Anton Gorodecki Posted December 26, 2017 Report Share Posted December 26, 2017 Tytuł oryginalny: Call of Chernobyl A.R.E.A. Deweloperzy: Holodilnik, Darril Platforma: Call of Chernobyl 1.5 Wersja językowa: rosyjska OPIS: Nazwa moda pochodzi od słowa A.R.E.A. (Atmospheric Realistic Expanding Addon - Dodatek realistycznie rozszerzający atmosferę gry). Oparty jest on na modach Call of Chernobyl, Call of Misery i MLR. Obecnie jest w fazie rozwoju. A.R.E.A. podąża w kierunku skomplikowanego, lecz umownego realizmu, biorąc pod uwagę cechy i innowacje samej rozgrywki. Głównym celem tego dodatku jest rozszerzenie rozgrywki oraz próba wpłynięcia na wszystkie jej aspekty. Dla odczucia pełnej imersji zalecane jest, aby grać z ustawieniami podyktowanymi przez autora, bez żadnych zmian czy dodatków. W czasie samej gry ważnym jest, aby zastanawiać się nad każdym kolejnym krokiem, w końcu jesteś w śmiertelnie niebezpiecznej Zonie, prawda stalkerze? Gracze liczący na szybkie wzbogacenie się oraz ci z przyspawanym do spustu palcem mogą od razu odpuścić sobie ten mod. A.R.E.A. odzwierciedla spojrzenie autora na kwestie rozgrywki "prawdziwym stalkerem". [-] Zmodyfikowane dodatki użyte w tej modyfikacji: Spoiler • Rozszerzony STCoM WP 2.8.0.7 Autor Gazik, przeróbka pod CoM Saszy Tułunży (poprawiono balans. Dodano modele oraz zmodyfikowano i adaptowano pozostałe.) • "Bad Ammo" (użyto podstawowej wersji, która została mocno dopracowana i poszerzona, dodano własne ikony.) • Dodatek Itemsoup (wszystkie przedmioty zostały przerobione, w tym ich ikony, zmienione także ich parametry, adaptowano pozostałe.) • Funkcje z dodatku Dimeyne: ulepszony spawn artefaktów i wiele innych (zbilansowano i poprawiono oraz adaptowano.) • Funkcje z dodatku "Hunting and Stalking" od Wafel: ulepszony system trupów mutantów i inne (zbilansowano i poprawiono oraz adaptowano.) • Funkcje z "Improved Interface" (poprawiono oraz adaptowano.) • Adaptacja najnowszej wersji MLR (wprowadzono mnóstwo zmian, handel hurtowy został wycięty. Zbilansowano i poprawiono oraz adaptowano.) • "Roadside Picnic 1.0" (adaptowano widok wszystkich rąk dla prądnicy. Całkowicie przerobiono część z postawieniem namiotu, rozpaleniem ogniska i gotowaniem jedzenia, poszerzono funkcjonalność) • Statyczne tekstury od VanoSanturi, duża część których została przerobiona, a pozostała poprawiana. Do tego addonu dołączono kilka funkcji od Skielji (adaptowano) • Rozszerzone PDA od FonSwong’a (dostosowano funkcjonalność, poprawiono grafikę. Zoptymalizowano skrypty, adaptowano.) • Outfit Addon 1.4.7 (dostosowano funkcjonalność, zbilansowano i poprawiono, rozszerzono oraz adaptowano.) • "Phobos: Artefact Reloaded Mod" (dostosowano funkcjonalność, zbilansowano i poprawiono, rozszerzono oraz adaptowano.) • "Axebeard’s Fieldcraft" (użyto podstawowej wersji, która została całkowicie przerobiona i rozszerzona.) • "DRX Dynamic Anomaly" (dostosowano funkcjonalność, zbilansowano i poprawiono, rozszerzono oraz adaptowano. Dodani nowe obszary anomalne. Zmieniono spawn, adaptowano.) Usunięto z: gamedata\scripts - drx_dynamic_anomaly. • Przegrzewani broni i pozostałe efekty z dodatku "SMURTH Dynamic Hud" (całkowicie przebudowano, dostosowano funkcjonalność. Przerobiono skrypt przegrzewania, adaptowano.) • Nowa broń: siekiera i MP40 od NAZ 1.7.4, Famas G2, STG-44, М24, G36C, WA2000, siekiera jest dopełnieniem z STCoP od Sinapsa (całkowicie przebudowano i adaptowano) • "Gun Jam Swearing v1", wersja od Survoks i Grzałki. Zmieniono prawdopodobieństwo wypowiedzi, dodano frazy dla frakcji Monolitu. • "Limited Game Saving for CoC" od xQd, zmieniono opis, nie uwzględniono wszystkich ograniczeń. • Nowe siatki celowników od Morka v0.4, v.0.5. Niektóre siatki zostały zmienione, dodano także nowe. • Odzwierciedlono stan przedmiotów z "Misery 2.2". Zmieniono tekstury liści, przerobiono kod, zmieniono położenie na ekranie, dodana animacje użycia. • Nowe gatunki i modele mutantów. Zmieniono tekstury i dostosowano zachowanie mutantów. [–] Adaptowane dodatki użyte w tej modyfikacji: Spoiler Niezmodyfikowane, ale dostosowane dodatki: • Ulepszone kolimatory od Faustle, • "Absolute Nature Redux" 1.7d, • "Structures Redux" 2.5d, • "AAP" od Dimeyne, • "СоС Ambient Overhaul", • "RealMoney 0.3.2", • Zoptymalizowano skrypty dla efektywności kombinezonu maskującego, • Zoptymalizowano wersje dla słabszych komputerów. [–] Autorskie funkcje i poprawki: Spoiler • Poprawiono i dopasowano rozgrywkę, aby upodobnić ją jak najbardziej do idei surwiwalu, • Nowy system zdolności (zakładka w PDA), • Nowe animacje otwierania i zamykania ekwipunku, założenia plecaka, rozmów, obszukiwania trupów i handlu, • Zmieniono zachowanie się GG, poprawiony zasięg widzenia NPC-ów, zmieniono odległość widoczności trupów i rannych, • Nowa dynamiczna muzyka, składająca się z utworów autorstwa Mike'a Gordona, • Nowe unikalne HUD-y hełmów, adaptowane z innych dodatków, • 14 nowych hełmów, • Mnóstwo nowych kombinezonów m.in: SKAT 9M, RS 1-B, Wojskowy kombinezon izolujący, kombinezon opancerzony “Mistrz”, kombinezon maskujący, stary płaszcz, • Nowe lokalizacje startowe, • Nowe “zmienione” artefakty oraz stare z CCz, • Unikalne modele dla każdego kombinezonu, • Przerobiono tekstury myszy, diabła leśnego (?), pijawki i innych mutantów, a także pewnych przedmiotów, • Bardzo duża ilość ikon została zmieniona na lepsze odpowiedniki albo została dopracowana, • Rozszerzona ekonomia i handel u handlarzy, nowy system zamówień przedmiotów, podobny nieco do zamówień oferowanych przez Żwawego, • Namakanie nabojów, w zależności od warunków pogodowych i plecaka, • Przerobione startowe lokacje gry, • Demontaż kombinezonów i broni na części zapasowe. Części zapasowych jest bardzo dużo, każda jest swego rodzaju unikalna. Istnieją trzy rodzaje narzędzi do demontażu kombinezonów, każdy z nich ma swoje cechy szczególne, • Animowane przyciski w menu i animowany ekran menu, • Rozwartokątny promień latarki, zmienionych jej charakterystyki i tekstury, • Więcej niż 300 nowych modeli dla stalkerów, a także około 40 nowych kombinezonów, • Przesiąkanie przedmiotów radiacją a także możliwość ich dezaktywowania, • Latarki, egzoszkielety i proto-egzoszkielety działają w oparciu o zasilanie bateryjne, • Istnieją nowe możliwości użycia dla nieużywanych dotychczas przedmiotów, a także rozszerzono funkcjonalność starych. ZRZUTY EKRANU: Spoiler WIDEO: Spoiler LINKI DO POBRANIA: Spoiler SAMODZIELNA GRA (mod + podstawka) do pobrania stąd => (8,1 GB) AKTUALIZACJA (info od @FairFight): W dniu 13.10.2020 o 15:26, FairFight napisał: Wyszła wersja 1.1610 https://www.moddb.com/mods/area/downloads/stalker-area-11610-update INSTRUKCJA INSTALACJI: Spoiler ŹRÓDŁA: Spoiler https://www.moddb.com/mods/area https://vk.com/coc_area 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZapomnialemLoginu Posted December 27, 2017 Report Share Posted December 27, 2017 Czy to nie jest ta wersja CoM która dodaje lokacje ze starych buildów (Oblivion Lost czy Lost Alpha)? Pamiętam że trafiłem na stream od jakiegoś rosyjskiego gracza testującego jeden z tych modów i to co mi się rzuciło w oczy to właśnie te nowe-stare lokacje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Gorodecki Posted December 27, 2017 Author Report Share Posted December 27, 2017 Tak po prawdzie to zwiedziłem szczątkowo 3 lokacje, więc nie mogę odpowiedzieć na to pytanie. Jednak na wideo z rozgrywki nie widać, żeby coś zmienili w stylu starych buildów. Zauważyłem tylko kosmetyczne poprawki względem dotychczasowych "klonów" CoM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wędrowiec Posted December 27, 2017 Report Share Posted December 27, 2017 Tłumaczonko może? ^^ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaklerR Posted December 27, 2017 Report Share Posted December 27, 2017 Fiu fiu, dużo wymagasz Poczekajmy na premierę, a jak dużo osób będzie zainteresowanych (i do pomocy) to MOŻE.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cichy Posted January 10, 2018 Report Share Posted January 10, 2018 LINK DO S.T.A.L.K.E.R. - A.R.E.A. 1.0b97 Update: https://yadi.sk/d/DhduLkdJ3RAVEy LINK DO Holodilnik's Version 07.01: https://yadi.sk/d/NjdEGvwL3RFNFw ŹRÓDŁO: https://vk.com/fridgemodpack Tak to wygląda: RESZTA WIDOKÓW... Spoiler Pierwszy post uzupełniłem. cichy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Gorodecki Posted January 11, 2018 Author Report Share Posted January 11, 2018 Po północy dnia dzisiejszego ukazał się zimowy dodatek A.R.E.A. White Power 1.2 INSTALACJA: uruchamiamy rozpakowywacz (wystarczy wskazać ścieżkę instalacji a następnie nacisnąć EXTRACT) i kopiujemy archiwum do katalogu z modem. Aby odinstalować dodatek wystarczy usunąć folder patches. ZRZUTY EKRANU: Spoiler WIDEO: Spoiler LINK DO POBRANIA: Spoiler https://yadi.sk/d/emfcG6oP3RM7A6 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZapomnialemLoginu Posted January 24, 2018 Report Share Posted January 24, 2018 Zadałem jakiś czas temu tutaj pytanie o te nowe lokacje i wygląda to tak, że Kordon i Wysypisko są ze starych buildów (czy też Lost Alpha), może mają w planach zrobienie tak z innymi lokacjami, kto wie. Co do samej modyfikacji to widzę że dodano więcej przedmiotów do sprzedania. Są to jakieś pendraki, narzędzia i inne graty niepokryte rdzą. Jest lampa naftowa i ładowarka z gier Metro. Przejścia między lokacjami - na południu większość jest otwarta ale im dalej na północ to tych przejść mniej a potem wcale. Dla mnie to dobry kompromis. Jest też dodana nowa lokacja - Polana. Ta lokacja znajduje się także w niedawno wydanej łatce do Last Day 1.3. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wędrowiec Posted January 27, 2018 Report Share Posted January 27, 2018 Czy ten mod ma jakieś angielskie (nawet mechaniczne) Lub polskie tłumaczenie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Gorodecki Posted January 27, 2018 Author Report Share Posted January 27, 2018 Niestety na razie nie ma innej lokalizacji językowej poza rosyjską. Przy okazji wrzucę link do strony TKGP która wykonuje maszynowe "zangielszczenia" rosyjskich modów: https://docs.google.com/document/d/1uEN0wVYTsSRIMVnF-4bMz__I1iEEAvL50gOXS9FO78w/edit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Gorodecki Posted February 25, 2018 Author Report Share Posted February 25, 2018 Trwają prace nad ulepszaniem broni. Dodano dźwięki przy podnoszeniu/opuszczaniu broni i w momencie celowania (tak jak w nowożytnych strzelankach). Dla każdej klasy uzbrojenia powstaną osobne dźwięki. Wideo ze strony macierzystej moda na VK: Spoiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted February 26, 2018 Report Share Posted February 26, 2018 Kolejny feature moda w testach, brak mozliwości zrobienia save-a podczas walki gdy jesteśmy blisko wroga (na filmiku, wróg bliżej niż 60m nie można zapisać gry). ciekawe jak to się sprawdzi w małych lokacjach, np laboratoriach. tam może być wtedy ciężkawo. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Gorodecki Posted April 14, 2018 Author Report Share Posted April 14, 2018 Twórcy modyfikacji opublikowali demonstracyjne wideo, pokazujące nowe funkcje graficzne. Dodano objętościowe światła latarek i dźwięk ich włączania, namakanie kroplami deszczu ekranu HUD, ukośne strugi deszczu, promienie światła z OGSE, wygładzanie FXAA i kilka innych drobiazgów. Według twórców nowa aktualizacja będzie dostępna już niebawem. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patjurak Posted April 18, 2018 Report Share Posted April 18, 2018 Co się stało ze stroną moda na VK? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted April 18, 2018 Report Share Posted April 18, 2018 @Patjurak Nic jeśli to ta https://vk.com/coc_area 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patjurak Posted April 18, 2018 Report Share Posted April 18, 2018 Przepraszam miałem stary link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted April 18, 2018 Report Share Posted April 18, 2018 A tu nowy filmik z roślinnością. trawka na lokacjach. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FeRu Posted April 18, 2018 Report Share Posted April 18, 2018 Cholera jasna i niech ktoś mi teraz powie że X-Ray wyglada brzydko to go zastrzelę z bliskiej odległości obrzynem Dzieki zdolnym moderom silnik się broni nawet w 2018. Nie trzeba żadnych pseudo remakeów na silniku Cry engine,wystarczy kilka zdolnych umysłów i trochę pracy by odmłodzić grę o 15 lat . Wygląda to wszystko super i mam nadzieję że wszystkie nowe mody beda coraz ładniejsze i pokażą że X-Ray stać jeszcze na wiele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zwinny Posted April 18, 2018 Report Share Posted April 18, 2018 X-Ray wygląda brzydko.Sorry, nie mogłem się powstrzymać. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Proszę stosować zasady pisowni języka polskiego. @Anton Gorodecki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FeRu Posted April 18, 2018 Report Share Posted April 18, 2018 14 minut temu, Zwinny napisał: X-Ray wygląda brzydko sorry nie mogłem się powstrzymać Widze kolega lubi igrać z życiem Jak to mówił pewien koleś "Życie na krawędzi, to mnie kręci"....Zgadłem? Dobrze że nie mieszkasz po sąsiedzku bo już bym do Ciebie poszedł z moja strzelbą samoróbką na nabój śrutowy 12mm i grzecznie zapukąłbym lufą w drzi a potem opróżniłbym zawartość lufy w twój korpus zostawiając dziurę wielkości grapefruita w klatce piersiowej i zapaskudzona sciana za tobą. Mój Wujek jest myśliwym i naboi mam sporo a z ojcem zrobiliśmy kilka zabójczych zabawek, pokazałbym na kanale prywatny fotki tego co posiadam na znak ze nie żartuję hłe hłe hłe. PS: Do wszystkich służb mundurowych czy konfidentów potencjalnie czytających ten tekst: Oczywiście to co napisałem to tylko wymysł mojej chorej wyobraźni i nic takiego nie posiadam więc nie możecie użyć tego w sądzie jako dowodu przeciwko mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted April 22, 2018 Report Share Posted April 22, 2018 Kolejny filmik, tym razem przedstawiający bezwładność broni podczas ruchów kamerą. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon von chimera Posted April 22, 2018 Report Share Posted April 22, 2018 @tom3kb Standardowo będę się czepiał wszystkiego co się tyczy broni Sam mod wydaje się przyzwoity, ale takie ruchy broni nie występują przy poprawnym trzymaniu, szczególnie czegoś tak lekkiego jak aksu. Szczerbinka, muszka i oko tworzą jedną linię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted April 22, 2018 Report Share Posted April 22, 2018 @dragon von chimera Taki mają pomysł. Nie wiem czy to nie miało być coś na zasadzie tego co jest w ARMIE, nie wiem jak to opisać "oddzielne poruszanie głową i taka bezwładność broni gdy przesuwamy ją żeby była w jednej linii z nowym miejscem, w które patrzymy". Tam np możemy delikatnie najpierw patrzyć w bok "oczami", a potem przy mocniejszym ruchu myszą dosuwamy broń. Można to wyłączyć w opcjach i wtedy mamy jak w starych szuterach, tam gdzie ruszamy myszką idealnie równo idzie celownik broni nawet przy gwałtownych i długich zmianach kierunku patrzenia. Ps. wydaje mi się, że to co oni tu pokazali było już w różnych modach do stalkera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragon von chimera Posted April 22, 2018 Report Share Posted April 22, 2018 @tom3kb Zobaczymy efekt końcowy. Dla mnie "gunplay" jest zdecydowanie w pierwszej 3 najistotniejszych elementów gry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom3kb Posted May 23, 2018 Report Share Posted May 23, 2018 Filmik pokazujący roślinność na kilku lokacjach. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.