Jump to content
pacjent1972

STALKER Złoty Kufer

Recommended Posts

161215oboz.jpg

Tytuł: Сталкер Золотой Обоз (Stalker Złoty Tabor) Cz.1 (Minimod)

Autor: !SkIF!

Podstawka: Zew Prypeci 1.6.02

Kategoria: Mod fabularny

Data wyjścia: 16.12.2015

Wielkość moda: 760 MB

Link do strony z modem: http://stalkermod.ru/MODYI-Zov-Pripyati/stalker-zolotoy-oboz.html

Złoty kufer jest niedużym fabularnym modem stworzonym na platformie gry Stalker Zew Prypeci. Złoty kufer to pierwsza część projektu której fabuła rozgrywa się na jednej lokacji, na Zatonie. Nasz główny bohater to stalker o przezwisku Skif. Oprócz nowej linii fabularnej w grę włączona jest duża ilość zmian gameplayowych i pogodowych.

Fabuła:

Skif nasłuchał się opowieści o zamkniętej Czarnobylskiej strefie. Pewnego razu proponują mu kupić informację o tajnym przejściu za obwód Zony, który powinien doprowadzić go prosto do miejsca rzadkich artefaktów. Tak zwanego Klondajku. Zgadza się. Ma dotrzeć na peryferie Zatonu. Tam spotyka stalkera Tukana, który otwiera oczy Skifowi i proponuje odprowadzić na Skadowsk. Skif podejmuje prace u Brody. W czasie realizacji jednego z zadań dla handlowca, w ręce Skifa wpada unikatowy egzemplarz pistoletu TT. Od tego momentu zaczyna się niełatwa droga naszego GG która doprowadzi go do skarbu z X wieku.

Zmiany:

Nowa fabuła i postacie.
Fabuła 1-ej części nie będzie wychodzić poza granice Zatonu.
Nowy system detektorów, dla każdej anomalii inny detektor.
Możliwość przygotowania jedzenia na kuchennej płycie, nabieranie do manierki wody, pieczenie na ognisku ziemniaka.
W jednym z zadań GG otrzyma maskujący kombinezon dzięki któremu będzie mniej widoczny dla przeciwników ale nie dla mutantów.
Dodany śpiwór i plecak do założenia swojego schowka.
Lokacja uzupełniona w schowki. Trudno dostępne i lepiej ukryte tym lepszy towar.
Na Skadowsku stoi sejf do otwarcia którego trzeba znaleźć kod i dwa klucze.
Z mutantów wypadają części ciała.
Nowe tekstury, nowe mroczniejsze otoczenie.

W modzie wykorzystano modele broni z STCoP Weapon Pack 2.7.

Stabilność i wyloty:

Mod testowany na oświetleniu statycznym. Stabilne działanie a oświetleniu dynamicznym nie gwarantowane ale nie nie możliwe.

Screeny:

Spoiler

ed2a5b8601278d59ced7ce0a122763ecc296e923

53b9f541e6a63dee171a6b0bdc04d3e6c296e923

c4afa6228a0ac2731b38eae74f86551dc296e923

ff02123c8848c98f506f601aaab1c3afc296e923

8ccbed66736ff6145047417a45b578d5c296e923

YT: https://www.youtube.com/watch?v=ol9aSwIWETA

Instalacja moda na rus. podstawkę:

Zainstalować Zew Prypeci 1.6.02.
Usunąć z folderu gry foldery gamedata i bin.
Rozpakować archiwum z modem.
Skopiować foldery bin i gamedata z wypakowanego archiwum do folderu z grą.

Instalacja na polską podstawkę:

Zainstalować Zew Prypeci 1.6.02.

Usunąć z folderu gry folder bin.

Zmiana w fsgame.ltx na:  $game_data$    = true|     true|.

Zmiana w localization.ltx na: [string_table]language = pol font_prefix = ;_cent ;_west.

Zmiana w gamedata/configs/text - kopia rus z przemianowaniem na pol.

Link do moda: https://yadi.sk/d/em_Cq-vymGkZW

Link do fixa na poprawę handlu: gamedata_zo_pravka.rar lub trade fix.  Podziękowania dla kolegów @gawrona oraz @Chlebczarowa za reupload:)

Link do moda na Mega: https://mega.nz/#!l4NV2DRZ!LHwmc46aghc8jHjiOFoGx04-njJQ64AcIll02JOPGI0

Link do spolszczenia z naszego serwera: https://zone.stalkerteam.pl/file/199 ( Wielkie podziękowania dla Tłumaczy!!!) 

Patch do spolszczenia z naszego serwera: https://zone.stalkerteam.pl/file/201( Nowa gra nie wymagana )

Patch 2 do spolszczenia z Yandexahttps://yadi.sk/d/rDlm5LECqaQAA ( Nowa gra nie wymagana )

Najnowsza polonizacja

Edit 29.03.16r. Podziękowania dla @kondotiera za poprawki do PL.  

Edit 17.03.16r Zmiana tytułu wstawki zgodnie ze wskazówką @kondotier-a

Edit 22.03.16r Dodanie patcha do spolszczenia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś nie byłem zwolennikiem takich jedno lokacjowych (czy lokacyjnych) modów ale widzę, że ostatnio wychodzi ich coraz więcej i przynajmniej kilka ostatnich wygląda ciekawie.

Cytat

Stalker Złoty Wagon

 

Już myślałem, że towarzyszom zamarzył się nasz "złoty pociąg" ;)

 

Edited by tom3kb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użyłbym słowa konwój, być może autorowi chodziło o to   ( ukryty, zaginiony skarb),  użył takiej przenośni. Jest też film fabularny o takim tytule i tematyce.  Faktycznie trzeba zagrać, aby się przekonać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pacjent - Złoty pociąg napisałem tylko dlatego, że ten oboz, to coś długiego. A to co sugeruje gawron, bardzo temu odpowiada.

Ale masz rację, bez zagrania w moda, nikt nie dojdzie do sedna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba najbardziej pasującym słowem będzie "tabor". Czyli, "Złoty tabor". Myślałam też o konwoju, ale po przeczytaniu opisu moda, że GG natrafi na końcu na skarb zakopany jeszcze w X wieku, czyli chyba konwój i pociąg odpadają :tongue:

Mam jakiegoś pecha z tym modem - instalowałam go według instrukcji (dokładnie) a wywala mnie do pulpitu zaraz po menu głównym, w trakcie ładowania. Miał ktoś też tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, w odniesieniu do X wieku bardziej pasuje tabor czy też orszak. Nie grałem więc nie wiem czy tytuł odnosi się do zamierzchłych czasów, czy do transportu (w tajemnicy) już odnalezionego skarbu. Więc na razie dla mnie nic nie odpada, ale dobrze, że zwróciłeś na to uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, gawron napisał:

Więc na razie dla mnie nic nie odpada, ale dobrze, że zwróciłeś na to uwagę.

...zwróciłaś na to uwagę ;)

I dzięki za podpowiedź z configs/tekst - sprawdzę jak tylko wrócę z pracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gawron, a nie zastanawia Cię ekran startowy moda? Stalker stoi przy torach kolejowych, więc coś jest na rzeczy z tym wagonem. Wiem że w X wieku nie było mowy o wagonach ale... :wink: u ruskich i w Zonie wszystko możliwe. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, dalej wylatuję i to bez bugtrapa. Odpala się menu główne, wybieram nową grę, poziom trudności i zawiesza się w trakcie ładowania. Przy przemianowaniu z rus na pol jest to samo, z tym, że zamiast rosyjskich napisów na ekranie ładowania mam robaczki... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz teraz w gamedata/config/ localization.ltx, skrót rus, zmienić na pol. A jak tego pliku nie ma to go zrobić. Wtedy robaczki znikną.

Spoiler

[string_table]
language    = pol
font_prefix    = ;_west ;_cent

Przejrzyj gamedatę, czy któryś z katalogów lub plików nie jest opisany grażdanką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Askari napisał:

...zwróciłaś na to uwagę ;)

Najmocniej przepraszam koleżanko:wink:.

Jeśli chodzi o moda, nawet nie robiąc żadnych, nawet najmniejszych zmian w configs/ text i tak dalej, o ile instalacja jest prawidłowa - mod odpala tylko nie wyświetla się tekst. Więc sprawdź instalację, następnie do głównego katalogu gry wrzuć ten plik - fsgame.ltx i spróbuj odpalić. Jeśli zadziała, zrób zmiany opisane w postach powyżej.

12 godzin temu, pacjent1972 napisał:

Stalker stoi przy torach kolejowych, więc coś jest na rzeczy z tym wagonem.

Mnie, nazwa tego moda już się zakodowała jako WAGON :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już gram :). Dziękuję bardzo wszystkim za rady i porady. Głównym powodem niemożności odpalenia gry było moje ustawienie podstawki na "rozszerzone pełne oświetlenie dynamiczne DX11". Przy próbie uruchomienia moda silnik gry przestawał działać w momencie ładowania gry. Doszłam do tego metodą prób i błędów - najpierw spróbowałam na statycznym - poszło. Potem jechałam pomalutku przez dynamiczne oświetlenie obiektów - też zadziałało, potem pełne oświetlenie dynamiczne - zadziałało, a potem już niestety nie (ani rozszerzone pełne oświetlenie dynamiczne DX10 ani DX11 nie zadziałały).

Sprzęt: Core i5 4690 3,5 GHz, 12 GB RAM i GeForce 960 2GB (Asus Strix)

Wrażenia z gry fajne. Nie ma fajerwerków graficznych, ale jest całkowicie nowa fabuła i jest trudno. Schowki z podstawki są pousuwane, wszystkiego jest mało, zadania (oprócz pierwszego) dość trudne. Ogółem optymistycznie się zapowiada. To dopiero mój drugi mod; pierwszy był SGM 1.7. Zajdę dalej - napiszę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam za post pod postem, ale nikt nic nie pisał, a ja przeszłam moda. Tak jak pisałam wcześniej, gra się fajnie. Nie ma fajerwerków graficznych, ale jest całkowicie nowa fabuła i jest momentami bardzo trudno. Schowki z podstawki są pousuwane, wszystkiego jest dość mało, szczególnie na początku, a  zadania są w miarę trudne. Zadania te nie trzymają równego poziomu - niektóre są banalne, a niektóre  (przynajmniej w moim przypadku) wymagały zasięgnięcia porady na forum moda. Teraz szukanie artefaktów nie jest już takie proste - nie dość, że detektorów nie można kupić, to jeszcze do tego do każdego typu anomalii (jest ich 4 - termiczna, elektryczna, grawitacyjna i chemiczna) jest specjalny detektor, na przykład Echo do Termicznych, Weles do termicznych, Niedźwiedź do Grawitacyjnych, Echo do Chemicznych i tak dalej. Detektory typu Echo otrzymujemy w miarę wykonywania zadań od postaci z gry, a bardziej zaawansowane, czyli Niedźwiedzie i Welesy znajdujemy w schowkach. Schowki są super pochowane - dzięki zwiększonej wysokości skoku można się przy lekkim pogłówkowaniu, dostać praktycznie wszędzie. Ogólnie rzecz biorąc jednak to jest bardzo ciekawy mod, w szczególności jeśli weźmiemy pod uwagę, że to dopiero jego pierwsza część. Na pewno nie będzie to jednak "Złoty Pociąg" - z fabuły wynika, że szukamy skarbu zakopanego jeszcze w czasach Jarosława Mądrego (żył w latach 978-1054) a wspomniany wyżej pistolet TT to jedynie łącznik fabularny do przedstawienia historii skarbu (nie napiszę dokładniej, bo nie chcę spojlerować).

Moim zdaniem mod jest wart przetłumaczenia i jakby co bardzo chętnie w tym pomogę, w miarę wolnego czasu. Do zagrania zachęcam wszystkich.

PS: a jak już będziecie grali, to nie wchodźcie do tunelu łączącego Bagno z Jeziorem Zachodnim. Поверьте, не стоит етого делать... :tongue:;)

PS2: zapomniałam o wadach - broń ma zbyt dużą moc rażenia i grę można przejść praktycznie z ulepszonym PM. Do tego przedmioty spawnują dopiero po przyjęciu zadania, czyli można gdzieś pójść, przeszukać lokację i nic nie znaleźć, a po wzięciu zadania okaże się, że gdzieś na półeczce leży sobie fleszka (podobnie zresztą do tego, jak spawnowały schowki osobiste z SGM )

Edited by Askari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powracam do tłumaczenia tytułu moda Золотой Обоз. Na pewno nie jest to Złoty "wagon".

Bardzo wyraźnie jest to omówione w trailerze wstawionym przez gawrona.  Обоз, to "kryte brezentem wozy, wojskowego transportu". Przewoziły one, też to jest tam zaznaczone, beczki i kufry ze złotem i srebrem napoleońskiej armii.

Czyli logistyka armii. W dawnych czasach, takie coś w nazewnictwie polskim, nazywało się taborem.

Aby nie utrwalać błędnej nazwy dla moda ( patrz wypowiedź Askari o czasach tego "złotego skarbu"), sugeruję aby Tytułowy "wagon" zamienić na "tabor".

1000 lat temu, "wagonów" jeszcze nie było.

A co dotyczy spawnu itemów dopiero po wzięciu zadania, to pochwalam. Ich spawn od początku moda, to możliwość narobienia sobie problemów, przez złamanie logiki scenariusza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymierzyłem się do tego moda. Aby ocenić jego wartość dla tłumaczenia, zagrałem w niego i ukończyłem.

ss_user_03-09-16_13-00-01_(zaton).thumb.

Mod zakończył się tak jak na powyższym screenie, informacją, że ciąg dalszy nastąpi. Następnie wszedłem na rus forum moda, aby dowiedzieć się o kolejną część.

Kto sam chce się dowiedzieć więcej, musi zajrzeć tutaj: http://stalkermod.ru/forum/102-stalker-zolotoj-oboz/185137-stalker-zolotoj-oboz-novosti-razrabotki.html

Wyszło na to, że ten mod jest całością, będącą prologiem do kolejnego moda, kontynuującego fabułę. Więc aby wiedzieć, skąd weźmiemy się w Rudym lesie, trzeba przejść ten prolog.

A opis nowego moda, będącego dalszym ciągiem tego, wskazuje na atrakcyjne rozwiązania tak fabuły jak i wykonywania zadań od powiedzmy "strony technicznej". Np. będzie konieczność picia, oraz spożywania gorących posiłków, robionych samodzielnie na kuchenkach gazowych lub ognisku.

Teraz to było tylko atrakcyjne rozwiązanie.

ss_user_03-09-16_12-53-04_(zaton).thumb.

A na koniec, kilka screenów z mojej gry.

ss_user_03-08-16_15-16-22_(zaton).thumb.

ss_user_03-09-16_12-33-01_(zaton).thumb.

W połowie gry, miałem takie wyposażenie.

ss_user_03-08-16_18-48-16_(zaton).thumb.

A tak ukrywane są schowki i itemy. Detektor na podporze słupa.

ss_user_03-08-16_15-44-41_(zaton).thumb.

ss_user_03-09-16_12-36-53_(zaton).thumb.

pacjent1972 - jak wyjdzie nowy mod, to będziesz musiał dać nowy tytuł :P. Bo z gry wyszło, że chodzi o jakąś skrzynię i to, że jest to prolog-wprowadzenie, a nie mod.

A na razie możesz śledzić, co dzieje się z drugą częścią moda, która wg !SKIFa! , jest bliska ukończenia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam przyjemność poinformować, o spolonizowaniu tego moda.

Tu dla niecierpliwych link do pobrania: http://sendfile.es/pokaz/742226---0vxq.html Już w

Link do spolszczenia już w #1.

Ja i pozostali uczestnicy polonizacji, metek58 i smox, życzymy przyjemnej gry.

Kilka informacji o modzie.

Jest to prolog kolejnego moda, więc kończy się tylko napisem o ciągu dalszym.

Broń jaką ma GG w modzie ustawiona jest na jeden strzał, jeden trup. Tak że wybór trudności gry jest nieistotny. Giniemy też szybko.

Mod pozwala na grę bez jakiegokolwiek czitowania. Broń i sprzęt do trudnych zadań, dostajemy na czas jego wykonywania. Następnie oddajemy, co nie zwiększa naszego obciążenie. Znajdujemy dość szybko - jak się postaramy - arty na zwiększenie udźwigu. Amunicji możemy mieć w bród, zbierając z trupów. NPC strzelający długo i skutecznie, po ich zabiciu mają jej też pełne magazynki.

Części mutantów po zabiciu, wypadają z nich. Wystarczy pozbierać. Leżą też części mutantów zabitych przez NPCów, poza akcją.

Każdy typ anomalii, ma swój detektor. ECHO dostajemy za zadania, NIEDŹWIEDZIA i WELESA znajdujemy w schowkach.

Naprowadzenia na znajdźki są ogólnikowe, lub ich brak. Szukamy sami.

Po wykonaniu zadania od Brody, aby dostać od niego następne, wykonujemy zadanie innego NPCa, lub odpoczywamy (sen) 2 godziny.

Zaglądamy do każdej dziury, znajdujemy sporo schowków z wartościowym sprzętem. Np. schowek w jaskini pod stacją benzynową i dwie inne znajdźki z nim powiązane.

Niektóre znajdźki są specyficznie ukryte.

A tak ogólnie, mod relaksujący. Trochę gimnastyki umysłowej, spostrzegawczości, momentami ostrej strzelanki. Dobra zabawa.

DODANO.

 W katalogu pol, są dwa pliki dotyczące broni.

Plik st_items_weapons.xlm zawiera pełne opisy broni, tłumaczenie metek58.

Natomiast w pliku st_items_weaponsSKR.xlm opisy są maksymalnie uproszczone. Aby go zastosować, trzeba zrobić zmianę nazwy pliku z pełnym opisem, a następnie usunąć SKR z pliku o skróconych opisach.

Kilka screenów z moda.

ss_user_03-17-16_19-05-32_(zaton).thumb.ss_user_03-17-16_19-05-39_(zaton).thumb.ss_user_03-18-16_15-48-06_(zaton).thumb.ss_user_03-18-16_15-48-17_(zaton).thumb.

ss_user_03-19-16_18-08-39_(zaton).thumb.ss_user_03-19-16_12-45-16_(zaton).thumb.

ss_user_03-19-16_18-52-00_(zaton).thumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze to. Przynajmniej u mnie, grzyby potrzebne do ugotowania zupy, nie zawsze były w ofercie Brody, kupujemy je wtedy, kiedy są. Nawet za ostatnie grosze, bo za chwilę kasę znów zarobimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Discord
Comunity