Jump to content

Błędy w spolszczeniu Oblivion Lost Remake 3.0 (OBT)


Recommended Posts

@metek58 Znalazłem te teksty od zadań z tablicy ogłoszeń - chyba Smox już je zgłaszał, ale nadal wisiały u mnie w krzaczkach, więc poprawiłem (ale jeszcze nie sprawdzałem czy wszystko się wyświetla jak należy). O te chodzi (są w plikach olr_doska_escape, olr_doska_bar i olr_doska_yan):

Spoiler

ss_szczepan_05-23-24_10-17-59_(lvl1_escape).jpg

ss_szczepan_05-23-24_10-18-03_(lvl1_escape).jpg

ss_szczepan_05-23-24_10-18-12_(lvl1_escape).jpg

Nawet zacząłem od nowa grę żeby mieć pewność czy nie wystarczy od nowa zacząć, żeby się ogarnęło, ale nie. No i jeden z nich to ten z tych "problematycznych" skryptów - próbowałem go zapisywać w ANSI lub Windows-1251, ale ni chu chu - po ponownym otwarciu pliku wraca do pierwotnego kodowania. Jakby co to też zapomniałeś wrzucić plik maingame_16.xml, który wrzucił Ci w temacie moda LisKot do paczki bo napis Pancerz jest poza ramką, a w tym co wstawiał do tematu moda jest przesunięty do ramki, ale to pierdoła :P 

W tej paczce jest jeszcze parę rzeczy ode mnie - do rozważenia przez Ciebie i ewentualnego dołączenia do spolszczenia:

gamedata.rar

W plikach w configs/ui zamieniłem napisy "Exit" na "Zamknij" bo wyświetlał się ten napis m.in. jak przeglądaliśmy czyjś profil przez PDA i chcieliśmy zamknąć okno.
W folderze text głównie zmieniłem słowo "ugrupowanie" na "frakcja/frakcję/frakcji" bo zdecydowanie więcej tej drugiej nazwy występuje w innych plikach (dialogach itd.) to żeby miało wszystko ręce i nogi to zmieniłem resztę.

W plikach z początkiem ui_  dałem w większości nazw czynności typu "rozładuj", "pij" czy "jedz" duże litery na początku - moim zdaniem lepiej to wygląda jak te opcje zaczynają się z dużej litery. Aaa i jeszcze w pliku ui_st_other zmieniłem nazwę "Ładowanie obiektów" na "Wczytywanie obiektów" bo podczas wczytywania zamiast "Ł" był jakiś znaczek z cyrylicy.

I na koniec - w string_table_general poprawiłem nazwy i opisy broni i amunicji 😛 To tak po krótce - rzuć sobie okiem jak chcesz i to co będziesz chciał to bierz.

Link to comment
Share on other sites

Wstawiłem nową paczkę, można pobrać i zobaczyć, czy poznikały krzaczki. 

Przy starcie gry u mnie z "Ładowanie obiektów..." wyświetla się ok, widać duże "Ł".

Ugrupowanie ma pozostać, bo oznacza jakąś grupę ludzi o podobnych poglądach i celach. Wg mnie, określenie "frakcja", tyczy się odłamu lub wyodrębnionej grupy ludzi od większej ugrupowania - mają niby podobne cele i poglądy, ale w czymś się nie zgadzają i odchodzą jakby na swoje. 

Resztę zobaczy się w grze.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, tom3kb napisał(a):

W Wiosce Kotów w chatce z Kopaczem siedzi stalker o ksywie "nieznany nowicjusz" (w zasadzie jest ich tam takich dwóch), z jednym można pogadać i dostać zadanie. Próba rozmowy z drugim wywala grę z takim logiem.

FATAL ERROR
[24.05.24 15:05:29.864]  
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Expression    : âűçâŕí îáđŕáîň÷čę îřčáęč 'íĺâĺđíűé ďŕđŕěĺňđ' 
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Function      : invalid_parameter_handler
[24.05.24 15:05:29.864] [error]File          : xrDebugNew.cpp
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Line          : 977
[24.05.24 15:05:29.864] [error]Description   : 

Też tak macie? W sumie raczej nic ważnego.

 

Drugie pytanie, Quicksave, ten mod trzepie je w nieskończoność? Nie ma tak jak np w Lost Alpha, że było 5 slotów i je nadpisywał mod.

 

Ja też miałem taki log tylko bez wywalenia gry. Dźwięk windowsa jest, ale gra działa dalej.

Expression    : вызван обработчик ошибки 'неверный параметр' 
Function      : invalid_parameter_handler
File          : xrDebugNew.cpp
Line          : 977
Description   : 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, metek58 napisał(a):

Czy to ktoś potrafi naprawić:

 W Polonizacja OLR 3.0 (tej do pobrania) nie jest przetłumaczony skryptowy plik olr_doska_escape. Natomiast w OLR 3.0 -przepakowane spolszczenie jest zrobiony. Sprawdź, jak u Ciebie to wygląda.
 

