Skocz do zawartości

HUD od środka...czyli proste zmiany na ekranie.


Rekomendowane odpowiedzi

Kilka wskazówek jak w prosty sposób zmienić to co widzimy na Naszym monitorze podczas gry. Są to zmiany indywidualne i szybkie więc nie wiem czy znajdą zastosowanie jako np. poprawka.
Poradnik może nie mieć zastosowania w modach do CoP lub CS ponieważ Hud w tych grach jest zupełnie inny.

Jak zmienić i przywrócić znaczniki (kropki) na minimapie.
Stosunkowo łatwa zmiana i nie wymaga wielkich umiejętności...potrzebny plik UI...znajduje się w gamedata/config/ui/map_spot_relations.

<enemy_mini_spot width="0" height="0" stretch="1" alignment="c" xform_anim="map_spot_rel_xform" xform_anim_cyclic="0"><texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture></enemy_mini_spot><neutral_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c"><texture r="255" g="200" b="0">ui_minimap_point</texture></neutral_mini_spot><friend_mini_spot width="4" height="4" stretch="1" alignment="c"><texture r="50" g="255" b="0">ui_minimap_point</texture></friend_mini_spot><deadbody_mini_spot width="0" height="0" stretch="1" alignment="c"><texture r="168" g="168" b="168">ui_minimap_point</texture></deadbody_mini_spot>

Co widać w tej sekcji...to kropki widoczne na mapie HUD. Bardzo często przypisuje się im wielkość 4 choć mogą być również innej wielkości...jak dla mnie 3 jest odpowiednie.. Im mniejsza wartość, tym kropka jest mniejsza.
<enemy_mini_spot width="0" height="0".... linia odpowiedzialna za znaczniki wrogów...obecnie są niewidoczne ponieważ parametr ma wartość 0...by pojawiły się należy wstawić parametr np.4
<neutral_mini_spot width="4" height="4".. linia dla neutralnych postaci w grze...jak widać aktywna ponieważ parametr jest inny niż 0.
<friend_mini_spot width="4" height="4"...linia dla przyjaciół...jak widać aktywna ponieważ parametr jest inny niż 0.
<deadbody_mini_spot width="0" height="0"...linia odpowiedzialna za ciała poległych...tutaj zwłoki są niewidoczne ponieważ wartość parametru wynosi 0...przywracamy wstawiając np.4

Ciekawostka...jeżeli chcecie zmienić kolory kropek to nic trudnego...
<texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture>...to składowe RGB (czerwony-zielony-niebieski) poszczególnych kolorów, wystarczy je zmienić i nowy kolor kropki pojawi się na mapce.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przywracamy brakującą minimapę.
Często moderzy by utrudnić rozgrywkę ukrywają minimapę gry poprzez prosty zabieg...zmiana współrzędnych która wynosi element poza widziany obszar. Jeżeli postąpiono w ten właśnie sposób można łatwo przywrócić mapkę i na powrót korzystać. Potrzebny plik...gamedata/confg /ui /zone_map..dla panoramy ..zone_map 16
 

<minimap><level_frame x="15" y="20" width="123" height="161"/><background x="7" y="6" width="138" height="189" stretch="1"><texture>ui_hud_map</texture><!-- odleglosc do celu============ON===================--><dist_text x="23" y="3" width="113" height="20"><text align="l" font="letterica16" color="ui_clr_1"/></dist_text><!-- odleglosc do celu============OFF==================--></background><compass x="113" y="146" width="24" height="32" heading="1" stretch="1"><texture>uiui_hud_map_arrow</texture></compass><center width="4" height="4" alignment="c" stretch="1"><!--Niebieska kropka dla GG--><texture >ui_minimap_point</texture></center></minimap>

<level_frame x="15" y="20" width="123" height="161"/>....to linia odpowiedzialna za położenie mapy. Tutaj wielkość współrzędnych X, Y są normalne i wskazują lewy górny róg ekranu... więc mapa będzie widoczna. Jeżeli jednak parametry te są duże np.800 to znaczy że zrobiono to celowo by mapy nie było. Wówczas wystarczy zmniejszyć współrzędne i można swoją mapę ustawić dosłownie wszędzie w obrębie monitora. Wielkości trzeba dobrać indywidualnie.
W większości HUD mapce towarzyszą inne elementy takie jak tekstura "ramka", detektor (licznik) postaci, zegar, czy kompas...procedura ustawienia na monitorze jest identyczna...zmiana współrzędnych i przeniesienie na żądane miejsce. Nie ma jednak obowiązku ich przeniesienia ponieważ mapa pracuje niezależnie.
<background x="7" y="6" width="138" height="189" stretch="1">...linia odpowiedzialna za teksturę (ramkę) mapy, czasem jest tam również licznik
<compass x="113" y="146" width="24" height="32" heading="1" stretch="1"> ..linia dla strzałki kompasu

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zmieniamy położenie i wielkość linii artefaktów.
Mała zmiana, ale czasem poprawia samopoczucie..położenie linii artefaktów. Potrzebny plik...gamedata/config/ui/maingame.. lub dla panoramy ...maingame_16
Poszukiwana linia to...
<artefact_panel x="10" y="630" width="730" height="50" cell_width="38" cell_height="50" scale="0.5"/....położeniem panelu artefaktów rządzą współrzędne X, Y..wystarczy je dowolnie zmienić i mamy linię artów w nowym miejscu, lub jeżeli jej nie chcemy to poprzez zmianę wielkości X na np.1000 wysyłamy ją poza ekran. Niektóre HUD oferują również możliwość zmiany wielkości artów widzianych w linii na ekranie.
Parametr.. scale="0.5"/ ..odpowiada za wielkość artów wyświetlanych na ekranie. Im większa wartość tym większe ikony artów.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zmieniamy położenie zegara.
Zmiany położenia/ukrycia zegara można dokonać w prosty sposób. W wielu modach wpisy wyglądają bardzo podobnie Potrzebny plik...gamedata/config/ ui_custom_msgs,
Poszukiwana linia to...
<hud_show_time x="100" y="100" width="400" height="30" complex_mode="1"> ...zmieniając współrzędne X, Y można dowolnie przesunąć zegar.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przywracamy czytnik amunicji
Jeżeli w modzie nie pojawia się tekstura, licznik HUD z ilością amunicji i ikoną broni..można spróbować przywrócić to w plikach. Potrzebny plik... gamedata/config/ui/maingame.. lub dla panoramy ...maingame_16
Odszukujemy linie...

<static_ammo x="2000" y="2000" width="65" height="75"><text align="c" complex_mode="0" font="graffiti19" r="238" g="155" b="23" a="255">Ammo</text></static_ammo>

Jak widać na przykładzie w lini.. <static_ammo x="2000" y="2000" ..licznik amunicji został ukryty ponieważ współrzędne X, Y są bardzo zawyżone. Zmieniamy wartości X,Y i ustawiamy panel w dowolnym miejscu...
 

<static_wpn_icon x="1" y="13" width="70" height="42"><text font="graffiti19" r="239" g="154" b="29" a="230"/></static_wpn_icon>

W tym konkretnym przypadku współrzędne ikony noża, czy innego elementu <static_wpn_icon x="1" y="13" ...w różnych modach mogą być większe lub mniejsze i zależą od docelowego położenia/wielkości panelu.

By poprawnie ustawić czytnik amunicji potrzebna jest również jego tekstura

<static_weapon x="8" y="690" width="123" height="65" stretch="1">

... tak z trzech elementów mamy gotowy czytnik na nowym miejscu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przywracamy celownik
Ponieważ ostatnio zaistniała sytuacja gdzie w modzie Жесть v.1.0.3 ukryto celownik poprzez sprytne oszukanie funkcji w skrypcie.. rozwiązanie problemu kolegi @ ścigacz1975. Potrzebny plik...collimator_binder.script
W skrypcie są funkcje celownika...tutaj fałszywe co skutkuje brakiem celownika

if crosshair == false thenconsole:execute("hud_crosshair on")endif hinfo == true thenconsole:execute("hud_info off")endif hdist == true thenconsole:execute("hud_crosshair_dist off")endelseif crosshair == true thenconsole:execute("hud_crosshair off")

a tutaj po korekcie i przywrócony celownik

if gcl thenif crosshair == true thenconsole:execute("hud_crosshair on")endif hinfo == true thenconsole:execute("hud_info on")endif hdist == true thenconsole:execute("hud_crosshair_dist on")endelseif crosshair == true thenconsole:execute("hud_crosshair on")

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Powiększamy pas amunicji
Ostatnio często w modach spotyka się kamizelki taktyczne i pas na amunicję. By nie sprawdzać ciągle inwentarza można łatwo powiększyć panel dla pasa.

W pliku... inventory new w gamedata config ui popraw linie:

<dragdrop_belt x="27" y="657" width="602" height="754"cell width = "29" cell height = "29" rows num = "3" cols num = "15" / >

Wyszło teraz że panel ma... 3 x 15 sekcji.
Na koniec trzeba dokonać zmiany w pliku system.ltx ścieżka.... gamedataconfig poprawić linię:

max belt = 45

Po zmianach dostaniemy nowy panel na 45 komórek.

  • Dodatnia 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dam przykładowo na 36 artefaktów, które sam edytowałem (siedziałem przy tym kilka godzinek):

Dla monitorów 4:3 [inventory_new.xml]

<dragdrop_belt x="770" y="95" width="300" height="100"cell_width = "20" cell_height="20" rows_num="3" cols_num="12"/>

Dla monitorów 16:9 [inventory_new_16.xml]
 

<dragdrop_belt x="700" y="100" width="230" height="80"cell_width = "16" cell_height="16" rows_num="3" cols_num="12"/>

A wygląda to tak:

Dołączona grafika



PS. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym położeniem + położenie broni mogę podesłać pliki.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikony, wiem jak zmiejszyć, ale uwierz na słowo źle to wygląda dla broni, przedmioty ok, ale bronie.... Ramkę da radę "rozciągnąć",a le wymagana jest edycja jej. Jak jesteś zainteresowany to mogę to zrobić, ale nie wiem czy mam Tś2, więc jak możesz podeślij mi pliki: - inventory_new_16.xml - inventory_new.xml (oba w configui ) - ui_inventory2 (texturesui) To Ci to wykonam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Junx i korn06 - Czy można zastosować ten widok inwentarza ( już po rozciągnięciu ramki ) do Powrotu Szramy, a jeśli tak, to skąd go ściągnąć? Jest dużo lepszy od obecnego. No i czy działał będzie na ten 300 kg udźwig.

malakas - w pierwszym poście podałeś sposób na wyświetlanie znacznika wrogów na minimapie. Chciałem skorzystać do PSz, ale ten plik u mnie jest pusty. Nie mam czego edytować.

Rada nadaje się do tego moda? Co wpisać, aby zadziałało?

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junx - tyle to ja wiem, więc zapytałem, czy do PSz się da go zastosować ( ta sama podstawka ), a przede wszystkim, skąd go zassać. Takie cako warto upowszechnić ( łatwość dostępu do dna plecaka, tam gdzie przeważnie gra lokuje wymagające szybkiego użycia, antyrady, kozaki i inną drobnicę) . Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junx i korn06 - Czy można zastosować ten widok inwentarza ( już po rozciągnięciu ramki ) do Powrotu Szramy, a jeśli tak, to skąd go ściągnąć? Jest dużo lepszy od obecnego. No i czy działał będzie na ten 300 kg udźwig.

malakas - w pierwszym poście podałeś sposób na wyświetlanie znacznika wrogów na minimapie. Chciałem skorzystać do PSz, ale ten plik u mnie jest pusty. Nie mam czego edytować.

Rada nadaje się do tego moda? Co wpisać, aby zadziałało?

U mnie ten plik nie jest pusty. Proszę: http://www.sendspace.pl/file/53fdc791d0e9b68539ff8e1 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - cichy - zadumanie w problemie wylotów spowodowało, że zamiast otwierać notatnikiem, dałem tylko "otwórz". Chcąc przekopiować Twojego, otwarłem prawidłowo i wystarczyylo tylko wpisać 2 x 4 i zapisać.

Edit:

Porównując enemy z innymi, zmieniłem 0 na 4 w dwu pozycjach. Ale skutku na minimapie nie było. Co jeszcze zrobić. A najlepiej, wstawić tu poprawny wygląd tego fragmentu pliku, ze zmianą na wyswietlanie wrogów.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wklej to do swojego pliku map_spots_relations.xml

<enemy_location hint="enemy"><mini_map spot="enemy_mini_spot"/></enemy_location><neutral_location hint="neutral"><mini_map spot="neutral_mini_spot"/></neutral_location><friend_location hint="friend"><mini_map spot="friend_mini_spot"/></friend_location><deadbody_location hint="deadbody"><mini_map spot="deadbody_mini_spot"/></deadbody_location><enemy_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="255" g="0" b="0">ui_minimap_point</texture></enemy_mini_spot><neutral_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="255" g="200" b="0">ui_minimap_point</texture></neutral_mini_spot><friend_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="50" g="255" b="0">ui_minimap_point</texture></friend_mini_spot><deadbody_mini_spot width="3" height="3" stretch="1" alignment="c"><texture r="168" g="168" b="168">ui_minimap_point</texture></deadbody_mini_spot>

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba przywrócenia licznika amunicji w LWToD i taki oto rezultat:

FATAL ERROR[error]Expression : false[error]Function : CXml::Init[error]File : E:stalkersourcestrunkxrXMLParserxrXMLParser.cpp[error]Line : 87[error]Description : XML file:uimaingame.xml value: errDescr:Error reading end tag.stack trace:
Pomocy i gdzie znaleźć skrypt przywracający celownik podajcie ścieżkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Meta zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.