Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@Anatolij  Gratuluję :brawo:. Dołączasz do prawdziwych stalkerów.

A co Ci w tym tunelu nie wypaliło, że zdecydowałeś się na zapis bezpieczeństwa? 

Pytam, bo odpowiedź może pozwolić ustrzec się kolejnym graczom przed takim problemem.

I DOBRA RADA.

Póki jesteś "na fali" , bez dłuższej przerwy bierz się za Duplikaty-Odmienne Światy. Świeżo po modzie jest @Suseł , no i miał grać ponownie. Jak się dogadacie, możecie moda przejść równolegle. Nie sądzę, że uda wam się to zrobić jednakowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wszędzie pisze, że najbardziej potrzebne jest PDA Gryka zabierane z ciała Czarnego Serża - tylko skąd wziąć tego Serża? Zawsze jak spawnuję Drużynę - Z to mam w niej 5 chłopa, a dowódcą jest Wilk. Czy spawn tego Serża jest jakiś losowy, czy może od czegoś zależy?
Gram Czystym Niebem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wielebny napisał:

Zawsze jak spawnuję Drużynę - Z to mam w niej 5 chłopa, a dowódcą jest Wilk.

Pozwól żeby zabito wszystkich członków tej drużyny i utwórz kolejną. W końcu w którejś z tych drużyn pojawi się Czarny Sierżant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wielebny PDA Gryka będzie potrzebne dopiero jak pójdziesz na CEA do St.Re.Locka. Do tego czasu możesz się nie martwić. Skrypt moda jest tak ustawiony, że Czarny Serż na czele drużyny pojawia się dopiero po kilkukrotnym uśmierceniu Wilka i wszystkich ludzi z jego drużyny. Dlatego tę drużynę celowym jest wywoływać w miejscach, gdzie istnieje prawdopodobieństwo ich uśmiercenia. A najłatwiej będzie to zrobić - o ile Serż nie pojawi się wcześniej - na Jantarze, przy obronie bunkra przez zombiakami i mutantami.

Taka mała podpowiedź. Jeśli przybył Wilk z drużyną i zginął, a przeżyli inni, to w opcjach masz możliwość przemieścić ich w inne miejsce, nawet na inną lokację, tam gdzie szybko zginą, a Ty dostaniesz możliwość wywołania nowej drużyny.

Cieszy to, że bawisz się modem, bo warto. I w grze życzę Ci :viva:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WielebnyJeśli na początku gry wstępujemy do jakiejś frakcji, lub ją wybieramy, to spawn oddziału Czarnego Szerża jest losowy. Największe prawdopodobieństwo że się pojawi taki oddział jest na bardziej odległych lokacjach (Magazyny wojskowe, Rudy las, Jantar). Respij ich kiedy się tylko nadarza taka możliwość. Chociaż też nie ma co się spieszyć, bo PDA Gryka jest potrzebne dopiero przed pójściem na CEA, tak jak wspomniał @kondotier.

Jedynym odstępstwem od tego co napisałem wyżej, jest gra jako bezfrakcyjny (łowca artów-poszukiwacz przygód). W tym wypadku przed samym pójściem na CEA musimy wstąpić do jakiejkolwiek frakcji (by móc wywołać Z-Drużynę) i wtedy w pierwszym zespawnowanym oddziale od razu pojawia się Czarny Szerż. 

Taka ciekawostka - oddział Czarnego Szerża liczy 4 członków, a nie 5-ciu, jak u Wilka.:happy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2021 o 16:36, wariat napisał:

Największe prawdopodobieństwo że się pojawi taki oddział jest na bardziej odległych lokacjach (Magazyny wojskowe, Rudy las, Jantar).

Też przyszło mi to na myśl, po tym jak kilkadziesiąt razy wyrżnąłem Drużynę Z na bagnach a Serża wciąż nie było. Za to w Rudym Lesie, pojawił się przy pierwszej okazji.

No ale są i plusy - 5 milionów rubli piechotą nie chodzi. Tak czy siak, mam już i kasę, i PDA Gryka.
Z innej beczki, wie ktoś jak użyć teleportu na Pchlim Targu? Znalazłem o nim wzmiankę w którymś PDA i rzeczywiście, COŚ tam jest tylko sam nie wiem co. Przy szczycie słychać pikający dźwięk (jakby detektora), ale kiedy wskoczyłem mniej więcej w to miejsce nigdzie mnie nie przeniosło - zamiast tego słychać było dźwięk taki jak nadepnięciu na minę jakby eksplozję. Robię coś nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wielebny Ale którego teleportu? Bo bezpośrednio na ruinach są 2 - 3, a obok ruin kolejne. No i czyje to PDA.

Na ruinach trzeba zeskoczyć do niewidzialnych teleportów, a inne teleporty obok Pchlego, przenoszą np. przed sejf broniony teleportem.

Zrób zrzut ekranu z tym miejscem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o "PDA zwiadowcy, który był w Limańsku", z zadania z Rudego Lasu (nie szło go niestety odkupić od NPCa który dał mi zadanie). Pisze w nim że "na Wysypisku jest nieoznakowany teleport. Można do niego wskoczyć z samego szczytu Pchlego Targu." Swoją drogą, skąd to info o takiej ilości teleportów na targu? Jakieś PDA/fleszka czy po prostu znalezione organoleptycznie przy zwiedzaniu?

W każdym razie, po wylezieniu na ruiny, skaczę do przodu z tego miejsca:

Spoiler

ss_prezes_09-27-21_20-07-23_(garbage).thumb.jpg.df6eba3e5ae0d4a8b3ed329d4aea70b2.jpg

A dźwięk eksplozji (i najszybsze pikanie detektora) słyszę mniej - więcej w tym miejscu:

Spoiler

ss_prezes_09-27-21_20-08-59_(garbage).thumb.jpg.91dd9b462e0f6af710053372ecc1a97d.jpg

Ale to w sumie (chyba) na marginesie, bo mam ważniejsze pytanie: jak dostać się na Agroprom?

Licząc od rozpoczęcia gry, przeprowadziłem Zarkę na bagnach do jej kolegów, przeprowadziłem też dziewczynę na Kordonie (wyleciało mi z głowy jej imię) przez cały Kordon. W końcu trafiłem do Rudego Lasu, gdzie Leśnik powiedział mi o Luce i dał (przynajmniej mi się tak wydało) do zrozumienia, żeby go szukać w podziemiach Agropromu. W Lesie zabrałem jeszcze PDA o którym mówił, oczyściłem most (słyszałem że tam ma być Azot i trochę się bałem że polazłem tam za wcześnie, ale byli tam tylko Samotne Wilki, zombiaki i mutanty więc mam nadzieję że nie skaszaniłem sytuacji). Póki co wyzbierałem chyba wszystkie dostępne fleszki i PDA (oprócz PDA Jochy i z zadania od bandytów, bo ci drudzy są z miejsca wrodzy, a ten pierwszy za chiny ludowe nie chce mi się zespawnować w hangarze czy gdziekolwiek idziej). Z Rudego Lasu, jak już zrobiłem wszystko co tam było chyba do zrobienia poszedłem tak jak Dziadek kazał - na północ, przez teleport który wyrzucił mnie na estakadę w Dolinie Mroku. No i pytanie co dalej, bo jak pójdę tam w jedną stronę, teleport wyrzuci mnie spowrotem do Rudego Lasu, do budynku przy moście, a jak pójdę w drugą - wywala komunikat że nie można przejść, bo zaburzy to ciąg przyczynowo - skutkowy. To samo też pisze gdy próbuję przejść tradycyjną drogą Wysypisko - Agroprom, ogólnie nie ma żadnej jasnej drogi na Agro (a przynajmniej ja żadnej nie widzę). Coś pominąłem/pomerdałem? Może to jednak przez ten most?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wielebny Nic na tych twoich nocnych zrzutach nie widać. Ale tak "w ciemno". Na pierwszym zrzucie postaw GG w narożniku budowy, tam gdzie na zrzucie widać te druty. Obróć go przodem w kierunku lewego skraju dolinki wiodącej do DM. Zrób zapis i metodą prób i błędów skacząc, znajdź właściwy kierunek i siłę skoku.

Na drugim zrzucie, na prawo do miejsca gdzie stoi GB jest taki fragment stropu z wystającym zbrojeniem. Teleport jest poniżej tego zbrojenia, dlatego go słyszysz a nie działa. Zapis i metoda prób i błędów.

A twardy zapis przed takim skokiem konieczny, bo teleporty przenoszą losowo i możesz się znaleźć w nieodpowiednim miejscu.

W tym modzie różne wiadomości będące nie podpowiedziami, ale wskazówkami co wypada w następnej kolejności zrobić znajdujesz w znalezionych PDA i fleszkach. Jest to drobiazgowo opisane w temacie moda. Podam Ci teraz tylko jeden przykład, łatwy dla Ciebie do sprawdzenia. Koło krzyża nad bajorem bliżej Kordonu leży trup i plecak. W plecaku masz PDA w którym znajdziesz info o tym co i gdzie szukać w Dolinie mroku. Jak to tam znajdziesz, to dostaniesz wskazówki do dalszych poszukiwań. To samo z fleszkami. Masz zrobiony temat poradnikowy na ten temat.

Zapomnij o swobodnym chodzeniu po lokacjach. Na Agroprom jeszcze nie pora, teleport jeszcze się nie pojawił.

Radzę tam poczytać. I nie będzie to strata czasu, bo go dużo więcej stracisz popełniając błędy i czekając na podpowiedzi na forum.

Jak chcesz to czytaj.

Spoiler

Na estakadzie w DM, każdy teleport ma cztery kierunki przenoszenia. Jak się przy nim znajdziesz "przyniesiony innym teleportem", to idąc do przodu i dając Tak, masz jedną teleportację. Dając NIE, nie pozostaniesz na miejscu, a dostaniesz inną teleportację. To samo będzie jak się cofniesz. TAK i Nie dają różne teleportacje. Czasem na teren DM, ale w większości tam gdzie nie chciałbyś się znaleźć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Agrael zmienił(a) tytuł na Reborn: FF - Artefakty Śmierci
  • 2 tygodnie później...

Może ma ktoś szklaną kulę i wie, czym kierował się twórca moda rozmieszczając anomalie?

Spalone Gospodarstwo - z 10 przeciwników zabiłem 4, reszta wlazła w anomalię wir. Niby dobrze dla mnie, ale wolałbym większe wyzwanie. Po drodze ze spalonego gospodarstwa do cerkwi spotkałem kolejnych 3 wrogów, ale nawet nie wiem kogo 😞 bo wleźli w wir przy jeepie i nic z nich nie zostało. Powrót do bazy, aby sprzedać łupy, a tam nie ma 2 Łowców Artefaktów i ich kompanów. Zgadnijcie, gdzie ich znalazłem? Na stacji pomp. W wirze, a jakże, takich nie za rozmownych (po Kulawym i Gnilcu nic nie zostało).

Podobnie wieża obserwacyjna (ta po drodze z cerkwi do bazy CzN). Kolejny wir na szczycie i kolejni czystoniebowcy pchający się tam na potęgę...

Dalej będzie tak samo? Grałem kiedyś (5 lat temu?) w tego moda (albo w jakąś wcześniejszą wersję) i było normalnie, jak to w Zonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś Puchatek Spawn anomalii jest losowy i masz albo farta z wrogami, albo pecha z sojusznikami, że u Ciebie taki się pojawił. Ale w dalszej części moda czeka Cię tyle wyzwań, że na pewno zaspokoją Twoje oczekiwania na trudności. Anomalie zmienią lokalizację po emisji, ale nie pamiętam, czy dojdzie do niej jeszcze na bagnach.

Ale jak tak bardzo przeszkadza Ci taki spawn jaki masz i nie chcesz czekać aż się zmieni, to jedynym wyjściem jest rozpoczęcie gry od nowa. Na razie za długo nie grałeś, to powtarzając niewiele tracisz. Zachowaj sobie aktualne zapisy. Zawsze będziesz mógł do nich wrócić. Ale możesz też zacząć grę w innym ugrupowaniu i będziesz mieć start na innej lokacji. Tyle tylko, że taka gra wymagać będzie jak najszybszego dotarcia na Bagna, a to najłatwiej zrobić zaczynając jako Stalker. On na Bagna ma najbliżej, bo z Kordonu. Zobacz na filmiku rozpoczęcie gry Stalkerem, na v.2.50.

https://www.youtube.com/watch?v=3hTNuI-cYJ0

Takich poradników dla FF nie znajdziesz na rus forach.

I mała porada, a może przypomnienie. Broń jaką zbierzesz z trupów nie zanoś do handlarza w bazie, ale do łowców artefaktów. Płacą sporo więcej i można u nich od razu kupić pełnosprawną, dobrą broń, a przede wszystkim artefakty. Zbierasz broń na miejscówce do granic udźwigu i biegiem do nich. Z początku dość długo siedzą na południu lokacji tuż przy płocie, ale jak już ruszą, to trudno ich dogonić. Mają dwa przystanki. Ostatni przed tele na Agro i to jest ostatnia okazja kupić km, przydatny do strącania śmigłowca. Jak się trafi, to trzeba też postarać się o rpg7 i amunicję. Inaczej kontrolerzy ze swoją świtą nie dadzą żyć.

A czym kierował się ER tworząc rozwiązania? Fantazją posuniętą do granic absurdu. FF jest wersją moda przez Warlocka mocno zmienioną. Gdybyś zagrał w oryginalnego v.2.50, to byś dopiero się przekonał, co ER wymyślił. Wymyślił to, że aby można było w moda zagrać, sam zrobił zapis po walce z mutantami w bazie CzN i go udostępnił jako ratunkowy. Bo przeważnie po takiej walce, w bazie zostawał GB i kilka psów. Mógł GB tylko z trupów co nieco pozabierać i zacząć grę od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pecha do stalkerki 😞

Powróciłam do gry po kilku latach i tak: w Złotej Kuli na dach przystanku przy ATP nie wlezę (w poradniku mówili "nie niszcz skrzynek", tylko, że ja nie mam co niszczyć, bo zespawnowała się jedna); na ATP jest schowek na pace ciężarówki o którym Lalka mi mówi, ale u mnie go nie ma; po wyjściu z ATP w kierunku przejścia do (nie wiem co tam jest... Mroczny Parów?) powinny się spawnować na ziemi jakieś rzeczy, w tym PDA - u mnie część wpada w tekstury i podnieść ich nie mogę.

W Rebornie mam te "pomagające" mi anomalie 😞 które ubiły mi Łowców Artefaktów. Aha, czy to normalne, że chimery padają od dwóch strzałów z Rozpruwacza?

Pożaliłem się, pora zbierać się w drogę, artefakty same się nie znajdą. Nic to, zacznę od nowa, niewiele tracę.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki OT się robi, ale na dach przystanku po skrzynkach w miarę prosto da się wejść. Wiem bo kiedyś (przed przerwą) tam już wlazłem. Odpadłem na Sortowni. A może to komp odpadł? Jakąś awarię wtedy miałem.

Anyway, dzięki za poradę z zaporożcem.

Wracając zaś do FF. Piosenka jest nie tylko oczojebna ale i uszojebna (rapu nie trawię, na szczęście ten jest po rosyjsku, więc niewiele rozumiem). Mam zapis po locie nad Bagnami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś Puchatek Z niego będziesz miał anomalie w tych samych miejscach !!! Zapis już je zapamiętał.

Przecież napisałem, że trzeba zacząć od opcji w menu Nowa Gra. A przed jej rozpoczęciem, usunąć wszystkie stare zapisy.

Usuwam ten mój poprzedni wpis, bo w większości nie jest na temat FF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się szybciej pisze niż myśli.

Co do nowej gry - masz rację, spawn anomalii następuje w momencie wyboru frakcji i powtórka z pierwszego sejwa nic nie da.

Mam wrażenie, że wybór nowej gry (czyli filmik z CzEA, lot nad Bagnem, wybór CzN) też nic nie pomógł. Wiry w tych samych miejscach, Stacja Pomp praktycznie sama się oczyściła (został tylko jeden Wilk do odstrzału). Tym razem Łowcy Artefaktów wcześniej poszli do Agrpromu, ale tam nie dojdą - przemarsz przez Stację Pomp nie wyszedł im na zdrowie. Nie mam komu sprzedać fantów, artefaktów na zdrowie i krwawienie też mi już nikt nie sprzeda.

Dam jutro Rebornowi trzecią szansę. Jak z niej nie skorzysta to będę grzebał w plikach gry i osłabię anomalię Wir prawie do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś Puchatek Z anomaliami może być różnie, ale Łowcy Artefaktów dość długo czekają przy płocie. Jak zabierzesz strzelbę, to nie wracaj do bazy, a wal na Stację pomp. Nawet jak tam będą tylko trupy, to zostaje ich broń. Zabierasz i do Artników. Od nich na kolejne miejsce do zajęcia, zbierasz co się da i do nich. Teraz już można do bazy, bo niektóre zadania kierują do miejsc, gdzie jest kupa broni. Kontroluj na mapie gdzie są. Może się zdarzyć, że po zajęciu wioski z wieżą ciśnień, oni już będą w pobliżu idąc na Agro.

Drogę którą idą do tele, dobrze jest wyczyścić z ich wrogów i mutantów. Większa szansa przeżycia. Ale jak nawet na Bagnach wszyscy zginą, to na Agro i tak będzie ich nowa ekipa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczyszczanie im drogi nic nie daje, bo lezą przez Stację Pomp i tam giną w anomalii (za 4 podejściem jeden przeżył). Sprzedałem im po znaczniku GPS, aktywowałem, stąd wiem, którędy szli. Tak przy okazji, znacznik pokazuje położenie na innych lokacjach?

W pierwszej próbie siedzieli pod płotem dość długo, na tyle, że 50k rubli się dorobiłem, w kolejnych szybko z tamtąd znikali.

21 godzin temu, kondotier napisał:

Ale jak nawet na Bagnach wszyscy zginą, to na Agro i tak będzie ich nowa ekipa.

I to jest dobra informacja. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No nie lubi mnie ten Reborn 😞

Całe Bagna złaziłem po ciemku, bo coś z cyklem dobowym się pozajączkowało. Po przejściu na Kordon helikopter zawiesił mi się nad krawędzią mapy (restart gry pomógł), dla odmiany teraz dzień nie chce mi się zmienić w noc, a jest 1:300.

Wytłuc specnaz na ATP? Z rozmowy z facetem z lornetką na wzgórzu przy ATP wynika, że może to skutkować odwetem na stalkerach. Jutro sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś Puchatek Przecież porę doby regulujesz sobie sam. Masz w opcjach moda przewijanie czasu. (Podczas gry Esc +F2 i Opcje) Wolne, szybkie, zależnie o ile chcesz czas przesunąć. Tylko nie zapomnij przed przewijaniem się najeść. A tym Esc+F2 dobrze się zapoznaj, bo w dalszej grze będzie niezbędne do realizacji fabuły, poprzez wywoływanie drużyn do obsadzania i bardzo ważnej Drużyny-Z .

Czasem się zdarza, że po takim przewinięciu pozostaje jednak poprzednia jasność. Trzeba zapisać i wgrać zapis, wtedy będzie właściwa do wybranej pory.

Jeśli nie masz zadania na likwidację specnazu  to ich nie ruszaj. Przecież też ostrzegał Cię o tym Wilk. Mod jest wystarczająco skomplikowany, aby samemu dokładać sobie problemów. I nie zbliżaj się do strażnicy. Postaraj się też zlikwidować dziki przy tym zwalonym pniu, bez drażnienia patrolu.  Wojaki w pogoni za nimi lubią podejść pod wioskę i się zaczyna rzeź.

Ten śmigłowiec należało zestrzelić i jak on Ci zawisnął, to miałeś farta, bo mogłeś to zrobić bezproblemowo. Inaczej byłyby problemy.

Tu masz filmik z rozgrywki. Kordon zaczyna się od 2:48:00.

https://www.youtube.com/watch?v=3hTNuI-cYJ0

Niech Cię nie zmyli kolorystyka nieba i te udziwnienie zamiast śruby, kiedy rzucasz fleszkę, a leci szkielet psa. Bo to przechodzenie v.2.50, a nie FF. Fabuła i zadania są jednak identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kondotier napisał:

Ten śmigłowiec należało zestrzelić i jak on Ci zawisnął, to miałeś farta, bo mogłeś to zrobić bezproblemowo. Inaczej byłyby problemy.

Z tym fartem to nie do końca prawda. Zawisł, bo skrypt jakiś się zaciął i wywalenie całej amunicji do rkm-a plus 2 granaty z granatnika nic nie dały. Ponowne wczytanie pomogło. Zaczaiłem się na niego w krzakach i po śmigłowcu pozostały wspomnienia.

Specnazu nie ruszam, za tip o dzikach dzięki, filmu na razie nie oglądam, nie chcę sobie spojlerować rozgrywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś Puchatek Ta informacja dla Ciebie już jest spóźniona, ale może być dla innych. Jeśli strącimy śmigłowiec na Bagnach. to na Kordon już nie przyleci. A na Bagnach najłatwiej go zwalić nawet z Kałacha jednym magazynkiem, waląc mu w śmigło ogonowe. Są dwa bardzo dogodne miejsca. Pierwsze, to przy tunelu do Tuzli. Tam on pojawia się tekstur i do nich chowa. Jest tam potrzebne tylko wybranie miejsca za podporą betonową słupa i trochę refleksu kiedy otworzyć ogień. A drugie miejsce, to na końcu torów za Północną Wioską.  Jeszcze dalej niż stoi Zarka.  Ją trzeba ominąć bez dialogu, znaleźć miejsce gdzie on zawraca i tam się zaczaić. W dobrze wybranym miejscu, on do nas nie strzela. A strącenie go, to klucz do sukcesu przy prowadzeniu Zarki do teleportu.

A przy okazji pytanie. Nic nie pisałeś o Zarce i jej doprowadzeniu do teleportu? Zrobiłeś to? Bo to jest konieczne dla scenariusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.