Skocz do zawartości

Gość Diegtiariow

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra no więc pograłem dziś od nowa i przeszedłem całe bagna, żeby sprawdzić co z wojną frakcji i wychodzi na to, że oryginalny skrypt z CN nie działa dlatego autor zaimplementował Faction Commandera (w okrojonej wersji bo nie możemy zacząć wojny frakcji zamiast grać fabułę jak to miało miejsce w Czystym Niebie po zainstalowaniu pełnego FC) po to by uniknąć problemu gdzie dołączymy do jakiejś frakcji i chcemy pomóc jej przejąć terytorium, ale jednostki frakcji po przejęciu punktów nie wyruszają by je obsadzić ale jak korzystać z FC jest podane w zakładce FAQ.

Mod wydaje mi się stabilny na tyle by przejść go od początku do końca bez problemów dlatego zebrałem w jedną paczkę to co skleciłem więc jeśli ktoś jest zainteresowany modem to może od teraz zagrać w pełni(mam nadzieję że nic nie pominąłem) po polsku z lektorem. 

W razie napotkali byście jakieś błędy lub brakujący tekst to było by fajnie jakbyście dawali znać w temacie to ewentualnie poprawię(mogą się pojawić brakujące teksty w PDA dla wojen frakcji dla frakcji innych niż Stalkerzy i Czyste Niebo bo tylko dla nich zdążyłem sprawdzić ale w pliku tekstowym mam tą samą liczbę wariantów tekstu dla wszystkich frakcji więc powinno być ok).

No i co mogę powiedzieć więcej, pozostaje mi życzyć wam miłej gry i w razie napotkania jakiś błędów w tekście dawajcie znać ;)

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 patch i polonizacja dodane do pierwszego posta, uznajmy, że polonizacja w wersji Beta, testowa. ;)

O jakiś konkretny feedback odnośnie błędów pewnie będzie trudno bo mod raczej niszowy.

Ale na pewno podziękowania się należą, że chciało ci się coś robić. :)

Ps. Porady też dodane do pierwszego postu, do FAQ.

Niepotrzebne posty ukryte.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom3kb Dzięki za pododawanie wszystkiego i ogarnięcie nie potrzebnych już postów :)  Powiem szczerze, że wszystko przez to że nie miałem co robić i przeglądałem stronę w poszukiwaniu jakiegoś moda do CoP i rzucił mi się w oczy ten konkretny bo miał dużo fajnych zmian, lokacje wzięte z Anomaly i fabułę CN, a CN za samą fabułę lubię, za resztę już mniej :P no i jak już go tak odpaliłem to stwierdziłem, że po rosyjsku to grać nie będę bo nie pamiętam już nic prawie z tego języka więc mówię "ryzyk fizyk wrzucę oryginalne spolszczenie i zobaczę czy zadziała" no a jak się okazało, że działa to już poszło jakoś dalej :P 

Wiadomo że mod niszowy, musiało by się o nim głośno zrobić, żeby więcej ludzi się zainteresowało bo to tylko Czyste Niebo na silniku Zewu, ale może jak ktoś będzie chciał zagrać w takie bardziej "wykoksane" Czyste Niebo to może pobierze akurat tego moda. Więc kontynuując jak już zacząłem to stwierdziłem że skończę i przy okazji się trochę nauczyłem jakie pliki tekstowe odpowiadają za wyświetlanie czego w grze więc jak mnie kiedyś porwie jakiś mod to może się podejmę tłumaczenia albo komuś w jakimś pomogę ?? kto wie :) 

EDIT.  W razie czego daję znać, jeśli ktoś gra w tego moda w najnowszej wersji to nie próbujcie ulepszać maski gazowej( tej najtańszej dostępnej na początku gry bo zaliczycie wylot do pulpitu, wcześniej nie było tego problemu - ludzie na ap.pro donoszą że dopiero w patchu 0.01 pojawił się ten problem)

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Przede wszystkim gratuluję polonizacji :) Mod został przeniesiony do odpowiedniego działu.

Przy okazji sam go zainstalowałem. 

  Pokaż ukrytą zawartość

Mam tylko taki mały problem. Chyba źle wrzuciłem spolszczenie, bo jednak mam parę nieprzetłumaczonych rzeczy. Pomieszało się też coś ze slotami. 
 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael A więc tak, ze screena z głównego menu widzę że nie masz zainstalowanej łatki 0.01 - jeśli łatka jest prawidłowo zainstalowana to w menu pod logiem "Call of Clear Sky" będzie napis MOD VER 1.6.2+patch 0.01, link do niej jest w zakładce Linki na pierwszej stronie no i jak ją wypakujesz to trzeba ją wrzucić do folderu z modem lub do folderu content - szczerze mówiąc nie wiem do którego dokładnie bo autor nie podał gdzie dokładnie trzeba to wrzucić, a jak zobaczyłem, że plik patcha to archiwum w formacie db0 to sobie wypakowałem zawartość i wrzuciłem do gamedaty bo od razu tłumaczyłem zmiany w plikach tekstowych także kto się podejmie zagrania w moda musi sprawdzić w którym dokładnie folderze musi być plik łatki, a jakby ktoś się podzielił informacją po wrzuceniu do którego folderu patch działa to dopiszemy w pierwszym poście :). No i cały pic polega właśnie na tym że ten patch zmienia m.in wygląd tekstury menu ekwipunku na inną usuwając te napisy w grażdance no i naprawia poważny błąd który później zablokuje Ci rozgrywkę także wrzuć patcha i wszystko będzie na swoim miejscu i powinno wyglądać wtedy tak: 

  Pokaż ukrytą zawartość

P.S A co do osiągnięcia "Pionier" nie zwracajcie na nie uwagi, nie wiem czemu, ale jest ono od samego początku gry w PDA i nie wiem za bardzo jak się go pozbyć, a mod nie posiada systemu osiągnięć z Zewu Prypeci więc stwierdziłem, że jak nie da rady go stamtąd wywalić no to je przetłumaczę, żeby nie wisiał tam napis typu ui_achievment coś tam coś tam.

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli folder content, jakby ktoś mógł to niech dopisze w zakładce linki albo instalacja, że zawartość patcha wrzucamy do folderu content ;) 

@Agrael Taa nie można zarzucić temu modowi że jest paskudny, ale gdyby był bezpośrednim portem z Czystego Nieba to zapewne by był, na szczęście autor przeniósł potrzebne lokacje z Anomaly 1.5.0 i zachęcająco to wygląda dlatego się podjąłem właśnie tłumaczenia bo jeśli dla kogoś świat Stalkera jest nowy i chciałby zacząć od podstawek, ale szukał by czegoś milszego dla oka niż oryginał CN to ten mod myślę ,że jest dobrą alternatywą :) Autor pisał mi, że skoro już stworzył coś takiego to postara się poprawiać i naprawiać wszelkie błędy o jakich będzie mu wiadomo więc będę śledził temat moda na bieżąco i w razie potrzeby aktualizował tłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem właśnie info o patchu. 

Wylotów, póki co nie miałem, ale strasznie upierdliwa jest wojna frakcji w tym modzie. 
Nie za każdym razem pomaga włączanie i wyłączanie AI. Czyli póki autor moda nie upora się z tym problemem, to najlepszym rozwiązaniem jest nieprzyłączanie się do frakcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Taa...Cały pic polega na tym że oryginalny skrypt który odpowiadał za wojnę frakcji w CN nie działa na silniku Zewu dlatego autor wrzucił okrojonego z kilku opcji fraction commandera, dziwne to trochę bo za pierwszym razem jak przechodziłem moda to FC działał jak trzeba, a jak robiłem drugie podejście żeby sprawdzić czy autor coś z tym zrobił w patchu to już nie chciało to działać jak za pierwszym razem, koniec końców udało mi się obsadzić wszystkie miejsca na bagnach bez włączania i wyłączania AI(miałem cały czas wyłączone) tyle że bawiłem się opcjami ekspansja, obrona/broń i zgrupuj. Jak brałem ekspansje to zajmowali kluczowe i mało kluczowe miejsca np kościół i stanowisko na drodze przy kościele gdzie w oryginalnym CN stalkerzy nie zajmowali tego miejsca ale nie zawsze się spawnowali, najbardziej pomagało zgrupuj, ale jak już przejąłem punkt to musiałem czekać, aż oddział do niego dotrze. 

Najprostszym sposobem jak ktoś lubi wojnę frakcji jest mieć koło 10k rubli przy sobie i po przejęciu punktu spawnować sobie oddział w tym miejscu(koszt chyba 900 lub 1000 rubli) a jeśli komuś zależy na samej fabule to tak, najlepiej nie dołączać do żadnej frakcji po opuszczeniu bagien, ale czy autor coś z tym zrobi to nie wiadomo.

Bym zapomniał, jak dojdziesz do Doliny Mroku i dostaniesz od Czechowa misję na odbicie anten to może się zdarzyć że oddział wolnościowców i najemnicy się nie zespawnują, mi pomogło wczytanie zapisu z przed rozpoczęcia tej misji i wtedy się pojawili, ale tą misję robiłem na wersji 1.6.1 i autor twierdził że naprawił to w 1.6.2, ale czy rzeczywiście to zrobił to nie wiem, Welesa niby też naprawił a nie działa :p 

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Poszedłem za twoją radą i przywołałem sobie oddziały w najbardziej potrzebnych punktach. Frakcja Renegatów przestała istnieć:

  Pokaż ukrytą zawartość

Jednak jest jeden problem. Zauważyłem, że po przybyciu na Kordon wciąż jestem członkiem Czystego Nieba. Lebediew nie ma żadnego dialogu, jeżeli chodzi o opuszczenie frakcji, a więc Bandyci będą z góry wrogo nastawieni. Można jakoś to zmienić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zwinny Coś musiało ci się pomieszać. W zwykłym Czyste Niebo Szrama po opuszczeniu Bagien automatycznie odchodzi z ich ugrupowania. Jest Najemnikiem. 
I nie trzeba dołączać do samotników. Jest to wybór gracza. Główny bohater po wylądowaniu na Kordonie jest automatycznie neutralny wobec wszystkich frakcji ( prócz monolitu, renegatów i wojskowych oczywiście.. ) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie mogę odpalić tego moda , czarny ekran .Pojawia się menu gry i dalej czarny ekran i wiadomość coś o karcie wideo ,że nie obsługuje .

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022  Cytat z loga: " ! Unable to find Software\GSC Game World\STALKER-COP\ in registry ! Player name registry key (InstallUserName) not found ! ".

W rejestrach systemu brakuje ci informacji o tym, że miałeś kiedykolwiek legalnie zainstalowaną grę ZP. Mod tego klucza w rejestrze wymaga.

Jest na to rada, komenda dodawana do skrótu pulpitowego, ktoś kiedyś ją podawał, ale jej nie mam. Może jak to przeczyta, poda na nowo. Jak nie on, to ktokolwiek znający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Taa też miałem tak samo jak przed wypuszczeniem tłumaczenia sprawdzałem bagna, wyszedłem na kordon i też byłem cały czas przypisany do czystego nieba przez co nie mogłem z bandytami pogadać, za to pierwszy raz jak grałem na poprzedniej wersji moda to było tak jak powinno, opuściłem bagna i Szrama nie był już członkiem CN i wszyscy byli neutralnie nastawieni. Ale nie wiem o co tu chodzi w sensie czy coś się pomieszało przez FC czy autor coś pomieszał.

Jak na razie autor za bardzo się w wątku na ap-pro nie udziela, ale ja i jeszcze jeden gość staramy się wyłapywać ewentualne błędy i dawać mu znać w temacie, żeby wiedział przy czym grzebać, aczkolwiek zanosi się na to że jeśli chodzi o etap gdzie przechodzimy przez podziemia agropromu będzie trzeba zmieniać render na oświetlenie statyczne i tyle bo mod wykorzystuje bezpośredni port mapy z Czystego Nieba. Na forum GSC wyczytałem, że wylot do pulpitu powoduje tzw Volumetric Fog czyli w bezpośrednim tłumaczeniu mgła wolumetryczna czyli ten konkretny efekt w tym konkretnym pomieszczeniu i sąsiadującym z nim korytarzem widoczny na zdjęciu ze zwiastuna CN:

  Pokaż ukrytą zawartość

No i cała afera wokół tego polega na tym, że ten efekt był użyty tylko raz w całej trylogii tylko w tej konkretnej lokacji i tylko jeśli używało się DX10, później w procesie tworzenia Zewu Prypeci  GSC napotkało problemy z przeniesieniem tego efektu na DX11 bo powodował wywalanie X-Ray'a i zrezygnowali z niego przez co prawie każdy mod który używa tego wariantu podziemi(w większości zamkniętego) wywala do pulpitu jak ktoś używa DX11 i wywalać będzie i jedyny sposób żeby przejść dalej to zmiana na oświetlenie statyczne, w późniejszych modach ich autorzy edytowali lokacje i usuwali ten efekt przez co była grywalna na każdym renderze, daliśmy znać autorowi i zobaczymy czy poszuka wersji która nie używa tego efektu i ją przeniesie czy oleje problem:062:

Edytowane przez Szczepan9205
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Zainstalowałem Zew i gra się uruchamia ,tylko nie mogę wybrać w menu np.poziomu trudności ponieważ nakładają się na siebie różne opcje. Jak jakoś uruchomiłem to wylot z takim logiem. Dodam ,że grałem trochę w tego moda po rusku i było ok nie miałem takich problemów chyba.

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Edytowane przez kanon1022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Wszystko spakowałem tak jak powinno być wrzucone do głównego folderu z modem to znaczy folder gamedata i localization wrzucasz do głównego folderu z modem tam gdzie są foldery content i engine więc jak wrzucisz wszystko poprawnie to powinieneś mieć foldery content, engine, gamedata i localization w głównym folderze z modem wtedy spolszczenie jest poprawnie zainstalowane.

Jeśli chodzi o łatkę to jej zawartość czyli plik patch_0.01.db0 - nie kopiujesz całego folderu "patches" i wrzucasz do głównego folderu moda tylko kopiujesz sam plik co jest w tym folderze i wrzucasz do folderu content i wtedy powinno wszystko chodzić jak należy bo wydaje mi się aczkolwiek nie jestem pewny że actor_hud_15 to będzie miało coś wspólnego z HUD-em tylko nie wiem czy ekwipunku czy tym głównym który pokazuje tylko sloty i amunicję oraz krwawienie, uszkodzenie pancerza itd...Autor zmienił wygląd menu ekwipunku w tym patchu 0,01 więc jeśli masz źle wrzucony patch to może wywalać błąd.

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 Dzięki tak zrobiłem i na razie działa ,problem był jak wrzuciłem laucher_data ze  folderu spolszczenie.  Masz może plik actors. i system. można jakoś wypakować tego moda i czym. Masz może grę skonfigurowaną jak powinno być mógłbyś jakoś to podesłać , jeszcze jedno pytanie czy można grzebać w plikach moda np: odporność zwiększyć i inne .

Edytowane przez kanon1022
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 No to dobrze że działa :) plik actor.ltx mam, ale pliku system.ltx już nie bo on jest spakowany w archiwach .db. Można pliki .db wypakować używając tego:

  Pokaż ukrytą zawartość

Wiadomo, ściągasz, wypakowujesz i potem z folderu content bierzesz archiwum .db które chcesz wypakować a jeśli potrzebne Ci konkretnie pliki actor.ltx i system.ltx to wystarczy że wypakujesz plik configs.db0, a żeby go wypakować to kopiujesz go sobie, wklejasz go do folderu z unpackerem i klikasz plik CS_full_unpack, pojawi Ci się okienko i i parę linijek, czekasz aż wyświetli Ci się linijka na końcu której będzie "Press any key to continue" wtedy klikasz byle jaki przycisk i okienko się zamyka i masz wypakowane archiwum .db, tylko pamiętaj żeby zawsze zaczekać aż pojawi się ten napis to będziesz miał pewność że się dobrze wypakowało.

Edytowane przez Szczepan9205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kanon1022 Dziwne, ważne żeby nie wrzucać unpackera tam gdzie są wszystkie pliki db moda bo dostanie pie**olca i nie będzie wiedział co ma wypakować tylko plik .db który chcesz wypakować do folderu z unpackerem, najlepiej jak unpackera sobie na pulpit wypakujesz i potem tam będziesz wrzucać pliki które chcesz wypakować, Ogólnie wypakowanie zajmuje dłuższą chwilę w zależności od tego który plik wypakowujesz więc zacząć się martwić że napis się nie pojawia powinieneś dopiero jak się nie pojawi po 5-10minutach bo też zależy kto jak szybki komputer ma od tego jak szybko się wypakuje.

No ale na wszelki wypadek wrzucę Ci tu plik actor.ltx:

actor.ltxPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.