Agrael Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004 Data premiery: 18.12.2012 r. Autor: Modera OPIS: Spoiler 17.10.2011 r. Wojsko podjęło decyzję o skierowaniu jednostki specjalnej “Sokół” do terytoriów oddalonych na wschód od Radaru w celu przeprowadzenia sporadycznych wypraw do Prypeci. Po udanym lądowaniu w okolicach Czerwonego lasu oddział skierował się w stronę miasta Prypeć. Niestety w pobliżu dawnej metropolii kontakt z nim zostaje nagle przerwany. Po kilku nieudanych próbach wysłania jednostek zwiadowczych, których większa część zostaje rozbita przez stalkerów lub wpadła w anomalie, major Kuzniecow decyduje się na negocjacje z Sidorowiczem, aby wysłać kilku stalkerów na poszukiwania. Doświadczony stalker o pseudonimie Kruk zgadza się pomóc żołnierzom. Jego głównym celem jest odnalezienie oddziału “Sokół” oraz grup zwiadowczych. Cechy moda: Nowa fabuła, W Zonie panuje jesień, Przywrócono możliwość jazdy pojazdami. W modyfikacji wykorzystano: Tekstury broni z Nowej wojny, Model Ziła z modyfikacji do Zewu Prypeci (autor nieznany), Model „Płaszcz-egzoszkielet” (autor CrazyStalker), Ikony płaszczy z Narodnaja Solianka (autorstwa AMK). GALERIA: Spoiler INSTALACJA: Spoiler Zalecana kolejność instalacji: 1. Cień Czarnobyla 1.0004. 2. Pobrane i wypakowane archiwum moda (gamedata, bin) umieszczamy w głównym katalogu gry. 3. Dodajemy spolszczenie moda (gamedata). 4. W pliku fsgame.ltx zmieniamy linię: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$| 5. Dodajemy parametr -nointro do właściwości skrótu gry. 6. Plik user.ltx kopiujemy do folderu stalker-shoc (tam, gdzie znajdują się zapisy gry i folder logs). LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Yandex - [KLIK] Patch: Yandex - [KLIK] Fix: Yandex - [KLIK] Mod z patchem i fixem: Google Drive - [KLIK] Źródło: 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jak zwykle ciekawość nie pozwoliła mi ominąć "świeżynki" . Instalacja: gamedata wklejamy do katalogu gry, kopia katalogu rus z przemianowaniem na pol (gamedataconfigtext). W modzie nie ma pliku localizaton.ltx. Stworzenie wersji "okrojonej" nie przyniosło efektu. Dzięki uprzejmości kolegi @Smoxa, który wypakował plik z podsatawki i udostępnił: http://www.sendspace...79/localization . W pliku tym dokonujemy jednej korekty: dodajemy średnik w trzeciej linijce aby wyglądało to tak: [string_table] language = pol font_prefix = ;_cent ;_west Spreparowany w ten sposób localization.ltx wklejamy do gamedataconfig . Gramy. Nie wyszedłem za Kordon, ale w ciągu godziny gry nie zaobserwowałem żadnych zgrzytów. Stabilnie. Brak zadań podstawki, na tym etapie gry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Gram i już miałem go pochwalić za stabilność, kiedy zrobił mi psikusa. Po samoistnym przeteleportowaniu ( po rozmowie z kwestowym NPC ) z Wysypiska na Radar, gra dalej była bezproblemowa, aż do uśmiercenia mnie przez snorki. Od tego momentu, żaden zapis ( robiony z menu ) na tej lokacji nie jest wgrywalny i każdy wywala na pulpit z takim Fatal: FATAL ERROR [error]Exp[b][/b]ression : fatal error [error]Function : CScriptEngine::lua_error [error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp [error]Line : 73 [error]Description : <no exp[b][/b]ression> [error]Arguments : LUA error: ...wanemdrkprzygoda woronagamedatascripts_g.script:20: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value) stack trace: Kilka razy wchodziłem na lokacje z ostatniego zapisu poprzedniej i wciąż to samo. Znalazłem konfliktowy plik i segment błędu, ale nie wiem co zrobić.Linia 20 to druga od góry. function printf(fmt,...) log(string.format(fmt,...)) -- local con = get_console() -- con:execute(string.gsub(string.format(fmt,...), " ", "_")) -- con:execute("flush") end Taka automatyczna teleportacja już była wcześniej ( Dolina Mroku -> Kordon ) i nie skutkowała wylotem, ale też tam nie zginąłem, ani przez pozostałą grę, aż do Radaru. Zostało mi niewiele i chciałbym go dokończyć. Dam jeszcze pytanie do tych co trochę w niego grali. Czy z Wysypiska na Agroprom nie ma przejścia. Przechodzi się tam może podziemiami, a wtedy skąd. Bo z Agropromu na Wysypisko jest zaznaczone. Brak przejścia skutkuję brakiem znalezienia patrolu 1a. W PDA na czerwono, a Sidorowicz wysyła innego stalkera. Edytowane 15 Stycznia 2013 przez kondotier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Tu: http://stalkerin.gam...(разбираем_логи) 12 wylot to Twój. Jest tam napisane co należy zmienić i dopisać w pliku g_script. // Chodzi konkretnie o to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Na razie dziękuję, dobrze że dałeś tą grafikę, bo pod linkiem nie mogłem się połapać. Ten bug to tylko mój, czy będą mieć go wszyscy? Dopisałem te dwa myślniki i dodałem tą linię get_console....... Zaraz uruchomię moda, i zobaczymy co będzie. Podbicie tematu. Efektem zmian była możliwość pierwszego uruchomienia gry z ostatniego zapisu. Ale przy kolejnym starciu ze snorkami, po zabiciu ich, wylot. Próba uruchomienia zapisu skończona takim logiem. FATAL ERROR [error]Exp[b][/b]ression : ai().script_engine().functor(start_game_callback,functor) [error]Function : CALifeSimulator::CALifeSimulator [error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamealife_simulator.cpp [error]Line : 64 [error]Description : failed to get start game callback Usunąłem linię : get_console():execute ("load"..fmt) i znowu można było wczytać ostatni zapis. Trochę chytrzejsza gra ( bo każdego stalkera Apokalipsy z innych modów, teraz zastąpił snorek, ale inny, bo ubrany w plamiak ). To chyba one powodują wyloty! Przy entym zabitym snorku ( GG cały i zdrowy ) wylot z logiem: FATAL ERROR [error]Exp[b][/b]ression : fatal error [error]Function : CScriptEngine::lua_error [error]File : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrGamescript_engine.cpp [error]Line : 73 [error]Description : <no exp[b][/b]ression> [error]Arguments : LUA error: ...wanemdrkprzygoda woronagamedatascripts_g.script:1116: bad argument #2 to 'format' (string expected, got nil) Wg tego rosyjskiego poradnika, błędu tego logu trzeba szukać w skryptach. A to już nie na moje umiejętności. Potrzebna pomoc bardziej oblatanych. Oto link do ostatniego sava ( po zmianach w pliku gry ) http://www.sendspace...c297d7eb2d542a2 Edytowane 16 Stycznia 2013 przez kondotier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Postawiłem moda od początku. Na Twoim zapisie wylot jak w poście 3. // Przeprowadziłem edycję pliku _g.script do takiej postaci: function printf(fmt,...) get_console():execute("load "..fmt) -- log(string.format(fmt,...)) -- local con = get_console() -- con:execute(string.gsub(string.format(fmt,...), " ", "_")) -- con:execute("flush") end Po tym odpaliłem Twój zapis. "Wytłukłem" wszystkie snorki. Zapisy działają (sprawdzony każdy), oto one: 10 sztuk krok po kroku od momentu jaki mi przesłałeś: http://uploading.com...6/savedgames-7z Zrzuty z gry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrael Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Ale poza błędami, to jak oceniacie tego moda ? jest warty pobrania ? Z komentarzy na ruskim forum to wychodzi z tego że jest dosyć ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 cichy - poprawiłem ten gscript jeszcze raz, wgrałem Twojego sava i poszedłem dalej. Snorków tam jeszcze sporo, a amunicji pozostawiłeś mi niewiele. Ale unikając z nimi walki i zbierając amunicję w Prypeci, przeszedłem aż na CEA. Miałem tylko jeden wylot, też na snorkach. Ale już ładowanie bez problemu. Jutro zrobię na nowo wejście na Radar i zobaczę jak będzie ze snorkami, na tym początkowym etapie, który ty przeszedłeś. Agrael - jestem pierwszym, który tego moda dręczy ( albo mod mnie). Lubisz sobie postrzelać, nie tylko do mutantów, to w nim to znajdziesz. Ma nową linię wiodącą fabułę. Jeśli od razu dokonasz zmian w konfliktowym pliku, powinien być stabilny. To taki półfreeplej. Trochę Cię kierują, trochę musisz sam poganiać. Nudzić się nie będziesz, trochę sobie przypomnisz podstawkę. A byłoby dobrze, aby jeszcze ktoś go przetestował i sprawdził czy to co u mnie nie wypaliło ( wejście na Agroprom - brak przejścia i dwa zadania nie do końca zaliczone. W Dolinie Mroku I Prypeci ). Nie piszę czego dotyczyły. Jeśli na nie trafisz, to znaczy, że mod niedopracowany. Ale nie zawiesza to gry i można bez problemu gnać dalej. Zostało mi trochę do końca, więc oceniać nie chcę. Dodano 17.01. Jak napisałem wyżej, posiadając już zmiany w gscipt, zacząłem grać Radar od początku na starych zapisach. No i wyloty, po