Jump to content

PORADNIK - Topiele czyli pomagamy turystom w oczekiwaniu na Bagiennego Doktora


Anton Gorodecki
 Share

Recommended Posts

Na lokacji Topiele będą niestety nękały was przeróżne problemy i/lub wyloty do pulpitu. Postaram się wyjaśnić poniżej, jak w miarę bezproblemowo poradzić sobie na tej lokacji:

Na Topiele wybieramy się oczywiście dopiero po rozmowie z Bagiennym Doktorem na Bagnach. Z Przedzonia przechodzimy na Topiele (najlepiej ok. 7.00 - 8.00 czasy gry, dlaczego wyjaśnię poniżej). Po wejściu na lokację zostajemy od razu pozbawieni całego ekwipunku (odzyskujemy go sposobem, który opisał @cichy w swoim poradniku LUB idziemy do osady za mostem, na płn.-wsch. lokacji):

Spoiler

SNJCiDq.jpg

UWAGA: W czasie eksploracji Topieli NIE podejmujemy walki z żołnierzami NRF-u, niszczymy tylko BTR-y (po zabiciu żołnierzy, spawnują się oni bez końca w takiej samej ilości co poprzednio), za wyjątkiem żołnierzy na wieżach z grafiki poniżej - ich musimy zabić aby spokojnie przeprowadzić turystów/innych NPC-ów (LUB czekamy aż żołnierze na wieżach pójdą spać i wtedy przeprowadzamy turystów):

Spoiler

mMNHXAf.jpg

Po odzyskaniu swojego sprzętu, idziemy do domu Bagiennego Doktora (najlepiej abyśmy w samym domu byli ok. 9.00). Rzucamy śruby na linę naciągową aby wybuchła mina (o pułapce dowiadujemy się ze "Smartfona powracającego do Zony", który znajdziemy przy trupie żołnierza w domku na palach, niedaleko od miejsca gdzie rozpoczynamy eksplorację Topieli: 

Spoiler

lRPcrb1.jpg

Przechodzimy do pomieszczenia na wprost wejścia. Jeśli jesteśmy w nim ok. godz. 9.00 (każdy dzień na Topielach rozpoczyna się o 9.00 i kończy o 21.00) dostaniemy info o rozpoczęciu się pierwszego dnia i nowy priorytet. JEŚLI info nie przyjdzie, wchodzimy do pomieszczenia na wprost wejścia, zapisujemy grę i wczytujemy ponownie aż do skutku.

Spoiler

Nt5rd1L.jpg

Teraz zajmiemy się grupami turystów z zadania „Czekając na Bagiennego Doktora, pomóż nowicjuszom przedostać się do Zony”:

Pierwszego dnia między godz. 9 a 10 rano w miejscu z grafiki poniżej pojawi się pierwsza grupa turystów (dobrze jest zapisać grę przed spotkaniem z nimi):

Spoiler

JJATlIC.jpg

Podchodzimy do nich i pozwalamy aby „zwiedzili” część Topieli (rozejdą się w promieniu 200 metrów od szlabanu). Stoimy i cierpliwie czekamy aż każdy z nich ustanie w miejscu i zacznie do nas machać – wtedy podchodzimy do każdego i rozmawiamy. Odprowadzamy ich do domku na palach (w międzyczasie załatwiamy spałnujące się przed domkiem zombiaki i psy).

Spoiler

GjODYIw.jpg

Może zdarzyć się tak że turyści będą zajęci obszukiwaniem zwłok czy po prostu nie będą chcieli iść na miejsce zbiórki (nie ma się tym co przejmować, wczytujemy grę i próbujemy ponownie lub zostawiamy ich w spokoju). Po północy podchodzimy do turystów (nie rozmawiamy z nimi, bo będą wyloty) i idziemy wraz z nimi do wyjścia z lokacji (może zdarzyć się że żaden nie będzie chciał iść, lub tylko kilku – wczytujemy grę zatem aż do momentu kiedy wszyscy będą chcieli przejść albo idziemy z tymi którzy są chętni do współpracy). Kiedy wejdą w teleport, dostajemy info i tak kończy się nasza współpraca z nimi. Tak samo postępujemy z drugą grupą turystów, która pojawia się drugiego dnia, również między godz. 9 a 10 rano.

Również pierwszego dnia pojawia się na Topielach grupa Dzika – po rozmowie z Dzikiem ich również przeprowadzamy do przejścia na Przedzonie.

Spoiler

oTH2eEg.jpg

YCKx2Ri.jpg

Między drugim a trzecim dniem o godz. 22.00 niedaleko przejścia do Przedzonia pojawi się naukowiec Werner – możemy dla niego wykonać dwa zadania.

Trzeciego dnia pojawi się kolejna grupa turystów z Wano i Pietruchą, którą również odprowadzamy do przejścia do Przedzonia.

Spoiler

qrObQhP.jpg

Między godz. 21 a północą pojawi się na Topielach (przy teleporcie do Przedzonia) również Dżil wraz z dwoma wojownikami Zarki – idziemy razem z całą grupą do domu Bagiennego Doktora, następnie rozmawiamy z nią, po czym dziewczyna znika w teleporcie.

Kolejna grupa turystów (Tremor i reszta) pojawi się po odeskortowaniu Elżbiety do osady na płn.-zach. krańcu mapy.

Spoiler

Nwj60mw.jpg

Uwb2hzB.jpg

Elżbieta pojawia się trzeciego dnia na dachu domu Bagiennego Doktora (lub pojawi się na dachu wcześniej, mianowicie wtedy kiedy wejdziemy w teleport z grafiki poniżej, o którym dowiadujemy się z fleszki Ogolonego – pendrive znajdziemy w garnku w osadzie na płn.-zach. krańcu mapy).

Spoiler

1fhykxT.jpg

A313H9z.jpg

Rozmawiamy z nią, czekamy do północy i idziemy wraz z nią najpierw do osady na płn.-zach. krańcu mapy a później do przejścia (teleportu) na Podzonie. Może się zdarzyć że po północy Elżbieta nie będzie chciała z nami rozmawiać lub w czasie podjęcia próby rozmowy z nią po północy dostaniemy wylot – wtedy zapisujemy, czekamy do północy, wskakujemy na dach i nie rozmawiamy z nią tylko znów zapisujemy i wczytujemy – powinna ona wtedy zeskoczyć z dachu do łóżka a następnie zacząć biec w kierunku osady.

Po odprowadzeniu wszystkich grup turystów oraz innych NPC-ów czekamy do godziny 6.00 (po trzech dniach pobytu na Topielach) i dostajemy info o odnalezieniu Bagiennego Doktora.

Spoiler

3CdEUWw.jpg

Idziemy w miejsce zaznaczone na mapie, towarzyszymy Doktorowi w przejściu do jego domu a następnie rozmawiamy z nim, finalizując tym samym całą naszą „misję” na Topielach.

Spoiler

IFDke7K.jpg

H7i3VTB.jpg

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Poradnik @Anton Gorodeckiego jest bardzo pomocy i przede wszystkim nakreśla trudności jakie pojawiają się na Topieli. Trudności, moim zdaniem, zawinione przez Era. To nieskończone zapisywanie i wczytywanie jest ewidentnym niedopracowaniem.  Choć z drugiej strony autor wykazał się dużą elastycznością o której zaraz. Jest to chyba zadośćuczynienie za błędy i niedoróbki.

W moim przypadku pierwsza grupa turystów spokojnie ze mną porozmawiała i karnie zgromadziła się w chatce. Ale to tyle uprzejmości. Po północy po kilkunastu wczytaniach ruszyła. Niestety wszyscy w różne strony. I za cholerę nie można ich było skierować we właściwą stronę. Dni zaczynały się, jak pisał @Anton Gorodecki o 9:00, ale nie trzeba było być w chatce doktora, aby rozpocząć i zakończyć dzień - ułatwienie Era. 

Pierwsza grupa turystów ciągle zwiedza, ale wstaje nowy dzień i pojawia się następna. Robi się tłoczno. Przeprowadzam tylko część turystów. Następnie pojawiają się wszystkie, wymienione przez Antona, delegacje. Powstaje dylemat. Kogo w pierwszej kolejności przeprowadzać ? Kim zająć się na początku ? Niezły młyn. W międzyczasie, jeszcze dwie dziewczyny. Najbardziej uparta była Ela. Sporo wczytywania savów mnie kosztowała. I na koniec. Doktor Bagienny. A jakże. Nie bardzo chciał wejść do swojej chatki, skubany. Ale wszedł.

Spoiler

ss_user_09-11-19_14-13-44_(swamp_old).thumb.jpg.b560d3df13265ef593fe323f891560a7.jpg

Nieprawda. Kilku turystów nadal zwiedza, w tym ich przywódcy. Ale. Niech tam. Idę dalej. Przejścia stoją otworem. 

Jak ocenić lokację ? Mimo, że w końcu można zakończyć zadania (przynajmniej teoretycznie) to uważam, że lokacja zdecydowanie do poprawki.

Po tej całej szarpaninie, zadania dla Wernera odpuściłem.       

Link to comment
Share on other sites

@DaarMoo  To że Topiele są schrzanione na amen, to jedna sprawa, a to że nie trzeba na nie w ogóle wchodzić, to druga. Wystarczy że dojdziemy do teleportu na poprzedzającej lokacji i usłyszymy grzmot. Zadanie dla Fejka jest zaliczone. Bo my mamy znaleźć tylko teleporty, a nie ma mowy o skorzystaniu z nich. O ile pamiętam, wystarczy że z grupy turystów przyprowadzimy do teleportu jednego i to wystarczy. Dałem gdzieś wyliczankę, które teleporty muszą nam "grzmotnąć", aby Fejk był zadowolony.

UWAGA: W wersji 7.63 działanie na Topielach jest konieczne. Przeprowadzenie Elżbiety, turystów ( pomoc w poradniku Antona Gorodeckiego ) , otrzymanie info o trzech dobach na Topielach i najważniejsze to przyprowadzenie Doktora i rozmowy.

Link to comment
Share on other sites

  • Agrael locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity