Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Стронглав to legendarna pijawka. Można ją ochrzcić mianem "arcypijawki". W każdym razie tak został ten mutant przetłumaczony w Oblivion Lost Remake 2.5 przez naszych tłumaczy. Później pojawiła się w Przestrzennej anomalii i W Potrzasku. 

Ja bym proponował pozostać przy "Strongław". Choć sam do końca nie jestem pewien, jak poprawie powinien się ten potwór nazywać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobiony plik gamedata/scripts/xr_effects (przez który wylot mam) i podczas uruchamiania się gry jest widoczne menu, klikam nowa gra, rusza wczytywanie, ale po paru sekundach jest wylot z takim logiem: 

Spoiler

[error]Description   : ....e.r. - zew prypeci\gamedata\scripts\xr_logic.script:648: attempt to index global 'xr_effects' (a nil value)

Ten kopia to rus wersja. Porównywałem oba pliki i nie widziałem błędu. Może ktoś to rozszyfruje?

Problem rozwiązany. Błąd był, bo nieopatrznie dałem cudzysłów w nazwie Stacji antenowej Krug. Po usunięciu, wszystko działa poprawnie.

xr_effects.script xr_effects — kopia.script

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod przetłumaczony (myślę, że wszystko), ale nie mogę nieco przetestować, bo po jakimś czasie wywala do pulpitu. Wina broni, bo gra nie może znaleźć rangi broni - raz takiej, a raz innej. Zależy z jakiej w pobliżu ktoś strzela do mutantów lub innych przeciwników. Dam ostatni log wylotu:

Spoiler

[error]Expression    : res!=-1
[error]Function      : get_rank
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\ui\Restrictions.cpp
[error]Line          : 34
[error]Description   : cannot find rank for
[error]Arguments     : wpn_sks

Proszę o radę, bo nie da się grać, by choć trochę potestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Pobiorę go na szybko i rzucę okiem bo na stalker.pl kiedyś poruszali podobny wylot i się okazało, że broń opisaną w wylocie trzeba dopisać do plików mp_ranks.ltx i death_generic.ltx. ale nie robiłem tego nigdy, więc jak pobiorę moda to rzucę okiem na pliki i zobaczymy czy to błąd, którego nie da się naprawić czy może się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności to trzeba sprawdzić czy broń w ogóle ma jakiś swój model w grze, czy ma swój plik .ltx w weapons itd., czy jest w tym deaths_generic wpisana, a ten plik mp_ranks możliwe, że gra czyta oryginalny z Zewu Prypeci z archiwów .db - autor dodał NPC-om nową broń, nie dopisał jej gdzie trzeba i stąd wyloty, aczkolwiek to są jedynie moje domysły 😛 
Zawsze alternatywą taką na szybko, żeby dało się grać jest po prostu edytowanie plików character_desc i zabranie tego SKS-a tym NPC-om, którzy mają go dopisanego i zastąpienie go jakąś inną bronią np. SWU czy SWD- wtedy to wyeliminuje błąd i potencjalnie wylot, ale za to NPC nie będą biegali z SKSami tylko z inną bronią niż domyślnie autor to zaplanował 😛 

 

@metek58 Otwórz sobie na szybko character_desc_general, wyszukaj frazę wpn_sks i zmień ją na wpn_svd i zobacz czy nadal będziesz miał wylot. Teoretycznie powinno pomóc ci na wylot, żebyś mógł przetestować spolszczenie bo rozwiązanie takie na stałe, żeby zachować SKSa na razie nie przychodzi mi na myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Na rozdrożu jedynce, plik deaths_generic jest mniejszy, niż w dwójce. Może tam zapomniano dopisać bronie? A może gra zasysa z podstawki jakieś bronie, które mod nie przewiduje i stąd kolizje? Zaznaczam, że broń z loga (po wylocie) nie widnieje w deaths_generic. próbowałem dopisywać, ale jest tam przy innych "nimble = true" i też tak dawałem, a jak szukałem nazwy w weapons, to widziałem snag i nie wiem, co to za znaczenie przy tych dopiskach. Je nie ogarniam tego.

Jeśli nie rozwiąże się tego problemu, to wyjdzie na to, że darmo się nad tym projektem pochylałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Tego z jedynki autor raczej nie przenosił do dwójki, prędzej stworzył nowy. Wątpię, że zasysa z podstawki - wyglądają jak z jakiejś starszej paczki STCoP (może 3.3, albo 3.4?), a w Zewie SKSa przecież też nie było. Nimble i Snag to są angielskie ksywki Żwawego i Sęka - tu raczej chodzi o to, że wypisane przy nimble true oznacza, że Żwawy sprowadza nam na zamówienie wypisane bronie, a Sęk reaguje na zamówioną przez nas broń (wypisaną) przy wychodzeniu ze Skadowska, a jeżeli snag było dopisane do nazwy broni np. wpn_ak74u_snag to chodzi o kałasza, którego w podstawce daje nam Sęk po tym jak odzyskamy jego pojemnik z rozpadliny przy stacji benzynowej. 

Tu problem leży gdzieś indziej, ale nie mam za bardzo pomysłu gdzie. Podeślij mi w wolnej chwili ostatni zapis jaki masz przed wylotem, spróbuję podłubać choć wątpię, żebym coś wydłubał 😛 

Tu by może @Demosfen coś poradził bo od czasu pierwszej wersji Dead Sky mocno tam rozwój najnowszej idzie do przodu, broni przybywa to może on będzie miał jakiś pomysł lub napotkał się z podobnym problemem 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by tu tęższej głowy, żeby to rozgryźć. Może @kondotier by zagrał na rus podstawce (bo chyba ma taką), czy też wywalałoby u niego. Wyloty są tylko (jak na razie) podczas, gdy ktoś lub coś ginie od postrzału z broni. Jeśli by nie wywalało na rus podstawce, to wina byłaby w naszej podstawce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58Taa tylko Kondotier pisał, że z internetem jaki teraz ma będzie mu ciężko pobierać mody. Ja pobrałem wersję samodzielną, więc tak jak mówiłem - mogę sprawdzić co będzie u mnie - instalator wersji samodzielnej jest całkowicie po rosyjsku, więc obstawiam, że to co się instaluje to też stricte rosyjska podstawka.

Tylko tak jak pisałem - przydałby się Twój zapis z przed wylotu - przechodzenia moda po rosyjsku się podejmować nie będę bo mało co zrozumiem 😛 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Sprawdzę. Niby wszędzie gdzie szukam piszą, że wystarczy do tego pliku mp_rank.ltx dopisać broń podaną w wylocie i powinno pomóc na taki typ wylotu. Pliku oczywiście razem z modem nie ma bo to jest raczej plik podstawki, rzadko wykorzystywany przez modderów, ale może w tym przypadku jeśli też będę miał wylot to dopisanie coś da - mam na dysku rozpakowany configs z rosyjskiego ZP to się pobawię, a nuż uda mi się to naprawić 🙂 Dam znać jeśli coś zdziałam lub ewentualnie znajdę jakieś alternatywne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za post pod postem, ale... Odpaliłem mod - nie chodzi na DX11 także DX10 to maksimum no i... Twój zapis Metku nie chciał się wczytać, ale że cała akcja z Kapitanem jest na samym początku prawie to sprawdziłem i u mnie poszło bez problemów... Z tym, że u mnie żaden z monolitowców, ani stalkerów nie miał przy sobie i nie strzelał z SKSa. 

Rozumiem, że Ty pobierałeś mod w formie gamedaty i bin wklejanych na podstawkę, a nie tą wersję samodzielną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Niestety, ale o mojej pomocy musisz zapomnieć. Przenoszenie programów i modów rozpoczęto jak już byłem daleko od mojego kompa i zaczęły się problemy. Zjadło mi wszystkie .exeki w grach i mimo zachowania się skrótów pulpitowych gry się nie uruchamiają. To samo z posiadanymi modami.  Tylko raz, ruszył ZP, ale po nocnej przerwie zawisa przy uruchomienieniu. Aby w coś zagrać, muszę spróbować na repackach. Może się uda. Inaczej dupa chlup i po graniu. A modów uruchamianych na podstawkach nie ruszę. Żal. :boli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Na polskiej podstawce mod w formie gamedaty działa bezproblemowo, dla sprawdzenia z SKS-a załatwiłem paru stalkerów - wszystko jest w porządku. Niestety tak jak u @Szczepan9205 Twój zapis się nie wczytuje, po prostu wywala grę bez konkretnego loga. Pobiegam trochę po Zatonie, spróbuję postrzelać z "nietypowych" pukawek i sprawdzić jak to idzie stalkerom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba ja mam coś nie tak. Czyżby spolszczenie powodowało kolizje? @Meta obiecała przerobić filmiki z intro na pl, ale mogę wrzucić polonizację Tobie @gawron i @Szczepan9205 na PW. Jeśli to u was będzie wywalało jak u mnie, trzeba będzie szukać powodu w polonizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@metek58 Niekoniecznie musisz mieć coś nie tak, po prostu ani mnie, ani Gawronowi nie zespawowało monolitu lub samotników z SKSem, podejrzewam, że gdyby zespawnowało to moglibyśmy mieć ten sam problem co Ty. Jeżeli o mnie chodzi to odkopałem się trochę z zaległych "projektów", więc mogę wrzucić, odpalić grę od nowa i sprawdzić co się podzieje. Tym bardziej, że Na Rozdrożu już ograłem, jestem w trakcie przechodzenia "Questu Krima", więc mogę się pobawić 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron, czy teraz, co wyżej napisałeś, grałeś na polonizacji? Czy jak dodałeś polonizację, miałeś wylot i musiałeś dopisać SKS-y, czy poszło normalnie? Jeśli trzeba grać z jakimś plikiem z poszerzoną listą broni, to podrzuć ten plik/pliki, wypróbuję u siebie. Zastanawia mnie fakt, dlaczego mój zapis wywalał u was obu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, metek58 napisał(a):

czy teraz, co wyżej napisałeś, grałeś na polonizacji?

Dopisałem SKS-y grając ze spolszczeniem, tylko dla sprawdzenia, czy ta broń w rękach NPC-ów spowoduje jakieś problemy. Nic takiego nie miało miejsca, przynajmniej na Zatonie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.