Skocz do zawartości

OP-2.1


OldMan

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ginie jakaś ważna postać questowa to mamy powiadomienie dźwiękowe i na ekranie wielki czerwony komunikat, że zginął stalker o ksywiie  np Wilk/Messer/Prapor itd.

 

Panowie macie jakieś porady odnośnie Biomas w pół-zach rejonie Bagien. Niedaleko chatki z kontrolerami.

Strasznie irytujący mutant, niby dwa strzały wystarczą, jednego na południu niechcący wypatrzyłem i ubiłem ale jest jeszcze pare. A wypatrzeć je nie jest łatwo.

Mają straszne oddziaływanie na postać i szybko się ginie.

Może znacie przybliżone położenie i ich liczbę.

Mam trochę granatów, w tym parę anomalnych ale rzucając w ciemno pewnie trochę mi zejdzie zanim je załatwię i namarnuję granatów.

Drugi jest chyba gdzieś w rejonie ławek, portu?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki :D Daliśmy radę Czapa żyje ale trzeba było trochę pobiegać.

Istnieją dwa sposoby walki z Biomasą :)

1. Gdy zbliżasz się do niej ekran robi się czerwony, i dzięki temu mamy namiar na stworka. Namierzamy go i likwidujemy strzałem albo dwoma (zależy jaka broń), zaleca się pozostawienie w plecaku rzeczy ważących mniej niż 50 kg wtedy możesz cały czas biegać i szybciutko stworka namierzamy. Ważne jest też szybkie wycofanie się ze strefy gdy ekran zaczyna świecić na żółto a odporność spada poniżej 40%. Wtedy uciekamy i czekamy aż na nowo ona wzrośnie. Podrzucam pomysł podejścia do chutoru nie od strony tej ścieżki którą normalnie się idzie ale od strony wody gdzie mamy szerszy teren bez zarośli i więcej widzimy. U mnie jedna biomasa leżała za domkiem w chutorze druga stała na wejściu a trzecia była za szopą na łodzie.

 

Spoiler

Istnieje jeszcze drugi sposób, włączasz nieśmiertelność namierzasz sobie te stworki zapamiętujesz lokalizację i wczytujesz jeszcze raz i biegasz już na pamięć od miejsca do miejsca :)

 

Edytowane przez Ignachinio
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wyżej pisałem o silnej latarce. Dla nieprzekonanych zestaw zrzutów bez niej i z nią.

ss_administrator_07-04-19_13-31-05_(l01_escape).thumb.jpg.7079bb101cc1a974ac55e21c6af144bd.jpg   ss_administrator_07-04-19_13-31-10_(l01_escape).thumb.jpg.3735076b6dd50a531a41c95b8bb5fba8.jpg

ss_administrator_07-04-19_13-35-25_(l01_escape).thumb.jpg.4236880efc09105551bd2f1d0517338d.jpg  ss_administrator_07-04-19_13-35-20_(l01_escape).thumb.jpg.bbb8c7d96de2671e808a9976d7805e53.jpg

ss_administrator_07-04-19_13-38-22_(l01_escape).thumb.jpg.899079c0c72364668418465b10d58926.jpg   ss_administrator_07-04-19_13-38-16_(l01_escape).thumb.jpg.56b3a7216fb1281fc13635451601f656.jpg

A poniższy zrzut, to dla porównania sceny dziennej z nocną i nocną latarkową.

ss_administrator_07-04-19_13-39-33_(l01_escape).thumb.jpg.7ca0117743627a0b53e1641614e7107b.jpg

ss_administrator_07-04-19_18-33-37_(l03_agroprom).thumb.jpg.5aa6b76ba8160adbf1f2ae17b7c2c867.jpg   ss_administrator_07-04-19_18-33-40_(l03_agroprom).thumb.jpg.8fdf0bac6bf6a36581443d83c53efd85.jpg

Fajnie zmieniony jest wygląd NPCów. Nie tylko ubiór, ale i twarze.

ss_administrator_07-04-19_16-21-23_(l03_agroprom).thumb.jpg.7a7a47ed0aafcf5d2e6ff571ad75abd0.jpg

Na Agropromie celowo najpierw poszedłem po dokumenty z INB. Tu muszę przyznać, że w stosunku do OP 2 spotkała mnie miła niespodzianka. Już NPCe z PMa nie zabijają przez pół mapy, a murowane czy betonowe ściany zatrzymują pociski. Choć nie w każdym miejscu. No i Ci NPCe w końcu mają przy karabinach granatniki podwieszane.

