Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, gawron napisał(a):

W przypadku repacka wystarczy do gamedata/configs/text wrzucić cały folder pol

@gawron @Szczepan9205 @tom3kb

pomogło ale...

15 godzin temu, gawron napisał(a):

i do niego ze zgodą na zamianę skopiować pliki z analogicznego folderu spolszczenia.

tego nie robiłem. tylko folder pol od gawrona wkleiłem na zamianę, niby działa, menu jest normalnie ale nie wiem jak gra, zaraz obadam

PDA

 

ss_cez137_08-16-23_11-07-36_(zaton).jpg

ss_cez137_08-16-23_11-07-29_(zaton).jpg

https://www.youtube.com/watch?v=2wfKiVlsE_4 😂

pograne, teraz mod sie wgl nie włącza

Problem rozwiązany, muszę od nowa włączyć kompa żeby uruchomić moda, pamiętam że niedawno w którymś modzie też tak miałem, chyba w SGM 2.2 Gunslingerze, nie wiem dlaczego tak się dzieję, dialogi są normalne

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 Bo @gawron wrzucił Ci cały folder pol z oryginalnymi plikami spolszczenia Zewu Prypeci, żeby mieć całość to musisz teraz na nie wrzucić jeszcze pliki spolszczenia Na Rozdrożu 2 (tylko te, które są w folderze pol bo resztę np. gameplay, sctipts itd. już wcześniej wrzuciłeś wrzucając spolszczenie).

Jak mnie pamięć nie myli to ja miałem problem z włączaniem NR2 jeśli ustawiłem DX11 czyli rozszerzone pełne oświetlenie dynamiczne. Ale jak ustawiłem to samo tylko w wersji DX10 czyli przedostatnią pozycję na liście renderów to zaczął śmigać. 
W takich przypadkach pierwsza sprawa to upewnienie się, że na pewno usunąłeś z bin ten plik pctrlchk.dll, żeby mieć pewność, że w ogóle będzie próbować się uruchomić, a nie wisieć w menedżerze zadań jako nieaktywny proces. A druga sprawa to jeżeli włączył się, ustawiłeś sobie ustawienia i nagle przestał się włączać to pierwsze co robisz to usuwasz user.ltx i ustawiasz wszystko od nowa z tym, że np. z innym renderem, opcją graficzną zaznaczaną kwadratem lub suwakiem o klik w dół. Ja pamiętam jak w Edycji Rozszerzonej Złego Towarzystwa jeden suwak przesunięty o 1 klik za daleko powodował mi wyloty dopóki nie znalazłem dobrego ustawienia. Trochę czasu Ci zajmie znalezienie odpowiednich ustawień, ale niestety tak trzeba 😛 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205

 

2 godziny temu, Szczepan9205 napisał(a):

Ale jak ustawiłem to samo tylko w wersji DX10 czyli przedostatnią pozycję na liście renderów to zaczął śmigać. 

miałem ustawione statyczne, z rozpędu nawet tego nie zauważyłem , zmieniłem na DX10 i bez zmian, nic się nie dzieje, ustawianie zgodności i administratora też nic nie daje, również skasowanie z menadzera nic, 0 reakcji

Udało się uruchomić za którymś razem kasowania silnika w menadzerze, obraz się poprawił a raczej rozjaśnił bo było strasznie ciemno no i zaczął lagować momentami

dialogi i napisy tak wyglądają

ss_cez137_08-16-23_11-21-48_(zaton).jpg

ss_cez137_08-16-23_11-22-07_(zaton).jpg

ss_cez137_08-16-23_11-23-12_(zaton).jpg

Edytowane przez cez137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137 A co ja napisałem na początku poprzedniego posta? Że teraz musisz wypakować sobie gdzieś spolszczenie Na Rozdrożu 2 i jego pliki z folderu text/pol skopiować i zastąpić nimi te co masz w folderze z modem w text/pol 🙉🙉🙉 Jak je zastąpisz to będzie wszystko jak należy. Zresztą porównaj sobie zawartość folderu text spolszczenia i folderu pol od @gawron to zobaczysz różnicę w ilości plików - dlatego Ci na początku brakowało tekstu i miałeś jakieś ui_mm - bo brakowało Ci reszty plików, a miałeś tylko te co są częścią spolszczenia - jak będziesz miał je wszystkie w folderze pol to wtedy będzie jak należy....

Dodatkowo piszesz, że udało Ci się uruchomić za którymś razem kasowania silnika w menedżerze... A napisałem Ci wyżej, żebyś usunął jeden plik .dll z bin to będzie startował za każdym razem tylko co najwyżej się wysypywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 czyli od nowa 😄

7 godzin temu, Szczepan9205 napisał(a):

usunąłeś z bin ten plik pctrlchk.dll,

 

7 godzin temu, Szczepan9205 napisał(a):

usuwasz user.ltx i ustawiasz wszystko od nowa z tym, że np. z innym renderem,

o to Ci chodzi? nie, tego nie zrobiłem, z DXami to u mnie raczej nigdy problemów nie było no chyba że w opisie było takie zalecenie to wtedy się stosuje, a jak nie ma to zwykle mam DX11 i wszystko śmiga, ale tak jak wspomniałem już zmieniłem na 10kę a jutro pobawię się tymi plikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cez137Nie, chodzi o to, że jak usuniesz pctrlchk.dll to każdy mod oparty na Zewie powinien Ci startować chociaż do menu za każdym razem bo na Win7 i Win10 Zew potrafi właśnie mieć problem ze startem jeżeli się tego pliku nie wywali - wtedy proces xrEngine.exe wisi sobie w menedżerze nie zużywając żadnych zasobów PCta, ale gry nie uruchamia.

Z usuwaniem user.ltx chodzi o to, że jeżeli odpalisz już raz moda, ustawisz sobie swoje ustawienia grafiki, gry i sterowania, a przy próbie ponownego uruchomienia moda np. wysypie się przy wczytywaniu lokacji lub nawet przed wczytaniem menu to już jest dla Ciebie znak, że jakaś opcja może być ustawiona zbyt wysoko i powoduje problem, aczkolwiek masz PCta lub laptopa dość podobnego specyfikacją do mojego PCta, więc ten mod powinien Ci ruszyć, albo na DX10, albo ewentualnie jeśli to laptop to na DX9 .

Z drugiej strony co jak co, ale moja matula ma w swoim dość przestarzałym już laptopie procek dość podobny do mojego i5 7400, GTXa 1050 4gb, 8GB ramu i czysty Zew Prypeci bez żadnych modów o dziwo na tym lapku działa w 60PFS jedynie na DX9 i na średnio-niskiej grafice i renderze DX9 mimo, że system korzysta z GTX'a - dlaczego? Nie mam pojęcia bo patch z neta do ZP na używanie przez X-Raya 4gb RAM zamiast domyślnych 2 niewiele pomaga , ale to akurat laptop więc może procesor lub RAM powodują tzw. "bootleneck", który przekłada się na procesor, na RAM i kartę graficzną ograniczając ich możliwości przez co trzeba zejść z ustawieniami jeszcze niżej niż się wydaje patrząc na rekomendowane wymagania podawane przez GSC - trzeba pamiętać, że starsze laptopy mimo fajnych numerków wydajnościowo i tak pozostają w tyle za stacjonarnymi PC, a jeżeli masz stacjonarnego PCta no to sam nie wiem co może powodować u Ciebie problemy - albo zasyfiony system, albo przestarzałe sterowniki, a jeśli masz wszystko aktualne i dbasz o porządek w systemie to nie wiem czemu masz takie problemy z większością modów bo to nie pierwszy raz jak zgłaszasz jakieś problemy. 

Jeżeli z kolei korzystasz z laptopa no to musisz pamiętać, że ludzie, którzy mają stacjonarne PC-ty z I9tkami, 32GB ramu i RTX'ami 4090 też mają problemy, żeby uzyskać 60PFS w modach do Stalkera, aczkolwiek to już nie jest kwestia sprzętu tylko ograniczeń X-Raya i czasem chyba nawet 64bitowy silnik nie rozwiązuje tych problemów...

  • Super 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szczepan9205 

12 godzin temu, Szczepan9205 napisał(a):

jak usuniesz pctrlchk.dll to każdy mod oparty na Zewie powinien Ci startować chociaż do menu za każdym razem bo na Win7 i Win10 Zew potrafi właśnie mieć problem ze startem jeżeli się tego pliku nie wywali - wtedy proces xrEngine.exe wisi sobie w menedżerze nie zużywając żadnych zasobów PCta, ale gry nie uruchamia.

aha wszystko jasne, czyli to usuwam

A co do reszty, aktualnie to na dysku mam zainstalowane obie części NR i NR2, mody rzadko kiedy mi sie od tak wysypują, raczej zwykle to mam problem z ich w ogóle uruchomieniem, przynajmniej ostatnio, tu bym się raczej niczego nie doszukiwał, taki jest i tyle, na dysku raczej porządek, co jakiś czas robie skan ccleanerem albo innym, czyszczę rejestr itp, sterowniki też raczej aktualne, z resztą windows daje mi znać o aktualizacjach, nawet i w tym tygodniu ją zrobiłem bo coś tam już przebąkiwał, gram na PCcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem spolszczenie i... Działa. No, bo jak ma nie działać? 

Instalujemy Zew Prypeci z patchem 1.6.02, dodajemy wypakowane pliki z modem (do pobrania z Yandexa), a więc gamedata i bin, a na to spolszczenie w formie gamedaty. 

ss_daniel_08-19-23_10-26-25_(mainmenu).jpg  ss_daniel_08-19-23_10-29-23_(zaton).jpg

Dla tych, którzy korzystają z repacka jest proste rozwiązanie. Wrzucam połączone spolszczenie z plikami (spolszczenie ZP), które dodał @gawron:

 

Prosiłbym tylko dać znać, czy wszystko działa, jak należy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie wie ktoś jak poradzić sobie z takim wylotem:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : out_of_memory_handler
[error]File          : xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 348
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Out of memory. Memory request: 1051053 K
 

stack trace:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek 25 Ten błąd zazwyczaj jest w logu jak grze braknie pamięci do wczytania się czyli... Próbujesz grać na za wysokich ustawieniach - pierwsza sprawa - Na Rozdrożu 2 nie działa (a przynajmniej u mnie nie chciał) na najwyższym renderze czyli rozszerzonym pełnym oświetleniu dynamicznym (inaczej DX11) - spróbuj uruchomić na przedostatnim na liście (to będzie DX10) i może wtedy ruszy, a jak nie to zostaw tak czy tak DX10 i baw się suwakami dopóki nie przestanie się wywalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z zadaniem dla Weliara czy jak mu tam, mam iść zabić kontrolera, ale anomalia blokuje przejście, z dialogu z nim wynika że on tą anomalie miał osłabić żebym mógł tam wejść co nie ma miejsca, a może gdzie indziej jest wejście? na foto miejsce wejścia, gdy przekraczam siatkę teleportuje mnie na górę do innego pomieszczenia, o co tutaj chodzi?

ss_cez137_08-21-23_15-08-26_(zaton).jpg

ss_cez137_08-21-23_15-08-37_(zaton).jpg

ss_cez137_08-21-23_15-10-31_(zaton).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2023 o 10:38, Agrael napisał(a):

Prosiłbym tylko dać znać, czy wszystko działa, jak należy. 

@AgraelWrzuciłeś spolszczenia na odwrót.
 

Spoiler

mango.jpg.146bdd2454a7cd605f2902a2a65e4d7b.jpg

mangov2.jpg.5c0e2e68459272c82a4ecf8ec7b327f0.jpg

Link do działającego spolszczenia >

Zapomniałem, że tak można dodawać. Spolszczenie NR2+ZPv2.zip

Edytowane przez LisKot
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2023 o 22:17, Agrael napisał(a):

@LisKot Już jest. 

Dzięki, że zauważyłeś, że coś jest nie tak z tym spolszczeniem, które dodałem :) 

W dniu 21.08.2023 o 15:55, LisKot napisał(a):

@cez137 W budynku jest kilka teleportów. Ten poprawny jest chyba w toalecie.

W dniu 21.08.2023 o 15:15, cez137 napisał(a):

jest wgl jakieś zakończenie ?? bo jako ostatnie zadanie to zrobiłem ze znalezieniem schowka wojskowego. pomocy. pisze brak aktywnych zadań

 

 

W dniu 21.08.2023 o 15:15, cez137 napisał(a):

 

 

W dniu 21.08.2023 o 15:55, LisKot napisał(a):

@cez137 W budynku jest kilka teleportów. Ten poprawny jest chyba w toalecie.

 

sorki źle napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.