Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie pojawiały się jedynie sporadyczne wyloty na Rostoku i to tylko wtedy jeśli siedziałem długo na tej lokacji (w podziemiach było ok). Na pewno jest to wina optymalizacji i gdyby sprawa była łatwa do rozwiązania, to chłopaki z ap-pro.ru by na coś wpadli, a są tam naprawdę dobrzy zawodnicy jeśli chodzi o sprawy związane z technikaliami Stalkera. 

Dlaczego są te wyloty na Rostoku (not enough memory)? Jak wszyscy dobrze wiecie silnik Stalkera jest 32-bitowej architektury, a to znaczy, m.in. że nie potrafi "widzieć" więcej niż 3,6 GB RAM zainstalowanej pamięci RAM na komputerze, nawet jeśli posiadasz 64-bitowy system operacyjny i więcej niż 4 GB RAMu. Jak już zauważył @DaarMoo zużycie pamięci w czasie normalnej gry oscyluje w granicach ~2,4 GB. I wszystko jest dobrze, aż do momentu zbliżania się do przedziału 3,6-4 GB, gdzie gra staje się niestabilna a w końcu następuje wylot. Co ciekawe w "Drodze we Mgle" Bar był o wiele bardziej rozbudowany i tam pomimo, że gra chrupała wesoło zasoby komputera to działała bezawaryjnie.  

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ na razie nie gram ale moda ma postawionego to..

Jak ktoś może niech wstawi sejwa z lokalizacji gdzie najczęściej występują wyloty związane z out of memory.
Na razie na RU stronach znalazłem zmieniony silnik gry.

Nowy folder (3).rar

Oraz poradę żeby do skrótu dodać -noprefetch

Znalazłem też patch 10.05.17:

- фикс автоматической отмены задания долговцев в Рыжем лесу с названием "Лагерь наёмников";
- исправлен вылет Invalid verter for object (чаще всего на Янтаре);
- фикс вылета на Армейских складах в ходе задания долговцев (при поднятии КПК);
- решена проблема, когда переход с Рыжего леса на Арм. склады был закрыт;
- исправлено внезапное обновление задание, связанное с оружием долговца на Армейских складах;
- исправлен вылет xr_motivator.script:158: attempt to index local 'se_obj' (a nil value);
- подправлено здоровье некоторым мутантам;
- улучшено поведение ИИ;
- немного поправлена экономика в игре;
- добавлено бессмертие некоторым ключевым персонажам;
- исправлен момент, когда во время выброса на Армейских складах мутанты атаковали лишь героя;
- поправлен спавн на локациях;
- стабилизирована симуляция жизни.
Установка:
- Поставить поверх мода: Ветер времени 1.3 (либо его репака), согласиться на замену файлов.
ТРЕБУЕТСЯ НОВАЯ ИГРА!!!

 

Wind of Time 1.3 Patch 10.05.17.rar

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postawiłem moda, jeszcze nie zacząłem grać. Mam dwa pytania.

1. Postawił ktoś tego czita na udźwig? No i czy samemu można w nim pogrzebać, aby go zmniejszyć?

2. Ten ostatni patch jak ma się do spolszczenia? Sprawdzał ktoś?

W patchu jest nowy silnik. Czy to nie ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox - Dziękuje za info.

Sprawdziłem zawartość patcha i nie widzę w nim nic co by gryzło się ze spolszczeniem. Dodałem go. Jeszcze nie sprawdzałem, bo jestem w trakcie stawiania.

Zrobiłem nowego czita w oparciu o tego oryginalnego, z 200kg. To 1000 kg mogłoby kusić.

Plik actors przyda się jeszcze do "wzmocnienia" GG na zmęczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja zacznę nową rozgrywkę z tym nowym Patchem. Czarę goryczy przelał nowy wylot podczas próby rozmowy z handlarzem w Barze.

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : out_of_memory_handler
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 336
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Out of memory. Memory request: 1024 K

Dodano:

Zacząłem grę od nowa. Mod jest tego wart, no i pójdzie szybko, bo wiem już co robić:) Pierwsza pozytywna zmiana, to dźwięki kontrolera milkną po jego zabiciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kondotier napisał:

2. Ten ostatni patch jak ma się do spolszczenia? Sprawdzał ktoś?

Repack posiada w sobie zaimplementowany patch 15.06. Jest to ostatni i najnowszy patch do tego moda i nie trzeba wrzucać już żadnych innych.

4 godziny temu, smox napisał:

zmiana, to dźwięki kontrolera milkną po jego zabiciu.

Ten błąd z nieustannym wyciem kontrolera pojawia się losowo. Na 3 przejścia gry pojawił mi się tylko raz. Jak się go pozbyć opisano w #1.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Anton Gorodecki napisał:

Repack posiada w sobie zaimplementowany patch 15.06. Jest to ostatni i najnowszy patch do tego moda i nie trzeba wrzucać już żadnych innych.

A... to takie buty. Czyli niepotrzebnie zacząłem nową grę. Dzięki @Anton Gorodecki za wyjaśnienie sprawy. Wracam do starych zapisów.

Dodano:

Chwila, jak dodałem starego patcha, to teraz muszę dodać tego nowego, albo stawiać moda od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jednak jest nie tak z silnikiem z patcha. Kiedy patcha wstawiłem, przestał działać skrót pulpitowy zrobiony przy instalce. Mod ruszył dopiero po zrobieniu nowego skrótu pulpitowego.

Jadę na pełnym dynamicznym i mam go strasznie ciemnego. Suwaki już całkiem na prawo, a nadal w dzień muszę używać latarki.

W lesie mam takie anomalie, które przerzucają po jego różnych miejscach. Nie pamiętam, czy grając poprzednio, też to miałem. Za to mocno mnie denerwuje łapanie radiacji. I to w sposób nielogiczny, bo skoro przejdę tylko koło samochodu, to szybko po jego minięciu powinna sama zejść. To samo jest, jak się tylko trochę zejdzie z drogi wyznaczonej przez scenariusz. Poprzednio chyba tego nie miałem. Jak na razie tfu, tfu, żadnego problemu technicznego z modem.

A poniżej spełnienie prośby i kilka screenów. Wszystkie z Limanska, ale na niektórych trudno go poznać.

ss_administrator_06-20-18_20-30-31_(limansk).thumb.jpg.17fe5b4c6d9c5edbb02bd43df97e7f41.jpg

To już po emisji, można chodzić, ale niebo jeszcze w kolorkach.

ss_administrator_06-20-18_20-15-22_(limansk).thumb.jpg.5a8b89d657f1fbd2b4a91f292ca84b51.jpgss_administrator_06-20-18_20-17-27_(limansk).thumb.jpg.3af12f8269d23db908b8d01be7e10eef.jpgss_administrator_06-20-18_20-17-49_(limansk).thumb.jpg.cf0a7118cfb92c547ef14f2b91d83df7.jpgss_administrator_06-20-18_20-28-44_(limansk).thumb.jpg.c65250dd965e5b799e2d5b11db0a0ffc.jpg

ss_administrator_06-20-18_20-14-46_(limansk).thumb.jpg.ffd9e4eb1eeee8f09387e2dce24b9b9c.jpgss_administrator_06-20-18_20-18-48_(limansk).thumb.jpg.17e923e702cd9aa3c9e9d4f580e07a65.jpg

Trochę kłopotliwe jest wyłączanie HUDa, więc następne będą z nim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kondotier napisał:

Coś jednak jest nie tak z silnikiem z patcha. Kiedy patcha wstawiłem, przestał działać skrót pulpitowy zrobiony przy instalce.

@kondotier, ten patch 10.05 jest stary. W Repacku jest nowszy patch 15.06. Pobierz go sobie i podmień.

Godzinę temu, kondotier napisał:

Jak na razie tfu, tfu, żadnego problemu technicznego z modem.

No bo na początku problemów nie ma. Zaczynają się w Rostoku (Barze).

1 godzinę temu, DaarMoo napisał:

@smox wrzuć nowego patcha na starego i zobacz. Powinien pójść. 

Tak też zrobiłem i jest ok.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OldMan wrzuciłem do moda "Twój" silnik i dopisałem -noprefetch.

Mod szybciej ładuje się, szybciej wgrywa lokacje i bardziej stabilizuje grę (zero przycięć). Jak z użyciem RAMu na Rostku jeszcze nie wiem bo krótko gościłem. Ale sprawdzę. Z tym, że przycinki na Rostoku są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DaarMoo to trochę nie tak.
Ten mod oparty jest na CoP a nie na SoC więc dopisywanie do skrótu na pulpicie -noprefetch nic nie daje.
Żeby to zadziałało trzeba ten plik:
Avoiding the crashes with memory.bat
wrzucić do głównego katalogu gry.
Do tego pliku robimy skrót na pulpit i przez ten skrót odpalamy moda.   

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vidkunsen  - Dziękuję, ale chyba pamiętasz moje zdanie o torrentach.

Skoro w repacku na naszym forum on jest zainstalowany, to nie ma problemu. Na razie tylko ( zapobiegliwość pomogła - zrobiłem kopie bezpieczeństwa plików które podmieniał patch ) przywróciłem wersję moda bez tego patcha i ruszył bez problemu.

A jaki też jest sens ściągać całego moda i na nowo go stawiać, skoro sam patch wystarczy?

DO WSZYSTKICH: Wiem że można grzebać w plikach pogodowych, ale czy jest jakiś gotowy fix, który dałby bardziej jasną pogodę? Nie musi być słońca, byle w południe latarka była zbędna.

DODANO: Który parametr w pliku latarki zmienić, aby świeciła szerzej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

@kondotier - W menu głównym są "opcje Atmosphere", być może tam będziesz mógł dokonać potrzebnych Ci zmian, ja ustawiłem sobie "jaśniejsze noce" i działa. Co do latarki to parametry świecenia ustawia się nie w pliku latarki tylko gdzieś indziej, teraz jestem w pracy i nie mam możliwości sprawdzenia, ale w poradnikach na pewno coś powinno być na ten temat.

Pozdrawiam

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kondotier napisał:

Niepotrzebnie nadpisałem moda tym patchem z 10.05 . Jest gdzieś naprowadzenie na tego z 15.06 ?

Poniżej załączam linki do pacza 15.06: 

 

3 godziny temu, kondotier napisał:

No i pytanie. Czy w repacku jest już ten najnowszy silnik?

Nic mi nie wiadomo o żadnym "najnowszym" silniku. Wszystko co jest potrzebne do gry jest w #1 (informacje pochodzą ze strony macierzystej moda na ap-pro.ru). Oczywiście każdy może instalować co chce, tylko wtedy proszę nie mieć do mnie albo twórcy moda pretensji, że gra nie działa prawidłowo.

2 godziny temu, kondotier napisał:

Wiem że można grzebać w plikach pogodowych, ale czy jest jakiś gotowy fix, który dałby bardziej jasną pogodę? Nie musi być słońca, byle w południe latarka była zbędna.

DODANO: Który parametr w pliku latarki zmienić, aby świeciła szerzej?

Tutaj nie pomogę, ponieważ się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, DaarMoo napisał:

podkręcona latarka.

Podaj @DaarMoo tę mocniejszą latarkę w folderze gamedata, tak by każdy mógł ją wstawić do moda. 

 

6 godzin temu, kondotier napisał:

Nie musi być słońca, byle w południe latarka była zbędna

@kondotier, jeżeli w dzień musisz używać latarki, to coś jest źle. Zainstaluj może moda od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox Przeinstalowanie nic by nie dało, bo to zależy od pogody. No i jest wiele pomieszczeń, do których jakby światło dzienne nie docierało. Na zewnątrz jasno, a mimo okien w środku ciemności.

ss_administrator_06-21-18_17-54-26_(yantar).thumb.jpg.e3a953ee0b253461dc83917caa238d16.jpg

Albo noce, choćby oko wykol                                                                 I po włączeniu noktowizora

ss_administrator_06-21-18_19-40-36_(yantar).thumb.jpg.63779dc57877886352021ab46aa645bd.jpgss_administrator_06-21-18_20-08-37_(yantar).thumb.jpg.c21938d071bae74bc7e136bdf563e1c7.jpg

Niebo nawet w środku dnia, szaro bure.

ss_administrator_06-21-18_21-02-15_(universe).thumb.jpg.541eda39f5dc6e18a0d92aa42d115815.jpgss_administrator_06-21-18_21-04-28_(universe).thumb.jpg.24018ca260ca3f691b297d1862da0069.jpg

Ale są miejsca, gdzie nawet latarka jest niepotrzebna.

ss_administrator_06-21-18_21-22-50_(red_forest).thumb.jpg.f2e29a2c3634139b4ebf4fd3b8faa4b2.jpg

Możliwe, że wraz z dołożeniem emisji i psi-burz, również i pogodę zrobili mroczną.

Jeszcze będę kombinował z ustawieniami.

@DaarMoo   - dzięki za latarkę. Wstawiłem swoją, ale świeci też jak laser. Do przodu, a nic na boki. Jutro wstawię tę od Ciebie, zobaczymy co to da.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier mam podobnie jak TY. Przy takim zachmurzeniu tylko latarka. A jak nie pomaga zmiana w opcjach moda, wejdź w ustawienia monitora. Kiedyś tak zrobiłem bo z opcji oświetlenia nic nie mogłem wycisnąć. I pomogło. Spróbuj suwak gamma.

@smox po południu wrzucę ścieżkę dla latarki.                                                               

@OldMan wrzuciłem Avoiding the crashes with memory.bat + noprefetch + xRay Engine i zużycie RAMu spadło o... 1GB. Szok. Teraz jest na poziomie 1,8 GB.

Edytowane przez DaarMoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, DaarMoo napisał:

                                             

@OldMan wrzuciłem Avoiding the crashes with memory.bat + noprefetch + xRay Engine i zużycie RAMu spadło o... 1GB. Szok. Teraz jest na poziomie 1,8 GB.

Skoro tylu grających ma problem z wylotami może ten zabieg warto by było dodać do pierwszego posta jako obowiązkowy?
  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.