, a jego atakują najemnicy. Bronimy Kła. On zabiera zdobytą w Х-16 informację i daje zadanie na poszukiwanie informacji w Х-18.

11) Ale od Kła potrzebujemy jeszcze kopie informacji dla Barmana. Ona (informacja) jest w PDA Kła. U Kła ten dialog jest obecny od razu, jak zwrócimy się do niego. W ten sposób pojjawiaja się dwie ściezki kwestów. Szukamy PDA w wiosce pijawek, w domu z teleportem, według wskazówki Kła. Mnich, pojawiający sie w wiosce pijawek, pomaga znaleźć PDA Kła, poniewaz do domu nie da sie wejśc tak zwyczajnie - odrzuca teleport. Wypełniamy instrukcje od Mnicha i oddajemy PDA Barmanowi.

12) Potem (albo przedtem, to zalezy), idziemy do Х-18 i zabieramy informację (tam sie zorientujecie od kogo).

13) Odnosimy znalezione Kłowi. On prosi, żeby zanieść obydwa znaleziska do Sidora na Kordon.

14) Sidor bierze te rzeczy i wysyła do Doktora w Prypeci (ale najpierw trzeba wystapić w roli przewodnika dla jednego ocokrajowca).

15) A dalej... Końcowy skok na Elektrownię!

Recepty transmutacji artefaktów

W Nowym Scenariuszu 5 (od samego pojawienia) istnieją

absolutnie wszystkie recepty transmutacji artefaktów, które były w bazowym modzie АМК 1.4.1. Autor Nowego Scenariusza 5 rozłożył i rozdał te recepty inaczej, niz to jest w АМК v1.4.1. Znalezienie kilku recept może nastręczyć trudności, z powodu "utajenia" ich położenia lub utrudnień w sposobie ich otrzymania/znalezienia. Dlatego napisze tutaj o 5 receptach, które sprawiają (według informacji uzytkowników na forum) najwięcej trudności:

1) Diamentowy kulebiak - jedna z pierwszych recept, które można uzyskać w grze. Znajduje sie w "schowku" w Sarkofagu. Znaleźć nie jest łatwo, poniewaz ten "schowek" nie znajduje sie na kwestowej trasie GG.

2) Symbiont - znajduje sie w "schowku" w laboratorium X-18 (podpowiedź: podnoście głowy wyżej, ponieważ możliwe sa konsekwencje aktywności Burerów).

3) Kwaśny jeżozwierz - znajduje sie w dobrze ukrytym "schowku" w laboratorium X-10 na Radarze.

4) Kompleksowa recepta na 4 transmutacje na bazie Pustaka - w schowku w laboratorium X-16 (podpowiedź: podnoście głowy wyżej, ponieważ możliwe sa konsekwencje aktywności Burerów).

5) Stalowy Kulebiak - mozna otrzymac na samym początku gry na Czarnobylu-2, jesli zdążycie uratować jednego "niewiernego" od ludzi Salomona.

Poszukiwanie Amuletów]

W «Tajnych Ściezkach» istnieje zadanie na poszukiwanie sześciu Amuletów, po zebraniu których otrzymujemy Amulet-Obrońcę z unikalnymi własciwościami obronnymi. Zadanie otrzymujemy od Wędrowca na Radarze.

1)Pierwszy Amulet zdejmujemy z szyi złodzieja (automatycznie pojawia się w inwentarzu) jeszcze przed otrzymaniem zadania.

2)Drugi leży na ziemi w odludnym miejscu na Magazynach Wojskowych w wiosce.

3)Trzeci na trupie doświadczonego Kopacza. Trup Kopacza pojawia się po wzięciu zadania na poszukiwanie części instrukcji montażowej Miniguna od Mechanika Potapowa. On tez powie, gdzie mniej więcej szukac trupa.

4)Czwarty Amulet leży na ziemi w X-16 w wystarczająco oświetlonym miejscu. GG przemieszczając się będzie dosłownie o metr od Amuletu. Po prostu uwaznie patrzymy pod nogi i na boki.

5)Piąty jest w schowku Siemieckiego.

6)Szósty jest w inwentarzu jednego z kwestowych personazy, którego należy zlikwidować w jednym z zadań. Nie ominiecie go.

Kiedy tylko zbierzecie wszystkie sześć Amuletów, od razu (automatycznie) nastapi przeobrażenie, w wyniku którego pojawi się Amulet-Obrońca, a wszystkie zebrane Amulety znikną.

Poszukiwanie części instrukcji montażu Miniguna]

W «Tajnych Ściezkach» istnieje zadanie na poszukiwanie siedmiu części instrukcji montazowej Miniguna (szściolufowy kulomiot). Zadanie daje mechanik Potapow.