Link to comment
Share on other sites

@gawron No ja miałem nadzieję, że Metek dodał te skrypty do najnowszej wersji spolszczenia, ale chyba je pominął lub zapomniał (zdarza się) - ta kwestia jest akurat mało istotna.

Jeżeli zacząłeś grać w OLR 3.0 i wrzuciłeś moje przepakowane spolszczenie zanim ogarnęliśmy ten lekki chaos, który zapanował w temacie moda z wersjami spolszczenia, to u Ciebie tekst tych zadań się wyświetlał jak należy, czy nie sprawdzałeś tego w praktyce, a jedynie rzuciłeś okiem na surowe pliki?

Ja założyłem, że Metek może doda je do poprawionej wersji spolszczenia i jak ją wrzucił to zacząłem grę od nowa, ale jak doszedłem do momentu gdzie można wejść w interakcję z tablicą i zobaczyłem "krzaczki" to zajrzałem w pliki i zauważyłem, że nie są przetłumaczone, więc potem wrzuciłem swoje, ale możliwe, że żeby działały to znowu trzeba by zaczynać grę od nowa.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.05.2024 o 23:09, Szczepan9205 napisał(a):

Jeżeli zacząłeś grać w OLR 3.0 i wrzuciłeś moje przepakowane spolszczenie zanim ogarnęliśmy ten lekki chaos, który zapanował w temacie moda z wersjami spolszczenia, to u Ciebie tekst tych zadań się wyświetlał jak należy, czy nie sprawdzałeś tego w praktyce, a jedynie rzuciłeś okiem na surowe pliki?

Treść zadania wyświetlała się, jak trzeba, tylko to, kogo ono dotyczy, było w krzakach. W moim przypadku chodziło o Nieznanego bandytę. Działo się tak, ponieważ grałem na OLR 3.0 -przepakowane spolszczenie, w którym nie ma pliku olr_newnpc_eqp.script. Cóż, padłem ofiarą przypadkowego chaosu, ale nic to, jeszcze raz zacząłem nową grę i wszystko jest w porządku.

Spoiler

nb.png

Drobnostka dotycząca tablicy ogłoszeń i pliku olr_doska_escape:

Spoiler

toz-1.PNG

toz-2.PNG

Nie znalazłem w całym modzie TOZa-66. Jest to niuans, ale może kogoś wprowadzić w błąd.

Link to comment
Share on other sites

@gawronCzyli jest w miarę ok z tego co widzę. Ja z kolei mam w krzaczkach wszystko poza nagrodą i słowami "Nieznany bandyta", ale to na bank kwestia tego, że dorzuciłem skrypty później, a specjalnie nową grę zaczynałem. 

Heh no bo prawdziwa nazwa BM-16 to TOZ-66 tylko muszę jeszcze się upewnić czy wpn_bm16 to TOZ-66 zwykły czy Obrzyn bo jak poprawiałem nazwy broni to natknąłem się na wpn_bm16 i wpn_bm16_full. Możliwe, że tu chodzi o zwykłego TOZa-66, a nie o Obrzyna.

Link to comment
Share on other sites

@gawronJuż to sobie poprawiłem - ot tak sam dla siebie bo nie wiem czy Metek to uwzględni w poprawkach czy zostawi nazwy broni od GSC, ale fakt - ja się machnąłem i chodzi o zwykłego TOZa-66/BM-16, a nie o obrzyna - przynajmniej tak wynika z opisu przypisanego do tej broni.

No chyba, że w OLR BM-16 ma model obrzyna tylko - nie wiem bo jeszcze nie spotkałem nikogo z tą strzelbą, a sam mam TOZa-34, ale to jest w sumie pierdoła i da się to poprawić w parę sekund.

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, Szczepan9205 napisał(a):

to jest w sumie pierdoła i da się to poprawić w parę sekund.

Jasna sprawa.

W modzie jest wpn-bm16 (obrzyn), wpn_bm16_full i wpn-bm16short (również obrzyn).

W mojej grze akurat Kopaczowi trafiła się dubeltówka w wersji full.

Spoiler

bm.png

 

Link to comment
Share on other sites

Natrafiłem w grze na zdublowaną odpowiedź, ale w przetłumaczonym pliku jest to tylko raz wykazane. Wg mnie, na drugim miejscu powinno być "Cholera, miał chłopina pecha.", bo tak jest w pliku. Podam tę sekwencję, jest to w gamedata/configs/text/pol/stable_dialogs_escape - linia 807 i linia 810. Coś skrypt nie zakaczał, czy co? Da się to naprawić? Jeśli to tylko u mnie, to spoko.

Spoiler

</string>
 <string id="sim_dialog8_8">
    <text>Więc cofam swoje słowa, o ile nie jest za późno.</text>
 </string>
 <string id="sim_dialog8_9">
    <text>Cholera, miał chłopina pecha.</text>

Spoiler

image.png

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.