Jump to content

Ktoś bardzo się pomylił wybierając ciebie...


Guest

Recommended Posts

Witajcie,

Już kończy mi się cierpliwość do tego moda. Gram jako specnazowiec. Odbiłem pół bagien, przeprowadziłem Zarkę na bagnach oraz drugą panią na kordonie na miejsce. Kiedy odbiłem stację pomp nagle zaczyna na nią szarżować Czyste Niebo (po co?) i  pokazuje się "Ktoś bardzo się pomylił wybierając ciebie, zginiesz". Wiadomo o co chodzi i co niby zrobiłem źle?

O ile sobie przypominam to czyste niebo miało być nastawione pokojowo do mnie...

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ano prosta sprawa. Wybrałeś specnazowca. Możliwe, że tą formacją nie należy się pchać na Bagna, dopóki nie dostaniemy zadania ich likwidacji.

I jeszcze jedno. Czy "oraz drugą panią na kordonie na miejsce.", oznacza że Aniela jest w kopalni w RL?  Tego nie wolno robić. Najpierw tam musi się znaleźć jej ojciec - Galetski. Chyba że piszesz o radiotelegrafistce Ket (Katia). Ją prowadzisz po oczyszczeniu Wysypiska. Dla prowadzenia Anieli, musi być również czyszczona droga przed nią.

Anielę można podprowadzać po jednej lokacji, albo jak ojciec już jest w kopalni, od razu z Kordonu do kopalni.

Nie wiem jak to jest z Ket.

Opis przejścia z rus forum.

Ruski gracz szedł z Kordonu na Wysypisko, Mroczną dolinę, znowu Kordon, poprowadził Ket i znowu na Wysypisko (przewodnik). Kolejno poszedł na MW. Porozmawiał, zebrał co należy i wrócił na Wysypisko po Ket. Trzeba stojącego na posterunku Kamaza usunąć, bo mutanty mogą nim zablokować przejście dla niej. On Ket prowadzi po jednej lokacji. Jak mu poszła na MW, to wrócił na Kordon, zrobił jakieś kwesty (dopiero teraz zwalił śmigłowiec). Pohandlował i wrócił na Wysypisko i do MW. Stąd poszedł do RL. Oczywiście, wcześniej na Wysypisku i w DM, zebrał wszystkie PDA i fleszki.

Pisze, że ze względu na to że jest specnazowcem, czystoniebowcy w RL są mu wrodzy. Miejsca gzie są trzeba obchodzić. Przy moście gdzie są, jest trudno, bo drugą stronę z mutków trzeba oczyścić, stojąc na wzniesieniu z lewej strony mostu, idąc tam od bramy zapowiednika. Nie wolno tam CzN likwidować ( masz już chyba PDA z informacją o tym).

Zadania które grającym innym ugrupowaniem, dawał czn Azot, specnazowiec dostaje od swoich. Inne PDA i schowki się nie zmieniają.

Pisze, że pośpieszył się z prowadzeniem Ket z Wysypiska. Że powinien prowadzić ją dopiero po RL, bo by mu dała naprowadzenie na 1 art śmierci ( chyba po drodze wcześniej mu ją zabili ).

Poszedł na Agro z przewodnikiem. Porobił zadania, zebrał PDA. Robiąc podziemia, tajnymi teleportami poszedł do estakady w DM. Zabrał fleszkę. Kombinacjami, przewodnicy teleporty wrócił na Agro pokończyć zadania. Poszedł po Anielę. Z nią na Jantar. Jantaru wcześniej nie robił, to teraz ma kłopoty. Ale przeprowadził, został  i robi zadania na Jantarze. Teraz poszedł na Bagna, unikając CzN, poszedł po Zarkę ( uwaga kondotiera: nie wiem czy to dobry moment ), czyszcząc dla niej drogę, tam gdzie dużo mutantów stawiał Z-drużynę, do uzyskania PDA Gryka w trupie Czarnego Serża.

PDA Gryka, najłatwiej jest pozyskać na Jantarze koło bunkra, kiedy jest tam masa mutantów. Na pewno, jeśli jest w Z-drużynie - zginie. Jak go nie było nowa  Z-drużyna. Albo na Wysypisku, Z-dużyną zdobywając hangar i zarazem PDA Jochy.

I tu część porad na której się opierałem, kończy się. Kolejnej części nie znalazłem.

A co dotyczy cierpliwości, jaką frakcją byś nie grał, niestety, ale musisz jej mieć bardzo wiele. Nie raz znajdziesz się całkiem nie tam gdzie chciałeś, nadreptasz się szukając ukrytych teleportów, których znalezienie ułatwia grę, a czasem nawet jest konieczne. A to wymaga sporej ilości powtórzeń. Jeden krok w nie tę stronę i dupa chlup.

 

Edited by kondotier
Link to comment
Share on other sites

Zupełnie się zgodzę z Godlike - mnie też ten mod zaczyna denerwować. Też miałem przygodę z tym "komunikatem" . W dodatku uśmiercała mnie emisja ( a wybrałem opcję bez emisji: od chyba taki sposób zakończenia złej ścieżki i wyborów gracza :P )!   Później, grając powtórnie, okazało się, że Zarka musi przejść na Agroprom, a mi się zawiesiła gdzieś pomiędzy (znudziło mi się bieganie za nią w tę i we w tę i sobie poszedłem robić wojnę frakcji). Poza tym taka sprawa: mam do odbicia południowe gospodarstwo. Przywołuję sobie najemników (esc i F2) Zajmują punkt, ale nie znika on jako zajęty, lecz dalej jest jako nieprzejęty. No nie rozumiem takiej zabawy. Niedawno grałem w HardWarMod i tam wojną frakcji bawiłem się świetnie. Zresztą już widzę, że HWM jest klasę lepszy ... Lubię mieć swobodę w grze a nie domyślać się jaką toż to ścieżką pójść aby była zgodna z zamysłem autorów jako ta właściwa. No zgaduj zgadula...

Edited by ksantyp
  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Słusznie @Godlike, nie ma sensu grać w moda, który nie sprawia przyjemności. Mnie wypadało go skończyć, testując spolszczenie. Przyznam jednak, że miałem sporo problemów. Gdyby nie ruskie poradniki i pomoc @kondotiera, pewnie też bym się poddał. Do tego grałem jako Czyste Niebo, czyli w najłatwiejszą wersję. Pewnie za jakiś czas zagram inną frakcją.

Link to comment
Share on other sites

A powiedzcie jak załatwiliście burera (tego niedaleko stacji pomp) - bodaj nieśmiertelne bydle, waliłem do niego z granatników, granatów i nic. Z dziesięć razy ginąłem.

Dopiero towarzysz na wabia i zaszedłem z boku i jakoś się udało, ale to kwestia przypadku niż jakiejś logiki lub taktyki ...

Granatniki są tu zupełnie bez siły rażenia, tak jak i naboje karabinowe na mutanty ...

 

Edited by ksantyp
Link to comment
Share on other sites

ksantyp - rpg7 jest niezbędny. W jego nabyciu pomoże Ci Sidorowicz. Kup u niego schowki, łącznie z tym najdroższym. Aby jego obstawa Cię drugi raz nie obskubała z kasy, wskocz za jego plecy i zrób zapis. W głębi jest fleszka, ale na zasięg jej zabrania jest tajny teleport. Wylądujesz losowo w jednym z dwu tuneli. Jak fleszki nie załapiesz, wgrywasz zapis i apiat' próba zabrania. Możesz teraz nie zabierać, jest inne dojście, ale to dopiero z CEA.

Z zajmowaniem placówek na bagnach, nie miałem żadnego problemu. Wybijałem Wilki i było dziękuję, przyjdź po nagrodę.Masz w wojnie frakcji ustawioną obronę? Stawiasz Z-drużynę, czy tylko wsparcie?

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Poradnik w tym modzie jest potrzebny tylko przy szukaniu fleszek i PDA. Natomiast cała reszta przechodzenia, to czytanie ze zrozumieniem i logiczne wiązanie zdarzeń. Szukanie samodzielne, może zająć sporo czasu. Ale już od Wysypiska, oraz Mrocznej doliny, ze znalezionych PDA, wiemy ile ich jest i na jakiej lokacji.

Wstawiłem tłumaczenia o ich ilości i lokalizacji.

Ze spraw kontrowersyjnych, tylko kolejność przyprowadzenia Galetskiego i Anieli do kopalni ( najpierw ojciec, po nim córka) i znalezienie PDA Gryka ( konieczny martwy Czarny Serż z Z-drużyny) wymaga podpowiedzi. Bez niego nie idziemy na CEA ratować Striełoka, bo nie ruszymy fabuły. Z PDA Jochy nawet jak nie zlikwidujemy jego bandy w hangarze, to nas zaatakuje sam na Pchlim targu. Są PDA znajdowane przy wykonywaniu zadań, te odkupujemy.

Do czasu spotkania z Pierwszym stalkerem, - do którego zaprowadzi nas sam mod - nie wolno tylko pędzić do przodu, nie zwracając uwagi na sygnalizację ważnych postaci. Można go też odnaleźć samemu, gdy wykonujemy zadania na terenie bazy Wolności w Mrocznej dolinie, przy wejściu do estakady. Ten Pierwszy stalker udziela nam wyczerpujących wskazówek dotyczących przebiegu gry [ nie zapomnieć o wstąpieniu do Monolitu w Limansku (Giga) i wykonania ich zadań ( O'ZONy), a w tunelu , rezygnacji z tego ] .

Radiotelegrafistkę Ket, prowadzi chyba tylko specnazowiec, bo inne frakcje bez walki nie wejdą na ATP Kordonu, czy gdzie tam jest pierwszy raz. W rus przejściach innymi formacjami, nie występowała.

Każdy śmigłowiec nad naszymi głowami musi być strącony jak najszybciej, a droga prowadzenia dziewczyn, wcześniej choćby częściowo oczyszczona, bo inaczej szaleją. Szaleją też, jak podejdziemy do nich za blisko w czasie prowadzenia.

Tak, mod jest wyzwaniem. Nie dla tych, którzy oczekują strzelanek "hurra i do przodu", w których nie da się popełnić błędów, lub nie zaliczyć zadań, a mimo to ukończyć moda.

Zaznaczanie tajnych przejść GPSami, lub jak dla estakady, robienie pisemnych notatek jest koniecznością. Nie będziemy skakać "w ciemno".

I to tyle, plus cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość jest potrzebna do przejścia tego moda.

Dlatego sugerowałem, aby zacząć grać w najłatwiejszą wersję przejścia -> Czystoniebowcem.

Mam nadzieję, że grający się nie poddadzą i w końcu napiszą " Hurra, skończyłem !!! ".

Edited by kondotier
  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Poradnik do moda fabularnego, to normalna rzecz. Często sam autor wydaje poradnik, albo bardziej kumaty gracz robi takowy dla reszty. Jest wiele modów, które trzeba przechodzić dokładnie tak, jak zaplanował sobie autor. Inaczej robi się zapętlenie fabuły i koniec. W Rebornach panuje pełna dowolność przechodzenia, oczywiście w ramach zdrowego rozsądku.

  • Positive 4
Link to comment
Share on other sites

Ponieważ nie za bardzo jasne jest jak się bawić tym co pod F2 ja ustawiłem sobie na atak oraz wciskałem "Utwórz odział". To kreowało 3-4 osobowy oddzialik, bardzo pomocny przy pacyfikacji. Ten RPG to już sobie wziąłem - ale po granatniki do niego to do najemników na Bagnach, na Kordonie ich nie znalazłem ( a w tym celu nawet spacyfikowałem bazę rosyjskiego specnazu). Tak sobie pomyślałem, że przegięcie jest z tym, że parę magazynków trzeba wywalić, aby zabić mutanta, za to strzelba i 1 strzał. Ale okazuje się, że to nie moc mutantów a raczej moc strzelby tu decyduje, ponieważ strzał ze strzelby do "pancernego" specnazu powala zazwyczaj 1, 2 cynglami. Od razu mi się Doom przypomniał i zabawa w nim ze strzelbą. Trochę ten balans siły naboi odmienny od przyzwyczajeń ...

Link to comment
Share on other sites

Przecież w Jak zacząć moda, napisałem, kiedy i gdzie są łowcy artefaktów, a  ksantypowi, kilka postów wyżej napisałem jak na Kordonie osiągnąć granatnik. Pisałem też, że na śmigłowiec, to lepszy jest km. Strzelamy w śmigło ogonowe. A podejść do miejsca, gdzie on się na chwilę zatrzymuję, nie jest trudno, jak pamiętamy, że w tym modzie płot nie jest przeszkodą. Nawet screena dałem.

W dziale Poradniki, jest są tematy opisujące gdzie i ile jest PDA i fleszek.

Są dwa rodzaje oddziałów. przywoływanych. Tylko na to trzeba mieć kasę. Trzeba pamiętać, że trzeba w miejscu, gdzie jest dużo przeciwników i mutantów, użyć Z-drużyny, tak aby na pewno zginęli. To jedyna metoda na PDA Gryka.

 A co dotyczy dowolności rozgrywki w tym modzie. Kolejność wykonywanych zadań dodatkowych jest dowolna, ale już o tym pisałem, że bez PDA Gryka, nie ma po co iść na CEA, Galetski musi być w kopalni wcześniej niż Aniela. Będąc w Limansku, nie pchamy się na budowę, dopóki Galetski nie będzie w kopalni. A Pilota na budowę nie prowadzimy tak długo, dopóki nie oczyścimy drogi.

I jeszcze jest kilka podobnych "pułapek".

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.