Skocz do zawartości

Gra Dusz - Excelsior


tom3kb

Rekomendowane odpowiedzi

27482881_m.jpg

Tytuł oryginalny: Игра Душ - Эксельсиор
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 14.08.2019 r.
Autor: Ferveks


OPIS:

Spoiler

Gra Dusz - Excelsior to kontynuacja historii przedstawionej w Grze Dusz - Nowy Początek. Akcja gry toczy się na ośmiu lokacjach z licznymi zadaniami pobocznymi, które skupią uwagę gracza na istotnych wydarzeniach z pominięciem bezcelowej eksploracji Strefy Wykluczenia. Autor produkcji zdecydował się także, na zmianę platformy, dzięki czemu mod wykorzystuje silnik Zewu Prypeci. 

Oprócz nowej historii i zadań, mających na celu odpowiedzieć na większość pytań z części pierwszej, gra zyskała również szereg nowych innowacji, tekstury, modele postaci oraz pakiet broni. 


Cechy moda: 

  • Nowa fabuła, która jest bezpośrednią kontynuacją przygód Nemo - protagonisty Gry Dusz - Nowy Początek. 
  • Starannie zaprojektowane zadania poboczne. 
  • Dodano notebook - nowe i cenne źródło informacji głównego bohatera. 
  • Cutscenki.
  • Crafting. 
  • W PDA pojawił się nowy system wiadomości oraz nowa metoda podejmowania się zadań pobocznych. 
  • W modzie wykorzystano niektóre elementy z takich produkcji jak: W PotrzaskuCall of Chernobyl, czy Absolute Nature.

SCREENY:

Spoiler

stalker-igra-dush-ehkselsior_1.jpg

stalker-igra-dush-ehkselsior_2.jpg

stalker-igra-dush-ehkselsior_6.jpg

stalker-igra-dush-ehkselsior_3.jpg

stalker-igra-dush-ehkselsior_10.jpg

VIDEO: 

Spoiler

:Przegląd dwóch części od AP-PRO:

 

INSTALACJA:

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  • Zew Prypeci 1.6.02
  • Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem oraz fixami należy umieścić w głównym katalogu gry ze zgodą na nadpisanie plików.
  • Dodać ewentualne addony. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:
Wersja z 14.08.2019 r.

Fix 1:

Fix 2:

Fix 3:
Niższe ceny za naprawy.

Fix 4:

Fix 5:

Generator wyborów z pierwszej części moda:
Należy przeczytać readme, jeśli ktoś chce skorzystać.

Inne, duże ikony dla notatnika, narzędzi, PDA:
Podczas używania tej paczki nie można umieszczać ww. przedmiotów w slotach wyboru.

Standardowe ikony narzędzi, notatnika i PDA:
Zastosować w przypadku, gdy nie spodobały się ww.

Źródło: appro.jpg  stalkermod.jpg

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Odpalasz programik, masz ładne menu z lokacjami, na każdej lokacji kilka wydarzeń. Wybierasz wydarzenia i to co się ma stać/stało się w pierwszej części moda.

Po wybraniu "Zakończ" generuje się plik, który wrzucasz do gamedata\scripts, który zmienia "fabułę" (może jakieś dialogi tylko, a może zadania?) tego nie sprawdzałem, wg twoich wyborów.

Najlepiej jak pamiętasz jak postąpiłeś w części pierwszej bo tak to chyba można sobie grać w wersję fabuły przygotowana przez autora. Tylko pewnie będziesz miał wspomnienia "ej ale przecież w tamtej części to było inaczej".

 

To jest coś na zasadzie jak przenoszenie zapisów z pierwszej części gry do drugiej, żebyś miał ciągłość swoich wyborów jak np w grach rpg.

Muszę przyznać, że ciekawe rozwiązanie i bardzo ładne wykonanie tego generatora.

 

Szkoda, że spolszczenie pierwszej części poszło się... chyba po awarii kompa u @Sierioża-y bo byłaby może motywacja do spolszczenia 2 części.

@edit 

Chociaż może nie wszystko stracone.

Cytat

Z tej okazji chyba uznam swoją porażkę przy odzysku danych z dysku i zacznę tłumaczyć od nowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sierioża  Robiłeś spolszczenie dla pierwszej części i chyba tylko do niej będzie pasować. Wnioskuję to po tym "Generatorze", który pozwala na wgranie zadań wykonanych w części pierwszej. Tak że do tej wersji, chyba trzeba będzie robić na nowo. Mogę liczyć tylko na to, że się mylę i to co odzyskałeś będzie można wykorzystać. Życzę :viva:

Zdecydowałem grać bez tego generatora. Zabawię się tym razem w "nowicjusza". Choć to trochę dziwne, bo raczej pamiętam treść modów w które grałem, to przy nawet obejrzeniu kilku gameplayów z cz.1, nie mogę sobie go przypomnieć. Czyżby brakło już mi szarych komórek do wynajęcia :051: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Część pierwsza to część pierwsza. Excelsior to kontynuacja tej historii więc jasne, że trzeba będzie robić nowe.

Ale "Początek" nie jest jakiś strasznie długi - zagraj w pierwszą część, szkoda psuć sobie zabawy nieznajomością fabuły. Po polsku jeszcze jakiś czas nie pograsz bo mimo, że nie zostało dużo, to robię milion innych rzeczy, a to jednak coś, nad czym trzeba się skupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU ( z braku przerywnika ).

Po przypomnieniu sobie grą cz.1, zacząłem zabawę w cz.2. Gram na rus podstawce, więc nie mam problemów z liternictwem. Choć przypuszczam, że na polskiej, też by nie było.

Zmiana podstawki z CCz. na ZP odniosła bardzo pozytywny skutek. Skończyły się te wnerwiające wyloty do pulpitu przy przechodzeniu na inne lokacje i wczytywaniu zapisów podczas gry. Również czas ładowania się Excelsiora jest błyskawiczny.

Jak zwykle, zaczynamy jako gołodupiec, ale tym razem zostajemy wystawieni na wzór rebornowski, na ciężką próbę. Trzeba się wykazać chytrością i pomyślunkiem i się nie śpieszyć. Wtedy można przejść przez ten okres "próby" względnie szybo i bez problemów.

Wprowadzono nowinki wizualne jak np. rozmowa przez PDA, wprowadzanie kodów, czy naprawy.

ss_administrator_09-02-19_13-38-03_(l09_deadcity).thumb.jpg.af9d579d1df18b59f819b365f09ce81f.jpgss_administrator_09-03-19_00-44-00_(l05_bar).thumb.jpg.625b2e27c9d6e2a82ee3cc0abbc27c20.jpgss_administrator_09-02-19_19-02-55_(l09_deadcity).thumb.jpg.7fbbcc090e1f0f25357d9fe94c85996e.jpg

Jest też przeprowadzka znanych NPCów w nowe miejsca, w efekcie scenariusza.

ss_administrator_09-02-19_18-28-56_(yantar).thumb.jpg.ac25339782581f783d1f34e7019f9720.jpgss_administrator_09-02-19_18-49-28_(l09_deadcity).thumb.jpg.e3aaf971f9dbae3e4145bf285e015dc4.jpg

Informacje o aktualnym zadaniu po naciśnięciu Tab, a kierowanie ruchami GB widoczne na ekranie.

ss_administrator_09-02-19_19-47-15_(l09_deadcity).thumb.jpg.fe9f3f09a31d73616913f727193116ea.jpgss_administrator_09-02-19_19-38-00_(l09_deadcity).thumb.jpg.4b8d35d684feac7958cb288fb8a4143d.jpgss_administrator_09-02-19_15-52-47_(l09_deadcity).thumb.jpg.7506cd93e4b0a0a3bfad8dbe631193db.jpg

Rzadko w modach używane buildowskie podziemie.

ss_administrator_09-02-19_20-02-19_(lab_x14).thumb.jpg.a692eb58326ab550028f87980c7a1f2e.jpgss_administrator_09-02-19_20-04-53_(lab_x14).thumb.jpg.efd753b3fc87ab153345c54db7fcfebb.jpgss_administrator_09-02-19_20-06-21_(lab_x14).thumb.jpg.78a6f007221bede6def6b11d59d8da0e.jpgss_administrator_09-02-19_20-14-29_(lab_x14).thumb.jpg.f0427cad185d9b9709e27a394f506b4d.jpg

Trzeba dostarczać itemy, nie wszędzie jest dostęp, a i mutantów do likwidacji sporo. A wojowanie z wojskiem to mały hardkorek.

ss_administrator_09-02-19_17-04-22_(yantar).thumb.jpg.bdee1c0c8e1c1180a48d7f07448f3462.jpgss_administrator_09-03-19_00-11-38_(l05_bar).thumb.jpg.bef1487f2d4175c42ba8dec21db896b3.jpgss_administrator_09-02-19_22-34-36_(yantar).thumb.jpg.cf9cf963afa2b4d99da88ee6c7cd5abc.jpg

Gram bez użycia generatora zdarzeń z cz.1, ale to co daje cz.2 pozwala na zrozumienie tego co w cz.1 było. Możemy o tym poczytać w otrzymanym "pamiętniku".

ss_administrator_09-03-19_12-46-24_(l05_bar).thumb.jpg.a2470d9de4e80178e1330a70064ea97f.jpgss_administrator_09-03-19_12-46-47_(l05_bar).thumb.jpg.c287318bd8a25ad0448762184b25b597.jpgss_administrator_09-03-19_12-47-33_(l05_bar).thumb.jpg.56f0a54223aa0be4689cd9f4a4adfb44.jpgss_administrator_09-03-19_12-47-45_(l05_bar).thumb.jpg.8af6cf43f5a3169d39463eee61b4a5fe.jpg

Na razie ( mod gdzieś w połowie ) wstrzymuję się z jego oceną. Był moment gry, gdy miałem bardzo ambiwalentne odczucia. Zobaczymy co wyjdzie dalej.

 

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEJNE PODBICIE, TYM RAZEM FINALNE.

Mod ukończony. Nie ma z nim kłopotów technicznych. Ale musiałem ponownie wgrać fix nr 4, bo ten wgrany na początku jakoś nie zadziałał.

W tej części gry natrafiłem na dwa podziemia (jedno miało być X18 ).

ss_administrator_09-03-19_14-03-26_(laba_x).thumb.jpg.1be4e42558480764934479077bab8312.jpgss_administrator_09-03-19_14-21-35_(laba_x).thumb.jpg.72740bf61e9489997698a1fe4957ab38.jpgss_administrator_09-03-19_14-26-18_(laba_x).thumb.jpg.0aab0f4b612323eb1f3975822c786e27.jpgss_administrator_09-03-19_14-36-33_(laba_x).thumb.jpg.61281a361013b27dc2b27592d21b6eaa.jpg

ss_administrator_09-03-19_16-58-05_(l03_agroprom).thumb.jpg.9874f838e1838bcba43482f3f6af0a2a.jpgss_administrator_09-03-19_18-32-46_(catacomb_xs).thumb.jpg.ffc53b2037ecb02eec2565d5c4122ff6.jpgss_administrator_09-03-19_18-35-32_(catacomb_xs).thumb.jpg.73c19c5f04cab6627fb96a2850ea0ee1.jpgss_administrator_09-03-19_14-52-50_(laba_x).thumb.jpg.91e56e72e6ab345df093d93e9b893723.jpg

                     Uśmiercono barmana                                                                             Ale też i Sacharowa.

ss_administrator_09-03-19_15-54-49_(l05_bar).thumb.jpg.d9932ade094f217b5128c66b0af06ed2.jpgss_administrator_09-03-19_18-00-12_(l09_deadcity).thumb.jpg.1ab7d27cf0b3ed90f7cfe1e5c49b3b1d.jpg

Zastanawiałem się po co? Do czego to miało prowadzić? Tak jakby coś z moda usunięto, na co miały te śmierci mieć wpływ.       

Tak w tym modzie dokonujemy teleportacji.                                      A ta krata zamknęła nam powrót do Strefy.

ss_administrator_09-03-19_16-09-45_(l05_bar).thumb.jpg.e02e103ebc3602764351093575459d70.jpgss_administrator_09-03-19_18-28-05_(catacomb_xs).thumb.jpg.7b6a70cc50a80e9aae02123b496113b6.jpg

Ta część moda, to zlepek jakby kawałków różnych minimodów, z Cz.1 połączony tylko GB i kilkoma ważnymi NPCami. Mod bardzo często wykonuje za gracza fragment gry ( nie pokazując go ) łącznie z niespodziewaną teleportacją. Pozbawia nas tym samym ciągłości gry. Autorzy moda chcąc stworzyć wrażenie trudności, poszli na siermiężność. Samodzielne wykonywanie amunicji i środków medycznych choć jest, to z braku  składników ( tak było przynajmniej u mnie ) bardzo utrudnione. Przez pół gry brak handlarza. Automatyczna teleportacja w trakcie dialogu i automatyczne wejście w dialog w miejscu przybycia powoduje, że przez długie fragmenty gry nie jesteśmy w stanie zrobić zapisu.

Również dialogi są pisane w sposób książkowy, opisując wzruszanie ramionami, kiwanie głową na potwierdzenie, czy inne grymasy twarzy. Samą grą nie jesteśmy w stanie dowiedzieć się jak przygoda GB się skończyła, bo ona jest w formie napisów. A że szybko się zmieniają, musiałem skorzystać z filmiku.

No i ucieszyłem się, że go robiący ( mówi to ) ma takie samo odczucie jak moje. Końcówka moda  jest zagmatwana, dialogi niejasne, nie wiadomo o co się rozchodzi.

Ale zastrzegam, że to jest moja subiektywna ocena. W moda warto zagrać, choćby dla tych ciekawych rozwiązań wizualnych, mało znanych podziemi i kilku ostrych akcji.

Jeśli komuś trzeba więcej informacji, służę.

ss_administrator_09-03-19_17-16-10_(l03_agroprom).jpg

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • Gość zmienił(a) tytuł na Gra Dusz - Excelsior

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.