1)Jedna część leży w schowku na Kordonie na terytorium Posterunku. Trzeba szukać schowka na ziemi.

2)Druga część na trupie stalkera na Wysypisku. Trupa trzeba szukać tam, gdzie stado psów i rodzinka połamańców.

3)Trzecia część na trupie w Х-18. Trzeba sprawdzic wszystkie kąty, trupa nie łatwo zobaczyć.

4)Czwarta część na trupie na Radarze. W lesie na kamieniach. Trzeba poskakać po głazach.

5)Piata część na trupie w podziemiach Agropromu. Tu wszystko proste, podziemie nie jest duże.

6)Szósta częśc na trupie w katakumbach Х-16. Tez nietrudno znaleźć, katakumby nie sa duże, po prostu trzeba uważnie patrzec na boki.

7)Siódma część na trupie w Prypeci w hotelu.

autorzy: antreg & Ruvin

tłumaczenie: trurl3

Ciąg dalszy nastąpi... Już skończone :D

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Niezmordowany, trurl3 - powinni umieścić Cię w którymś modzie... Tłumaczyłbyś zaszyfrowane dokumenty w jakimś queście i prowadził kancelarię prawną - w Zonie też musi być sprawiedliwość bez samosądu:zsrr:. Nie grałem w Tajne Tropy ale Nowyj Sjużet przeszedłem, jak skończę Soljankę to pewnie zobaczę co wnosi ten dodatek? Nowyj Sjużet jest niestandardowy - zaczynamy w Elektrowni i choć na początku jest ciężko możemy szybko solidnie się dozbroić, bardzo ciekawa fabuła i fajne postacie. I ten bandycki Bar - rewelacja.

Link to comment
Share on other sites

Niezmordowany, trurl3 - powinni umieścić Cię w którymś modzie... Tłumaczyłbyś zaszyfrowane dokumenty w jakimś queście i prowadził kancelarię prawną - w Zonie też musi być sprawiedliwość bez samosądu:zsrr:

Dzięki za pomysł. Możecie się tego spodziewać.

Na inny forum zapewne też wam znanym jest pomysł zrobienia wątku problemy techniczne do soljanki,ciekawe gdzie podpatrzyli?

Trzeba sprawdzać czy jakieś typy nie kopiują od nas.

Link to comment
Share on other sites

Przyznam się, że podczas tłumaczenia opisu mod wzbudził moje zainteresowanie. Trzeba by się przyjrzeć pierwszej wersji moda - "Zewowi monolitu", bo "Tajne ścieżki" są dodatkiem do tego pierwszego. Już mnie klawiatura świerzbi do tłumaczenia...

Link to comment
Share on other sites

Cha, cha, cha... Powiadają, że kto raz zanurzył się w Nilu będzie do niego wracał. Tłumaczenia znacznie mniej niż w Soljance ale nie za wcześnie na takie wyzwanie? Dopiero co RC3 zrobiłeś, trurl3... Jedynym za jest świeża "znajomość języka". Odpocznij trochę i niech bractwo złapie zapał na moda, bo jak znowu dostaną na tacy to malkontenci zaczną swoją starą śpiewkę - wybrzydzanie.:D Jeszcze nawet honorowego obywatelstwa na pokrewnych forach nie dostałeś... Jednym słowem - zaszanuj się trochę a miłośnicy Stalkera nich podzielą Twoje odczucia do Twojej osoby.:D

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę, że trzeba od razu brać się za Tajne ścieżki, jeśli już. Pobrałem obydwa mody, a Tajne ścieżki są już w wersjo 'full' tzn. wraz z podstawowa wersją. Ale jeśli są inne zdania, to piszcie. W razie rozpoczynania od Zewu monolitu, będzie trzeba potem tylko tłumaczyć różnice. Natomiast zakładam, że w Tajnych ścieżkach jest już większość materiału Zewu Monolitu, przynajmniej jeśli chodzi o teksty. Teraz sprawa z innej beczki. W instrukcji instalacji jest podane, żeby zainstalować SoC a potem dwa patche. Ponieważ mowa jest o tych patchach jeszcze przed instalacja moda to rozumiem, że to są patche do SoC. Wiecie coś o tym? Przy instalacji Soljanki nakładałem ja od razu na SoC i nie było mowy o żadnych patchach na podstawkę. Zastanawiam się, czy są konieczne.

