Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę przyznać wam się że oprócz STALKERA, moją drugą (a właściwie chronologicznie pierwszą) wielką miłością elektronicznej rozrywki jest seria gier METAL GEAR. Chciałbym tutaj przedstawić pokrótce jej charakterystyczne cechy oraz zrzuty ekranu z prologu jej ostatniej części - METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

S3nMoW0.jpg

       METAL GEAR jest jedną z najstarszych serii gier [może nie tak starą jak Mario (34 lata) czy Pong (42)] i uważana jest za prekursora gatunku skradanek (stealth-action). Często również określana jest mianem "taktyczno-szpiegowskiej gry akcji". Bohaterem owej akcji [którą obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP)] jest szpieg, żołnierz (członek Zielonych Beretów) i najemnik w jednej osobie  Solid Snake [protagonista Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake, Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (pod przydomkiem Old Snake)] oraz Big Boss [prota-gonista Metal Gear Solid 3: Snake Eater, Metal Gear Solid: Peace Walker, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes i ostatniego Phantom Pain (pod przydomkiem Punished "Venom" Snake)]. Ich zadaniem w misjach, które wypełniają jest zazwyczaj cicha infiltracja tajnych obiektów wojskowych, zbieranie danych i uwalnianie zakładników.

       Seria słynie z długich przerywników filmowych (jest przez to niekiedy złośliwie nazywana interaktywnym filmem), wielowątkowej fabuły, zawiłej historii, specyficznego poczucia humoru i pełnokrwistych postaci (do legendy przeszli bossowie charakteryzujący się ponad naturalnymi zdolnościami) a także porusza takie tematy jak polityka, wojny, cenzura, inżynieria genetyczna, sztuczna inteligencja, lojalność oraz pojmowanie rzeczywistości. Każdy pojedynczy rozdział danej gry można, ukończyć na kilka rozmaitych sposobów - czy to skradając się niczym duch penetrując pomieszczenia czy unieszkodliwiając przeciwników dostępnymi brońmi. Tak naprawdę jednak dopiero ostatnia gra z serii wprowadza pełną dowolność w przechodzeniu danego poziomu.  

       Odnośnie fabuły i historii opowiedzianej przez Metal Geara - seria pozwala nam dostrzec ważne rzeczy, na które wcześniej zupełnie nie zwracaliśmy uwagi. Zmienić nasz światopogląd, dać do myślenia. Ukończenie trzech jej części było dla mnie głębokim, wręcz duchowym przeżyciem, podczas którego mogłem poznać nowe filozofie życia, zgłębić mniej lub bardziej skomplikowane zagadnienia społeczne - ogólnie rzecz biorąc wydarzenia, których jesteśmy świadkami zmuszają wręcz nasz umysł do analizowania różnych aspektów danej sytuacji. Po przejściu Metal Gear Solid (na szare pudełeczko zwane PSX-em) ok. 5.30 nad ranem pewnej pięknej sierpniowej nocy, wyłączyłem konsole, otworzyłem szeroko okno, usiadłem na parapecie, zaciągnąłem się mocno papierosem (jeszcze wtedy paliłem jak smok) i pogrążyłem się w kontemplacji odnośnie ekranowych wydarzeń... Pierwszy raz jakakolwiek gra wideo, skłoniła mnie do tego rodzaju przemyśleń...     

      Wypada wspomnieć również o wadach MG-ów - problematyczne sterowanie, ociężałe animacje, i niezbyt emocjonująca walka oraz zdecydowana przewaga przerywników filmowych nad grą właściwą.

      Metal Gear w naszym kraju jest mało popularny ponieważ żadna z gier nie została wydana w naszym ojczystym języku, myślę tutaj o braku zarówno polskich napisów jak i dubbingu. Bogata fabuła oraz mnóstwo dialogów i wiadomości dodatkowo zniechęcają Graczy do zanurzenia się w tym pięknym uniwersum, w którym to właśnie FABUŁA gra pierwsze skrzypce. Dodatkowo gry w zdecydowanej większości ukazały się na konsole (z początku nawet Konami nie chciało zrezygnować z formy tytułu ekskluzywnego na Playstation).

       METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN

       Grę zaczynamy od odbycia rekonwalescencji w szpitalu na Cyprze. Big Boss budzi się po 9 latach śpiączki i po ucieczce z placówki  postanawia odbudować miejsce, w którym mogą znaleźć schronienie żołnierze z całego świata. Co nie podoba się panu Skull Face (to on stoi za zniszczeniem bazy w Ground Zeroes), ale spotyka się z aprobatą Kaza Millera i Ocelota, który dołącza do ekipy. 

       Tyle dowiedziałem się z fragmentu który ukończyłem. Poniżej w spojlerze znajdziecie zrzuty ekranu z mojej gry. Na moim Piecu (i5 4570+R9 280X, w rozdzielczości 1680\1050) gra śmiga na max. ustawieniach w stałych 60 klatkach na sekundę.

Spoiler

WHYQHoJ.jpg

rn1RQjf.jpg

1syxpFE.jpg

rqiJ3LG.jpg

3MD8gCN.jpg

uueJabE.jpg

xTODOzo.jpg

F27CHrr.jpg

9fqKFzL.jpg

Xkh1jL2.jpg

YjvWUkW.jpg

Spoiler

YGiL9aA.jpg

vKBRqK8.jpg

UuFOwq8.jpg

3YNiPkI.jpg

dXeQQfb.jpg

9WfBh14.jpg

srR33rB.jpg

YVWn0tp.jpg

NckOKf6.jpg

Spoiler

xsxfY6r.jpg

 

Edytowane przez Anton Gorodecki
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam Wam Quiet - snajpera, który będzie pomagał nam jako nasz towarzysz w czasie wypełniania misji.

IJl7KLu.jpg

A tak wygląda duńska aktorka i modelka Stefanie Joosten, która dała jej zarówno głos jak i (dzięki sesjom motion capture) wygląd i ruchy.

vEO3oVB.jpg

I na koniec niespodzianka - męski! cosplay Quiet. UWAGA - otwierasz spojler na własne ryzyko!

Spoiler

3xH2NNT.jpg

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem w wiele części na xboxie. Jak dla mnie gierka trochę przereklamowana. Dużo niezrozumiałych wstawek, bardzo zagmatwana fabuła, której nie wyjaśniono. Czasami nic się nie trzyma kupy, dużo cycatych lasek, które nie są dobrze wpasowane w klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, gawron napisał:

Pan w spojlerze też jest niezły,

Są gusta i guściki.

Ja serię kojarzę, nigdy nie grałem bo nie lubię konsol :)

Z tej ostatniej odsłony oglądałem parę filmików bo mi się niektóre rozwiązania podobały. Z drugiej strony, niektóre zagrywki są tak chamskie w gameplayu, że hej. Czasem jak na to patrzyłem to mówię sobie ok tu poważna gra, a po chwili zakładamy na siebie karton i skradamy się do strażnika :)  Normalnie jakby szef z biura wyszedł, projektanci się najarali/opili i wrzucili swoje pomysły jak nikt nie patrzył.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quiet

Kurcze nie wiadomo czy przed nią uciekać czy ją złapać za kolano :P Choć sądząc po broni zdjęła by mnie z dystansu. ;|

Zaś za tego gościa w rajstopach to winnyś zostać rozstrzelany Anton. ;E Co Ty publikujesz Brat?

Przy okazji - ostatnio przejrzałem kilkaset zdjęć (cosplay). Większości postaci nawet nie znam. Przyznam jednak że sporo jest utalentowanych czy pomysłowych  ludzi. Natomiast kobieta przebrana za faceta (z wąsem) czy gość przebrany za kobietę (żeńską postać) to dla mnie obrzydlistwo. Wydaje mi się że mimo wszystko trzeba mieć coś z głową. Niektórzy to nawet wymalowani jak panienki. Ludzie! Nie odnajduję tego. Widać jestem bardzo "niepostępowy",  "nietolerancyjny" i tak dalej.

EDIT:

Tom3kb MGS to nie tylko konsole. ;)

Edytowane przez vranorvs
Dodaję tekst do Tomka
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, tom3kb said:

@up

No dobra ;) Chodziło mi, że kiedyś to był jeden z takich jakby to powiedzieć flagowych tytułów, które były na konsolach, a nie na pc. Ale mogę się mylić, bo ja pamietam jeszcze jakieś pierwsze części z początku tego wieku, jak recenzje czytałem w czasopismach.

Tak się jakoś składa a być może i wcale nie jest to dziwne że ten tyt. kojarzy się jeno z konsolami. Nie ma w tym nic niewłaściwego. ;) ja tylko to z marszu. ;)

3 hours ago, smox said:

Grałem dawno temu na Playstation - https://www.youtube.com/watch?v=rMzpoRkWgrM

Wtedy to były gry! Paskudnie wyglądały, ale miały to coś! 

Smoczysko był uprzejmy zdradzić wielką tajemnicę. Zaiste paskudne (przynajmniej z perspektywy czasu) były to gry. Jednak jak mniemam uderzamy okrętem w ten sam nieprzystosowany brzeg (o którym już nie raz trwały dysputy). Gdyż niegdyś ludzie nawet/szczególnie młodzi posiadali wyobraźnię. Dziś za wyobraźnie mamy "wodotryski". Kolejny direct Ex (;)) i inne brednie które miast wbrew pozorom odzwierciedlać realizm tworzą go na nowo. W wirtualnym świecie. Ludzie się zmieniają. Podejście i wymagania się zmieniają. Wszystko to jednak zwróćcie uwagę nie wynika wbrew pozorom z potrzeb człowieka jako takiego. Wynika z tego co otrzymujemy "na tacy". Ponieważ chciałem mocno rozwinąć tę wypowiedź a chyba nie ma takowej potrzeby to zamknę dziób. I przemieszczę się tematycznie dalej.

Pamiętam konsolę Pegasus i Saturn i wiele innych. Pamiętam nawet to co było przed nimi. Nigdy nie zapomnę 48-godzinnych posiedzeń przy PSX (pożyczonej) z m.in. gierką RE3 (Nemesis) Trochę strachu, trochę myślenia - to było coś. Dziś mam ten tyt. na PC i nawet nie wiem czy nie z GOG. ale tamte wrażenia już nigdy nie powrócą. Poza tym ja już zawsze będę "piecarzem". PC for lajf. ;E

Dokupienie "kontrolera" do sterowania postacią (konsola-PC) niczego nie zmieni. Wspomnień jednak nie zabierze mi nikt i nic

No może poza doktorem Steinem i Doktorem Carfieldem. Jeden specjalista od medykamentów kolejny od hipnozy "właściwej". (Nazwiska rzecz jasna wymyśliłem pod wpływem chwil na rzecz tego posta) ;P

P.S. My tutaj na ST mamy moc zdolnych i kumatych młodszych Braci. A piszę to dlatego iż wiem jak jest nieciekawie być traktowanym z góry jeno przez pryzmat wieku. Z przykrością stwierdzam iż wiek jest wyznacznikiem czegoś ale nie jest jak sądzę wyznacznikiem całości.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, brix32 said:

Witam Kolegę. Ja grałem dawno temu w jakąś grę z serii Metal Gear Solid na konsolce PSP i odniosłem pozytywnie wrażenia. Właśnie ostatnio ją (mocno zapomnianą) wyciągnąłem spod sterty różnych rzeczy - dowiedziałem się, że są na nią emulatory innych konsol, a nawet emulator dosa - mam sporo dosówek i część chętnie bym sobie przypomniał np. diuka 3d - atomic edition, ultimę? (czy ktoś z Was pamięta diuka - eh..... to były piękne czasy). Soft na niej mam w wersji 6.60 i znalazłem na internecie odpowiedni cfw, który pozwoli je uruchamiać. Tylko muszę się do nich dokopać. Kolego Vranorvs u mnie jeszcze stoi playstation 2 - ta gruba - czy pamięta Kolega Final Fantasy?. I jeszcze commodore 64 z świetną Last Ninja - aż się łezka w oku zakręciła.

Witam witam! Jeśli idzie o DOS to używam DOSBox'a albo pykam na wirtualnej maszynie (np.VirtualBox) . Sporo mam takich starych tytułów które bardzo lubię a których w nowych systemach ni cholerci się nie da uruchomić. Do PSX używam ePSXe.

Duke3d pamiętam a jakże. Na tamte czasy to było coś. :D

Final Fantasy pamiętam cała seria to było niezwykłe zjawisko i ze wstydem przyznaję iż nigdy nie zagrałem w żadną cześć. Jakoś się nie złożyło.

Commodorki pamiętam a później Amigi. Sam miałem akurat Atarynkę (ST)

Prawda że łezka się w oku kręci. Słowiańskie serducho bije mocniej jak tak się wspomina. :P

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.