Jump to content

True Stalker


Agrael
Message added by Szczepan9205,

24.02.2024

Do postu #1 została dodana nowa wersja spolszczenia dostosowana do łatki 1.5 do samego moda. Nie należy wrzucać jej na stare spolszczenie (do wersji 1.4)!
Instrukcja jak poprawnie zainstalować nowe spolszczenie została dodana do postu #1.

25.02.2024

Do postu #1 dodano mini-łatkę do spolszczenia naprawiającą źle wyświetlające się imiona i ksywki NPCów, a także małe korekty w tekście. Zaleca się pobranie jej i wrzucenie na zainstalowane już spolszczenie.

@Szczepan9205

Recommended Posts

TS-Logo-Whitecs.png

Platforma: OpenXRay (repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 21.12.2023 r.
Autorzy: AP-PRO Team
Autorzy spolszczenia: @Szczepan9205@OldMan
Podziękowania za pomoc w testowaniu spolszczenia i ogólną pomoc dla: @Agrael, @LisKot@OldMan


OPIS:

Spoiler

Bohaterem opowiadanej historii jest zwykły stalker o ksywce Topór. Wielokrotnie podejmował się wypraw do Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Mimo wszystko przez cały ten czas nie odważył się opuścić okolic Kordonu: bez względu na to, jak bardzo przyciągało go centrum Zony, nieustannie powstrzymywał go strach przed nieznanym. Teraz kiedy życie poza granicami dawno straciło sens, nasz bohater decyduje się wyruszyć poza Kordon...


Cechy moda:

  • Nowa fabuła, której akcja ma miejsce po wydarzeniach z Zewu Prypeci, ale powiązana z własnymi historiami i postaciami. 
  • Zadaniom w grze towarzyszą cutscenki, aktorstwo głosowe, a w niektórych przypadkach także różnorodność. Misje w grze nie mają określonej struktury, więc gracze będą musieli podróżować, eksplorować, brać udział w potyczkach, napotykać mistyczne zjawiska i stawać twarzą w twarz z różnymi stworzeniami Czarnobylskiej Zony. 
  • 13 lokacji, wśród których znajdują się te znane z oryginalnej trylogii S.T.A.L.K.E.R., ale znacznie zmienione, a także kilka autorskich.
  • Całkowicie nowy interfejs, który został opracowany przez CORRYZERON, system ekwipunku, encyklopedia, wygląd ulepszeń sprzętu oraz samej gry. 
  • Autorska ścieżka dźwiękowa kompozytora Anger Of Darkness, zawierająca ponad pięćdziesiąt utworów. Podkład muzyczny na lokacjach to remake ambientu stworzonego przez MoozE, który pokochaliśmy w Cieniu Czarnobyla.
  • Odświeżona grafika z różnymi cyklami pogodowymi w letnim wydaniu.
  • Nowy pakiet modeli postaci stworzony w duchu oryginalnej gry.
  • Dostosowany i zmodyfikowany na potrzeby modyfikacji GUNSLINGER.
  • Ulepszony silnik gry oparty na platformie OpenXRay.
  • Wsparcie dla oficjalnego tłumaczenia na język angielski i ukraiński, które można wybrać w menu gry.
  • Wiele, wiele więcej. 

Autorzy i podziękowania:

Spoiler
  • Autor koncepcji i scenariusza: Алексей Просандеев (Wolfstalker).
  • Projekt: Владимир Клеков (Overf1rst), Алексей Раков (chriotmao), Алексей Просандеев (Wolfstalker).
  • Realizacja scenariusza: Владимир Клеков (Overf1rst).
  • Lokacje: Алексей Раков (chriotmao), Владимир Клеков (Overf1rst), Артём Самойленко (SamArt).
  • Grafika: Владислав Скуратов (SkyLoader), Александр Килюшик (exDeMODER), Алексей Раков (chriotmao).
  • Silnik: Владислав Скуратов (SkyLoader).
  • Rozgrywka: Владимир Клеков (Overf1rst), Владислав Скуратов (SkyLoader).
  • Modele postaci: Артём Самойленко (SamArt).
  • Modele otoczenia: Алексей Раков (chriotmao). 
  • Tekstury: Алексей Раков (chriotmao), Артём Самойленко (SamArt), Родион Ловчен (CorryZeron).
  • Muzyka: Юрий Юдин (StrannikRT), Anger Of Darkness
  • Artysta: Даниил Рогачёв (dankalaning).
  • Interfejs: Родион Ловчен (CorryZeron).
  • Pogoda: Александр Килюшик (exDeMODER).
  • Udźwiękowienie: Симон Костовски (Kostov), Владимир Клеков (Overf1rst).
  • Opracowanie dźwięku: Родион Ловчен (CorryZeron).
  • Tłumaczenie na język angielski: Симон Костовски (Kostov), Владислав Скуратов (SkyLoader), Алексей Раков (chriotmao).
  • Tłumaczenie na język ukraiński: Артём Самойленко (SamArt) i inni. 
  • Zadania poboczne: Владимир Клеков (Overf1rst), Алексей Раков (chriotmao), Юрий Юдин (StrannikRT).

Specjalne podziękowania: 

  • Logo projektu: Сергей Маликов (Malik).
  • Artworki: Нарине Аветян aka Narine_Fox.
  • Modele: Last_Light.
  • Pomoc przy silniku: Султан Урамаев (Xottab_DUTY).
  • IntroAziatkaVictor.
  • Animacje: Юрий Полетавкин (Policai), Андрей Калинин (AfterGlow), Назар Приступа aka Nazerttop, Ярослав Свинцицкий (Vodila).
  • Shadery: Антон Хозаров (Hozar_2002).
  • Opracowanie dźwięku: Степан Юстинов ака YungPrice, Navaro, revo794, Deinvire.wav.
  • Akompaniament: Kreazot-Maks
  • Muzyka: (OSWALD). 
  • Zadania poboczne: Scava, Владимир Абрамов (Molot04ek), Jek@n-Lim0n, Павел Молин (Muraxez), Леон, MolderPLV.

Pomogli nam inni twórcy i autorzy projektów, a także aktorzy głosowi. Ich nazwiska i pseudonimy można przeczytać w napisach końcowych!

 

PORADY:

Spoiler

Wstępne wskazówki:

  • W ustawieniach gry dostępna jest opcja Tryb streamera. Pozwala ona wyłączyć całą muzykę objętą prawami autorskimi na Youtube. 
  • W ustawieniach gry dostępna jest opcja Nasycenie. Można z niej skorzystać, jeśli obraz w grze wydaje się zbyt intensywny.
  • Nie zapomnij sprawdzić innych ustawień gry, aby znaleźć opcje, które są dla Ciebie wygodne i odpowiednio dopasowane.

Wymagania sprzętowe: 

spec-en.1.png

PORADY DOTYCZĄCE SPOLSZCZENIA (warto przeczytać):

Spoiler
  • Pamiętajcie proszę, że to spolszczenie może nie być idealne - różni się od oryginalnego True Stalkera m.in. czcionką ponieważ AP-Pro w dniu premiery niestety nie dołączyło do moda czcionek z naszymi znakami diaktrycznymi przez co spolszczenie używa czcionki TacticalFonts z GAMMA (autorstwa @Hevdan, po moich poprawkach).
  • NIE ZALECA SIĘ GRY ZE SPOLSZCZENIEM NA ROZDZIELCZOŚCI PONIŻEJ 1600x900 - powodem jest to, że czcionka jest dopasowana dobrze jedynie dla rozdzielczości 1600x900 w górę, czcionka wykorzystywana przez mod w zakresie od rozdzielczości 1024x768 do 1600x900 póki co jest w 80% działająca, ale niestety są problemy z dwoma teksturami przez co litery źle się wyświetlają, są poprzesuwane lub w ogóle się nie wyświetlają. 
  • Pamiętajcie też, że (miejmy nadzieję) czcionka dołączona do spolszczenia to czcionka przejściowa (będziemy próbowali kontaktować się z AP-Pro w kwestii pomocy przy dostosowaniu ich czcionek do naszych znaków diaktrycznych i jeżeli pomogą to za jakiś czas pojawi się łatka zamieniająca czcionkę na tą oryginalnie wykorzystywaną przez True Stalker).
  • Są w modzie 3 miejsca w których napisy nie do końca poprawnie się wyświetlają (za szybko się pojawiają i znikają, lub  w ogóle się nie wyświetlają) - podczas zbliżania się do strażników z bazy kopaczy w Agropromie (gdy się odzywają), w laboratorium X-16 podczas odsłuchiwania nagrania z PDA profesora Prochorowa oraz Magazynach Wojskowych gdy mamy podrzucić wódkę pewnemu narzekającemu strażnikowi - to są błędy zrobione przez AP-Pro i miejmy nadzieję zostaną naprawione w kolejnej łatce. 

GALERIA:

Spoiler

zPWvUX1Wzl0.jpg  Zr4qRRwO0tE.jpg

3w8_jGpDbXU.jpg  h3G7Nv1vAWI.jpg

qRRLexzgDl0.jpg  rF4nHuISXAs.jpg

EWtNp0A5vA4.jpg  Dl8dmNr0S7s.jpg


Trailer z okazji premiery: 

 

INSTALACJA:

Spoiler

Zalecana kolejność instalacji:

1. Modyfikacja jest w formie samodzielnej gry (tzw. repack). Posiada także wbudowany instalator - wystarczy postępować zgodnie z jego wskazówkami.

2. Zainstalować wszystkie patche w odpowiednim folderze moda.

 

WAŻNE: Nie instalować moda w c:\Programfiles\... A jeśli już tak zrobiliście to uruchamiać moda z uprawnieniami administratora bo inaczej nie będziecie mogli zapisać gry. W ogóle najlepiej zainstalujcie np na innej partycji czy chociaż w c:\True Stalker.
 

 

INSTALACJA SPOLSZCZENIA:

Spoiler

1. Pobieramy archiwum ze spolszczeniem i rozpakowujemy w dowolne miejsce.

2. Jeżeli instalujecie spolszczenie do wersji 1.5 mając wcześniej zainstalowane to do wersji 1.4 to najpierw usuwamy folder gamedata (żeby usunąć starą wersję spolszczenia) i dopiero wrzucamy nowe kopiując wypakowaną zawartość archiwum ze spolszczeniem i wrzucając ją do katalogu z modem.

3. . Na koniec sprawdzamy jeszcze czy w pliku fsgame.ltx linijka:

$game_data$                =    true    |    true    |    $fs_root$        |    gamedata\

Na pewno ma w obu miejscach true, jeżeli nie to zmieniamy na true i gotowe!

4. Po tym jak będziecie już w głównym menu pamiętajcie o zmianie języka na polski w ustawieniach ;)

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod:

  • Nasz serwer - [LINK]
  • Google Drive #1 - [KLIK]
  • Google Drive #2 - [KLIK]
  • Yandex #1 - [KLIK]
  • Yandex #2 - [KLIK]
  • Yandex #3 - [KLIK]
  • Yandex #4 - [KLIK]
  • Yandex #5 - [KLIK]
  • Yandex #6 - [KLIK]
  • Cloud Mail - [KLIK]
  • Torrent - magnet:?xt=urn:btih:21CC20DC7309912ADA09222B91E9EE3F99C85F8C&dn=TrueStalker&tr=wss%3a%2f%2fwstracker.online

Łatka 1.5 (kumulatywna, poprzednie nie są wymagane): 

LINKI DO POBRANIA SPOLSZCZENIA I DODATKÓW:

Spoiler

Spolszczenie do wersji 1.5:

Mini-łatka do spolszczenia (bardzo ważna):


Opcjonalny dodatek na oryginalny ambient muzyczny z trylogii S.T.A.L.K.E.R. autorstwa @Szczepan9205:


Źródła: APPROTS.png.4603aa7965381464d0b7bb29c67170af.png  Y6DvRrN.jpg  SiNIXZB.jpg  8Ztdqug.jpg  ejFj9IA.jpg
 

  • Cool 2
  • Positive 11
  • Cool 2
Link to comment
Share on other sites

Ogółem mod na razie działa (mimo tego że fpsy mi latają to jest lepiej niż myślałem że będzie) i wygląda dobrze (domki w wiosce nowicjuszy mają teraz jakieś rzeczy w nich i wygląda to pięknie) , myślałem że będzie nieco trudniejszy. Jednak bronie wydaje mi się że są zbyt delikatne bo parę strzałów dwururką i ma 60% wytrzymałości, może będzie lepiej jak się ją naprawi i ulepszy. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, LisKot napisał(a):

Znalazł ktoś dynamit do zadania od Fanatyka?

O ile nie znalazłeś to jest 

Spoiler

za wagonem najblizej wejścia do tunelu

 

3 godziny temu, Mayer99 napisał(a):

I jakie wrażenia proszę Państwa....? Warto?

Warto. Zmiany które wprowadzili dają taki świeży powiew i wrażenie grania w nową grę, że aż nie chce się przestać.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

A pamiętasz może o której godzinie czasu gry robiłeś tę misję…? On robił wieczorem, a ja tam byłem rano i może ma to związek ze spawnem pijawek…🤔 Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Art raczej pod tekstury się nie zapadł, bo nie widziałem go nawet na detektorze…mam nadzieję…

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity