Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

@Yurek wam jeszcze nie napisał (to chyba się lękał nerwowych), że mod jest tak skonstruowany, że każdą decyzję, trzeba dobrze rozważyć, by potem nie żałować. Radzę dokładnie czytać dialogi. Wiadomo, podstawkę każdy stary gracz zna, więc nie czyta wszystkiego i to może się i tu udzielić, a to może mieć skutki katastrofalne na cały ciąg gry. Przed rozpoczęciem gry, odwiedzamy salon apteki i nabywamy (dla siebie, nie dla GG - on tu ma dość spory zasób) pokaźny zestaw antynerwowy (piwsko i faje, skutecznie tu nie pomogą), dodatkowo dwie klawiatury i myszki, na wypadek, gdyby to zaczęło wszystko z jakichś powodów latać po pokoju. Zapewne ukaże się komunikat w opisie moda, że jest wyłącznie dla dorosłych graczy, gdyż zawiera sporo niemoherowych słów, czyli niecenzuralnych. Życzymy Wam udanych łowów. 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metek58

Przed rozpoczęciem gry, odwiedzamy salon apteki i nabywamy (dla siebie, nie dla GG - on tu ma dość spory zasób) pokaźny zestaw antynerwowy.

 

Eee, nie jest aż tak źle. Jak prawdziwy stalker, samotnie przebijałem się przez zadania moda, musząc na dokładkę borykać się z jego językiem. I nie tylko wulgaryzmami. Z zagadek, na które trafimy w modzie, rozwiązana była tylko jedna. Pozostałych bez papieru i ołówka ( ale to kwestia różnic kodowania znaków ) nie dawało się rozwiązać. Po spolszczeniu, tego problemu nie będzie.

Ale go skończyłem, a mysz i klawiatura nie ucierpiały. Za to została satysfakcja, ukończenia dobrego ale i trudnego moda.

Ci co go uruchomią, nie pożałują :yes: :thumbsup: .

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace i wstępne testy BETY polonizacji zakończone :D

Polonizacja do pobrania z linku dodanego w pierwszym poście.

Zajęło nam to trochę czasu, ale był to chyba najtrudniejszy dotychczas do przetłumaczenia mod - chwilami musieliśmy się posiłkować pomocą ukraińskiego "native speakera", żeby sobie poradzić...

Moda w wersji PL da się ukończyć, a nawet wyleczyć Korsarza (ci co zagrają, będą wiedzieli o co chodzi ;))

 

Ekipa polonizująca w składzie: Yurek, Metek58 i Smox, życzy wszystkim udanej zabawy podczas grania.

 

PS. - Czytajcie uważnie dialogi i rozważnie odpowiadajcie swoim rozmówcom. Konstrukcja niektórych dialogów jest taka, że można wybrać jedną z kilku odpowiedzi. Od was będzie zależało, czy pójdzie Wam łatwiej, czy też "jak po grudzie"  :D

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rad na dobre rozpoczęcie moda.

Na początku gry, wykonujemy dokładnie polecenia jakie od niej dostajemy. Każdy punkt, do którego musimy dotrzeć, jest zaznaczany na mapie. W ten sposób docieramy do Czecha, wykonujemy jego wskazówki, wracamy na Skadowsk i idziemy do Faraona. Od tego momentu, możemy pozwolić sobie na zadania poboczne i szukanie schowków.

Mamy trzy rodzaje schowków. Jedne wskazywane w dialogach i należy je tam szukać. Drugie, znacznik położenia pojawi się po kliknięciu na pendrajwa znalezionego przy martwych NPC. Trzecie, to rozrzucone po całej lokacji plecaki, z ciekawą zawartością. Bardzo trudne do przypadkowego znalezienia. Radzę skorzystać z poradnika na rus forum ( link do niego w #104 ) i szukać wg screenów - najlepiej znacznikiem na mini mapie.

WAŻNE !!!   Nie zabijamy bandytów na podstacji, by nie stracić kawałka dobrego wątku. Gdy ich zbijemy, gra pójdzie dalej, ale będą nieścisłości w dialogach.

Artefakty Iluzjon i Donor spawnują się losowo w rożnych anomaliach. Tam gdzie ja miałem Iluzjona, Hobby miał Donora, a gdzie ja Donora, on nic nie miał. W poradniku, kilka miejsc możliwego spawnu + opisy w moich postach i Hobby`ego.

Uleczcie Korsarza - mnie z przyczyn "techniczno-językowych" się to nie udało. Może być coś ciekawego.

Zaś Ci którym się to nie uda, też nie będą z tego powodu płakać.

Od początku gry zbieramy "złom" i gromadzimy na Skadowsku. Przyda się nam po pewnym czasie gry ( czytać dokładnie dialogi z Kardanem ). Także przy korzystaniu z zestawów samo-naprawczych.

Przed pierwszym skorzystaniem z racji całodobowych ( są dwa rodzaje ) zróbcie zapis i popraktykujcie wyjmowanie częściami i wszystkiego od razu. U mnie jedna z nich ( nie pamiętam która ), po wyjęciu jednego przedmiotu, znikała jakby została cała zużyta. Uwaga ! Czekolada wprowadzona o slotu szybkiego użycia, u mnie powodowała wylot. Jest za duża. Może polonizatorzy to usunęli.

Więcej rad nie potrzeba, wystarczy czytać i intuicja.

Do dzieła stalkerzy - sukces przed nami.

 

Dodano: Poradnik ze screenami jest w # 73 od cichego !!

Edytowane przez kondotier
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Junx

 

Ad.1 Chyba tylko latarki i zima są z dodatków

Ad.2 W zgłoszeniu polonizacji napisałem Portalsowi, że w trackerze przydałby się temat na błędy (usunąłem ich już cąłkiem sporo, ale na pewno jeszcze jakieś się znajdą - w każdym bądź razie nie będą one miały wpływu na grę) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nałożyłem polonizację i rozpocząłem nowa grę.

I przytrafiło mi się coś, co może przytrafić każdemu ( przy wcześniejszych grach tego nie miałem ). Nastąpił spawn mutantów koło pierwszego kwestowego NPC (psy i nibypies ), uniemożliwiający przeprowadzenia dialogu. Również w tartaku mutanty ( dziki ) zabiły dowódcę, bez dialogu z którym gra nie ruszy. W takim przypadku, jedynym wyjściem jest rozpoczęcie gry od nowa. Dowódcy nie jesteśmy w stanie uratować.

I przy okazji. W inwentarzu mamy apteczkę. Ale jest to rzeczywiście apteczka, w sobie mieszcząca bandaże i środki lecznicze. Trzeba je z niej wypakować do plecaka, a dopiero wtedy pojawią się w slotach szybkiego wyboru. Nie spodziewając się mutantów, nie wypakowałem jej i nim to zrobiłem, krew mi wyciekła. Nawet wejście do inwentarza nie pomoże.

To samo z racją żywnościową. Bez rozpakowania, nieużyteczna.

Trzeba pilnować, aby w slotach zawsze były wypakowane rzeczy. Zróbcie to, przed podejściem do pierwszego NPC.

Po znalezieniu schowka agenta ( zaznaczony na mapie po rozmowie z dowódcą ), nie idziemy od razu do wskazywanego kolejnego punktu najkrótsza droga, ale wzdłuż brzegu bagienka, aż do tunelowego połączenia z bagnem. Kogoś tam znajdziemy.

Jeśli w trakcie początku dialogu z Achilesem trafi się emisja, przerywamy rozmowę i ukrywamy w końcu kanału. Tego co tam znajdziemy, nie sprzedajemy ! Po emisji wracamy do dialogu.

 

Inne dodatki, no może tylko oprócz zmiany na zimę, naprawdę nie są w tym modzie potrzebne. Sam w sobie ma wiele smaczków.

 

Yurek - czy patch w pobieralni, to ten sam który był przed wstawieniem polonizacji, czy jakiś nowy? Dorzuciłem polonizację na ta gamedatę jaką miałem, grając po rus. Stracę coś?

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, po akcji w tartaku (rozmowa z dowódcą i spawn pijawek) wybiłem wszystkie (chyba) i zadanie nie zostało zaaktualnione, a mnie przeniosło koło tych wyciągarek czy tam dźwigów (to miejsce gdzie w podstawce Wstrząs popełnił samobójstwo) i nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fr0zeN - w modzie są takie niewidzialne teleporty. W Tartaku i Imuzirodnoje ( pierwszy domek z prawej, patrząc od drogi ). Ale nie mają stałego punktu docelowego. Ten jest rożny. Są one, dla uzasadnienia wiadomości jakie będziesz później o Zonie otrzymywał. Wgraj sava po zabiciu pijawek i nie chodź z prawej strony komina. Dla zadania, idziesz przez bramę, z lewej strony sągów drzewa. Zapamiętaj gdzie on był w Tartaku, bo wg poradnika ze screenami ), trzeba tam będzie wrócić.

Jeszcze coś podobnego spotka cię w późniejszej grze, ale tam przerzuty będą w wyniku dialogów, na właściwe dla scenariusza miejsca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jsem konečně našel narzędzia dla Kardana.Zjistil jsem že se asi nespawnuje po přijetí úkolu ale až promluvíte s osadníky Skadovska.Po obdržení úkolu jsem prohledal všechny tři lokace a nic.Po rozmluvě se stalkery na Skadovsku se objevily v Utilizacii.Dotaz-jsou v tomto díle ještě další narzędzia dla Kardana č.2 a č.3?Jestli je mám hledat nebo ne.

Mám jen jeden problém s úkolem pro Žwaveho.Když jsem našel jeho dodavatele a po domluvě mu zaplatil 5000 za pistoli,neobjeví se v dialogu se Žwavym možnost pistoli mu odevzdat.Úkol se tím pádem nezapíše jako splněný.Musím dodavatele zastřelit?

 

edit:Takže v zatonu je pouze jedno narzędzia dla Kardana.Je to napsáno v osobním počítači v nápovědě.

Edytowane przez Hobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia dla Kardana:

1. W Żelaznym Lesie - screen w rus poradnik.

2. W Oczyszczalni - post Sedoro.

3. W Imuzirodnoje

 

a. Widok krzaków i domku przy którym się znajdują.

http://www.sendspace.pl/file/038ed28e53d1c82efaad48e

 

b. Widok narzędzi - do wzięcia z każdej strony krzaka.

http://www.sendspace.pl/file/a82574aa30d3eaf869997b5

 

Moda powtarzam, bo poprzednim razem już na samym początku, zamiast bandytów na podstacji nakarmić, ja ich wytłukłem. Straciłem, widzę to w powtórce, sporo ciekawej gry. I okazało się, że i trochę trudniejszej.

Mogę powiedzieć, że losowość sprzętu w skrytkach i u zabitych NPC, jest bardzo duża. W poprzednich grach, na tym etapie co jestem teraz, miałem cały arsenał broni i skafandrów, oraz kupę forsy. Tym razem jestem obdarowywany raczej skromnie. Np. w skrytce Korsarza miałem poprzednio Ak i 2500 szt. amunicji, a teraz tylko inną broń, ale amunicji do niej, o innym kalibrze niż 5.45 i 5.56, zero. Ale to co jest, całkowicie wystarcza do prowadzenia swobodnej, bezstresowej gry.

A i tym razem, moja zdolność jako medyka, też była nie wystarczająca. Może na koniec gry wrócę do tej sytuacji i poeksperymentuję, chyba że, ktoś to zrobi wcześniej i udostępni rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modzie jest pewien błąd polegający na tym, że jedno z miejsc spawnu artefaktu Iluzjon potrzebnego w kweście dla Pilota, spawnuje się pod Pogłębiarką i za nic nie daje się go stamtąd wyciągnąć. 

Patch do polonizacji, do którego link jest podany w pierwszym poście, poprawia ten błąd, ale artefakt zespawnuje się na nowym miejscu po wgraniu sejwa sprzed wzięcia kwestu od Pilota (albo od rozpoczęcia nowej gry).

Ci, którzy już grają, a nie znajdą tego artu gdzie indziej, powinni skorzystać z małego cheatu z linka: http://yadi.sk/d/Uj_vt16d3L1U6 - po jego zainstalowaniu, należy iść do Brody na Skadowsk i kazać mu wyłączyć radio  - czasem nie zadziała od razu -  trzeba kazać mu włączać i wyłączać radio, aż da nam artefakt ;-)

 

@ Hobby

 

Spróbuj pogadać ze Żwawym w godzinach  wymienionych w Poradach Yurka ;)

Ja dostawcę oszczędziłem i zaprowadziłem w pobliże anomalii Topiel i wtedy kwest przebiegł bez problemów.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.