Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

@DaarMoo

Ja tam zawszę biorę poradnik od Geonezisa tu z naszego forum, w sumie jest chyba w nim wszystko tylko nie ma tego początku na Kordonie ale to już pamietam, że ładunek wybuchowy, którego potrzebujemy respi się

Spoiler

w wiosce kotów jak podejdziemy do drzwi Sida. I to chyba był największy problem z początku. Bo ludzie najpierw obszukiwali wioskę, i drugi raz już im się nie chciało ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZapomnialemLoginu kupując zegarek dostajesz informację o konkretnej przydatności gadżetu. Ma przypominać Ci o określonym czasie na wykonanie zadania i o zbliżającym się upływie czasu do końca danego zadania. To teoria. W praktyce leży w plecaku i po dłuższej grze zaczynam zastanawiać się - co to za przedmiot ? 

Jak chcesz się pobawić to najedź kursorem, zaznacz - użyj i będziesz miał coś takiego :

Spoiler

ss_user_04-20-17_07-17-45_(escape).thumb.jpg.58c7f1461b0f0174a2365e18ef3f934d.jpg

   Ja tego nie próbowałem. 

Edytowane przez DaarMoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów o schowkach. Część z nich zamknięta jest na zamek szyfrowy. Trzeba znaleźć odpowiednią Kartę dostępu do schowka i użyć ją przy schowku (wcześniej zapamiętać kod). Schowków z zamkiem znalazłem kilka, niestety Kartę tylko jedną, ale szukam dalej.

 

ss_anita i sylwia_04-19-17_14-09-45_(zaton).jpg

Fajne są też GPS-przewodniki. To nic innego jak teleporter, przenoszący w zaznaczone miejsce na lokacji w której jesteśmy.

 

ss_anita i sylwia_04-20-17_08-55-17_(zaton).jpg

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką propozycję. Ponieważ te zakodowane schowki, kody do nich i GPS przewodniki, nie są zbyt łatwe do znalezienia, a w poprzednich poradach raczej o nich nie ma za wiele, dobrze byłoby zrobić temat, do którego byłyby ( oczywiście że w spojlerach ) wstawiane zrzuty ekranu z opisem, gdzie te "cuda" się znajdują.

Naznajdywałem sporo schowków, ale takie coś jeszcze mi się nie przytrafiło, a jestem już na Janowie. A trudno szukać schowków, jak się prowadzi NPCa, a zombiaki i mutanty atakują.

No i to samodzielne znajdowanie schowków było nie celowe, bo potem przy nagrodzie za wykonane zadania miałem informację, że schowek wcześniej znalazłem. To taka mała niekonsekwencja moda. Schowki w nagrodę powinny być oddzielne, od przypadkowych. Wtedy tych przypadkowych warto szukać.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś pomóc z tym błędem?

zainstalowałem wszystko wg instrukcji i nie działa :/

edit: dobra, zawaliłem się mułem i nie zainstalowałem poprawki 1602. Wystarczy zainstalować grę + mod + fix + spolszczenie i to tyle? czy mam jeszcze zmieniać katalog rus na pol i plik localization jak w poście nr 1 ?

Clipboard01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dość, że ściągałem go trzy dni to jeszcze zaczyna mi świrować.

Na Kordonie i Bagnach było ok. natomiast po wejściu na Zaton płynność gry drastycznie spadła. Dotyczy to nie tylko GG, ale i pozostałych postaci. Najśmieszniejsze było to, jak po wejściu na Zaton fps-y spadły, ale wystarczyło zrobić zwrot o 180 stopni i wracały do normy. No ale nie będę przecież chodził do tyłu. Generalnie płynność raz spada, a za chwilę wraca do normy. Taka huśtawka. To samo na Janowie.

I jeszcze jedno spostrzeżenie. Mam włączony MSI A. Temperatura CPU na Zatonie i Janowie w porównaniu z pierwszymi lokacjami spadła > 20 stopni. Z 68 do 46. Podobnie użycie. GPU też spadło. Ale wystarczy wejść na Bagna i wszystko wraca do normy.

Wszelkie zmiany grafiki są bezowocne.

Czyli ogólnie "wesoło".      

A i jeszcze. Na tych dwóch feralnych lokacjach całkowita płynność zachowana jest przy patrzeniu przez optykę (lornetka, lunety)  

Edytowane przez DaarMoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest ze wszystkim, co jest tuningowane. Ten mod oparty jest na staroci. Wielokrotnie poprawiany, ulepszany, zmieniany. Jedno odejmowano, co innego dodawano, nie zawsze z dobrym skutkiem. Też na Zatonie i Janowie miałem problemy z płynnością gry. Zmniejszyłem oświetlenie i trochę pomogło. Zmniejszyłem też odległość widzenia i jakość tekstur, a przede wszystkim trawę na zero. Ale już dawno przy modach, fpsy nie spadały mi do 30-20, a w porywach do 10 jak tu.

A na Jupiterze musiałem mocno zmniejszyć jasność i kontrast, aby dostać nie rażący w oczy obraz.

