Skocz do zawartości

Dream Reader The Forbidden Zone


Rekomendowane odpowiedzi

1007141.jpg

Nazwa: Dream Reader The Forbidden Zone
Twórca: Shtopor
Platforma: Cień Czarnobyla 1.0006
Data premiery: 01.10.2011r.
Autor spolszczenia:

 

OPIS:

Spoiler

OD AUTORA:

Spoiler

W stosunku do poprzedniej odsłony, w tym modzie udało mi się uchwycić prawie wszystkie niepowtarzalne cechy dla całej serii gier S.T.A.L.K.E.R. Mod powstawał długo i trzeba było ogromu pracy.

Myślę, że postawione sobie cele przy tworzeniu moda zostały przeze mnie osiągnięte.

Pierwszym celem było stworzenie moda do Stalkera, który łączyłby w sobie wszystkie elementy gry tzn. fabułę, otoczenie, wygląd graficzny elementów gry, jak i modele postaci oraz przedmiotów.

Drugi cel - stworzenie bardzo rozległego (22 nowe lokacje), nieprzewidywalnego i dynamicznego obszaru rządzącego się swoimi prawami, który będzie zaskakiwać gracza swoja nieprzewidywalnością i będzie zachęcać go do gry.

W ten sposób stworzyłem zupełnie nowe artefakty, postacie, dialogi i legendy. Mod nie jest mieszanką innych modyfikacji. To zupełnie nowa produkcja.

 

OPIS:

Spoiler

Obecna wersja moda to freeplay bez obowiązkowej fabuły. Od samego początku gracz może rzucić się w głąb Zony i zająć się tym co lubi - zbieraniem artefaktów, walką z mutantami, czy kontaktami z wędrowcami. Jestem pewien, że nie będzie się nudził. Zona napełniona jest niespodziankami i "easter eggami". Od początku gry będzie zapewniona możliwość poszukiwania legendarnych miejsc i schowków, walka z mutantami i wrogo nastawionymi stalkerami.

Utworzono 4 nowe bary... (Martwe Miasto ("Stalker"), ATP ("Ostatnia Nadzieja"), Czarnobyl 4 ("Shti"), Zaton ("Skadowsk")

Wystarczy przyjść do pobliskiego baru albo domu z zaznaczoną postacią i odebrać tam przedmiot w rodzaju PDA lub notatki i przeczytać intrygującą informację oraz rzucić się w głąb Zony w poszukiwaniu kolejnych koniecznych podpowiedzi, by odgadnąć ukrytą zagadkę. Linia takich poszukiwań zastępuje zwykłą fabułę gry, która zdążyła się już przejeść. Gracz i jego poczynania nie zależą od zadań, on po prostu oswaja się w nowym świecie Zony...

ZMIANY:

Spoiler
  • Zmienione i rozszerzone lokacje Kordon i Bar
  • Nowe dynamiczne obiekty
  • Nowe lokacje (22 nowe lokacje w pełni zaludnione): Martwe Bagna, ATP, Czerwony Las, Bagna, Zagubiona Wioska, Czarnobyl 4, Kopalnia, Legowisko, Puste wzgórza, Laboratorium X-8, Warlab, Generatory, Szpital, Sektor 13, Martwe Miasto, Cmentarz wraków, Podziemia Agropromu Sektor 2, Baza Naukowców, Okolice Jupitera, Wschodnia Prypeć, Zaton, Limańsk
  • Nowa piękna i groźna emisja oparta na OGSM, AtmosFear + moje prace;
  • Prawie wszyscy NPC mają indywidualny i niepowtarzalny wygląd (ubrania, twarz, bieg), dodano ponad 200 nowych modeli;
  • Nowe zjawiska atmosferyczne, pogoda;
  • Nowe dźwięki otoczenia;
  • Dodano gitarę, radio, akordeon, papierosy;
  • Nowe, dynamiczne wiadomości;
  • Nowe anomalie, wybuchy, ogień i inne rzeczy;
  • Dodana możliwość szybkiego opróżniania plecaka, u handlarzy można kupić trzy rodzaje plecaków.
  • Plecaki mają ograniczoną ładowność, co ogranicza ilość przenoszonych rzeczy przez GG;
  • Dodane nowe mutanty, nowe mutacje starych mutantów;
  • Ciała gniją. Kilka godzin czasu gry i z martwego NPC pozostaje szkielet;
  • Dodano nowe unikalne konserwy;
  • Standardowe bronie są teraz celne i wysokiej jakości (Weapon Pack od Vector) + nowe modele noża, lornetki (autor: MaZaHaKQ) i śruby (z DMX moda);
  • Spotkania stalkerów wokół ognisk, dodano nowe zwroty NPC + zupełnie nowe kompozycje gitarowe;
  • Dodano do sprzedaży torby-schowki;
  • Dodano grupy "Mroczni Stalkerzy", "Ostatni Dzień", "Czyste Niebo", "Legendy Zony" z indywidualną grafiką i odgłosami działania;
  • W Strefie można znaleźć wiele unikalnych dokumentów, PDA, pamiętniki i notatki;
  • Śmierć GG w pierwszej osobie;
  • Okradanie NPC;
  • Poprawiono widok bohatera z 2-3 osoby, GG potrafi strzelać w końcu z w tych trybach;
  • Zawartość skrytek jest generowana losowo;
  • Zróżnicowane głosy stalkerów;
  • Nowy projekt interfejsu i HUD;
  • Nowa muzyka we wszystkich miejscach;
  • Zapasy śrub się kończą. Mogą być zbierane z ciał, schowków, kupione, podnoszone z ziemi...(autor: Charsi);
  • W strefie są przewodnicy, którzy za pieniądze zabiorą Cię do różnych części Zony... (Autor: Stalk15);
  • Nazwa GG na początku nowej gry jest generowana losowo;
  • Dodany części do pancerzy: maski przeciwgazowe, hełmy, oprogramowania i inne rzeczy.
  • Dodano legendarnych stalkerów-duchy ze znanych opowieści
  • Z niektórymi stalkerami można zagrać w mini gry ("21 oczko", "Znajdź piłkę", "Test Strefy", "Zgadnij liczbę");
  • Duża liczba nowych tekstur w wysokiej jakości;
  • Nowy shader + na dynamicznym oświetlenie dodano nowe efekty graficzne (zwilżanie powierzchni, motion blur);
  • Stalkerzy pozdrawiają GG tak jak w CS i CoP;
  • Ciała NPC rozrywane są od eksplozji;
  • Po naciśnięciu klawisza TAB, GG możne drzeć się.
  • Zestaw nowych animacji dla NPC-ów;
  • Nowy efekty obrażeń zadanych GG przez mutanty;

PORADNIK MODA by kobal:

Spoiler

1. Skarb Ścierwnika:

1) Na ladzie baru Szti (?) zobaczymy PDA. W nim info o stalkerskiej legendzie dotyczącej skarbu Ścierwnika, w którym ten schował bardzo cenne rzeczy z Zony. Jest tam też namiar na Bagna.

2) Znajdujemy dziennik na Bagnach, w piwnicy w Południowym gospodarstwie. Dowiemy się, że stalker Szaman ścigał kolesia, który znalazł grupę kopaczy, która z kolei tropiła towarzysza Ścierwnika. Ten z kolei przepadł w zakładzie, w południowej części Czernobyla 4.

3) W zakładzie na Czernobylu 4 znajdziemy kupę kości i PDA stalkera, w którym on mówi że kopacze wiedzą gdzie jest towarzysz Ścierwnika (Termit). Kopacze poszli do sektora naukowego(?). W głąb laboratorium.

4) W piwnicy laboratorium znajdziemy kupę rzeczy a wśród nich zdjęcia towarzysza Ścierwnika i PDA w którym pisze, że przeszli z sektora naukowego na Magazyny Wojskowe, gdzie w wiosce pijawek Termit ich zaalarmował(?)

5) Przychodzimy na Magazyny Wojskowe, znajdujemy w skrajnym domku trupa Termita i PDA z notatką. W niej czytamy, że Ścierwnik wpadł w zasadzkę w Prypeci i poszedł do swojej bazy. Albo na Zaton (domek na terenie Dźwigów Portowych obok Skadowska), albo na Generatory(piwnica w domu na wsi) albo na Agroprom do starej kryjówki Striełoka.

6) Znajdujemy na Generatorach, w piwnicy w domku, prochy Ścierwnika, maskę przeciwgazową, kałasz i jego PDA. W nim wyraźne info o tym, że jego skarb jest w bunkrze na Radarze, naprzeciwko drogi do Prypeci. Kod zamka.

7) Znajdujemy skarb na Radarze.

2. Drogocenna część mutanta:

1) Na stole u Kleszcza (Martwe miasto) znajdujemy jego notatnik w którym pisze o rzadkim mutancie na północy Martwego Miasta. Za jego głowę naukowcy płacą dużo pieniędzy.

2) Znajdujemy mutanta. Zabijamy. W nagrodę część ciała. (?)

3. Poszukiwania Kompasu:

1) W domu Leśnika w Czerwonym Lesie znajdziemy notatnik w którym Leśnik opowiada jak i gdzie zgubił artefakt Kompas. Zdaje się, że znajduje się ten artefakt w pieczarze na południe od domu Leśnika. Pieczara i jeje okolice pełne mutantów.

2) Zabijamy mutanty. W nagrodę Kompas.

4.Odłamek Monolitu

1) Na lokacji ATP przychodzimy do bazy ugrupowania Ostatni Dzień. Znajdujemy w gabinecie lidera PDA w którym pisze o zaginionym artefakcie zwanym "Odłamek Monolitu". Poszukiwaniem artefaktu zajmował się stalker Rekrut. Ten przepadł w fabryce Rostok w tunelu z elektrami.

2) Idziemy na Rostok, znajdujemy w tunelu PDA Rekruta i dowiadujemy się, że ostatnim posiadaczem Odłamku Monolitu był jakiś profesor. Ten zaginął na lokacji Szpital i tam trzeba dalej szukać.

3) Idziemy do Szpitala. Odnajdujemy PDA profesora i dowiadujemy się, że ten ukrył artefakt w tunelu przy moście na Bagnach.

4) Idziemy we wskazane miejsce i odnajdujemy art.

 

 

SCREENY:

Spoiler

loadingloadingloadingloading6c792734d796.jpg70b735def382-1.jpgd4400b98da41-1.jpg29e69f4813ed-1.jpgea7a570ce6ec-1.jpg1982f087c506.jpga29229a068c2.jpg286a06f37e51-1.jpgT35ydgdYjOs.jpg?size=1280x1024&quality=91udlTmcO9bA.jpg?size=1280x800&quality=96RePwiArvG4s.jpg?size=1280x800&quality=966Tj6kGjXXp4.jpg?size=1280x1024&quality=94E1cmJiANMI.jpg?size=1280x1024&quality=9w8ppbowo3iw.jpg?size=1280x800&quality=96NJJOiRO8WfU.jpg?size=1280x1024&quality=9

 

WIDEO:

Spoiler

 

 

LINK DO POBRANIA:

Spoiler

MOD:

UPDATE:

 

INSTALACJA:

Spoiler

Możliwe wyloty i rozwiązania:

1) Na oświetleniu dynamicznym mogą wystąpić problemy z mapowaniem tekstur na niektórych nowych lokacjach!

2) Istnieją bardzo rzadkie błędy podczas przechodzenia między lokacjami z powodu braku pamięci. Pomaga wczytanie ostatniego zapisu.

3) W Prypeci jest rzadki wypad spowodowany błędem skryptu state_mgr.script. To nie jest wypad krytyczny. Wczytać ostatni zapis i grać dalej.

 

Instalacja:

1. Cień Czarnobyla 1.0006

2. Mod

3. Update

4. Dodaj parametr -nointro we właściwościach skrótu gry.

5. Graj

 

ŹRÓDŁO:

ap-pro.ru

stalker.by

stalker-gaming.ru

stalker-gsc.ru

old.ap-pro.ru

vk.com

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że nie będzie się nudził. Zona napełniona jest niespodziankami i "paschałkami".

"Paschałki" to jajeczka wielkanocne, czyli Easter Eggs. To rzadkie znajdźki, najczęściej mające związek z ekipą twórców (na przykład ich fotografie), ukryte poziomy, czy też rzeczy nawiązujące do innych gier lub nawet wydarzeń ogólnoświatowych. Słowo pochodzi z angielskiego, bo w kulturze anglosaskiej i germańskiej na Wielkanoc chowa się przed dziećmi czekoladowe jajka wielkanocne w ogródkach itp. - ich szukanie to wielka zabawa i wielka radość z ich znalezienia :yes:

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Uruchomiłem moda na polskiej podstawce...potrzebny jest wpis...-nointro...w właściwościach skrótu gry by wystartował. Dodatkowo trzeba przenieść pliki text (bez zamiany) i localization.ltx z polskiej podstawki do pliku text/rus po to by stworzyć mieszaną wersję z czytelną cyrylicą..co prawda bez polskich znaków ale da cię grać. Gracz zaczyna w tunelu na lokacji Czarnobyl4...z nożem i pistoletem + 8 szt. amunicji. Plecak na wyposażenie trzeba znaleźć. Na lokacji jest pierwszy nowy bar...STI a tam pierwsze zagadkowe PDA.. :smile:. Od początku uderzają ogromne zmiany..inny HUD..inny inwentarz, inne okno dialogowe, inne avatary postaci, niema już Naznaczonego. Dodałem fotki do 1 postu.. // W patch 3.0 zmieniono startowe wyposażenie..plecak jest dostępny od początku, dodano strzelbę myśliwską + 2 szt amunicji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawkę widzę, jest przycisk "pobieraj" i nawet działa... przeładowuje stronę. Sprawdzałem na trzech przegladarkach. To samo niestety. Zresztą zauwazyłem że w komentarzach tez cos o tym wspominają że im nie działa. Będe wdzięczny za inny up, bo mam zamiar sobie spojrzeć co to takiego ten mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten patch 3.0 spowodował mi wylot z takim logiem:

FATAL ERROR
[error]Expression	: fatal error
[error]Function	  : CInifile::r_section
[error]File		  : E:stalkersources	runkxrCoreXr_ini.cpp
[error]Line		  : 342
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments	 : Can't open section 'tr_settings'

Może da się coś poprawić?

Sorki, nie doczytałem info. Oto kawałek, ale istotny.

Opis:

Stawiać na czysty Dream Reader The Forbidden Zone ©

Ten patch zawiera wszystkie poprzednie poprawki;

Autor: Shtopor

Konieczna nowa gra.

Jak postępować? Usuń całkowicie foldery scripts i config z gamedaty, i skopiuj tam zawartość patcha.

Po prawidłowym zastosowaniu się do info, gra odpaliła i wrócił uśmiech na pyszczek.

Edytowane przez metek58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba usunąć i nowa gra bo patch wprowadził drastyczne zmiany do moda. Jest masa cięć bo elementy powodowały błędy. Nie będzie na pewno efektu gnicia ciał, noży w sklepie i kilu innych. Szczegóły można przeczytać w opisie do patch 3.0....

В него входит: 1)Новая текстура таблички радиация; 2)Исправлена текстура ПМ-а; 3)На Янтарное озеро добавлен очаговый туман; 4)Убран транспорт с локаций; 5)Новый визуал у артефакта "Пузырь"; 6)Новая текстура для модели сталкера; 7)Новая текстура билдовской Плоти; 8)Исправлена текстура ученого Северена; 9)Новая текстура солнца в дождь; 10)Переделаны текстуры Темных сталкеров; 11)Исправлена трава на Агропроме; 12)Исправлена характеристика шапки с распиратором; 13)Убран из продажи нож, исправлен тот что в слоте; 14)Исправлено быстрое исчизание описания предметов; 15)Убрано гниение трупов; 16)Убран выбрасиваемый рюкзак; 17)Исправлен кровосос; 18)Новый асортимент у игрока при старте игры; 19)Новый загрузочный экран; 20)Убраны лишние мутанты на локации Чернобыль 4; 21)Исправлена стоимость болта; 22)Убраны некоторые надоедливые рандомные звуки;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pliki potrzebne do uruchomienia na polskiej podstawce...http://speedy.sh/rNe...i-podstawki.rar. W paczce...Text i Localization.ltx. Pliki tekst należy uzupełnić..nie potwierdzać zamiany.

@cz10 pliki text powinny być wszystkie @smox dodał tylko brakujące i to do innego moda. Dlatego usunąłem link by nie powodować zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Pierwsze co się w modzie rzuca w oczy to zmieniony hud, bardzo, bardzo dużo dźwięków tła (czasami przerażające, czasami zabawne, zależy jak leży).

Mod sam w sobie jest rozbudowany, już w kordonie możemy znaleźć przewodnika, który za odpowiednią opłatą zaprowadzi nas w dane miejsce- ode mnie duży plus, bo swobodna eksploracja wszystkich lokacji staje przede mną otworem. Świetną rzeczą w tym modzie jest przede wszystkim mroczny klimat. Nie pamiętam w którym modzie odgłosy były na tyle przerażające, żebym się wzdrygnął, a tutaj pierwsze spotkanie z burerem przyprawiło mnie o palpitację serca-mjut!

Gra jednak dostaje czkawki, przynajmniej u mnie. Co chwila łapię wyloty do pulpitu


FATAL ERROR
[error]Expression    : wave&&wave->length()
[error]Function	  : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File		  : E:stalkersources	runkxrSoundSoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line		  : 65
[error]Description   : Can't open wave file:
[error]Arguments     : e:zainstalowanestalkergamedatasoundsaazŃÂÄ-Ńsvd-c_draw.ogg 

Nie jestem obeznany, więc gdyby ktoś umiał wskazać przyczynę-będę dźwięczny :D

Do tego niestety gram na tej pociułanej czcionce, bo nijak nie mogę cyrylicy do moda wrzucić.

O broni: jest jej sporo, odgłosy zostały pozmieniane, chociaż nie zawsze jest to coś, czego byśmy się spodziewali (za to odgłosy przeładowań shotganów- cud malina!). Gra się całkiem przyjemnie. Poziom trudności został zbalansowany. I o ile na poziomie stalker gra jest całkiem łatwa, tak wyżej robi się wyzwanie...

I co mnie osobiście się podoba- by położyć przeciwnika potrzeba tylko kilka kulek, co działa też w drugą stronę oczywiście. Wytrzymałość mutantów- zbalansowana. Ten aspekt moda twórcom się udał.

Gdybym mógł szepnąć słówko kolegom tłumaczom: bierzcie się do roboty :)

Aha... Przedmioty... Artiefakty mają przesadzone statystyki imo, już zwykła meduza, która zwykle nie jest jakimś "mocnym" artefaktem tutaj ma +20 do ochrony przed promieniowaniem, grawi +30. Na szczęście miejsc na artefakty jest tylko 5 (o ile dobrze pamiętam) więc trzeba będzie sobie umieć dobierać arty. W grze są hełmy i maski w slot artefaktów. Pancerze przesadzone, dużo nowych itemów.

Gram dalej, jak pojawi się spolszczenie- będę wniebowzięty. Jak na razie najprzyjemniejszą częścią moda są: eksploracja i mroczny klimat.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz opis instalacji w 1 poście.

//

.Jest nowy kumulowany Updata dla moda...http://pl.rghost.net/38150971..

Przed instalacją patcha należy usunąć z gamedata moda foldery config i script

[error]Arguments : e:zainstalowanestalkergamedatasoundsaazŃÂÄ-Ńsvd-c_draw.ogg
...brak pliku dźwiękowego dla SVD, lub to co było w TS2 błąd opisów...tutaj jest temat

//

Na te maski już narzekali na forum i będzie jeszcze dużo zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuję na SOC w wersji polskiej z CD Action zdegradowanej sposobem Kpuc-a:

http://www.stalkerte..._hl__degradacja + witaminka, do wersji 1.0004.

W tym przypadku nie wystarczy wrzucenie "pliki podstawki" podane przez Malakasa. Żeby mieć rosyjskie litery trzeba po wrzuceniu w "S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobylgamedataconfig" pliku localization i katalogu "text" dokonać pewnych zmian.

W localization.ltx trzeba zmienić linijkę:

"font_prefix = _cent ;_west" na "font_prefix .... = ;_cent ;_west" (dodanie średnika przed _cent)

Dodatkowo należy zmienić nazwę katalogu: gamedataconfig text rus... na... gamedata config text pol.

I zamiast krzaków mamy polsko/rosyjskie litery (Oczywiście polskie nie maja ogonków).

-EDIT- Już drugi raz się zdarza że wycina mi kawałek ścieżki dostępu dokładnie w miejscu gdzie jest " " (O właśnie. miedzy cudzysłowami znajdował sie backslash i literka t, widać to w ścieżkach napisanych powyżej). Edycja nie pomaga. Za każdym razem dopisany fragment znika w poście.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.