Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to ten sam mod co Powrót Szramy cz.1, ale z autorskimi zmianami. Najważniejsza to zmiana podstawki na v.1.0006.

Mod został znaleziony przez @OldMan  i upowszechniony ale w innym temacie.

Poniższe linki do moda i fixów, też są autorstwa OldMana.

Link do torrenta moda: [rutor.is]S.T.A.L.K.E.R._Возвращение_.torrent

Stąd można pobrać z innego hostingu: moda, fix na udźwig i nie wypadanie przedmiotów z plecaka, oraz na zmianę agresywnej muzyki na przyjemniejszą.

https://stalkerteam.pl/topic/4643-zmiana-udźwigu-plecaka/?do=findComment&comment=129219

Ze względu na dodanie pewnych elementów do tej wersji, spolszczenie do oryginalnego Powrotu Szramy nie działa skutecznie ( możliwy wylot ). Ale jest zainteresowanie jednego z ówczesnych tłumaczy w jego adaptacji.

Aktualnie zainteresowanych tym modem, proszę o prowadzenie dalszej dyskusji w tym temacie.

UWAGA: Przy stawianiu tego moda, należy bezwzględnie stosować się do wszystkich wskazówek od OldMana, znajdujących się w następny wpisie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLA POPRAWNOŚCI INSTALACJI MODA TRZEBA WYKONAĆ PUNKT PO PUNKCIE AŻ DO PUNKTU DODATKI   !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Paczki moda trzeba wypakować do jednego katalogu - ZAINSTALOWAĆ ALE NIE URUCHAMIAĆ !!!!!!!!!

UWAGA -  Jeśli używacie Windows 10 trzeba uruchamiać instalator jako ADMINISTRATOR !

01. https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZJVCj7ZrcKW6P9snVpjLfTJkyImkkPD6nPy
02. https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZgVCj7ZGT3vA2apptJrgsv5UMIFEmjYOmxX
03. https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZPVCj7ZmJ7n4xPVRth8wHF9wWfDluMDca27
04. https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZwVCj7Z0vXVdUCFdr0Qp8JwlXmjPJbJ8giV
05. https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZdVCj7Ze1sU1PBsgMh8J7uotRlgvpByBke7
06. https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZqVCj7ZU5HR6GMaLFYtR9gSiI1NMmc0BKYX
07. https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZOVCj7ZGxQcyz3HeILS7QTYkGGlFYND5L6X

1. Tworzymy własny folder i przenosimy do niego wszystkie pliki i katalogi z katalogu z modem który utworzył instalator potem nadajemy mu własną nazwę.
Uwaga !!!
Po przeniesieniu zawartości katalogu z grażdanką, utworzony przez moda skrót pulpitowy i skróty w menu Start nie będą działać! 

2. W miejsce gdzie przenieśliśmy pliki do katalogu gamedata dodajemy obowiązkowo fiks Nr. 1

https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZhfKj7ZNLiYFkfozJRcf6fqId94dLeCK6Yk

3. W miejsce gdzie przenieśliśmy pliki do katalogu gamedata dodajemy obowiązkowo fiks Nr.  2Likwiduje wylot przy zakładaniu pancerzy.   

https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZ9fqj7Z4oQkgi8cqPjKrMqIoUQM7YQzRLd7

Trzeba wyrazić zgodę na nadpisanie plików.

3a. W miejsce gdzie przenieśliśmy pliki do katalogu gamedata dodajemy obowiązkowo fiks Nr. 3

- eliminuje potrzebę dodawania wpisu -nointro. Uruchamia przewijanie plansz z historią Szramy klawiszem Esc.

https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZDbwu7ZaVpbmIsGxbBhP68AdQKG2bO7Gfvk  

4. W utworzonym przez siebie folderze robimy skrót do pliku XR_3DA.exe i przenosimy go na pulpit.
Zmieniamy nazwę skrótu na własną. jednocześnie aby mod nie mieszał nam w Dokumentach, podmieniamy plik fsgame.ltx (jest w głównym katalogu gry) na ten:
fsgame.ltx

UWAGI !!!!

W związku ze zgłaszanym problemem przy uruchomieni moda.

KONIECZNIE trzeba usunąć wpis bin i ma wyglądać to tak:

Snap1.jpg.1228feec9d3343c1789e9b42e6a88a32.jpg

5. Dopiero TERAZ można uruchomić moda !!!!!!!!!!!!

Moje nieobowiązkowe dodatki:

Patch na udźwig - ustawione  550kg

https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZaVCj7Z9Qu95xogF5hIWeKGaOhgSfoGmD6y

Zmiana muzyki + parę polskich muzycznych akcentów ;)

WERSJA 2 - Zmiana głośności niektórych plików. 

https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZ3bEj7ZoCQ71PTs48bn78aeGtlBkQnbUb3X

Co do muzyki jeśli będą jakieś uwagi piszcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego, że ten temat powinien zostać przeniesiony do głównego tematu, obok - Powrót Szramy cz.1. Tutaj będzie mało widoczny.

Zacząłem adaptację spolszczenia Powrotu Szramy cz.1 do wersji repaka od "SeregA-Lus". Zmian jest sporo i spolszczenie do Powrotu Szramy cz.1 na tej wersji nie miało prawa działać. Oprócz drobnych zmian w plikach (tam coś dodano, tam usunięto) jest też całkiem nowy (i to całkiem spory) plik w folderze pol. W innych folderach na razie nie sprawdzałem, jak skończę pol, to zerknę do innych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@OldMan  Nie, nie pamiętam.

I w sprawie -nointro. Tej zmiany powinno się dokonać dopiero po pierwszym uruchomieniu moda i obejrzeniu, a właściwie przeczytaniu intra. Jest ono wprowadzeniem do moda i bez jego znajomości może być trudno zrozumieć działania Szramy.

A tu screeny tuż po uruchomieniu moda, jeszcze bez dialogów i zadań.

ss_administrator_05-29-18_14-00-15_(mainmenu).thumb.jpg.4721070bdfda5c5c813eea1303ff478b.jpg

ss_administrator_05-29-18_12-51-17_(l01_escape).thumb.jpg.99772139239d10ea3a975671f17dedbc.jpgss_administrator_05-29-18_12-53-07_(l01_escape).thumb.jpg.07e63c9f07d8d6f1e819bc8ac30b3cd8.jpg

Jeśli ktoś przed wydaniem spolszczenia zechce sobie wstawić ekran menu z polską nazwą, to nie ma sprawy, dodam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.05.2018 o 11:07, OldMan napisał:

Mój OBOWIĄZKOWY fiks Nr. 2

Mam prośbę @OldMan. Jeżeli wydajesz WŁASNE fixy ingerujące w moda, to może napisz kilka słów co te fixy robią. Tym bardziej, że piszesz OBOWIĄZKOWY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się @OldMan. Chodzi mi o to, byś nie poszedł w ślady @Yurka i nie pododawał do moda własnych wypasionych pancerzy, broni czy czegokolwiek innego. Jeżeli już, to jako opcja do wyboru. Jakoś nie lubię być uszczęśliwiany na siłę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem moda grą. Ta wersja pozwala na grę ciekawszą, ze względu na dużo lepszą ( przynajmniej na tym etapie gry ) optymalizację, jakość obrazu i płynność gry. Możliwe, że to są tylko subiektywne odczucia gracza doświadczonego, w stosunku do gry nowicjusza. Powrót Szramy był moim pierwszym modem do Stalkera. W nim przeszedłem "chrzest bojowy".

A tu kilka screenów z gry na razie na 4 lokacjach.

Widok przy ataku psów                                                             Tym się ustanawia teleporty

ss_administrator_05-29-18_17-29-08_(l01_escape).thumb.jpg.8aafe0f3e6700681f002e9c56d2d0ea4.jpgss_administrator_05-29-18_19-39-38_(marsh).thumb.jpg.bda0647334af8ae0638721aff0b6f4f0.jpg

Pijawki są z efektami

ss_administrator_05-29-18_18-48-11_(marsh).thumb.jpg.ad54a913893cfd26d03256f8f10084c4.jpgss_administrator_05-29-18_18-47-56_(marsh).thumb.jpg.a6d76d26cf8bff31322d8922cb37d5a5.jpg

Mod potrzebuje mechanika, aby zrobił pliki celowników i nie tylko, dla szerokich monitorów.

ss_administrator_05-29-18_17-59-31_(l01_escape).thumb.jpg.fe0ab850444f8b18e6cc3340610a81e8.jpgss_administrator_05-29-18_18-32-01_(marsh).thumb.jpg.c5bc726abce4838aaeb193fd426d8478.jpg

A to dla miłośników ładnych widoków i zachodów słońca.

ss_administrator_05-29-18_15-02-05_(l01_escape).thumb.jpg.df3ad9a3e0b033b87679ce76d5f33433.jpgss_administrator_05-29-18_18-37-41_(marsh).thumb.jpg.d7e9f32428eb077877e3b3d0a672f86f.jpgss_administrator_05-29-18_18-12-03_(l01_escape).thumb.jpg.86489cb76d55cdba8f2a1b103ce1cc9a.jpgss_administrator_05-29-18_18-40-10_(marsh).thumb.jpg.5476a9a49b8c9556938658b1a5c2a620.jpgss_administrator_05-29-18_18-56-16_(marsh).thumb.jpg.af9abca74a3cfbfe47df3878372888ee.jpgss_administrator_05-29-18_19-20-54_(marsh).thumb.jpg.5b03be24f150cd1afd98af72229a0775.jpgss_administrator_05-29-18_19-40-57_(marsh).thumb.jpg.6bce6308093b32b50120fb851dccdf70.jpgss_administrator_05-29-18_19-04-19_(marsh).thumb.jpg.14682bcf80411fbe39ee2c62ec824f43.jpg

I na koniec rzadki widok. Co się stało z Sidorem i drzwiami do bunkra?

ss_administrator_05-29-18_21-38-42_(l01_escape).thumb.jpg.e56df30b95c409713c1794e6d8612f47.jpg

Dowiedzą się Ci, co zagrają w moda.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po uzgodnieniach z @kondotier dokonałem zmian w poście z linkami.
Mam nadzieję, że teraz wszystko co do instalacji będzie jasne nawet dla początkujących :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@OldMan  - Niekoniecznie trzeba pobierać katalog dla moda jaki dałeś do pobrania. Można utworzyć go samemu i dać mu własną nazwę. Po przeniesieniu zawartości katalogu z grażdanką, utworzony przez moda skrót pulpitowy i skróty w menu Start nie będą działać. Trzeba w nowym folderze zrobić skrót do silnika i przenieść go na pulpit, i też dać mu własną nazwę. Aby mod nie mieszał nam w Dokumentach, celowym jest podmiana fsgame.ltx na ten wstawiony, a jak ktoś potrafi, samemu zmienić ścieżkę zapisów na zapisy w modzie.

Bardziej doświadczeni mogą po zainstalowaniu moda, tylko zmienić nazwę jego katalogu, zrobić nowy skrót i zmienić fsgame.

Trzeba wyjaśnić, dlaczego -nointro, dopiero po rozpoczęciu nowej gry. Intro do moda, który ma całkowicie nowy scenariusz, wyjaśnia wydarzenia które do powstania tego scenariusza doprowadziły. Przeczytanie go dotyczy tak tych którzy w podstawki nie grali, jak i starych repów, aby nie byli zaskakiwani odmiennością wydarzeń. Choćby te drzwi Sidorowicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) To może inaczej bo to jeszcze będzie w takim tempie wiele poprawek.

Wyślę Ci na PM cały post zrób go po swojemu a ja potem wstawię go do wątku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@OldMan  Dopóki nie ma tłumaczenia, to chętnych do zagrania będzie znikoma ilość, albo wcale. Ci co jednak się zdecydują, to ludzie doświadczeni i dadzą sobie radę. Moje uwagi to tylko udział w dyskusji. Kto będzie zainteresowany, przeczyta. Skorzysta albo nie.

Ważnym jest to, że została wykryta przyczyna problemu - grażdanka w nazwie katalogu moda.

DODANO:

Noc w bazie na Bagnach

ss_administrator_05-29-18_19-59-58_(marsh).thumb.jpg.1101b38884386a84dac5c2b2b3b25197.jpgss_administrator_05-29-18_20-12-17_(marsh).thumb.jpg.da7a8732ed4531fc34106c59d0c49a3c.jpg

Skutki Godziny strachu.

ss_administrator_05-29-18_21-08-28_(marsh).thumb.jpg.7e9f1f0e9c6bde21c521dba135b9bde2.jpgss_administrator_05-29-18_20-43-09_(marsh).thumb.jpg.c450c19adebc7c3c5f760490e4ecbb35.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, kondotier napisał:

Dopóki nie ma tłumaczenia, to chętnych do zagrania będzie znikoma ilość, albo wcale

Odnośnie tłumaczenia, to posuwa się do przodu:) Zmian w wersji SeregA-Lus jest zaskakująco dużo i nie są to tylko zmiany kosmetyczne. Autor nie przewraca fabuły do góry nogami, ale ją rozbudowuje i to miejscami znacznie. W skrócie można powiedzieć, że jest to stary, dobry Powrót Szramy cz.1 na sterydach:) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spolszczenie dobiega końca. Myślałem, że jutro skończę, a tu takie coś -

ss_jarek_06-01-18_21-42-49_(l02_garbage).thumb.jpg.9ca6aa74a9037bed4f8b854714434679.jpg

Nie zwracałem uwagi na te myślniki poprawiając znalezione błędy. Czy będę musiał usuwać je we wszystkich plikach? Może tylko u mnie tak jest? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawię te myślniki w spokoju, tym bardziej, że większość (do tej pory) była widoczna. Muszę też dodać, że jestem pod wrażeniem muzyki zmienionej przez @OldMana. Słyszałem co prawda tylko tą, co leci z radia u Sidorowicza, ale dla mnie - rewelacja:) 

ss_jarek_06-01-18_14-24-03_(l01_escape).thumb.jpg.1445aed2bde95046f8e94f49f4d4ae9e.jpg

Dodano:

Ech, ta moja skleroza, usunąłem przez pomyłkę tłumaczony plik:037: 

Co z tymi parametrami? 

ss_jarek_06-02-18_07-09-20_(l02_garbage).thumb.jpg.19c682672fc01e551d2137f1f846b882.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie ma przy PPSzy i przy każdej innej broni tych parametrów.

ss_administrator_06-02-18_11-01-22_(l01_escape).thumb.jpg.1d78c5688f6cb065e570e58401d04770.jpg

Możliwe że dlatego, bo występuje broń anomalna mająca jak dla broni niespotykane parametry. Tak samo granaty.ss_administrator_06-02-18_11-08-28_(l01_escape).thumb.jpg.5f2f476e3c11fb57cdb89afc659cd286.jpgss_administrator_06-02-18_11-08-05_(l01_escape).thumb.jpg.1599a45945081d10d66ef532216657be.jpg

I takie coś. Ten anomalny ma w opisie konieczność używania ze specjalnym kombinezonem. U mnie działa bez niego.

ss_administrator_06-02-18_11-14-04_(l01_escape).thumb.jpg.db7b09e6b97d88571ebd61a88ec24382.jpg

Możliwe że opis został z oryginału, a teraz jest inaczej. Chyba jest trochę zmieniona fabuła, bo pamiętam że na Wysypisku i Agropromie były problemy z Wiedźmami i Pogrzebaczem. Jestem już po zadaniu z Lebiediewem, a zadania na Pogrzebacza nie miałem.

@smox  - Grający wybaczą Ci ten potrójny odstęp, tym bardziej że nie z Twojej winy. Nie takie błędy trzeba było zostawiać, bo kodowanie pliku nie pozwalało na zmianę.

Jeśli dajesz wykaz tłumaczy, to trzeba go dać na ekran startowy. Dlatego że jest prawie dziesięć ekranów ładowania i przy każdym ładowaniu, pokazuje się inny.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kondotier napisał:

Chyba jest trochę zmieniona fabuła

Tak, jest zmieniona, ale raczej autor poszedł w kierunku jej rozszerzenia. Sporo zostało dodane, jak choćby nowa lokacja Mroczny Parów i zadania z nim związane. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem tego Repacka od SeregA-Lus. Widać, że gość zna się na rzeczy. Warto by się bliżej przyjrzeć jego przeróbkami modów.

Kilka screenów z Bagien -

 

Spoiler

ss_jarek_06-02-18_18-48-10_(marsh).thumb.jpg.67f26d28f2f6192de7d973f36bbe720b.jpgss_jarek_06-02-18_21-12-38_(marsh).thumb.jpg.4f758884741d35b60324d4a6e434205f.jpgss_jarek_06-02-18_21-14-26_(marsh).thumb.jpg.4ecd7567818d3f056fd1158b824bdd7b.jpgss_jarek_06-02-18_21-15-58_(marsh).thumb.jpg.251d343da6a970527f2198ddc5268a41.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@smox Akurat z jego przeróbkami mam styczność od dłuższego czasu i tak jak napisałeś gość wie co robi. Główne zajmuje się wersjami REPACK co jest o tyle dobre bo zawierają podstawkę moda + wszystkie potrzebne patch`e :) 

Tu można trochę na jego temat poczytać:

https://vk.com/club79956217 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Repacki od SeregA-Lus

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla

OzvbAkM03Lg.jpg«Oblivion Lost. Remake» [v.2.5+fix19.3] ╠➛ Репак обновлен 03.04.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Lost Alpha. Developer's Cut» [1.4006 + EP 1.4б] ╠➛ Репак обновлен 01.04.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«NLC 7. Я - Переосмысление/Rethinking» [патч от 11.03. 2018] ╠➛ Репак обновлен 20.03.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg« OGSE 0.6.9.3» [патч 2.12+фикс 3] ╠➛ Репак обновлен 27.02.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Народная Солянка 2016» [обновление от 23-02-2018] ╠➛ Репак обновлен 26.02.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Объединенный Пак 2+dsh mod» [06.01.2018] ╠➛ Репак обновлен 04.02.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Oblivion Lost. Remake» [v2.5+fix19] ╠➛ Репак обновлен 31.12.2017 

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci

OzvbAkM03Lg.jpg«Контракт на плохую жизнь. Эффект бабочки» 
OzvbAkM03Lg.jpg«CoC: Legend Returns» [0.9.2] ╠➛ Репак обновлен от 23.03.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Выживший: Побег из Зоны» [1.16 ] ╠➛ 15.03.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«CoC: Last Day» [v1.3] ╠➛ Репак обновлен 14.03.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Call of Chernobyl - by Fan Group (v.2)» 
OzvbAkM03Lg.jpg«Золотой Обоз - Дилогия» ╠➛ Репак обновлен от 10.02.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Связь Времён» [Фикc кумулятивный 1+2] ╠➛ 30.01.2018 
OzvbAkM03Lg.jpg«Зимний Снайпер» ╠➛ 03.01.2018 

Dzięki @OldMan za namiary. Już wiem w co będę grał w najbliższym czasie:) Mam nadzieję, że wszystkie wyglądają tak pięknie jak Powrót Szramy.

Emisja -

ss_jarek_06-03-18_07-05-46_(marsh).thumb.jpg.6668eccfd266445ecd60b1a458e853ec.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używają strony akceptujesz regulamin Warunki użytkowania.

Społeczność
Discord