scigacz1975 Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Poradnik który pozwoli Wam grać w mody do Cienia Czarnobyla w wersji 1.0004 i 1.0006 mając te dwie wersje jednocześnie na dysku. 1.Masz zainstalowaną wer. 1.0006 np. na dysku c: - zmieniasz nazwę katalogu gry na SoC 10006 (tak dla przykładu - możesz inaczej nazwać) 2.Kopiujesz cały katalog gry (czyli SoC 10006) i wklejasz - powinna Ci się utworzyć kopia katalogu z grą. Zmieniasz nazwę kopii na SoC 10004. - Teraz możesz zrobić w niej downgrade do wer. 1.0004. - link do najlepszego sposobu na downgrade jaki znam (autor @KOBAL)- serwer file4u, serwer sendspace - żeby ten sposób zadziałał na wer.1.0006 z CDA trzeba zrobić jeszcze jeden myk, ale o tym napiszę na PW :thumbsup: 3.Robisz sobie kopię skrótu do gry. Potem jeden nazywasz SoC10006 drugi SoC10004. Zmieniasz ścieżkę dostępu w skrócie do gry - PPM - właściwości - w ścieżce "Element docelowy" ja mam tak dla wer. 10004: "D:\S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla 1.0004\bin\XR_3DA.exe" oraz tak dla 10006: "D:\S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla 1.0006\bin\XR_3DA.exe" Analogicznie zmieniasz ścieżki dostępu w sekcji "Rozpocznij w:" dla 10004: "D:\S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla 1.0004\bin" dla 10006: "D:\S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla 1.0006\bin" 4. Otwierasz katalog w którym masz plik user.ltx czyli Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\ Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\ i znów robisz kopię katalogu STALKER-SHOC - nazwę kopii i oryginalnego katalogu zmieniasz na: STALKER-SHOC10004 oraz STALKER-SHOC10006 5. Otwierasz w katalogu gry np. SoC 10006 plik fsgame.ltx i w ścieżce: $app_data_root$= true | false | C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\ zmieniasz na: $app_data_root$= true | false | C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC10006\ Tak samo robisz z fsgame.ltx w SoC 10004 zmieniając na $app_data_root$= true | false | C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC10004\ Jeżeli wszystko zrobiłeś jak opisałem to masz na dysku dwie niezależne od siebie wersje gry. Napisanie tego tutka trwało dłużej niż zrobienie tego co opisałem. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smox Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Bardzo dobre rozwiązanie. Mam teraz na 1.0006 zainstalowanego Satalkera "Omega" i na 1.0004 - Kroniki ZONY Viam fata. Dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kondotier Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Aby te wszystkie gry nie zapisywały się w tych samych plikach, dobrze będzie podmienić w nich plik fsgame.ltx, na zaproponowany przez trurl3 ( http://stalkerteam.p...r-jednoczesnie/ ), co spowoduje że, każda z nich - logi, savy i screeny - zapisywać będzie w sobie. Tak zrobiłem w Powrocie Szramy i wszystko gra. Bardzo wygodne. cichy - czy druga pozycja to udźwig plecaka? Chcę go zwiększyć do 75. Jeśli tak, to gdziejeszcze trzeba zmienić, aby pokazywało to 10 kg przeciążenia ? // Po to właśnie jest ostatni punkt tutka czyli zmiana ścieżki dostępu w każdym fsgame.ltx....scigacz1975 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted October 31, 2012 Report Share Posted October 31, 2012 Szukając błędu który zawiesił mi moda, dotarłem i tutaj. Dlatego, że mam fsgame.ltx od trurl3. No i zorientowałem się, że co innego robią skróty od ścigacza1975, a co innego to od trrla3. Metoda ścigacza zapisywać będzie efekty gry na C: w userze lub moich dokumentach, a sposób trurla, wszystko zapisuje bezpośrednio w katalogu gry ( np. umiejscowionej na D: ), w nowym katalogu save. Są tam podkatalogi dla zapisów, zrzutów ekranu i logów. Bardzo łatwo znaleźć można więc, Fatal Errory. A zamiast zmieniania ścieżki dostępu we właściwościach, co daje szanse pomyłki, lepiej zrobić skrót do sinika w bin i jego używać na pulpicie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
metek58 Posted January 24, 2013 Report Share Posted January 24, 2013 Poradnik który pozwoli Wam grać w mody do Cienia Czarnobyla w wersji 1.0004 i 1.0006 mając te dwie wersje jednocześnie na dysku. Czy działając podobnie w ten sposób, można zastosować takie hop-siup na pozostałe dwie części Stalkera? Myślę tu o CN i ZP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yurek Posted January 24, 2013 Report Share Posted January 24, 2013 A są jakieś mody pod CN i ZP, które wymagają innego patcha niż ostatni ? Ale gwoli ścisłości - myślę, że ten myk powinien zadziałać także z w/w grami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
metek58 Posted January 24, 2013 Report Share Posted January 24, 2013 Zapytałem tak, bo ciekawiło mnie, czy ma to szersze działanie, niż na SoC, bo to bardzo dobry myk. Było chyba kiedyś coś wspomniane (o wersjach na moda) na naszych łamach Forum, tylko mi pamięć szwankuje i nie wiem za bardzo, czy o CS, czy o ZP chodziło. Po obaleniu systemu, pogubiłem się w tym, jak zrobić jednocześnie na kompie - wersję 10006 i 10004 w SoC, bo przy deinstalacji systemu, utracilem plik, w którym miałem sporo notatek, a między innymi sposoby na te dwie wersje. Dzięki kolegów podpowiedziom, zastosowałem słynny myk @scigacza i nie mniej słynny sposób od @kobala. Te dwa etapy są idealnie dopasowane i nie powodują konfliktów w późniejszym graniu. W mojej ocenie, to super sposób, dla ludzi mniej znających się na takich sprawach. Początkowo myślałem, że wystarczy zmienić jakieś dane i to wystarczy, by powtórnie zainstalować drugi raz podstawkę, bo byłoby wygodniej, niż grzebanie w plikach. Ale po spokojnym przeczytaniu instrukcji, w obu etapach czynności, nagle pomroczność jasna mi ustąpiła! Zobaczyłem to, czego nie widziałem wcześniej, gdy z podniesionym ciśnieniem, nie mogłem wejść w posiadanie dwóch podstawek. Teraz to ja gość, mam dwie podstawki - 10004 i 10006, i to niezależne od siebie. Dziękuję @scigaczowi i @kobalowi, za tak zsynchronizowane sposoby na te dwie wersje. Mogę zabierać się za tłumaczenie następnych modów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondotier Posted January 24, 2013 Report Share Posted January 24, 2013 Jeśli chodzi o CoP i CS, to metoda trurl3 na zapis w katalogu moda + oddzielny skrót do silnika ( a do silnik.exe w CoP ), pozwalają na równoległe posiadanie kilku modów na tej samej podstawce. Jedna zmiana w fsgame.ltx, sama rozwiązuje wszystkie problemy.Tak zrobiłem z Diabelskim Kręgiem i wszystko hula. Podstawka dalej czysta. Ponieważ nie ma, jak to już napisał Yurek, potrzeby ich degradacji, jedna podstawka wystarcza, a dla moda jej kopia do innego katalogu. Wg mnie, metoda trurl3 jest najprostsza w realizacji i nie pozwala na błędy, już po postawieniu moda. Ale to już wolna wola, co kto lubi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.