Jump to content

Альтернатива 1.4 (Alternatywa 1.4)


Agrael
 Share

Recommended Posts

Add-Text-08-08-10-31-00.jpg.439c05b94fb4f0cd69d3dac044218735.jpg

Tytuł oryginalny: Альтернатива 1.4
Platforma: Cień Czarnobyla + OGSR Engine | Repack (Wersja samodzielna)
Data premiery: 27.11.2022 r.
Autor: N.S.A.


OPIS:

Spoiler

Pojawienie się wersji 1.4 stało się możliwe dwa lata temu. Po wydaniu wersji 1.3.2 postanowiłem zakończyć swoją przygodę z moddingiem Stalkera i od razu rozpocząłem prace nad nowym projektem. Kiedy użytkownik Luckyan poinformował, że Alternatywa została przeportowana na OGSR-Engine i zaimplementowano w niej trzy pory roku, postanowiliśmy ją dokończyć i wydać grę.

W tym czasie Alternatywa na silniku OGSR była niestabilna. Po wyłapaniu błędów postanowiłem poprawić zadania i uzupełnić to, co było możliwe. W przypadku jednego questu opracowałem lokację demonstracyjną. Kamera przelatuje wokół lokacji, by przedstawić głównemu bohaterowi przyszłość. W trakcie pracy nad nią miałem w głowie wątek, dla realizacji którego powstała inna mapa. W efekcie zaimplementowałem pięć lokacji, z których cztery miały rozpisane zadania. Dwie lokacje zostały zaprojektowane przeze mnie od podstaw, trzy zebrane z różnych źródeł, ale nie zostały one wykorzystane w modach (przynajmniej ja się z tym nie spotkałem). Zakończono fabułę dla wojska, a następnie zająłem się realizacją wątku bandyty, choć na pewnym etapie utknął on w martwym punkcie. Musiałem ukształtować ostateczny cel postaci jako bandyty. Niektóre ze wspomnianych celów nie przemawiały do mnie, a te, które pasowały do koncepcji Alternatywy, zostały zrealizowane w trzech równoległych wątkach. A tak, zapomniałem wspomnieć o fabule uczonego, która została zrealizowana w ciągu dwóch tygodni. 

Zdałem sobie sprawę, że proces wyłapywania błędów przekształcił się w pełnoprawną pracę nad historią. Powstawały kolejne pomysły na jej wdrożenie. W międzyczasie porzuciłem swój nowy projekt. Postanowiłem więc, że do końca 2022 roku zakończę pracę nad Alternatywą. Ten moment właśnie nadszedł. Komputer. na którym zainstalowano SDK przestał się włączać, myślałem, że problem dotyczy płyty głównej. Natomiast SDK na Windowsie 10 ma problem z dokładną budową poziomów. Dlatego w czasie zimowym pomieszczenia na lokacjach «Bar» i «Przedzonie» będą zamarznięte.

Od 27 listopada 2022 Alternatywa w wersji 1.4 jest już dostępna do pobrania.

Odpowiem dlaczego Alternatywa na OGSR-Engine w wersji 1.0.688. Próbowałem portować na inne, nowsze wersje silnika, ale napotkałem problemy: nie poprawne działanie shaderów w zimie, niektóre funkcje zawodzą, które w wersji 1.0.688 działają dobrze. Tak, wszystko to można poprawić, udoskonalić, zmienić lub stworzyć nowe, jednak tworzenie tego wszystkiego w pojedynkę i z pełnym zaangażowaniem jest męczące.

Mod ma pewne niedokończone aspekty i mogą występować w nim błędy. W trakcie przemieszczania się między lokacjami na pewno będą pojawiać się błędy, ale można sobie z nimi poradzić, wczytując zapis gry, który jest automatycznie tworzony podczas przejścia. Z mojej strony będzie pełne wsparcie techniczne. 

!Autor zaleca rozgrywkę w następującej kolejności: ekolog, bandyta, wojskowy, a na samym końcu stalker.


Podziękowania: 

Spoiler
  • Luckyan, macron, Nasar75, Enframed, genior, Spe4r (KrauserJack), CRAZY_STALKER666, strelok71.71, tonet_998, jenek96.

 

SCREENY: 

Spoiler

7-0.jpg  7-1.jpg

7-4.jpg  7-6.jpg

7-7.jpg  7-8.jpg

7-9.jpg  7_10.jpg

VIDEO:

Spoiler

 

INSTALACJA:

Spoiler

Modyfikacja jest w wersji standalone / repack / samodzielnej. Oryginalna gra "Stalker" nie jest potrzebna.

  • Pobierz wszystkie pliki do jednego folderu. Uruchom/otwórz plik setup.exe. Postępuj zgodnie z instrukcjami (po angielsku) instalatora. Po zainstalowaniu cała gra/mod będzie w jednym folderze - 'AlternativA', włącznie z katalogiem 'userdata_alternativa', a w nim foldery z: zapisami gry, zrzutami ekranu, logami (wykazami błędu), plik us64.ltx (odpowiednik 'user.ltx). Po pomyślnej instalacji gry zalecany jest fix z 28.11.2022 - rozpakowaną 'gamedata' fix'a wrzucamy do katalogu głównego gry - czyli do folderu 'AlternativA'.

Instrukcje przechodzenia gry można przeczytać po zainstalowaniu moda, poprzez launcher.

Sposób instalacji u @kondotier:

Spoiler

Moda pobrałem bez problemu z Google, ale jako całość  (Pobierz wszystko). Po ulokowaniu pobranych plików w folderze ( lewe okno na zrzucie), uruchomiłem setap który ruszył po angielsku, ale po rozpakowaniu jednego pliku do katalogu Alternativa, zasygnalizował problem. Nie odnalazł innych plików. Byłem zmuszony do ręcznego otwierania kolejnych plików .zip i z nich też ręcznie przekopiowywać pliki setap-nr bin, aż do uzyskania tego, co jest na prawym widoku.
Jak.jpg.9227321db16a0edc4827bfa4af527305.jpg

Po zakończeniu instalowania, mod uruchomił się automatycznie...
Start.jpg.bb69268f6d552eb82c841d9270d2f192.jpg

... co pozwoliło mi otworzyć i przeczytać istrukcję.

Spoiler

1.jpg.07ab28d1930e78a423686958af98bd31.jpg  2.jpg.ed655184fad29a6717e8e531e8ac5ddc.jpg  3.jpg.15bc9884d6add826c2b5b7468f051f04.jpg

Następnie przystąpiłem do ustawień. Teraz można zrobić ich większość, ale nie wszystkie, bo dostałem info, że można je dokonać dopiero po uruchomieniu gry. Uruchomiłem więc grę ponownie...

Spoiler

ss_fred_11-28-22_11-58-39_(mainmenu).jpg.466c469e7760810bf4ddab1de8f424ec.jpg  ss_fred_11-28-22_12-34-58_(predbannik).jpg.928b9a045fa8b2d1e4a97d7e906cc76b.jpg

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

Fix z 28.11.2022 r. 


Źródło: appro.jpg  1.jpg

 

  • Cool 1
  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Odsyłacz do pobrania moda z Yandeksa.

https://disk.yandex.ru/d/wu3FhDhwRuV2MA

A na forum moda same problemy, tak z pobraniem, jak i rozpoczęciem gry.

Większość tych co chcieli zastosować się do wskazówki autora moda, miała problem jak poprowadzić dialogi, aby zostać ekologiem. W spojlerze "przepis" od gracza, który ekologiem został.

Spoiler

в разговоре с курсантом выбираешь пойти в бар. там разговариваешь со Стрелком. когда будет выбор из трёх реплик - выбираешь третью - "я пока осмотрюсь" (или как она там называется). у тебя появилось два квеста "осмотреть местность" и "поговорить с Лазаревым" ты можешь выполнить только один из них. тебе надо поговорить с Лазаревым. он на базе военных на холме

Tłumaczenie:

w rozmowie z kursantem, wybieramy pójście do baru. Tam rozmawiamy ze Striełokiem. Kiedy pojawi się wybór spośród trzech, wybieramy trzeci "ja się na razie rozejrzę"( czy jakoś tak ). Pojawiają się dwie możliwości do wyboru. Sprawdzić miejsce i druga porozmawiać z Lazariewem. Można wykonać tylko jedną, więc nalezy wybrać rozmowę z Lazariewem. Jest na w bazie wojskowej na wzgórzu.

Poczekam trochę, aż uporają się z problemami.

A poniżej odsyłacz do pierwszego filmiku z rozgrywki.

https://www.youtube.com/watch?v=57bf0aoUbUs

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Moda uruchomiłem. Zaczyna się klasycznie, jak i jego poprzedniki.

ss_fred_11-28-22_12-26-41_(san).jpg   ss_fred_11-28-22_12-28-00_(san).jpg

Ale wcale się nie dziwię problemom rus graczy, bo bez dokładniejszego niż jest przy modzie opisu instalacji, mniej doświadczeni gracze będą mieli sporo problemu.

Jak już pisałem wyżej, moda pobrałem bez problemu z Google, ale jako całość  (Pobierz wszystko). Po ulokowaniu pobranych plików w folderze ( lewe okno na zrzucie), uruchomiłem setap który ruszył po angielsku, ale po rozpakowaniu jednego pliku do katalogu Alternativa, zasygnalizował problem. Nie odnalazł innych plików. Byłem zmuszony do ręcznego otwierania kolejnych plików .zip i z nich też ręcznie przekopiowywać pliki setap-nr bin, aż do uzyskania tego, co jest na prawym widoku.

Jak.jpg

Po zakończeniu instalowania, mod uruchomił się automatycznie...

Start.jpg

... co pozwoliło mi otworzyć i przeczytać istrukcję.

Spoiler

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

Następnie przeszedłem do robienia ustawień. Teraz można zrobić ich większość, ale nie wszystkie, bo dostałem info, że można je dokonać dopiero po uruchomieniu gry. Uruchomiłem więc grę ponownie...

ss_fred_11-28-22_11-58-39_(mainmenu).jpg   ss_fred_11-28-22_12-34-58_(predbannik).jpg

... i dokonałem wpisania swojej ksywki, ikony portretu GB, oraz ustawień AMK.

Zacząłem nową grę i wraz z "kursantem" znalazłem się na Obrzeżach (Przedzonie)

ss_fred_11-28-22_12-30-10_(predbannik).jpg   ss_fred_11-28-22_12-35-52_(predbannik).jpg

I za namową autora moda, poszliśmy do baru w wiosce na piwko. Na tym grę skończyłem, bo jej celem było tylko uruchomienie moda.

 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

  • Meta changed the title to Альтернатива 1.4 (Alternatywa 1.4)

PODBICIE TEMATU

ss_fred_12-07-22_17-50-19_(predbannik).jpg

Pograłem i muszę powiedzieć, że zostać ekologiem, wcale nie jest łatwo. Nabiegałem się po Obrzeżach ( przedbannik ) i dwukrotnie musiałem powtarzać grę, cofając się w zapisach. Pierwsze główne zadanie typu "albo - albo , dla tych co grali we wcześniejsze wersje, może przysporzyć kłopotu z wykonywaniem tych zadań.

I takie coś przytrafiło mi się dwukrotnie.

Ale najgorszym jest to, że nie znalazłem nigdzie wyjaśnienia, czy po zakończeniu gry jako ekolog, można będzie grę prowadzić w dalszym ciągu jako bandyta, czy trzeba zaczynać grę od nowa i robić nowy wybór.

W spojlerze moje przemyślenie o grze jako ekolog. Czyta kto chce.

Spoiler

Pamiętając postępowanie z wcześniejszych wersji, plus stwierdzenie z jednego z ważnych dialogów, że w głębi Strefy są problemy z handlem, w ramach zadanie "sprawdzić miejscowość" przetrząsnąłem lokację, odnalazłem sporo schowków. Przy okazji przetrząsania, mod narzucił mi dialog, który kieruje na grę bandytą. Sprawdziłem dalszy ciąg, ale coś było nie tak i zadanie zawisło.

Powtarzając, ominąłem sytuację niechcianego dialogu, przetrząsnąłem schowki i poszedłem zostać ekologiem. I tu przyszło pierwsze zastanowienie, bo zostając nim dostałem lepsze wyposażenie niż to co posiadałem. A przeciążenie zmusiło mnie do pozbycia się jego sporej części. Czyli bieganina była niepotrzebna. Kiedy znalazłem się już na nowej lokacji i przystąpiłem do wykonywania zadań, znów dostałem sprzęt przeciążający.

Wniosek dla mnie z tego taki, że po przeprowadzeniu podstawowych rozmów w barze na Obrzeżach z obecnymi tam enpecami, powinienem gnać na branie kontraktu na ekologa.

Przeszukiwanie lokacji, będzie chyba celowe dopiero ( lub gdy od razu tę grę wybierzemy ) przy  grze za stalkera.

A w tym spojlerze, dziewczyny które jak na razie spotkałem w modzie.