Link to comment
Share on other sites

Uściślijmy terminologię - mod nazywa się "Nowy Scenariusz 5" i podstawowa wersja nosiła tytuł "Zew Monolitu". Obecnie wyszedł dodatek do Nowego scenariusza 5 noszący tytuł "Tajne ścieżki". W moim artykule podaje tłumaczenie z rosyjskiej strony gdzie sa dwie wersje linków do Tajnych ścieżęk. Wersja 1 - to sam dodatek a Wersja 2 to Zew Monolitu z Tajnymi ścieżkami i wszystkim co potrzeba, oprócz Ostatecznego uaktualnienia i Fiksa. Ja właśnie pobrałem wersje 2, czyli według autorów w zasadzie kompletny mod z dodatkiem Tajne ściezki.

Link to comment
Share on other sites

No to jeszcze raz w punktach opisz co po czym instalowałeś i skąd. Ja pobrałem tak jak mówiłem i mnie gra nie ruszyła. Teraz pójdę Twoim tropem. Tylko mnie niepokoi ten opis w readme do patcha z 4.08.2009 gdzie jest napisane że trzeba zainstalować również moda AMK 1.4.1

Link to comment
Share on other sites

Właśnie dodałem do podstawki SoC 1.0004 gamedata z letitbit a potem patch. Ale co ciekawe, obserwując dodawani patcha widzę, że wszystkie pliki z patcha już w tej dystrybucji są, patch de facto nie wnosi nic nowego :) zaraz spróbuje czy odpala. Tajne ścieżki ściągają się EDYCJA: Sukces! Gra się uruchomiła nawet bez klucza -nointro. Na dole jest informacja, żę zawiera w sobie AMK 1.4.1 a to znaczy, że wersja z letitbit ma rzeczywiście w sobie wszystko. Trochę mnie niepokoi sprawa tego patcha, który właściwie nic nie wnosi, ale może coś przeoczyłem. W każdym razie ten przepis działa. Teraz jak ściągnie się sam dodatek Tajne ścieżki, zobaczymy czy pójdzie dalej.

Link to comment
Share on other sites

W każdym razie ta wersja Zewu Monolitu już przez kogoś była doprawiana :) - tu już jest katalog /pol z plikami i w localisation.ltx jest link do katalogu /pol. Jestem w szoku jak szybko lądują się sejwy - przynajmniej w porównaniu z Soljanką to niebo a ziemia. O jakich plikach mówisz, że trzeba pozmieniać "te co zawsze"? Tak czy inaczej Zew Monolitu działa. Zrobię sobie kopię /gamedata i będę dalej eksperymentował na kopii :). Na razie mam 50% dodatku Tajne ścieżki.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba się uodpornić na internetowych mędrców i robić swoje...Chamstwo , bluzganie i brak szacunku dla ludzi ,którzy jakby nie było tworzą jakąś grupę tematyczną to nie sposób na forum.Najfajniejsze jest w tym to, że dzieciak z jednej strony może bluzgać bezkarnie szefowi firmy ,który zatrudnia 20 jemu podobnych.... Co do tematu myślę ,że ten mod będzie miłą odmianą po Soljance. Zmieniona fabuła, Strelok po drugiej stronie barykady, nowe zadania to wszystko będzie zachętą do poznania moda.

Link to comment
Share on other sites

Jednym z powodów, dla których zaprzestałem pojawiać się na forum dotyczącym Soljanki na wiadomym forum było właśnie chamstwo, i to co gorsza popierane przez administrację. Takie postępowanie byłoby nie do pomyślenia na przykład na forum AMK albo live.cnews gdzie często bywam ze względu na pojawiające się wiadomości od Arhary i porady dotyczące przechodzenia. Wielu ludzi ma ugruntowane negatywne zdanie o kulturze Rosjan, ale tak naprawdę to można się od nich uczyć, jak powinno wyglądać takie forum i jak powinna wyglądać praca moderatorów i administratorów.

Link to comment
Share on other sites

Hola, hola, panowie, nie kupą ... :) Niech się każdy chętny dobrze zastanowi, czy ma dość samozaparcia i wiedzy. Ja naprawde nie mogę każdemu szczegółowo mówić jak to się robi. Podaje narzędzia i tyle. Poza tym dobrze byłoby wiedzieć, jaki kwalifikacje mają chętni do tłumaczenia. Tłumaczenie ze słownikiem w reku nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Jak dotychczas prawie nie miałem problemów. Gra wczytuje sie błyskawicznie (oczywiście w porównaniu z Soljanką - wczytanie sejwa to ok. 15 sekund). Miałem dwa czy trzy razy wypad do pulpitu bez logu - zawsze w tym samym miejscu terenu. Po prostu obszedłem to miejsce bokiem :). Chodzi stabilnie i płynnie. Po prostu nie ma sie do czego przyczepić. Zwłaszcza - jeszcze raz to podkreśle - w porównaniu z Soljanką. UWAGA: wszystko co pisze tyczy sie Zewu Monolitu. Za Tajne Ściezki wezme sie po spolszczeniu ZM.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity