Skocz do zawartości

Misery


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

misery-cover.jpg

Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 16.01.2012 r.
Autorzy: Misery Development Team
Autorzy spolszczenia: @Trikster, @Plaargath, @Voldi i inni
Śr. długość rozgrywki: ok. 20 godzin


OPIS:

Spoiler

Czym dokładnie jest Misery? To modyfikacja do trzeciej odsłony S.T.A.L.K.E.R.-a, której głównym założeniem jest rozwinięcie gry w kilku aspektach. Prócz detali, jak nowe tekstury i zmieniona oprawa graficzna jest zauważalna poprawa wydajności, zwiększenie poziomu trudności oraz zmiana mechaniki gry. Podstawowym celem twórców było wrzucenie gracza w otoczenie tak mordercze i nieprzyjazne jak to tylko możliwe i zapewnić im praktycznie tylko jeden cel: przetrwać.


Dodatki: 

  • Tryb "Dark Mod".

Wprowadza kolejny czynnik, który będzie trzeba brać pod uwagę, gdy decydujecie się na wyprawę w głąb Zony: permanentne zagrożenie promieniowaniem, gdy słońce jest nad horyzontem. Wybierając tryb mroku, stajecie przed wyborem: czy wolicie zginąć od promieniowania za dnia, czy zostać zabitym przez mutanty podczas nocy?

  • Tryb "Kot".

Znacząco zmniejsza poziom trudności, dzięki czemu jest on odpowiedni dla mniej doświadczonych graczy. Wprowadzone zmiany to m.in. zwiększona odporność gracza na otrzymywane obrażenia, zmniejszona celność sztucznej inteligencji, częściej odradzające się artefakty i niższe ceny niezbędnego wyposażenia. W skrócie tryb "Kot" zawiera wszystkie cechy właściwe dla MISERY, ale jednocześnie sprawia, że rozgrywka będzie prostsza. 

Poradnik - [KLIK]

GALERIA:

Spoiler

misery3.jpg  ss_tracer_05-10-22_23-55-27_(zaton).jpg.320fd6d5560f7a83cc670091328fd5b5.jpg

misery4.jpg  misery.jpg

ss_tracer_05-11-22_22-31-36_(jupiter).jpg.536dec21973fb81f6ade1a4cec75cdaf.jpg  ss_tracer_05-11-22_22-31-12_(jupiter).jpg.5cdf85e389021c9e754ad6390ae5d5b2.jpg


INSTALACJA:

Spoiler

Kolejność instalacji: 

  • S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci 1.6.02
  • Mod ma wbudowany instalator. Wystarczy postępować zgodnie z jego wskazówkami. 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Spolszczenie: 

  • Nasz serwer - [KLIK]

Pozostali autorzy spolszczenia: @Pietia Chudy, @Mito, @Dziki Perun, @Azot, @bzykacz, @shael, @vandr


Źródła: appro.jpg  ejFj9IA.jpg

 

  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 grosze od Papaczosa:

Przed przeczytaniem poniższego, bardzo proszę koniecznie przeczytać opis znajdujący się pod tym linkiem, inaczej dalsza część może momentami brzmieć bez sensu:

PRZECZYTAJ TO: http://www.stalkerte...ne-pracuje-sam/

No, to teraz historia i geneza "Nędzy" (bo tak najlepiej przetłumaczyć tytuł tego moda) staje się dla nas zdecydowanie wyraźniejsza. Po przeczytaniu wywiadu z autorem moda, wiemy dokładnie, czego się spodziewać. Nie będzie to nic nowego, jest to WERSJA ROZWOJOWA MODA "I WORK ALONE" przyprawiona bardziej smutną atmosferą, ogólną biedą z nędzą w zonie oraz ponad dwudziestoma nowymi rodzajami broni. Żadnych zmian fabularnych, nowych zadań, czy nowych schowków w nim nie uświadczymy. Myślę, że mod będzie klimatyczny, ale podobnie jak "Call of Pripyat Complete" czy "Call of Pripyat Reloaded" będzie to modziwo najbardziej interesujące dla osób grających po raz pierwszy, ewentualnie po raz drugi, ale po dłuuuuugiej przerwie. To oczywiście tylko moje zdanie, bo może się okazać, że autor moda tym razem swoją pracą po prostu nas powali na kolana (czego niestety nie udało mu się w "I WORK ALONE" - tam więcej było szumu w zapowiedziach, niż wyszło z nich w realu).

No ale oddajmy głos autorowi moda, bo ja się jak zwykle rozgadałem :rolleyes:.

Tłumaczenie z angielskiego: Papaczos

P: Co kryje się za historią produkcji "Nędzy"?

O: Ceano wykonał świetną robotę przy skompilowaniu ogromnej ilości niesamowitych modów do Zewu Prypeci. Potem udostępnił kilka fajnych opcji pobrania tej kompilacji. Swój mod nazwał "Wołanie z Prypeci" i ten mod to jest wielka rzecz. Wziąłem to wszystko i dodałem "Absolute Nature", "Absolute strukture", "SCOP Realistic", "Variation Mod", "Alundaio's various AI Mod v1.07", "Sclera Musical Addon" oraz dodałem wiele swoich własnych treści i zmian, aby dostosować całość do własnych upodobań. Nazwałem go modem kompilacyjnym "Pracuję Sam" . Kiedy "Pracuję Sam" doczekał się wersji 1.2 był już bardzo stabilnym i konsekwentnym w treści modem, z którego jestem bardzo dumny. Potem zdecydowałem się dalej rozwijać go na kanwie nowego pomysłu, który nazwałem "Nędza".

P: A jaka jest koncepcja i pomysł "Nędzy"?

O:Po kilkakrotnym przejściu "Pracuję Sam" zacząłem potrzebować czegoś więcej. Czegoś bardziej wymagającego, z jeszcze bardziej dramatycznymi warunkami i otoczeniem. Z jeszcze silniejszym poczuciem otoczającego nieszczęścia, stawiającego twarde warunki dla przetrwania. Zainspirowany takimi filmami jak "The Road", czy "I am legend" oraz grą komputerową "Metro 2033" wpadłem na pomysł stworzenia "Nędzy". Minimum zasobów, a jednocześnie strasznie zła pogoda, która utrzymuje się przez prawie cały czas. Ładna, słoneczna pogoda będzie rzadkim, ale niezwykle radosnym doświadczeniem. Chciałbym także zwiększyć ilość broni w zonie.

P: Komu spodoba się ten pomysł?

O: Każdemu, kto lubi duże wyzwania, nawet wymagające rozstrzygania pewnych dylematów moralnych, gdy dochodzi do sytuacji braku niezbędnych zasobów, takich jak żywność, woda i amunicja. A wszystko to w ekstremalnie ciężkich warunkach. Myślę też, że każdy będzie chciał pobawić się nowymi broniami.

P: Ja już grałem w wersję 1.2 "Pracuję Sam". Czy ten mod może mi zaoferować jakieś nowe doświadczenia?

O: Jeżeli chodzi o podstawową rozgrywkę, to nie. Natomiast w sensie bardziej wymagającego i zróżnicowanego środowiska gry i trudnych warunków, to tak (gra jest trudniejsza niż "Pracuję Sam")

P: Co będzie zawierała "Nędza" w porównaniu z "Pracuję Sam" wersja 1.2?

Q: "Nędza" to specjalne wydanie "Pracuję Sam" w wersji 1.2, co oznacza, że zawiera wszystko to, co jest zawarte w "Pracuję Sam" 1.2. Jednakże wiele aspektów gry zostało poprawione, zmienione i/lub zoptymalizowane aby stworzyć atmosferę biedy i bardziej dramatyczne tło dla samej rozgrywki. Ale "Nędza" zawiera również NOWINKI w porównaniu z "Pracuję Sam"1.2 na przykład ponad 20 nowych broni.

P: A jakiś przykład jakiegoś "zmienionego aspektu gry"?

O: Lunety broni, czy lornetki będą teraz zasłaniały wszystko, za wyjątkiem tego, co przez nie widzisz. Oprócz tego mogą wyglądać na brudne, lub mogą mieć małe pęknięcia na szkłach.

P: A co dokładnie zawiera mod?

O: Przeczytajcie o tym TUTAJ (link do zawartości - praktycznie zgodnej z "Pracuję Sam" wersja 1.2 - przyp. tłum.)

P: Poprawiałeś bronie w kierunku realizmu. Czy broń będzie teraz bardzo potężna po zastosowaniu ulepszeń?

O: Nie. Wszystkie bronie są domyślnie tak ustawione, żeby ulepszenia po prostu przyzwoicie poprawiały ich właściwości.

P: Dlaczego pogoda w "Nędzy" nazywa się "Niepowtarzalny AtmosFear"?

O: Podstawowy system pogodowy bazuje na AtmosFear, ale mod wprowadza ponad 35 zmienionych tekstur nieba i horyzontu, specjalnie stworzonych dla tego projektu. Także zachowanie samej pogody będzie przeprojektowane.

P: Czy będziemy mogli sami edytować, łączyć lub dodawać dodatkowe mody na wersję końcową "Nędzy"?

O: Dodanie innego moda może spowodować nadpisanie stałych plików folderu gamedata - ale ja tak skryptowałem swój mod, aby w wielu przypadkach używał plików alternatywnych - to może doprowadzić do niechcianego łączenia plików, a w konsekwencji do błędów i wylotów. Łączenie, zmienianie lub edytowanie danych moda będzie możliwe tylko na własne ryzyko, bez zadnego wsparcia, czy wskazówek z mojej strony.

P: Czy wydasz wersję z angielskimi dialogami i bez dynamicznego HUD?

O: Jestem zawsze otwarty na konstruktywną krytykę, która mieści się w ogólnej koncepcji moda. Przykłady zmian, które wymieniłeś prowadzą donikąd i z tego powodu na pewno ich nie wprowadzę. Pliki moda są otwarte dla przyszłej edycji opartej na tym, co ludziom się podoba, lub czego na przykład nie lubią. To może być dynamiczny HUD, pociski smugowe, pole widzenia, lub cokolwiek innego... Takie edytowanie będzie jak najbardziej mile widziane w tym modzie, ale nie będę się angażował w jakiekolwiek wskazówki dla moderów.

P: A co z błędami czy wylotami w "Nędzy"?

O: Jeżeli mieliście problemy grając w "I Work Alone", to najprawdopodobniej będziecie ich również doświadczać w tej wersji, ale wprowadziłem trochę usprawnień, aby pozbyć się paru błędów. Miewałem wyloty na WinXP, ale żadnych na Windows7...

P: Czy "Nędza" zadziała z wersją Steam Zewu Prypeci?

O: Nie zrobiłem nic w kierunku zapewnienia kompatybilności z wersja Steam. Wiem jednakże, że zostało potwierdzone, iż mod ten jest sam z siebie kompatybilny z wersją zakupioną przez Steam.

P: A jakie są wymagania systemowo/sprzętowe moda?

O: Możecie spodziewać się nieco niższych FPS niż w "I Work Alone" w wersji 1.2. Jeżeli w niego nie graliście, podaję tutaj przykład wydajności na komputerze testowym:

Windows XP, Intel Core i7 920 4x2.66GHz, 4 GB DDR RAM. nVidia GeForce GTX285 1 GB. DirectX 9.0c. Na nim osiągałem 40-60 FPS (niestety autor nie podaje, w jakiej grał rozdzielczości - przyp. tłum)

ZALECANE: Win7 z 6 GB RAM. Miałem wyloty spowodowane brakiem pamięci na WinXP, ale żadnych na Win7.

P: Czy będziemy mogli zgłaszać swoje sugestie na temat moda?

O: Ależ jak najbardziej! Podczas rozwoju moda będę poświęcał czas na każdy jeden komentarz lub sugestię wrzuconą na stronę "I work Alone", jak też na stronę domową moda.

P: Jaka jest oczekiwana data premiery "Nędzy"?

O: Piątek 13 Stycznia 2012

P: Jakie osoby otrzymają podziękowania za pomoc w powstaniu tej produkcji?

O: Ceano, Cromm Cruac, Kaplan994, Rvsty, Bioshocker, Loner1, Derranged, imperialreign, Angrydog, Darkenneko, Gtzz FeLa, Alundaio, Vandrerer, TheSmurth + timnwells, Blakluma, Xero350, DrHaggiz, Nerfwaffle, Davidme. Użyto niektórych dźwięków i tekstur broni z moda Modern Alpha autorstwa Nemesis7773 i jego Zespołu, a także z Arsenal Mod dla Cienia Czernobyla autorstwa Dester'a and Zereset'a.

Z poważaniem

N.Aaroe

No cóż, to jeszcze tylko 3 dni i jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pobierzemy, odpalimy i zobaczymy, jak bardzo "atmosferyczny" będzie ten mod. Ja na pewno to zrobię :thumbsup:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, dzisiaj mamy Piatek 13 Stycznia 2012 - MISERY stała się faktem - właśnie zacząłem ściągać. Mimo zaangażowania w Geonesis, dam MISERY godzinkę, albo dwie, żeby "niuchnąć" tego obiecywanego klimatu. Wrażeniami podzielę się wieczorem (download jest duży, ma 1.2 GB). Ponieważ N. Aaroe dotrzymał słowa co do terminu wydania, myslę, że można by już ten mod przenieść do działu modów już ukończonych dla CoP.

WAŻNE: Na forum gry od rana padały pytania "Czy to jest wersja Beta?" - a odpowiedź autora była zawsze taka sama - "Nie, to jest pełna, dopracowana wersja moda".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pisałem dzisiaj rano. Niuchałem nie 2, a 7 godzin i było to niuchanie super przyjemne. Powiem tak:

- mod bardzo stabilny, nie miałem ani jednego wylotu

- działa na polskiej wersji jak najbardziej, trzeba będzie natomiast przetłumaczyć angielskie opisy nowych broni i amunicji

- mod mnie POWALIŁ - pisałem wcześniej i w tłumaczeniu "Pracuję Sam" i w zapowiedziach "Nędzy", że nie za bardzo mi się "Pracuję Sam" podobało i nie spodziewam się zbyt wiele po nowej produkcji. Nie mogłem się bardziej pomylić, Tu już nie tylko o grafikę chodzi (która wymiata, i "CoP Complete" to przy tym mały pikuś). Atmosfera, podkreslona cmentarną wręcz muzyką jest niesamowita. Jest smutno, brudno, nędznie i ponuro. Dokładnie tak, jak zapowiadał autor. Na początku mamy możliwości wyboru jednej z trzech klas wojowników: snajpera, zwiadowcę i szturmowca. Każda postać ma troszkę inne warunki fizyczne i umiejętności. Gra jest piekielnie trudna. Bez przerwy czegoś brakuje, handlarze nie kupują uszkodzonych broni, a za "nówki" płacą kopiejki. To samo z artefaktami. Ciągle jesteśmy głodni i spragnieni. 100% zdrówka to może przywrócić doktorek w bazie - apteczki to tylko czasowe "łatanie" ran. Działają dobrze artefakty np. Kulebiak powieszony na pasku na 5 minut też przywróci nam 100% zdrowia. Naprawdę klimat jest niesamowity. Nie ma wprawdzie odchyleń od oryginalnej fabuły, żadnych kwestów poboicznych, ale to nic. Naprawdę warto w to zagrać - koniecznie na poziomie "Mistrz" (zresztą dostępne są tylko dwa - "Weteran" i "Mistrz" właśnie :thumbsup:)

- co równie ważne: w rozdziałce 1280x960 na moim sprzęcie (Win7 64bit Home, 4GB RAM, Phenom II X4 3,4 GHz + nVidia 550Ti) wszystko fruwało ze świstem, w przeciwieństwie do Sigerousów (które i tak uwielbiam)

- ja daję temu modowi 8,5 na 10 (a jak autor poprawi drobne "oszybki" to nawet 9 na 10)

Naprawdę zachęcam wszystkich - ściągnijcie i wypróbujcie, bo naprawdę warto :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Gram w tego moda od 2 dni i dźwięki snorka mnie rozbroiły dosłownie :geek: Idę sobie a tu jak by jakieś roboty z tych chińskich bajek, JIIIIIIAAAAAAA, DŻŻŻŻ, ASDAQWEE RWQRE, ha ha hah. NA zabicie zombie potrzeba koło 10 naboi 5,62 lub 4 strzały z bliska, śrutówką. W zamian poległe truchło ma przy sobie 7 naboi, i jak tu żyć ? Znaleźć apteczkę graniczy z cudem, choć cuda się zdarzają a apteczka w MISERY nie. Większość czasu biegam z 3 kreskami życia. Na wielki minus jak dla mnie należny zaznaczyć brak strzałek na mapce mówiących gdzie mamy się udać. Na pewno znajdą się tacy którzy powiedzą że to plus, ale nie dla mnie. Mod typowo dla hardcorowców, stawia na sztukę przetrwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo nie wiedziałem. Mi ta pierwsza wersja (obecna) bardzo przypasowała, płynniej chodzi niż SGM, a balans i tryb "hardcoru" bardzo mi się spodobał - na mięsacza normalnie zużywałem magazynek z Pm a tutaj conajmniej 5-6 magazynków na pojedynczego osobnika. Klimat mroku i ponurości też zrobił na mnie niesamowite wrażenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod świetny kto nie grał niech zasysa, a kto nie ma zamiaru niech przepadnie :thumbsup: .

Mod klimatyczny i od samego początku dający potężnego kopa w rzyć.

Grafika oraz płynność świetna. Bugi rzadkie i marginalne. To jest prawdziwa Zona ,a nie jakieś cukierkowe bzdety :smile: .

Co do zombi i amunicji to uważnie celować w głowy one są specjalnie tak zrobione aby mieć dużo HP i szybką regeneracje. Ma to na celu zmusić gracza do strzału w głowę.

Na pijawki i inne ścierwo polecam AKM i 7.62×39mm. Nie ulega 9x39 a jest tańsze i powszechniejsze.

Eh dobre wspomnienia mam z tego moda i naprawdę polecam. Pamiętam jak za pierwszym podejściem snajperem pod Skadovskiem mnie 2 dziki zaatakowały i do mosina zostały mi 2 pociski ,a Gsh-18 mi cholery w bagno wytrąciły i byłem na skraju nędzy :),

Wskazówka jeszcze jedna dla snajpera i zwiadowcy:

-Snajperem wypatrywać bandytów i zdejmować ich z dużej odległości 1 strzał na nich starczy a czasami niezły łup się trafi(AKM, RPG!!)

-Zwiadowcą z gruntu to samo tylko w nocy z bliska używając broni cichej/noża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kpuc tutaj pancerz nie istnieje :) Możesz mieć pancerz + hełm ale trafienie z jakiegokolwiek pocisku ppanc(tudzież zwykłym też ale to już mocny pancerz wyłapie) w dajmy na to serce/płuco kończy się zgonem. Wystarczy jakaś zbłąkana kula lecąca 700m przebijająca pancerz i trafiająca w pompkę abyś się przekręcił. Nawet Exo lekko zwiększa tylko szanse na przeżycie...(Ja nosiłem dla szpanu i żeby mieć większy udźwig) 9x18 +P+ przebija hełmy więc strzeż się APSów :). A i poczekaj na ochronę tej grupy zbierającej dane dla naukowców kiedy z wioski naraz 10 zombi leci, w tym exo. PS: A głowy podziurawiłeś? 2 szybkie trafienia w głowę to maks.

Edytowane przez Ganges
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Próbowałem CoP Complete, ale czasy ładowania gry są dla mnie nie do przyjęcia (na naprawdę mocnym sprzęcie).

Jeżeli chcesz grać w mody o zapomnij o sprzęcie i czasach ładowania..to nie oryginalna gra gdzie pliki są optymalizowane do max. Mody jednak to super sprawa z odpowiednim podejściem.

N Soljanka ładuje się dwie minuty na średnim kompie, a i tak masa ludzi w nią grało bo jest tego warta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Co do czasów ładowania przesadziłem, tylko za pierwszym ładowaniem jest ono długie, poźniej śmiga już pięknie. Jeżeli o samo misery chodzi to popróbowałem ale jest dla mnie zbyt trudny, poczekam na wersję 2.0 może coś zmieni. Tymczasem gram w Call of Prypiat Complete. Ale wzdycham do Misery z racji jej pieknej grafiki i klimatu, tylko ten poziom trudności... jak dla mnie zabójczy.

Edytowane przez Straszny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka dni powinno wyjść v2! Najbardziej dopieszczony mod do CoPa jaki będzie :D, może nie ma dodanych map czy misji itd. ale grywalność powinna podnieść się dość dużo nawet w stosunku do v1. Teraz to na freerun można się pobawić w "symulację" życia w Zonie. Kurde jak przeniosą wydanie na wrzesień to niech ich dundel świśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie ma dodanych map czy misji itd. ale grywalność powinna podnieść się dość dużo nawet w stosunku do v1.

Byle tylko nie ułatwili za bardzo, bo to trudność przecież była głównym urokiem tego moda (oczywiście po muzyce i super-ponurej, ale niesamowicie klimatycznej grafice)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.