Skocz do zawartości

Częste wyloty


oloo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - mam częste wyloty w Dolinie Mroku (wcześniej tez były, choć rzadziej)

Wywala z takim błędem:

Exp[b][/b]ression	: no_assert
Function	  : CXML_IdToIndex<class CSpecificCharacter>::GetById
File		  : e:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrgamexml_str_id_loader.h
Line		  : 112
Description   : item not found, id
Arguments	 : gar_bandos_zombi

Ki diabeł?

PS - mam zainstalowane:

Mod...http://narod.ru/disk...М.7z.html/jiCpB.

Kumulowany Patch nr 2 + fix...http://narod.ru/disk...2+ фикс.7z.html.

Poprawka dla m. panoramicznych...http://narod.ru/disk...msg_16.xml.html.

i oczywiście spolszczenie.

A - przy okazji - mam AMK menu, ale przy próbie wejścia w tą opcję - wywala, bez kodu błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie kontroler zombifikował Ci kogoś, kogo nie powinien (bo dawno powinieneś go [kontrolera] zabić) ;)

Dopisz w gamedataconfiggameplaynpc_profile.xml następujące liniki:


	 <character id="gar_bandos_zombi">
			 <class>cit_doctor</class>
	 </character>

Napisz przy próbie wejścia w jaką opcję AMK menu Cię wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgraj najnoweszego patcha do polonizacji (nr 5) - wylot z menu AMK naprawiony.

Dopisujesz na końcu pliku "npc_profile.xml" przed tagiem kończącym (zamykającym) xml-a.

A spróbuj dopisać takie coś:


<character id="gar_bandos_zombi">
<class>gar_bandos</class>
</character>

Jak to nie pomoże, to spróbuj dodatkowo dopisać w pliku character_desc_dimak.xml na końcu pliku przed tagiem zamykającym </xml> takie coś:


<specific_character id="gar_bandos_zombi" team_default="1">
<name>GENERATE_NAME_bandit</name>
<icon>ui_npc_u_stalker_bandit_exoskeleton</icon>
<map_icon x="3" y="2"></map_icon>
<bio>val_bandit_bodyguard_bio</bio>

<class>gar_bandos</class>
<community>bandit</community> <terrain_sect>stalker_bandit_terrain</terrain_sect>

<rank>444</rank>
<reputation>-138</reputation>
<visual>actorsbanditstalker_bandit_exoskeleton</visual>
<snd_config>characters_voicehuman_03bandit</snd_config>
<crouch_type>1</crouch_type>
<supplies>
[spawn] n
wpn_groza n
		 ammo_9x39_ap = 1 n
device_torch n
			 ammo_vog-25 n
</supplies>
	
#include "gameplaycharacter_criticals_4.xml"
	
<start_dialog>hello_dialog</start_dialog>
</specific_character>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

:sick: Moj problem, to wyloty bez fatal error, więc loga nie będzie. Zacząłem grę na nowo zainstalowanym modzie i do wejścia na bagna było dobrze. Jeden wylot przy zapisywaniu ( nie quiksawie!). Natomiast po wejściu na bagna zaczęły się dosłownie cyrki. Trafiła mi się straszna pogoda, w dzień ciemno jak w nocy, deszcz i wyładowania. Ale najgorszym było pojawianie się co jakiś czas, na ułamek sekundy kompletnie białego ekranu, a za jakiś czas zmieniło się to i zamiast białego następowało pojawianie się czarnego ekranu, albo raz albo kilka razy po rząd, często kończącego się wylotem bez fatalu. Wylotem bez fatalu kończyła się każda próba wgrania ostatniego sava. I co gorsze, taki wylot powodował, że nanastępowały zmiany w ustawieniu opcji. Moje ustawienia znikały, w grafice były domyśne, a w sterowaniu cofały się o ustawienie wstecz ( takiego z jakim byłem na lokacji w Agropromie ). Kiedy wracałem do Kordonu, też był wylot, ale gra zrobiła autosava, z którego wszedłem na Kordon. Chwilę był spokój, aż do emisji po wzięciu zadania na Agroprom. I znowu czarny ekran wylot. Wtedy kiedy pojawiało się kilka czarnych ekranów pod rząd, gra się zawieszała do tego stpnia, że monitor wyświetlał mi informację o braku sygnału :woot: . Aby wykluczyć uszkodzenie nowej karty, lub monitora, uruchomiłem SoC oryginalny 1.0006. Poszedł bezproblemowo. Czyli sprzęt sprawny. Jeśli czeka mnie ponowne zestawianie moda, to rezygnuję :wallbash: . Szósty raz zaczynał od początku nie będę :wacko: . Który z modów, ze zmienioną fabułą jest na tyle dopracowany, aby nie robił takich problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyloty bez loga, są często dla tego, że komputer nie wyrabia. Zmień ustawienia na minimalne, wyłącz deszcz i burze, zmniejsz rozdzielczość, usuń z kompa zbędne programy, zrób defragmentację dysku, rejestru i wtedy zobacz jak mod działa. Ja mam kiepski komputer, ale mod działał mi bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czarny ekran wylot. Wtedy kiedy pojawiało się kilka czarnych ekranów pod rząd, gra się zawieszała do tego stpnia, że monitor wyświetlał mi informację o braku sygnału

Pierwsze co do zrobienia to ustawić oświetlenie statyczne. Suwaki jakości cienia, trawy, AA i izotropu na 1/3...jeżeli pomoże to znaczy że komp nie wyrabia.

Dell Optileks 745 z tuningiem.

Intel Premium Dual Core 2.2 GHz

RAM 4 Mb

Grafika: NvidiaGeForce GT 430 - 1 GB

Dysk 250 GB

Windows 7 Home Premium 64 bit

Co oznacza ten tuning....Ile WAT i jaki masz zasilacz w tym PC ?

Na tym sprzęcie wszystko powinno chodzić extra, a tutaj czarne ekrany się sypią. Można sprawdzić temperatury w AIDAEverest, ale PC by się wieszał z tego powodu.

Powinieneś poczytać tutaj...http://stalkerteam.p...ja-silnika-gry/...i jeszcze jedno by poprawić sprawność systemu...http://stalkerteam.p...ze-w-stalker-a/

Stalker SoC domyślnie nie umie wykorzystać więcej niż dwa gigabajty pamięci operacyjnej i nie widzi drugiego (trzeciego, czwartego) rdzenia procesora.

Który z modów, ze zmienioną fabułą jest na tyle dopracowany, aby nie robił takich problemów?

Powrót Szramy skończyło masa ludzi i mod nie ma problemów technicznych. Jeden czy dwa wyloty o niczym nie świadczą. Jeżeli to używany PC powinieneś postawić jakąś ciężką grę na full detalach dla testu. Można również zapuścić mod..Stalker Complete 2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na szybko.

Tak, to PC polizingowy, a tuning polegał na wymianie dysku twardego na większy, wstawienia lepszej karty graficznej i wymianie napędu.

Zasilacz jest oryginalny Dellowski ( ma jakieś swoje oznaczenia ) 305 W. Skoro nie robił problemów na pierwszych lokacjach, to i dalej nie powinien.

No i sprawa ustawień. Po zaistalowaniu, zmniejszyłem mocno wszystkie ustawienia dotyczące grafiki i dźwięku, ( oświetlenie statyczne, trawę, filtry, odległości widzenia i świecenia itd. ) . Zmieniłem też klawisze sterowania.

Na Bagnach, aby coś widzieć zwiększyłem jasność i gamę oraz klawisze obrotu oraz przysiadu. Zastosowałem! Po wylocie i wgraniu, miałem ustawienia sprzed zmiany, a przecież tego wylot nie powinien zmieniać.

Ścigacz dał nowe Shadery. Wstawiać? Mam zwiększony udźwig, on podobno też robi wyloty, ale przecież powinien robić zawsze, a nie na jednej lokacji.

Robić optymalizację silnika i widzenie większej pamięci, czy tyko jedno z nich? Rady dotyczyły systemów 32 bit. Czy są aktualne dla 64 bit?

Po zmianach dam pełniejszą odpowiedź.

Aby wyeliminować deszcz, trzeba grzebać w kilkunastu plikach, dla wyzerowania wartości. Jest jakaś szybsza metoda?

Edit:

Uruchomiłem wskazany przez Ciebie program i plik XR_3DA.exe ma już te parametry widzenia 4GB.

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robić optymalizację silnika i widzenie większej pamięci, czy tyko jedno z nich? Rady dotyczyły systemów 32 bit. Czy są aktualne dla 64 bit?....Tak zrobić obydwa

Zobacz jeszcze plik stronicowania w systemie i ustaw sztywne wartości min/max na 6 GB.

305 W. Skoro nie robił problemów na pierwszych lokacjach, to i dalej nie powinien...raczej tak bo ta karta pobiera max 60W. Nie patrzyłem wcześniej na rozpiskę. To model z DDR3, czyli nic specjalnego. Miejmy nadzieję, że pociągnie mody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Aby wykluczyć uszkodzenie nowej karty, lub monitora, uruchomiłem SoC oryginalny 1.0006. Poszedł bezproblemowo. Czyli sprzęt sprawny.

A na jakiej wersji SoC instalujesz Szramę ? Też 1.0006 ?

Bo o ile mnie moje cztery oczy nie mylą, to powinna być :

Zalecana wersja patcha: 1.0004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malaks - miałem od razu te sztywne 6 GB. Dogram tego patcha na pamięć. A karta? Skoro ciągnęła NvGF 8400GT, to tym bardziej ta.

Nie odniosłeś się do pytania o katalog Shadery i pytania o deszcz. I jeśli wiesz, to podpowiedz gdzie wsadzić ten plik - user_utak.ltx - o którym pisze Ścigacz przy zamianie Shadrów.

No i co może być przyczyną, że gra nie zapamiętywała zmian dokonywanych w opcjach, już podczas gry?

apg2312 - oczywiście, że na 1.0004. Na 1.0006 tylko sprawdzałem vanilię, czy coś nie walnęlo w komputerze.

Kpuc - mój komputer wkleił malaks. Tylko z jedną zmianą, mam 4GB a nie 4 MB RAM. Mój błąd we wczesniejszym opisie komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plik user_utak.ltx wrzucasz tam gdzie masz user.ltx czyli:

Windows XP - C:Documents and SettingsAll UsersMoje dokumentySTALKER-SHOC

Windows Vista/7 - C:UsersPublicDocumentsSTALKER-SHOC

Teraz możesz postąpić na dwa sposoby - 1. Odpalasz grę, uruchamiasz konsolę ~ (to jest tylda), następnie wpisujesz w niej cfg_load user_utak.ltx i zatwierdzasz enterem, albo wywalasz swój user.ltx i w user_utak usuwasz z nazwy _utak

Natomiast co do zmian - żeby gra zapamiętała musisz zrobić zapis gry po zmianach i normalnie ją wyłączyć. Jak masz crash to nie zachowuje. A najlepiej po zmianach otworzyć tyldą konsolę i wpisać cfg_save user.ltx i zatwierdzić enterem - wtedy na pewno zachowa zmiany.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - ścigacz1975 - tak przypuszczałem, ale trochę mylił mnie ten " _utak" .

Ja zapisy mam robione w grze. Mam zmieniony fsgame.ltx na zaproponowany przez trurl3 ( http://stalkerteam.p...r-jednoczesnie/ ), tak że, nie muszę biegać po róznych dyskach.

Zaglądając do środka, znalazłem w tym pliku taki zapis:


hud_weapon on
[color=#ff0000]load_last_save scigacz_quicksave[/color]
mm_mm_net_srv_dedicated off
m

To chyba ścieżka zapisu u Ciebie? Bo u mnie w tej linijce jest mój ostatni zapis. Chyba trzeba to zmienić na mój?

Edit:

A tak ogólnie, czym różnią się,mój user.ltx i ten user_utak. ltx, że trzeba podmieniać?

Edytowane przez kondotier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można go wykorzystać w każdym - właściwie to wystarczy sobie skopiować i wkleić w user.ltx sekcję


bind_console save save1  kF6
bind_console save save2  kF7
bind_console save save3  kF8

Natomiast co do pozostałych klawiszy i opcji sterowania - ustaw sobie jak Ci pasuje. Najważniejsze są ustawienia dla grafiki dostosowane przez @utak3ra do shaderów. Opcje sterowania każdy ustawia pod siebie

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgrałem te nowe shadery i usera.ltx. W zaawansowanych jeszcze zmniejszyłem textury, trawę. Niektórych opcji nie dało się ruszyć.

Uruchomiłem grę i wszystko było cacy. Pierwszy wylot bez errora miałem przy wczytywaniu sava po zabiciu przez pijawki na przejściu. Uruchomilem grę od nowa i poszło.

I było pięknie do hangaru. Tam wylotu nie było, ale tuż przed błyskawicą, miałem biały ekran i po błyskawicy z dnia ( 9 rano ) zrobiło mi się ciemno jak wczesną nocą.

Doszedłem do przejścia na agroprom, ale nie przeszedłem, bo już wyleciałem z Fatal Errorem :

FATAL ERROR
[error]Exp[b][/b]ression : fatal error
[error]Function	 : CRender::texture_load
[error]File		 : E:stalkerpatch_1_0004xr_3daxrRenderTexture.cpp
[error]Line		 : 295
[error]Description : <no exp[b][/b]ression>
[error]Arguments	 : Can't find texture 'waterwater_water_r1'
stack trace:

Kilka prób i to samo. Wylot podczas wczytywania textur. Wczytanien dwu sav-ów wstecz też nie pomogło.

Uprzedzam, że nic z plikiem pogody nie robiłem!

No i pytanie do tych szybkich zapisów. Są numerowane. Czy po trzecim takim zapisie koniec przyjemności? I zapis z menii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu Ci nie znajduje tej tekstury - http://www.sendspace...78cbd79f0fa9e6a - wypakuj i scal gamedaty. A co do save-ów - chyba 3 na lokację Ci wystarczą, jak chcesz coś ważnego zapisać to i tak wchodzisz w menu zapisu. A na nowej mapie znów masz 3 szybkie save. Coś jak quicksave, ale bezpieczniejsze, a jak kolejny raz naciśniesz F6 to Ci się save1 nadpisze itd. Dobólowo.

Edytowane przez scigacz1975
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He,he - :no: nie widział bo nie było tego pliku. Uzupełniłem i poszło. Przeszedłem prawą stronę lokacji, w końcu trafił mi się Pogrzebacz (ale sam go musiałem zabić,był daleko od wejścia do podziemi, na drodze ).

Jestem już u Błażnikowa. Dalej na razie nie szedłem. Żadnego wylotu nie zaliczyłem. Ale chyba jeszcze coś w plikach pogody szwankuje, bo tuż przed wyladowniem atmosferycznym, po którym następuje zmiana pogody, mam na sekundę biały ekran.

No i musiałem z powrotem podnieść odleglość widzenia i jakość struktur, bo helikoptery na przejściu, gdy po wgraniu sava ( byłem zabity ) dostałem pogodę burzową, razem z niebem miały szary, cieniowaty kolor i momentami znikały. Już tego nie ma.

Tu mogę mocno stwierdzić, że te wszystkie wyloty które miałem poprzednio ( były też na przechodzeniu do innych lokacji w grach bez naniesionych poprawek) związane były z shadrami. Dzięki za podpowiedź zmian :yes: .

A przy okazji, czy potrafiłbyś zaadaptować wygląd inwentaża z TŚ2, z poprawką szerokości slotów plecaka ( jest pokazany w temacie HUD od środka http://stalkerteam.p...any-na-ekranie/ ), do Powrotu Szramy?

Przy tym udźwigu 300 kg, byłby lepszy i dał dostęp do wszystkiego co w nim jest, bez potrzeby korzystania z suwaka. Przez ten suwak, nie zdążyłem kika razy do antyradów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.