Jump to content

Guest
 Share

Recommended Posts

unnamed.jpg
Tytuł oryginalny: Большая Зона
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 25.08.2013 r.
Autor: riddik121


OPIS:

Spoiler

Po upadku ZSRR Rosja przeżywała ciężkie czasy. Grupa zachodnich naukowców wyruszyła na Ukrainę celem zbadania promieniowania w Strefie Wykluczenia - przynajmniej oficjalnie. Nieliczni wiedzieli, że badacze kontrolowani są przez amerykańskie służby specjalne. 

Dzięki zachodniemu wsparciu finansowemu, grupa dotarła do Zony. Kolejne środki przeznaczono na uruchomienie poradzieckich laboratoriów, gdzie rozpoczęły się badania nad nową bronią biologiczną, rozwojem sztucznej inteligencji oraz nowoczesnym uzbrojeniem opartym na promieniowaniu elektromagnetycznym.

Wkrótce przedsięwzięcie znacznie się rozrosło, a naukowcy rozpoczęli projekt połączenia się z noosferą. Na obszarze Generatorów i Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej zamontowano anteny oraz uruchomiono dodatkowy reaktor, a dowodzenie nad operacją przejęły służby wojskowe -  naukowcy stworzyli własny, tajny projekt pod kryptonimem Świadomość-Z.

Przez lata machina działała bez zarzutu, ale w 2006 roku doszło do pewnego incydentu - reaktor pobierający maksymalną moc wysłał całą swoją energię do anten, których promieniowanie wywołało potężną eksplozję, w wyniku której powstała strefa anomalna. Większość naukowców projektu Świadomość-Z zniknęła, a laboratoria popadły w ruinę.

Stany Zjednoczone przekonały władze Ukrainy, że nie mają nic wspólnego z katastrofą. Niedługo później na szczycie ONZ podjęto decyzję o ustanowieniu kontroli militarnej nad obszarem anomalnym - południowa część Zony miała pozostać pod kontrolą Ukrainy, a północna w NATO. 

Potajemnie CIA objęło ochroną nowoprzybyłych badaczy, zachęcając do kontynuowania wcześniejszych prac. Równoległe powołano pierwszy oddział "Monolitu" - grupę fanatycznych bojowników kontrolowanych przez jeden z projektów Świadomości-Z - kamienny blok, wewnątrz którego zamontowano elektronikę pracującą na częstotliwościach pokrywających się z tą, która kontrolowała umysły Monolitowców. 


W tej alternatywnej wersji historii Striełok odwiedza Zaton, Jupiter i Wschodnią Prypeć jeszcze przed wydarzeniami z Zewu Prypeci, przeprowadzając to samo śledztwo w sprawie tajnej broni. Mimo wszystko nie uda mu się poznać prawdy. Ponadto, jeżeli gracz nie wykona zadań na Jupiterze i Zatonie, fabuła potoczy się tak jak w oryginalnym Cieniu Czarnobyla.  Zakończenie nie uległo zmianie, ale przygody są zupełnie inne. 

Cechy moda:

  • 7 nowych wątków fabularnych, które nie ingerują w główną historię. 
  • Nowe zadania o różnym stopniu złożoności.
  • 53 lokacje. 
  • 15 ugrupowań. 
  • Przywrócono możliwość korzystania z pojazdów. 
  • Niektóre zadania zaczerpnięto z Narodnaja Solianka.
  • Nowe tekstury dla pewniej części NPC. 
  • Śpiwór. 

SCREENY:

Spoiler

1.jpg.a3ec1a58165c519805878b6d49b43ad4.jpg

3.jpg.fb9b01decbb8951c446358fb27bc46de.jpg

4.jpg.0290f604c6713424928edf45057ea721.jpg

5.jpg.8f0109f7071e6931dc12af3f98641698.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  • Cień Czarnobyla 1.0004. 
  • Pobrane, a następnie rozpakowane archiwa należy umieścić w głównym katalogu gry.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Wersja oryginalna Wielkiej Zony:

  • Torrent (Yandex) - [KLIK]
  • PlayGround - [KLIK]

Wielka Zona na silniku OGSR:

Patch:

  • GoogleDrive - [KLIK]

Nieoficjalny patch autorstwa @qlkin:

Wersja bazowa Wielkiej Zony użyta przy OGSR autorstwa Adm-RAL z 2016 r.: 

Źródło: appro.jpg   playground-logo-3d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Co do instalacji, wystarczy pobrać plik z 1 linka, w nim zawarty jest najnowszy patch, jako oddzielny katalog. Dwa kolejne linki prowadzą do plików, z datami modyfikacji dużo wcześniejszymi. 

Spoiler

PATCH NR 1:

1.png

PATCH NR 2:

2.png

KATALOG MODA Z NAŁOŻONYM NAJNOWSZYM PATCHEM ZAWARTYM Z SAMYM ARCHIWUM; PODŚWIETLONE KATALOGI NIE ZMODYFIKOWANE NAŁOŻENIEM PATCHA:

3.png

Po starcie gry dostajemy całą serię wylotów, spowodowanych nie rozpoznawania grażdanki przez WIN PL:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CRender::texture_load
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrRender\Texture.cpp
[error]Line          : 295
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find texture 'wpn\Ńŕéăŕ\wpn_sayga12k'

Leczenie: \gamedata\textures\wpn\Сайга zamieniamy na \gamedata\textures\wpn\Ńŕéăŕ

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : wave&&wave->length()
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 65
[error]Description   : Can't open wave file:
[error]Arguments     : c:\program files\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\sounds\aaz\ŃÂÄ-Ń\svd-c_draw.ogg

Leczenie: \gamedata\sounds\Aaz\СВД-С zamieniamy na \gamedata\sounds\aaz\ŃÂÄ-Ń

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CModelPool::Instance_Load
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line          : 111
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find model file 'actors\bandit\Áŕíäčň_ďëŕůü_đţęçŕę.ogf'.

Leczenie:  \gamedata\meshes\actors\bandit zmieniamy nazwę pliku Бандит_плащь_рюкзак.ogf na Áŕíäčň_ďëŕůü_đţęçŕę.ogf

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : wave&&wave->length()
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 65
[error]Description   : Can't open wave file:
[error]Arguments     : c:\program files (x86)\gsc world publishing\s.t.a.l.k.e.r\gamedata\sounds\weapons\Ńŕéăŕ12Ę\sayga12k_draw.ogg

Leczenie:  gamedata\sounds\weapons\Сайга12К i zmieniamy na gamedata\sounds\weapons\Ńŕéăŕ12Ę

 

Dalej już nie ma problemów...

ss_cichy_12-11-17_10-07-55_(l01_escape).jpg ss_cichy_12-11-17_10-08-09_(l01_escape).jpg ss_cichy_12-11-17_10-08-47_(l01_escape).jpg ss_cichy_12-11-17_10-08-49_(l01_escape).jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Pozwoliłem sobie jeszcze pogrzebać w internecie. Na forum AMK, Riddick121 założył (w sobotę 9.XII.2017) już całkiem nowy temat o nowej wersji moda. Jest tam sporo ambitnych "opisów", jak również są też świetne screeny; oto kilka z prezentowanych przez Autora modyfikacji:

1.jpg 2.jpg 3.jpg

4.jpg 5.jpg 6.jpg

WNIOSEK: Facet wziął się za robotę i miejmy nadzieję, że nie są to tylko czcze przechwałki, co do wyniku finalnego

ŹRÓDŁO: http://www.amk-team.ru/forum/topic/13660-stalker-ten-chernobylya-bolshaya-zona-perevypusk/?tab=comments&_fromLogin=1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam, postanowiłem odgrzebać mod Wielka Zona, ale nigdzie nie mogę odszukać wersji na na 1.006 tak jakby zniknęła z sieci. Natomiast dla wersji 1.004 nie potrafię uruchomić (wypakować, zainstalować) repacka. W końcu pobrałem wersję: na rosyjskim cieniu 1.004 z dodanym plikiem gamedata z 30 marca 2015 i poszukuję jakiegoś późniejszego fixa. Gra mnie przy końcu wczytywania zawiesza ( mam plik bin do podmiany - ale ten sam efekt co z oryginalnym). Stąd moja prośba do Weteranów o jakiś link albo plik z własnych zasobów. 