Podpowiedzcie mi jeszcze, bo zapomniałem, czy jest w OP  Czernobylska Dżuma i jak ją leczyć. Nadziałem się na kilka trupów z muchami i mój GB zaczyna kaszleć.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotierU Akima do kupienia jest antidotum takie zielono czerwone za 10tyś i ono chyba fabularnie jest potrzebne w pewnym momencie? Tak mi się kojarzy coś chyba z OP 2.0, że tam tak było? Ale czy to na dżume było czy coś to nie wiem.

Pamiętam, że ja je zdobyłem wcześniej i jak było potrzebne to od razu chapnąłem.

Ale czy tu będzie potrzebne to nie wiem.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi na temat śmierdzących trupów. Tak to jest, jak się ma w głowie szczątki dziesiątków modów. A może ktoś pamięta, w jakim modzie występowała ta Czarnobylska dżuma?

DODANO. Chyba skończę grę na Agropromie. Za wcześnie pochwaliłem autorów moda, za usunięcie absurdalnych rozwiązań. Przy PDA Kreta wybrałem rozwiązanie walką. Ale jeśli na wojaków nie działają nawet te specjalne granaty (Wysysacz ), a także inne, to zadanie tym sposobem na tym etapie gry jest niewykonalne. A nie mam ochoty szukać 20 butelek wódki, kiedy mam problemy ze znalezieniem jednej. Był oblotowy handlarz, ale cena butelki jest zaporowa. Wysprzedałem się do granic możliwości, a i tak nie mam nawet na połowę. A nie chcę korzystać z nawet czasowej nieśmiertelności. Taka gra mi nie odpowiada.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to zadnie z kretem długo wisiało na pda aż na spokojnie zebrałem, u żyły w DM za 3 konserwy jest flaszka 

Btw Mam już osiągnięcie Jurij Siemiecki, kończę fabułę shoca i na cea mi mocno skórę przetrzepali

Jak odzyskać miotacz ognia który wkręt mi ukradł? Oddałem mu do naprawy już dawno i nie ma jak odzyskać, to bug?

Edytowane przez Zwinny
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Wódka to na początku towar deficytowy, a na początku moda mamy w sumie kilka zadań, że trzeba znaleźć spore ilości więc nie ma co się śpieszyć z nimi.

W sumie dosyć szybko można je robić od momentu jak jesteśmy w Dolinie Mroku i mamy wymianę przedmiotów na wódę u Żyły wspomnianego wyżej. U mnie zadanie na pda Kreta też wisi jeszcze, nie próbowałem rozwiązywać go siłowo nawet w OP 2.0

 

@Zwinny a nie trzeba mu zdobyć jakichś części albo wódy żeby oddał po naprawie miotacz ;)

Ps. To późno dostałeś Siemieckiego :) ja to chyba w 13 dniu gry nawet za Bar wtedy jeszcze nie poszedłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co poniżej, to moje subiektywne odczucia po kolejnym spotkaniu z tym modem. Jestem pragmatykiem i tak oceniam nawet takie coś jak s.f. modów. Tak że jego zwolenników proszę o wyrozumienie.

Pograłem inaczej. Wszedłem do podziemi bez brania tego zadania i jak wróciłem, Kreta już tam nie było. Czyli że zadanie chyba przepadło i nie będę miał czegoś tam w nagrodę. Jak dla mnie subiektywnie, nie leżą takie zadania odkładane na "pojutrze". I dlatego mój stosunek do OP jest też subiektywnie niepochlebny. Jeśli po rzuceniu "Wysysacza" nie odbiegłem prawie do końca tunelu, to ginąłem. A NPCe będący tuż przy wybuchającym pozostawali żywi i w pełni sprawni.

Mod też zaskakuje zadaniami wciskanymi "na siłę". Celowo na Kordonie nie brałem zadania na poszukiwanie fotografa, ąby wziąć go nieco później. Jednak w podziemiach Agropromu przy znalezieniu jego trupa, zadanie zaskoczyło.

Jestem w barze, mam schowek na przejściu na Dzicz. Ale widocznie czegoś wcześniejszego jeszcze nie zrobiłem, bo nie ma na dzicz teleportu, nie ma schowka i nawet próba przejścia poza tekstury po przeskoczeniu przez płot koło krzyża lub jeszcze dalej, prawie przy teleporcie na MW też nic nie zmienia.

Uważam, że OP bez tych wszystkich sadystycznych utrudnień, byłby modem do grania przez wiele tygodni ( a może i miesięcy ), ale za to bardzo atrakcyjnym. I mam nadzieję  :052:  , że również OP 2.1 zostanie przez jakichś moderów przerobiony tak, jak NS została przerobiona na NS2016  :063: .

 

DODANO: Pytanie. Czy 30 AK które mamy dostarczyć dla Kuzniecowa, ma być pełnosprawnych, czy tez każdy stan techniczny jest dobry?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier Kret idzie w inne miejsce, chyba za bazę bandytów na DM. U mnie tak zrobił, ale zadanie wziąłem, więc tam poszukaj. Granaty anomalne są lepsze na mutanty, na ludzi używaj wybuchowych. Są takie Npc, którzy naprawdę dużo potrafią wytrzymać (specnaz, amerykańscy najemnicy). Na nich najlepiej tylko broń palna w głowę, będąc schowanym za winklem.

Ja biorę zadania wszystkie jakie tylko oferują, niektóre sobie wiszą dłużej niektóre krócej ale bez stresu nie ma się co spieszyć. Jedyne zadanie, którego nie wziąłem to jest właśnie to u Kuźniecowa na 30AK : D Bo moim zdaniem prościej jest zbierać papierosy z trupów i przenosić do schowka, bo taka nagroda jest właśnie za te 30ak, tak przynajmniej Kuźnia proponuję. Może będzie wolniej ale one właściwie są potrzebne tylko do zamówienia barmana, a tego z pewnością szybko nie zrobisz bo potrzeba też 200 wódki, którą wszyscy chcą i na każdym kroku będziesz się w jakiejś ilości jej pozbywał, ale wyjdzie się na prostą zapewniam.

Przejście z baru na dzicz otworzy się po jakimś czasie. Nie radzę schowków robić w takich miejscach przy przejściach. Na niektórych lokacjach sam byłem naocznym świadkiem jak randomowi npc przechodzą między lokacjami, nagle się pojawiając. Ja różne schowki sobie porobiłem na różnych lokacjach w ustronnych miejscach. W barze polecam zrobić w tym małym bunkrze za barem od strony wysypiska.

Edytowane przez Pure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, kondotier napisał:

Jestem w barze, mam schowek na przejściu na Dzicz.

 

2 godziny temu, Pure napisał:

Nie radzę schowków robić w takich miejscach przy przejściach.

Schowki z plecaków najlepiej zakładać przy głównych NPC, oprócz Woronina. Sidorowicz, Barman, Sacharow, Doktor w Prypeci. Założenie schowka kosztuje 1000 rubli + 500 rubli dziennej opłaty za pilnowanie, ale nic z nich nie zniknie. Można także wykorzystać wszelkie napotkane metalowe skrzynki, ale raz - potrzebny jest do nich zamek (można kupić u Akima), a dwa - mają bardzo małą pojemność. Oczywiście, w każdym schowku (skrzynka czy plecak) warto dodatkowo położyć nadajnik GPS.

2 godziny temu, Zwinny napisał:

Mam jeszcze pytanie, skąd wziąć fleszkę szaleńca? W pda nie ma opisu a sam już niepamiętam gdzie szukać 

Magazyny Wojskowe, chatka na przy jeziorku za polem minowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nieprecyzyjnie opisałem ten schowek przy przejściu na dzicz. To nie mój schowek, ale otrzymany od moda. Chyba z trupa. Trzeba go tylko zabrać. Pamiętam, że trzeba było włazić do niego poza teksturami. I ważne. Nie jest to schowek Kolekcjonera.

A o robieniu własnych schowków w bezpiecznych miejscach to wiem. Ale trudno zakładać schowki przy ważnych NPCach, skoro mod mnie ani kasą, ani znajdźkami nie rozpieszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.