Skocz do zawartości

NLC 7.0: "Ja, Naznaczony"


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Miałem tylko odpalić, tak żeby sprawdzić czy w ogóle działa, a już drugi dzień biegam po Kordonie. Mod stabilny, przynajmniej na pierwszej lokacji, kilka godzin gry i zero wylotów. Na początku deficyt wszystkiego – nieliczne ubogie schowki, sporo zwierzaków, rozbudowany system inwentarza, zabójcze, niektóre niewidoczne anomalie, wspomniane wcześniej zapisy tylko przy ogniu (mając zapałki można rozpalić wygaszone ogniska i w, niektórych domostwach rozpalić w piecu). Naznaczony w tym modzie to nie torpeda, bieganie, chodzenie, wspinanie się po drabinie jest bardzo realistyczne. Otwarcie plecaka wymaga czasu, zapałki się łamią, leki działają powoli. To samo dotyczy broni (na razie mam Makarowa i nie przypominam sobie, żebym się wcześniej tak cieszył z posiadania tej pukawki) chyba pierwszy raz się spotykam z tym, żeby bandyta miał problemy z trafieniem w Naznaczonego z 50 metrów, zresztą Naznaczony ma jeszcze trudniej. Drewniane skrzynki i beczki nie rozlatują się od jednego uderzenia nożem, żeby sprawdzić czy jakiś stalker czegoś tam nie upchnął trzeba się nieźle namachać. Brak minimapy i celownika, naprawa z użyciem remkompletu - tylko przy stole ślusarskim itd. Wszystko to sprawia, że gra nie należy do lajtowych. I bardzo dobrze. O grafice menu startowego i ekranów wczytywania zapisów nie będę pisał - to trzeba zobaczyć. Nie zauważyłem fajerwerków graficznych i wymyślnych udziwnień. Myślę, że autorom, po prostu udało się zachować klimat pierwszego stalkera, ale o tym przekonają się ci, którzy odpalą moda.

Spoiler

w piecu.jpg

po pod art.jpg

Teraz skrzynki wyglądają adekwatnie do miejsca.

Spoiler

s 1.jpg

s 2.jpg

s 3.jpg

beczka.jpg

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

NLC 7. Jest to mod na, który czekałem. Bluzgam, żona coraz częściej patrząc na mnie puka się w czoło, a ja powoli, bo inaczej się nie da - do przodu. Na Kordonie zrobiłem chyba wszystko, w PDA nie ma listy zadań, albo trzeba zapamiętać, albo sobie zapisać. W PDA jest pomocna zakładka - "Prośby stalkerów".

Znalazłem notatnik elektroniczny, jest już wyremontowany więc, chyba w nim zacznę prowadzić zapiski.

Spoiler

smart 1.jpg

smart 2.jpg

Przy trupach można znaleźć PDA, sprawne – po odgadnięciu hasła i zalogowaniu się można przeglądać zapiski, w których mogą być różne przydatne informacje np. o schowkach, z rozładowaną baterią i uszkodzone, z dwoma ostatnimi trzeba udać się do majstra.

Spoiler

pda 1.jpg

pda 2.jpg

pda 3.jpg

pda bateria.jpg

pda rozbite.jpg

Przy jednym trupie nalazłem teczkę rysownika z ciekawą zawartością, to jej część.

Spoiler

ks 1.1.jpg

ks 1.jpg

ks 2.jpg

ks 3.jpg

ks 4.jpg

Przed przejściem na Wysypisko i po informacji od Żwawego odwiedziłem Sanatorium (Szpital, Żwawy daje namiary na przejście), ciężko było, ale było warto, po ubiciu burera w jego brzuchu znalazłem artefakt, który sprawia, że ślepe psy nie atakują Naznaczonego - w tym modzie to bardzo cenna rzecz.

Spoiler

bąbelek.jpg

Ciekawie zrobiony jest inwentarz, często zapominam, że trzymając jakiś przedmiot w ręku nie da się go otworzyć. Po otwarciu inwentarza mamy dostęp do plecaka (w którym jest wszystko co posiadamy, ale otwarcie, którego w pewnych sytuacjach trwa zbyt długo) lub szybki dostęp do pasa na artefakty (o ile takowy posiadamy), broni, jedzenia i medykamentów oraz chlebaka. Chyba po wykonaniu zadania na pokojowe uwolnienie Żwawego (zorientowałem się później) mamy dostęp do kamizelki taktycznej, która pozwala szybciej korzystać z większej ilości przedmiotów.

Spoiler

kam taktyczna.jpg

No i mój fiś czyli kolejne skrzynie, cholera wie czemu, ale podobają mi się te kufry.

Spoiler

skrz 1.jpg

skrz 2.jpg

Warto przed każdym wypadem zrobić przegląd inwentarza, przy udźwigu 25 kg można zabrać tylko najbardziej potrzebne rzeczy. No nic, jestem na Wysypisku zobaczymy co dalej. Mam nadzieję, że to początek niespodzianek i ciekawych rozwiązań.

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No brawo @gawron ! Zaskoczyłeś mnie, podjąłeś się jako pierwszy tego arcytrudnego moda. Myślę że poziomem trudności dorównuje OP-2 a momentami go przewyższa.

Nie, poprawka, myślę że poziomem trudności rozkłada na łopatki OP-2 czy Reborny.  To czysty stalkerski hard core jak napisał jeden z rosyjskich graczy na forum moda. Szacun wielki że stawiłeś mu czoła. 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasi Tłumacze dali jasno do zrozumienia że korzystają z wakacji (jak każdy oczywiście), więc na spolszczenie jeszcze poczekamy. 

@xvialix są na naszym Forum mody godne uwagi w które jeszcze na pewno nie grałeś, prawda? (zamiast "Gość w Zonie" powinieneś mieć w randze "Sobowtór":D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno żadna gra nie wzbudzała we mnie tyle emocji, podobnych do tych, jak wtedy gdy pierwszy raz grałem w Stalkera czy Fallouta. Znowu poczułem niepewność w Zonie.

Wysypisko. Początek standardowy, trzech oprychów chce obrobić stalkera, dając im artefakt ratujemy chłopaka i przy okazji bierzemy od nich zadanie. Stalker również ma prośbę do Naznaczonego. Na Cmentarzysku pojazdów Bies streszcza sytuację i mówi, że wkrótce zjawią się bandyckie posiłki i prosi nie o bezpośrednią pomoc w odparciu ataku, ale o znalezienie stalkerów chętnych do pomocy. Przekonałem się później, że Bies nie cieszy się dobrą opinią wśród stalkerów i lubiany to on nie jest...Mam już lornetkę, pomogłem rannemu stalkerowi – była nagrodą. Broniąc Zajezdni i Cmentarzyska pojazdów, co i tak nie jest łatwe trzeba pamiętać o tym, że Sieryj i Bies muszą przeżyć. Dodatkowo trzeba zadbać o to, żeby Sieryj bezpiecznie dotarł do przejścia do Doliny Mroku, dlatego lepiej jest wcześniej oczyścić okolicę, szczególnie z nibypsów, he he...Bardzo ważne jest przeszukiwanie trupów, nie chodzi o łupy tylko o PDA z informacją o przejściu na inną lokację, jest to jedna z form zdobycia takiej informacji, więc lepiej czegoś nie przeoczyć. A jest to o tyle trudne, że w niektórych sytuacjach hasające w oddali i nie zwracające na nic uwagi mutanty, jakby tylko czekały na to, aż Naznaczony załatwi przeciwników żeby go zaatakować. Tak, że jak to mówią starożytni górale – oczy trzeba mieć nawet w dupie. Warto pamiętać o tym, że Naznaczony po przespanej nocy jest wypoczęty i pełen wigoru, w miarę upływu dnia szybciej traci siły, po prostu jest zmęczony. Wieczorem, gdy zacznie ziewać najlepiej szukać miejsca do spania , bo oczy tak zaczynają mu się kleić, jakby się chciały zamknąć na amen i cały świat zaczyna mu latać. Sprawę, ale tylko na jakiś czas załatwia – energetyk. Bez zapałek (najlepiej kilku paczek) nie wyruszać w Zonę. Granaty to naprawdę granaty (F-1 to skarb), więc jeśli w trakcie walki usłyszycie „kuszaj limoncik suka” nie zastanawiajcie się ani przez chwilę. No cóż, na Wysypisku na razie to wszystko, wykonując dalszą część zadania od Sidorowicza, po rozmowie z Praporem na posterunku Powinności, ruszam z powrotem na Kordon.