Spoiler

ss_fred_12-07-22_12-18-55_(predbannik).jpg

ss_fred_12-07-22_19-52-53_(predbannik).jpg

ss_fred_12-07-22_19-55-23_(predbannik).jpg

ss_fred_12-07-22_22-13-28_(jupiter).jpg

 

Pierwszy zrzut i poniższy, pokazują animację jedzenia i picia.

ss_fred_12-07-22_18-05-08_(predbannik).jpg

A co dotyczy picia, to trzeba mieć w zapasie sporo butelek, bo nasz GB musi ich używać po każdym jedzeniu, zażyciu leków ( w tym wódki ), a także często gęsto po biegu z nadwagą.

Dzisiaj na tyle.

 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

GRAM JAKO JEDYNY. WIĘC SAM POD SOBĄ.

Poprzednia gra, która była jesienią skończyła się u mnie na Jupiterze bugiem. Nie przyleciał śmigłowiec którym miałem się zabrać na Bagna. Było go tylko słychać. A kiedy sztuczką z ponownym wgraniem zapisu chciałem go wywołać, znalazłem się w zimowej scenerii, a on i tak nie przyleciał. Postanowiłem więc zrobić nową grę od początku. Usunąłem zapisy, zrestartowałem komputer i zacząłem nową grę sądząc, że zacznie się też jesienią. Okazało się jednak, że mod zapamiętuje porę roku z poprzedniej gry i na Obrzeżach pojawiłem się w zimowej scenerii. Nawet mapa w PDA jest teraz "zimowa".

ss_fred_12-08-22_22-15-45_(predbannik).jpg  ss_fred_12-08-22_23-28-10_(jupiter).jpg 

Mając już wiedzę gdzie co jest, szybko zabrałem tylko prowiant, pogadałem tylko z istotnymi enpecami i bez realizacji zadania na zwiedzanie lokacji zostałem ekologiem. Szybki transport śmigłowcem na Janów i tu od razu do roboty. Były już zimowe mody, ale żaden tak nie pokazywał zimy w Strefie. Kiedy wieje wiatr, widać jak uginają się pod nim drzewa. A nawet stalker na zrzucie ze stacji, ma biały kombinezon.

ss_fred_12-08-22_22-34-25_(jupiter).jpg   ss_fred_12-08-22_22-59-14_(jupiter).jpg

ss_fred_12-08-22_23-23-24_(jupiter).jpg  ss_fred_12-08-22_23-44-59_(jupiter).jpg

Tym razem powiodło się ze śmigłowcem, przyleciał i zabrał mnie do bazy Czystego Nieba na Bagnach.

ss_fred_12-09-22_00-31-52_(jupiter).jpg  ss_fred_12-09-22_00-35-17_(marsh).jpg

Zrzuty z bagien są zrobione o północy, ale jest tak jasno, że bez latarki czy noktowizora można grać.

I jeszcze to. Jak ktoś dołączy do gry, to na Jupiterze koło bunkra dochodzi do walk pomiędzy wojskową jego ochroną, a Wolnościowcami lub Powinnościowcami. Jak się dobrze zakręcimy bez wdawania się w strzelanki, to szybko dorobimy się pełnosprawnych WALów i egzoszkieletów, niestety mocno uszkodzonych. Chyba dlatego, aby zmusić gracza do samodzielnej naprawy. Mamy narzędzia potrzebne do tego, ale nie znalazłem "specjalnych warsztatów" na których to można zrobić. Jakiś znalazłem w bunkrze na Jupiterze, ale mam info, że brakuje mi jakiegoś elementu.

I tu mam pytanie do tych, co grali w wersję poprzedzającą. Czy w niej były takie naprawy, gdzie są te warsztaty i jak z nich należy korzystać.

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, kondotier napisał(a):

...niestety mocno uszkodzonych. Chyba dlatego, aby zmusić gracza do samodzielnej naprawy. Mamy narzędzia potrzebne do tego, ale nie znalazłem "specjalnych warsztatów" na których to można zrobić. Jakiś znalazłem w bunkrze na Jupiterze, ale mam info, że brakuje mi jakiegoś elementu.

I tu mam pytanie do tych, co grali w wersję poprzednią. Czy w niej były takie naprawy, gdzie są te warsztaty i jak z nich należy korzystać.

Stół do naprawiania był na Agropromie: 

, w zachodniej Prypeci w pralni, na Jupiterze w fabryce na przykład

 

  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

@Pancerniak Dzięki za podpowiedź. Ja znalazłem takie stoły jak byłem na bazie CzN na bagnach, ale nie wiem dlaczego, nie wyświetlił mi się napis o możliwości remontu. Teraz już za późno aby powtarzać grę, za daleko zaszedłem tak od Bagien jak i Agropromu, a zadania mnie gonią na Jupiter. Rozliczę i może znów akcja każe mi gnać na te lokacje. A jak nie, to postaram się sam zalecieć na Bagna.

A wracając do zimowych krajobrazów. Zrzuty w spojlerze, to chyba końcówka, bo znów pora roku mi się zmieniła. Te zmiany nie są zbyt fortunne. Dotarłem na na Radar w zimie, znalazłem PDA na jakiś translokator i z tego co mam w swoim PDA nie za bardzo wiem co z tym fantem dalej będzie. Ale rzecz w tym, że gdy dotarłem do wagonika ze snajperem, przy próbie wejścia w PDA miałem bezlogowy wylot do pulpitu. Po wczytaniu gry, nie miałem już zimy a chyba wiosnę. Śniegu brak, drzewa mają liście. Przypomniałem sobie, że podobny wylot miałem, gdy mod mi wstawiał zimę. Jak toś zagra, niech zwróci uwagę, czy u niego też takie wyloty się pojawią.

Aby pogadać z Doktorem, najpierw musiałem się uporać z chimerami. W tym przypadku Sajga jest niezastąpiona. chociaż i inne karabiny robią swoje.

ss_fred_12-09-22_14-47-22_(swamp_old).jpg

Spoiler

Tak wyglądają Północne Bagna ( Topiele ).

 ss_fred_12-09-22_14-25-03_(swamp_old).jpg  ss_fred_12-09-22_14-51-03_(swamp_old).jpg

 ss_fred_12-09-22_14-56-27_(swamp_old).jpg  ss_fred_12-09-22_16-02-14_(swamp_old).jpg

A tak Jantar...

ss_fred_12-09-22_18-54-53_(l08_yantar).jpg  ss_fred_12-09-22_19-13-32_(l08_yantar).jpg

ss_fred_12-09-22_18-19-36_(l08_yantar).jpg  ss_fred_12-09-22_20-04-25_(l08_yantar).jpg

... i Rudy Las.

ss_fred_12-09-22_20-32-06_(red_forest).jpg  ss_fred_12-09-22_20-51-23_(red_forest).jpg 

 

DODANO.

Nie mając wyjścia, poleciałem na Bagna ( poprzednio byłem tu zimą ) w porze wiosennej. No i napis o możliwości remontu się pojawił, tak na stole dla pancerzy jak i dla broni. Co było powodem ich poprzedniego braku? To może być chyba znowu jakieś udziwnienie, podobne do tego jakie występuje na Północnych Bagnach, w zadaniu na obszukanie samolotu. Na filmikach widziałem problemy z tym zadaniem u filmujących, bo nie dopuszczała ich chemiczna, zabijająca anomalia. Nie przeczytali info przy zadaniu, że można go wykonać tylko zimą. Ja więc przez zmianę pory roku miałem farta, bo mogłem go zrobić za pierwszym podejściem.

Patrzy kto chce podpowiedzi o zadaniach Doktora.

Spoiler

ss_fred_12-09-22_14-51-48_(swamp_old).jpg

  

 

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

I ZNÓW SAM POD SOBĄ.

Tym razem z pytaniem dotyczącym teleporterów. Mam już dwa. Pierwszy znalazłem w schowku w Prypeci, a drugi zmontowałem sam.

                          To ten ze schowka.                                                                                    Ten zrobiłem sam.

ss_fred_12-13-22_10-53-21_(jupiter).jpg  ss_fred_12-13-22_10-53-28_(jupiter).jpg

  O ile rozumiem, że w pierwszym są pokazane miejsca i możliwość przemieszczania się po tej samej lokacji, to z drugim mam niejasność. Do niego miejscówki muszę wprowadzać sam więc sądziłem, że pozwoli mi on teleportację pomiędzy lokacjami. Ale nic z tego, bo widzę tylko te zrobione w ramach jednej lokacji.

                           Widok pierwszego.                                                         Widok drugiego i sposób wstawiania miejscówki.

ss_fred_12-12-22_15-23-52_(marsh).jpg   ss_fred_12-13-22_10-54-25_(jupiter).jpg

I tu pytanie. Czy w modzie v.1.3.2 był jakiś teleportator pomiędzy lokacyjny, czy tylko lot śmigłowcem i przechodzenie " na piechotę" ?

I uzupełnienie pytania do pracy z pierwszym. Można samemu dodawać miejscówki na lokacjach gdzie nie ma kompletu. Ale skąd brać ( lub jak sprawdzać ) koordynaty do wpisania. W tym drugim to bezproblemowe, bo pojawia się miejsce gdzie stoimy.

A tu kilka nowych zrzutów, tym razem z "zielonych" pór roku.

ss_fred_12-12-22_14-16-05_(jupiter).jpg

Spoiler

"Kosmici" już uprzykrzają życie. Kąśliwe te gady.

ss_fred_12-12-22_13-08-28_(labx8).jpg

ss_fred_12-12-22_13-55-19_(jupiter).jpg

ss_fred_12-12-22_13-55-56_(jupiter).jpg

 

ss_fred_12-12-22_11-28-54_(marsh).jpg

 

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

I CIEKAWOSTKA Z MODA.

Podczas gry, w modzie zmieniają się pory roku z mocno różniącą się grafiką tekstur. Zrzuty poniżej pokazują jak w tym samym miejscu zmieni się wygląd lokacji.

                              Lato.                                                                                                      Jesień.

ss_fred_12-13-22_13-46-57_(l03_agroprom).jpg ss_fred_12-13-22_13-48-30_(l03_agroprom).jpg

                          Zima.                                                                                                      Wiosna.

 ss_fred_12-13-22_13-44-51_(l03_agroprom).jpg ss_fred_12-13-22_13-31-24_(l03_agroprom).jpg

Przez pierwszy cykl gry, z porami roku jesteśmy uzależnieni od moda, bo to on decyduje jaką nam wstawia. Jak doczytałem, to szybkość zmiany pór, zależna jest od ilości uruchomień moda.  Po przejściu pełnego cyklu pór roku, zmienia się menu główne i sami możemy decydować w jakiej porze roku chcemy grać. Jest to o tyle korzystne, że jest ( na razie trafiłem tylko na jedno ) zadanie które możemy wykonać tylko zimą. A poniżej widok zmienionego menu głównego.

  Menu główne.                                                Wybory sposobu zmiany pór roku.               Ręczny wybór pory roku.

11.jpg 22.jpg 33.jpg 

Jak na razie korzystam tylko z ręcznego wyboru dostępnego po wybraniu przycisku Выбор i nie sprawdzałem co dają dwa pozostałe Сезон i По цыклу. Jak to sprawdzę, to poinformuję.

A przy okazji. Przycisk z lewej strony z literą "A" przenosi na stronę moda. Natomiast ten czerwony "X" to wyjście na pulpit.

I czyżby nie było nikogo, kto zdecydowałby się na grę? Przydałoby się wsparcie tych, co grali w v.1.3.2.

 

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

Nie ma chętnych aby dołączyć do dyskusji?

I przeszedłem najfantastyczniejsze zadanie jakie pojawiło się w modach. Dzieje się w tej części szpitala, do której normalnie dostępu bronią kraty i nieotwieralne drzwi. A co tam się dzieje, to zobaczy ten, kto w moda zagra.

ss_fred_12-18-22_15-10-37_(mental).jpg

Spoiler

ss_fred_12-18-22_13-25-07_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_13-27-32_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_14-07-47_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_14-08-02_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_14-10-32_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_14-21-17_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_15-06-11_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_15-01-40_(mental).jpg

 

ss_fred_12-18-22_15-11-39_(mental).jpg

ss_fred_12-18-22_15-13-21_(mental).jpg

A jest też i futurystycznie. Taka wklejka do moda, samoreklama autora.

ss_fred_12-18-22_20-13-41_(future_city).jpg

Spoiler

ss_fred_12-18-22_20-14-03_(future_city).jpg

ss_fred_12-18-22_20-17-53_(future_city).jpg

ss_fred_12-18-22_20-25-30_(future_city).jpg

ss_fred_12-18-22_20-27-08_(future_city).jpg

Który z aktualnych tłumaczy podejmie się spolszczenia moda?

  • Cool 1
  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Nic nie zapowiadało, że mając jeszcze sporo zadań w PDA do zrobienia, zaliczę zakończenie moda.

Bez tytułu.jpg

Tę sytuację i to rozwiązanie pozostawiam bez komentarza.

Ale za to dam jeszcze kilka zrzutów z końcówki gry. W spojlerze, te z drogi na Lokator i na nim, gdzie zdarzyła się niespodzianka.

ss_fred_12-19-22_14-06-51_(jupiter).jpg

Spoiler

ss_fred_12-19-22_19-40-30_(warlab).jpg

ss_fred_12-19-22_20-37-03_(warlab).jpg

ss_fred_12-19-22_20-37-17_(warlab).jpg

ss_fred_12-19-22_20-36-56_(warlab).jpg

ss_fred_12-19-22_21-00-40_(lokator).jpg

ss_fred_12-19-22_20-58-36_(lokator).jpg

 

ss_fred_12-19-22_18-15-26_(san).jpg

No i ja stanąłem w obliczu alternatywy. Dać się skusić jeszcze na grę jako bandyta, czy dać sobie z modem spokój.

 

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

Modyfikacje z serii Alternatywa wydawały mi się czymś w miarę normalnym. Ot, wybieraliśmy w dawnej wersji stalkera lub żołnierza i każdy z nich miał swoją linię zadań, ale w wersji 1.4 autorzy chyba poszli w dziwnym kierunku. Takich zrzutów nie widziałem nawet z Reborna

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

No i gram za bandytę. W porównaniu z grą za ekologa, gdzie już na drugiej lokacji miałem egzo z wysokim udźwigiem, śmiercionośne WALy i kupę innego sprzętu oraz kasy, to gra za bandytę jest o wiele bardziej wymagająca. Zbieranie wszystkiego ziarnko do ziarnka. Na dodatek OPkowskie rozwiązania na ilości części mutantów, artefaktów i ilości kasy do uzyskania umiejętności hakerskich, wymagają sporego pobiegania po lokacjach.

A to kilka zrzutów z początku gry, gdy na Obrzeża trafiłem wiosną. Mod jest pamiętliwy i zaczął się porą roku z gry ekologiem.

ss_fred_12-20-22_20-08-45_(zaton).jpg

Spoiler

ss_fred_12-20-22_12-50-57_(predbannik).jpg

ss_fred_12-20-22_12-44-48_(predbannik).jpg

ss_fred_12-20-22_16-38-41_(zaton).jpg

ss_fred_12-20-22_18-24-20_(zaton).jpg

ss_fred_12-20-22_20-09-03_(zaton).jpg

I przyszło lato z kwiatkami.

ss_fred_12-20-22_21-47-08_(marsh).jpg

ss_fred_12-20-22_21-51-03_(marsh).jpg

Jeśli będziecie grać i po przejściu cyklu pór roku, w menu będzie możliwość samodzielnego ich wybierania, to nie wybierajcie opcji "Sezon", bo to powrót do cyklu pór roku narzucanych przez moda.

Trzeba też pamiętać, że przy wyborze własnej ksywki, po jej napisaniu koniecznie kliknąć Entern, bo inaczej mod jej nie zapamięta. A awatar "utrwalamy" dwuklikiem.

To na tyle o bandytach.

 

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

@Wolin12  i inni zainteresowani.

Kiedy ni stąd ni zowąd mod przerzuca nas w te historyczne czasy, ogałaca ze sprzętu i daje tylko miecz, w ekwipunku mamy poniższą notatkę:

ss_fred_12-21-22_22-02-59_(zamok).jpg

Jej treść to:

"Lokacja alternatywnej przeszłości, na której planowany był średniowieczny zamek z przylegającą do nie okolicą. Dla lokacji napisano dialogi zadaniowe, w których protagonista powinien oczyścić zamek od poltergeistów. Scenariusz nie jest realizowany, dlatego lokacja nie jest w pełni zrealizowana."

Podobna informacja była przy tych scenach przyszłościowych w grze za ekologa.

Nie ma się więc co dziwić, że na rus forum moda były pytania, pod wpływem czego był robiąc te wstawki.

A wracając do realiów gry. Mam poważny problem z zadaniem na zbieranie Meduz. Mam dwie z trzech, z czego jedną musiałem sposobem wyciągać spod tekstur. Wsparłem się filmikami i chyba mam pecha. StaryjStalk znalazł Meduzę na środku drogi, a mnie mod dał tam Kamienny Kwiatek. Sam więc zbiegałem te lokacje na które mogłem się dostać, a wiedziałem że Meduzy tam są, ale lokacje zostały wyczyszczone. Więc nie otworzę sejfu z kombinezonami z zamkniętym systemem oddychania

Inny z grających, w ogóle nie robił zadań z hakerem-Kałańczą, a i tak moda ukończył.

Przy okazji zobaczyłem, że będę miał powtórkę z zadań, tyle tylko ze dawanych przez innych zleceniodawców. To powoduje, że zastanawiam się czy ciągnąc dalej powtórkę z rozrywki.

W modzie jest wiele niespodzianek. Nie wiem czy coś takiego było w v.1.3.2 , ale będąc u Doktora na Bagnach dostajemy artefakt Gwiazda Powodzenia, który nie tylko podnosi nam udźwig, ale równocześnie jest kapsułą dla naszego drugiego ja. Na zrzucie to ono.

ss_fred_12-21-22_21-39-10_(zaton).jpg

W sytuacjach problemowych jaką decyzję podjąć, po wyrzuceniu arta slotem pistoletowym na ziemię, pojawia się on i możemy prowadzić rozmowę otrzymując właściwą podpowiedź.

Jest już sporo fiksów na różne "dolegliwości" , od usunięcia maków, po wg. mnie nie celowe usuwanie lub dodawanie czegoś tam. Ale z jednego skorzystałem. W oryginalnej grze, przy otwieraniu drzwi i podnoszeniu przedmiotów, GB wyczynia irytujące wygibasy. Daję odsyłacz do fiksa, który to eliminuje.

https://drive.google.com/file/d/12h_XJkNUV8ZUrwSfT9DXr98dC0oFs4Cg/view

Tyle tylko, że ja go wkleiłem tuż przed zakończeniem poprzedniej gry i jakby nie odniósł skutku. Przy nowej grze za bandytę, wygibasy zniknęły.

I jeszcze zrzuty z prehistorii, ale z 2. kamery.

Spoiler

ss_fred_12-22-22_12-23-17_(zamok).jpg

ss_fred_12-22-22_12-24-35_(zamok).jpg

 

 

 

  • Dodatnia 3
Link to comment
Share on other sites

Wolin12 - te "dziwne jazdy" to jak we wczesniejszych wersjach wyjaśniono są połączeniem autopsji bohatera, reminiscencji, deja vu, wytworem połączonych faktów z zycia bohatera, skojarzeń, marzeń i amalgametem tego co było, jest i może być.

Podświadomość bohatera jest kluczem - w komnatach i na platformach jego podświadomości widać zdjęcia, obrazy, jakieś jemu tylko znane bambetle.

Na Zatonie koło mostu, bliżej administracji leśnictwa jest wejście/przejście które nie działa zimową porą - jest pod lustrem wody która w zime przechodzi w stan stały i nie mozna skorzyśtać z tego przejścia.

  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Powyżej pisałem o problemie z Meduzami. Okazało się, że niepotrzebnie traciłem czas na poszukiwania, bo pojawiły się same w DM, ale dopiero jak z Francem tu dotarłem i wykonałem zadanie Borowa ( celowo zostawiam rus ksywki ) . Były od razu dwie.

ss_fred_12-22-22_18-19-18_(l04_darkvalley).jpg

W tej części gry, przynajmniej dla mnie fabuła jest zagmatwana i można niepotrzebnie się nabiegać i nic nie osiągnąć. Ale też mod robi nam kawały. Dałem apteczkę rannemu kumplowi-bandycie, a on po uleczeniu zmienia się w wolnego stalkera oznaczonego jako przyjazny. Nic mylniejszego, bo ten "przyjazny" zaczyna do nas strzelać. Podobną sytuację miałem z Tolikiem na Kordonie, choć powinien się zmienić w bandytę i mi pomagać w wiosce.

ss_fred_12-22-22_13-32-09_(l02_garbage).jpg     ss_fred_12-22-22_13-33-14_(l02_garbage).jpg

W odróżnieniu od gry za ekologa, który u mnie od razu dostał komplet zdolności do hakowania elektronicznych zamków i komputerów, tak teraz trzeba będzie je samemu zdobyć. A skala trudności jest niebotyczna. Np. dla drugiego stopnia komputerowego, Kałańcza zażyczył sobie w sumie 25 artefaktów. Problem jest nie tylko je znaleźć, ale i je dostarczyć. Łączna ich waga to ponad 12kg, przy mizernym udźwigu protagonisty. Jak dostarczyć, to też "alternatywa".

A tu dwa widoczki. Drugi, to nocny z włączonym noktowizorem kombinezonu stalkera.

ss_fred_12-22-22_13-07-52_(l04_darkvalley).jpg   ss_fred_12-22-22_13-20-50_(l04_darkvalley).jpg

@tom3kb Odpowiadam na pytanie postawione w innym miejscu. Dla każdej postaci fabuła jest w innej kolejności, kto inny nam daje zadania i wykonanie wygląda trochę inaczej. Na razie gram drugim, nowym ugrupowaniem i tylko część się pokrywa.

Na razie za mało pograłem za bandytę, aby coś konkretnego powiedzieć. A o grze za wojaka i stalkera, to nawet nie myślę.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity