Skocz do zawartości

Broń w grach i modach


apg2312

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze ? Godzina późna, może powinienem wyłączyć komputer i grzecznie, z rączkami na kołdrze iść spać ;) Ale grasuję sobie po necie, i przez zupełny przypadek trafiłem na ciekawą stronę o uzbrojeniu strzeleckim. I przeglądając ją sobie, stwierdziłem (niewątpliwie odkrywczo), że coś mi tutaj nie za bardzo pasuje. Wszystkie 3 części STALKERA dzieją się na Ukrainie, nieprawdaż ? Więc chyba logiczne, przynajmniej dla mnie, jest to, że 99% broni powinno być produkcji rosyjskiej lub ukraińskiej. Broń zachodnia, amerykańska, z Izraela czy RPA powinna stanowić rzadkość, już nawet nie wspominam o amunicji do niej. A tu co mamy ? Szczególnie w modach ? Zatrzęsienie uzbrojenia zachodniego, przy (oczywiście w tej skali) marginalizowaniu broni rosyjskiej/radzieckiej czy ukraińskiej.

Tak z ciekawości (broń rosyjska i ukraińska, dałem w spoilery, bo wbrew pozorom jest tego sporo) :

pistolety i rewolwery

Korovin TK

Tokarev TT

Makarov PM/PMM

Stechkin APS

PSM

PB silenced

APB silenced

S4M silent

MSP silent

PSS silent

Serdyukov SPS/Gyurza/Vector

Yarygin PYa/Grach

GSh-18

OTs-23

OTs-27

OTs-33

SPP-1 underwater

MP-446

MP-448

P96 P96S P96M

OTs-21

Strike One

Nagant m.1895

IzMech MP-412

R-92

U-94 "Udar"

OTs-01 / RSA

OTs-20 Gnom

OTs-38 silent

...

Fort 12

Fort 14

Fort 15

Fort 17

Shevchenko PSh

pistolety maszynowe :

PPD-40

PPSh-41

PPS-43

PP-19 Bizon

PP-19-01 Vityaz

PP-90

PP-91 Kedr / Klin

PP-93

PP-90M1

PP-2000

AEK-919K Kashtan

OTs-02 Kiparis

SR-3 Veresk

K6-92 / Borz

Korovin 1941

karabiny i karabinki :

Mosin

AVS-36 Simonov

SVT-38 SVT-40 Tokarev

SKS Simonov

Fedorow awtomat

AK-47 AKM

AK-74 AKS-74

AKS-74U

AK-101

AK-103

AK-102/104/105

AK-107/108

AK-9

AN-94 Abakan

AEK-971

OTs-12 Tiss

OTs-14 Groza

AS Val

SR-3 SR-3M Vikhr

9A-91

A-91M

APS underwater

ASM-DT dual medium

ADS dual medium

Korobov TKB-408

Korobov TKB-517

Korobov TKB-022

Baryshev AB-7,62 AVB-7,62

ASh-12.7

AK-12

...

Vepr

karabiny snajperskie :

VSK-94

VSS

Dragunov SVD

Lobaev SVL

MTs-116M

OTs-48K

SVU and SVU-A

SV-98

SV-99

SVDK

ORSIS T-5000

...

Zbroyar Z-008

strzelby :

Bekas M

Bekas Auto

MP-133

MP-153

Saiga 12

Saiga 20

Saiga .410

RMB-93

TOZ-194

KS-23

Vepr 12

18,5 KS-K

karabiny maszynowe :

Maxim M1910/30

Degtyarov DP DPM RP-46

Degtyarov DS-39

Degtyarov RPD

Kalashnikov RPK

Kalashnikov RPK-74

Gorjunov SG-43 SGM

Kalashnikov PK / PKM

Pecheneg

DShK DShKM 12.7

NSV 12.7 'Utes'

Kord 12.7

KPV 14.5

AEK-999

Unified machine gun

granatniki i wyrzutnie granatów

RPG-2

RPG-7

RPG-16

RPG-18

RPG-22

RPG-26

RPG-27

RPG-28

RPG-29

RPG-32

RShG-1

RShG-2

RMG

RPO-A

RPO-M

MRO-A

GP-25 and GP-30

RG-6

GM-94

AGS-17

AGS-30

Balkan

RGS-50M

BS-1 Tishina

Device D

Device DM

Wszystkie powyższe typy broni ze zdjęciami i opisami znalazłem tu :

http://world.guns.ru/index-e.html

Po co tutaj jakakolwiek broń nierosyjska ? Tym bardziej skąd ? Ukraina przynajmniej na razie nie należy do UE, i na granicy np. z Polską kontrola celna byłaby na tyle ostra, że o jakimkolwiek przemycie nie byłoby mowy. Na pewno trochę broni wyższej klasy np. snajperskiej miałoby wojsko ukraińskie, szczególnie oddziały specjalne, ale to by było na tyle. Jakoś nie wyobrażam sobie Najemników czy Wolności wyposażonych niczym US Marines czy Bundeswehra ;) Może trafiłoby się trochę broni niemieckiej czy włoskiej z czasów II wojny światowej, ale to też byłyby unikaty.

Wiadomo, GSC musiało wstawić sporo broni natowskiej dla uatrakcyjnienia gry dla odbiorców zachodnich, ale dziwi mnie troszkę, że żaden moder jeszcze nie stworzył moda naprawdę urealniającego grę. Oczywiście, pod kątem używanej broni. Bo modów pod innymi aspektami czyniących grę bardziej realną jest zatrzęsienie przecież :)

A jakie jest Wasze zdanie ? Zapraszam do dyskusji :)

Edytowane przez apg2312
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chętnie zagram w moda w którym nie będzie 1000 szt. broni, ani 500 gatunków amunicji. Jest przesyt i to tak duży, że aż niesmaczny. Czasem po prostu nie chce się grać widząc to zachodnie badziewie walające się pod każdym krzakiem. Już gdzieś rozmawialiśmy chyba na ten temat...broń zachodnia w rekach Najemników ma rację bytu bo to jakby nie było Najemnicy, ale tej broni powinno być góra 3 modele nie więcej. Oryginalnej broni radzieckiej jest tak dużo, że można z powodzeniem znaleźć coś dla siebie. Karabiny snajperskie to pomyłka z racji odległości istniejących na mapach i nie powinno ich być w ogóle w grze...jedyny opcjonalny to karabinek Vintar, jednak należy obniżyć skuteczność amunicji 9x39 bo jest zbyt zabójcza. Pozostałyby celowniki optyczne jako montowane do broni i to jest bardziej realne, jednak celowniki nie powinny robić z broni super celnych karabinów.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie popieram tych, którzy kontestują taką różnorodność broni i amunicji. Na chłopski rozum, takie zamknięte środowisko jakim jest ZONA, dążyłoby do unifikacji sprzętu, a najbardziej amunicji, co umożliwiałoby łatwość jej pozyskania. A wyposażanie frakcji, każdej w inną broń i występowanie różnej broni np. u wszędobylskich bandytów, na rożnych lokacjach, co przy nierzadkich zadaniach dla GG, przepędzających go z jednego końca mapy na drugi, uniemożliwiając jednocześnie kupienie lub zebranie amunicji na aktualnej lokacji, zmusza go do jej dźwigania. Stąd te wszystkie patche na udźwig, lub samodzielna zamiana, aby gra nie była masochistyczna, lecz sprawiała przyjemność z grania. Niedopracowania modów, w których NPC "widzą" i strzelają nawet przez budynki, powodują że, trudno wybierać się z AK - nawet z celownikiem optycznym - na snajpera. GG musi to ze sobą dźwigać.

Standardem, powinna być amunicja i broń używana przez wojsko, a ewentualnie do wykonania zleconego zadania ( np. "Zabij snajpera" vide PSz1 ) GG powinien ją dostać lub mieć możliwość pozyskania. Unikalne rodzaje broni, które posiadaliby zlecający NPC, przybywający spoza ZONY, mogłyby być nagrodą za wykonanie zadania, ale po skończeniu się do nich amunicji, być egzemplarzem kolekcjonerskim, nadającym się do intratnego spieniężenia.

No i mała dygresja. To ograniczenie ilościowe, powinno dotyczyć również wdzianek. Frakcje na pewno miałyby różne "kolorowe" wyróżniki rozpoznawcze, ale za wyjątkiem kombinezonów naukowców - otrzymywanych do zadania i zwracanych po nim, też powinna działać unifikacja, z małą możliwością drobnych ulepszeń, ale już przez GG.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)broń zachodnia w rekach Najemników ma rację bytu bo to jakby nie było Najemnicy, ale tej broni powinno być góra 3 modele nie więcej. (...)

A dlaczego niby ?

Po pierwsze - najemnicy są (z definicji) doskonale wyszkolonymi zawodowcami. A zawodowcy dobrze wiedzą, że broń rosyjska pod względem skuteczności nie ustępuje broni zachodniej, a pod względem niezawodności i trwałości bije ją na głowę.

Po drugie - kwestia amunicji i części zamiennych. Do broni rosyjskiej - żaden problem. Do zachodniej...szkoda gadać.

Po trzecie - nie wiadomo, jakiej narodowości są najemnicy w grze. Ukraińcy, Rosjanie, Polacy, Amerykanie czy inni. Ale przyjmując, że pochodzą spoza Ukrainy, to prościej i wygodniej wjechać na Ukrainę z plikiem euro czy USD w kieszeni i kupić broń oraz wyposażenie na miejscu, niż targać wszystko ze sobą przez kilka granic i narażać się na wszelkiego rodzaju kontrole.

Resztę napisał kondotier, więc nie będę powtarzał słowo w słowo jego posta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo popieram szersze stosowanie broni rosyjskiej czy ukraińskiej. Oddziały najemne używają tego co dostaną na miejscu, zresztą i tak z reguły wybierają kałasze :). Nie zgadzam się z przedstawioną w grach niższą skutecznością np. amunicji 5.45 w stosunku do 5.56. Balistycznie to prawie to samo, tyle że 5.45 ma "ciekawe" efekty terminalne - pocisk często powoduje nieproporcjonalnie poważne rany. Nie zgadzam się natomiast z postulatem zmniejszenia skuteczności kul 9x39. Ta amunicja ma co prawda fatalny zasięg, co można by bardziej wyeksponować, ale dużo większą moc obalającą. Większy jest zarówno efekt szoku, penetracja pancerza jak i profil rany postrzałowej. Co ciekawe w amunicja PAB została w Rosji wycofana jakiś czas temu, na co nikt nie zwrócił uwagi. Snajperki mi nie przeszkadzają, ale to moje przekonania - ja po prostu nie lubię podchodzić do wroga. :tongue: Natomiast często brakuje mi cięższych wersji karabinów - np. RPK-74 który bardzo lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń zaproponowana przez Liar jest do zaakceptowania. Trochę tylko by trzeba było nagiąć kaliber ( z 7,62 na 5,45 ). Magazynki, tego bazującego na AKM karabinu, na 75 naboi są nie do pogardzenia.

No i dziw, że w żadnej grze czy modzie nie mamy istniejących już w tamtym czasie pasywnych celowników noktowizyjnych do AK, no i do ww. rpK ( czy rpKs ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RPK-74M jest używany obecnie, w kalibrze 5.45. Posiada szynę pod celownik (jak każdy karabin maszynowy czy wsparcia). Magazynki to osobna kwestia, chyba nie do oddania w modach. Trudno jest oddać zwiększoną masę i zawodność broni przy niestandardowym magazynku. Do AK produkowane są każde możliwe magazynki wymienię kilka: - 5 i 10 naboi NORINCO - dla USA - 45 naboi, od RPK - 60 naboi, 4 rzędowy - efekt prac modernizacyjnych, co jakiś czas mówi się że już ma wchodzić na wyposażenie - Bębnowe o pojemnościach 75, 100, 120, 180 - różni producenci, różna jakość - na koniec ciekawostka - na skutek głośnych żądań żołnierzy specnazu podczas projektowania ichniego AKSU wyprodukowano magazynek bębnowy na 360 pestek - niech ktoś policzy ile to waży... Trochę rozumiem że nikt z twórców nie pozwala na montaż celownika optycznego do PKM, chociaż ta broń posiada mocowanie. Spróbujcie sobie dopisać - każda snajperka się chowa. Zresztą tak jest w rzeczywistości, karabin maszynowy doskonale zastępuje precyzyjny. Dlatego tak lubię RPK - długa i ciężka lufa + frezowany zamek dają niezłą celność, a jednocześnie można zrobić "spray & pray". Celowniki z Zewu podobały mi się. Poza tym uważam że nie powinno być broni z celownikiem stałym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liar - ja piszę o ręcznym karabinie maszynowym ( rpK ), zbudowanym na bazie AKM z tłoczoną komorą zamkową, na naboje pośrednie 7,62 i listwą "jaskółczy ogon" na niektórych egzemplarzach, do mocowania noktowizorów. Nie spotkałem się z ich wariantem w wersji frezowanej i kalibrze 5.45. A we wszystkich kałasznikowach, zamki ze względu na swój skomplikowany kształt, są toczone i dodatkowo frezowane.

A frezowaną komorę zamkową miał rkmD. Też na pośrednie 7.62.

Różnice naszych opisów, mogą wynikać z wszelkiego rodzaju modernizacjami broni, a przede wszystkim różnym nazewnictwem w publikacjach. Tak że, dalsze spieranie się o nieistotne dla gier szczegóły, nic nie da.

Ale na potrzeby modów. Wystarczy przyjąć model podstawowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 5.45 był (i jest) RPK-74, wyprodukowany jako uzupełnienie AK-74. Wersja "M" posiada szynę w standardzie. Patrz http://world.guns.ru/machine/rus/kalashnikov-rpk-74-e.html. Ten model uznałbym za podstawowy.

Zamek masz rację, nieistotny - pisząc o frezowanym mam na myśli niestandardowe części o nieco lepszych charakterystykach.

Spierać się nie chcę, bo i nie ma o co. Zresztą masz rację, modernizacji jest tyle, że i rosjanie się gubią.

Chciałbym spróbować stworzyć szkieletową listę podstawowych broni produkcji wschodniej, dostępnych w Zonie.

O co byście ją rozszerzyli?

5.45

AKS-74U

AK-74M

AN-94 Abakan

RPK-74M

9x39

SR-3M Vikhr

AS VAL

OC-14 Groza

VSS "Vintorez"

7.62R

Mosin

SVU

SVD

PKM

Uważam że rzadkie czy najnowsze bronie powinny zastąpić unikatowe wersje broni na potrzeby scenariusza.

Czy zgadzacie się ze mną, że każdy celownik powinien dać się zdjąć?

W którymś modzie była możliwość wymiany magazynków na niestandardowe. Czy ktoś to przetestował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.