Bardzo ważnym przedmiotem jest akumulator, który zawieszamy na pasie, w przypadku braku akumulatora lub jeśli jest rozładowany - artefakty nie działają. Co ciekawe, artefakty również ulegają zużyciu i tracą swoje właściwości. Wtedy najlepiej je sprzedać, wymienić lub użyć do transmutacji. To samo dotyczy latarki – baterie także się zużywają, lepiej jej nie używać bez potrzeby i pamiętać o tym, aby wyłączyć ją przed spaniem.

Spoiler

1. akum.jpg

2. akum.jpg

3. akum.jpg

Mało mnie szlag nie trafił gdy chciałem przy pomocy zestawu wyremontować kombinezon. Mam zestaw do naprawy, jestem przy stanowisku naprawczym (stół z imadłem) i ciągle komunikat, że zestaw nie jest odpowiednio przygotowany. Kombinowałem we wszystkich przedziałach inwentarza i nic. Dopiero po jakimś czasie handlując z Sidorowiczem zauważyłem dialog dotyczący remontów, na który wcześniej nie zwróciłem uwagi i wszystko stało się jasne.

Spoiler

1.Skrzynka na narzędzia.jpg

2.skrz na ziemi.jpg

3.skrz otwarta.jpg

4.skrz wkładamy REM-przybory i zam na kłudkę.jpg

5.skrz tak przyg zestaw jest got do remontu.jpg

6.remont.jpg

W trakcie wędrówki można natknąć się na anomalie teleportacyjne (jedne są widoczne, inne nie), które przenoszą GG w różne dziwne, czasem niebezpieczne miejsca. Tutaj naznaczony wylądował na wieży stojącej na Cmentarzysku pojazdów (mając większego pecha, może to być sam środek stada mutantów). Zejście z wieży, w najlepszym wypadku kończy się użyciem bandaży i zmianą koloru wskaźnika stanu zdrowia.

Spoiler

na wieżę.jpg

Kufry, ciąg dalszy...

Spoiler

nowy kufer.jpg

 

  • Dodatnia 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu te rozwiązania, zbliżające grę w stronę nazwijmy to "realizmu" są bardzo ciekawe, ale jak znam życie znajdzie się kilku malkontentów, którzy będą kręcić nosem i psioczyć na te nowinki (do czego oczywiście mają pełne prawo - żeby ktoś nie zrozumiał tego błędnie).

@gawron rozumiem że w PDA nie ma również namiarów w postaci strzałek (czy innych ikon) na podjęte zadania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tłumaczów, ktoś kiedyś zabrałby się za polonizacje tego? Bo jak widziałem NLC 6, niestety nie ma kompletnej - a ten mod w większości na niej bazuje. Sorka że tak drugi raz pisze o tym, grałem w tyle modów - ale ten jakoś do przemawia i woła, niczym Monolit do stalkerów :D 

 

Edytowane przez xvialix
błąd w liczbie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciąg dalszy wędrówki – Bagna.

Główny cel, to zdobycie kombinezonu ze zintegrowanym systemem filtrowania powietrza. Ochrona taka jest niezbędna w dalszej wędrówce. Kombinezon (potrzebna jest też manierka z wodą do przemywania szyby panoramicznej, manierkę uzupełniamy za opłatą u niektórych stalkerów) można kupić u handlarza na byłej bazie Czystego nieba, teraz urzędują tam ekolodzy, "Botany"- jak ich nazywa Naznaczony. Ekologów nie interesują pieniądze, obowiązuje zasada towar za towar, więc liczy się każdy ogon, każde kopyto (dziki są radioaktywne, a pijawki nie dość, że rozszarpują to jeszcze emitują jakieś fale-promieniowanie, które rani i zabija). W tym modzie znaczenie ma każdy artefakt (żałuję, że wcześniej zbyt nonszalancko podszedłem do tego tematu), artefakty są źródłem dochodu, otwierają, niektóre "drzwi", usuwają anomalie blokujące wejście do pomieszczeń, są zapłatą za usługi. Za artefakty otrzymamy broń, amunicję, medykamenty i inne potrzebne przedmioty. Na Bagnach zadań musimy poszukać sobie sami. Przemierzając lokację Naznaczony ratuje (albo i nie) przed pijawkami nieszczęśliwą Oksanę, której mąż udał się do Zony, żeby znaleźć artefakt mający uratować ich chore dziecko i przepadł. Dziecko umarło, więc Oksana wyruszyła na poszukiwania męża, Oksanę trzeba przeprowadzić w bezpieczne miejsce - na Kordon. Naznaczony pomaga też grupie Ekologów (warto, ich handlarz obniża ceny). Pojawia się też wątek sensacyjny kiedy dowódca wojskowych, którzy mają placówkę na Stacji pomp prosi o pozbycie się ciał martwych ekologów, które leżą porozrzucane w Spalonym gospodarstwie. Potem, po wykonaniu tego zadania Naznaczony musi trochę okłamać Ekologów...Mam nadzieję, że jest to początek ciekawego wątku. Po załatwieniu wszystkich spraw na Bagnach Naznaczony jest szczęśliwym posiadaczem Kombinezonu SSP-99, kupił też zegarek pokazujący oprócz aktualnego czasu także poziom radiacji, jednak według mnie jego największą zaletą jest budzik. Po powrocie z Bagien - rozliczenie zaległych zadań, naprawa sprzętu, naładowanie akumulatora, uzupełnienie zapasów, odpoczynek, i można wyruszać w dalszą drogę - najpierw do Baru, a potem do Agropromu.

Spoiler

f42c3fce5449f9d2c7b48aecd419b5f425f89b25

da2114d6b4c97ea5b4b6b90db78008a625f89b25

f0f1a4e5f991656661b672bb63bc92aa25f89b25

1ef80e12acb76ebbc492aa7da43cbf1725f89b25

d64053b0ebaea259aaa95076f534048325f89b25

3759373a8daa8c29a335ec62a8cc215825f89b25

 

  • Dodatnia 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz @gawron głupie pytanie - nie zauważyłem w Twoim ekwipunku broni - czy cały czas biegasz z PM-em? Pytam w tym sensie czy jest tak trudno zdobyć "lepszą" broń?

Z manierką spotkałem się ostatnio w "Kontrakcie na dobre życie" - co prawda służyła tam do gaszenia pragnienia (3 łyki w manierce, do uzupełnienia za pieniądze u niektórych NPC-ów).

Przekonałeś mnie ostatecznie co do moda - kiedy skończę Alternatywę 1.3 biorę się za NLC 7.0:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wszystkie przedmioty mają swoje miejsce w ekwipunku. Nie oddasz strzału (nawet nie machniesz nożem) jeśli broń nie będzie w slocie, a amunicja na swoim miejscu najpierw w chlebaku, a później w kamizelce taktycznej.

5430f37a97c03066282895fc6571fdca25f89b25

Wyjaśnię tak z grubsza. Jeśli np. broń jest w slocie, art i akumulator na pasie to nie będą widoczne w oknie handlu. Dopiero przeniesienie do plecaka umożliwi ich sprzedaż, tak jest w przypadku TOZa poniżej.

7639b1c1d0ab939d23aaa8e4d0d419ee25f89b25

Analogicznie z innymi przedmiotami, masz 6 apteczek z czego 2 na kamizelce - 4 będą w oknie handlu. To samo dotyczy amunicji, artefaktów i innych przedmiotów.

Wszystkie te "przedziały" umożliwiają szybszy dostęp do przedmiotów, co nierzadko ma duże znaczenie, tylko trzeba pamiętać aby je tam umieścić. Posłużę się manierką, ale to samo dotyczy np. amunicji.

26209d20c4ad5ab04f42950b07f98b7225f89b25  89edbf85435a5aa95d55827c1f222b9925f89b25

Jak widać Naznaczony nie chodzi z gołymi rękami. Oczywiście można artefakty wymienić na broń, ale wierz mi - lepiej na nią zapracować, a artefakty wymienić na amunicję i medykamenty.

  • Dodatnia 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wizycie w Barze, zorientowaniu się co i jak, przedstawieniu się kilku personażom, kolejny cel wędrówki – Agroprom. Po drodze do Agropromu oddałem Orzechowi wcześniej obiecaną broń, w zamian za namiary przejścia do Doliny Mroku. Więc, postanowiłem się tam tylko trochę rozejrzeć. Na lokacji pojawił się SMS od Włada z prośbą o pomoc, przypomniałem sobie, że tak miał na imię mąż Oksany uratowanej na Bagnach. Wład leży ranny w budynku na stacji benzynowej i "pilnuje" go pijawka. Pijawka to nie jedyne zmartwienie, w pobliżu krąży burer w towarzystwie termicznych poltergeistów, więc akcja uratowania rannego musi przebiec szybko, sprawnie i po cichu. Pijawka musi zginąć od jednego ciosu bagnetem, a burer z kolegami lepiej żeby się nie zorientowali, bo Naznaczony nawet nie zdąży zbiec po schodach. Na szczęście nie trzeba eskortować Włada na Kordon, wystarczy oganiając się od psiarni poczekać, aż oddali się od stacji. Włada i Oksanę spotkamy później na Kordonie.

Agroprom. Tradycyjnie - ratowanie Kreta (niezła jazda), najlepiej żeby po załatwieniu wojaków szyba panoramiczna kombinezonu była w jednym kawałku. Drobne uszkodzenia da się naprawić przy pomocy zestawu remontowego. Po rozmowie z Kretem wizyta u dezertera, tego na bajorku, opowiada ciekawe rzeczy (nie będę streszczał dialogów, ale jest mowa między innymi o wojakach, tych stacjonujących na Bagnach). Ten żołnierz, to w ogóle kopalnia informacji. Po tej rozmowie pora na zejście do podziemi (Nie radzę wycieczek bez zapałek, zapasowych baterii do latarki i pełnej manierki. Mnie się to przydarzyło – byłem przekonany, że mam pełną manierkę, niestety była pusta. Nie da się przejść podziemi Agropromu po omacku. Musiałem skoczyć do Baru i uzupełnić zapas wody do przemywania szyby w kombinezonie.). Interesuje nas głównie album, o którym mówi dezerter, PDA, o które poprosił Kret, pendrive ze schowka Striełoka i jego AKM. Gdy już to wszystko jest w plecaku he, he...Naznaczony opuszcza podziemia, rozlicza zadanie u Kreta i otrzymuje nowiutką Saigę. To na razie wszystko na Agropromie.

Wracając z Agropromu, w zajezdni na Wysypisku spotykałem przy ognisku niepozornego stalkera, z dialogu dowiedziałem się, że w Sanatorium jest człowiek, który może udzielić informacji na temat Striełoka. Zanim podłatam sprzęt i uzupełnię zapasy, odwiedzę stalkera w Sanatorium.

Spoiler

3e5b3e9d5125b6c02aff87ae1a1fd98a05aceb25

7810809a93b265acae17ce3794e2350605aceb25

1753d156497dcc9b38e3e5cab5412b1505aceb25

61a474f3019d76ac3cd678e26145673805aceb25

c8f69755548c5162ec4337149e53ddfa05aceb25

516e7876c4d9524123b635863388d59005aceb25

 

  • Dodatnia 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antonie, jak na razie nie zanosi się na to, aby w tym roku jakiś mod w moim rankingu przebił NLC7. Nie nazwałbym tego Blogiem,  już dawno żaden mod nie sprawiał mi takiej frajdy i nie dawał tyle radości z gry (taki ze mnie masochista:D), więc po prostu się tym dzielę.

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.