Skocz do zawartości

Альтернатива 1.4 (Alternatywa 1.4)


Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba pamiętać, że wątek z bandytą jest specyficzny. Tak jak i w innych modach, walą do niego wszyscy za wyjątkiem współbraci i handlarzy. No i w barze w Rostoku jest 3 czy 4 wolnych stalkerów, którzy się wyłamali. A do Sidora trzeba docierać szerokim łukiem, albo wynieść wszystkich w wiosce.

Dlatego podpowiadając o lokalizacji itemów, trzeba koniecznie podawać za kogo się gra. Bo sporą część lokacji na początku gry, nasz protagonista w zależności od wyboru pokonuje w diametralnie różnej kolejności.

A tak przy okazji, na rus forum jest pokazana wypowiedź autora moda, niezbyt dobrze o nim świadcząca. Daję ją w oryginale, aby nie było że coś przekręciłem. Translator wam pomoże.

Spoiler

взялся за реализацию сюжета за бандита. На определённом этапе сюжет за бандита зашёл в тупик. Мне нужно было сформировать конечную цель персонажа за бандита. Те, которые напрашивались сами собой, мне не нравились. А те, которые подходили под концепцию Альтернативы, реализованы в трех параллельных сюжетах. Да, забыл упомянуть про сюжет за эколога, который был реализован за две недели.

Nie dokończony scenariusz bandyty. A ekolog zrobiony za dwa tygodnie. Miał tempo. Stąd bierze się pora liczba fiksów robionych przez graczy, mających wyeliminować przegięcia i niedoróbki. A jest ich sporo. Znam je z własnej gry i tych widzianych na filmikach. Mam te same co rus gracze. Najupierdliwszym jest wylot do pulpitu, przy próbie wejścia w opcję kontaktów podczas walki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjaśnienie przyda się wszystkim grającym, bo nie wiedząc o studni z żurawiem, samemu trudno to wyłapać.

Bez wiedzy kim się gra, z odpowiedzią ad.1 mogę nie trafić. Opis miejsca wymaga dokładniejszego opisu, bo służy nie tylko dla plakatu. Miejsce można znaleźć tylko po zrobieniu zadania na świat alternatywny, bo Przedzonie też musi być alternatywne. Aby niepotrzebnie nie ganiać w te i nazad, dobrze jest tam pójść dopiero po otrzymaniu od Kardana egzy Ekstremała. Daje ją po udanym uwolnieniu jego brata ba Jupiterze, a zadanie na brata dopiero po dostarczeniu mu wszystkich narzędzi.

Alternatywność Przedzonia możemy zmieniać teleportami w piwniczce i przy bramie ogrodu gdzie jest piłkarz. To na wypadek, jak idziemy do ukrycia, nie mając kombinezonu ekologa i pojemnika tlenowego.

Na alternatywnym Przedzoniu przy chałupach pomiędzy wejściem do baru a zawalonym tunelem pojawia się studnia z żurawiem, w miejsce takiej z kołowrotem w realu. Trzeba do niej wejść czepiając się końcówki żerdzi ( jak żerdź w górze, kursor na końcówkę i użyj, albo się koło nie ześlizgnąć, jak żerdź w studni ). W studni jest ukrycie Ekstremała z warsztatami do naprawy bez narzędzi, udoskonalenia egzy Eksremała i ładowania balonów tlenowych. Aby egzę udoskonalić, trzeba mieć ze sobą ubiór ekologa ( pomarańczowy ) i pojemnik tlenowy na 3min. Egza dostaje wtedy zamknięty obieg powietrza.

A plakat ma swoje miejsce na fragmencie ściany naprzeciwko warsztatu ulepszania.

Wyjście ze studni za pomocą załapania się na końcówkę żerdzi, albo po ściance studni pomiędzy żerdzią a cembrowiną.

Ad2 nie mam wiedzy, mod nie dał mi takiego zadania.

A u mnie w grze znów problemy, ale nie spowodowane przez moją grę. Tak jak wcześniej brakowało mi jednej Meduzy, tak teraz mod obdarza mnie ich nadmiarem. Za to mam problem z Grawi, a bez nich nie dostanę umiejętności hakerskich i sporo zadań wisi. Ale mogę jeszcze robić inne zadania.

