malakas Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Kilka wskazówek jak w prosty sposób zmienić to co widzimy na Naszym monitorze podczas gry. Są to zmiany indywidualne i szybkie więc nie wiem czy znajdą zastosowanie jako np. poprawka. Poradnik może nie mieć zastosowania w modach do CoP lub CS ponieważ Hud w tych grach jest zupełnie inny. Jak zmienić i przywrócić znaczniki (kropki) na minimapie. Stosunkowo łatwa zmiana i nie wymaga wielkich umiejętności...potrzebny plik UI...znajduje się w gamedata/config/ui/map_spot_relations.<enemy_mini_spot width="0" height="0" stretch="1" alignment="c" xform_anim="map_spot_rel_xform" xform_anim_cyclic="0"><texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture></enemy_mini_spot><neutral_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c"><texture r="255" g="200" b="0">ui_minimap_point</texture></neutral_mini_spot><friend_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c"><texture r="50" g="255" b="0">ui_minimap_point</texture></friend_mini_spot><deadbody_mini_spot width="0" height="0" stretch="1" alignment="c"><texture r="168" g="168" b="168">ui_minimap_point</texture></deadbody_mini_spot>Co widać w tej sekcji...to kropki widoczne na mapie HUD. Bardzo często przypisuje się im wielkość 4 choć mogą być również innej wielkości...jak dla mnie 3 jest odpowiednie.. Im mniejsza wartość, tym kropka jest mniejsza.<enemy_mini_spot width="0" height="0".... linia odpowiedzialna za znaczniki wrogów...obecnie są niewidoczne ponieważ parametr ma wartość 0...by pojawiły się należy wstawić parametr np.4<neutral_mini_spot width="4" height="4".. linia dla neutralnych postaci w grze...jak widać aktywna ponieważ parametr jest inny niż 0.<friend_mini_spot width="4" height="4"...linia dla przyjaciół...jak widać aktywna ponieważ parametr jest inny niż 0.<deadbody_mini_spot width="0" height="0"...linia odpowiedzialna za ciała poległych...tutaj zwłoki są niewidoczne ponieważ wartość parametru wynosi 0...przywracamy wstawiając np.4 Ciekawostka...jeżeli chcecie zmienić kolory kropek to nic trudnego...<texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture>...to składowe RGB (czerwony-zielony-niebieski) poszczególnych kolorów, wystarczy je zmienić i nowy kolor kropki pojawi się na mapce. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przywracamy brakującą minimapę. Często moderzy by utrudnić rozgrywkę ukrywają minimapę gry poprzez prosty zabieg...zmiana współrzędnych która wynosi element poza widziany obszar. Jeżeli postąpiono w ten właśnie sposób można łatwo przywrócić mapkę i na powrót korzystać. Potrzebny plik...gamedata/confg /ui /zone_map..dla panoramy ..zone_map 16 <minimap><level_frame x="15" y="20" width="123" height="161"/><background x="7" y="6" width="138" height="189" stretch="1"><texture>ui_hud_map</texture><!-- odleglosc do celu============ON===================--><dist_text x="23" y="3" width="113" height="20"><text align="l" font="letterica16" color="ui_clr_1"/></dist_text><!-- odleglosc do celu============OFF==================--></background><compass x="113" y="146" width="24" height="32" heading="1" stretch="1"><texture>uiui_hud_map_arrow</texture></compass><center width="4" height="4" alignment="c" stretch="1"><!--Niebieska kropka dla GG--><texture >ui_minimap_point</texture></center></minimap><level_frame x="15" y="20" width="123" height="161"/>....to linia odpowiedzialna za położenie mapy. Tutaj wielkość współrzędnych X, Y są normalne i wskazują lewy górny róg ekranu... więc mapa będzie widoczna. Jeżeli jednak parametry te są duże np.800 to znaczy że zrobiono to celowo by mapy nie było. Wówczas wystarczy zmniejszyć współrzędne i można swoją mapę ustawić dosłownie wszędzie w obrębie monitora. Wielkości trzeba dobrać indywidualnie. W większości HUD mapce towarzyszą inne elementy takie jak tekstura "ramka", detektor (licznik) postaci, zegar, czy kompas...procedura ustawienia na monitorze jest identyczna...zmiana współrzędnych i przeniesienie na żądane miejsce. Nie ma jednak obowiązku ich przeniesienia ponieważ mapa pracuje niezależnie.<background x="7" y="6" width="138" height="189" stretch="1">...linia odpowiedzialna za teksturę (ramkę) mapy, czasem jest tam również licznik<compass x="113" y="146" width="24" height="32" heading="1" stretch="1"> ..linia dla strzałki kompasu ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zmieniamy położenie i wielkość linii artefaktów.Mała zmiana, ale czasem poprawia samopoczucie..położenie linii artefaktów. Potrzebny plik...gamedata/config/ui/maingame.. lub dla panoramy ...maingame_16Poszukiwana linia to...<artefact_panel x="10" y="630" width="730" height="50" cell_width="38" cell_height="50" scale="0.5"/....położeniem panelu artefaktów rządzą współrzędne X, Y..wystarczy je dowolnie zmienić i mamy linię artów w nowym miejscu, lub jeżeli jej nie chcemy to poprzez zmianę wielkości X na np.1000 wysyłamy ją poza ekran. Niektóre HUD oferują również możliwość zmiany wielkości artów widzianych w linii na ekranie.Parametr.. scale="0.5"/ ..odpowiada za wielkość artów wyświetlanych na ekranie. Im większa wartość tym większe ikony artów.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zmieniamy położenie zegara.Zmiany położenia/ukrycia zegara można dokonać w prosty sposób. W wielu modach wpisy wyglądają bardzo podobnie Potrzebny plik...gamedata/config/ ui_custom_msgs, Poszukiwana linia to...<hud_show_time x="100" y="100" width="400" height="30" complex_mode="1"> ...zmieniając współrzędne X, Y można dowolnie przesunąć zegar.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przywracamy czytnik amunicjiJeżeli w modzie nie pojawia się tekstura, licznik HUD z ilością amunicji i ikoną broni..można spróbować przywrócić to w plikach. Potrzebny plik... gamedata/config/ui/maingame.. lub dla panoramy ...maingame_16Odszukujemy linie... <static_ammo x="2000" y="2000" width="65" height="75"><text align="c" complex_mode="0" font="graffiti19" r="238" g="155" b="23" a="255">Ammo</text></static_ammo>Jak widać na przykładzie w lini.. <static_ammo x="2000" y="2000" ..licznik amunicji został ukryty ponieważ współrzędne X, Y są bardzo zawyżone. Zmieniamy wartości X,Y i ustawiamy panel w dowolnym miejscu... <static_wpn_icon x="1" y="13" width="70" height="42"><text font="graffiti19" r="239" g="154" b="29" a="230"/></static_wpn_icon>W tym konkretnym przypadku współrzędne ikony noża, czy innego elementu <static_wpn_icon x="1" y="13" ...w różnych modach mogą być większe lub mniejsze i zależą od docelowego położenia/wielkości panelu. By poprawnie ustawić czytnik amunicji potrzebna jest również jego tekstura<static_weapon x="8" y="690" width="123" height="65" stretch="1">... tak z trzech elementów mamy gotowy czytnik na nowym miejscu. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przywracamy celownik Ponieważ ostatnio zaistniała sytuacja gdzie w modzie Жесть v.1.0.3 ukryto celownik poprzez sprytne oszukanie funkcji w skrypcie.. rozwiązanie problemu kolegi @ ścigacz1975. Potrzebny plik...collimator_binder.script W skrypcie są funkcje celownika...tutaj fałszywe co skutkuje brakiem celownikaif crosshair == false thenconsole:execute("hud_crosshair on")endif hinfo == true thenconsole:execute("hud_info off")endif hdist == true thenconsole:execute("hud_crosshair_dist off")endelseif crosshair == true thenconsole:execute("hud_crosshair off")a tutaj po korekcie i przywrócony celownikif gcl thenif crosshair == true thenconsole:execute("hud_crosshair on")endif hinfo == true thenconsole:execute("hud_info on")endif hdist == true thenconsole:execute("hud_crosshair_dist on")endelseif crosshair == true thenconsole:execute("hud_crosshair on")-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Powiększamy pas amunicjiOstatnio często w modach spotyka się kamizelki taktyczne i pas na amunicję. By nie sprawdzać ciągle inwentarza można łatwo powiększyć panel dla pasa.W pliku... inventory new w gamedata config ui popraw linie:<dragdrop_belt x="27" y="657" width="602" height="754"cell width = "29" cell height = "29" rows num = "3" cols num = "15" / >Wyszło teraz że panel ma... 3 x 15 sekcji. Na koniec trzeba dokonać zmiany w pliku system.ltx ścieżka.... gamedataconfig poprawić linię:max belt = 45Po zmianach dostaniemy nowy panel na 45 komórek. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junx Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 A ja dam przykładowo na 36 artefaktów, które sam edytowałem (siedziałem przy tym kilka godzinek): Dla monitorów 4:3 [inventory_new.xml]<dragdrop_belt x="770" y="95" width="300" height="100"cell_width = "20" cell_height="20" rows_num="3" cols_num="12"/>Dla monitorów 16:9 [inventory_new_16.xml] <dragdrop_belt x="700" y="100" width="230" height="80"cell_width = "16" cell_height="16" rows_num="3" cols_num="12"/>A wygląda to tak: PS. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym położeniem + położenie broni mogę podesłać pliki. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 A wiesz jak zedytować inwentarz w Tś2? Chodzi mi o zmniejszenie ikon w ekwipunku, oraz rozciągnięcie tej ramki z przedmiotami do samych boków ekranu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junx Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 Ikony, wiem jak zmiejszyć, ale uwierz na słowo źle to wygląda dla broni, przedmioty ok, ale bronie.... Ramkę da radę "rozciągnąć",a le wymagana jest edycja jej. Jak jesteś zainteresowany to mogę to zrobić, ale nie wiem czy mam Tś2, więc jak możesz podeślij mi pliki: - inventory_new_16.xml - inventory_new.xml (oba w configui ) - ui_inventory2 (texturesui) To Ci to wykonam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
korn06 Posted March 29, 2012 Report Share Posted March 29, 2012 To jeśli możesz rozciągnij tylko ramkę do boków ekranu: http://www.wrzuc.to/U9ALJ5yABt.wt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 15, 2012 Report Share Posted September 15, 2012 (edited) Junx i korn06 - Czy można zastosować ten widok inwentarza ( już po rozciągnięciu ramki ) do Powrotu Szramy, a jeśli tak, to skąd go ściągnąć? Jest dużo lepszy od obecnego. No i czy działał będzie na ten 300 kg udźwig. malakas - w pierwszym poście podałeś sposób na wyświetlanie znacznika wrogów na minimapie. Chciałem skorzystać do PSz, ale ten plik u mnie jest pusty. Nie mam czego edytować. Rada nadaje się do tego moda? Co wpisać, aby zadziałało? Edited September 15, 2012 by kondotier Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted September 15, 2012 Author Report Share Posted September 15, 2012 Niestety nie mam już plików tego moda, ale coś dziwne, że ten plik jest pusty. Może ktoś ma moda to sprawdzi. Te sposoby nie są uniwersalne, ale pasują do wielu modów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junx Posted September 15, 2012 Report Share Posted September 15, 2012 @ kondotier: Każdy mod jest inny i może mieć plecak inaczej "zbudowany". Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 16, 2012 Report Share Posted September 16, 2012 (edited) Junx - tyle to ja wiem, więc zapytałem, czy do PSz się da go zastosować ( ta sama podstawka ), a przede wszystkim, skąd go zassać. Takie cako warto upowszechnić ( łatwość dostępu do dna plecaka, tam gdzie przeważnie gra lokuje wymagające szybkiego użycia, antyrady, kozaki i inną drobnicę) . Edited September 16, 2012 by kondotier Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy Posted September 16, 2012 Report Share Posted September 16, 2012 Junx i korn06 - Czy można zastosować ten widok inwentarza ( już po rozciągnięciu ramki ) do Powrotu Szramy, a jeśli tak, to skąd go ściągnąć? Jest dużo lepszy od obecnego. No i czy działał będzie na ten 300 kg udźwig. malakas - w pierwszym poście podałeś sposób na wyświetlanie znacznika wrogów na minimapie. Chciałem skorzystać do PSz, ale ten plik u mnie jest pusty. Nie mam czego edytować. Rada nadaje się do tego moda? Co wpisać, aby zadziałało?U mnie ten plik nie jest pusty. Proszę: http://www.sendspace.pl/file/53fdc791d0e9b68539ff8e1 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 (edited) Dzięki - cichy - zadumanie w problemie wylotów spowodowało, że zamiast otwierać notatnikiem, dałem tylko "otwórz". Chcąc przekopiować Twojego, otwarłem prawidłowo i wystarczyylo tylko wpisać 2 x 4 i zapisać. Edit: Porównując enemy z innymi, zmieniłem 0 na 4 w dwu pozycjach. Ale skutku na minimapie nie było. Co jeszcze zrobić. A najlepiej, wstawić tu poprawny wygląd tego fragmentu pliku, ze zmianą na wyswietlanie wrogów. Edited September 17, 2012 by kondotier Link to comment Share on other sites More sharing options...
scigacz1975 Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 wklej to do swojego pliku map_spots_relations.xml <enemy_location hint="enemy"><mini_map spot="enemy_mini_spot"/></enemy_location><neutral_location hint="neutral"><mini_map spot="neutral_mini_spot"/></neutral_location><friend_location hint="friend"><mini_map spot="friend_mini_spot"/></friend_location><deadbody_location hint="deadbody"><mini_map spot="deadbody_mini_spot"/></deadbody_location><enemy_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture></enemy_mini_spot><neutral_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="255" g="200" b="0">ui_minimap_point</texture></neutral_mini_spot><friend_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="50" g="255" b="0">ui_minimap_point</texture></friend_mini_spot><deadbody_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="168" g="168" b="168">ui_minimap_point</texture></deadbody_mini_spot> 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
malakas Posted September 17, 2012 Author Report Share Posted September 17, 2012 Porównując enemy z innymi, zmieniłem 0 na 4 w dwu pozycjach. Ale skutku na minimapie nie było Wskaźnik działa tylko gdy zauważysz wroga w pobliżu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 Tak, mam je. Pojawiły się przy negocjacjach z Burem na Wysypisku. Teraz tylko muszę sprawdzić, jaka jest odległość do wrogów, gdy znaczniki się pojawią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmicic0 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Próba przywrócenia licznika amunicji w LWToD i taki oto rezultat: FATAL ERROR[error]Expression : false[error]Function : CXml::Init[error]File : E:stalkersourcestrunkxrXMLParserxrXMLParser.cpp[error]Line : 87[error]Description : XML file:uimaingame.xml value: errDescr:Error reading end tag.stack trace: Pomocy i gdzie znaleźć skrypt przywracający celownik podajcie ścieżkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junx Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 @ Kmicic0: Też miałem ten błąd w kilku plikach. Chodzi o błąd złego zamknięcia tagu, prawdopodobnie w pliku maingame.xml gdzieś źle zamknąłeś sekcję i błąd wywala, zobacz czy gdzieś czegoś nie zgubiłeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmicic0 Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 Błąd polegał na tym że miałem zdublowane pliki.Dzięki za sugestię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts