Skocz do zawartości

Błędy w spolszczeniu Oblivion Lost Remake 3.0 (OBT)


Rekomendowane odpowiedzi

@metek58 Znalazłem te teksty od zadań z tablicy ogłoszeń - chyba Smox już je zgłaszał, ale nadal wisiały u mnie w krzaczkach, więc poprawiłem (ale jeszcze nie sprawdzałem czy wszystko się wyświetla jak należy). O te chodzi (są w plikach olr_doska_escape, olr_doska_bar i olr_doska_yan):

Spoiler

ss_szczepan_05-23-24_10-17-59_(lvl1_escape).jpg

ss_szczepan_05-23-24_10-18-03_(lvl1_escape).jpg

ss_szczepan_05-23-24_10-18-12_(lvl1_escape).jpg

Nawet zacząłem od nowa grę żeby mieć pewność czy nie wystarczy od nowa zacząć, żeby się ogarnęło, ale nie. No i jeden z nich to ten z tych "problematycznych" skryptów - próbowałem go zapisywać w ANSI lub Windows-1251, ale ni chu chu - po ponownym otwarciu pliku wraca do pierwotnego kodowania. Jakby co to też zapomniałeś wrzucić plik maingame_16.xml, który wrzucił Ci w temacie moda LisKot do paczki bo napis Pancerz jest poza ramką, a w tym co wstawiał do tematu moda jest przesunięty do ramki, ale to pierdoła :P 

W tej paczce jest jeszcze parę rzeczy ode mnie - do rozważenia przez Ciebie i ewentualnego dołączenia do spolszczenia:

gamedata.rar

W plikach w configs/ui zamieniłem napisy "Exit" na "Zamknij" bo wyświetlał się ten napis m.in. jak przeglądaliśmy czyjś profil przez PDA i chcieliśmy zamknąć okno.
W folderze text głównie zmieniłem słowo "ugrupowanie" na "frakcja/frakcję/frakcji" bo zdecydowanie więcej tej drugiej nazwy występuje w innych plikach (dialogach itd.) to żeby miało wszystko ręce i nogi to zmieniłem resztę.

W plikach z początkiem ui_  dałem w większości nazw czynności typu "rozładuj", "pij" czy "jedz" duże litery na początku - moim zdaniem lepiej to wygląda jak te opcje zaczynają się z dużej litery. Aaa i jeszcze w pliku ui_st_other zmieniłem nazwę "Ładowanie obiektów" na "Wczytywanie obiektów" bo podczas wczytywania zamiast "Ł" był jakiś znaczek z cyrylicy.

I na koniec - w string_table_general poprawiłem nazwy i opisy broni i amunicji 😛 To tak po krótce - rzuć sobie okiem jak chcesz i to co będziesz chciał to bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem nową paczkę, można pobrać i zobaczyć, czy poznikały krzaczki. 

Przy starcie gry u mnie z "Ładowanie obiektów..." wyświetla się ok, widać duże "Ł".

Ugrupowanie ma pozostać, bo oznacza jakąś grupę ludzi o podobnych poglądach i celach. Wg mnie, określenie "frakcja", tyczy się odłamu lub wyodrębnionej grupy ludzi od większej ugrupowania - mają niby podobne cele i poglądy, ale w czymś się nie zgadzają i odchodzą jakby na swoje. 

Resztę zobaczy się w grze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tom3kb napisał(a):

W Wiosce Kotów w chatce z Kopaczem siedzi stalker o ksywie "nieznany nowicjusz" (w zasadzie jest ich tam takich dwóch), z jednym można pogadać i dostać zadanie. Próba rozmowy z drugim wywala grę z takim logiem.

FATAL ERROR
[24.05.24 15:05:29.864]  
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Expression    : âűçâŕí îáđŕáîň÷čę îřčáęč 'íĺâĺđíűé ďŕđŕěĺňđ' 
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Function      : invalid_parameter_handler
[24.05.24 15:05:29.864] [error]File          : xrDebugNew.cpp
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Line          : 977
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Description   : 

Też tak macie? W sumie raczej nic ważnego.

 

Drugie pytanie, Quicksave, ten mod trzepie je w nieskończoność? Nie ma tak jak np w Lost Alpha, że było 5 slotów i je nadpisywał mod.

 

Ja też miałem taki log tylko bez wywalenia gry. Dźwięk windowsa jest, ale gra działa dalej.

Expression    : вызван обработчик ошибки 'неверный параметр' 
Function      : invalid_parameter_handler
File          : xrDebugNew.cpp
Line          : 977
Description   : 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, metek58 napisał(a):

Czy to ktoś potrafi naprawić:

 W Polonizacja OLR 3.0 (tej do pobrania) nie jest przetłumaczony skryptowy plik olr_doska_escape. Natomiast w OLR 3.0 -przepakowane spolszczenie jest zrobiony. Sprawdź, jak u Ciebie to wygląda.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawron No ja miałem nadzieję, że Metek dodał te skrypty do najnowszej wersji spolszczenia, ale chyba je pominął lub zapomniał (zdarza się) - ta kwestia jest akurat mało istotna.

Jeżeli zacząłeś grać w OLR 3.0 i wrzuciłeś moje przepakowane spolszczenie zanim ogarnęliśmy ten lekki chaos, który zapanował w temacie moda z wersjami spolszczenia, to u Ciebie tekst tych zadań się wyświetlał jak należy, czy nie sprawdzałeś tego w praktyce, a jedynie rzuciłeś okiem na surowe pliki?

Ja założyłem, że Metek może doda je do poprawionej wersji spolszczenia i jak ją wrzucił to zacząłem grę od nowa, ale jak doszedłem do momentu gdzie można wejść w interakcję z tablicą i zobaczyłem "krzaczki" to zajrzałem w pliki i zauważyłem, że nie są przetłumaczone, więc potem wrzuciłem swoje, ale możliwe, że żeby działały to znowu trzeba by zaczynać grę od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2024 o 23:09, Szczepan9205 napisał(a):

Jeżeli zacząłeś grać w OLR 3.0 i wrzuciłeś moje przepakowane spolszczenie zanim ogarnęliśmy ten lekki chaos, który zapanował w temacie moda z wersjami spolszczenia, to u Ciebie tekst tych zadań się wyświetlał jak należy, czy nie sprawdzałeś tego w praktyce, a jedynie rzuciłeś okiem na surowe pliki?

Treść zadania wyświetlała się, jak trzeba, tylko to, kogo ono dotyczy, było w krzakach. W moim przypadku chodziło o Nieznanego bandytę. Działo się tak, ponieważ grałem na OLR 3.0 -przepakowane spolszczenie, w którym nie ma pliku olr_newnpc_eqp.script. Cóż, padłem ofiarą przypadkowego chaosu, ale nic to, jeszcze raz zacząłem nową grę i wszystko jest w porządku.

Spoiler

nb.png

Drobnostka dotycząca tablicy ogłoszeń i pliku olr_doska_escape:

Spoiler

toz-1.PNG

toz-2.PNG

Nie znalazłem w całym modzie TOZa-66. Jest to niuans, ale może kogoś wprowadzić w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawronCzyli jest w miarę ok z tego co widzę. Ja z kolei mam w krzaczkach wszystko poza nagrodą i słowami "Nieznany bandyta", ale to na bank kwestia tego, że dorzuciłem skrypty później, a specjalnie nową grę zaczynałem. 

Heh no bo prawdziwa nazwa BM-16 to TOZ-66 tylko muszę jeszcze się upewnić czy wpn_bm16 to TOZ-66 zwykły czy Obrzyn bo jak poprawiałem nazwy broni to natknąłem się na wpn_bm16 i wpn_bm16_full. Możliwe, że tu chodzi o zwykłego TOZa-66, a nie o Obrzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gawronJuż to sobie poprawiłem - ot tak sam dla siebie bo nie wiem czy Metek to uwzględni w poprawkach czy zostawi nazwy broni od GSC, ale fakt - ja się machnąłem i chodzi o zwykłego TOZa-66/BM-16, a nie o obrzyna - przynajmniej tak wynika z opisu przypisanego do tej broni.

No chyba, że w OLR BM-16 ma model obrzyna tylko - nie wiem bo jeszcze nie spotkałem nikogo z tą strzelbą, a sam mam TOZa-34, ale to jest w sumie pierdoła i da się to poprawić w parę sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Szczepan9205 napisał(a):

to jest w sumie pierdoła i da się to poprawić w parę sekund.

Jasna sprawa.

W modzie jest wpn-bm16 (obrzyn), wpn_bm16_full i wpn-bm16short (również obrzyn).

W mojej grze akurat Kopaczowi trafiła się dubeltówka w wersji full.

Spoiler

bm.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrafiłem w grze na zdublowaną odpowiedź, ale w przetłumaczonym pliku jest to tylko raz wykazane. Wg mnie, na drugim miejscu powinno być "Cholera, miał chłopina pecha.", bo tak jest w pliku. Podam tę sekwencję, jest to w gamedata/configs/text/pol/stable_dialogs_escape - linia 807 i linia 810. Coś skrypt nie zakaczał, czy co? Da się to naprawić? Jeśli to tylko u mnie, to spoko.

Spoiler

</string>
 <string id="sim_dialog8_8">
    <text>Więc cofam swoje słowa, o ile nie jest za późno.</text>
 </string>
 <string id="sim_dialog8_9">
    <text>Cholera, miał chłopina pecha.</text>

Spoiler

image.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.