Drugi problem, to postawienie plecaka pułapki. W miejscu gdzie mi mod wskazuje, znajduje się kabina ciężarówki zamiast kołka z opcją ustawienia. Ani pory roku, ani podgląd demorecordem kołka nie pokazały.

Wiele zadań przy grze bandytą, a szczególnie te ze snów, jest takie same jak przy ekologu. Staje się to pomału nudne tak, że zastanawiam się czy nie skończyć gry samemu przed czasem. Bo na 100% to one też będą niezmienne w pozostałych dwóch grach. A snów jest na tyle, że mógł je autor moda porozdzielać niepowtarzalnie na wszystkie cztery gry. Jeszcze trochę pogram i zobaczę co zrobię.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ukrycie Ekstremała.

        Mapa alternatywnego Przedzonia i miejsce studni .                             Studnia z żurawiem. Jest tylko jedna taka.

ss_fred_12-25-22_18-15-28_(lost_village).jpg   ss_fred_12-25-22_18-15-47_(lost_village).jpg

                    W studni.                                                                                     Drzwi do ukrycia.

ss_fred_12-25-22_18-33-28_(lost_village).jpg   ss_fred_12-25-22_18-33-48_(lost_village).jpg

                   Wygląd ukrycia.                                                                           Miejsce na ścianie.

ss_fred_12-25-22_18-16-57_(lost_village).jpg   ss_fred_12-25-22_18-17-15_(lost_village).jpg

 

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

Potrzebuję uzupełnienia do wpisu o teleporcie pod mostem na Zatonie. Potrzebny zrzut mapy z GG w miejscu teleportu i drugi z widokiem miejsca.

Sprawa poradnikowa.

W PDA mamy opis ile miejsc do spania znajduje się na lokacjach. Zostały jednak przeniesione w nietypowe zwyczajowo miejsca i są trudne do odnalezienia. Dlatego dobrze by było zrobić zestaw miejsc gdzie one się znajdują. Opis czasem mówi o kilku, a ja znalazłem jedno lub dwa.

Jak na razie to odnalazłem:

1. Przedzonie - dom namiar na który dają opryszki. Samodzielne znalezienie z opisu przy próbie otwarcia drzwi, ze klucz jest zakopany koło progu. Zadania na kupno domu w moich grach nie ma.

2. Kordon - wioska, druga chałupa z prawej od wejścia do wsi.

3. Wysypisko - wagon w hangarze.

4. Agroprom - pod ziemią włazem pomiędzy 4. dużymi zbiornikami w zakładzie. I w ukryciu Striełoka.

5. Bagna - strych budynku gdzie bywał handlarz bronią. Drugie w domku przystani łodziowej.

6. Bar - zaplecze barmana

7. Dolina Mroku - obok aresztu w piwnicy budowy. Podwójne działanie. Zwykłe spanie i sen proroczy.

8.  Jupiter - wieża Zulusa

9. Zaton - barka Noego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam coraz mniej ochoty na dalszą grę. Zadania do zrobienia rozrzucone po całej mapie i biegam jak kot z pęcherzem przy ogonie po pustych lub prawie pustych lokacjach. Do teleportera mam problem dotrzeć, bo mi do lepszego programu hakowania kompów brakuje 3. Grawi.

Na dodatek wcięło mi kwestowego enpeca. Chyba, że sam się teleportował na inną lokację i tam go poszukam. Na pewno nie zginął, bo brak trupa. A czy jest na miejscu innym niż powinien być nie mogę sprawdzić w Kontakty, bo ta opcja jest zabugowana i zaliczam pulpity. Ale nie tylko ja, bo rus filmujący mają to samo. A na dodatek kiedy Kardan po przyniesieniu mu narzędzi nie miał dialogu na uwolnienie brata, zajarzyłem że przy bandycie tego zadania być nie może, bo musiałbym rozwalić kumpli-bandytów. I ciekawy kombinezon Ekstremała pozostanie w marzeniach, a mój udźwig zrobi ze mnie słabeusza, jak zejdę do kolektora do Prypeci. Zobaczę jeszcze co będzie na Janowie, bo tam poprzednio miałem kilka innych, ale bez możliwości dodania zamkniętego obiegu.

Pytanie o ten teleport na Zatonie jest nieaktualne, bo go znalazłem. Na razie jest nieprzydatny, bo powiązany jest z zadaniem "Tрюм"- ( coś co jest bliskie dana ) na które jeszcze nie pora. Pogimnastykują się tłumacze nad prawidłowy spolszczeniem "Tрюм"a.

Problem z plecakiem-pułapką również rozwiązany. Tu autor moda zrobił mnie w konia, bo punktem wywołującym opcję stawiania nie był jak poprzednio kołek, ale boczne lusterko kabiny samochodu. Ale wymyślił miejsce.

ss_fred_12-25-22_18-59-50_(l05_bar).jpg

No i tradycyjnie kilka zrzutów, tym razem pejzażowych.

ss_fred_12-26-22_12-43-28_(zaton).jpg

Spoiler

ss_fred_12-26-22_11-52-57_(zaton).jpg

ss_fred_12-26-22_12-07-12_(zaton).jpg

ss_fred_12-26-22_11-53-11_(zaton).jpg

ss_fred_12-26-22_12-42-05_(zaton).jpg

ss_fred_12-26-22_13-25-14_(zaton).jpg

ss_fred_12-26-22_12-50-57_(zaton).jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mi się kończ ten rok. Powodem jest ukończenie moda z wątkiem za bandytę. Z tak pokrętną linią gry, chyba się w żadnym innym modzie nie spotkałem. Dał mi mod popalić i zmusił do korzystania z filmowych podpowiedzi i kilkukrotnego powtarzania gry z wcześniejszych zapisów. Ale pocieszającym było to, że robiący filmiki też momentami byli zagubieni i dopiero oglądający streamy podpowiadali im rozwiązania. Ale do rzeczy.

Po ugadaniu bandytów na ATP ( dialogi to albo niedoróbka, albo złośliwość autora )...                               ... pogadałem z Francem.

ss_fred_12-31-22_11-51-42_(atp_for_test22).jpg  ss_fred_12-31-22_12-15-25_(l13_pool).jpg

Mamy tu dwie możliwości:

Przy wyborze 1. Jest info od autora o wolnej grze.                                                         Przy wyborze drugiej, mamy finalne zakończenie.

ss_fred_12-31-22_12-16-00_(l13_pool).jpg    finał1.jpg

Ale w PDA mamy kupę nie dokończonych zadań.....                                                           .... oraz w plecaku kupę sprzętu na dalszą grę.

ss_fred_12-31-22_11-59-45_(red_forest).jpg  ss_fred_12-31-22_11-59-10_(red_forest).jpg

Nie pytajcie, czy będę ciągnął moda dwoma pozostałymi postaciami. Tyle tylko powiem, że podpowiedź autora aby zaczynać grę od ekologa i bandyty uważam za błędną. Moja propozycja, to zaczynać od tej postaci z jaką misją przybywa protagonista na Przedzonie, czyli za żołnierza. Po wykonaniu tej misji, niech popróbuje stalkerki, a dopiero po niej służby nauce jako ekolog i na konie niech zejdzie na psy i stanie się bandytą.

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU

@ZapomnialemLoginu  Tutaj odpowiem na pytanie zadane przez Ciebie na SB.

Gra bandytą jest o tyle specyficzna ( albo tyko u mnie tak wyszło ), że te wszystkie zadania które musiałem zrobić grając ekologiem, były nie do zrealizowania. Albo mod ma wstawiony restryktor, albo jest zabugowany. Nie wiem jak to było u steamerów, bo nie patrzyłem na ich grę, ale jechałem sam. Dopiero jak zaczęły się u mnie problemy ze znikającym kwestowym enpecem Francem, zacząłem podglądać. Logika tego wątku za bandytę jest dla mnie pokraczna. Zresztą sam autor moda napisał - jego wypowiedź przytoczyłem kilka wpisów wyżej - , że  ugrzązł w fabule moda, więc sam nie wie jak się rozwiąże ta gra.

Jedno jest pewne, że trzeba się trzymać "blisko" Franca i na etapie zmierzania do "klondajku artefaktów" nie należy się za bardzo obciążać zadaniami "pobocznymi", a gnać z Franzem do celu. Mod mimo wcześniejszych info o konieczności odpowiedniego się wyposażenia, jeśli go nie zdobędziemy, udostępni je nam po drodze gry.

Ale są odmienne rozwiązania. Dwóch różnych streamerów pokazało tę samą sytuację w kolektorach do Prypeci w różny sposób. U jednego, który szedł bez Dezertera, kombinezon ochronny i butle z tlenem były do znalezienia od razu na początku kolektorów. A drugi, który jak i ja, zabrał ze sobą Dezertera, bez trudu znalazł kombinezon, ale butlę z gazem musieliśmy pobrać u Dertera ( za darmo, bez ograniczeń ilościowych ). Tak samo daje nam amunicję. Ja szedłem z AK, to miał do niego ppanc. 

Ja z Dezerterem miałem ten problem, że gdy go chciałem po powrocie z zadania na Agro od razu doprowadzić do Franca, skutkowało to jego zniknięciem, choć na mapie przy podchodzeniu do budowy widać jego znacznik. Dopiero pozostawienie Dezertera przed restryktorem i rozliczenie zadania pozwoliło go doprowadzić.

A w wolnej grze, kiedy stajemy się hersztem bandytów - chociaż nazwanie tej grupy bandytami, to gruba przesada - mam do zrobienia 4 zadania. Są to cztery lokacje do zajęcia. Dwie już zająłem, ale co to daje nie mam pojęcia. Moje opryszki biegają jak poparzeni, likwidują to co w jest w rejonie pojawienia się i to wszystko.

A wykonywanie tych zadań przejęcia związane jest z bieganiem przez całą mapę, "okrężnymi drogami" przez puste lokacje po nową grupę. Pomiędzy tymi "przebiegami" starałem się wykonać zadania na umiejętności hakerskie, ale i jak przy ekologu mam problem z Meduzą. Innych artów zatrzęsienie, a jej brak.

Gra staje się nudną, bo to co mogę teraz zrobić, jest dokładnie tym samym co robiłem przy ekologu. Te same sny, te same zadania i te same problemy z grą. Tak z fabułą, jak i techniczne.

Tak mnie jak i streamerów gnębią pulpitowe wyloty bez powodu, jak i np. przy próbach otwarcia kontaktów. Są też wyloty, gdy świetny artefakt z mózgu mutanta jest zbyt duży teksturowo, aby umieścić go na pasie.

ss_fred_12-30-22_21-11-40_(l13_pool).jpg

Jego wartość też jest wysoka ( 10 tys ), ale przy próbie sprzedaży zamiast ta kwota powiększyć nasz stan posiadania, zmniejsza go o tę kwotę. Śmieszne.

A takie widoczki jak poniżej, nie są w stanie zrekompensować problemów.

ss_fred_12-31-22_21-54-33_(marsh).jpg

ss_fred_12-31-22_21-56-26_(marsh).jpg

 

Jest jednak jedno ale. Doświadczenie z pobytu na forum mówi mi, że pomimo tych wad moda znajdzie on zwolenników, tak jak znalazły ich jego poprzednie wersje. Dobrze więc by było aby znalazł się tłumacz dla niego.

 

 

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU.

Drugi grający w moda jakoś się nie uaktywnia, to muszę podbijać temat.

Udało mi się znaleźć tę brakującą Meduzę tam, gdzie byłem już kilkakrotnie, oraz nazbierać sporą ilość części mutantów po które musiałem się specjalnie wybrać, pamiętając gdzie donatorów najłatwiej znaleźć. Uzyskane umiejętności hakerskie pozwoliły mi zakończyć kilka zadań, ale kolejna umiejętność znów wymaga Meduz - tym razem aż pięć - których znalezienie też jest problemem. Przy grze ekologiem, po rozliczeniu pierwszego zadania z Meduzami, miałem ich wysyp na wielu lokacjach. Teraz ich w miejscach wysypu brak.

Postanowiłem dokończyć zadania dla bandyty zajmowania lokacji. Pozwoli mi to po ich zajęciu, na swobodne poruszanie się pomiędzy wieloma lokacjami, a przy okazji znaleźć Meduzy. Tylko czy będzie sens ?

Wróciłem więc do swojej bazy po kolejną grupę wypadową.

        Tak wygląda mój gabinet herszta, z możliwością spania.                                         Mogę w końcu też robić samonaprawy.

ss_fred_01-01-23_22-39-43_(l13_pool).jpg                     ss_fred_12-31-22_19-06-53_(l13_pool).jpg

Tu znalazłem logiczny błąd scenariusza. Zbierając frakcję, miałem zwerbować też handlarza i rusznikarza. Jednak żaden z enpeców do zwerbowania na których pozwalał mod, tej roli nie spełniał i takiego w bazie nie ma.

Jest też ciekawa sytuacja graficzna. Kiedy nawet w czasie letniego dnia przydarzy się emisja, to po jej ustaniu przez jakiś czas mamy takie coś:

ss_fred_01-01-23_20-26-08_(marsh).jpg

Spoiler

ss_fred_01-01-23_20-24-44_(marsh).jpg

ss_fred_01-01-23_20-27-24_(marsh).jpg

ss_fred_01-01-23_20-27-11_(marsh).jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie widoki będą czekały na tych, którzy zdecydują się w zadaniu Kładbiszcze na otwarcie cerkwi "od środka". O ile dotrą do tego fragmenty podziemi.

Ja gram za bandytę, ale takie coś jest chyba przy każdej z czterech postaci.

ss_fred_01-07-23_21-07-59_(cerkov_und).jpg

Spoiler

ss_fred_01-07-23_20-48-51_(av_peshera).jpg

ss_fred_01-07-23_21-04-47_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-06-08_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-09-18_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-14-06_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-21-11_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-22-22_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-31-43_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-33-34_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-55-30_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-56-05_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_22-44-56_(cerkov_und).jpg

ss_fred_01-07-23_21-55-44_(cerkov_und).jpg

Za wskazówką moda kilka razy próbowałem tu dotrzeć z Wysypiska i Agro. Nie udało się. Dopiero wejście przez pieczarę Leśnej Czaszy przyniosło skutek.

A samo przejście tych podziemi, to małe piekło.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ostatni mój wpis z gry w modzie. Ukończyłem wolną grę bandytą. Ale bez bicia się przyznaję, że w pewnym momencie musiałem dokonać oszustwa ( zastosowanie demo_record 1 do  przejścia kodowych drzwi ), bo autor moda dla takiej gry nie przewidział  spawnu schowka z kodem. Dziwne to, bo inny schowek z mapą, był.

Dotarłem na Lokator, a na nim pamiętając z gry za ekologa, że nie ma sensu borykać się walką z mutantami, znalazłem się na talerzu anteny i przed końcową podróżą:

                         Pojadłem.                                                                                                         Popiłem.

ss_fred_01-09-23_17-40-13_(lokator).jpg    ss_fred_01-09-23_17-40-24_(lokator).jpg

Wszedłem w teleport i odbyłem szybką podróż do Bar, gdzie w barze był koniec gry i pokazały się napisy końcowe.

ss_fred_01-09-23_17-41-59_(l05_bar).jpg   ss_fred_01-09-23_17-42-45_(l05_bar).jpg

Tym razem w PDA zostały mi dwa zadania. Jedno pozostawione świadomie, bo trzeci poziom łamania kodowych zamków do niczego mi nie był potrzebny i jedno wymuszone niedoróbką moda. Bandyta nie miał okazji uzyskać instrukcji do zrobienia Teleportera. Ale on i tak nie byłby przydatny, bo wcześniej znajdujemy lepszy.

Ale nikt mnie już nie namówi na grę żołnierzem i stalkerem. Jeszcze dwa razy robić prawie to samo tylko w innym wdzianku, nie widzi mi się.

I jeślibym miał komuś doradzać, to niech zaczyna od gry żołnierzem i powtórzy jako stalker. A dopiero wtedy, jak mu woli wystarczy, to ekologiem, a bandytą na samym końcu. Może do tego czasu autor moda zrobi dla niego takie zmiany, które pozwolą grać bezproblemowo.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak to było i jest.

Najpierw centrum dowodzenia Monolitu, Żart (Szutka), znajdż dla niej 3 marsy czy cos takiego - batoniki, potem zadanie/zadania na Generatory, Radar, od badaczy z janowa artefakt na Generatorach.

Szukam na radarze w laboratorium zasilania do wajchy w/w - generator, rotor?

Spoiler

ss_tomahawk_01-23-23_19-11-58_(l11_pripyat).thumb.jpg.5e941b5689ba95be551a510756732273.jpgimage.thumb.jpeg.b6cc5a441f69704a5a5ba300ee00bafe.jpegss_tomahawk_01-23-23_19-11-54_(l11_pripyat).thumb.jpg.557cce89dbbf54551abc0ef638355133.jpg

 

ss_tomahawk_01-23-23_19-09-14_(l12u_control_monolith).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że są różne Szutki. W moich grach, była ubrana jak w cyrku i jej dialogi ograniczały się do porad. To jest gra za kogo?

Wątpię, że oprócz nas dwóch, jeszcze ktoś zdecydował się zagrać. Więc na podpowiedź nie ma co liczyć, chyba że na którymś filmiku ta scena się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale dopóki mod nie przetłumaczony więcej grających nie będzie. Zakończyłem przygodę z modem po ekologu i bandycie.

I w czasie tych gier Szutka występowała tylko w świecie alternatywnym i wyglądała tak.

ss_fred_12-18-22_20-27-08_(future_city).thumb.jpg.ac72ed98e871a2323313225262786d6d.jpg

Służyła tylko poradami. Ale jak mi przebłyskuje z gry w poprzednie wersje, to była jakaś niewiasta o ksywce Żart która pojawiała się na CEA.

Tyle jeszcze pamiętam, że najpierw trzeba było wyłączyć generatory na CEA, do których dostawało się po współrzędnych wcześnie znalezionych-otrzymanych. A dopiero po nich anteny na Radarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zadanie ogarni        ete.

Najpierw via swałka do drugiego świata, potem na lokacje z bazą i wokół której jest wyschnięte bajoro, tamże Niesterow.

Teraz na czaes - 2 via trium, wyłączyć generatory - zielone wajchy w środku generatora.

Sterownia Monolitu - przejście na Radar, wajcha i z powrotem via w/w przejście do sterowni.

Teraz do szutki i misja z bani!.

 

ss_tomahawk_01-27-23_18-56-26_(yantar_old).jpg

ss_tomahawk_01-27-23_19-36-55_(l12u_control_monolith).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grając za wojaka, osiągnąłem pierwszą końcówkę.

ss_fred_02-04-23_17-39-25_(predbannik).jpg

Kontrakt wypełniony, mod odsyła protagonistę do domu, a gracza do napisów końcowych. Zakończenie kontraktu umożliwiło zabicie mamusi tych ślicznotek.

ss_fred_02-04-23_16-17-45_(puzir).jpg

Ale możemy kontrakt przedłużyć i zabawa trwa dalej. Tak też zrobiłem i zobaczę ciąg dalszy.

Ale satysfakcji z uzyskania zakończenia nikt mi już nie odbierze.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU

Osiągnąłem też drugą końcówkę.

ss_fred_02-06-23_12-16-53_(predbannik).jpg

Wybór pierwszej odpowiedzi, skutkuje również odesłaniem protagonisty na Wielką Ziemię. Mamy napisy informujące o jego dalszym losie i napisy końcowe moda. Druga odpowiedź, to dalsza gra z nowymi zadaniami. Wybrałem dalszą grę i podczas niej spotkała mnie przykra niespodzianka. Ale z mojej winy. Dużo wcześniej nieopatrznie sprzedałem kiść bibliotekarza, przez co nie mam trzeciego stopnia do hakowania zamków kodowych. I przez to nie mogę otworzyć jednego z sejfów. Ale to trochę dziwne, bo inne hakowania mogłem wykonać w opcji na refleks.  Miałem drugą kiść, ale w świecie alternatywnym i przenieść się jej nie dało. Spróbuję jeszcze raz pójść tam gdzie był pierwszy bibliotekarz, może znów się pojawi. A jak się nie pojawi, to ta druga końcówka będzie moją ostatnią. Ale strata niewielka, bo mam do zrobienia jeszcze ( oprócz tego sejfu ) to, co już przerabiałem w naukowcu i bandycie.

A dla tych, co przymierzają się do moda daję kilka zrzutów tu w temacie, bo w klimatycznych mogą ujść nie zauważone.

ss_fred_02-05-23_11-56-47_(swamp_old).jpg

Spoiler

ss_fred_02-05-23_15-56-47_(l02_garbage).jpg

ss_fred_02-05-23_18-13-02_(dead_city).jpg

ss_fred_02-06-23_12-00-29_(predbannik).jpg

ss_fred_02-06-23_12-02-01_(predbannik).jpg

ss_fred_02-06-23_13-21-38_(zaton).jpg

ss_fred_02-06-23_16-00-49_(zaton).jpg

ss_fred_02-06-23_16-29-16_(l02_garbage).jpg

ss_fred_02-06-23_16-30-13_(l02_garbage).jpg

 

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael  W porównaniu z poprzednimi wersjami jakie przeszedłem, ta jest najmocniej dopracowana pod względem technicznym. W czasie gry za naukowca i bandytę, prawie nie miałem wylotów pulpitowych. Przy grze za wojaka, miałem już ich sporo. Ale przypuszczam że spowodowane jest to tym, że cały czas gram na modzie postawionym od początku. Zachował on w swojej pamięci udogodnienia które pozyskałem w poprzednich grach. Zaczynając jako wojak, od samego początku miałem możliwość wyboru pory roku, bez konieczności przechodzenia całego cyklu pór roku.

Jeśli idzie o trudność gry, to z Odrodzonymi trudno moda porównywać. Łatwizna. A co dotyczy fabuły, to sam autor się połapał, że w pewnych momentach brak jest logiki zdarzeń. Znajdujemy notatkę, w której prosi o poinformowanie go o takich sytuacjach, aby mógł to naprawić.

koment.jpg

Dotyczy to też takiej sytuacji jak ta moja z kiścią bibliotekarza. Chyba pozyskałem ją o wiele wcześniej niż to przewidział autor moda. O tym że jest kwestową, dowiedziałem się o wiele później. Problem jest też z niekonsekwencją autora. Skoro chodząc po strefie z drugim stopniem kwalifikacji do łamania zamków cyfrowych, mam możliwość otwierania sejfów w trybie refleksu czasowego, to wygląda na to, że tak będzie z wszystkimi.

                      Napis "Czekaj"                                                                             Napis "Złamać" i ułamek sekundy na kliknięcie

ss_fred_02-07-23_10-56-26_(l01_escape).jpg   ss_fred_02-07-23_10-56-39_(l01_escape).jpg 

Aż w dalekiej grze się okazuje, że jednak nie wszystkie.

             Napis " Brak umiejętności złamania"

ss_fred_02-07-23_11-00-22_(labx8).jpg

Ta sytuacja wymagałaby powtórzenia prawie połowy moda. Albo szukania kolejnego bibliotekarza, uzyskania kwalifikacji i powrotu do labu.

A co dotyczy "światów równoległych" to tylko jeden z występujących w modzie trzyma się logiki moda, to "Ciemny kraj". Ten drugi pojawiający się w snach nie trzyma się ani kupy ani dupy. Taki bezmyślny wtręt, absolutnie nie pasujący do stalkerzenia w Strefie. Gdzieś na forum autor moda wyjaśniał, dlaczego on siępojawił i uzasadnienie nie było zbyt mocne. Tak jakby w modzie nie było bezsensownych dłużyzn, w czasie których albo musimy przedostać się z dołu mapy na górę tylko po to, aby dowiedzieć się że musimy wrócić tam skąd wyszliśmy. Podobnie jest z prowadzeniem enpeców. Musimy iść razem z nimi, a oni idą zygzaczkami, zatrzymują się bez powodu. Potrafią utknąć na zabity psie.

Aby pozyskać - jak z mojego przykładu widać - komplet uprawnień hakerskich, musimy zebrać spore ilości części mutantów, artefaktów i kasy liczonej na setki tysięcy. Jeśli nie wiemy o tym ile czego, to zanim dotrzemy do "nauczyciela" hakowania na bagnach i się dowiemy co trzeba, może my albo nie zbierać ich, albo jak się trafi handlarz, sprzedać. Przykład pierwszy: haker chce 20 ogonów ślepych psów. I biegaj po lokacjach aby je znaleźć, choć zanim na bagna dotrzemy, możemy ich mieć drugie tyle. I tak przykłady można mnożyć.

Opcją której nie ruszyłem, to gra za stalkera. Ale jej na pewno, przynajmniej od razu po wojaku nie ruszę. Powtarzalność zadań przy grach, tyle że w różnej kolejności staje się nudna. Brak elementu zaskoczenia, ciekawości co dalej i zachęca do kombinowania, na którym nie zawsze się dobrze wychodzi. Gdyby autor moda porozdzielał ten świat ze snów po jednym dla każdego z różnych GB, byłoby to o wiele ciekawsze, bo bez powtórek.

Jednak zdaję sobie sprawę, że jeśli mod byłby przetłumaczony, to na pewno miałby wzięcie, choćby ze względu na swoją nietuzinkowość. Fabuła, wątki, rozgrywka, a nawet ten "wtręt" inny świat są na tyle atrakcyjne, że warto w moda zagrać.

 

 

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.