Skocz do zawartości

[Gothic II: Noc Kruka] Kroniki Myrtany: Archolos


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.12.2021 o 21:40, Ignachinio napisał:

No chyba żeby ktoś tutaj z obecnych zechciał pomóc? ;)

Brak wpisów pod tym postem sprawia, że wygląda to tak jakby nikt pomocy @Ignachinio nie zechciał udzielić. Otóż zrobiłem wszystko na PW co w mojej mocy, by takiej pomocy udzielić, niestety bez powodzenia.

Bardzo zastanawia mnie problem @Ignachinio. Przypomnę, że ja w mojej rozgrywce żadnych problemów nie miałem. Tylko, że ja grałem jako szermierz w Gildii Kupieckiej, a @Ignachinio dołączył do Straży. Zostawiłem sobie zapis i spróbuję zagrać jako Strażnik. Zobaczymy czy i ja będę miał taki problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko @smox jakby ktoś poratował zapisem z rozmowy w klasztorze jako strażnik to byłbym wdzięczny.

Na tą chwilę nawet nie wiem, czy grać jeszcze raz i czy te błędy wyskoczą czy nie.

No nic. Twórcy obiecali patcha który to naprawia poczekam. :)

@smox mówił, że to już końcówka gry wiec źle nie jest ;)

Dzięki za chęci pomocy.

Mogą zajrzeć na te fora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ostatnimi czasy zamiast w Kroniki Myrtany grać, to szykuje się do świąt, a jak coś gram to co-op z 6 letnim bratem w Lego Hobbit. 😄

W fabule jestem w trzecim rozdziale, po zdobyciu towarów dla Corteza, a jeszcze będę chciał ogarnąć kilka pobocznych misji. 

 

I fakt, najlepiej szukać rozwiązań na Bractwie, albo na Discordzie Kronik Myrtany. W święta spróbuję znów trochę pograć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kroniki Myrtany nie przestają mnie zadziwiać. Ot, drobny szczegół - pisma. Jest ich mnóstwo, a nierzadko dzięki przeczytaniu wszystkich tomów danej księgi możemy zyskać na stałe kilka dodatkowych punktów many lub życia. 

20211226222412_1.jpg

Swoją drogą, nawet nie zostałem jeszcze obywatelem, ale samo poznanie miasta zajmuje trochę czasu. 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie ukończyłem to dzieło także postaram się napisać parę słów od siebie.

Moda oceniam bardzo wysoko, choć moja przygoda z modami do tej serii jest bardzo ale to bardzo skromna. Jednakże ogrom pracy włożonej przez twórców plus połączenie świata, G1, G2NK oraz G3 czy nawet G4(tak dla mnie jest w kanonie) jest tam świetnie zrobione. Wyspa oddaje nam wszystko co mogło by nam dać radość z gry. Mnogość przejść, questów często u tych samym npc to daje nam największe możliwości.

Graficznie mod też nie leży. Po zainstalowaniu dodatków (polecam każdemu) miasta wygląda świetnie.

Dodanie wielu opcji takich jak tworzenie run, pisanie kowalstwo i nie tylko powoduje, że tak naprawdę nigdy się nie nudzimy.

Inna sprawa to kontakt z twórcami, zgłaszanie błędów i pomoc. Powiem tak, życzyłbym sobie i nam tutaj wszystkim aby taki kontakt i pomoc miał każdy z nas. O której to by się do nich nie napisało to zawsze odbierałem od nich szybko odpowiedź, szybką rzeczową a to, że co chwilę mamy nowe patche ;) to jak dla symbol tego, że ekipa dba o nas i o to co stworzyli.

Są oczywiście też minusy i plusy w takim modzie

UWAGA SPOJLER NIE GRAŁEŚ W MODA/NIE UKOŃCZYŁEŚ JAKO STRAŻNIK/WODNY KRĄG to nie czytaj żebyś potem nie płakał, że coś ci powiedziałem a sam chciałeś odkryć.

Spoiler

Teraz już konkretnie. Mod jak dla mnie jest bardzo łatwy i bardzo intuicyjny w zasadzie prowadzi nas za rączkę od początku do końca (ja miałem tylko raz sytuację gdzie ze względu na zły opis zadania nie wiedziałem o co chodzi). Niestety pod koniec gry tak naprawdę mając już wykute bronie pokroju ostrze magiczne czy magiczną kuszę to żaden przeciwnik nie jest dla Ciebie groźny.

Zakończenie kolega @smox napisał mi, że będę rozczarowany i powiem szczerze jestem. Czuje niedosyt. Co prawda filmik rodem z Stalkera (pewnie twórcy też grali ;) ) jest mega fajny ale sam ostatni level który jest bardziej liniowy niż niektóre rozdziały w Gothic 4 Arcania. Sprawiają niedosyt. Co prawda żaden przeciwnik nie ma z Tobą szans ale prosiłoby się aby jeszcze coś tam jeszcze dodać.

Samo zakończenie też jest dziwne a historia w nim opowiedziana słaba. Wodny krąg nie opłaca się wcale nic Ci to nie daje. (Chyba że idzie uratować Kassela w twierdzy i wtedy mamy jakiś inny filmik) Ale wycieczka do Górniczej głównego bohatera sensu nie ma. Wielki bohater walk i nagle idzie do kolonii?

Nie wiem może ktoś tutaj mi napisze czy jako strażnik też tak to się kończy ale ogólnie jest to słabe.

Miałem wrażenie, że tak jak cała historia była mega fajnie łożona tak końcówka była pisana na szybko na kolanie.

 

Tyle. Moda polecam każdemu kto lubi to universum.

Ja doszedłem do 57 poziomu w grze spędziłem ponad 201 dni a  w realu 103 godziny i uważam, że ich na nic nie zmarnowałem.

Także jak ktoś się waha to polecam.

  • Dodatnia 4
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, metek58 napisał:

Czy zrobił ktoś miksturę z receptury Dagoberta? Jeśli tak, to jak to uczynił? Czyli skąd, jak i co...

Z czym masz problem Mietku? Wydaje mi się, że wszystko jest czytelnie rozpisane krok po kroku. 

Tu masz opis z poradnika -

Spoiler

Po skoku budzimy się w Klasztorze Magów Wody. Gadamy z Riordianem i dowiadujemy się o przepisie, o pomoc z którym pytamy potem Anę. Gadamy z kim się da i wracamy się przespać. Następnego dnia gadamy z Aną, która przebiera nas w szaty nowicjusza. Idziemy za nią, chowamy się wśród skrzyń, po czym wchodzimy do laboratorium, przeszukujemy regały i otwieramy skrzynię zwojem, a w niej znajdujemy recepturę. Wracamy z nią do Riordiana i idziemy spać. Teraz dostajemy od niego listę rzeczy, które musimy zdobyć

Moździerz - Dostaniemy go od jednego z nowicjuszy przy winogronach. Gdy będzie on startował w zawodach, musimy rzucić czar spowolnienia na jego przeciwnika (znaleźliśmy w skrzyni wcześniej). Teraz odchodzimy z miejsca zdarzenia i wracamy po jakimś czasie po odbiór moździerza.

Kociołek - W kuchni w piwnicy spotkamy nowicjusza, który nie będzie go chciał oddać po dobroci. NIE POJAWIA SIĘ ON W EKWIPUNKU
Używamy zwiększenia potwora na szczurze, po czym zabieramy wielki kocioł.

Miary alchemiczne - W jednym z magazynków w piwnicy używamy zwoju światła, a następnie przeszukujemy worki, gdzie znajdujemy miarki alchemiczne.

Alembik - W jednym z magazynków w piwnicy. Drzwi są zamknięte, ale obok jest kratka, przez którą przechodzimy przemianą w chrząszcza.

Almanach - W bibliotece w piwnicy musimy odpowiednio uporządkować książki na półkach.
Jedną z nich trzeba ściągnąć z półki czarem Telekinezą, który znajdziemy w regale "Magia".
Astronomia - Półka "Astronomia"
Bitwa o Varant - Półka "Historia"
Bestiariusz - Półka "Fauna"
Mądrość Bogów - Półka "Religia"
Vengardu świt - Półka "Literatura piękna"
Dar od bogów - Półka "Magia"

Teraz wracamy z wszystkim do Riordiana i kładziemy się spać. Po obudzeniu się rozmawiamy z Aną i nowicjuszem. Teraz wracamy na piętro i wchodzimy w interakcję ze środkowymi drzwiami, a następnie pytamy Anę o klucz. Teraz pozostało nam przyrządzić miksturę, a raczej zlecić to Anie:

Pół butelki mleka

Szczaw królewski

Trzy korzenie lecznicze

Ziemny aloes

Smoczy korzeń

Dwie łyżki miodu

Teraz pijemy eliksir i mdlejemy, rozmawiamy z Aną, a zadanie się kończy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta mikstura nie daje czegoś na stale, tylko jest do zadania? Mi chodziło o to, czy ta mikstura jest do zrobienia, jak inne, co po spożyciu dodają punkty na stałe.

Bo spora ilość cennych składników jest tam do dodania.

Dzięki, @smox, myślałem, że ten przepis przyda się do nabicia jakich punktów na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ignachinio To prawda, sporo jest tych ciekawostek. 

Znalazłem kolejną. Pamiętacie Sundera ? Jest najemnikiem na usługach gildii Araxos. Reszta w spoilerze, żeby nie popsuć komuś zabawy z tym zadaniem. 

Spoiler

Posłaniec jest martwy, ale jeżeli pójdziemy do tego lasu w III rozdziale, to.. 

20220108161448_1.jpg

A na koniec mały żarcik :) 

Beliar złapał maga, rycerza i najemnika. Mówi im: "Macie mi przynieść jakąś broń!". 
Mag przyniósł magiczny zwój. 
Rycerz lagę. 
A najemnika nie ma.. 
Beliar mówi: "To teraz macie to sobie włożyć w dupę!"
Mag poradził sobie bez problemu.
Rycerz włożył i płacze, ale po chwili zaczyna się też śmiać. 
"Czemu płaczesz?" pyta Beliar.
"Bo boli".
"A czemu się śmiejesz"?
"Bo najemnik niesie topór dwuręczny!"

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się recenzja modyfikacji na stronie i w magazynie CD-ACTION. Szczerze mówiąc ocena jest dobra, jedynie mogę się przyczepić do tych dwóch minusów. :P

Po pierwsze: modyfikacja jest na bieżąco łatana, to aż dziw bierze, że pierwsze łatki były wypuszczane na dzień lub dwa po premierze produktu (a może nawet i tego samego dnia?). Które studio produkujące gry z najwyższej półki jest w stanie załatać szybko swój produkt bez obciążających internet aktualizacji?

Po drugie: "backtracking"... takie moim zdaniem czepianie się "na siłę", gdyż większość cRPG i nie tylko zawiera w sobie ten element, czasem jest po prostu dobrze ukryty i gracz praktycznie nie odczuwa "znużenia", bo zawsze coś ciekawego twórcy mu serwują. Podróżowanie z miejsca A do B lub C, a potem wracanie do punktu A przez D, to esencja gier oraz naszego życia, także się tego elementu nie pozbędziemy. ;P

 

Recenzja: https://cdaction.pl/recenzje/recenzja-kroniki-myrtany-to-jak-zaginiony-pelnoprawny-dodatek-do-gothica-ii

Edytowane przez Darrien
  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2022 o 14:44, ZapomnialemLoginu napisał:

Są jakieś wieści o wersji 1.2? Miała się pojawić kilka dni po premierze ostatniej (1.1.3) ale trochę się przeliczyli. 

Czyżby szykowali coś większego?

Nie sądzę, by szykowali coś większego. To zresztą nie są kolejne wersje, tylko patche poprawiające wykryte błędy o rozmiarze kilkanaście mb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie liczył na kolejną wersję 1.2 już raczej na 1.1.4 większość błędów już jest dawno naprawionych. Nic nowego nie ma do dodania. A i ekipa już się rozchodzi. W tym składzie nic więcej nie powstanie. Mod jest stabilny i każdy wraca do swojego życia.

Cieszmy się tym co mamy :)

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że mod jest w dobrym stanie ale uparłem się z tym czekaniem na wersję 1.2 bo i numer jakby większy i być może coś większego tam zmienili czy coś. Taka wymówka na dokończenie jednego tytułu, którego miałem porzucić dla Kronik. No to może w międzyczasie jak skończę z Kronikami to polska wersja Olympus 2207 wyjdzie z fazy beta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zwinny napisał:

Jest jeszcze ruski Returning, to chyba taka soljanka w świecie gothica, byle dłużej i trudniej 

Ja to tylko na Dzieje jeszcze czekam 

O Returningu można powiedzieć wiele dobrego jak i złego, choć nie powiem, chciałbym wrócić do niego, jak tylko ogram Kroniki i podstawkę na Steamie. 

I może zagram w Returningu jako mag ognia?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.