Skocz do zawartości

Problemy z przejściami z ATP


assassing

Rekomendowane odpowiedzi

Witam piszę ten wątek w nadzieji że być może ktoś już znalazł rozwiazanie na forach rosyjskich, bo ja szukam bezskutecznie od prawie 2 tygodni na innych poza rosyjskimi i nie dałem rady. Problem jakby pobocznie był już poruszany w kilku wątkach ale nigdy ten kto zakładał temat ani odpowiadajacy nie doszli do sedna sprawy, np watek medalionu doktora. By przedstawić całość problemu muszę go podzielić na dwa wątki: Problem 1: wygląda nastepująco po oddaniu torby profesorowi nie pokazuje sie przejście z ATP do Prypeci, Problem wyglada podobnie jak inne problemy z przejściami które zostały rozwiązane wraz z najnowszym spolszczeniem, jest mi przykro że choć sam je osobiście testowałem przed opublikowaniem to przegapiłem właśnie ten błąd, na szczęście Pan trurl3 powinien poradzić z nim sobie bez większego problemu i po poprawie spolszczenia wszystko będzie Ok. Problem 2: By nie było tak wesoło to Powiem tak rozwiazanie problemu pierwszego jest tymczasowe choć usuwa błąd ze spolszczenia, to nie usuwa problemu z całej gry, i tu właśnie leży pies pogrzebany by znaleść rozwiązanie gdzieś na innym forum lub by zgłośic problem twórcą moda, a najlepiej By rozwiazać problem u nas. Więc tak po pojawieniu sie przejść z ATP które to początkowo zaznaczają sie nam na mapie ( nie dotyczy przejścia na wysypisko otrzymanego po wykonaniu zadania od Kaliny) czyli przejść z: ATP na Kordon po wzięci zadania na dysk od Adrenaliny ATP na magazyny po przyniesieniu dysku Adrenalinie Atp do Prypeci po oddaniu torby Profesorowi na jantarze. Na mapach odpowiednio pojawiają się przejścia ale wystarczy przejść na inną lokalizację czy zapisać grę w obecnej i wczytać sejwa by okazało się że tajemniczym przypadkiem przejścia pogineły. Po prostu ich nie ma mimo że w encyklopedji i naszych zapiskach na PDA istnieją informacje że je dokryliśmy. Sprawdzałem może jest tak że tylko znaczniki na mapie pogineły a przejścia są aktywne lecz za karzdym razem się pomyliłem przejścia po prostu giną i nie działają. Bład ten nie wystepował przed dopełnieniem, czyli kto miał okazje grać w tego moda przed dopą ten bez problemu odkrył przejścia. i ich używał. W zwiazku z tym mam prośbę do inych użytkowników by sprawdzili czy u nich jest tak samo, czy przypadkiem nie pogineły wyżej wymienine przejścia, lecz domyślam się że właśnie tak jest gdyż nie pojawiły by się zapytania odnośnie misji z którymi są one związane. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wersji 19.04 problem nie istniał, nie grałem jeszcze w dopełnienie ale widzę że spotyka go większość graczy. Zobaczcie w Waszym PDA w momencie gdy są widoczne przejścia mają poprawny opis, jeżeli jest wadliwy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że przejście zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie na 19.04 z Dopełnieniem przejść a ATP nie pokazuje na mapce ale one są i działają.W encyklopedii jest informacja o przejściu ale na mapce go nie pokazuje tzn nie ma niebieskiej strzałeczki.Na wszystkich innych są one widoczne Tylko na ATP ich nie widać ale u mnie działają ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo jak Jaco :P Niebieskich strzałek brak, ale przejścia są i działają (na szczęście :D) - wczoraj szedłem przejściem ATP - MW :P Tylko trzeba pamiętać gdzie są, ale na szczęście nie ma ich na ATP aż tyle, by był z tym problem :D Nie zdobyłem jeszcze przejścia ATP - Prypeć, więc się okaże później czy będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak ma być, chodziło mi o inne przejścia między lokacjami, jeżeli zamiast poprawnego opisu jest coś jak szyfr, to mogą nie "działać" niektóre z pozostałych. Na ATP 3 przejścia są utajnione i na mapie w PDA ich nie znajdziecie ale są opisane lub opisane i dodatkowo z umieszczoną fotografią w "Notatkach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się ... :P Mimo oddania torby Sacharowowi i otrzymaniu przez niego koordynatów przejścia ATP - Prypeć, przejście nie działa :P Nie chodzi o to, że nie pojaiwł się niebieski znacznik przejścia. Po prostu jego fizycznie tam nie ma. Obwąchałem cały ten fragment dachu pokazany na screenie w PDA i nic. A właśnie miałem medalion doktora z dachu w Prypeci zabrać. Pozostały mi trzy opcje: 1. spróbować na RUS wersji Solianki 2. spawn medalionu 3. dodanie medalionu do sprzedaży Napiszę, który sposób zadziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostały mi trzy opcje:

1. spróbować na RUS wersji Solianki

2. spawn medalionu

3. dodanie medalionu do sprzedaży

Napiszę, który sposób zadziałał.

Otóż sprawy mają się następująco.

Działają wszystkie trzy sposoby. Wszystkie mają swoje plusy i minusy.

Te najprostsze czyli spawn medalionu za pomocą spawnera i dodanie go do sprzedaży są łatwe i oczywiste (poradniki na Forum). Plusem jest szybkość i łatwość pozbycia się problemu, minusem zaś jest to że nie mamy przejścia ATP - Prypeć (czy jest potrzebne, czy nie pozostawiam do oceny graczom).

Nieco trudniejszy sposób polega na przygotowaniu czystej wersji RUS Solianki pod postacią folderu gamedata i zastąpieniu nim tego z wersją PL (ja mam oba w folderze instalacyjnym gry - jeden gamedata, drugi gamedata RUS) i wczytaniu sejwa przed rozmową z Sacharowem i oddaniem mu torby z CEA 1. Po tej rozmowie w wersji RUS gry pojawia się działające przejście na ATP (dodatkowo pojawia się wpis na PDA w sekcji NOTATKI [Odkryte przejścia] i w sekcji ENCYKLOPEDIA [Odkryte przejścia]; w wersji PL Solianki ten pierwszy wpis (w Notatkach) się nie pojawia i myślę, że to właśnie jest źródłem błędu). Potem wystarczy przywrócić wersję PL Solianki i wgrać sejwa z działającym przejściem "otwartym" w wersji RUS i już możemy dalej grać.

Plusem takiego rozwiązania jest działające przejście i dalszy rozwój gry zgodnie z fabułą przewidzianą przez Twórców moda (nie trzeba "oszukiwać" gry spawnerem lub handlarzami), minusem zaś jest spora komplikacja i konieczność kombinowania.

Poniżej screeny z sejwów z przejściem i jego brakiem w NOTATKACH w PDA.

(sposób z zamianą RUS/PL w celu ujawnienia przejść zaczerpnąłem od Stalkera assassing :D)

Edit:

Opcja trzecia (z zamianą wersji RUS/PL) wymaga jeszcze sprawdzenia przez mnie na ATP. Na razie, biorąc pod uwagę różnice w zapisach w PDA, zakładam że będzie wszystko działało jak należy.

O ostatecznym wyniku poinformuję na Forum :P

Trzeci sposób DZIAŁA :P

Poniżej screen z aktywnego przejścia ATP - Prypeć.

Czyli błąd jest gdzieś w spolszczeniu :P

post-301-1296768229762_thumb.jpg

post-301-12967682299619_thumb.jpg

post-301-12967682302633_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze dodać, że kluczowym elementem jest zamiana na wersję RUS i wgranie sejwa PRZED przekazaniem torby Sacharowowi i rozmową z nim :P Zamiana wersji PL na RUS po przekazaniu torby i rozmowie nie daje nic - przejście nie pojawia się na ATP :P Swego czasu nie pojawiło mi sie przejście Agroprom - Kordon mimo znalezienia dokumentów na Agropromie. Spróbuję je zespawnować po zmianie wersji Solianki na RUS. :) Wyniki eksperymentu jak zwykle na Forum :D EDIT: Wyniki eksperymentów dotyczących przejścia Agroprom-Kordon: 1. Na wersji PL Solianki nie rozwiązuje problemu spawn dokumentu, ani jego dodanie do sprzedaży u handlarza. Przejście nie pojawia się. 2. Na wersji RUS Solianki jest jak powyżej. Prawdopodobnie nowa gra spowodowałaby pojawienie sie przejścia po zebraniu w/w dokumentów na Agropromie. Ponieważ nie dysponuję aż tak odległym sejwem z gry, nie jestem w stanie tego potwierdzić, ani wykluczyć. Na razie kwestia pozostaje otwarta (przejście nie jest strategiczne, więc można spokojnie grać bez przeszkód bez niego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolę w wersję w naszym ojczystym języku grać :P Uczyłem się kiedyś rosyjskiego w szkole, ale był to tzw. język przymusowy i niewiele mi z niego w głowie zostało (na pewno nie tyle, by móc swobodnie ze zrozumieniem cieszyć się Solianką). Po to między innymi marudzimy tu na Forum, by wersję polską tego extra moda dopracować tak, by nastapni gracze mogli się nią cieszyć bez tych problemów, które my znajdujemy, a trul3 z ekipą je eliminuje :D Najważniejsze jest by się nie poddawać. Każdy w Soliankę inaczej gra, każdy znajduje inne problemy, więc rośnie skarbnica wiedzy o tym jak sobie radzić. A tak BTW zdecydowaną większość problemów Soliankowych da się w taki, czy inny sposób rozwiązać. Wierzę, że i tym razem trul3 znajdzie gdzie ten błąd z pojawianiem się przejść na ATP w spolszczeniu się chowa. Myślę, że akurat moje eksperymenty na coś się tu przydadzą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możnaby opracować baze wypadów i sposobów ich usunięcia

Czy można opracować dokładniejszą bazę danych, jak temat problemy techniczne i fabularne....

...cały temat problemy techniczne to baza danych o błędach Soljanki..Właśnie po to są osobne tematy by szybko dotrzeć do pojedynczych błędów i sposobów ich usunięcia...

Z drugiej strony temat typu ...pytanie odpowiedź...mile widziany . Ten kto go zrobi dużo danych ma już w postach forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy wynikające z pomyłek w skryptach po prostu się poprawia i tyle - nie powinny więcej występować.

UWAGA!! Dla odważnych , co się nie boją poprawek w kodzie. Prawdopodobnie znalazłem problem. Jeśli ktoś chce, może sam poprawić i sprawdzić:

W pliku gamedata\scripts\level_tasks.script linie od 189 do 200 są zakomentowane, to znaczy że przed każą linią są dwa myślniki. Wygląda to tak:

--obj = sim:story_object(97041)
		--if obj then
			--level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "Na Prypeć")
		--end
		--obj = sim:story_object(97091)
		--if obj then
			--level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "Na Wojskowe")
		--end
		--obj = sim:story_object(97092)
		--if obj then
			--level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "Na Kordon")
		--end

Te linie nie są brane przez proces pod uwagę, a to są właśnie wejścia do procedur przejść z ATP do Prypeci, Na Magazyny i na Kordon. Trzeba sprzed każdej z linii usunąć podwójny myślnik, żeby było tak:

obj = sim:story_object(97041)
		if obj then
			level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "Na Prypeć")
		end
		obj = sim:story_object(97091)
		if obj then
			level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "Na Wojskowe")
		end
		obj = sim:story_object(97092)
		if obj then
			level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "Na Kordon")
		end

Edycję przeprowadzać w edytorze tekstowym który ma możliwość pokazywania numerów linii, a w ostateczności notepadem. Nie używać Worda!!. Po edycji zapisać i spróbować. Trzeba by wgrać sejwa sprzed otrzymania przejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jednak nie to ;)

Poniżej masz ten sam fragment kodu z mojej Solianki wersji RUS. Tam te myślniki nie przeszkadzały w pojawieniu się działającego przejścia.


--obj = sim:story_object(97041)
		--if obj then
			--level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "На Припять")
		--end
--obj = sim:story_object(97091)
		--if obj then
			--level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "На Милитари")
		--end
--obj = sim:story_object(97092)
		--if obj then
			--level.map_add_object_spot(obj.id, "level_changer", "На Кордон")
		--end

Ale zgłaszam się na ochotnika wypróbować jutro (dziś nie dam rady) Twoją koncepcję (mam jeszcze sejwa sprzed oddania torby Sacharowowi) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ trurl3 Nie wiesz przypadkiem, w których plikach (pliku) jest sekwencja: rozmowa z Sacharowem - przekazanie torby - informacja o nowym przejściu ? Możnaby porównać jak to wygląda w wersji oryginalnej i jakieś wnioski może z tego da się wyciągnąć ? Coś może być na rzeczy w tzw triggerach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem. Po usunięciu myślników w wersji spolszczonej Solianki wpis w notatkach po oddaniu torby Sacharowowi nadal nie pojawia się i co za tym idzie nie ma go na ATP. Poza tym zauważyłem, że nie pojawia się napis na ekranie: Nowa droga :) Udało się ;) Trurl3 rozwiązał wreszcie nękający nas od dawna problem niedziałającego przejścia ATP-Prypeć. Najnowsza wersja polonizacji (01.12.10) jest wolna od tego błędu. screeny z misji sprawdzania funkcjonalności przejścia poniżej:

post-301-12967682313337_thumb.jpg

post-301-12967682315355_thumb.jpg

post-301-12967682317197_thumb.jpg

post-301-12967682319188_thumb.jpg

post-301-12967682321161_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam cieszę się że udało się rozwiązać problem, przepraszam że choć sam założyłem wątek z problemem to nie brałem udziału w jego rozwiązywaniu. Problem przy oddaniu torby jak zwykle rozwiązał Pan Trurl3. odemnie dostaje flaszkę. problem nie działających przejść znikł, gdy przeszedłem na rosyjską podstawkę tak jak miałem na początku, nie wiem co za czort mni podpuścił by instalować moda na polską wersję gry. Tak więc cieszę się że kolejny problem rozwiązany. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży wkład również przypada Tobie ...Ty naprowadziłeś temat o błędach w przejściach. Więc również flaszka dla Ciebie..assassing.

problem nie działających przejść znikł, gdy przeszedłem na rosyjską podstawkę tak jak miałem na początku, nie wiem co za czort mnie podpuścił by instalować moda na polską wersję gry

...spolszczenie powinno być dla polskiej podstawki, gracze nie będą kupować oryginalnej rosyjskiej wersji gry, by zagrać w jednego, czy dwa mody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.