Jump to content

Recommended Posts

kamien-zgorszenia_stalkerteam.jpg

Tytuł oryginalny: Камень Преткновения. Пролог.
Platforma: Zew Prypeci 1.6.02 (Repack - wersja samodzielna)
Data premiery: 30.06.2018 r.
Autor: RBSS Team
Autor spolszczenia: Sierioża
Śr. długość rozgrywki: (ok. 4 godzin)


OPIS:

Spoiler

Data 20 lipca 2012 roku zapisała się w historii Zony jako wydarzenie, w którym Striełokowi udało się wyłączyć Mózgozwęglacz. Wiadomość o tym niezwykłym czynie szybko się rozeszła i otworzyła nowe szlaki do nieznanych wcześniej terytoriów na północy. Większość stalkerów udała się tam od razu - bez względu na przynależność do frakcji lub zdobyte wcześniej doświadczenie. 

Równolegle do tych wydarzeń bohatera opowiadanej historii - nijakiego Sohana - nawiedza w snach nieznany głos, który namawia go do przekroczenia perymetru. W końcu przełamał lęk - zabrał odziedziczoną po dziadku strzelbę oraz najpotrzebniejsze rzeczy i wyruszył do Strefy Wykluczenia. Po wręczeniu łapówki wojsku Sohan trafia w okolice fabryki Jupiter, jednak tajemniczy głos wciąż daje o sobie znać...


Cechy moda:

  • nowa fabuła przeplatająca się z tą z Zewu Prypeci;
  • wyjątkowa atmosfera z nutą mistycyzmu;
  • nowy ambient/muzyka;
  • jedna, przeprojektowana lokacja;
  • nowa paczka broni;
  • nowe schowki;
  • nagrania głosowe do części dialogów;
  • lekko zmieniony gameplay, z wykorzystaniem rzeczy z innych modyfikacji.

Żeby poznać historię i maksymalnie wydłużyć sobie grę, należy eksplorować lokację - wiele zadań pojawi się po rozmowie z NPC. Zdarza się również, że często nie są one oznaczone w PDA. Nie wszystkie zadania są też dostępne od początku gry, część można poznać tylko z biegiem czasu i pojawieniem się nowych postaci.
Wiele zadań jest kontekstowych - warto klikać gdzie się da, bo niektóre drzwi można otworzyć, do innych znaleźć klucz, a w jeszcze innych rozpuścić zamek kwasem.

SCREENY:

Spoiler

yQuCEfk.jpeg

kamen-pretknoveniya-prolog_3.jpg

5DPQTBo.jpeg

kamen-pretknoveniya-prolog_1.jpg

VIDEO:

Spoiler

Przechodzenie moda:

INSTALACJA:

Spoiler

Mod jest w wersji Repack - posiadanie podstawowej wersji gry nie jest wymagane.

  1. Mod posiada wbudowany instalator - wystarczy postępować zgodnie z jego instrukcją.
  2. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum z patchem oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry.

Instalacja w wersji „klasycznej”.

  1. Zew Prypeci 1.6.02
  2. Pobrane, a następnie rozpakowane archiwum modem, patchem oraz spolszczeniem należy umieścić w głównym katalogu gry.

LINKI DO POBRANIA:

Spoiler

Mod w wersji Repack: 

  • Nasz serwer (zawiera grę, patcha oraz spolszczenie) - [KLIK]
  • Torrent - [KLIK]

Patch: 

Spolszczenie: 

  • Nasz serwer - [KLIK]

Podziękowania dla:

  1. @Yossarian za testy spolszczenia.
  2. @OldMan za pomoc przy intrze.

Mod w wersji „klasycznej”:


Źródła: AP-PRO_LOGO.png.5af8a41dd682d74089b58cc2dd2edcbd.png  LOGO_STALKERMOD.png.03c0e05fd4d9f6b452ea351627d7ce2c.png

 

  • Dodatnia 10
Link to comment
Share on other sites

Też odpaliłem tego moda, jak na razie całkiem przyjemna rozgrywka. Główny bohater to Sochan,  świeżak w zonie, bidula bez kasy i sprzętu.

ss_duch_07-03-18_11-50-51_(jupiter).thumb.jpg.8baa51eeac9dfe865f33776b246d3862.jpg

Taka ciekawostka, otwarte są te budynki, do których w podstawce nie da się wejść. 

ss_duch_07-03-18_12-01-39_(jupiter).thumb.jpg.e372f70cac4778bef4ad454f8eba491f.jpgss_duch_07-03-18_13-54-20_(jupiter).thumb.jpg.174b817107a5a527212acd276f206ca0.jpg

Broń można dość szybko zdobyć na zombiakoach, przy jednym znalazłem Sajgę 12k. Technika na Janowie niema, naprawy sprzętu w bunkrze naukowców. Jak znajdziemy tego stalkera i PDA przy nim, to fabuła zaczyna się kręcić w okół tego PDA.

Zobaczymy co dalej.

 

Link to comment
Share on other sites

Co i jak:

Zadania daje prawie każdy i trzeba się trochę namęczyć, kasa czyli broń i amunicja na zombiakach.

Gdzie i co znalazłem (z tego co pamiętam): AK-74 z lunetą - jest w plecaku na dachu w domku na tzw. "Kopaczi".

Amunicja + bizony, pm-y itd/itp - pogłębiarka, elektrowóz między cementownią a tunelem depotu, w budynkach na podłodze zazwyczaj amunicja do AK.

Naprawa złomu w laboratorium u mechanika.

Zadania niby proste a trzeba się naszukać.

Ważne! o co chodzi w modzie: idąc sobie przez lokacje spotykasz różne drzwi w budynkach do których nie ma kluczy, jedną z podpowiedzi - tzw. myśli postaci - jest info coby popytać o klucze liderów z różnych ekip.

Potrzebuję przenośnego generatora i klucza do pakamery tam gdzie w podstawce rozbójnicy urzędują - park maszynowy tam gdzie w podstawce miałeś podkopsać kasę za Wano.

Polazłem do Powinności - nie ma, potem do Wolności (liderzy na Janowie - stacja) i tu ciąg dalszy walki o klucz - Lider do mnie: ty zrób dla nas przysługę a my dla ciebie też coś zrobimy.

Budynek na przeciwko stacji jest do odwiedzenia(amunicja, pm, i inne takie tam bambetle), widać lokacje które mogą być użyte w pełnej wersji moda.

Wg. mnie kluczem do moda - nomen omen - są klucze do zamkniętych drzwi.

 

Link to comment
Share on other sites

Na razie Kondotier to mam 4 zadania w PDA, idę po stalkera koło bajora - zadanie od Zwieroboja które wg. lidera Wolności przybliży mnie do kluczy od zamkniętych budynków - po wykonaniu pierwszych kwestów otwiera się możliwość wykonania następnych tak jak ma być wg. fabuły.

Gra nieszablonowa, nowy scenariusz, ciekawy i na pewno będzie ciąg dalszy czyli pełny mod, nie prolog.

Co do tytułu to sam się zastanawiam skąd taka nazwa, prawdopodobnie wyjaśni się pod koniec moda.

Link to comment
Share on other sites

Spoiler

 

Spoiler

ss_tomahawk_07-04-18_18-04-15_(jupiter).thumb.jpg.722a5f4d7ab88cbf07736c0f42a8f25f.jpgss_tomahawk_07-04-18_18-01-10_(jupiter).thumb.jpg.aff913bb08d262cef74b31196460ca9b.jpgss_tomahawk_07-04-18_17-58-32_(jupiter).thumb.jpg.47f95cf6d38a0454f8682f3afab12421.jpg

Spoiler

 

 

 

ss_tomahawk_07-04-18_18-06-13_(jupiter).jpg

Jak wyżej zamieściłem są to lokacje z zadań - PDA Gawajca - tajemnica Jupitera, oraz plecak a także część rozbudowanej lokacji, za bazą bandytów a tamże jest nowy artefakt "Stieklaszka" który ma same plusy = radio ochrona +60, radiacja +2 oraz elektro ochrona  +15.

Bez spojlera - cd. Stalkera znalazłem koło krzyża między bajorami a tunelem z elektrami, albo po dobroci albo strzelanina, zrobiłem po dobroci i zdalem misje Zwierobojowi.

Gawajec przyjął misje, powiedział, że nie zna żadnego Kisiela i mam z zepsutym PDA iść do bunkra do Nowikowa, ten albo bierze 5000 lub mam szukać artefaktu, znalazłem go na cmentarzu, misja nie do wykonania jeśli nie kupisz u Gawajca detektora.

Mod jest coraz ciekawszy, własnie zaliczyłem teleportację.

Edited by vidkunsen
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Jak na razie z fabuły i gry nie widzę związku z tytułem moda. Podstawowa wiąże się z PDA martwego stalkera "Tajemnica Jupitera", poboczne to luźne zadania na zdobycie kasy, artów i sprzętu.

