Skocz do zawartości

Альтернатива 1.4 (Alternatywa 1.4)


Rekomendowane odpowiedzi

PODBICIE TEMATU.

Problem był lecz się zmył.

   Sejf z problemem otwarcia                                                                                   I ten sam sejf gdy ma się komplet hakerskiej wiedzy

ss_fred_02-07-23_11-00-22_(labx8).jpg    ss_fred_02-07-23_17-59-38_(labx8).jpg 

A tu winowajca. Byłem już tu wcześniej, ale bez zadania na jego łapkę. Dziad się ukrywał. Zadanie od Kałanczy i info od Zwierzoboja rozwiązało problem.

ss_fred_02-07-23_17-12-24_(jupiter_underground).jpg

Za brak rozwagi trzeba płacić, ja zapłaciłem kilkoma godzinami niepotrzebnej gry. Ale nie tak do końca niepotrzebnej, bo przy okazji wykonałem inne zadania, skutkiem czego była fajna nagroda. Taki pancerz i Wintorez z uchwytem celu. Teraz żaden bandzior w krzakach się nie schowa. I zrzucik widokowy.

ss_fred_02-07-23_15-31-51_(zaton).jpg   ss_fred_02-07-23_16-05-28_(zaton).jpg

Jutro dalszy ciąg zmagań.

Ciekawe, czy znajdzie się następca Antona Gorodeckiego, który moda przetłumaczy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I KOLEJNE PODBICIE

Popchnąłem grę dalej. W sumie natrafiłem już na 5 zakończeń gry, a z zadań które mam jeszcze do zrobienia widać, że mogę natrafić jeszcze na drugie tyle. Jest to mocno wkurzające, wymagające cofania się w zapisach i grę mocno szarpaną. To zniechęca. Zastanawiam się, czy czasem nie dać sobie już spokoju z dalszą grą, bo sporo tego co mam do zrobienia, przerabiałem już w grach za Naukowca i Bandytę. Będzie powtórka z rozrywki, a to nic ciekawego.

I mam pytanie do tych, co grali w poprzednie wersje i coś pamiętają. Po włamaniu się do sejfu w X8, w PDA pojawia się zadanie na znalezienie czwartej części dokumentów i jesteśmy odsyłani na poszukiwanie do Labiryntu. Kiedy tam dotarłem i znalazłem dokument, okazuje się że jest to cz.5, a jego zabranie powoduje zawalenie zadania i kolejną końcówkę gry.

ss_fred_02-09-23_11-15-38_(av_peshera).jpg   ss_fred_02-09-23_11-18-01_(av_peshera).jpg

Pojawiło się też pierwszy raz we wszystkich grach okno, do wstawiania znacznika. Sprawdziłem na filmikach różnych jutiuberów i też mieli zawalenie zadania, ale bez tego znacznika. Próbowałem go wykonać, ale bez efektu.

ss_fred_02-08-23_14-55-58_(av_peshera).jpg

Moje pytanie jest takie. Gdzie trzeba szukać dokumentu nr.4 . Żaden poradnik tego nie podpowiada.

A poniżej dwa zrzuty, pokazujące jak hojnie obdarza nas autor moda, aby nie było za łatwo. A tuptusie węch mają jak najlepsze psy myśliwskie. Nawet po ucieczce na drugą stronę drogi wywęszyły mnie i ruszyły w pościg.

ss_fred_02-08-23_13-15-04_(l07_military).jpg   ss_fred_02-08-23_13-19-23_(l07_military).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pancerniak Sprawdzę, czy takie coś się pojawi jak wyrzucę GPSa, bo do tej pory nie miałem takiej potrzeby zaznaczania czegokolwiek. A wstawiony do schowka-plecaka robi tylko zaznaczenie na mapie. A czy coś mi z plecaka wyleciało, nie byłem w stanie sprawdzić, bo już działał skrypt. Też ten filmik widziałem i kilka innych. Jeśli to tak jest przez skrypt rozwiązane, to "niealternatywnie".

A ja stanąłem przed dylematem, który wariant gry teraz wybrać . Mam w PDA 4. zadania, ale to są pary.

 Trium to jedna para, a Metro i D6 druga.  Jestem sprzętowo gotów na jedno i drugie. Część artów i części mutków do sprzedania.

ss_fred_02-09-23_14-00-57_(l02_garbage).jpg          ss_fred_02-09-23_14-08-24_(l02_garbage).jpg

Trium już przechodziłem dwa razy. Teraz mógłbym tam pójść tylko po to, aby zadania zniknęły z PDA. Choć nie ma pewności, że mod nie wrzuci kolejnych.

I zrzut widoczkowy.

ss_fred_02-09-23_14-10-11_(l02_garbage).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEJNY MELDUNEK Z PLACU BOJU

Sprawdziłem co daje wyrzucenie GPSa. Przypuszczenie @Wojownik (@Pancerniak) się potwierdziło.

A ja zdecydowałem się na kolejne przejście Triumu ( Czeluści ? ). aby zamknąć jego zadania. Z powodzeniem.

ss_fred_02-09-23_14-00-57_(l02_garbage).jpg ss_fred_02-10-23_12-21-32_(san).jpg ss_fred_02-10-23_12-22-33_(san).jpg                 

Efekt w PDA był taki. Na prawej części lewego zrzutu widać efekt z Legowiska. Jest to ukryta wskazówka, gdzie trzeba wyjść z Metra, aby uzyskać zaliczenie zadania i efekt jak na prawym zrzucie.

ss_fred_02-11-23_11-24-44_(zaton).jpg   ss_fred_02-10-23_22-00-26_(zavod_rostok).jpg

Przy tym zadaniu cisnęły mi się myśli, że albo to ja już zaczynam mieć uwiąd starczy, albo autorowi moda coś się popierniczyło. Tak pokrętnych i niejasnych podpowiedzi mogących spowodować konieczność powtarzania gry, jeszcze nie miałem. W spojlerze krótki opis "właściwej drogi"

Spoiler

 

ZAWARTOŚĆ SPOJLERA PRZEREDAGOWANA !!!

Kiedy z tuneli drogowych Prypeci, przedostajemy się się do kolejnych tuneli z wagonami metra, nie jest to metro z zadania. To zadanie trzeba będzie wykonać dopiero po znalezieniu D6 i dokumentów z niego. 

Po tej drabince zeszliśmy w dół i wychodzimy na torowisko.

 ss_fred_02-11-23_12-00-22_(drvoodoo_metro).jpg   obraz.png       

Na minimapie drugiego zrzutu widać niebieski znacznik. Nieświadomego gracza wprowadza on błąd i pójście na jego poszukiwania wymagać będzie powtórzenia gry. Idziemy więc w lewo od wyjścia do wagonu i korzystamy z beczki-teleprtera.

ss_fred_02-11-23_11-51-10_(drvoodoo_metro).jpg

UWAGA. Na tej lokacji jest sporo beczek-teleporterów z napisem "Забратся" ( Zabrać się ), z których trzeba korzystać, aby pchnąć grę lub tam, gdzie zeskakiwaliśmy w dół przez wyrwy, a teraz wracamy.

Po uruchomieniu teleportera, mamy filmik i jesteśmy przeniesieni za wagon, gdzie idziemy trzymając się prawej strony aż do takich hermetycznych wrót z zieloną wajchą. Uruchamiamy ją i po krótkim pokazywaniu akcji przez moda znów jesteśmy na torowisku i po prawej mamy wejście i po chwili jesteśmy w pomieszczeniu z dziurami w podłodze. Jesteśmy na właściwej drodze. Wskakujemy do dziury w której widać beczkę i zaczyna się czarci taniec.

Nawet jak zajrzymy do niektórych pomieszczeń, to nie znajdziemy itemu, bo potrzebne jest pójście sporo dalej i otrzymanie polecenia znalezienia go. Trzeba wracać. Kiedy już wykonamy zadania na tej części lokacji i znajdziemy dokumenty z D6 ( faktycznie, to za nas znajduje je mod, a my jesteśmy biernymi obserwatorami ), wracamy do tego miejsca gdzie się pojawiliśmy w metrze i teraz dopiero idziemy tam, gdzie na minimapie pokazuje znacznik. Inne wyjście nie zaliczy zadania. A robimy to na końcu gdyż z tego metra teleportuje nas na zewnątrz, do Zakładu Rostok. Gdybyśmy tu przyszli zaraz po pojawieniu się w metrze, to teraz trzeba by na nowo iść do tuneli Prypeci i wchodzić do metra.

Może się zdarzyć ( też tak miałem i miał jeden z jutiuberów ), że po znalezieniu dokumentów z D6 kiedy otwieramy następne wrota, skrypt nie zaskakuje i przenosi nas do kolejnego fragmentu podziemi, bez wyjścia. Trzeba grę powtarzać, aż mod pozwoli nam wracać.
Pokonałem oba kierunki działania, choć wiedźm, burerów, sorków i ich odmian oraz poltergeistów nie brakowało. Zadanie na tunele Metro tu dopiero się zaliczyły.

 ss_fred_02-10-23_21-58-16_(drvoodoo_metro).jpg  ss_fred_02-10-23_21-58-45_(drvoodoo_metro).jpg 

A dalej, to Przedzonie. Z obiecanego przez zjawę samodzielnego opuszczenia zony, wyszły nici, choć na te niekompletne zakończenia moda, natknąłem się kilka razy.

Jeszcze ktoś odważył się na grę?

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ksantyp Tłumaczeniem poprzednich wersji zajmowała się osoba której już na forum nie ma, więc na pewno nie dostosuje tego tłumaczenia.

Moja gra i szerokie opisywanie moda, ma na celu pokazanie że mod jest w pełni grywalny ( grając za Naukowca, to ja popełniłem błąd i dlatego szybko się skończyła ) i znajdzie się jakiś tłumacz który go udostępni. Sporą część poprzedniego tłumaczenia będzie można wykorzystać, ale po dokładnym sprawdzeniu na ile różni się od aktualnego scenariusza. A zmian trochę jest.

A na angielską wersję nie ma co liczyć, bo mod od pierwszego wyjścia liczy ładnych parę lat i nigdy się taka nie pojawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angielski patch był tylko na Yanku do wersji 1.3, linki nieaktualne.

Moda mozna przejść, zwłaszcza jaksie grało w poprzednie wersje to niektóre kwestie z pamięci.

Co do tłumaczenia to wg. mnie jest problem z dużą ilościa tekstu i kwestiami wokalnymi - sporo tego.

p.s. do Metra właściwego z zadania wchodzimy - po otrzymaniu kwesta na Metro - przez tunel miedzy Jupiterem a wschodnia częścia Prypeci (miasto, nie rzeka).

Dokładniej to w postawce jest przed wejściem na prypeć w małym holu wejście - pancerne drzwi - i to jest wejście na/do Metra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej wielkiej sali w podziemiach Prypeci, można wejść z kilku lokacji. Tradycyjnie z zakładu Jupiter idziemy tylko gdy mamy zadanie spotkania się Diegtiariewem. To on wyznacza drogę i prowadzi. Zadania na Metro zaczynają się wtedy, gdy wywiążemy się z kontraktu i mamy wybór wracać na Wielką Ziemię ( jedno z zakończeń gry za wojaka ), albo kontrakt przedłużyć. Przedłużenie to jeszcze długa gra. Ja korzystałem z teleportu w labie na Zatonie, bo pojawiamy się w tej wielkiej sali, A to oznacza krótszą drogę do metra i oszczędność butli z tlenem.

A ja ogłaszam, że moda za wojaka ukończyłem, uzyskując prawidłowe zakończenie i napisy końcowe.

Po wyjściu z Metra i uzyskaniu zaliczenia dotarłem na Przedzonie i rozliczyłem się przed Kapitanem, ten odesłał mnie do agenta specjalnego, który trzyma protagonistę szantażem. Doposażyłem się na wędrówki po zagazowanych podziemiach. Nie mam żadnego karabinu, bo w podziemiach są niepotrzebne, a tylko niepotrzebnie zabierają udźwig na ładunki do strzelby czy zbiorniki z tlenem.

ss_fred_02-12-23_15-52-25_(predbannik).jpg   ss_fred_02-12-23_15-54-40_(predbannik).jpg  

Porozmawiałem z Agentem i ....

ss_fred_02-12-23_15-56-14_(predbannik).jpg

Do spojlera zaglądają tylko Ci, którym się spieszy poznać zakończenie, a nie zależy samodzielnym jego poznaniu.

Spoiler

Po dialogu ze spec agentem, mod przerzuca nas znów do podziemi metra...

ss_fred_02-12-23_15-58-59_(catacomb_xs).jpg

.. gdzie po rozmowie z agentem i ruszeniu w głąb do D6, dostajemy nowe zaskakujące zadanie "Zabić Agenta".

ss_fred_02-12-23_16-01-31_(catacomb_xs).jpg

Wykonanie tego zadania skutkuje pokazaniem się przemyślenia protagonisty i w efekcie napisów końcowych.

ss_fred_02-12-23_16-02-19_(catacomb_xs).jpg

Muszę przyznać, że takie zakończenie mnie zniesmaczyło. Odniosłem wrażenie, ze autor moda nie za bardzo wiedział, jak ten wątek zakończyć i urwał go zabójstwem.

Na pewno szybko do moda nie wrócę, o ile w ogóle wrócę, aby zrobić wątek za stalkera.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

PODBICIE TEMATU

Chcę się podzielić pewną wiedzą uzyskaną podczas gry trzema postaciami. Przy grze za bandytę i ekologa będzie to niepotrzebne. Bandyta tego nie potrzebuje, a ekolog ma to od razu, czego dowiaduje się przy pierwszej rozmowie z hakerem.

Natomiast wojak i stalker muszą posiąść umiejętności hakerskie, których uczy haker, ale nie za darmo. Dlatego aby niepotrzebnie nie ganiać po lokacjach, trzeba skrzętnie zbierać części mutantów i artefakty, którymi będziemy płacić za naukę. Co jest potrzebne, wstawiam do spojlera, aby przeczytali tylko ci, co tego chcą.

Spoiler

Do przejścia moda nasz protagonista potrzebuje posiadać nawyki hakerskie. 3 stopie na zamki kodowe i 3 stopnie na komputery i PDA. Wyższe stopnie możemy otrzymać po osiągnięciu poprzednich.

Od samego początku gry zbierajmy ogony ślepych psów. Będzie ich potrzebne aż 20 i do kompletu 3 Meduzy. Psów znajdziemy wystarczająco, ale jest duży problem z Meduzami. Trzeba się sporo naszukać, tak na ziemi jak i w schowkach po zabitych. To na 1. stopień wtajemniczenia, po osiągnięciu którego haker ma dialog na dostawę "zapłaty" na kolejne.

Będziemy jeszcze w miarę rozwoju gry potrzebować:

5 x Meduza, 5 x Wywiert (Skrętak), 5 x Grawi, 5 x Krow Kamnia (Kamienna Krew) x5, Łunnyj Swiet x1, Nocznaja Zwiezda x1

5 x Macki Pijawki, 5 x Łapa Burrera, 5 x Pazur Chimery, 5 x Ręka Izłoma ( Połamańca), kiść bibliotekarza, ręka kontrolera x4

Wojak koniecznie musiał mieć oba najwyższe stopnie hakerskiego wtajemniczenia, aby popchnąć grę.

Jeśli znajdziemy te artefakty i części mutantów zanim poprosi o nie haker, przy każdym pobycie w bazie na Bagnach, zostawiajmy je w schowku zrobionym z plecaka. Są dwa rodzaje plecaków. Takie na schowek i takie do wypełnienia zadań. Te drugie w razie ich znalezienia w trupach, możemy sprzedawać, bo przynajmniej w mojej grze tak było, że jak były potrzebne w zadaniu, to dawał je mod.

 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z braku innych modów wróciłem do tego i gram ostatnią postacią z możliwych wyborów, czyli stalkerem. Miałem trochę problemu z załapaniem się na stalkera, bo dialogi do wyboru w rozmowie ze Striełokiem są trochę mylące. Dalsza gra, jak z poprzednich się wie co zbierać i gdzie, bardzo ułatwiona, ale jednocześnie mało ciekawa. To bieganie po prawie pustych lokacjach, aby zebrać itemy dla hakera, bo bez dostarczenia mu ich i pozyskaniu umiejętności hakerskich, pchanie się w głąb Strefy jest bezcelowe. Zostaniemy zablokowani na jakimś komputerze czy sejfie i trzeba wracać aby uzupełnić wiedzę.

A tu kilka zrzutów z gry.

ss_fred_03-17-23_15-04-20_(swamp_old).jpg

Spoiler

ss_fred_03-17-23_13-01-55_(marsh).jpg

ss_fred_03-17-23_15-56-22_(l03_agroprom).jpg

ss_fred_03-17-23_15-51-59_(swamp_old).jpg

No i przede wszystkim głęboki ukłon do aktywnych tłumaczy, o zainteresowanie się tym modem. W stosunku do poprzedniej wersji 1.3 i 1.3.2 jest o wiele lepiej zoptymalizowany, rozbudowany o wątki mistyczne i prawie bezwylotowy. Przetłumaczony, na pewno mieć będzie wzięcie.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU

Gram sam, więc nie mam wyjścia i muszę sam pod sobą. To co napiszę, to ważna porada, na którą tak na filmikach jak i na rus forum nie ma podpowiedzi.

Kupiłem dom u Mera, bogato wyposażony i w nienagannym stanie.

ss_fred_03-19-23_13-16-40_(predbannik).jpg

Ale sprawdzając go kiedy wszedłem do pokoju z miejscem do spania, z automatu zostałem uśpiony i przeniesiony do kontrolowanych przez dziewczynkę-płaczkę podziemi Agropromu, normalnie niedostępnych. W inwentarzu pustki.

ss_fred_03-19-23_13-10-01_(mental).jpg  ss_fred_03-19-23_13-10-12_(mental).jpg

Uciekłem kontrolerowi, sprawdziłem pomieszczenia, znalazłem puzla wspomnień i AK z amunicją. Kiedy jednak dotarłem do ukrycia Striełoka i znów z automatu przerzuciło mnie przed kupiony dom. Tu zaskoczenie, bo mod nie oddał mi mojego sprzętu. Samodzielne jego poszukiwanie nie dało rezultatu, to sięgnąłem po poradniki filmowe. Na nich obaj jutiuberzy jakich obejrzałem, wyszli ze sprzętem. Na rus forum był gracz, który miał to samo co ja, ale nie dostał podpowiedzi z rozwiązaniem.

No to sam zacząłem kombinować i skorzystałem z Artu Sukcesu. A moje alter ego jakie się pojawiło, w jednej z podpowiedzi kazało mi się przespać we własnym domu. Zrobiłem to i eureka !!! Znalazłem rozwiązanie.

                                             Ekwipunek przed snem.                                                                  I po przebudzeniu.

ss_fred_03-19-23_13-14-15_(predbannik).jpg                 ss_fred_03-19-23_13-20-46_(predbannik).jpg

Wyszło na to, że mimo pojawienia się na Przedzoniu dalej byłem w "śnie" i dopiero "dospanie" spowodowało powrót do realności.

Zadanie na chałupę zrobiłem po oddaniu Striełokowi fleszki i uzyskaniu info od niego, że z Przedzonia do Strefy jest ukryty teleport o którym wie Wasia Skórownik.

Teraz po dłuższej grze, nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo tej kwoty jaką zapłaciłem za dom brakuje mi do spełnienia wymagań otwarcia teleportu. Może należało to zrobić przy kolejnej wizycie na Przedzoniu.

A tak przy okazji o pieniądzach. Trzej wcześniejsi GB potrzebowali ich sporo, ale kwoty jakich potrzebuje stalker, są niebotyczne. Już zapłaciłem za zadania setki tysięcy rubli, a potrzebuję kolejne setki. Te kwoty, to dość spore przegięcie, bo zamiast robić akcję, trzeba kombinować skąd tę kasę wziąć. A ceny kupna u handlarzy nie powalają.

DODANO

Zmuszony zostałem do powtarzania spooorego kawałka gry. Niech mój błąd będzie ostrzeżeniem, a zarazem poradą.

Po pierwszej wizycie w podziemiach Agro i zabraniu fleszki dla Striełoka pośpieszyłem się i poszedłem do INB otworzyć sejf. Aby do niego dotrzeć, musiałem wytłuc wojskowych, w tym i wrogiego lejtnata. Sejf otworzyłem, ale wyciągniętego PDA już nie, bo brakło umiejętności. Kiedy już tu wróciłem po rozmowie ze Striełokiem i umiejętnościami, info z PDA wysłało mnie do lejtnata. No i niestety, z trupem nie pogadasz. Wyszło na to, że po znalezieniu fleszki trzeba iść najpierw do Striełoka, pogadać z nim o drzwiach, posiąść drugi stopień hakerki komputerów i dopiero wtedy można znów iść do podziemi sprawdzić drzwi i postąpić wg. pozyskanej informacji.

Ale powtarzając, nie śpieszyłem się z kupnem domu w Przedzniu. Została kasa, mam czym płacić za usługi hakera.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

PODBICIE TEMATU

Nie porzuciłem moda, dalej się z nim boksuję, oraz z fantazyjnymi pomysłami autora. To gra za stalkera. Nie jest łatwo, bo momentami trudno podjąć decyzję za które z zadań w PDA się zabrać. Jest to najdłuższa gra tą postacią i jednocześnie najtrudniejsza.

A tu zrzuty z gry.

ss_fred_03-28-23_12-05-18_(jupiter).jpg

Spoiler

Uratowałem córeczkę, no to teraz grzecznie siedzi po "strażą"

ss_fred_03-29-23_16-44-58_(predbannik).jpg   ss_fred_03-28-23_14-50-52_(predbannik).jpg

A mutantów do likwidacji mod nam nie żałuje. Zobaczcie w PDA ile było snorków. Było też razem z nimi sporo świń, ale one "oczkami" słabo obdarzają.

 ss_fred_03-30-23_15-42-41_(l07_military).jpg   ss_fred_03-30-23_15-43-00_(l07_military).jpg

 

Zaczynają mnie też męczyć wyloty pulpitowe, bo wybrałem nie tę drogę po lokacji.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier

Kwestia, która mnie ciekawi, a rozmawialiśmy o mistyce na naszym SB. O co tu właściwie chodzi? 

Spoiler

 

Sporo człowiek przeszedł modów, ale czegoś takiego nie widziałem i ciekawi mnie, czy to jakaś wizja u protagonisty, czy czysta fantazja twórców. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael

12 godzin temu, Agrael napisał(a):

czy to jakaś wizja u protagonisty, czy fantazja czysta twórców. 

Można powiedzieć, że jedno i drugie. Do moda dodana została linia światów alternatywnych, nie mająca absolutnie nic wspólnego z główną fabułą moda. W momencie wykonywania zadań scenariuszowych, protagonista nagle znajduje się w jakimś futurystycznym świecie, a po akcji w nim wraca do realiów scenariusza.

Są też sytuacje, że GB ma zwidy o pobycie w jakichś normalnie niedostępnych częściach podziemi, ale one mają zakończenie w scenariuszu moda. Np. coś za drzwiami w ukryciu Striełoka. Ale te zwidy są całkowicie zbędne i wg. mnie psują zaskoczenie w scenariuszowej części.

Tak samo jak futurystyczna lokacja Tрюм  ( Zęza, Loch, Lamus - cholera wie jak tłumaczyć ) , która po prawidłowym jej przejściu pozwala nam na szybkie teleportacje po lokacjach, o ile wcześniej znamy lokalizację na nich teleportatora umieszczonego raczej w miejscach nieciekawych.

A wszystko to ma na celu udziwnienie moda, zrobienie z niego sztucznie przedłużonej parodii stalkera. Ale bez tego, moda przejść się nie da. Trzeba się z tym pogodzić i przebrnąć. Problem w tym, że gdy zaczynamy grę, nic a nic nie wskazuje na to, że nasz protagonista już w Strefie był i pozostały mu w podświadomości jakieś negatywne wspomnienia. Nawet początkowa scena z zegarem i płaczącą dziewczynką tego nie sugeruje. Czym autor moda, bo jest tylko jeden, kierował się dodając tę mistykę, chyba nigdy się nie dowiemy.

Ale jest jedno ale. Ten wątek z moda wcale nie powoduje, że nie nadaje się do gry. Cała jego reszta warta jest uznania i zainteresowania się modem. Szczególnie dla tych graczy, którzy równolegle ze Stalkerem są zwolennikami innych gier z fantastycznymi światami. Im raczej to przeszkadzać nie będzie.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondotier
Chyba zaczynam rozumieć, skąd autor wziął pomysł, na taką nazwę moda. Miałoby to sens, gdyby zostało w logiczny sposób wyjaśnione, a tak nie za bardzo wiadomo, o co chodzi. 

W Rebornie też mieliśmy - delikatnie mówiąc - dziwne lokacje, ale z tego, co pamiętam, to w nim rzeczywistość uległa zmianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael  Przecież nazwa moda nie uległa zmianie od pierwszej wersji. Zasadniczo, dotyczyło to pierwszego wyboru za kogo grać. I wtedy trzymało się to kupy. W tej wersji mamy już 4 pierwsze wybory. Naukowiec, bandyta, wojak i stalker. O ile scenariusze dla każdej postaci się różnią, to ta mistyka pozostaje ta sama. Jest to nudne. Nie widać tego na moich zrzutach bo użyłem fixa na likwidację maków, bo ich ilość powodowała "walenie po oczach" czerwonym kolorem. Również nie widać, bo to kwestia ruchu, jednej z animacji, kiedy GB przy podnoszeniu przedmiotów uprawia gimnastykę, robiąc przysiady. Też to usunąłem fiksem. Jest jeszcze wiele przypadków przerostu formy nad treścią. Jedne bardziej, inne mniej upierdliwe.

No i są niedoróbki kłujące po oczach. Na poniższym zrzucie widzimy Wika stojącego na Magazynach. Niby nic dziwnego, ale dialogi z nim są o Kordonie. I nie nowe zadania, ale te podstawowe z podstawki.

ss_fred_03-29-23_11-56-20_(l07_military).jpg

Całe szczęście, ale to tylko jedna taka sytuacja mi się przytrafiła.

Wielka szkoda, że oprócz @metek58 nikt z tłumaczy się za spolszczanie nie bierze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Agrael Tak, pań jest więcej. Jedne trzeba będzie ratować, a dla innych wykonywać zadania. Jedne "usługowe" typu przynieś artefakt ( z tej samej lokacji ), inne wymagające łańcuszka czynności. Zrzutów nie wstawiam, bo są już we wcześniejszych wpisach tak moich, jak i drugiego grającego.

Do tego trzeba dodać te ze snów, czasem wyglądające normalnie, a czasem bardzo jak z cyrku.

A ja znalazłem się na etapie gry, gdzie raz za razem mam "powtórkę z rozrywki" i staje się mod nużącym. Mam tylko jedno zadanie, przez wcześniejsze postacie nie robione i jak nie wytrzymam, dam sobie spokój z modem.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODBICIE TEMATU

Potrzebna mi podpowiedź, gdzie w Potierjano Dieriewni, znaduje się klucz do otwarcia drzwi w studni z żurawiem.

Teleport odłączyłem.

@vidkunsen Skoro pytałeś o tę studnie, to drzwi mogłeś otworzyć od razu? Jeśli też szukałeś klucza, to podpowiedz gdzie był.  Jutiuberzy tego nie pokazali, choć obejrzałem wielu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.