Skocz do zawartości

Złoty Kufer - Część I


Rekomendowane odpowiedzi

161215oboz-1.jpg

Tytuł oryginalny: Золотой Обоз 
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02
Data premiery: 16.12.2015 r.
Autor: !SkIF!
Autorzy spolszczenia: @kondotier, @smox, @metek58
Śr. długość rozgrywki: (ok. 5 godzin) 


OPIS:

Spoiler

Złoty kufer to niezbyt imponujących rozmiarów mod fabularny na platformie Zewu Prypeci stanowiący pierwszą część projektu, którego fabuła rozgrywa się na jednej lokacji, Zatonie. Oprócz nowej historii w grze występuje duża ilość zmian gameplayowych i pogodowych.

Skif usłyszał wiele opowieści o Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia. Pewnego razu zaproponowano mu zakup informacji o tajnym przejściu za obwód Zony, który powinien doprowadzić go prosto do miejsca z rzadkimi artefaktami, tak zwanego „klondajka”. Skif postanowił udać się na Zaton, gdzie spotkał Tukana - miejscowy stalker zaprowadził go na Skadowsk. Główny bohater podejmuje się pracy u Brodacza, a w czasie realizacji jednego z zadań w jego ręce wpada unikatowy egzemplarz pistoletu TT.  Od tego momentu zaczyna się niełatwa droga Skifa, która ostatecznie może doprowadzić go do skarbu z X wieku. 


Cechy moda:

  • Nowa fabuła i postacie. 
  • Jedna dobrze znana lokacja - Zaton. 
  • Możliwość przygotowania jedzenia.
  • Na Zatonie pojawiły się nowe schowki - im lepiej ukryte, tym lepszy zawierają towar. 
  • Nowe tekstury i bardziej mroczna atmosfera.
  • Możliwość pozyskania części ciał mutantów. 

Uwaga!
Modyfikacja była testowana na oświetleniu statycznym. Stabilne działanie na oświetleniu dynamicznym nie jest gwarantowane. 

SCREENY:

Spoiler

zolotoy_oboz_6.jpg

ss_daniel_01-20-18_17-44-24_(zaton).jpg.642f83e47f33b93911f7ca59499e39eb.jpg

ss_daniel_01-20-18_18-54-40_(zaton).jpg.ddd3657b5077a6054cf871535033d653.jpg

ss_daniel_01-21-18_14-06-08_(zaton).jpg.83a87905185de632319adcf1a5f47ccc.jpg

INSTALACJA: 

Spoiler

Poprawna kolejność instalacji: 

  1. Zew Prypeci 1.6.02.
  2. Z głównego katalogu gry należy usunąć folder bin
  3. Należy dokonać zmiany w pliku fsgame.ltx na:  $game_data$    = true|     true|.
  4. Należy dokonać zmiany w pliku gamedata/configs/text - kopia rus z przemianowaniem na pol.
  5. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z modem, fixem oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry.

LINKI DO POBRANIA: 

Spoiler

Mod:

Fix naprawiający błąd związany z handlem:

Najnowsza wersja spolszczenia: 

  • Nasz serwer - [KLIK]

Starsze wersje spolszczenia: 

Spoiler

Spolszczenie: 

  • Nasz serwer - [KLIK]

Patch do spolszczenia:

  • Nasz serwer - [KLIK]

Patch nr.2 do spolszczenia: 

Autorzy spolszczenia moda NIE WYRAŻAJĄ ZGODY na jego uploadowanie/publikowanie na inne serwery niż forum stalkerteam.pl.

Źródło: appro.jpg  stalkermod.jpg

 

  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś nie byłem zwolennikiem takich jedno lokacjowych (czy lokacyjnych) modów ale widzę, że ostatnio wychodzi ich coraz więcej i przynajmniej kilka ostatnich wygląda ciekawie.

Cytat

Stalker Złoty Wagon

 

Już myślałem, że towarzyszom zamarzył się nasz "złoty pociąg" ;)

 

Edytowane przez tom3kb
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wagon pociągu, tak większość translatorów to przetłumaczyła. Jak kiedyś sam napisałeś, tłumaczenie to sprawa wstawiającego moda. Jeśli okaże się że nasz GG odnajdzie pociąg to poprawię tytuł. :wink: Luzik @kondotier.

 

Przykład:

http://scr.hu/2oe0/a0r2f

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najbardziej pasującym słowem będzie "tabor". Czyli, "Złoty tabor". Myślałam też o konwoju, ale po przeczytaniu opisu moda, że GG natrafi na końcu na skarb zakopany jeszcze w X wieku, czyli chyba konwój i pociąg odpadają :tongue:

Mam jakiegoś pecha z tym modem - instalowałam go według instrukcji (dokładnie) a wywala mnie do pulpitu zaraz po menu głównym, w trakcie ładowania. Miał ktoś też tak?

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, w odniesieniu do X wieku bardziej pasuje tabor czy też orszak. Nie grałem więc nie wiem czy tytuł odnosi się do zamierzchłych czasów, czy do transportu (w tajemnicy) już odnalezionego skarbu. Więc na razie dla mnie nic nie odpada, ale dobrze, że zwróciłeś na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz teraz w gamedata/config/ localization.ltx, skrót rus, zmienić na pol. A jak tego pliku nie ma to go zrobić. Wtedy robaczki znikną.

Spoiler

[string_table]
language    = pol
font_prefix    = ;_west ;_cent

Przejrzyj gamedatę, czy któryś z katalogów lub plików nie jest opisany grażdanką.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Askari napisał:

...zwróciłaś na to uwagę ;)

Najmocniej przepraszam koleżanko:wink:.

Jeśli chodzi o moda, nawet nie robiąc żadnych, nawet najmniejszych zmian w configs/ text i tak dalej, o ile instalacja jest prawidłowa - mod odpala tylko nie wyświetla się tekst. Więc sprawdź instalację, następnie do głównego katalogu gry wrzuć ten plik - fsgame.ltx i spróbuj odpalić. Jeśli zadziała, zrób zmiany opisane w postach powyżej.

12 godzin temu, pacjent1972 napisał:

Stalker stoi przy torach kolejowych, więc coś jest na rzeczy z tym wagonem.

Mnie, nazwa tego moda już się zakodowała jako WAGON :).

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gram :). Dziękuję bardzo wszystkim za rady i porady. Głównym powodem niemożności odpalenia gry było moje ustawienie podstawki na "rozszerzone pełne oświetlenie dynamiczne DX11". Przy próbie uruchomienia moda silnik gry przestawał działać w momencie ładowania gry. Doszłam do tego metodą prób i błędów - najpierw spróbowałam na statycznym - poszło. Potem jechałam pomalutku przez dynamiczne oświetlenie obiektów - też zadziałało, potem pełne oświetlenie dynamiczne - zadziałało, a potem już niestety nie (ani rozszerzone pełne oświetlenie dynamiczne DX10 ani DX11 nie zadziałały).

Sprzęt: Core i5 4690 3,5 GHz, 12 GB RAM i GeForce 960 2GB (Asus Strix)

Wrażenia z gry fajne. Nie ma fajerwerków graficznych, ale jest całkowicie nowa fabuła i jest trudno. Schowki z podstawki są pousuwane, wszystkiego jest mało, zadania (oprócz pierwszego) dość trudne. Ogółem optymistycznie się zapowiada. To dopiero mój drugi mod; pierwszy był SGM 1.7. Zajdę dalej - napiszę.

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam za post pod postem, ale nikt nic nie pisał, a ja przeszłam moda. Tak jak pisałam wcześniej, gra się fajnie. Nie ma fajerwerków graficznych, ale jest całkowicie nowa fabuła i jest momentami bardzo trudno. Schowki z podstawki są pousuwane, wszystkiego jest dość mało, szczególnie na początku, a  zadania są w miarę trudne. Zadania te nie trzymają równego poziomu - niektóre są banalne, a niektóre  (przynajmniej w moim przypadku) wymagały zasięgnięcia porady na forum moda. Teraz szukanie artefaktów nie jest już takie proste - nie dość, że detektorów nie można kupić, to jeszcze do tego do każdego typu anomalii (jest ich 4 - termiczna, elektryczna, grawitacyjna i chemiczna) jest specjalny detektor, na przykład Echo do Termicznych, Weles do termicznych, Niedźwiedź do Grawitacyjnych, Echo do Chemicznych i tak dalej. Detektory typu Echo otrzymujemy w miarę wykonywania zadań od postaci z gry, a bardziej zaawansowane, czyli Niedźwiedzie i Welesy znajdujemy w schowkach. Schowki są super pochowane - dzięki zwiększonej wysokości skoku można się przy lekkim pogłówkowaniu, dostać praktycznie wszędzie. Ogólnie rzecz biorąc jednak to jest bardzo ciekawy mod, w szczególności jeśli weźmiemy pod uwagę, że to dopiero jego pierwsza część. Na pewno nie będzie to jednak "Złoty Pociąg" - z fabuły wynika, że szukamy skarbu zakopanego jeszcze w czasach Jarosława Mądrego (żył w latach 978-1054) a wspomniany wyżej pistolet TT to jedynie łącznik fabularny do przedstawienia historii skarbu (nie napiszę dokładniej, bo nie chcę spojlerować).

Moim zdaniem mod jest wart przetłumaczenia i jakby co bardzo chętnie w tym pomogę, w miarę wolnego czasu. Do zagrania zachęcam wszystkich.

PS: a jak już będziecie grali, to nie wchodźcie do tunelu łączącego Bagno z Jeziorem Zachodnim. Поверьте, не стоит етого делать... :tongue:;)

PS2: zapomniałam o wadach - broń ma zbyt dużą moc rażenia i grę można przejść praktycznie z ulepszonym PM. Do tego przedmioty spawnują dopiero po przyjęciu zadania, czyli można gdzieś pójść, przeszukać lokację i nic nie znaleźć, a po wzięciu zadania okaże się, że gdzieś na półeczce leży sobie fleszka (podobnie zresztą do tego, jak spawnowały schowki osobiste z SGM )

Edytowane przez Askari
  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tłumaczenia tytułu moda Золотой Обоз. Na pewno nie jest to Złoty "wagon".

Bardzo wyraźnie jest to omówione w trailerze wstawionym przez gawrona.  Обоз, to "kryte brezentem wozy, wojskowego transportu". Przewoziły one, też to jest tam zaznaczone, beczki i kufry ze złotem i srebrem napoleońskiej armii.

Czyli logistyka armii. W dawnych czasach, takie coś w nazewnictwie polskim, nazywało się taborem.

Aby nie utrwalać błędnej nazwy dla moda ( patrz wypowiedź Askari o czasach tego "złotego skarbu"), sugeruję aby Tytułowy "wagon" zamienić na "tabor".

1000 lat temu, "wagonów" jeszcze nie było.

A co dotyczy spawnu itemów dopiero po wzięciu zadania, to pochwalam. Ich spawn od początku moda, to możliwość narobienia sobie problemów, przez złamanie logiki scenariusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przymierzyłem się do tego moda. Aby ocenić jego wartość dla tłumaczenia, zagrałem w niego i ukończyłem.

ss_user_03-09-16_13-00-01_(zaton).thumb.

Mod zakończył się tak jak na powyższym screenie, informacją, że ciąg dalszy nastąpi. Następnie wszedłem na rus forum moda, aby dowiedzieć się o kolejną część.

Kto sam chce się dowiedzieć więcej, musi zajrzeć tutaj: http://stalkermod.ru/forum/102-stalker-zolotoj-oboz/185137-stalker-zolotoj-oboz-novosti-razrabotki.html

Wyszło na to, że ten mod jest całością, będącą prologiem do kolejnego moda, kontynuującego fabułę. Więc aby wiedzieć, skąd weźmiemy się w Rudym lesie, trzeba przejść ten prolog.

A opis nowego moda, będącego dalszym ciągiem tego, wskazuje na atrakcyjne rozwiązania tak fabuły jak i wykonywania zadań od powiedzmy "strony technicznej". Np. będzie konieczność picia, oraz spożywania gorących posiłków, robionych samodzielnie na kuchenkach gazowych lub ognisku.

Teraz to było tylko atrakcyjne rozwiązanie.

ss_user_03-09-16_12-53-04_(zaton).thumb.

A na koniec, kilka screenów z mojej gry.

ss_user_03-08-16_15-16-22_(zaton).thumb.

ss_user_03-09-16_12-33-01_(zaton).thumb.

W połowie gry, miałem takie wyposażenie.

ss_user_03-08-16_18-48-16_(zaton).thumb.

A tak ukrywane są schowki i itemy. Detektor na podporze słupa.

ss_user_03-08-16_15-44-41_(zaton).thumb.

ss_user_03-09-16_12-36-53_(zaton).thumb.

pacjent1972 - jak wyjdzie nowy mod, to będziesz musiał dać nowy tytuł :P. Bo z gry wyszło, że chodzi o jakąś skrzynię i to, że jest to prolog-wprowadzenie, a nie mod.

A na razie możesz śledzić, co dzieje się z drugą częścią moda, która wg !SKIFa! , jest bliska ukończenia.

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam przyjemność poinformować, o spolonizowaniu tego moda.

Tu dla niecierpliwych link do pobrania: http://sendfile.es/pokaz/742226---0vxq.html Już w

Link do spolszczenia już w #1.

Ja i pozostali uczestnicy polonizacji, metek58 i smox, życzymy przyjemnej gry.

Kilka informacji o modzie.

Jest to prolog kolejnego moda, więc kończy się tylko napisem o ciągu dalszym.

Broń jaką ma GG w modzie ustawiona jest na jeden strzał, jeden trup. Tak że wybór trudności gry jest nieistotny. Giniemy też szybko.

Mod pozwala na grę bez jakiegokolwiek czitowania. Broń i sprzęt do trudnych zadań, dostajemy na czas jego wykonywania. Następnie oddajemy, co nie zwiększa naszego obciążenie. Znajdujemy dość szybko - jak się postaramy - arty na zwiększenie udźwigu. Amunicji możemy mieć w bród, zbierając z trupów. NPC strzelający długo i skutecznie, po ich zabiciu mają jej też pełne magazynki.

Części mutantów po zabiciu, wypadają z nich. Wystarczy pozbierać. Leżą też części mutantów zabitych przez NPCów, poza akcją.

Każdy typ anomalii, ma swój detektor. ECHO dostajemy za zadania, NIEDŹWIEDZIA i WELESA znajdujemy w schowkach.

Naprowadzenia na znajdźki są ogólnikowe, lub ich brak. Szukamy sami.

Po wykonaniu zadania od Brody, aby dostać od niego następne, wykonujemy zadanie innego NPCa, lub odpoczywamy (sen) 2 godziny.

Zaglądamy do każdej dziury, znajdujemy sporo schowków z wartościowym sprzętem. Np. schowek w jaskini pod stacją benzynową i dwie inne znajdźki z nim powiązane.

Niektóre znajdźki są specyficznie ukryte.

A tak ogólnie, mod relaksujący. Trochę gimnastyki umysłowej, spostrzegawczości, momentami ostrej strzelanki. Dobra zabawa.

DODANO.

 W katalogu pol, są dwa pliki dotyczące broni.

Plik st_items_weapons.xlm zawiera pełne opisy broni, tłumaczenie metek58.

Natomiast w pliku st_items_weaponsSKR.xlm opisy są maksymalnie uproszczone. Aby go zastosować, trzeba zrobić zmianę nazwy pliku z pełnym opisem, a następnie usunąć SKR z pliku o skróconych opisach.

Kilka screenów z moda.

ss_user_03-17-16_19-05-32_(zaton).thumb.ss_user_03-17-16_19-05-39_(zaton).thumb.ss_user_03-18-16_15-48-06_(zaton).thumb.ss_user_03-18-16_15-48-17_(zaton).thumb.

ss_user_03-19-16_18-08-39_(zaton).thumb.ss_user_03-19-16_12-45-16_(zaton).thumb.

ss_user_03-19-16_18-52-00_(zaton).thumb.

  • Dodatnia 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.