Ale i tak jest ten mod najmniej problemowy z wszystkich jego wersji i odmian. Jeszcze ani razu nie wyleciałem z przepełnienia, choć czasem na ekranie miałem wszystko, deszcz, pioruny, to takie falujące powietrze, przemieszczającą się mgłę, kupę anomali i mutantów. W OP-2 byłby to na 100% wylot.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia o czym Wy piszecie. Faktycznie, trochę mi przycinało koło Skadowska i Janowa, ale wyczyściłem system, zdefragmentowałem dysk i wróciło do normy. Innych problemów nie mam. Dziwię się zwłaszcza @kondotierowi, bo kompa ma mocnego, czego o moim powiedzieć nie mogę. 

Widok przez okulary Diegtiariowa -

 

ss_anita i sylwia_04-20-17_09-59-44_(zaton).jpg

Teraz jestem w Czerwonym Lesie -

 

ss_anita i sylwia_04-22-17_15-21-59_(red_forest).jpg

ss_anita i sylwia_04-22-17_15-25-05_(red_forest).jpg

  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smox to dlatego piszę żeby grający mieli pojęcie, że takie niespodzianki mogą się przydarzyć. Do wiadomości.

Sam doskonale wiesz jaki kapryśny jest Stalker. I nie ma znaczenia moc obliczeniowa. Drugi raz spotykam się z czymś podobnym. Pierwszy raz to OGSE 0.6.9.3 gdzie po przejściu w spokoju kilku lokacji, trafiam na Martwe Miasto i jest totalny spadek fps-ów. Oczywiście byli grający, którzy tego problemu nie mieli, ale sporo miało.

Z moim kompem jest tak. Albo mod mi pójdzie i wtedy czyszczę i defragmentuję, albo nie pójdzie i wtedy żadne czyszczenie nie pomoże.

Poza tym, jest tyle podobnych wersji tego moda, że można wybrać coś innego.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejże! @smox, potwierdziłem tylko że na Zatonie fpsy spadają i to mocno. Nawet na moim kompie fraps pokazywał 15 - 20.  Abym nie był gołosłowny daję screeny:

ss_administrator_04-22-17_18-19-12_(jupiter).thumb.jpg.a7056e74a66ceaaa321c3c4089d2a030.jpgss_administrator_04-22-17_14-53-09_(zaton).thumb.jpg.b0dd56c51170e82c283449208f4b0401.jpg

Zszedłem na niższe oświetlenie i gra idzie do przodu, bez nerwów czy narzekania. I nie ma najmniejszego powodu aby przerwać grę. Mam trochę problemów scenariuszowych, bo nikt nie chce ze mną gadać o zakablowaniu Flinta, choć mam już to zadanie. Tak samo, choć mam Na głowie Sferę i Welesa w ręce, nie chce mi się pojawić bąbel z Powinnościowcami. Coś mi świta, że chyba powinien być jakiś ulepszony.

@DaarMoo- dziwne, że dla takiego czegoś chcesz zrezygnować z gry. Na Janowie już jest bez tych zacinek. Ale te uwagi to masz do Addona czy do Final?

Bo jak do Addona, to nie ma rozmowy. Nie ten mod.

A poniżej kilka screenów pokazujących grafikę w modzie. Nie wkładam do spojlera, bo zmniejszyłem rozmiar.

ss_administrator_04-21-17_18-16-31_(jupiter).thumb.jpg.65b87774e8bd99c73c1045291db404e0.jpgss_administrator_04-22-17_14-46-05_(zaton).thumb.jpg.2b8caacc0757c8de75655a50fe5bcc44.jpgss_administrator_04-22-17_14-47-23_(zaton).thumb.jpg.e9192e884b5fac25e6296b58e5b481a5.jpgss_administrator_04-22-17_17-27-29_(jupiter).thumb.jpg.c2ed18253f99f1c0289869f12e717e2b.jpg

I mały bug graficzny. To na środku screena, to lina którą była związana brama. Brama się otwarła, ale wiązanie zostało na dawnym miejscu.

ss_administrator_04-22-17_21-00-33_(red_forest).thumb.jpg.92c0147a1fce4b2150e32440f2f9d17d.jpg

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękowanie dla obu.

Już trochę szczegółów z podstawki zapomniałem. Było nie było, ona i wcześniejsze mody z tymi rozwiązaniami to 4 lata do tyłu. Włóczęgę i pozostałych Monolitowców już mam na stacji, magazyn broni otwarty, tak że to zadanie z bąblem zostaje jako ciekawostka. Z zadań naukowców, na razie mam tylko to na Rudy las i jestem po pierwszej wizycie w nim. Za to mogę już się wybierać do Prypeci. Tylko SEVY mi brakuje :023: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadania na Zatonie, sprzed pójścia do Prypeci zrobione. Wszyscy milczą, stąd moje wahanie co dalej. Z któregoś SGMa pamiętam, że koło oczyszczalni powinno pojawić się przejście, a go nie mam. Po latach mieszają się scenariusze podobnych modów. Może w tym nie będzie.

Ale to nie problem. Pogram, zobaczę co wyjdzie. Jeszcze powinienem się dostać na Agro, bo i tam są śmigłowce do zbadania, a na razie drogi nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.