Repack wygląda tak  - pliki nie mają rozszerzenia i exe nie działa nawet po zmianie rozszerzenia na bin - wypakowanie 7z także nie daje efektów - może jakaś drobna podpowiedź co z tym zrobić :) 

image.thumb.png.da9f6fabd9ebf0d457abc235c7e319d7.png

Link to comment
Share on other sites

https://gk-stalker.xyz/games/shadow-of-chernobyl/216-bolshaya-zona.html

http://torrent3.ru/play-game/3687-stalker-ten-chernobylya-bolshaya-zona-cherez-torrent.html

http://torrent-igry.net/shutery/3967-stalker-ten-chernobylya-bolshaya-zona-skachat-torrent.html

https://hubtorr.com/6009-stalker-ten-chernobylya-bolshaya-zona-2007-2013.html

https://igrigo.net/1307-stalker-ten-chernobylya-bolshaya-zona.html

http://world-of-gamers.net/load/pc/action_shooter/s_t_a_l_k_e_r_ten_chernobylja_bolshaja_zona_2007_2013_pc/8-1-0-8719

https://tiranator.com/4888-stalker-ten-chernobylya-bolshaya-zona-2007-2013.html

p.s. Najdrok - podkopsam ci coś z moich tajnych zasobów.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

"Wielka Zona" została przeniesiona na silnik OGSR. 

Zmiany:

Spoiler

Poprawiono szereg konfliktów skryptów i różnych drobnostek. Mod uruchamia się, zadania i dialogi działają.

Jest tylko jeden problem: Po uruchomieniu ekran jest czarny przez 15 sekund (na PC autora przenosin moda).

Na dłuższą metę mod nie był testowany. 

Instalacja:

Spoiler

Pobrać archiwa A, B, C, D, Patch. Wszystko rozpakować i uruchomić. Oryginalna gra NIE JEST WYMAGANA.

Wymagania dla uruchomienia są takie same jak dla innych modów na OGSR Engine - czyli w skrócie: 64-bitowy Windows 7 i wyżej; biblioteki Microsoft Visual C++ 2017, DirectX i OpenAL; pobranie i rozpakowanie plików moda i umieszczenie ich w jednym katalogu NIE na dysku systemowym.

Linki do pobrania;

Źródło: amk-team.ru

  • Za szczególną pomoc 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

PODBICIE

Z pobraniem moda i postawieniem, problemu nie miałem. Ale z samą grą, przez jakieś niedopracowania już tak. Przy każdej rozmowie z enpecem, zapytanie co ciekaweg skutkowało pulpitem. Również dotarcie na miejsce zadania zabicia dzików koło wioski skończyło się wylotem. Logi pokazywały problemy z silnikiem.

Kolorki w modzie b.ładne, ale HUD bardziej niż skromny w informowaniu - tylko kompas i licznik pobliskich PDA. Za to rozbudowany teksturowo i mocno przesłaniający widoczność. Tak samo słoneczko przesadnie jaskrawe, mimo ustawień bliskich zeru.

ss_fred_03-04-22_17-41-46_(l01_escape).jpg   ss_fred_03-04-22_17-50-00_(l01_escape).jpg

Nawet przy grze z 2 osoby mając kamerę za plecami, HUD nie znika.

ss_fred_03-04-22_19-02-58_(l01_escape).jpg

Można by to przeboleć, ale wylatywać do pulpitu, bo się chciało wydusić z enpeca więcej gry, tego już nie. Dlatego mod idzie w odstawkę.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Update/Aktualizacja.

Linki do ściągnięcia moda zjadła wojna lub czas. No, dopóki wersja OGSR nie wygrzebała się z niedokoczonościo-niegrywalności, to  poprzednie wersje cały czas prezentują się całkiem dobrze. Garść świeżych linków z Ap-pro.

Oryginał Mod - wanilia - riddik121

Wersja bazowa użyta do OGSR Zborka Adm-RAL

Edited by qlkin
  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Patrząc na datę wyjścia moda i zborki od Adm-RAL to ta produkcja całkiem nieźle dalej się broni - zwłaszcza ta zborka Adm-RAL.

Przenosiny na OGSR są super, tylko, że ktoś zrobił moda, ktoś to zmodował/poprawił, ktoś komuś zrobił przysługę, ktoś się odwdzięczył i przeniósł moda na OGSR. Efekt: kucharek sześć, mod jest, a tak jakby i nie ma. Każdy sobie robi aktualny projekt, uszminkowany staroć w szafie, przejmują się pojedynczy ludzie - jak gdzieś dalej z rozgrywką dojdzie do nich, że im nikt nie pchnie sprawy dalej w razie problemu. A tu jak nie tablica relacji u npc-ów do grzebania, to patrol-pointy nie grają lub brakuje itd. To już lepiej by było swój mod robić, niż poprawki i autorzy pewnie tak właśnie robią. Pozostaje czekać na jednego autora/wszystkich autorów/dwóch z trzech autorów, lol.

Ten mój "patch" to taka łata na dziury w moście, a nie patch i warto o tym pamiętać, że jest TYLKO do wersji OGSR. Szczegóły w temacie wersji OGSR.

Edited by qlkin
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity