Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.07.2024 o 19:20, Szczepan9205 napisał(a):

@Naznaczony2001 Wystarczy kliknąć PPM na skrót do LA, wejść we Właściwości i ze ścieżki "Rozpocznij w:" skasować końcówkę \bin ze ścieżki i wtedy ruszy. 

Przykładowo oryginalnie będzie ""D:\S.T.A.L.K.E.R\Lost Alpha Enhanced Edition\bin", kasujesz \bin i śmiga.

Co do Launchera to jest po angielsku tylko domyślnie jest po rosyjsku i trzeba mu zmienić język w ustawieniach z tym, że wtedy dubbing w modzie się przestawi na angielski, ale chyba mając w folderze mods pliki z rosyjskim dubbingiem powinien pozostać ten rosyjski. 

Co do dodatków... hmm to już jest tak szczerze kwestia osobista, ja nie kojarzę czy którykolwiek z nich instalowałem. Zresztą większość tych dodatków to dodatki graficzne - na HUD, tekstury trawy, tekstury hełmów, tekstury wyższej rozdzielczości itd. więc jak nie zależy Ci na takich rzeczach to graj w takiej konfiguracji jaka jest domyślnie i będziesz zadowolony, tak myślę 😛 

Na ogół ja tu mam same rosyjskie krzaczki.. nie wiem pominąłem gdzieś wersje po angielsku? xD

image.png

image.png

Edit- odinstalowałem grę i zainstalowałem pod swoją nazwą folderu zamiast domyślną i działa :P 

Edytowane przez Naznaczony2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z narzędziami? Są posiane tak jak we wcześniejszych wersjach moda czy w całkowitym innym miejscu, bo jedne to znalazłem przy najemnikach w na południu mrocznego wąwozu (od wejścia z kordonu),

a nie pamiętam żeby tam były.

Nie da się też coś zrobić z ai w tym modzie ? Bo wrogowie spamują granatami w i większości to giną od nich.

I nie da się coś zrobić z tymi zawrotami głowy przy starciu z kontrolerem ?Czy po prostu trzeba mieć lepszą ochronę psinoniczną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marko6996Względem Lost Alpha 1.4007 to w 1.4008 czyli tej, na której bazuje Enhanced chyba miejsca w których można znaleźć narzędzia były zmienione i całkiem możliwe, że w samym Enhanced też są inne, ale ogólnie na tej stronce https://vk.com/stalker_enhanced_edition w pierwszym poście (z mapą Zony) jest wyjaśnione co i jak - wystarczy to sobie wrzucić w Google Translator i poczytać, z tego co pamiętam to nawet jest tam poradnik gdzie konkretnie są jakie typy narzędzi ;)

Co do AI to jest jakiś mod na AI do LA EE, ale podejrzewam, że on zamiast czynić ich łatwiejszymi do zabicia to robi z nich maszynki do zabijania. 

A z zawrotami nic nie zrobisz - od zawsze taki efekt był w Lost Alpha przy i po starciu z kontrolerem - jedyne co można zrobić to łyknąć Psi-Bloker i np. w podziemiach Agropromu da się znaleźć artefakt, który pomaga na "Psi-emisje". Wiadomo - im lepszą będziesz mieć ochronę tym mniej GG będzie odczuwać skutku ataków kontrolera, ale sam ten efekt bujania się kamery i migania jest chyba nie do uniknięcia no chyba, że miałbyś na pasie pełno artefaktów, które pomagają na te "Psi-emisje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Szczepan9205 napisał(a):

@marko6996Względem Lost Alpha 1.4007 to w 1.4008 czyli tej, na której bazuje Enhanced chyba miejsca w których można znaleźć narzędzia były zmienione i całkiem możliwe, że w samym Enhanced też są inne, ale ogólnie na tej stronce https://vk.com/stalker_enhanced_edition w pierwszym poście (z mapą Zony) jest wyjaśnione co i jak - wystarczy to sobie wrzucić w Google Translator i poczytać, z tego co pamiętam to nawet jest tam poradnik gdzie konkretnie są jakie typy narzędzi ;)

Co do AI to jest jakiś mod na AI do LA EE, ale podejrzewam, że on zamiast czynić ich łatwiejszymi do zabicia to robi z nich maszynki do zabijania. 

A z zawrotami nic nie zrobisz - od zawsze taki efekt był w Lost Alpha przy i po starciu z kontrolerem - jedyne co można zrobić to łyknąć Psi-Bloker i np. w podziemiach Agropromu da się znaleźć artefakt, który pomaga na "Psi-emisje". Wiadomo - im lepszą będziesz mieć ochronę tym mniej GG będzie odczuwać skutku ataków kontrolera, ale sam ten efekt bujania się kamery i migania jest chyba nie do uniknięcia no chyba, że miałbyś na pasie pełno artefaktów, które pomagają na te "Psi-emisje".

Nie ''maszynki do zabijania'' tylko ''maszynki do samobójstwa'' bo wrogom bardziej wychodzi zabijanie samych siebie tymi granatami😆

Chyba te zawroty głowy były mniejsze (może trochę ? ), ale w takim wypadku to pozostaje mi grindowanie pieniędzy bez naukowców, bo każda droga do nich jest blokowana przez kontrolera (przez plac budowy też się niedostane bo tam też jest).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marko6996 No ja fabularnie doszedłem zdaje się tylko do Podziemi Agropromu, a potem zająłem się aktualizacjami innych spolszczeń, więc nie wiem jak tam wygląda sytuacja dalej, ale skoro tak no to chyba autorzy coś nagrzebali :P Z drugiej strony ja tam bym nie miał nic przeciwko jakby wrogowie się sami odpier*alali :P 

Hmm... Ja od strony Placu nigdy nie próbowałem podchodzić i zawsze (czy to w 1.4007 czy 1.4008) wchodziłem na tą lokację od strony Dziczy, ale ogólnie sprawa wygląda tak, że praktycznie centralnie pod tym wejściem jest "Móżg", który powoduje emisje psioniczne + jeden lub dwóch kontrolerów, ale oni powinni siedzieć w podziemiach (a przynajmniej jak ogrywałem LA 1.4008 + Dead Zone od Sidorovich Jr. - to oddzielna wstawka, to siedzieli sobie grzecnie w podziemiach) i wystarczyło przebiec (najlepiej sprintem) przez ten fragment choćby w stronę "wyspy" na środku, a potem jak wizja się uspokoi, iść stronę bunkra naukowców- ok, oberwie Ci się promieniowaniem psionicznym, ale kontrolerzy nie powinni Cię atakować z pod powierzchni... no chyba, że masz ich na powierzchni to w takim wypadku tym bardziej coś jest pokiełbasione ze spawnem w tej wersji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Szczepan9205 napisał(a):

@marko6996 No ja fabularnie doszedłem zdaje się tylko do Podziemi Agropromu, a potem zająłem się aktualizacjami innych spolszczeń, więc nie wiem jak tam wygląda sytuacja dalej, ale skoro tak no to chyba autorzy coś nagrzebali :P Z drugiej strony ja tam bym nie miał nic przeciwko jakby wrogowie się sami odpier*alali :P 

Hmm... Ja od strony Placu nigdy nie próbowałem podchodzić i zawsze (czy to w 1.4007 czy 1.4008) wchodziłem na tą lokację od strony Dziczy, ale ogólnie sprawa wygląda tak, że praktycznie centralnie pod tym wejściem jest "Móżg", który powoduje emisje psioniczne + jeden lub dwóch kontrolerów, ale oni powinni siedzieć w podziemiach (a przynajmniej jak ogrywałem LA 1.4008 + Dead Zone od Sidorovich Jr. - to oddzielna wstawka, to siedzieli sobie grzecnie w podziemiach) i wystarczyło przebiec (najlepiej sprintem) przez ten fragment choćby w stronę "wyspy" na środku, a potem jak wizja się uspokoi, iść stronę bunkra naukowców- ok, oberwie Ci się promieniowaniem psionicznym, ale kontrolerzy nie powinni Cię atakować z pod powierzchni... no chyba, że masz ich na powierzchni to w takim wypadku tym bardziej coś jest pokiełbasione ze spawnem w tej wersji :P

Kontrolerzy pod powierzchnią to nie problem. Tego co był w podziemiach agropromu to po prostu podbiegłem i tyle, seria z kałacha i leży.

Nie było by problemu też z pieniędzmi bo akurat w tej wersji lost alphy to części mutantów są dużo częstsze nawet bez ulepszania przetrwania tak samo z schowkami mam ich więcej nich w normalnym lost alpha.

Wydaje mi się też że da się wymaksować (umiejętności) postać tylko to na prawdę długo by zeszło.

Jak bym przelazł od strony budowy to bym do mózgu nawet nie podchodził bo od południowej części jantaru się wchodzi.

Jak były te mutanty pod agropromem to też nie wychodziły na powierzchnię tak jak w wcześniejszych wersjach lost alphy.

Ta możliwość zapisywanie gdzie popadnie też ratuj tyłek bo silnik stalkera jest nieprzewidywalny ( tylko 1 wylot na razie był co prawda ). Lepiej by było jakby twórcy dali takie zapisy co są np. w Gammie ( poustawiać ogniska na mapach i dać możliwość zapisywania przy nich ).

Tylko te zapisy się nieraz bugują: po wczytaniu jakiegoś zapisu albo po przejściu na inną mapę te szybkie zapisy przestają działać (różnie) i zaczynają działać dopiero gdy dojdę do jakiejś bezpiecznej strefy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karozilla Masz robaczki bo nie zmieniłaś języka na polski w ustawieniach w menu. Można to na czuja zrobić, a możesz równie dobrze edytować user.ltx, wyszukać frazę "language" i zmienić rus lub eng na pol i powinno się odpalić po polsku. 
W LA zawsze tak było, że po wrzuceniu spolszczenia gra nie odpalała się od razu z nim tylko było trzeba wybrać język w opcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2024 o 15:59, Szczepan9205 napisał(a):

@marko6996Ogólnie domyślnie zapisywanie gdzie chcesz jest wyłączone bo taka była wizja autorów LA 1.4008, żeby móc zapisywać tylko przy ogniskach i tzw. "Bezpiecznych strefach" i autorzy Enhanced się tego trzymają, ale... udało mi się to obejść :D 
Wrzuć sobie ten plik do gamedata/scripts i będziesz mógł zapisywać i robić szybkie zapisy:

xr_effects.script 90.4 kB · 39 pobrań

 

Idzie jakoś to ogarnąć ? Mi niestety nie działa, folder scripts sam stworzyłem bo takiego nie miałem, ale tak czy siak nie działa. Mod spoko, ale wizja biegania przez cała mape po głupi save to lipna jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paulinnio napisał(a):

Idzie jakoś to ogarnąć ? Mi niestety nie działa, folder scripts sam stworzyłem bo takiego nie miałem, ale tak czy siak nie działa. Mod spoko, ale wizja biegania przez cała mape po głupi save to lipna jest...

A wrzuciłeś do gamedaty ? Może być też tak  że jest błąd w nazwie jakiegoś folderu. 

U mnie te zapisy szybkie mają taki problem że nie raz po wyczytaniu gry to nie działa i zaczyna dopiero po dojsciu do jakiegoś bezpiecznego miejsca. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marko6996 Ścieżkowo to tam nie ma czego skiepścić bo folder scripts zawsze nazywa się tak samo - jedyna różnica w nazewnictwie w porównaniu do innych modów czy nawet oryginałów - LA ma folder config, a nie configs, ale tak to reszta folderów w gamedacie nazywa się tak samo. 

Musicie pamiętać, że ja się znam bardziej na tłumaczeniu tekstu niż na grzebaniu w kwestiach technicznych Stalkera, więc ten skrypt nie jest idealny i nie będzie działać idealnie. Z drugiej strony do LA z Dead Zone był taki sam skrypt i tam działał jeszcze gorzej niż tu bo jak już nie pozwalał zrobić ani szybkiego, ani twardego zapisu to było trzeba wyłączyć i włączyć grę od nowa tracąc cały zrobiony progres, więc tu jest chyba trochę lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można jakoś nieśmiertelność zrobić bo ja próbowałam ale potem mod mi zdechł xD Może cos nie tak robie nie wiem pomóżcie xD bo mnie to już biała gorączka bierze xD ide a psy mnie na dwa gryzy maja i nie moge dalej przejść xD a gram na nowicjuszu xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Karozilla napisał(a):

A można jakoś nieśmiertelność zrobić bo ja próbowałam ale potem mod mi zdechł xD Może cos nie tak robie nie wiem pomóżcie xD bo mnie to już biała gorączka bierze xD ide a psy mnie na dwa gryzy maja i nie moge dalej przejść xD a gram na nowicjuszu xD

W plikach nic nie ruszaj bo gra ma jaką blokade i będzie wywalać jak jakies pliki zmodyfikujesz, sam się przekonałem 😆

Ogólnie ten mod jest trochę trudniejszych niż normalny lost alpha ,np. loot który znajdujesz jest trochę gorszy niż w normalnym lost alpha( w miejscu gdzie był normalny pancerz stalkera teraz jest podstawowa kurtka itp.) ale niektóre rzeczy są ułatwione np. części mutantów i schowki są trochę częstsze niż normalnie. Też jest tak że jest trochę drożej u handlarzy ale zadań typy przynieś x rzeczy jest więcej.

Radził bym ci na razie porobić questy poboczne na kordonie i wysypisku (na latasz się w cholerę w tym modzie, trochę więcej niż normalnie) i kupić najlepiej jakąś broń maszynową najlepiej pistolet bo strzelby na razie mają brak cela a jedyna bardziej celna jest jednostrzałowa. Też początkowo to do bandytów tylko strzelasz i pod mostem są oni a nie wojsko. Mają oni jakieś pistolety maszynowe nieraz to opłaca się bardziej ci żebys taką broń naprawił u mechanika a jeżeli ją kupił (oczywiście jeżeli się w ogóle się da ją naprawić)

Dopóki nie będziesz mieć jakiejś potężniejszej pukawki albo amunicji przeciwpancernej to odpuść sobię zabijanie większych stad mutantów też bo cię rozszarpią, a jak musisz to najlepiej ogarni ile jest w takim stadzie mutantów, gdzie są poszczególne okazy i czy nie ma w okolicy jakiegoś wzniesienia żeby uciec jak coś.

I oczywiście celuj w głowy mutantów bo np. psy to lecą do ciebie w linii prostej i bardzo łatwo w głowy się im celuję.

A z punktów do na razie w siłę idź i jak będziesz miał z 5 albo 6 to dopiero inne statystyki ulepszają. (opłaca się zadania wykonywać i mutanty zabijać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

Mam problem z tym plikiem co pozwala na save w dowolnym momencie.
Wszystko ładnie się odpala, save też można zrobic w dowolnym momencie... 

Ale gra się nie chce wczytać, albo wywala od razu do pulpitu, albo mam czarny ekran i nie idzie zamknąć gry (relogin użytkowania przez windows pomaga). 
Plik zamieszczony przez tego ziomeczka powklejałem wszędzie gdzie można (do gamedata, do nowo utworzonego przeze mnie folderu script jak i scripts w gamedata, a nawet na siłę do folderu mods).

Wiem jak bardzo silnik potrafi wywalić grę w losowym momencie, jak i głupio strefy bezpiecznego zapisu są rozlokowane- więc bez tego moda na zapisywanie nie zamierzam nawet startować z rozgrywką. Jakieś pomysły?

PS. Linki do patcha nie działają, a sam oficjalny link do rosyjskiego forum prowadzi do... tego że autor chce kasę za jego pobranie ;) i co ciekawe PL region jest zbanowany, trzeba tam wejść przez VPNa

Edytowane przez ancient_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ancient_pl Dlatego ten plik nie jest wrzucony w poście #1 do pobrania ze wszystkim tylko dorzucony jako załącznik do posta bo nie znam się na skryptach jakoś mega dobrze (poza zmienianiem w nich cyrylicy na polski) dlatego to jest testowy skrypt można powiedzieć - dla chętnych. Do tego bez loga lub bez samego wycinku z loga, gdzie masz podane źródło problemu to można tylko zgadywać o co chodzi.

Co faktu nie zmienia, że trochę dziwny masz przypadek - ja doszedłem do momentu znalezienia schowka Striełoka w podziemiach Agropromu i nie miałem żadnych problemów - owszem czasem skrypt się zawieszał i nie chciał zapisywać tak jak kilka osób wspominało, ale wystarczyło zrobić twardy zapis jeśli było gdzie, zrestartować grę i wszystko działało, a wylotów przy wczytywaniu czy czarnych ekranów nikt nie miał. Poza tym wrzuca się go do folderu gamedata, w którym jeśli nie ma obok folderów config, sounds, textures itd. folderu scripts to tworzymy taki i do niego go wrzucamy ten plik - nigdzie indziej się go nie wrzuca.

Ogółem ten plik pochodzi z LA 1.4008 z dodatkiem Dead Zone i innymi pomniejszymi dodatkami, do której Sidorovich Jr. mający kanał na YT wrzucił linki pod filmikami z prezentacji tej wersji i stamtąd go wziąłem - w tamtej wersji moda gdy był dorzucony do gry to powodował wylot na lokacji Wieś, gdzie mieliśmy zejść do podziemnego Labu, i jeszcze potem przy ataku fal mutantów na posterunek wojskowych (w konkretnych momentach oryginalnie gra robiła autozapis, ale przez odblokowanie zapisów linijki w skrypcie odpowiadające za autozapis zostały usunięte i całość potem głupiała i się wywalała), ale poza tymi dwiema sytuacjami chodził jak należy. 

Akurat jak na LA to LA EE czy nawet tamta wersja od Sidorovicha były (przynajmniej u mnie) bardzo stabilne i poza opisanymi sytuacjami nie miałem ani jednego wylotu. Jedyne co mi do głowy przychodzi to to, żebyś spróbował od nowa grę zacząć i może wtedy będzie wszystko si - poza tym więcej robić twardych zapisów niż quicksave'ów 🤷‍♂️

Co do linków to widocznie musieli usunąć stare linki - w takim wypadku zawsze warto zajrzeć na AP-Pro bo tam przeważnie są działające:

https://disk.yandex.ru/d/6-fxuTdmS2wKTA/Repack/Patches/V_1.101

Lub link z oficjalnego VK autorów tej wstawki: 

https://vk.com/doc563978729_678035947?hash=cZ5XlLHyZhOaucn0gic5RIPjmvvXKKIpSEq1GO6nDic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2024 o 13:17, Szczepan9205 napisał(a):

@ancient_pl Dlatego ten plik nie jest wrzucony w poście #1 do pobrania ze wszystkim tylko dorzucony jako załącznik do posta bo nie znam się na skryptach jakoś mega dobrze (poza zmienianiem w nich cyrylicy na polski) dlatego to jest testowy skrypt można powiedzieć - dla chętnych. Do tego bez loga lub bez samego wycinku z loga, gdzie masz podane źródło problemu to można tylko zgadywać o co chodzi.

Co faktu nie zmienia, że trochę dziwny masz przypadek - ja doszedłem do momentu znalezienia schowka Striełoka w podziemiach Agropromu i nie miałem żadnych problemów - owszem czasem skrypt się zawieszał i nie chciał zapisywać tak jak kilka osób wspominało, ale wystarczyło zrobić twardy zapis jeśli było gdzie, zrestartować grę i wszystko działało, a wylotów przy wczytywaniu czy czarnych ekranów nikt nie miał. Poza tym wrzuca się go do folderu gamedata, w którym jeśli nie ma obok folderów config, sounds, textures itd. folderu scripts to tworzymy taki i do niego go wrzucamy ten plik - nigdzie indziej się go nie wrzuca.

Ogółem ten plik pochodzi z LA 1.4008 z dodatkiem Dead Zone i innymi pomniejszymi dodatkami, do której Sidorovich Jr. mający kanał na YT wrzucił linki pod filmikami z prezentacji tej wersji i stamtąd go wziąłem - w tamtej wersji moda gdy był dorzucony do gry to powodował wylot na lokacji Wieś, gdzie mieliśmy zejść do podziemnego Labu, i jeszcze potem przy ataku fal mutantów na posterunek wojskowych (w konkretnych momentach oryginalnie gra robiła autozapis, ale przez odblokowanie zapisów linijki w skrypcie odpowiadające za autozapis zostały usunięte i całość potem głupiała i się wywalała), ale poza tymi dwiema sytuacjami chodził jak należy. 

Akurat jak na LA to LA EE czy nawet tamta wersja od Sidorovicha były (przynajmniej u mnie) bardzo stabilne i poza opisanymi sytuacjami nie miałem ani jednego wylotu. Jedyne co mi do głowy przychodzi to to, żebyś spróbował od nowa grę zacząć i może wtedy będzie wszystko si - poza tym więcej robić twardych zapisów niż quicksave'ów 🤷‍♂️

Co do linków to widocznie musieli usunąć stare linki - w takim wypadku zawsze warto zajrzeć na AP-Pro bo tam przeważnie są działające:

https://disk.yandex.ru/d/6-fxuTdmS2wKTA/Repack/Patches/V_1.101

Lub link z oficjalnego VK autorów tej wstawki: 

https://vk.com/doc563978729_678035947?hash=cZ5XlLHyZhOaucn0gic5RIPjmvvXKKIpSEq1GO6nDic

Dzięki za odpowiedz, ale niestety i quick save jak i twardy zapis kończy się tak samo. Skąd można pobrać ten wycinek z loga?
Spróbuje pobrać na nowo i zrobić czysty install, bo MOŻE ma to cos wspólnego z dodatkami które instaluje na starcie... tylko że instalator jest cały po RUS i nie mam pojęcia co tam jest zaznaczone/co pisze :/

Edytowane przez ancient_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ancient_pl napisał(a):

Dzięki za odpowiedz, ale niestety i quick save jak i twardy zapis kończy się tak samo. Skąd można pobrać ten wycinek z loga?
Spróbuje pobrać na nowo i zrobić czysty install, bo MOŻE ma to cos wspólnego z dodatkami które instaluje na starcie... tylko że instalator jest cały po RUS i nie mam pojęcia co tam jest zaznaczone/co pisze :/

Idzie coraz lepiej z tym save modem, gra wysypuje się na ładowaniu textur, ustawiam po kolei każde ustawienia w górę od minimalnych i póki co działa o.0 
A mam pytanie z czapy, jaka jest różnica w poziomach trudności? Czy to też sprawia że sam mogę szybciej zabijać wrogów ma masterze, sak samo jak oni mnie ?

Sorry ale nie idzie edytować postów aby mieć to w 1 wątku.

Rozwiązaniem okazało się...

W folderze additional_mod, jest mod o nazwie:
zzz_enhanced_edition_3.0_skills_more
zzz_enhanced_edition_3.0_skills_more.xdb0

Po dziesiątkach prób zmiany configów, czy kasacji modów.. okazuje się że własnie ten po przeniesieniu do głównego folderu z modami powoduje crasha, i to TYLKO w przypadku sava zrobionego za pomocą moda na zapis w dowolnym momencie. Skills_more nie powoduje crasy (u mnie) jeśli nie korzystam z moda na dowolny zapis, i wtedy idzie robić loadingi w bezpiecznych zonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.