Jump to content

Fenomen S.T.A.L.K.E.R.A


czernobyl10
 Share

Recommended Posts

Czy uważacie że gra stworzona przez ekipe gsc jest fenomenalna i wyjątkowa? Niech każdy się wypowie. Dla mnie gra jest wyjątkowa spośród wszystkich gier jakie ukazały się na PC. Dlaczego bo dostajemy w niej kawał świata do badania, który możemy schodzić wzdłuż i wszerz i nie goni nas czas, kolejna rzecz to inteligencja tzw alife kapitalny pomysł każde wczytanie zapisu to zupełnie inna akcja. Następna rzecz to kobinatoryka, brak amunicji zmusza do jej poszukiwania i zdobywania, dotyczy to każdego towaru, przedmiotu jaki możemy zdobyć w zonie. Rozbudowane opcję handlu z innymi stalkerami oraz handlarzami. Teraz najważniejsze to klimat gry-jedyny i niepowtarzalny który sprawia że zona wciąga nas całkowicie. Odgłosy mutantów nocą to świetna sprawa, anomalje które potrafią zabić w ułamku sekundy. Szary i straszny krajobraz dopełniają całości. Cykl stalkera składa się z trzech gier ale to właśnie cień czernobyla jest tym pierwowzorem pozostałe gry go dopełniają. Na koniec należy wspomnieć o modyfikacjach które zapewniają setki godzin gry i na nowo odkrywają gre. Stalker to klasyka i jakby na to nie patrzeć jest popularny. To wszystko stanowi o fenomenie tej gry.

Link to comment
Share on other sites

Stalker (ale tyko SoC) to pierwsza gra, w której brud był tak uwydatniony. Teraz powstało kilka gier, które ten syf naśladuje, ze Stalker to pierwowzór, pierwsza tak mroczna gra. Mroczna nie dlatego, że to horror (choć czasami to srałem w gacie), ale dlatego, że wszędzie czuć smutek, przygnębienie i zagrożenie, że zza krzaka wyskoczy jakiś stwór. Ten klimat... Jak na razie to jest gra z najgęstszą atmosferą, jaką do tej pory kroiłem pociskami. To czyni tę grę fenomenalną. I choć kilka elementów w niej brakuje, to nie zmienia to faktu, że gra jest E-PIC-KA.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie to mistrzowska gra od której się uzależniłem ! :) Dosłownie, 2 tygodnie nie grałem i już mi chodził po głowie, to co że jedynkę przeszedłem około 20 razy ( nie zmyślam ) Czyste niebo z 6 a Zew Prypeci 2 razy bo jest nudny. Mam edycje kolekcjonerskie ale tylko 2 ostatnich części bo o stalkerze dowiedziałem się w 2002 bodajże ale po planowanych przeciągnięciach nie myślałem że wyjdzie ale się myliłem. Super gra która powala klimatem i samym charakterem .... Stalkerzy .. Mutanty ... Strefa pełna śmierci i główny wątek Elektrownia. To co że są bugi nawet jak by był zbugowany i ciągle bug trapy były by grał bym do oporu aż by mi się klawiatura zepsuła :) Najlepsze jest to że nie potrafię dokładnie tego określić co mnie do stalkera ciągnie. Ma on to coś w sobie .... Ahh ..

Link to comment
Share on other sites

Gdy pierwszy raz włączyłem stalker wyłączyłem go po 15 minutach bo zacinał się niemiłosiernie na starym kompie.Gdy zakupiłem nowy procesor i więcej ramu włączyłem grę w celach testowych,pograłem jakieś 15 minut ale dalej mnie nie zachwyciła.Potem przez przypadek znalazłem na youtube filmik z dalszych etapów gry i zacząłem trochę grać.Po jakimś czasie zainstalowałem jakiegoś moda (chyba AMK) i dopiero w tedy gra mi się naprawdę spodobała.Nigdy nie przeszłe Cień Czarnobyla bez modów,bo mody to tak naprawdę to co daję takiego kopa tej grze.Krótko po premierze dostałem od znajomego Czyste Niebo o ile początek był super to po Rudym lesie było coraz gorzej,gra chodziła gorzej niż Soyanka.Pierwszy raz pomyślałem ze nigdy nie powstanie tak dobry stalker jak pierwszy.Po 10 patcha gra była grywalna i udało mi się ją przejść,ale do tej części nigdy nie pojawiły się duże mody.Z niecierpliwością czekałem na Zew Prypeci jednak gdy dowiedziałem się ze Polska premiera będzie tak opóźnione razem z Dizlem rozpoczęliśmy polonizację,potem dołączył do nas Trurl3 i dzięki pomocy ESTcobs powstałą strona stzpol.xorg.pl która była poprzedniczką aktualnej strony.Po dość udanej polonizacji początkowo ekipa miała się po prostu rozlecieć ale z Trurl3 postanowiliśmy ze spolonizujemy Lost Alphę i strona zmieniła adres na stalkerteam.xorg.pl.Jednak premiera Lost Alphy przeciągała się więc Trurl3 zaczął polonizować Soyankę,podczas tego ESTcobs zaproponował mi domenę pl i strona zmieniła adres na stalkerteam.pl.Dalszą historię chyba każdy zna :)

Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem jedynkę dopiero jak wyszła w premium games i to najlepiej wydane 50pln w życiu.Nie wiem ile razy przeszłem różne części i mody ale ciągle jak nie mam co robić wchodzę do Zony i jakoś nigdy sie nie nudzę mimo że znam już te tereny jak własne osiedle

Link to comment
Share on other sites

Modowalność stalkera jest olbrzymia są mody które zmieniają tekstury jak i mody ogromne które zmieniają całą fabułe. Nie potrafie ich policzyć ale jest ich bardzo dużo. To również świadczy o fenomenie i popularności gry. Całe ekipy moderów pracują nad modami,w ten sposób mamy za darmo nowe gry. Najwięcej modów powstało do cienia czernobyla. Kolejne są w planach i ukażą się w niedalekiej przyszłości. Dzięki tym działaniom stalker wpisał się na trwałe do klasyki gier na PC.

Link to comment
Share on other sites

inteligencja tzw alife kapitalny pomysł każde wczytanie zapisu to zupełnie inna akcja

To i jeszcze jeden czynnik powodują ,że gra się nie nudzi. Chodzi o tryb dnia i nocy. Praktycznie nigdy nie można przejść gry w ten sam sposób. Inna gra w dzień inna nocą .Ale najlepsza jest wielowątkowość NPC-ów.To właśnie wielowątkowość postaci poruszających się niezależnie w tle zrobiła z tej gry coś niepowtarzalnego.
Link to comment
Share on other sites

Następna rzecz to taktyka w grze. Gracz jest samotną jednostką która ma wykonać główne zadanie,oraz aby się utrzymać bierze zlecenia od npc i kupców. Każdy ma swój ulubiony styl gry i go realizuje. Twórcy nie narzucili nam sztywnych zasad i taktyki stosowanej podczas przechodzenia gry. Dlatego gra jest inna u każdego z nas, możemy dobrać odpowiedni zestaw broni i elminować przeciwników po swojemu. Broni jest cała masa od najprostszych obrzynów po najnowsze egzemplarze uzbrojenia, występuje broń do walki na krótkich dystansach jak i broń snajperska do walki na maksymalnych odległosciach. Możemy używać granatów ręcznych i tu jest rozwiązanie które lubję. Granat możemy rzucać normalnie ewentualnie wycelować i wyregulować odległość i siłe rzutu. Jak dla mnie kapitalna sprawa, pomaga w załatwianiu ukrytych za przeszkodami przeciwników.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity