Jump to content

Prosectors Project 1.5


Recommended Posts

Prosectors-Project-1-5.png

Nazwa: Prosectors Project 1.5
Twórcy: CIU (Карлан), Bak, Nazgool, Malandrinus, Дядя Вася
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0004
Data premiery: 01.12.2018r.
Linki na Youtube: 
#1 | #2 | [DISCORD]
Autor spolszczenia: 

 

OPIS:

Spoiler

Co to?

To projekt refaktoring, który skoncentrowany jest na zmienienie zasobów gry, po części i kodu. Dodajemy wiele systemów, funkcji i poprawek. Szczerze mamy nadzieję, że każdy znajdzie dla siebie coś przydatnego - od tego wszystko się zaczęło.
Obecna wersja projektu zawiera w sobie praktycznie zakończoną (według twórców) techniczną bazę, którą tworzymy dla siebie i nie mamy nic przeciwko udostępnianiu innym :). Będziemy absolutnie szczęśliwi zobaczyć ludzi o takich samych poglądach.


Jaki jest cel projektu?

Pierwotnym pomysłem było wyczyścić chłam, zoptymalizować kod i napisać wszystkie popularne moduły i systemy wg. nowych zasad z użyciem nowych możliwości (czytaj kod źródłowy). Teraz była mała poprawka, chcemy zademonstrować wszystkim ludziom, którzy jeszcze nie przeszli na kody źródłowe lub sceptycznie do nich się odnoszą, ten fakt, że nie warto czegoś nowego się bać. Gra nijak się zmienia, ale za to możliwości się rozszerzają, można powiedzieć do nieskończoności. Próbujemy stworzyć wygodny i co najważniejsze, stabilne narzędzie, gdzie nie trzeba dodatkowo majstrować lub adaptować. Podsumowując, na dzisiaj jest gotowa taka lakoniczna platforma dla różnych prac, w którą jest już zintegrowane niezbędne narzędzia. Na tej podstawie, sceptycznie nastawieni ludzie mogą po prostu wziąć i popróbować coś stworzyć na tej podstawie bez niepotrzebnego uszczerbku dla swojego czasu. W efekcie, jeśli przynajmniej kilka osób przy pomocy tego projektu, przechyliło szalę w stronę wykorzystania kodów źródłowych, to projekt powstałby nie na próżno.

 

Zmiany w wersji 1.5:

Spoiler

Anomalie i artefakty:
 + dynamiczne anomalie: po emisji anomalie przemieszczają się i pojawiają się nowe.
 + dodano strefy psioniczne, promieniowania, a także anomalie: Winda, Chwytak, Ameba, Młocarnia.
 + dopracowano stare anomalie, dodano nowe efektory.
 + wszystkie grawitacyjne anomalie fizycznie działają na NPC, jak i aktora (Trampolina podrzuca, Karuzela unosi w górę, itd.)
 + zmieniony spawn artefaktów, zwiększono ich liczbę na wysokich poziomach trudności.
 + dodano spawn muszli, niezależny od anomalii - mogą pojawiać się w każdym miejscu.
 + artefakty nie będą się zużywać, znajdując się w pobliżu anomalii-rodzica. A jeśli leży on bezpośrednio wewnątrz anomalii to ładuje się (przywraca stan, proces nie jest krótki).
 ~ zmieniono charakterystyki wszystkich anomalii.
 ~ w pełni dynamiczne omijanie anomalii przez stalkerów i potworów.
 ~ ulepszono właściwości artefaktów
 + obrażenia zadawane przez artefakty zrobione jeszcze ciekawiej. Także bije i NPC, jeśli ten próbuje go podnieść. Po zużyciu żywotności, artefakt wybucha.
 + statystyka zebranych artefaktów
 ~ zmniejszone obrażenia dla pancerza przy dostaniu obrażeń od artefaktu

Potwory:
 + dodano wiele nowych (niewykorzystanych) animacji dla wszystkich potworów.
 + wiele potworów dostało nowe możliwości: skok, szybki obrót, atak na bieg, itd.
 + zrealizowany sen: w określonym czasie (każdy ma swój rodzaj) potwory zostawiają swoje zwykłe sprawy i idą spać. W czasie snu oni nie widzą i słabo słyszą.
 + ulepszono zachowanie w walce jak i w spokojnym stanie.
 + potwory wykorzystują uprzedzenie przy ataku.
 + modele potworów z CN. Dzik z ZP.
 ~ poprawiono głos potworów.
 + prawidłowe dźwięki kroków
 + potwory reagują na anomalie, w które wpadli: zapamiętują je i omijają.
 ~ przebalansowane charakterystyki wszystkich potworów
 + dodany nowy rodzaj burera, z innym zachowaniem (model z ZP)
 + pijawce dodano wysysanie/"pocałunek pijawki". Przywraca zdrowie, kiedy wysysa krew.

Broń:
 + rebalans charakterystyk broni i amunicji:
 + zwiększono efektywność granatów.
 + pistolety ulepszone, naboje do pistoletu posiadają słabą balistykę, ale za to mają dobre zatrzymujące działanie; efektywne na małych odległościach.
 + zmieniono balistykę. Zwiększono opór powietrza: kule szybciej tracą prędkość.
 + zmieniony odrzut
 + odrzut zmniejsza przy zatrzymaniu oddechu i w przysiadzie.
 + sprint dla każdego rodzaju broni (ciężka broń zmniejsza prędkość)
 + zmieniono celowanie
 + wyświetlanie parametrów amunicji i granatów w oknie opisu.
 ~ ulepszono obliczanie parametrów broni dla wyświetlenia w oknie opisu.
 ~ PKM i Protecta całkowicie dodano do gry

Dźwięk:
 + zmienione efekty środowisk, ulepszony EFX:
 + EFX teraz działa prawidłowo, efekty dźwiękowe zależą od położenia źródła dźwięku w zależności od stref dźwiękowego środowiska, a także od współzależności odległości rozprzestrzeniania dźwięku i rozmiarów stref.
 + przy tym dla ulepszenia obrazu dźwiękowego wykorzystuje się jednocześnie dwa efekty środowiska - wewnętrzny i zewnętrzny.
 + wykorzystuje się filtrację częstotliwości dla dźwięków i efektów.
 + strefy dźwiękowego środowiska nastrojone na wszystkich lokacjach (zaangażowano ponad 50 nowych presetów środowiska)
 + presety ustawione pod EFX na OpenAL Soft. Wsparcie EAX zostawiono jak jest.

Inne:

 + hit_fx dla stalkerów
 + płynny przysiad
 + dodano nowe miejsca dla zapisu (60)
 + dodano statyczny wskaźnik bezpiecznej strefy (strefy, w której można zapisać grę)
 + dodano pauzę po wczytaniu
 + dodano dodatkowe opcje do gry w menu
 + nowa pogoda
 + dodano nowe efektory
 + dodano offline-handel NPC'om: stalkerzy sprzedają łup i zbędne rzeczy, kupują zapasy i naprawiają swoją broń. Zbierają także artefakty i zarabiają pieniądze.
 + dodano możliwość indywidualnej konfiguracji neutralności postaci z różnymi frakcjami i potworami.
 + dodano ulepszenie liczby komórek na artefakty w pancerzu (robią mechanicy)
 + otwarte Bagna (po przejściu Agropromu) i Mglisty Gąszcz (od razu)

 ~ radioaktywność przedmiotów/praca artefaktów:
 + przedmioty w inwentarzu mają parametr radioaktywności (cfg:'radiation',Radiation(),SetRadiation(f))
 + będąc w inwentarzu lub będąc podniesionymi fizycznie, działają na aktora.
 + przedmioty z ujemnymi wartościami nie wyprowadzają radiacji, ale częściowo rekompensują promieniowanie innych przedmiotów.
 + artefakty działają nie tylko z pasa, ale też i z aktywnego slotu artefaktu i przy fizycznym przejęciu.
 + pancerz chroni przed promieniowaniem, ale także i osłabia wyprowadzanie radiacji przez artefakty.

 ~ zmieniono działanie charakterystyk ochrony hełmu na ogólny poziom ochrony GG: ochrona hełmu działa w pełni tylko przy dostaniu w głowę. Przy nietrafieniu w głowę, ochrona jest stosowana częściowo (0.1 - 0.5; zależy od rodzaju obrażenia; wyświetla się na panelu obecnej ochrony)
 ~ zmieniono wyświetlanie charakterystyk ochrony pancerza w oknie opisu: teraz wyświetla się (i porównuje) zarówno początkowa wartość, jak i działająca, zależna od stanu zbroi.
 ~ poprawiony pod-lag przy wyjściu z menu ustawień
 ~ poprawiony błąd z relacjami potworów
 ~ poprawienie błędów i niedopracowań moda Prosectors wersji 1.4, w tym silnikowych wylotów. Ulepszono system skryptowy, przeprowadzono prace nad optymalizacją.
 ~ poprawiono kilka graficznych błędów
 ~ przyśpieszono szybkie wczytanie
 + ograniczenie słuchu i widzenia NPC w czasie snu
 + zmiana celowania z broni: celownik teraz nie jest przywiązany twardo do centrum ekranu, a zależy od położenia HUD'owego modelu broni i może przesuwać się pod wpływem HUD'owych efektorów.
 + poprawiony algorytm odtwarzania dźwięków i cząsteczek kroków. Ulepszono pozycjonowanie dźwięku. Dźwięk kroków został zsynchronizowany z animacją i jest ustawiony dla wszystkich NPC i potworów. Dźwięk kroków NPC odpowiada materiałowi powierzchni.
 + możliwość sprzedania towaru, kiedy NPC nie ma pieniędzy. (dodaje się bonus do relacji)
 + przydatne przedmioty (kontenery, baterie, temperówki, itp.) można użyć w oknie wyszukiwania.
 ~ ulepszono celowanie i strzelanie stalkerów. Przewidywanie różnych celów.
 ~ oddzielne ulepszenia zachowania stalkerów
 + wyświetlenie poziomu naładowania latarki
 ~ pełne odtwarzanie dźwięku wystrzału przy strzelaniu serią
 ~ NPC nie kradną łup z pod nosa aktorowi
 ~ spadek wytrzymałości w poruszaniu się zwiększa się w zależności od wagi broni w rękach.
 ~ usunięto potwierdzenie wczytania po śmierci
 ~ zaangażowano stabilny random przy generowaniu anomalii i artefaktów, wydaniu schowków i aktualizacji asortymentu handlarzy.

 ~ rebalans poziomów trudności
 ~ obniżony respawn
 ~ zwiększone obrażenia od spadnięcia
 ~ zmieniona ekonomia, zmieniony handel i naprawa.
 ~ nieduże zmiany zaludnienia lokacji i logiki obozów.

 

 

SCREENY:

Spoiler

http://images.vfl.ru/ii/1603739241/8d42796e/32092157.pngss_san_08-06-20_01-00-34_(mainmenu)-min.

 

WIDEO:

Spoiler

 

 

LINK DO POBRANIA:

Spoiler

Wersja 1.5:

Mod: [YANDEX] | [MEGA] | [GOOGLE]

Patch #2 (build 7915): [YANDEX]

Fix oświetlenia: [KLIK]

Dodatek do wersji 1.5 - paczka broni na bazie STCOP: [KLIK]

 

 

Wersja 1.4:

Mega (oddzielnie gra, oddzielnie Update'y): [KLIK]

Yandex (mod + paczka broni): [KLIK]

Yandex (fix): [KLIK]

 

Dodatki do moda: [KLIK]

 

Dla twórców modów:

lua_help(7850)    lua_help(silnik 7850) 

debugowa wersja silnika(7915)

all.spawn

 

ŹRÓDŁO:

amk-team.ru

ap-pro.ru

moddb.com

stalkerportaal.ru

  • Dodatnia 4
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Logiczne rozwiązanie. Tak samo jak to rozwiązanie, że chowają się przed emisją. Tylko idiota siedziałby na deszczu, kiedy może być pod dachem. A po deszczu ogniska powinny zgasnąć, a NPCe je rozpalać na nowo.

Szkoda tylko, że ten obraz jest nielogicznie ciemny. Sami wiemy, że nawet w najbardziej pochmurny dzień widoczność jest bardziej kontrastowa i sporo jaśniejsza. A tu chodzimy cały czas, jakby w mocnych okularach przeciwsłonecznych. A może nasz @Junx do swojego moda doda okulary rozjaśniające, takie jakie są robione dla kierowców podczas jazdy o zmierzchu. Te o takim żółtym zabarwieniu. A taki patch dla wszystkich szaro-burych modów, byłby satysfakcjonujący dla wielu grających, zamiast patchy na zmianę pogody.

Link to post
Share on other sites

@Junx  Odpowiedz w temacie Hibrida, aby tu nie spamować. To co pokazałeś, to chyba noktowizor. Ale moja propozycja dotyczyła całkiem innego "urządzenia". Mają to być okulary które dają obraz bardziej żółty i wyraźniejszy. Coś na wzór tych, które GB miał chyba w Ostatnim Stalkerze zamiast noktowizora. W nocy byłyby nieskuteczne i noktowizory byłyby koniecznością.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Już kilka miesięcy kontynuuje się rozwój globalnej modyfikacji «Prosectors Project» na bazie «Cienia Czarnobyla». Wcześniej autorzy moda głównie zmienili rozgrywkę. Zrealizowali system handlu, inwentarza i medycyny, a na szczególną dumą został obdarzony ulepszony intelekt stalkerów i mutantów. Teraz autorom zostało zająć się grafiką. Całkiem niedawno stało się wiadome, że w nowej wersji 1.5, nad którą teraz trwają prace, pojawi się graficzny render pod «DirectX 11.4». Przy czym twórcy napisali go od zera samemu, nie kopiując kodu z dodatku «Zewu Prypeci». Wśród głównych korzyści nowego renderu jest ulepszone oświetlenie i lepsza współpraca ze sterownikami na poziomie sprzętowym.

79089067.png39212301.png59384060.png48296936.png20590156.png07094908.png68773678.png36035081.png92978777.png

Porównanie wersji 1.4 do 1.5:

Spoiler

 

Przeprowadzone prace dały poważny wzrost wydajności. Szczegółowy opis nowego rendera dostępny pod tym linkiem: KLIK.

  • Dodatnia 4
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Prosectors Project 1.5 (po rosyjsku) PREMIERA! Ta wersja jest rozwinięciem wersji 1.4 modyfikacji rozgrywki. Udoskonalono zarówno aspekty techniczne, jak i aspekty gry, poprawiono również balans gry. Render na DirectX 11 z powodu długiej nieobecności programisty nie zostało ukończony. Jest tam szereg niekrytycznych, ale mimo to dośyc nieprzyjemnych problemów. Ten render zostanie wypuszczony w przyszłych aktualizacjach.

Opis (po rosyjsku): [KLIK]
Zmiany w wersji 1.5 (po rosyjsku): [KLIK]

Linki do pobrania:

Spoiler

Linki na moda:

Mega: [KLIK]

Yandex: [KLIK]

Google Drive: [KLIK]

 

Fix oświetlenia: [KLIK]

Wideo (po rosyjsku):

Spoiler

 

 

  • Dodatnia 5
Link to post
Share on other sites

I tak:

ss_kamil190_08-07-20_00-49-15_(l01_escape).jpg

Jest możliwość zapisywania gry tylko w bezpiecznych miejscach - można ją wyłączyć w opcjach bez względu na poziom trudności

ss_kamil190_08-07-20_00-49-37_(l01_escape).jpg

Niektóre opcje takie jak: "rozpoznawanie NPC", "dystans do celu", "pokazywać celownik" są wyłączone na poziomie Mistrz

ss_kamil190_08-07-20_00-50-26_(l01_escape).jpg

Mod oferuje możliwość włączenia prawidłowych cieni od słońca, promieni od słońca, jakości słońca, przez co gra będzie wyglądała inaczej

ss_kamil190_08-07-20_01-07-57_(l01_escape).jpg

Aby wejść do takiego menu trzeba kliknąć na przycisk "Поторгуемся?". Można ustalić kupno i sprzedaż z odchyleniem od rynkowej ceny

ss_kamil190_08-07-20_01-10-08_(l01_escape).jpg

Nie trzeba zapałek do rozpalania ogniska

ss_kamil190_08-07-20_01-18-08_(l01_escape).jpg

Można przenosić artefakty. Jedna ważna uwaga - artefakt zadaje obrażenia, więc trzeba uważać przy podnoszeniu go

  • Dodatnia 3
Link to post
Share on other sites

@kamil190 Grasz w tego moda?

Ja go postawiłem, zrobiłem zadanie z artem dla Sidora i na fleszkę. I na tym będzie koniec. Absurdalne rozwiązania ze zdrowiem, pragnieniem, możliwością pozyskania lepszej niż pistolet i obrzyn broni, nie zachęciły mnie do dalszego ciągnięcia gry. Bo jeśli butelka wody wystarcza na ugaszenie pragnienia na pól godziny czasu gry, to GB musiałby za sobą ciągać cysternę.

A tym co się zdecydują na grę, życzę :viva:w pokonywaniu trudności.

Link to post
Share on other sites

@kondotier Gram. Ale już bez zapisywania przy ogniskach (udało mi się trochę pograć z zapisem przy ogniskach :D, choć nie było to łatwe i tylko powodowało to cofanie się w zapisach) i z pomocą niektórych ułatwień w actor.ltx (na senność, bieg, zmęczenie, radiację, itd.).

Przydatnym zagraniem jest sztuczka z "F" i Pauzą. Załóżmy, że leży artefakt na Kordonie. Nic nie trzymamy w rękach. Naciskamy klawisz "F" - trzymamy, i naciskamy równocześnie klawisz "Pause". Możemy zdjąć palec z klawisza "F". Wpisujemy w konsoli (~) komendę "demo_record 1". Naciskamy na klawisz związany z Pauzą. Lecimy do artefaktu. I tak wzięliśmy artefakt bez otrzymania obrażeń od artefaktu.

Po wykonaniu kilku zadań od Sidorowicza, otwiera się możliwość naprawy broni, jak i składowania rzeczy w skrzynce - ale jak zapłacimy. Tylko, że jeśli naprawiamy broń, to trzeba poczekać - musi po prostu ją naprawić.

ss_kamil190_08-07-20_15-00-25_(l01_escape).jpg

Wilk daje nam wskazówki. Trzeba sprzedawać jak najwięcej Sidorowiczom handlarzom i kupywać dużo od nich, to będą wtedy chcieli zmienić cenę. Co więcej w Mrocznym Gąszczu są myśliwi. Plecak może się porwać, jeśli przekroczymy limit pojemności. 

ss_kamil190_08-07-20_15-04-36_(l01_escape).jpg
 

Jest i nowe zadanie. Gdy zapłacimy za przejście i porozmawiamy z Kuźniecowem, to możemy wziąć zadanie na dostarczenie Myśliwym przesyłki. To zadanie ma ograniczony czas! Uwaga na przy przejściu z Kordonu w MG - raz, że są tam mutanty na Kordonie, a jeśli jesteśmy w MG (Martwym Gąszczu) to czekają tam na nas bandyci.

ss_kamil190_08-09-20_18-05-26_(l01_escape).jpgss_kamil190_08-09-20_18-05-55_(l01_escape).jpg

Zanosimy Skrzypowi przesyłkę (Хвощ) i możemy poznać frakcję na tartaku.

ss_kamil190_08-09-20_18-49-36_(k01_darkscape).jpg

Skrzyp daje nam zadania - na dostanie pistoletów (4 forty i 3 makarowy) i zabójstwo.

ss_kamil190_08-09-20_18-49-42_(k01_darkscape).jpg

Gdy porozmawiamy z Medykiem, to mamy odnieść przesyłkę - to zadanie też ma ograniczony czas - 1 godzina (o ile się zgodzimy - jeśli się nie zgodzimy to pojawi się zadanie na wyjaśnienie mrocznych biznesów Myśliwych). Tutaj są najemnicy:

ss_kamil190_08-09-20_19-14-41_(k01_darkscape).jpg

A tutaj nagroda za wykonanie zadania na dostarczenie przesyłki. Otwiera to nam możliwość pracy z Leszym.

ss_kamil190_08-09-20_19-20-23_(k01_darkscape).jpg

Można podświetlić używane przedmioty - takie coś jest w OGSR, jak i tu też.

ss_kamil190_08-09-20_20-10-10_(l01_escape).jpg

Jak zmienić trochę cenę przedmiotów? Jak wcześniej wspomniałem - trzeba sprzedawać handlarzom jakieś rzeczy i kupywać coś od nich. Jeśli wykonamy zadanie to jeszcze wzrosną punkty. Co na tym screenie jest takiego ważnego? Tutaj jest ważny kwadracik, gdzie jest napisane: "Сидорович Уровень: 330 ОТНОШЕНИЯ Общее: 406 Персональные: 406". Im większą mamy liczbę tutaj gdzie jest napisane 406 to możemy więcej przesunąć suwak, co skutkuje tym, że cena towaru zmniejszy się.

ss_kamil190_08-09-20_20-10-15_(l01_escape).jpg

Po oddaniu przesyłki, możemy handlować z Majorem - ale tylko butelkami z wódką

ss_kamil190_08-09-20_20-16-11_(l01_escape).jpg

I inne ciekawostki w modzie:

Spoiler

 

A tutaj scena, jak NPC z nożem może być zabójczy dla dzika.

ss_kamil190_08-07-20_17-02-31_(l01_escape).jpg

I poszedł nasz bohater, cały we krwi...

ss_kamil190_08-07-20_17-02-42_(l01_escape).jpg

Kolejny agent 007...

ss_kamil190_08-07-20_17-15-22_(l01_escape).jpg

Bandyci potrafią omijać anomalie

ss_kamil190_08-07-20_17-58-08_(l01_escape).jpg

Ostrzałka do noży

ss_kamil190_08-08-20_16-41-27_(l01_escape).jpg

Naznaczony ma na pieńku z Czystym Niebem...

ss_kamil190_08-07-20_17-32-30_(l01_escape).jpg

Las jest pełen anomalii typu Raj, która unosi w górę. I kiedy już uniesie w górę, to możemy spaść.

ss_kamil190_08-09-20_19-19-03_(k01_darkscape).jpg

 

 

  • Like 1
  • Dodatnia 4
Link to post
Share on other sites

@kamil190 Podziwiam Cię za wytrwałość.

Pograłbym w tego moda, gdyż posiada sporo rozwiązań, oczekiwanych przeze mnie. Choćby ten plecak, który razem z całym barachłem możemy zdjąć i następnie ponownie założyć.

Jednak takie coś, jak szybkość pojawienia się pragnienia, łapana nie wiadomo skąd radiacja ( arty promieniotwórcze w pojemniku ) i problemy z jej usunięciem, pogarszające się zdrowie mimo artu na jego ulepszanie, skutecznie odstręczają. Diabli wiedzą co oznacza ta sygnalizacja z płucami. W ustawieniach sterowania jest klawisz na przerwanie zadyszki, ale jakoś nie skutkuje.

ss_fred_08-10-20_11-54-05_(l01_escape).thumb.png.b317f3440630f9cf6d8262301e48d289.pngss_fred_08-10-20_12-15-53_(l01_escape).thumb.png.698cdd6af55e37c28582d0efb7e90cc2.png

Kupiłem apteczkę, wodę i podleczyłem się. Ale jak brać kolejne zadania, jak nie ma kasy na kupno nowych? A do mycia ostrzałki, też woda potrzebna.

ss_fred_08-10-20_11-53-58_(l01_escape).thumb.png.4da213df8f124dc60c95846e4fcdb3cc.pngss_fred_08-10-20_12-02-09_(l01_escape).thumb.png.47fd304b1531f754acbc4eb87d294397.png

A że ja nie jestem masochistą, raczej się na takie rozwiązania nie dam namówić. Jeszcze jedna próba i jak będzie podobnie, zrobię z moda koszykarza.

DODANO:

Zrobiłem jeszcze kilka zadań i mówię modowi "Do niezobaczenia". Ten mod nie dla mnie. Nie grywam w symulatory i na dodatek z przegięciami. To jest wyłącznie moje odczucie i moje zdanie o modzie. Ja się z tym zdaniem zgadzam, inni nie muszą. Mogą sobie grać i nawet chwalić go. :036:

 

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites

@kondotier Ta znaczek z płucami sygnalizuje zmęczenie GG.

W pliku actor.ltx za senność zwiększającą się z czasem odpowiada parametr "somnolence_v". A za pragnienie parametr "thirst_v". Jest jeszcze parametr "thirst_power_v", który odpowiada za szybkość zwiększania się pragnienia przy utracie sił.
"alcohol_v" - za szybkość trzeźwienia

Ja ustawiłem sobie taki "actor.ltx": actor.ltx . Nie zmieniałem wagi, a jedynie parametry z biegiem, utratą sił, radiacją, szybkością regeneracji zdrowia i tymi powyżej parametrami. I już trochę lżej się gra. Teraz kłopotem mogą być tylko NPC, anomalie i mutanty, które są zabójcze w stadach.

Są standardowe zadania, jak np. zabicie jakiegoś stalkera, przyniesienie 10 głów tuszkanów, przyniesienie artefaktu, likwidacja mutantów dają niewielkie pieniądze. Ale niekiedy można wybrać nagrodę spośród takich opcji: 3 paczki naboi śrutowych 12x70 lub 3 paczki naboi kulowych 12x76 lub energetyk i kiełbasa.

Po oddaniu ogona pseudopsa, można dostać TOZa od Sidorowicza. Ale zadanie na przyniesienie ogona pseudopsa pojawia się, gdy oddamy mu 10 głów tuszkanów i 6 ogonów kotów. Słyszałem, że TOZ ponoć jest dobry w tym modzie.

  • Dodatnia 2
Link to post
Share on other sites

Oto jeden z powodów mojej rezygnacji. Pozbyłem się kilku apteczek, kupy amunicji, aby Żwawemu przynieść kurtkę. Za to jest "aż taka" nagroda.

ss_fred_08-10-20_15-34-59_(l01_escape).thumb.png.aa9b572c873a2c470f71188e3d83d73b.png

Butelka wódki i kiełbasa. I ani rubla. Czyli GB to altruistyczny frajer.

A na dodatek wyszło, że coś z biegiem czasu w modzie nie tak. Zaledwie minęło południe, czyli 6godz, w modzie, a GB zaczyna ziewać, mętnieje mu wzrok. Przychodzę do Żwawego z kurtką, jest godz 16, a on i połowa NPCów we wiosce śpi i jest dialogowo nieosiągalna.

Na tym kończę moją przygodę z modem i udział w temacie.

 

Link to post
Share on other sites

Pojawił się dodatek - zamienia tekstury broni w tym modzie. Link do paczki broni na bazie STCOP: [KLIK]

Poczytałem trochę niektóre posty na amk-team.ru i jeden użytkownik tej strony zauważył stalkerów szukających artefaktów i z sukcesem ich podnoszących. Do tego NPC mogą wyczyścić schowek przed Naznaczonym. Z kolei następny napisał, że w offline NPC zbierają artefakty, szukają schowków i zajmują się handlem.

 

A ja coś lepszego zauważyłem... Tu nie chodzi o rzeczy, a o maksymalny przenoszony ciężar. GG był przeciążony. Zjadł kiełbasę i nagle zwiększył mu się przenoszony ciężar graffiti_10.png?extra=YJ8kHNuijtAPHCr0wI

ss_kamil190_08-10-20_14-26-10_(l01_escape).jpgss_kamil190_08-10-20_14-50-47_(l01_escape).jpg

Gdy zastrzelimy stalkera/dostarczymy przesyłkę, to nie musimy już od razu iść do zleceniodawcy - czas znika. Nie znika tylko w przypadku przyniesienia części mutantów, artefaktów...

ss_kamil190_08-10-20_12-22-54_(l01_escape).jpg

Nawet za naprawianie broni można sobie polepszyć relacje

ss_kamil190_08-10-20_15-42-46_(l01_escape).jpg

Skrzyp z MG chce pistolety z 90% stanem. A przynajmniej za tyle zaliczyło się zadanie

ss_kamil190_08-10-20_18-12-59_(l01_escape).jpg

Pies z kotem, a raczej kot z psem...

ss_kamil190_08-10-20_16-32-23_(l01_escape).jpg

  • Like 1
  • Dodatnia 4
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Niestety, gdy doszedłem do Doliny Mroku do bazy bandytów, usunąłem moda, bo nie wytrzymałem z powodu wysokich (arcy-hiper-ultra) umiejętności NPC :070:. Ale następnego dnia zainstalowałem go (tym razem zwiększyłem sobie jeszcze bardziej trudność - z weterana na mistrza) i przeszedłem po 15 dniach (czyli 2 razy dłużej niż strimer wymieniony w postach wyżej). Mod nie należy do lekkich. Może i nawet kwalifikuje się do najtrudniejszych modów. Początek na Kordonie, Wysypisku, Agropromie to tylko pikuś przy burerach z nowymi umiejętnościami w laboratoriach czy Monolitowcach w egzoszkieletach na CEA, których nic nie bierze (trzeba w głowę celować, bo inaczej kto inny jest trupem). Monolitowcy potrafią zabić Zaznaczonego nożem (Zaznaczony dlatego, że nie było chwili, żeby nie dostał :D) czy też biec do niego i wysadzić się od razu w powietrze, będąc blisko niego. A nawet zdarzała się w tym modzie taka sytuacja, że NPC potrafili strzelać przez ścianę, przez co Naznaczonemu nie przez przypadek zmieniłem ksywkę na Zaznaczony.

Typowe widoki w modzie:                                                                             Nie ma to jak strzelić helikopterowi w ogon :):

ss_kamil190_08-18-20_00-11-51_(l02_garbage).jpg                            ss_kamil190_08-20-20_17-39-27_(l03_agroprom).jpg

Zaznaczony musiał uciekać po napadzie na posterunek:                              Kolejny piękny widok, spadającego śmigłowca:

ss_kamil190_08-24-20_01-16-18_(l01_escape).jpg                           ss_kamil190_08-25-20_16-28-04_(l08_yantar).jpg

Przydarzyło mi się takie coś.                                                                      Tylko tego brakowało,
Pomogło wyjście do pulpitu                                                                      żeby NPC'e strzelali przez podłogę. 
i nie wczytywanie ostatniego zapisu,                                                         No przy poziomie trudności tego moda,
jakim był quicksave.:                                                                                  można oszaleć...
ss_kamil190_08-28-20_17-31-18_(l11_pripyat).jpg                       ss_kamil190_08-28-20_18-28-24_(l11_pripyat).jpg

I jeszcze jeden i jeszcze raz...
Zaznaczonemu nie dali pooglądać meczu z powodu
braku biletu.                                                                                               Dragunov robi różnicę za krzakami....         

ss_kamil190_08-28-20_23-09-55_(l11_pripyat).jpg                        ss_kamil190_08-28-20_23-42-00_(l12_stancia).jpg

FC Zaznaczony przegrał z FC Monolitem 8:5*. W meczu zadecydowały RPG'egi. Niestety Zaznaczony nie wykorzystał 2 karnych. Widownia nie przyszła na mecz z powodu... wiadomo jakiego :D. *(8 - śmierci GG, 5 - zabitych monolitowców).

ss_kamil190_08-28-20_23-27-24_(l11_pripyat)-monolitowcywygrali8(smierci)-5(zabitych).jpg

To była zemsta, za wielokrotne strzelanie w GG :021:

ss_kamil190_08-29-20_13-09-05_(l12_stancia_2).jpg

 

Ciekawe rzeczy w modzie:

 

Spoiler

Plecak ma detekcję podłoża - wystarczy zobaczyć jak leży.

ss_kamil190_08-15-20_14-16-59_(l01_escape).jpg 

Raz mi pokazało artefakt w czasie emisji:

ss_kamil190_08-17-20_16-43-43_(l02_garbage).jpg

Oto co żekan (kula właściwie) potrafi zrobić kontrolerowi:

ss_kamil190_08-20-20_00-38-53_(l03u_agr_underground).jpg

Niestety, ale tylko RPG'iem go załatwiłem. Inne bronie nie dawały sobie z nim rady...

ss_kamil190_08-23-20_23-40-08_(l04u_labx18).jpg

Taka szczodra nagroda za uratowanie wioski kotów:

ss_kamil190_08-24-20_00-52-38_(l01_escape).jpg

Nie wiem czemu za zabranie dokumentów u Wojskowych, dostałem +50 do reputacji z Wolnością

ss_kamil190_08-24-20_01-17-18_(l01_escape).jpg

Krugłow potrafi omijać anomalie :ohmy:

ss_kamil190_08-24-20_15-59-44_(l06_rostok).jpg

Uwaga! Psi-zona przed przejściem na Jantar

ss_kamil190_08-24-20_16-09-01_(l06_rostok).jpg

LR300 z 1500 nabojami w jednym z budynków w Dziczy

ss_kamil190_08-24-20_16-11-31_(l06_rostok).jpg

Tak, panie Sidorowicz. 100% zniżkę u Ciebie zdobyłem.

ss_kamil190_08-26-20_00-58-11_(l01_escape).jpg

Trzeba celować stalkerom w egzoszkieletach w głowę

ss_kamil190_08-26-20_01-19-07_(l07_military).jpg

Dostęp do usług Iwancowa otrzymamy, jeśli będziemy mieli w relacjach 1300 albo 1400 przy Powinności.

ss_kamil190_08-26-20_01-22-49_(l05_bar).jpgss_kamil190_08-26-20_15-35-32_(l05_bar).jpg

Gdy pada deszcz

ss_kamil190_08-26-20_15-38-38_(l07_military).jpg

Nawet bronią można w kogoś rzucić - wystarczy trzymać broń i przytrzymywać klawisz G (czyli do wyrzucania)

ss_kamil190_08-27-20_16-21-15_(l10_radar).jpg

Takie dane na fleszce przy naukowcu na Radarze

ss_kamil190_08-27-20_18-43-18_(l10_radar).jpg

A to przykład, że można i z usług Śruby skorzystać, ale mając powyżej 1400.

ss_kamil190_08-28-20_17-07-58_(l07_military).jpgss_kamil190_08-28-20_17-08-04_(l07_military).jpg

Parametry naboi do Gaussa:

ss_kamil190_08-29-20_13-11-29_(l12_stancia_2).jpg

Jakiś kombinezon sobie leży nieużywany na dole:

ss_kamil190_08-29-20_13-26-34_(l12_stancia_2).jpg

A to przykład co daje strzelanie w klatkę. Kula się odbija.

ss_kamil190_08-29-20_13-49-57_(l12_stancia_2).jpg

Nie da się rozpalić ogniska w czasie deszczu, gdy nie masz wódki przy sobie.

ss_kamil190_08-29-20_13-50-20_(l12_stancia_2).jpg

I statystyki końcowe:

ss_kamil190_08-29-20_14-49-15_(l12_stancia_2).jpgss_kamil190_08-29-20_14-49-18_(l12_stancia_2).jpg

 

Plusy i minusy tego moda:

Spoiler
  • Możliwość robienia zapisów przy ognisku - można ją wyłączyć.
  • Nowa frakcja Myśliwi.
  • Nowe zdolności NPC'ów jak zbieranie łupu, chowanie się przed deszczem, używanie apteczek, bandaży, atakowanie nożem, używanie granatów, granatów podlufowych.
  • NPC'e strzelający przez ścianę, podłogę.
  • Możliwość obniżki towaru, jeśli będziemy polepszać swoje relacje z handlarzami
  • Brak nowej fabuły
  • Nowe lokacje - Mglisty Gąszcz, Bagna
  • Są tam potwory i mutanty i artefakty (Mglisty Gąszcz) i łup, ale nic więcej tam nie ma.
  • Burer nie jest łatwy do zabicia, bo ma nowe umiejętności.
  • Trzeba mieć maskę z filtrami w laboratoriach - inaczej trujący gaz nas zabija.
  • Niemożliwy do zabicia poltergeist - chyba tylko z granatów da się go zabić.
  • Drewniana broń - przesuwa się w lewo i w prawo i jeszcze nie robi obrażeń na przeciwnikach.
  • Zbyt wolne animacje broni (prawdopodobnie to wina adaptacji STCoP, ale nie wiem)  - no ileż można przeładowywać broń. Za ten czas to wrogowie od razu kładą GG.
  • Granaty nic nie robią NPC'om. To jest rzecz, aby zróżnicować asortyment.
  • Za to NPC'e mogą zrobić coś strasznego GG granatem.
  • Możliwość zostawiania plecaków.
  • Możliwość włączenia prawidłowych cieni od słońca.
  • Plecaki się rwą, gdy przekroczymy pojemność plecaka.
  • Podnoszenie artefaktów zadaje obrażenia.
  • Zombi są zabójcze niż się wydaje.
  • Snork to freestyler, potrafi tańczyć breakdance.
  • Artefakty, i części mutantów się psują.
  • NPC'e kradną schowki.
  • Możliwość wykupienia u handlarzy schowka na towary (50l lub 100l lub 200l).
  • 12x70 żekan/kula są niedoceniane w Stalkerze. W tym modzie potrafią zrobić krzywdę.
  • TOZ-34 jest dobrą bronią snajperską.
  • Gdy nosimy egzoszkielet mamy 20% szybkości biegu. Jeśli biegniemy np. w kombinezonie Stalkera to mamy o 60% więcej niż w egzo.
  • Kontenery na artefakty.
  • Kontenery na części mutantów, żeby się nie psuły.
  • Możliwość powiększenia slotów na artefakty w kombinezonie/egzoszkielecie.
  • Animacje zakładania zbroi przez NPC'e.
  • Gdy nie ma się np. ogonu pseudopsa, bo nie wypadł, to zawsze można kupić u Skrzypa - ale będzie drożej.
  • Kuźniecow wymienia się na różne towary, w zamian za wódkę.
  • Artefakty nie są jednakowe - mają różne właściwości.
  • Dla graczy, którzy lubią trudne mody.

 

  • Like 1
  • Dodatnia 3
Link to post
Share on other sites
56 minut temu, kamil190 napisał:

NPC'e strzelający przez ścianę, podłogę.

To w końcu była to sporadyczna sytuacja czy nagminnie to robią? Z tym Zaznaczonym, to poprawiłeś mi dzisiaj mocno humor:biggrin:

Co do ekstremalnego poziomu trudności, to zdradzę wam, że w Severe Reality NPC "widzą" nas z odległości ok. 250-300 m. Doprowadza to do absurdalnych sytuacji kiedy to przez 30 min. nie możesz wyjść ze Skadowska, ponieważ jesteś ostrzeliwany z kilku stron przez wrogich NPCów, a drugie 30 min. zbierasz graty po nich i sprzedajesz. Później po prostu uciekałem przed walką z NPCami żeby gdzieś dojść i zrobić np. zadanie fabularne.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Anton Gorodecki napisał:

To w końcu była to sporadyczna sytuacja czy nagminnie to robią?

To zależy. Jak wczytałem quicksave'a (bo nie było sensu przeciskać się, bo strzelili tak, że Zastrzelony umierał albo Postrzelony dostawał i wykrwawiał się) to nagle strzelali przez jakąś blachę czy cegły. Np. przy bazie Monolitu, gdzie jest ich antena, stałem na drewnianej podłodze i ich strzały przechodziły przez podłogę. A oczywiście moje strzały nawet nie chciały desek przebić (bo to jest ściana, tylko w poziomie). Albo Monolitowcy w X-19 ot tak schodzili sobie (zapominając o prawach fizyki), tak jakby windą do pomieszczenia, gdzie są drzwi, które wymagają wpisania kodu. 

Ale zagrania Monolitowców nie były skuteczne na klatce schodowej w X-19. Mianowicie, chcieli się wysadzić granatem, przy okazji zabijając Uderzonego. Jednakże "friendly fire" wykańczał ich, a oni nie potrafili zdążyć zbiec z klatki schodowej :D.

A jeszcze Monolitowcy byli cwani, gdy stali na górze a ja na dole na Elektrowni. I wtedy tylko wyjrzeli i pyk. I nie ma Ostrzeliwanego.

  • Like 1
  • Dodatnia 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity