tom3kb Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Tytuł oryginalny: Игра Душ - Эксельсиор Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 Data premiery: 14.08.2019 r. Autor: Ferveks OPIS: Spoiler Gra Dusz - Excelsior to kontynuacja historii przedstawionej w Grze Dusz - Nowy Początek. Akcja gry toczy się na ośmiu lokacjach z licznymi zadaniami pobocznymi, które skupią uwagę gracza na istotnych wydarzeniach z pominięciem bezcelowej eksploracji Strefy Wykluczenia. Autor produkcji zdecydował się także, na zmianę platformy, dzięki czemu mod wykorzystuje silnik Zewu Prypeci. Oprócz nowej historii i zadań, mających na celu odpowiedzieć na większość pytań z części pierwszej, gra zyskała również szereg nowych innowacji, tekstury, modele postaci oraz pakiet broni. Cechy moda: Nowa fabuła, która jest bezpośrednią kontynuacją przygód Nemo - protagonisty Gry Dusz - Nowy Początek. Starannie zaprojektowane zadania poboczne. Dodano notebook - nowe i cenne źródło informacji głównego bohatera. Cutscenki. Crafting. W PDA pojawił się nowy system wiadomości oraz nowa metoda podejmowania się zadań pobocznych. W modzie wykorzystano niektóre elementy z takich produkcji jak: W Potrzasku, Call of Chernobyl, czy Absolute Nature. SCREENY: Spoiler VIDEO: Spoiler :Przegląd dwóch części od AP-PRO: INSTALACJA: Spoiler Poprawna kolejność instalacji: Zew Prypeci 1.6.02 Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem oraz fixami należy umieścić w głównym katalogu gry ze zgodą na nadpisanie plików. Dodać ewentualne addony. LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Wersja z 14.08.2019 r. Yandex: [KLIK] Google Drive: [KLIK] Torrent: [KLIK] Fix 1: GoogleDrive: [KLIK] GoogleDrive: [KLIK] Fix 2: GoogleDrive: [KLIK] GoogleDrive: [KLIK] Fix 3: Niższe ceny za naprawy. GoogleDrive: [KLIK] GoogleDrive: [KLIK] Fix 4: GoogleDrive: [KLIK] GoogleDrive: [KLIK] Fix 5: GoogleDrive: [KLIK] GoogleDrive: [KLIK] Generator wyborów z pierwszej części moda: Należy przeczytać readme, jeśli ktoś chce skorzystać. GoogleDrive: [KLIK] Inne, duże ikony dla notatnika, narzędzi, PDA: Podczas używania tej paczki nie można umieszczać ww. przedmiotów w slotach wyboru. GoogleDrive: [KLIK] GoogleDrive: [KLIK] Standardowe ikony narzędzi, notatnika i PDA: Zastosować w przypadku, gdy nie spodobały się ww. GoogleDrive: [KLIK] GoogleDrive: [KLIK] Źródło: 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidkunsen Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 14.08.2019: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 @vidkunsen Wiem, zrobiłem porządek, dwa oddzielne tematy do modów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Gra już ktoś? Co daje ten dodatek Generator Wyborów - ExcelsiorMemories.exe? Coś tam piszą o części pierwszej, ale nie pamiętam z czym to się je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 @kondotier Odpalasz programik, masz ładne menu z lokacjami, na każdej lokacji kilka wydarzeń. Wybierasz wydarzenia i to co się ma stać/stało się w pierwszej części moda. Po wybraniu "Zakończ" generuje się plik, który wrzucasz do gamedata\scripts, który zmienia "fabułę" (może jakieś dialogi tylko, a może zadania?) tego nie sprawdzałem, wg twoich wyborów. Najlepiej jak pamiętasz jak postąpiłeś w części pierwszej bo tak to chyba można sobie grać w wersję fabuły przygotowana przez autora. Tylko pewnie będziesz miał wspomnienia "ej ale przecież w tamtej części to było inaczej". To jest coś na zasadzie jak przenoszenie zapisów z pierwszej części gry do drugiej, żebyś miał ciągłość swoich wyborów jak np w grach rpg. Muszę przyznać, że ciekawe rozwiązanie i bardzo ładne wykonanie tego generatora. Szkoda, że spolszczenie pierwszej części poszło się... chyba po awarii kompa u @Sierioża-y bo byłaby może motywacja do spolszczenia 2 części. @edit Chociaż może nie wszystko stracone. Cytat Z tej okazji chyba uznam swoją porażkę przy odzysku danych z dysku i zacznę tłumaczyć od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @tom3kb Będę chyba musiał obejrzeć gameplaye i moje wypowiedzi z gry w pierwszą część, bo nic nie pamiętam. A najpewniejszym będzie chyba granie bez tego generatora, tak jakbym w pierwszą część nie grał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @tom3kb Spolszczenie udało się w części uratować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @Sierioża “Ludzie dzielą się na dwa typy – tych, którzy backup już robią, lub dopiero robić będą.” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @Sierioża Robiłeś spolszczenie dla pierwszej części i chyba tylko do niej będzie pasować. Wnioskuję to po tym "Generatorze", który pozwala na wgranie zadań wykonanych w części pierwszej. Tak że do tej wersji, chyba trzeba będzie robić na nowo. Mogę liczyć tylko na to, że się mylę i to co odzyskałeś będzie można wykorzystać. Życzę Zdecydowałem grać bez tego generatora. Zabawię się tym razem w "nowicjusza". Choć to trochę dziwne, bo raczej pamiętam treść modów w które grałem, to przy nawet obejrzeniu kilku gameplayów z cz.1, nie mogę sobie go przypomnieć. Czyżby brakło już mi szarych komórek do wynajęcia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @kondotier Część pierwsza to część pierwsza. Excelsior to kontynuacja tej historii więc jasne, że trzeba będzie robić nowe. Ale "Początek" nie jest jakiś strasznie długi - zagraj w pierwszą część, szkoda psuć sobie zabawy nieznajomością fabuły. Po polsku jeszcze jakiś czas nie pograsz bo mimo, że nie zostało dużo, to robię milion innych rzeczy, a to jednak coś, nad czym trzeba się skupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 @Sierioża Już postanowiłem, że przypomnę sobie grą pierwszą część ( bo już w nią grałem ) bo jak wyczytałem z własnego wpisu, wart jest tego. Reszta wynurzeń w temacie Początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 3 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 PODBICIE TEMATU ( z braku przerywnika ). Po przypomnieniu sobie grą cz.1, zacząłem zabawę w cz.2. Gram na rus podstawce, więc nie mam problemów z liternictwem. Choć przypuszczam, że na polskiej, też by nie było. Zmiana podstawki z CCz. na ZP odniosła bardzo pozytywny skutek. Skończyły się te wnerwiające wyloty do pulpitu przy przechodzeniu na inne lokacje i wczytywaniu zapisów podczas gry. Również czas ładowania się Excelsiora jest błyskawiczny. Jak zwykle, zaczynamy jako gołodupiec, ale tym razem zostajemy wystawieni na wzór rebornowski, na ciężką próbę. Trzeba się wykazać chytrością i pomyślunkiem i się nie śpieszyć. Wtedy można przejść przez ten okres "próby" względnie szybo i bez problemów. Wprowadzono nowinki wizualne jak np. rozmowa przez PDA, wprowadzanie kodów, czy naprawy. Jest też przeprowadzka znanych NPCów w nowe miejsca, w efekcie scenariusza. Informacje o aktualnym zadaniu po naciśnięciu Tab, a kierowanie ruchami GB widoczne na ekranie. Rzadko w modach używane buildowskie podziemie. Trzeba dostarczać itemy, nie wszędzie jest dostęp, a i mutantów do likwidacji sporo. A wojowanie z wojskiem to mały hardkorek. Gram bez użycia generatora zdarzeń z cz.1, ale to co daje cz.2 pozwala na zrozumienie tego co w cz.1 było. Możemy o tym poczytać w otrzymanym "pamiętniku". Na razie ( mod gdzieś w połowie ) wstrzymuję się z jego oceną. Był moment gry, gdy miałem bardzo ambiwalentne odczucia. Zobaczymy co wyjdzie dalej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 3 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 KOLEJNE PODBICIE, TYM RAZEM FINALNE. Mod ukończony. Nie ma z nim kłopotów technicznych. Ale musiałem ponownie wgrać fix nr 4, bo ten wgrany na początku jakoś nie zadziałał. W tej części gry natrafiłem na dwa podziemia (jedno miało być X18 ). Uśmiercono barmana Ale też i Sacharowa. Zastanawiałem się po co? Do czego to miało prowadzić? Tak jakby coś z moda usunięto, na co miały te śmierci mieć wpływ. Tak w tym modzie dokonujemy teleportacji. A ta krata zamknęła nam powrót do Strefy. Ta część moda, to zlepek jakby kawałków różnych minimodów, z Cz.1 połączony tylko GB i kilkoma ważnymi NPCami. Mod bardzo często wykonuje za gracza fragment gry ( nie pokazując go ) łącznie z niespodziewaną teleportacją. Pozbawia nas tym samym ciągłości gry. Autorzy moda chcąc stworzyć wrażenie trudności, poszli na siermiężność. Samodzielne wykonywanie amunicji i środków medycznych choć jest, to z braku składników ( tak było przynajmniej u mnie ) bardzo utrudnione. Przez pół gry brak handlarza. Automatyczna teleportacja w trakcie dialogu i automatyczne wejście w dialog w miejscu przybycia powoduje, że przez długie fragmenty gry nie jesteśmy w stanie zrobić zapisu. Również dialogi są pisane w sposób książkowy, opisując wzruszanie ramionami, kiwanie głową na potwierdzenie, czy inne grymasy twarzy. Samą grą nie jesteśmy w stanie dowiedzieć się jak przygoda GB się skończyła, bo ona jest w formie napisów. A że szybko się zmieniają, musiałem skorzystać z filmiku. No i ucieszyłem się, że go robiący ( mówi to ) ma takie samo odczucie jak moje. Końcówka moda jest zagmatwana, dialogi niejasne, nie wiadomo o co się rozchodzi. Ale zastrzegam, że to jest moja subiektywna ocena. W moda warto zagrać, choćby dla tych ciekawych rozwiązań wizualnych, mało znanych podziemi i kilku ostrych akcji. Jeśli komuś trzeba więcej informacji, służę. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 17 Grudnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 Recenzja obu części moda od TheWolfStalkera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom3kb Opublikowano 4 Marca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Autor mówi, że jest już na końcówce prac nad modem. Premiera bliżej niż dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondotier Opublikowano 4 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Czyli udostępnienie jest już na horyzoncie. A horyzont, to linia pozornego zetknięcia nieba z ziemią, która w razie zbliżania się do niej, oddala się coraz bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.