Skocz do zawartości

Symulatory pola walki: ARMA, IF oraz ciekawe mody i mody typu S.T.A.L.K.E.R do ARMA II CO


czernobyl10

Rekomendowane odpowiedzi

@tom3kb  Wiem, że to gra do instalowania, ale z takimi wersjami darmowo-reklamowymi może być różnie, dlatego zapytałem.

Kiedyś z jakąś grą spróbowałem, to potem nie mogłem się opędzić od jej reklamy i nagabywania na zakup. Nie twierdzę że z Arma też tak jest, ale z tamtą miałem problem z odinstalowaniem. Ciągle się pchała do instalacji. Teraz wolę na zimne dmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier jeżeli chcesz spróbować zagrać to zawsze możesz pobrać i przetestować. Jednak to gra wymagająca i męcząca. Sterowanie jest dość skomplikowane ale do opanowania, najważniejsze to opanowanie klawiszologii. To przychodzi z czasem. Więc sam początek będzie już nieprzyjemny i zostaniesz zniechęcony, sam tak miałem na początku. Wróciłem do gry po wielu latach. Wkurza się każdy gdy misterny plan uniknięcia patrolu nagle ulega zawaleniu bo giniesz od jednej kuli niewidocznego przeciwnika. Jednym słowem to gra
w której 80% czasu spędzasz na czołganiu, ukrywaniu a pozostałe 20% to spektakularne akcje. Ta gra jednak wynagradza gracza
bo nigdy jej nie skończysz, każdą misję możesz przechodzić wiele razy i zawsze inaczej. Nagle zaskoczy Cię patrol przeciwnika, transporter którego poprzednim razem tu nie było. To właśnie jest cały urok serii ARMA.

Cała seria ma wiele lat a zaczęła się od gry Operation Flashpoint  pamiętam to napięcie i masę nerwów jak poległem n-ty raz. Potem była ARMA Armed Assalt  i dodatek Quin Gambit który dawał nowe mapy i opowiadał inną historię. Następnie była ARMA II 
i świetny dodatek Operation Arrowhead. Ostatni tyuł serii to ARMA III oraz wielkie rozszerzenie APEX oraz mniejsze DLC. 

Wielkim atutem serii jest łatwość modowalności gry, czyli tysiące modów, addonów. Co powoduje że można grać różnymi nacjami, bronią na różnych mapach. Do tego dodaj tysiące misji i kilkadziesiąt kampanii.

81582109d.jpg

138132562.jpg

105.jpg

595491453.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl10  Grałem w Red Orchestrę, na wschodnim, zachodnim i afrykańskim froncie. Tam też obrywało się nie wiadomo od kogo. Jeśli znasz RO, to jakie jest odniesienie tej klawiszologii?

Trudność mnie nie przeraża. Raczej gracze kampiarze, znający mapy i cieszący się psuciem gry innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz grać na serwerach publicznych to znajdziesz je w wyszukiwarce. Ogólnie to możesz zapisać się do grupy graczy i grać misje klanowe. Oczywiście musisz wtedy pobrać wymagane mody. Ale również możesz grać w trybie gry pojedynczej. Wtedy pobierasz i instalujesz wymagane mody. Ogólnie jeżeli grasz to koniecznie z modami:czolg:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Co do klawiszologii to praktycznie każdy klawisz ma dwie albo nawet może i trzy funkcje ;)

Wciskasz raz, coś robi, wciskasz dwa razy szybko robi coś innego.

Bardzo dużo klawiszy odpowiada za rozkazy dla jednostek ale to raczej dotyczy singla i przypadku gdy dowodzisz oddziałem.

W multi gdy odpowiadasz tylko za siebie jest tego dużo mniej.

No ale np w normalnych szuterach masz 2-3 pozycje, stoisz, kucasz czasem dochodzi leżenie. W armie masz z 6-8 wariacji :)

Można powiedzieć, że tak jest ze wszystkim w tej grze ;)

Co do kamperów to nie powinno się tak mówić, tu to się nazywa snajper ;)  o to chodzi, żeby zająć dobrą pozycję i walić innych, jak w wojsku, to nie quake czy Cod, że latasz jak z jajem po mapkach i strzelasz się na 20m.

Tutaj musisz się liczyć, że możesz ginąć od strzałów z odległości ponad 2km. Zależy co za mapa, jaki tryb rozgrywki. Jaka ustawiona widoczność na serwerze. Jakie uzbrojenie i optyka. Moje kille najdłuższe to coś koło 1300m w multi.

Ale nawet jeśli pójdziesz na jakieś najprostsze tryby multi to niestety będziesz dostawał bęcki, głównie za nie znajomość map, które są gigantyczne, np Czarnorus ponad 225km^2, a są i większe. A nie oszukujmy się, w te pare dni nie poznasz ich sekretów i gdzie szukać wroga, gdzie się chować.

Co nie zmienia faktu że gra i tak ci może przypasować i cię wciągnąć. A i z czasem sam się wyrobisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując wszystkie części cyklu stwierdzam że najnowsza ARMA III jest najłatwiejsza pod względem techniki gry tzn:

- dużo łatwiej jest namierzyć przeciwnika i oddać celny strzał;

- każdy żołnierz ma apteczkę;

- łatwiejszy dostęp do rzeczy przenoszonych w plecaku;

- można nosić plecak i wyrzutnie pocisków przeciwpancernych

Wcześniejsze części cyklu są trudniejsze pod względem techniki rozgrywki:

- przeciwnika jest praktycznie niemożliwym trafić z przyłożenia, broń musi być wycelowana a gracz musi zgrać przyrządy celownicze;

- trudniej rzucić granatem;

- utrudniony dostęp do ekwipunku w plecaku;

- brak możliwości przenoszenia plecaka gdy mamy wyrzutnie pocisków przeciwpancernych;

- możliwość opatrywania ma sanitariusz.

Zarówno wcześniejsze gry jak i najnowsza odsłona cyklu posiada ogromną ilość modów, misji i kampanii. Najlepszy mod jak dla mnie to CWR2 do ARMAII/OA/CO. To przeniesienie nieśmiertelnego OFP do ARMA i nadal jest rozwijany. Obecnie zapowiadana jest nowa wersja moda. Żal że CWR nigdy nie zostanie wydany na ARMA III.

@tom3kbtak naprawdę to nigdy nie wiadomo gdzie na mapie będzie przeciwnik, najczęściej możemy się go spodziewać w pobliżu celu zadania ale również musimy uważać na patrole. Wszystko zależy od tego jak jest skonstruowana misja. Nigdy rozgrywka w tą samą misję nie jest identyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotiersą również gry z gorszym sterowaniem, np: seria symulatorów IŁ gdzie masz wykorzystaną praktycznie całą klawiaturę a i tak najlepiej grać na kontrolerze. Trzy dni promocji to jednak zdecydowanie mało aby poznać grę i powiedzieć że będę w nią dużo grał. Potem trzeba kupić i to najlepiej ze wszystkimi DLC bo misje z warsztatu są robione pod nie. Dodatkowo pobrać kilkadziesiąt giga modów bo bez nich nie zagrasz. Jedno jest pewne gdybyś kupił i stwierdził że to gra dla Ciebie to masz do grania około kilka lub kilkanaście tysięcy gry.

http://forum.armacenter.pl/viewtopic.php?f=95&t=12446 opisy ciekawych misji masz pod tym linkiem, bez rejestracji nie zobaczysz załączonych zrzutów ekranu ale na naszym forum też są opisy ciekawych misji. 

Klimat jest w tej grze i to każdej misji. Walczysz na różnych mapach które są olbrzymie. Tereny praktycznie dostępne to góry, lasy, pustynia jak i miasta. Wszystko jest dostępne po wgraniu modów. Nie ma jak misje w których walczysz z przeważającymi siłami przeciwnika dodatkowo wspieranymi przez pojazdy opancerzone i czołgi. Transportery i czołgi to trudny orzech do zgryzienia, średnio potrzebujesz od 3 do 6 pocisków przeciwpancernych ale zwykle nie masz tyle i uszkadzasz pojazd. Łatwo wtedy zlikwidować załogę pojazdu.

Gry typu RO to znacznie mniejsze tereny, w ARMA walczysz na obszarze kilku lub kilkudziesięciu km. kwadratowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czernobyl10  Chyba pamiętasz, że już o kupnie rozmawialiśmy. Wtedy obejrzałem ileś tam rozgrywek. Nie spowodowało to u mnie chęci nabycia gry. A granie na singlu tym bardziej. Jak już, to na sieciówce. Ale wtedy by trzeba było grać non stop i tylko w nią. A taka gra w końcu się znudzi. Co z tego że nowa mapa, jak gra taka sama. Znam to z RO. Mapy się zmieniały, mundury i uzbrojenie też, ale reszta bez zmian. Znali mnie i wpuszczali nawet na serwery klanowe. Jednak po pewnym czasie miałem przesyt i zakończyłem zabawę. Na Ił grał syn, ale tylko z dżojstikiem. Przyglądałem się i mnie nie wzięło. No cóż, z wiekiem człowiek robi się coraz bardziej wybredny. I długie dystansy mu przestają odpowiadać.

Jeszcze raz dziękuję za porady i zachętę, ale z darmochy nie skorzystam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cwr2_logo_bright-200x200.png

Kolejna ciekawa misja do moda CWR2. Autor Sanders, gramy jako oddział holenderski. Naszym zadaniem jest zdobycie stanowiska dowodzenia, pozyskanie informacji na temat rozlokowania lądowisk polowych śmigłowców radzieckich MI-24 oraz zniszczenie ich a po wykonaniu zadania udanie się do punktu ewakuacyjnego i ewakuacja. Misja ciekawa jak zawsze i trudna. Musimy uważać na patrole poruszające się w terenie. Poniżej kilka screenów z rozgrywki. 

20190216000408_1.jpg

20190216000603_1.jpg

20190216003204_1.jpg

20190216004318_1.jpg

20190216005204_1.jpg

20190216005504_1.jpg

20190216022346_1.jpg

20190216022427_1.jpg

20190216030052_1.jpg

20190216040513_1.jpg

20190216040632_1.jpg

20190216041016_1.jpg

20190216043007_1.jpg

20190216045708_1.jpg

20190216050456_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cwr2_logo_bright-200x200.png

Kolejna misja Sandersa do moda CWR2. Jako oddział specjalny mamy zniszczyć radzieckie samobieżne wyrzutnie przeciwlotnicze i posterunek radarowy. Misja zaczyna się nad ranem, następnie akcja toczy się w bardzo mglisty poranek co utrudnia rozgrywkę. Po wykonaniu zadania udajemy się nad brzeg morza gdzie wsiadamy do łodzi. Uważamy na patrole piesze i transportery opancerzone.

20190218014707_1.jpg

20190218015130_1.jpg

20190218015928_1.jpg

20190218021101_1.jpg

20190218022845_1.jpg

20190218040327_1.jpg

20190218043852_1.jpg

20190218053147_1.jpg

20190218053556_1.jpg

20190218053724_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • czernobyl10 zmienił(a) tytuł na Symulatory pola walki: ARMA, IF oraz ciekawe mody i mody typu S.T.A.L.K.E.R do ARMA II CO

cwr2_logo_bright-200x200.png

Kolejne misje do moda CWR2. Tym razem jesteśmy rebeliantem. Oddział ma zadanie zniszczenia śmigłowców bojowych sił radzieckich. Misja nie jest łatwa, najlepiej zacząć od zniszczenia sił przeciwnika w dwóch bazach, wtedy pozbawimy przeciwnika wsparcia i łatwiej będzie wykonać zadanie główne. Po wykonaniu zadania głównego wracamy do bazy.

20190220004454_1.jpg

20190220004613_1.jpg

20190220012427_1.jpg

20190220013038_1.jpg

20190220021508_1.jpg

20190220024142_1.jpg

20190220024513_1.jpg

20190220024616_1.jpg

cwr2_logo_bright-200x200.png

Następna misja w której jako amerykański żołnierz sił specjalnych mamy do wykonania zadanie uwolnienia amerykańskiego jeńca wojennego, zniszczenie stanowiska wyrzutni rakiet balistycznych SCUD, wysadzenie radaru i ciężarówek z amunicją. Misja jest trudna ponieważ w terenie napotykamy silne patrole piesze oraz wspierane przez pojazdy opancerzone i uzbrojone UAZ-y.

20190222005130_1.jpg

20190222005818_1.jpg

20190222012623_1.jpg

20190222015742_1.jpg

20190222020019_1.jpg

20190222021651_1.jpg

20190222023419_1.jpg

20190222023911_1.jpg

20190222032019_1.jpg

20190222033405_1.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cwr2_logo_bright-200x200.png

Następna misja z moda CWR2. Tym razem gramy jako oddział bojowników FIA. Naszym zadaniem jest zdobycie radzieckich danych wywiadowczych, wysadzenie masztu radiowego i kontakt z informatorem FIA. Musimy uważać na silne patrole oraz wsparcie przeciwnika wzmocnione transporterem BTR-60 oraz czołgiem T-80.Misje ukończymy w czasie 2-3 godzin.

20190223015939_1.jpg

20190223020422_1.jpg

20190223023122_1.jpg

20190223025406_1.jpg

20190223030124_1.jpg

20190223030651_1.jpg

20190223030935_1.jpg

20190223033309_1.jpg

20190223034847_1.jpg

20190223035924_1.jpg

20190223035937_1.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na obecną chwilę nie będzie żadnych wpisów z misji moda CWR2. Komputer na którym miałem zainstalowaną ARMA II/OA wraz z modami z powodu swojego wieku padł, karta graficzna. Jednak nie jest źle, wracam do ARMA III na nowym komputerze z procesorem czterordzeniowym i7 8 generacji, grafiką z 4 GBVRAM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przyjemność odpalenia gry w full HD na wysokich ustawieniach. Do gry trzeba się na nowo przyzwyczajać, techniczne możliwości dodały efekt pływania przyrządów celowniczych ale idzie to opanować, świetnie wyglądają efekty bezwładności trafionych ciał po zastosowaniu odpowiednich modów. Gra uległa zmianie od czasu ubiegłorocznej mojej rozgrywki. Na warsztat trafiają stare misje które odsłaniają pełne możliwości gry. Największy minus to słaba optymalizacja gry nawet na mocnym sprzęcie.

20190306044943_1.jpg

20190306044418_1.jpg

20190306045021_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza misja zakończona, w sumie załatwiłem 108 przeciwników z CSAT. Warto zwrócić uwagę na mundury i ekwipunek żołnierzy CSAT ponieważ używam moda replacementa podmieniającego oryginalne jednostki. Obecnie kolejna misja tym razem przeciwnicy to rebeljancji  afrykańscy. Nowe podejście i misja jest już w połowie. Wszystkie misje rozgrywam od nowa i były testowane na wszystkich wersjach gry. 

20190307042632_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może raz i ja podzielę się swoimi przeżyciami w Armie 2. Sięgnąłem po paczkę misji Sandera rozgrywającą się w Takistanie, bo bardzo lubię misje w stylu Afganistanu czy Iraku.

Celem jednej z misji jest zniszczenie konwoju wroga, a następnie wycofanie się na tereny zajęte przez sojuszników. Wcielamy się w rolę amerykańskiego operatora sił specjalnych. Pod swoją komendą mamy jednego specjalsa oraz takistańskich bojowników walczących po stronie NATO.

Na drodze po której miał jechać konwój rozmieściłem aż czternaście ładunków wybuchowych.

20190306170612_1.jpg

Po zaminowaniu drogi zajęliśmy pozycje na wzgórzu. Niezbyt dogodne miejsce na zasadzkę, ale nie było czasu na dokładniejsze rozmieszczenie.

20190306170822_1.jpg

Kiedy pierwszy pojazd najechał na ostatni ładunek, zdetonowałem całość.

20190306170858_1.jpg

Niestety szybko okazało się, że nawet ta ilość nie starczyła, by pozbyć się wszystkich pojazdów. Resztę przyszło ściągnąć z RPG i "podobijać" resztkami ładunków wybuchowych.

20190306171950_1.jpg

By dostać się na swoje terytorium trzeba było przedzierać się przez góry niecałe pięć kilometrów.

20190306171954_1.jpg

Wkrótce potem zostaliśmy zaatakowani przez helikopter wroga.

20190306172341_1.jpg

Fartem udało mi się zestrzelić go z RPG.

20190306172526_1.jpg

Trafiony helikopter prawie zwalił mi się na łeb.

20190306172529_1.jpg

Po dłuższym czasie walk w górach dotarliśmy do celu. Obeszło się bez strat.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna misja, mi się niestety nie udało zniszczyć konwoju, natomiast udało mi się przejść z tej paczki misji około 30 innych misji. Polecam ARMA 3 tam też jest mnóstwo świetnych misji. Do zapewnienia kilkutysięcy godzin gry wystarczy mieć sciągnięte około 200 misji. Samych misji  z których pochodzą obecne screeny jest 96 z czego około 92 da się rozegrać natomiast te których nie da się zagrać jest mniejszość. Brak starych modów na Armaholicu a autor nie wspiera swoich misji. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tak długiej przerwie w rozgrywkach przeszedłem już 4 misje z mojego ulubionego zbioru misji. Misje testowane na wszystkich wersjach gry, grywalne ale autor porzucił grę więc ich nie uaktualnia. Misje przeznaczone są do rozgrywek zespołowych ale grając w trybie sp dajemy radę. Dodatkowo oprócz wymaganych modów dodałem mod Bloodlust który dodaje efekty tryskającej krwi po trafieniu i rozerwane ciała po rzucie granatem. 

20190311013029_1.thumb.jpg.48604e90baaae6295be66ed87bcee03d.jpg

Tu właśnie mamy przykład zaliczenia jednego z zadań misji. Likwidacja pułkownika CSAT za pomocą tym razem granatu.

W dniu 14.12.2016 o 13:47, czernobyl10 napisał:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=264511725

Stara i świetna misja typu sp/coop dla 7 osób. Jesteśmy komandosami SAS - u. Naszym zadaniem jest zniszczenie pojazdów z amunicją należących do rebeliantów. Odszukanie i uwolnienie więzionego przez rebeliantów biznesmena. Misja dość stara ale ciekawa i działająca na każdej wersji gry. Długość rozgrywki w trybie pojedynczym to około 5 - 6 godzin. Walka zaczyna się nocą podczas mglistej nocy, posiadamy gogle noktowizyjne, celowniki noktowizyjne co ułatwia rozgrywkę. W terenie jest sporo patroli przeciwnika które należy wyeliminować. Koniec to oczyszczanie budynków z sił rebeliantów i uwolnienie zakładnika z którym wracamy do punktu ewakuacyjnego. Po zapakowaniu zakładnika i zespołu na pokład śmigłowca odlatujemy. Koniec misji. 

ciężarówka nr 1.jpg

ciężarówka nr 2.jpg

przeciwnicy w budynkach.jpg

zakładnik uwolniony.jpg

na pokładzie.jpg

Tą grę zamierzam przejść ponownie aby sprawdzić jak będzie działała. Oczywiście misja ma świetny klimat, polecam wszystkim. 

Misja z warsztatu w której gramy jako członek oddziałów specjalnych Kanady. Podstawowe zadanie to odbicie i ewakuacja uproawdzonego dyplomaty. Misja jest długa i mamy do pokonania ponad setkę rebeliantów. Jedna z moich ulubionych misji, testowana na wszystkich wersjach

ARMA3.

20190307014815_1.thumb.jpg.f32d70cfe3d70c30e30c881e19c8c102.jpg

20190310015018_1.jpg

20190310031701_1.jpg

20190310033513_1.jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.