zabiciu snorków wróciły. Raz, bez ich zabijania, udało mi się dotrzeć aż prawie do wejścia do podziemi. Log ten sam co bez zmian. Przy wgrywaniu zapisu, gra długo "wisiała" na synchronizacji. Aż do znudzenia. pomagał restart gry. Wszedłem więc na nowo z Wysypiska. I to samo. Ale w końcu zmienił się log. Ostatni jaki miałem, w końcu pokazał miejsce błędu. Oto log: FATAL ERROR [error]Exp[b][/b]ression : fatal error [error]Function : CScriptEngine::lua_error [error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame \script_engine.cpp [error]Line : 73 [error]Description : <no exp[b][/b]ression> [error]Arguments : LUA error: ...przygoda worona\gamedata \scripts\xr_statistic.script:108: attempt to concatenate local 'community' (a nil value) stack trace: A to segment pliku xr_statistic.script z linią 108. Numeracja linii moja, w pliku jej nie ma. 107 local rank = ranks.get_obj_rank_name(npc) 108 return "monsterkills", community.."_"..rank 109 end Wskazuje ona jednak na snorki. Co zrobić, jak ją zmienić, aby nie mieć tych wylotów i takich długich ładowań? Mógłbym dokończyć moda na zapisie od cichego, ale skoro ja mam ten problem, mogą mieć i inni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smox Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Próbowałeś zmienić nastawienie snorków? Może jak będą neutralne, Twoje problemy znikną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz1975 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 @kondotier - potrzebuję tego wywalającego skryptu i pliku gamedataconfigcreaturesgame_relations.ltx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zmiana ich nastawienia nie ma sensu. Są to jedyni przeciwnicy ustawieni wzdłuż drogi. Autor moda wstawił ich zamiast NPC w innych modach. Przebrał ich i zrobił z nich latawce. Skaczą lepiej niż chimera ( wyżej i dalej ). Coś przedobrzył. Zamiast gry, byłby to nudny spacer przez tą lokację. Tu nie chodzi o oszukanie gry, tylko o usunięcie problemu. Mam ja, będą mieli i inni. Informacja z rus forum, którą dał mi cichy, potwierdza to. Powszechność występowania. Cichemu udało się przejść, więc jest zapis po feralnym odcinku gry i z niego dotarłem już na CEA. Po zejściu z Radaru, dalej już tych problemów nie ma. Jak mod ma być grywalny, trzeba błąd wyeliminować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz1975 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 OK - ale bez plików nic nie poradzę. Moda na razie nie ściągałem, poza tym może się okazać że u mnie problem nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Wstawiam: http://www.sendspace...bec5b6d81238106 http://www.sendspace...553a1b7edd62df5 http://www.sendspace...26424e1bf019af5 Dla nieznających rosyjskiego, a którym przytrafi się taki problem, w spoilerze tłumaczenie grafiki ze spoilera w #4. Błąd jest rozprzestrzeniony. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że błąd jest w skryptach, ale może być też inaczej. Postępujemy tak: otwieramy plik _g.script - np. notatnikiem - i na początku linii 20. dodajemy --, zapisujemy i uruchamiamy grę w miejscu wylotu. Otrzymamy wtedy dokładniejszą odpowiedź (log). Uczestnik Prizrak, ma rację w tym, że wylot jest bardzo szeroki i tak go usunąć się nie da, tj. nil pokazuje się tylko przy jakimś niezwykłym zdarzeniu (sile wyższej). Dlatego dodatkowo w plilku _g.script w sekcji function printf - przed log (string.format(fmr,..)) - należny dopisać linię : get_console():execute ("load"..fmt). Po tej zmianie, należy jeszcze raz uruchomić grę i obserwować w którym miejscu nastąpi wylot .Na postawie loga ustalić w którym skrypcie gry i dlaczego, argument (u nas to argument nr2 (bad argument#2)) jest równy nil. Przykład przeprowadzonych zmian u cichego w #6, a efekty w moim #8, w części" dodano". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz1975 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Jak dla mnie xrstatistic jest ok, natomiast troszkę przekombinowali w game_relations i to może być przyczyną. Przerobiłem to, tak jak mi się wydaje że być powinno - http://pliczek.net/index.php?p=40110 - podmień go ze swoim. Snorki dalej będą wrogie, ale mam nadzieję skończą Ci się wyloty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Pobrałem, dziękuję za szybkie zajęcie się problemem. Jesteś niezawodny. Jutro się tym zajmę. Podbicie tematu. scigacz1975, to już z Twoim -g.scripts No i d... chlup. Kolejny fatal, ale już z innym wskazaniem. FATAL ERROR [error]Exp[b][/b]ression : fatal error [error]Function : CScriptEngine::lua_error [error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp [error]Line : 73 [error]Description : <no exp[b][/b]ression> [error]Arguments : LUA error: ...wane\mdrk\przygoda worona\gamedata\scripts\_g.script:1117: bad argument #2 to 'format' (string expected, got nil) stack trace: Linia w _g.scripts -- Ęđĺříóňü čăđó (ďîńëĺ âűâîäŕ ńîîáůĺíč˙ îá îřčáęĺ â ëîă) function abort(fmt, ...) (1117) local reason = string.format(fmt, ...) assert("ERROR: " .. reason) printf("ERROR: " .. reason) printf("%s") end Z tym, że upewnił on mnie -> wyloty występują w sytuacjach gdy błysk wystrzału jest widziany w celowniku optycznym lub na ciemnym tle - np. skał - i jest bardzo intensywny. Nawet jeśli on sam nie wywali, to wywala w momencie robienia zapisu. Próba wgrania sava po takim wylocie, długo wisi na synchronizacji, a nawet się zawiesza. Trzeba zamknąc proces i uruchamiać grę od nowa. Czy jeszcze ktoś się nim bawi? Potrzebny konsultant . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz1975 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Czy w tym modzie były zmieniane jakieś efekty graficzne? - Bo jeżeli błysk wystrzału to powoduje to wskazaniem byłyby pliki particle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Opis moda jest skromny. Może bardzo dociekliwy cichy, coś więcej o tym wie. Ja przynajmniej nic w nim, za wyjątkiem dodania pliku actors.ltx, bo mod go nie miał - dla zwiększenia udźwigu, nie dodawałem. Plik wzięty z Powrotu Szramy. Cichy też go wstawiał, a jemu idzie. Ale to było już po wylotach. Cichy - jak masz jakąś wiedzę a temat pytania scigacz1975, to proszę, przekaz mu ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichy Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Z tego co napisane jest na stronie macierzystej, żadnych zmian graficznych - poza jesiennym wygklądem, nie wprowadzano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scigacz1975 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Musiał bym go pobrać i odpalić, ale na razie czeka mnie format i postawienie systemu na nowo, więc nie wiem kiedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 No i problem z głowy. Mod nie wart zachodu. Wczoraj, z powodu braku internetu, wziąłem się za niego i doszedłem do końca. Mnie przypadło złe zakończenie z podstawki, "Chcę być bogatym" z finalną sceną zawalenia się sarkofagu. Ma to się nijak do zadania odnalezienia zwiadu. Aby przyjemnie grać w tego moda, który jest wybitnie niedopracowany, trzeba by przerabiać go gruntownie. To co znalazłem: 1. Brak wejścia na Agroprom - niemożność wykonania kwestowego zadania i uzyskania zaliczenia. Przyczyną może być przeniesienie podziemi Agropromu na Radar. 2. W Dolinie Mroku, dialogi z podstawki nie zmienione, niekonsekwentne z fabułą. Podobnie na Wysypisku, choć tu już przy drugim wejściu trochę nowej fabuły. 3. Na Wysypisku w hangarze, możliwość odbierania nagrody za zabicie bandytów - w nieskończoność. 3. Opisane powyżej, problemy ze skryptami na początku Radaru. 4. Nie zaliczanie wykonanych zadań np. Odnalezienia Oddziału Sokoła ( przypuszczam tylko, że to on, bo innego do końca gry już nie było ). Mod nie zareagował jakąkolwiek informacją. 5. Kwestowi żołnierze w płaszczach bandytów. 6. Kolejne nie zaliczenie zadania ( spotkanie stalkerów w Prypeci ), a wyznaczenie nowego, droga do Sarkofagu. 7. Brak opcji powrotu do Sidorowicza po nagrodę. 8. Nie odebranie nagrody za bandytów, do wejścia do Prypeci, zapisywane jako nie wykonane. Wypadałoby ganiać bez sensu. 9. W czasie pobytu w podziemiach Radaru, pokazywana jest mapa Agropromu. 10. Na Kordonie uzyskujemy kluczyki do GAZa, a w całym modzie go nie ma. No i jeszcze cała gama niedociągnięć, powodująca, że ten mod, to mocno okrojona podstawka ( łącznie z zadaniami i dialogami ), z niewiele zmienioną fabułą. Potrzymam go jeszcze trochę w kompie, gdyby ktoś chciał jakieś zapisy. Dziękuję cichemu, a przede wszystkim scigaczowi1975 za pomoc w rozwiązaniu problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.