Jump to content

Lost Alpha Developer's Cut Extended


Viktus
 Share

Recommended Posts

pgQZ_pEKHe8.jpg.cd805f741f0f51a80ce50b937c91074d.jpg

Platforma: Cień Czarnobyla (Repack - wersja samodzielna) 
Data premiery: 10.03.2020 r.
Autorzy: Michael Rast, Valerok
Autorzy spolszczenia: @Trikster (Lost Alpha) i inni, @FeRu (Developer's Cut), @Viktus, Master730 (Extended)
Śr. długość rozgrywki: (ok. 20 godzin)


OPIS:

Spoiler

Lost Alpha DC Extended to globalne rozszerzenie do Developer's Cut nad którym pracuje oraz trzyma pieczę Michaił Kałmykow - główny projektant ulepszonej wersji tejże produkcji z 2017 roku. Podstawowym założeniem owego dodatku jest rozbudowa i utrudnienie rozgrywki, rozwinięcie elementów RPG oraz lekkie przeprojektowanie fabuły. 

Extended jest polecany tym graczom, którzy oczekują ostatecznego wyzwania i nowych wrażeń po wcześniejszych przygodach z LA DC. Obecna wersja modyfikacji jest stabilna i pozbawiona większych błędów. 


Pełna lista nowych funkcji:

Spoiler
  • Dodano ponad 60 zadań cyklicznych od różnych NPC. Zadania Barmana zostały powielone w taki sposób, aby można było je wykonać w dowolnym momencie, niezależnie od progresu w fabule. 
  • Zbanalsowano wszystkie anomalie oraz podzielono na 4 grupy według ich mocy zamiast 3. Od teraz im głębiej gracz znajdzie się w Zonie, tym potężniejsze anomalie i artefakty napotka na swojej drodze. Ponadto zmniejszono szansę na znalezienie pojedynczych artefaktów przy anomaliach, a zwiększono natrafienie na ich skupiska. Na każdej lokacji dodano od 1 do 3 skupisk anomalnych stref, które po ich zlokalizowaniu rodzą artefakty. Każda anomalna strefa jest oznaczona na mapie przy pierwszej wizycie.
  • Przeprojektowano mechanizm zdobywania punktów umiejętności. Od teraz są one przyznawane za zgromadzone doświadczenie. Im więcej gracz zdobędzie punktów umiejętności, tym więcej doświadczenia będzie potrzebował na zdobycie następnego. W oknie umiejętności znajduje się licznik, który wskazuje, ile gracz musi zdobyć doświadczenia do następnego punktu. Ponadto można zdobyć punkty za wykonanie długich i trudniejszych zadań, aczkolwiek tę możliwość pozostawiono z wcześniejszej wersji moda. 
  • Wprowadzono stałe promieniowanie na większości północnych lokacji (począwszy od Wysypiska), przed którym chronią wysokiej jakości kombinezony, specjalny hełm lub artefakty. 
  • Dodano wiele nowych miejsc, w których pojawiają się zarówno mutanty, jak i NPC. W niektórych lokacjach można spotkać losowe oddziały Czystego Nieba (przyjaciel) i Wojskowych Stalkerów (wróg). Spawn obejmuje także inne ugrupowania. 
  • Wycięto możliwość korzystania z transportu oraz przebudowano związane z nim zadania. 
  • Niektóre zadania fabularne i poboczne zostały zmienione. Lider frakcji Grzech nie zabiera już protagoniście ekwipunku, a nawet wręcza nagrody za wykonanie zlecanych przez siebie zadań. Usunięto również misję z hologramem w X7 i zastąpiono go czymś bardziej adekwatnym.
  • Kilka nowych cykli pogodowych. Od teraz wszystkie cykle charakteryzuje większa jednorodność. 
  • Zrównoważono handel - wszyscy handlarze skupują i sprzedają przedmioty w różnych kategoriach oraz cenach. Niektórym handlarzom bardziej opłaca się sprzedać kombinezony, innym broń itp. Gracz proszony jest o samodzielną analizę oferty handlarzy. 
  • Przeprojektowany i bardziej złożony HUD.
  • Poziomy trudności Mistrz i Weteran stały się trudniejsze, a Doświadczony oraz Nowicjusz odwrotnie. 
  • Utrudniono balans gry, aby zmotywować gracza do używania różnych artefaktów, medykamentów, hełmów, kombinezonów oraz modyfikacji sprzętu. 
  • Usunięto kilka łatwych do odnalezienia schowków. Pojawiły się również nowe i lepiej ukryte. 
  • Poprawiono pokaźną ilość błędów, bugów i nieścisłości w dialogach - nie ma szczegółowej listy ponieważ liczba takowych poprawek jest niebotyczna.
  • Przy produkcji użyto niektórych - mniejszych - modyfikacji. 

 

SCREENY: 

Spoiler

S-T-A-L-K-E-R-Shadow-of-Chernobyl-Screenshot-2020-06-18-20-23-43-57.jpg

S-T-A-L-K-E-R-Shadow-of-Chernobyl-Screenshot-2020-06-18-20-28-08-86.jpg

S-T-A-L-K-E-R-Shadow-of-Chernobyl-Screenshot-2020-06-18-20-25-44-34.jpg

S-T-A-L-K-E-R-Shadow-of-Chernobyl-Screenshot-2020-06-18-22-17-28-32.jpg

S-T-A-L-K-E-R-Shadow-of-Chernobyl-Screenshot-2020-06-18-21-25-41-62.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w wersji samodzielnej. Oznacza to, że podstawowa wersja gry "Cień Czarnobyla" nie jest wymagana.

  1. W pierwszej kolejności należy zainstalować Lost Alpha Developer's Cut, a następnie usunąć foldery appdata i mods (pod warunkiem, że takowe występują) oraz pliki gamedata\spawns.db0gamedata\textures.db6gamedata\levels\la21_generators2.db0.
  2. Należy pobrać, a następnie rozpakować aktualizację 1.4008 i umieścić w głównym katalogu modyfikacji ze zgodą na nadpisanie plików. 
  3. Należy uruchomić launcher i w sekcji modów zainstalować LADC Extended.

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Lost Alpha Developer's Cut:

Aktualizacja 1.4008:

  • GoogleDrive - [KLIK]

Spolszczenie: 

  • OneDrive - [KLIK]
  • Nasz serwer - [KLIK]

Dodatki: 

Spoiler

Aktualizacja silnika - 08.06.2020 r.: 

Zaktualizowane tekstury - wersja 1.4:

Zaktualizowane ikony: 

Zaktualizowany dźwięk - wersja 1.1: 

Spawner:

Mod w wersji repack - nie testowany! 

Spoiler

 

Źródło: appro.jpg

  • Super 1
  • Dodatnia 7
Link to comment
Share on other sites

  • tom3kb pinned this topic

Po rozpoczęciu gry mam jakiś problem z teksturami. Takie coś jak na ss mi się pojawia. Kombinowałem z obniżeniem grafiki i nic. Tylko na wersji 1.4008 taki błąd u mnie występuje 

 

EDIT: pomogło zainstalowanie dodatków, wszystko działa

EDIT2: co ze spawnerem ? 

ss_admin_05-08-20_23-32-04_(la01_escape).jpg

Edited by Monolithalian
Link to comment
Share on other sites

@mefistofeles2121 Generalnie tak jak w instrukcji. Pobierasz wszystkie party STALKER Lost Alpha w wersji 1.4007 i instalujesz. Usuwasz co tam trzeba, a następnie wgrywasz update do 1.4008. Na końcu trzeba pobrać moda LADC Extended 2.29 (jest w launcherze w zakładce Mods). Na koniec dobrze jest chyba wgrać aktualizację silnika (też dałem link), no i spolszczenie.

Możesz tu też zaglądać w przyszłości, bo będę wypuszczał aktualizacje spolszczenia, na razie znalazłem jedno nieprzetłumaczone zadanie.

Link to comment
Share on other sites

Wypuściłem dużą aktualizację do spolszczenia. Dwa nowe przetłumaczone zadania, przeredagowanie kilkadziesiąt starych (jakość tłumaczenia nowych zadań z 1.4008 była dosyć marna, pełno błędów itd.). i masę literówek. Myślę, że dalej będę dodawać do tych prostych zadań pobocznych jakąś ciekawą historię, zamiast po prostu "Zabij dziki", bo wydaję mi się, że tak przyjemniej się gra.

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Viktus napisał:

Myślę, że dalej będę dodawać do tych prostych zadań pobocznych jakąś ciekawą historię, zamiast po prostu "Zabij dziki", bo wydaję mi się, że tak przyjemniej się gra.

No jasne, zaszkodzić to nie zaszkodzi, a zawsze lepiej wygląda niż to samo "Zabij dziki". 

Link to comment
Share on other sites

Jestem dopiero na etapie wyprawy do X-18, ale na wstępie powiem że mod udany, dobry rework, tylko niektóre zmiany były niepotrzebne. 

Np w Kordonie pod mostem zamiast wojskowych zastajemy bandytów, natomiast w bazie wojskowych na agropromie wojskowych jest mniej niż w 1.4007, oraz nie ma tam ich przywódcy. 

Zauważyłem też że NPC się bugują. Np na agropromie niektórzy wojskowi wgl do mnie nie strzelali, nawet kiedy byłem metr od nich. Podobnie było z frakcją grzech na kordonie, było ich tam 5 a tylko 2 z nich mnie atakowała. 

Podobna sytuacja dotyczy mutantów. 

Mam też wrażenie że została ograniczona ilość mutantów w podziemiach, przez co gra się staje troche za prosta. 

 

Napewno największe plusy to animacje, dodatkowe misje i poprawiona grafika ( wreszcie ktoś coś zrobił z tym badziewnym niebem ) 

Twierdze też że zmiana zapisu stanu gry jest zbędna. Na początku jakoś to nie przeszkadza, ale problemy mogą wystąpić w labolatoriach albo na większych mapach pozbawionych bezpiecznych miejsc np Radar. 

Edited by Monolithalian
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.05.2020 o 12:44, tom3kb napisał:

@Monolihtalian linki do "spawnera" i innych dodatków są w temacie moda na moddb, w opisie moda:

https://www.moddb.com/mods/lost-alpha/news/new-version-of-la-dc-extended

Tam też link do tego powyższego spawn menu.

https://mega.nz/file/wh8jTDQI#GCCHbd1saYHWDt9qXfmnhPhJLs_f16SdinzvbB6FkP0

 

Jak uruchomić tego spawnera ? Tradycyjne odpalenie gry, wejście w menu i kliknięcie "s" nie działa

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Monolithalian napisał:

 

Jak uruchomić tego spawnera ? Tradycyjne odpalenie gry, wejście w menu i kliknięcie "s" nie działa

spawn menu odpalasz F2 F3

Musisz edytować plik .bat "dev mode" inaczej go nie uruchomisz [@start bins_release\XR_3DA.exe] Usuń zaznaczone na czerwono.

ss_bogdan_05-11-20_23-51-17_(la01_escape).thumb.jpg.088f751542fc4d92478c09b270ee5a9e.jpg

Edited by Makro730
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, tom3kb napisał:

@Monolithalian na moddb jest napisane żeby odpalać grę plikiem *.bat, który jest jak rozumiem w paczce z tym spawnerem?

W starszych wersjach LA było niby tak

https://securitronlinux.com/battlefield/how-to-get-the-developer-mode-working-in-lost-alpha-dc-1-4007/

 

Sprawdziłem i po odpaleniu pliku bat wyskakuje mi coś takiego: 

20200512_000242.jpg

 

 

20200512_000623.jpg

Edited by Monolithalian
Link to comment
Share on other sites

Pamiętasz morze zadanie od Welesa, w którym mamy zabić Pseudo-Giganta, no problem w tym ze zadanie kieruje nas na powierzchnie niedaleko opuszczonej wioski, tam ma swoje leży, na papierze morze i tekst wygląda ładnie ale w praktyce nie trzyma się kupy.

_(la15_darkscape).thumb.jpg.d25521d2747a7d9cdcaca585bb6f0f1e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, nie doszedłem do tego momentu, więc nie miałem okazji przetestować

 

Dodałem nową wersję spolszczenia.
Lista zmian:

  • poprawiona treść zadania z pseudo-gigantem,
  • 2 nowe przetłumaczone zadania dla Velesa (ds_veles_find_artefact_1 i ds_veles_find_artefact_2),
  • 4 przeredagowane zadnia Sidorowicza, które były ewidentnie tłumaczone w Google tłumaczu,
  • poprawki błędów.
Edited by Viktus
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Lost Alpha Developer's Cut Extended
  • Agrael featured this topic
  • Agrael unfeatured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity