Skocz do zawartości

Ray of Hope


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, ArNie napisał:

Jeb, łobrozki :D Że też się człowiek jeszcze nie przyzwyczaił.... 

Ano ostatnie jakieś info inne niż łobrazki to było z końca grudnia od Antona ale i tam jakimiś konkretami twórcy nie za bardzo chcieli się podzielić. Bardziej takie podsumowanie, trochę robiliśmy, chcielibyśmy więcej, mamy nadzieję, że w 2021 będzie lepiej z pracą nad projektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Warto uzupełnić piątkowy raport z prac nad RoH. 

Oprócz nowych obrazków twórcy podzielili się kilkoma szczegółami związanymi z interesującymi miejscami na lokacjach. Pierwszym takim miejscem jest dawna stacja benzynowa, która stała się jednym z ufortyfikowanych obszarów postojowych pomiędzy Dworcem Kolejowym a Czarnym Rynkiem. Mimo iż okolica jest częściowo otoczona lasem główny budynek stacji benzynowej, a także znajdujący się w pobliżu garaż mogą służyć jako tymczasowe schronienie przed nieobliczalnymi mieszkańcami Strefy Wykluczenia.

Kolejnym charakterystycznym miejscem jest Farma świń. Kompleks budynków został poważnie uszkodzony przez działanie czynników atmosferycznych i czasu. Pobliski teren jest dość niebezpieczny, gdyż w jego pobliżu grasują mutanty, a samą fermę otaczają liczne anomalie. Mimo wszystko wewnątrz ruin można znaleźć wartościowe przedmioty. Jedynym problemem jest dotarcie do nich żywym.

Źródło: [KLIK]

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Agrael zmienił(a) tytuł na Ray of Hope
  • Agrael promował(a) i podpiął/eła ten temat
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Przetłumaczyłem z ciekawości news z AP dot. RoH. Wrzucam dla zainteresowanych. 

Ray of Hope będzie korzystał z Unreal Engine zamiast X-Ray.

96-Vo-PFia-Sz4.jpg

Ray of Hope będzie wykorzystywał silnik Unreal Engine 5 w połączeniu z X-Ray! Na decyzję o udoskonaleniu platformy deweloperów wpłynął fakt, że oryginalny silnik S.T.A.L.K.E.R.-a jest już zbyt przestarzały, przez co twórcy nieustannie borykali się z różnymi problemami technicznymi. Pośród nich należy wymienić jednoprzepływową architekturę, negatywnie wpływającą na optymalizację, brak wielu nowoczesnych technologii, a także skomplikowany i niewygodny interfejs SDK, w porównaniu do nowoczesnych silników.

Ciężko było również rekrutować nowych modderów do zespołu, ponieważ wymagało to znajomości narzędzi X-Ray, co oznaczało, że trzeba było poświęcić dodatkowy czas na szkolenie i poznanie platformy.

Przez cały proces rozwoju modderzy starali się rozwiązać wszystkie te problemy: istniejące SDK zostało znacznie ulepszone, stworzono własne narzędzia do rozwiązywania różnych problemów (edytor dialogów i zadań), a członkowie ekipy byli zachęcani do pracy w każdy możliwy sposób. 

Jednakże pilna potrzeba posiadania bardziej wydajnego zestawu narzędzi, który mógłby przyspieszyć cały proces rozwoju i uczynić go wygodniejszym dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii nie zanikała. Dlatego też nieco ponad rok temu podjęto decyzję o zintegrowaniu zmodyfikowanej wersji wykorzystywanego w projekcie silnika X-Ray z Unreal Engine. Jeden z członków ekipy stworzył niewielki działający prototyp, by sprawdzić możliwość interakcji obu platform i działanie podstawowych mechanik. Prototyp został uznany za udany i ostatecznie podjęto decyzję o wykorzystaniu silnika Unreal Engine do dalszego rozwoju.

KARCz-Hc-JBAE.jpg

Ray of Hope działa obecnie na silniku Unreal Engine 5 przy użyciu zmodyfikowanego X-Ray.

Deweloperzy osobno podkreślają, że nie jest to pełnoprawne przejście na nowy silnik. Wykorzystują jedynie niektóre funkcje Unreal Engine, by rozwiązać różnej maści problemy z X-Ray.

W szczególności Unreal Engine jest używany do systemu renderowania, a także w tworzeniu lokacji i związanych z nimi treści. Technologia X-Ray jest wykorzystywana głównie w logice gry.

Korzystanie z silnika gry Unreal Engine dało projektowi kilka istotnych korzyści: rozwój jest znacznie łatwiejszy i szybszy dzięki już istniejącemu doświadczeniu w ekipie i dużej liczbie poradników w Internecie. Unreal Engine jest jednym z najpopularniejszych silników gier na świecie, co oznacza, że łatwiej jest znaleźć nowych modderów z doświadczeniem. W ciągu ostatniego roku ekipa powiększyła się o kilka nowych osób.

18ug-Dmkwao.jpg

Silnik posiada wsparcie dla wielu nowoczesnych technologii z branży gier, a także ulepszoną optymalizację. Podczas prac nad nową platformą twórcom udało się już przenieść i dostosować wiele z głównych mechanik projektu: interfejs użytkownika, systemy strzelania, systemy symulacji życia, system nawigacji sztucznej inteligencji, system cząsteczek, interakcje w sieci itd. 

W międzyczasie kontynuowane są prace nad innymi elementami projektu. Silnik jest dostosowywany w celu dodania niezbędnych funkcji dla systemu broni, skryptów i ogólnej rozgrywki, tworzone są nowe animacje i bronie, a także opracowywane są nowe funkcje gry. Finalizowane są wewnętrzne narzędzia deweloperskie. Rozpoczęto też prace nad aktualizacją usług sieci. 

Jak przyznają autorzy, korzystanie z Unreal Engine sprawiło, że proces tworzenia jest prostszy, szybszy i bardziej produktywny pod wieloma względami. Ponadto niektórzy członkowie ekipy pracują w studiach gier i w trakcie swojej pracy zdobyli praktyczne doświadczenie z tym silnikiem.

Oryginalny artykuł dot. nowej platformy jest tutaj. Pojawił się także nowy zwiastun. 

Zaraz po opublikowaniu newsa deweloperzy zostali zapytani o to, czy praca Red Pandy nad Unreal Engine + X-Ray została wykorzystana przy tworzeniu nowej platformy. Autorzy odpowiedzieli, że jest on członkiem ekipy, dlatego brał aktywny udział w opracowaniu nowego silnika, ale cały jego projekt w Ray Of Hope nie został wykorzystany.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

JOuXgDhZv9M.jpg

Autorzy RoH poinformowali o aktualnym stanie prac.

W tej chwili członkowie działu zajmującego się grafiką skupiają się na aspektach technicznych, podczas gdy projektanci poziomów tworzą interesujące miejsca w głównej lokacji. Jednocześnie opracowują obiekty środowiskowe i system animacji. Postępy można zobaczyć na nowych screenach.

Q4G570G1mCI.jpg  P6-D7oHyDhQ.jpg

Spoiler

cwIBab1mqzw.jpg

Przejście na platformę X-Ray + Unreal Engine 5 zmusiło autorów do zaktualizowania starych mechanik i zjawisk anomalnych, wykorzystując możliwości nowego silnika do realizacji większej immersji i funkcjonalności.

Aby przyspieszyć rozwój, zespół potrzebuje więcej specjalistów, a lista miejsc pracy na oficjalnej stronie projektu została zaktualizowana.

Źródło - KLIK

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael przestał(a) promować temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.