Jump to content

Recommended Posts

3.png

Tytuł oryginalny: Чужой среди чужих: Эпизод III
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna)  
Data premiery: 20.05.2024 r.
Autor: It's boomer
Autor spolszczenia: @OldMan
Śr. długość rozgrywki: ok. 4 godzin


OPIS:

Spoiler

Trzeci i ostatni epizod serii „Obcy wśród obcych” przedstawi historię stalkera o ksywce Lichy. Jako jedyny ze swojej grupy przeżył w 2021 roku - od tamtego feralnego momentu nie opuszcza Baru "100 Radów" bezsilnie próbując zapić tkwiącą w nim rozpacz. Jednak to nie może trwać wiecznie...

W tym samym czasie w Zonie dochodzi do nie mniej znaczących wydarzeń związanych z ugrupowaniem „Architekci”.


Wykorzystane materiały:

  • pakiet graficzny CGIM 2,
  • paczka broni STCoP 3.5,
  • kilka modeli z NPC_for_MSG_1,
  • model NPC z modyfikacji True Stalker,
  • dodatkowe materiały z różnych źródeł.

Voice-over: 

Spoiler
  • Its boomer,
  • PugachGO,
  • Raf433,
  • slesar6razriada,
  • Gorbenych.

 

PORADY:

Spoiler

Wskazówki od autora: 

  1. Przed rozpoczęciem gry zdecydowanie zalecam zapoznać się z jego poprzednimi częściami w celu jasnego zrozumienia przebiegu wydarzeń.
  2. Radzę często zapisywać grę. 
  3. Mod jest niestabilny - mogą wystąpić "wyloty" bez logów. Na szczęście są one sporadyczne, a po ich pojawieniu się wystarczy ponownie uruchomić modyfikację. Mam przypuszczenia czym jest to spowodowane, jednak w tym przypadku naprawienie błędów nie jest możliwe.
  4. Warto zaznaczyć, że pełne przejście modyfikacji zajęło mi ok. 2 godzin i 35 minut (czyli o 5 minut mniej niż w przypadku drugiego epizodu). Ile zajmie to Wam - nie jestem w stanie przewidzieć.
  5. Uwaga! Niektóre postacie mogą posługiwać się tzw. „młodzieżowym slangiem”. Jeśli masz do tego negatywne nastawienie, to nie instaluj moda. Dodatkowo pewne momenty w trakcie gry mogą powodować uczucie tzw. „cringe”. Jeśli mimo to zdecydujesz się zagrać - nie mów, że Cię nie ostrzegałem.

GALERIA:

Spoiler

Obcy wśród obcych Epizod III_Stalkerteam_scr1.jpg  Obcy wśród obcych Epizod III_Stalkerteam_scr2.jpg

Obcy wśród obcych Epizod III_Stalkerteam_scr3.jpg  Obcy wśród obcych Epizod III_Stalkerteam_scr4.jpg

Obcy wśród obcych Epizod III_Stalkerteam_scr5.jpg  Obcy wśród obcych Epizod III_Stalkerteam_scr6.jpg

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Modyfikacja jest w formie samodzielnej gry (tzw. repack). Wystarczy rozpakować pobrane archiwum (najlepiej poza partycję systemową i katalogi Program Files) i grać.


2. Modyfikację uruchamiamy poprzez launcher.exe, który znajduje się w głównym katalogu gry.

 

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:


Źródło: APPROTS.png.4603aa7965381464d0b7bb29c67170af.png

 

  • Positive 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam takie pytanko ;) 
Zacząłem pracę nad spolszczeniem tego moda.
Kończę spolszczenie dla lokacji Bar i mam przejść na Wysypisko
I tak się zacząłem zastawiać...
Na Wysypisku jest miejsce, które wszyscy znają, ale ma wiele nazw.
To miejsce do którego prowadzą tory i stoją na nich wagony towarowe.
Nazwy jakie spotkałem to Hangar, Zajezdnia, DEPO.
Jak będzie najbardziej poprawnie?   

 

 

Link to comment
Share on other sites

OldMan - w oryginale jest Depot - termin z przełomu XVIII/XIX w tzw. n.e. - skład/remiza/zajezdnia na wozy drabiniaste i pokrewne - straż pożarna lub pojazdy wojskowe oraz na lokomotywy i wagony kolejowe.

Zajezdnia to na w/w wozy oraz tabor miejski - tramwaje a hangary to na maszyny latające - sterowce, samoloty i pokrewne.

! Depot. :)

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

Prace na spolszczeniem moda trwają, a że jest to najbardziej rozbudowana
część serii, to myślę, że ukończone jest około 50%
Moim zdaniem jest to najlepsza część serii.
Wiecie, że w X-18 hodowano embriony obcych? 
ss_oldman_06-16-24_20-19-19_(l04u_labx18).thumb.jpg.3f1bb60e0d3275dfc7168c983e6d1544.jpg

Ogólnie to w modzie można zobaczyć fajne klimaty:

 ss_oldman_06-16-24_18-48-30_(darkvalley).thumb.jpg.5ae4f046e4b642042dcbdf449211b874.jpg

Podsumowując: warto czekać na spolszczenie :) 
  

  • Positive 3
Link to comment
Share on other sites

Sorry za post po postem, ale...
Ważna informacja dotycząca prac na modem jest taka, że:
1. Dialogi i opisy dla wszystkich pięciu lokacji, które są w modzie są już gotowe.
Dla Baru w 100%-tach.
Dla Wysypiska, Doliny mroku, X-18 i Kodonu trzeba jeszcze popracować nad logiką.
2. Epizod III jest powiązany z wcześniejszymi i podczas zamkniętych testów opracuję
łatki (zgodnie ze wskazówkami @LisKot) dla Epizodu I i II.
Będą one dostępne jednocześnie z premierą spolszczenia do Epizodu III
3. @LisKot rozwiązał problem, który prześladował mnie podczas prac nad jedynką i dwójką.
Chodzi o wyświetlanie napisów na cutscenkach w odpowiedniej chwili. Moim zdaniem 
napisy są teraz czytelniejsze i co najważniejsze w odpowiednim czasie :) 

Dzięki @LisKot

4. A skoro problem z napisami został rozwiązany, to otwiera drogę do opracowania 
spolszczenia innego moda, o którym myślałem jeszcze przed opracowaniem spolszczeń
do serii Jermak.
Tylko, że zabiorę się za to po skończeniu Epizodu III z serii przygód Bumera.
Podpowiem, że to też jest 3 i ostatnia część pewnej serii...
Ciekawe czy ktoś zgadnie?

p.s. @Szczepan9205 nie podpowiadaj ;) 
  

  

   

  • Positive 2
  • Cool 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Szczepan9205 napisał(a):

:D Kurde fajnie to wygląda - mnie się nigdy moich napisów nie udało tak dopracować, więc chyba będę musiał przyjść do Ciebie na korepetycje

Korepetycje to nie do mnie tylko do @LisKot. Te napisy to jego pomysł :)

:)Co do tajemniczego kolejnego moda, to widziałem, że się domyślisz, dlatego ciebie uprzedziłem.
Chętnie skorzystam, z wszystkiego co masz.   

Link to comment
Share on other sites

Sorry za post po postem, ale...

Stan prac na dzień dzisiejszy jest taki:

Spolszczenie Epizodu III jest prawie zakończone.
Wszystkie pliki zostały przetłumaczone.
Ostatnie napisy dla lokacji Kordon ma dodać @LisKot
Do niego już teraz kieruję SPECJALNE podziękowania za pomoc techniczną !
Gdy te napisy się pojawią, ogram moda jeszcze raz (około 5 godzin grania).
Wtedy ruszą testy zamknięte. 
Jeśli nic się nie zmieni, pełne spolszczenie ukaże sią za kilka dni.

Moje spostrzeżenia:
1. To jest najlepszy i najbardziej rozbudowany epizod z serii.
2. Autor zastosował ciekawe rozwiązanie, które kojarzy mi się z True Stalker.
3. BARDZO WAŻNE: 
Jeśli ktoś nie grał w ep. I i ep. II to moim zdaniem warto to zrobić, lub 
sobie przypomnieć, ponieważ ep. III jest bardzo połączony z 
epizodem II. 
4. Przypominam, że łatki dla Epizodu I i II będą dostępne jednocześnie z premierą spolszczenia do Epizodu III

ss_oldman_06-14-24_10-58-29_(garbage).thumb.jpg.36d7c688c93c02c9cad236907cebaf2e.jpg

Podsumowując: warto czekać na spolszczenie :) 

  • Cool 3
  • Important 1
Link to comment
Share on other sites

No i stało się...
Opracowanie spolszczenia do moda dobiegło końca.
Za chwilę mod trafi do testerów i rozpoczynają się testy zamknięte więc premiera coraz bliżej :)
 
ss_oldman_06-24-24_13-35-49_(escape).thumb.jpg.19d47e03e23b6faac57f23ea1a3bcc8e.jpg

p.s. Jeszcze raz Podziękowania dla @LisKot za cierpliwość i opanowanie restriktorów!
Dzięki czemu, będziemy mieli napisy wyświetlane w cutscenkach.
W oryginale jest po prostu nagranie audio, a restriktory dla mnie, to czarna magia ;) 

  • Positive 2
  • Cool 3
Link to comment
Share on other sites

ss_daniel_06-25-24_17-07-05_(garbage).jpg

Jako że zostałem zaproszony do testów moda, to przeszedłem go jako jeden z pierwszych, a przynajmniej polską wersję. 

Przyznam, że było warto. Według mnie jest to najlepszy epizod z serii OwO i gołym okiem widać, że autor nabrał więcej doświadczenia w modowaniu. Przede wszystkim plus za niektóre pomysły - np. odnalezienie artefaktu w laboratorium, którego właściwości są... Niespodziewane. Kolejnym elementem był nieoczekiwany podział fabuły na dwóch protagonistów, czyli rodem z True stalkera.

Dodatkowo wszystkie części - a już zwłaszcza tę - zaliczyłbym do grona modów humorystycznych. Przecież "zagubione" marakasy to było coś pięknego :D Widać też, że autor moda lubi serię autorstwa Andriuchy Swiatoja. Zresztą ona została dosyć wysoko oceniona przez wschodnią społeczność. Wydaje mi się, że nie bez powodu. 

Jak już miałbym się do czegoś doczepić, to zabrakło mi bardziej rozbudowanych zadań na Kordonie. Ciekawe, czy w przyszłości pojawi się IV epizod, ale wydaje mi się, że autor zostawił sobie otwartą furtkę.

Podziękowania dla @OldMan i @LisKot za włożoną pracę w spolszczenie.

  • Positive 2
Link to comment
Share on other sites

Witajcie bracia Stalkerzy !
Proponuję Wam kontynuację modów z serii Obcy Wśród Obcych.
Dzisiaj ostatnia (przynajmniej tak na dzisiaj deklaruje twórca) trzecia część "EPIZOD III" w wersji PL.

Mod jest w wersji repack wystarczy pobrać, wypakować poza dysk systemowy i można grać.
Moda uruchamia się plikiem launcher.exe - jest w głównym katalogu gry. 

Zapraszam na kilka godzin dobrej zabawy :)

https://drive.google.com/file/d/1D4MgzYO3cOZXnq9GhDHQ_X-kDaG6NW8W/view?usp=sharing

TRADYCYJNE JUŻ PODZIEKOWANIA za pomoc przy opracowywaniu spolszczenia:
POMOC TECHNICZNA @LisKot  - opracowanie dodawania napisów w cutscenkach to wynik jego starań :)
Testy: @Agrael i @smox 
 

 

  • Thanks! 1
  • Cool 4
Link to comment
Share on other sites

  • Agrael changed the title to Obcy wśród obcych: Epizod III
  • Agrael pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.