Skocz do zawartości

Ostatni Stalker v.2020


Agrael

Rekomendowane odpowiedzi

2.jpg.480ff97d485364493fd8851ed95801d0.jpg

Tytuł oryginalny: Последний Сталкер (Last Stalker) 2020
Platforma: Cień Czarnobyla (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 26.03.2020 r.
Autor: @zaurus
Autorzy spolszczenia: @kobal, @mrozek, @kondotier
Śr. długość rozgrywki: ok. 30 godzin


OPIS:

Spoiler

Kolejna wersja Ostatniego stalkera, którą autor opublikował jedynie na naszym forum, a jej głównym celem jest eliminacja błędów i niedociągnięć. 

  • Wyeliminowano błędy podczas korzystania z teleportów.
  • Łatwiejszy dostęp do amunicji dla broni Warlock.
  • Zmiana dialogu na temat specjalnych artefaktów. Ich zebranie jest możliwe dopiero we freeplayu.
     

Zachęcamy do zapoznania się z poprzednimi projektami @zaurus-a:

PORADY:

Spoiler
  • Możliwy wylot z powodu braku pamięci. W tym przypadku należy obniżyć ustawienia jakości grafiki, a także wyłączyć promienie przestrzenne. 
  • W żadnym przypadku nie zmniejszać odległości alaifu.

GALERIA:

Spoiler

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w wersji samodzielnej (zawiera już w sobie oryginalną grę) i ma wbudowany instalator. Należy uruchomić plik setap.exe, a następnie wybrać ścieżkę instalacji.

Wymagania: 

Spoiler
  • 64-bitowy system operacyjny,
  • Nie mniej niż 4GB RAM, 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Uploadowanie/publikowanie modyfikacji na inne serwery niż forum stalkerteam.pl bez zgody @zaurus-a jest zabronione

Spolszczenie: 

Autor spolszczenia moda NIE WYRAŻA ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl

 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mod, to wersja podstawowa z której autor zaurus usunął wszelkie niedoróbki, powodujące problemy z grą i w dalszej części moda wyloty przy zmianie lokacji. Teraz gramy już spokojnie, bez wylotów i zawisań.

Informacja dla tych którzy grali już w OS, a zechcą znów się z nim spotkać. Głównymi zmianami w stosunku do wersji podstawowej są:

1. Zmiana dialogu z handlarzem w bazie Czystego Nieba. Inna propozycja dostarczenia artów specjalnych.

2. Arty specjalne i ich zbieranie, pojawi się dopiero po ukończeniu głównego scenariusza moda. Nie wpływa to na możliwość zakończenia moda opuszczając Strefę. Tak samo, gdy zrezygnujemy z ich zbierania.

3. Łatwiej pozyskać już w czasie gry scenariuszowej, amunicję do gaussa.

Dalej występują niedopracowania. Po zajęciu Kordonu obojętnie czy pokojowo czy walką  i wklepaniu kodu od Puliewicza, nie podniesie się główna brama w barierze. Ale bez problemu w obie strony przechodzimy boczną furtką.

I jeśli za daleko odejdziemy od bramy, może nas zastrzelić snajper, choć już nie powinien.

Po zebraniu wszystkich spec artów, w mojej grze wystąpił brak możliwości wejścia na Bagna jakimkolwiek teleportem i rozliczenia się z wziętego zadania. Wszedłem dopiero gdy autor moda oddał mi mój zapis, z którym już mogłem wejść. Jest wstawiony do tematu OS. Ale w grze ze spolszczeniem, nie będzie można go wykorzystać. Ale mógł to być mój losowy przypadek, bo powodem był niewłaściwy spawn na bagnach enpeca lub mutanta.

Do pomocy w przechodzeniu OS2020, uwzględniając fakt opóźnionej możliwości zbierania spec artów, można wykorzystać wszystkie dostępne filmiki i porady do OS.

ss_fred_04-24-22_10-12-25_(escape).jpg

 

ss_fred_04-24-22_10-13-39_(escape).jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli ktoś doświadcza wyrzuceń do pulpitu bez żadnego okna błędu to powiem, że jest na to rada i nie ma co się zrażać.

Oczywiście należy wiedzieć, że przez pierwsze ok 30min gry mogą takie rzeczy występować randomowo. Później silnik "dotrze" się i takie rzeczy ustąpią. Solucja dotyczy głównie błędu, gdy gramy na słabszym komputerze i/lub wyrzuty zdarzają się permanentnie w tym samym momencie gry.

Mi zdarzało się to w zadaniu Perymetr -> Przejdź za perymetr, gdy Grek przechodząc przez wnękę w Perymetrze miał zobaczyć Zjawę.

 

Poza tym warto zajrzeć do logów [ _appdata_/logs ]:

Cytat

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CBlender_default_aref::Compile
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrRender_R1\Blender_default_aref.cpp
[error]Line          : 75
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Not enought textures for shader, base tex: prop\prop_torch_invisible

 

W opcjach gry należy zmienić opcję [ Wideo ] -> [ Typ Oświetlenia ] -> [ Oświetlenie statyczne ] na [ Dynamiczne oświetlenie obiektów ].

 

Na słabszych komputerach będzie wiązało się to ze spadkiem FPS lecz można "przeskoczyć" wrażliwy moment i wrócić do starych ustawień.

 

 

Problem występował na:

Dell Latitude E6420

i5 2x2.5 GHz

Nvidia NVS 4200M 512MB

6GB RAM

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicza linia fabularna moda ukończona. Po boju ze Zmieniającym Oblicze na Generatorach...

ss_fred_05-14-22_16-42-12_(generators).jpg   ss_fred_05-14-22_16-45-26_(generators).jpg

... i powrocie na Kordon, mogę moda zakończyć napisami końcowymi...

ss_fred_05-14-22_16-29-55_(escape).jpg   ss_fred_05-14-22_16-31-56_(escape).jpg

... lub kontynuować grę dalej, już jako wolną grę. Tę wybrałem.

ss_fred_05-14-22_17-44-50_(escape).jpg

A w niej już żadnej pomocy ( oprócz własnej pamięci z gry w oryginale ) nie znajdę.

Pełna gotowość spolszczenia powinna być za kilka dni.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE

Dołożyliśmy z @mrozek wszelkiej staranności, aby spolszczenie było bezbłędne. Ja przetestowałem do końca jeden z wariantów gry.

A że jest ich kilka, zależnych od wyboru dialogu,  to grający może pójść tą, lub inną linią scenariusza. Na tych nie sprawdzonych liniach ( wymagałoby to kolejnej nowej gry ) coś się może, choć nie powinno pojawić.

W każdym bądź razie mod w pełni grywalny i zachęcam do zapoznania się z nim. Jest przyjemniejszy i logiczniejszy niż OS OGSR, choć tak samo wymagający.

Ostatnia rozmowa Ostatniego Stalkera.

ss_fred_05-18-22_19-09-14_(escape).jpg

Ostatni obraz w modzie...

ss_fred_05-18-22_19-09-20_(escape).jpg

... i napisy końcowe.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@topur 345 znajdź lub w razie potrzeby wypakuj plik 

gamedata\config\models\objects\light_night.ltx

i edytuj te oto linie:

color           		= 1.0, 1.0, 1.0, 0.2					; four color components <r,g,b,a> 0.f<X<3.f
color_r2        		= 0.5, 0.5, 0.5,3						; four color components <r,g,b,a> 0.f<X<3.f
  
omni_color      		= 1.0, 1.0, 1.0, 0.1					; four color components <r,g,b,a> 0.f<X<3.f
omni_color_r2   		= 1.0, 1.0, 1.0, 0.1					; four color components <r,g,b,a> 0.f<X<3.f  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na końcu moda gdy walczymy na generatorach, wraz z nami biegnie gość(nie pamiętam ksywy) z którym było związane zadanie. No i w starej wersji on najprawdopodobniej tam ginął(zależy), a zadanie nam zostawało bo było chyba nawet niedokończone. Coś z tym zrobili w nowej wersji moda czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MOS Jak po przylocie z Generatorów na Kordon skorzystasz z zaproszenia do Baru na Sortowni, to  w wolnej grze się dowiesz, dlaczego Losza zginął, bez uzyskania wiadomości. A przede wszystkim, opisałeś sytuację z OS czy OS2020. Bo w obu fabuła ta sama, ale rozgrywka znacząco różna. Odwoływanie się do OS nie ma sensu.

@topur 345  A ile z tą latarką będziesz chodził? Przecież wiesz, co dostaniesz na Agropromie, więc ona pójdzie w odstawkę.

Możesz sam, z jakiegoś innego moda na CCz, przenieść plik z latarką ( ale w do odpowiedniej ścieżki katalogów - jaką Ci podał @Anton Gorodecki .

Jak nie zadziała, to usuniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@topur 345 Tak. Tym razem trupa nie ma, ale też nie zabierzesz dyktafonu ze stołu. Pisałem przecież, że teraz jest zmieniona rozgrywka. Odsłuchaj tylko co na dyktafonie nagrano, a przyjdziesz po niego z innego zadania. Mimo że wiesz ( z OGSR ) , że zleceniodawcę spotkasz w Limansku, to zgodnie z zadaniem w PDA oddaj fleszkę Gienii Hakerowi w Sortowni. Sprawdziłem nie oddając Gienii i zadanie oddania mu jej wisiało mi do zakończenia moda.

Chcesz to przeczytaj podpowiedź o wchodzeniu do Doliny Mroku.

Spoiler

Do DM są dwa teleporty. Pierwszy to ten tradycyjny na przeciwko Pchlego, za którym spotykasz przedstawiciela Synoptyka i grę wejścia do X18 prowadzisz z jego bandą.

Drugi teleport jest w lasku za bajorami i za nim spotkasz przyjaznych najemników. Przywódcy możesz opchnąć całą broń zabraną rozwalonym wysłannikom Pulewicza ( ma kupę kasy ). Masz do wyboru dwie opcję gry. Wziąć ich z pomocą za kupę kasy, lub im podziękować.

Tu masz ciekawą możliwość, aby tym razem zagrać inaczej niż grałeś w OGSR.

O Synoptyka przy grze z najemnikami się nie martw, on sam cię znajdzie przy chowaniu kontenera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Możesz coś więcej napisać o tym , Tu masz ciekawą możliwość, aby tym razem zagrać inaczej niż grałeś w OGSR. 

Najemnik zaprowadził mnie na sam koniec pod drzwi niby tam skończyli z jakimś staruszkiem , i dalej nic drzwi się nie roztwierają  , najemnik nic nie gada  , co dalej znalazłem poradniki , ale tylkoo na grę z Synpotykiem , gdzie jest ta książka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Nie wiem, jaką drogą wszedłeś do DM grając w OGSR, to i nie wiem co Ci odpowiedzieć. Jeśli poszedłeś od Pchlego i w DM dotarłeś do Synoptyka, to tu jest prosto. Do podziemi idziesz sam, albo wybierasz przewodnika który z Tobą idzie tylko do bajora z teleportem.

Natomiast jeśli idziesz prze teleport w lasku, to w dialogu wybierasz drogę samodzielną i wg. mnie pobyt w podziemiach jest łatwiejszy. Jak idziesz z wsparciem najemników, to akcja w labie trochę inaczej wygląda. Dowódca najmów zostaje zabity przez takiego pół przejrzystego stwora, a reszta najmów Ciebie o to posądzi. I się trochę jeszcze poszwendasz po labie, aby znaleźć sposób wyjścia. Wiąże się to też z późniejszym ponownym tu pobytem, z zadania od Żwawego.

Tu masz odsyłacz do pierwszego z 4 alternatywnych przejść tego moda, w zależności od wybranego dialogu. Na ich podstawie dostaniesz odpowiedź na pytanie o inną grę.

https://www.youtube.com/watch?v=jE2pU5YkaoM&list=PLit1Wbp6EQI9pw9CbTmLtT9D8oaq2T3Ew&index=19

A Nekrocośtam, w obu modach zdobywasz jednakowo. Najpierw po "nibyzabiciu" Grabarza na bagnach i jego utracie w zamroczeniu. Kolejny raz, kiedy zostanie odebrany Kordon, Gienia przysyła Ci info - pod warunkiem, że oddałeś mu fleszki i PDA - że coś dla ciebie jest na STS (ATP ). Na wjazdach z jednej i drugiej strony bramy masz napisy. Wchodzisz, jak masz dwa komplety kluczy-talizmanów. Jak je zdobyć, chyba wiesz. W świecie bez słońca, też masz dwa rozwiązania.

Taki to jest ten mod. Można sparafrazować taki napis z drzwi Sidorowicza. Wybieraj bez strachu, rozwiązuj bez płaczu.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022

On Cię tam zaprowadził ale otworzyć drzwi musisz Ty. Jest pinpad żeby kod wpisać.

Jeżeli do doliny wszedłeś od wysypiska (tak jak ja) to najemnik powie Ci szyfry do dwóch drzwi, a trzeci szyfr jest przy drzwiach na samym dole (ktoś próbował go wpisać).

Jeden kod od najemnika jest do wejścia, drugi do miejsca gdzie wciąga najemnika potwór (można wejść tam gdy uciekniesz od pozostałych najemników, czyli powtórne wejście).

 

Czy do labu wrócisz zależy w jaki sposób chcesz wykonać późniejsze zadanie "optyka dużego kalibru" oraz czy znajdziesz ciało profesora.

  • Za szczególną pomoc 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022  Jest. Ale tylko ten zaznaczony na MW będzie ostatnim i nie na MW, a gdzie indziej. Jak nie chcesz wiedzieć gdzie jest, nie zaglądaj.

Spoiler

Jest w Szpitalu, w pomieszczeniu gdzie będziesz wyłączał mortiry na budowie w Limansku. A przy okazji. Fleszkę która jest potrzebna do stojącego tam komputera możesz znaleźć tylko używając tej spec latarki zabranej z trupa. Ta z Agropromu nie pokaże. Fleszka leży w narożniku pokoju koło drzwi, ledwo widoczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.