Agrael Posted June 5 Report Share Posted June 5 Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (repack - wersja samodzielna) Data premiery: 04.06.2024 r. Autor: Policai Śr. długość rozgrywki: ok. 26 godzin Autor adaptacji spolszczenia: @Szczepan9205 OPIS: Spoiler Epilogue to ostateczna wersja z serii Dead City. Autor już na wstępie podkreśla, że nie będzie można jej ukończyć, kierując się fabułą z poprzedniej odsłony. Główny wątek fabularny można przejść, nie posiadając dekodera - jest on potrzebny tylko do dodatkowych poszukiwań. Ponadto, jeżeli fabuła wymaga odnalezienia kodu, to musi być on ukryty w grze. Uważne czytanie dialogów i pozyskanych informacji na pendrive'ach eliminuje znaczną część pojawiających się pytań. Cechy moda: silnik x64 autorstwa Mortana, nieliniowa rozgrywka (kolejność podejmowania i realizacji linii fabularnych nie jest ze sobą powiązana), STCoP Weapon Pack 2.9-3.4, AtmosFear 3. Od autora: Spoiler Mod jest ukierunkowany przede wszystkim do tych graczy, którzy są zainteresowani eksploracją, poszukiwaniem i rozwiązywaniem zagadek! Modyfikacja posiada kilka małych rozgałęzień fabularnych, praktycznie niepowiązanych ze sobą. W ten sposób starałem się uciec od utartych schematów i uczynić przejście mniej lub bardziej nieliniowym. Jest pierwsza gałąź fabularna, którą gracz rozpoczyna na Kordonie, najprostsza i najłatwiejsza - poszukiwanie dokumentów, ale jeśli mówimy bardziej poprawnie, to nie fabularna, ale kierunek podróży, punkt startowy dla gracza. Przed otrzymaniem tej linii od Sidorowicza rozgrywka jest liniowa, daje czas graczowi na opanowanie i zrozumienie istoty gry, zebranie początkowego ekwipunku, początkowych wynagrodzeń. Zaleca się, aby nie opuszczać Kordonu przed wezwaniem Sidorowicza. Nie jest to konieczne, nawet jeśli gracz chce spacerować po lokacjach, nic się nie zepsuje ani nie pogorszy... )))). Otrzymanie wiadomości od Sidorowicza będzie po prostu za każdym razem opóźnione, ponieważ licznik czasu zresetuje się po opuszczeniu lokacji. A bez tej konkretnej gałęzi fabularnej niektóre dodatkowe będą niedostępne, więc opuszczenie lokacji jest zwyczajnie nieopłacalne - w skrócie: bezcelowe bieganie. Po otrzymaniu zadania od Sidorowicza mod staje się trybem swobodnym, otwiera dostęp do wszystkich wątków fabularnych. Bez barier, każdy gracz samodzielnie kreuje fabułę gry. Wszystkie rozgałęzienia fabularne pokonywane są stopniowo i w kolejności zależnej od obranej przez gracza strategii działania. W końcu nie jest tajemnicą, że każdy gracz ma swój własny pogląd na to, jak gra mu się przyjemniej. Żeby pojawił się nowy wątek fabularny, muszą ku temu zostać spełnione określone warunki. Nie wiem jak to lepiej wytłumaczyć, spróbuję na przykładzie: Istnieje wątek fabularny z unikalnym artefaktem znajdującym się w anomalii na Cmentarzysku pojazdów - zleca go Sacharow, ale nie pojawi się, jeżeli nie spełnimy odpowiednich warunków. Należy pamiętać, że Sacharow nie może wiedzieć o tym, że Diegtiariow spotkał podczas eksploracji jakąś anomalię... Natomiast jeżeli widziałeś tę daną anomalię i dodatkowo próbowałeś dowiedzieć się o niej czegoś więcej, to u obecnych w jej pobliżu stalkerów pojawi się konkretny dialog - w tym przypadku Diegtiariow z pewnością będzie chciał dowiedzieć się czegoś więcej o tym dziwnym zjawisku od osoby, która ma dużą wiedzę... )))) Koniec końców dzięki spełnieniu powyższych warunków można odblokować dodatkowy wątek fabularny u Sacharowa. Na tej zasadzie jest skonstruowany cały mod, w niektórych przypadkach są to dwa lub trzy warunki, jakie trzeba spełnić. Podziękowania i wykorzystane materiały: Spoiler Photoshop, SDK, 3DMax oraz "Generator urojonych pomysłów": Policai. Realizacja koncepcji: makdm, denis2000, Overf1rst, Ay49Mihas. Osoby, które uczestniczyły w pracach nad modem: Neptun, Hozar_2002, Pilot, c510new. Aktorstwo głosowe: SevenRUS, Lesnik360. Testy moda: Айнур Байзигитов (Ajnur Bazygiew), Данила Криничный (Daniła Kryniczny), Pilot, Иваныч (Iwanowicz). PORADY: Spoiler Wskazówki dot. rozgrywki od autora: W miarę postępów w grze protagonista będzie się przemieszczał i eksplorował lokacje naziemne, jak i podziemne laboratoria. Anomalie, niebezpieczne mutanty i wrogowie - żeby stawić czoła nowym wyzwaniom, trzeba pamiętać o niezawodnej broni i dużej ilości amunicji. W miarę postępów w fabule z pewnością będziesz miał okazję uzupełnić zapasy żywności, medykamentów i amunicji. Nie należy również ignorować ulepszeń swojego sprzętu. GALERIA: Spoiler INSTALACJA (moda i spolszczenia): Spoiler Zalecana kolejność instalacji: 1. Wystarczy rozpakować pobrane archiwum (najlepiej poza partycję systemową i katalogi Program Files) i skorzystać z instalatora. Następnie poprzez setup.exe określić ścieżkę instalacji według własnego uznania. 2. Zawartość pobranych patchy umieszczamy w folderze patches. 3. Spolszczenie wypakowujemy z pobranego archiwum, a następnie jego zawartość kopiujemy do głównego katalogu z modem, następnie otwieramy plik fsgame.ltx i sprawdzamy czy mamy w: $game_data$ = true| true| $fs_root$| gamedata\ Jeśli nie to wpisujemy true tam gdzie będzie false i gotowe! RÓŻNICE MIĘDZY SPOLSZCZENIEM Z WERSJĄ STANDARDOWĄ, A TĄ Z MONOLITH UI: Spoiler Wersja standardowa (zrzuty są z wczesnej wersji adaptacji spolszczenia dlatego tekst się różni): Wersja z Monolith UI: LINKI DO POBRANIA: Spoiler Mod: Google Drive - [KLIK] MEGA - [KLIK] Yandex - [KLIK] Yandex - [KLIK] Torrent z Google Drive - [KLIK] Torrent z Yandex - [KLIK] Torrent z Yandex - [KLIK] Patch 01: Google Drive - [KLIK] Yandex - [KLIK] Patch 02: MEGA - [KLIK] LINKI DO POBRANIA SPOLSZCZENIA: Spoiler Spolszczenie v.1.0 (do moda z łatką 01 i 02): MEGA - [KLIK] Nasz serwer - [KLIK] Spolszczenie v.1.0 + Monolith UI (do moda z łatką 01 i 02): MEGA - [KLIK] Nasz serwer - [KLIK] Źródła: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 5 Report Share Posted June 5 Początek: Z Ap - Pro: Torrenty: Торренты (от камрада Denis Igorevich) https://drive.google.com/file/d/1dwJD7eFnZnAjQoHhT7EORgUUE4713qxK/view?usp=sharing https://disk.yandex.ru/d/w31ezr5GQjC2qg После скачивания хоть по ссылкам, хоть по торрентам, обязательно ставим патч в папку patches. Torrenty: Торренты (от камрадов Denis Igorevich и Raid) https://drive.google.com/file/d/1dwJD7eFnZnAjQoHhT7EORgUUE4713qxK/view?usp=sharing https://disk.yandex.ru/d/BYGqw4Ai6SrZDQ https://disk.yandex.ru/d/8OrKn7DLH3L1Wg Mod ma bardzo rozbudowane lokacje, nowe obiekty, zmieniny scenariusz, jest fajny. Spoiler Wątek główny skończyłem, teraz walczę z pobocznymi, jest fajnie. Pobieranie moda z Mega: https://mega.nz/file/MeVUTSpT#Hb9xY-Qt8XJZcvlG4CtwzcCFT8CNCwlBKJLkq_e7_dw 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 13 Author Report Share Posted June 13 Przechodziłem dwie poprzednie wersje moda, więc mogę i tą. Zwłaszcza że dobrze wspominam Dead City. Tylko na razie odnoszę wrażenie, że w Epilogue jest niewiele zmian. Zauważyłem, że na pewno zawartość schowków zmieniono. Gdyby ktoś z Was chciał szybko znaleźć dobry kombinezon, to jeden jest w przedszkolu w Prypeci. Właściwie, to unikat, ale nie będę zdradzał jaki Przeczytałem o nim na AP. Spoiler Polecam również szybko stać się właścicielem najlepszego w modzie detektora - Gałązki. Należy na Wysypisku (cmentarzysko pojazdów) podejść do anomalii i porozmawiać z pobliskimi stalkerami. Następnie kontynuujemy rozmowę z Sacharowem, idziemy na Radar, zabierając detektor martwemu naukowcowi i wspinamy się na Wysypisku do anomalii. Artefakcik odnosimy Sacharowowi i wsio. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 14 Report Share Posted June 14 Gałązka jest potrzebna do projektu Darwin, Plazma x 6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OldMan Posted June 14 Report Share Posted June 14 Postawiłem moda i powiem, że fajnie wygląda Ciekawe czy ktoś zrobi spolszczenie? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skryty Posted June 14 Report Share Posted June 14 (edited) @OldMan Miło by było, gdyby ktoś zrobił spolszczenie do tego moda. Grałem w pierwszą część moda, w sensie oryginalną część i mile wspominam. Nie wiem, czy dałoby się część przetłumaczonego tekstu z modyfikacji Dead City, którą spolszczył Anton Gorodecki i przenieść przetłumaczone teksty z pierwszej części i przerzucić na obecnego moda, w sensie Dead City: Epilog. Chyba, że trzeba wszystko zrobić od podstaw. Edited June 14 by Skryty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OldMan Posted June 14 Report Share Posted June 14 Tak się nad tym zastanawiam. Ponieważ rozpakowałem wszystkie paczki db moda i zobaczyłem, że wśród różnych języków (japoński też jest) jest język polski. To co widać na dwóch zrzutach wyżej pojawia się od razu po zmianie pliku z lokalizacją języka na pol. Ciekawa sprawa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 14 Report Share Posted June 14 Jest sporo informacji tekstowych widocznych tylko w dzienniku które umykają jak się o nich nie pamięta. Główna linia bez problemów, poboczne są fajne i poziom trudności wyższy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczepan9205 Posted June 14 Report Share Posted June 14 @Skryty, @OldMan Spolszczenie, a raczej jego dostosowywanie jest w toku z małymi dodatkami ode mnie + paroma rzeczami zapożyczonymi z Edycji Polskiej DC:SR Na razie jako zajawkę mogę wam podrzucić nowy wygląd menu + muzyczkę, którą do niego wybrałem. Z tym, że właśnie problemem jest to, że spolszczenie DC: SR, którego użyłem jako bazy do DC: E jest autorstwa Antona, który zanim odszedł to zażądał od administracji usunięcia jego spolszczeń z forum, a mnie zabronił publikacji spolszczenia do Wiatru Czasu + Gunslinger, w którym jako bazę też wykorzystałem jego spolszczenie tamtego moda, więc cholera wie jak to będzie. Jak się okaże, że Anton ma tu jakieś konto incognito, z którego mimo odejścia, nadal sobie śledzi co się dzieje na ST to może być awantura jak nagle się zdecyduję wypuścić to spolszczenie, ale no zobaczymy jeszcze jak to będzie. Dlatego powiem tak - mój wstępny plan to po testach spolszczenia wypuszczenie go i oczywiście zaznaczenie, że Anton jest głównym autorem, a ja tylko dostosowałem adaptację + dodałem parę rzeczy od siebie, ale jeżeli wyniknie jakaś awantura to będę zmuszony je niestety usunąć. Ktokolwiek będzie zainteresowany spolszczeniem do tej wersji będzie musiał niestety uszanować to, że Anton póki jeszcze był częścią naszej społeczności to był moim mentorem można powiedzieć i nauczył mnie większości niuansów związanych z tłumaczeniem modów, dlatego jeśli ma tu konto incognito i się odezwie czy to publicznie czy prywatnie do mnie, że nie życzy sobie publikacji tego spolszczenia to będę musiał je usunąć. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 15 Report Share Posted June 15 Mod rozwojowy to i spolszczenie przyciągnie nowych graczy. p.s. muli mi rozgrywkę na składach? Ciekawe zjawisko, inne lokacje płynnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 15 Author Report Share Posted June 15 @vidkunsen Na Magazynach Wojskowych? Jeżeli tak, to miałem to samo - gra się lekko zacinała. Na pozostałych lokacjach jest wszystko okej. Gdyby ktoś szukał dobrej broni na mutanty już na początku gry: Spoiler Kordon, kotłownia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 15 Report Share Posted June 15 A Składy Wojskowe są wymagane bo dokument oraz Projekt Darwin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OldMan Posted June 15 Report Share Posted June 15 @Agrael tymi wskazówkami narobiłeś mi smaka na zagranie w tego moda Dobrze, że od następnej niedzieli mam urlop to i czasu na granie będzie więcej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 15 Author Report Share Posted June 15 @vidkunsen Do Projektu Darwin chyba nie? Na M. Wojskowych na pewno trzeba znaleźć jeden z dokumentów, który znajduje się na obszarze bazy i jeden z artefaktów dla Kartografa. Może na M.W gra lekko się zacina przez nowe obiekty? Ale akurat na tej lokacji nie ma ich zbyt wiele. Na pewno jest jeden budynek obok bariery. Spoiler @OldMan Polecam, fajny modzik. Tylko trzeba się nabiegać, ale to w zasadzie jak w każdym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 15 Report Share Posted June 15 Agrael - gałązka pomaga odszukać Plazmę x 6. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 15 Author Report Share Posted June 15 @vidkunsen W teorii Gałązka wykrywa wszystkie artefakty. Pamiętacie może, czy w poprzednich wersjach Dead City była lokacja Remiza Strażacka? Wydaje mi się, że niet. Można tam trafić... W zasadzie na każdym etapie gry, ale w Martwym Mieście natrafiłem na ciekawą fleszkę (leżała w sejfie - Spółdzielnia handlowa). Żeby otworzyć sejf to trzeba mieć deszyfrator kodowanych częstotliwości. Informacje na fleszce: Spoiler Tak trafiłem do Remizy, ale wspomnianego artefaktu i naukowca nie znalazłem. Natknąłem się tylko na taki teleport: Spoiler Prowadzi na ruchomą wyspę, ale na tym mój trop się kończy. Ogólnie, to jest jedno zadanie na Remizie, które polega na wybiciu najemników. Swoją drogą, to gdyby ktoś szukał śpiwora. Jest w Martwym Mieście: Spoiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 16 Report Share Posted June 16 Obserwacja wykazała, że wiele lokacji to pozlepiane obiekty i teren z paru modów, mało konkretnych zadań pobocznych. Feirant, teraz Darwin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 17 Author Report Share Posted June 17 Okazało się, że w Epilogue jest Oaza i to w dość nietypowym miejscu. Najpierw trzeba znaleźć fleszkę w Dolinie Mroku. Spoiler Stalker wspomina, że w Dolinie jest 5 anomalii i to one są kluczem do teleportu prowadzącego do Oazy. Rzeczywiście - anomalie znajdują się w miejscu, gdzie w Czystym Niebie trzeba było zanieść amunicję oddziałowi z Wolności. Cały szkopuł polega na tym, że trzeba aktywować anomalie w odpowiedniej kolejności. Da się to zrobić jedynie za pomocą detektora Elita+. W innym przypadku nie zobaczymy anomalii. Spoiler 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 17 Report Share Posted June 17 Linie poboczne są ciekawsze od głownej, duzy plus moda bo jest co robić po powrocie z elektrowni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 18 Author Report Share Posted June 18 Spoiler I... Koniec. Główny wątek zaliczony i chyba nie mam już nic do roboty w Epilogue. W tej wersji doszło roszerzenie wątku dot. projektu "Darwin" i kilka pomniejszych znajdziek pokroju Oazy. Pojawiła się także nowa lokacja - Remiza Strażacka, ale spodziewałem się troszkę więcej zmian, bo od czasu premiery DC:Special Release minęły dwa lata. Mimo wszystko nie jest źle i ci, którzy lubią powolną eksplorację, będą zadowoleni z Dead City. Zwłaszcza że w tym modzie nigdzie nie trzeba się śpieszyć - wystarczy powoli zbierać informacje nt. głównych zadań, postarać się o deszyfrator kodowanych częstotliwości i przeszukiwać nowe laboratoria. Być może coś pominąłem, bo lokacji jest sporo, ale starałem się wracać do miejsc, w których niezbędny był deszyfrator, żeby złamać hasło potrzebne do otwarcia drzwi. Podczas gry udało mi się też zebrać sporo unikalnej broni oraz artefaktów, a tych drugich troszkę jest. Spoiler 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 18 Report Share Posted June 18 Zgadzam sie z w/w opinią, powoli i jest co zwiedzać. Mod fajny, polecam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidkunsen Posted June 23 Report Share Posted June 23 Odkryłem co zamula kompa na składach. W Martwym Mieście za terenem ściłej zabudowy jest wejście do laboratorium w podziemiach - vide mod duchy przeszłości 2. Tam mi takze muliło kompa az ukatrupiłem kontrolera, przeszło. Na składach jest ich 2 lub trzech - nie pamietam, zabijałem az mulenie kompa przeszło, także w podziemiach - Projekt Darwin. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 27 Author Report Share Posted June 27 O tym nie wiedziałem Spoiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LIQUIDATOR Posted June 28 Report Share Posted June 28 (edited) Cześć wszystkim! Minęło trochę czasu, więc wrzucę kilka filmików z mojej nowej gry.Wszystkie mają napisy.A jeśli oglądasz na moim YT, a nie na swoim odtwarzaczu, to w opisie będą wszystkie kody czasowe. В 14.06.2024 в 14:49, OldMan сказал: Ponieważ rozpakowałem wszystkie paczki db moda i zobaczyłem, że wśród różnych języków (japoński też jest) jest język Polski. To nie mod, to oryginalny Zov Pripyat przetłumaczony na wszystkie te języki. Edited June 28 by LIQUIDATOR 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agrael Posted June 28 Author Report Share Posted June 28 @LIQUIDATOR Dawno Cię nie było u nas, witaj Ciekawe ile ten mod skrywa jeszcze tajemnic. Na pewno wszystkiego w nim nie znalazłem, ale co jeszcze bardziej mnie zastanawia, to czy Policai ma w planach kolejną wersję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.