Też znalazłem ten art za bazą kontenerów w wiosce (koniec problemów z promieniowaniem), w podstawce brama jest zamknięta.

ss_duch_07-04-18_10-50-50_(jupiter).thumb.jpg.69a6e01dcc2dbc1e45a9d071a8b87dd2.jpg

 

Zadanie od Zwieroboja zaliczymy tylko po dobroci. Drzwi na posterunku otworzyłem przenośnym generatorem otrzymanym od wolności po wykonaniu kilku zadań. W środku jest więcej pomieszczeń do zwiedzenia i trup z kartką na której jest kod do pojemnika (kolejny dobry art do wzięcia).

ss_duch_07-05-18_08-15-41_(jupiter).thumb.jpg.cdf2ff2f3af68321fa4765b826a05bf2.jpgss_duch_07-05-18_08-16-59_(jupiter).thumb.jpg.59a7daba13b97022ac1318e6b460e82e.jpg

Drzwi w obozowisku obok przystanku kolejowego otworzymy kwasem od Paszki z bunkra naukowców. Puki co do schowka się nie dostałem, bo jest przywalony płytą.

ss_duch_07-05-18_08-20-54_(jupiter).thumb.jpg.cbd723c53c3a1de109e1aa4a8f4739e3.jpg

Od Paszki dostajemy zadanie na sprawdzenie dziwnych świateł w cementowni, krata w wejściu zamknięta, wejście od dachu też przywalone płytą, Paszka daje nam unikalny art na jej usunięcie (nie da się go użyć w wyżej wymienionym przypadku), w środku kolejny unikatowy art oddany Paszce za kasę. Po wykonaniu tego zadania można u niego składać zamówienia na bardziej konkretny sprzęt, odbiór towaru pod wieżą chłodniczą w walizce (czarny rynek:)).

ss_duch_07-05-18_08-22-09_(jupiter).thumb.jpg.5e42ed7c9c4ea315815c7cb56c962f1b.jpgss_duch_07-04-18_13-36-19_(jupiter).thumb.jpg.2145fc99e7a466a2b6775d3c47f552f8.jpg

Przy zwłokach wojaka kartka z informacją o ewakuacji z CAEZ (część kodu) i podppowiedź o lądowisku helikopterów. Na miejscu kolejna karta z resztą kodu i info o podziemiach w stacji radarowej (też zmienione wnętrze). Po wejściu znajdujemy dokumenty do sprzedania liderowi ugrupowania za niezłą kasę. Teraz mam sprawdzić informację o pojawieniu się monolitowców na jupiterze w zakładzie Jupiter. Całkiem przyjemny mod w rozgrywce.

Edited by mkk7
  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Cholera jasna, jasna cholera, wziąłem kartkę z trupa ale sejf się nie otworzył - mam 5 cyfr a ma być 6 czy coś zepsułem?

Numer na załatwienie Zamka i jego 2 kompanów: stań na dachu i z tej pozycji prowadź dialog z nim/nimi, potem ich ukatrup.

Ale ci z Monolitu to lekko przerażający są, fanatyki i z niezłym sprzętem.

Duży plus moda - zmienność akcji, aspektów, możliwości.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem w zakamarkach umysłu prawidłowe tłumaczenie tytułu moda: Potykacz.

Nie chodzi tutaj o kamień ale bardziej o potykacz przeciwpiechotny, tu w strefie można je spotkać jak i w prawie całej Europie tam gdzie była wojna.

Drut/linka uruchamia ładunek wybuchowy/granat - zadanie/kwest daje reakcje.

1014121.jpg

Edited by vidkunsen
  • Dodatnia 1
Link to comment
Share on other sites

Prolog z zaskakującym zakończeniem. W trakcie sprawdzania fabryki dzwoni telefon, który odbieramy i wpadamy w łapy monolitu, jedynym ratunkiem jest wykonanie zadania dla nich (musimy porwać profesorka dla nich, ochranianego przez Powinność).

ss_duch_07-06-18_07-25-11_(jupiter).thumb.jpg.83b0d0f9c045d03581733b39767e9532.jpg

Próba uzyskania pomocy u Wolności, lub Powinności kończy się fiaskiem, jedynym wyjściem jest ukatrupić ochronę (szkoda że nie ma innej opcji), po czym dostaje w łeb i tracimy świadomość. Koniec prologu. CDN

Modzik długi nie jest, ale dość ciekawy i całość zapowiada się dobrze. 

Trudno mi powiedzieć po prologu, czy dobrze kombinujesz co do tytułu moda @vidkunsen

  • Dodatnia 2
Link to comment
Share on other sites

Co do profesorka i ekipy to jest tzw. "myk" na cdn - czyli pełny mod.

Profesor w trakcie dialogu mówi, że skorzysta z twoich usług i wyśle ci SMS na twój PDA.

Wczoraj tez kombinowałem ale bez ukatrupienia obstawy nie można, ci tacy dziwni przezroczysto zieloni ;):biggrin: są w pobliżu i nie można ich zabić!

p.s. schowki - w transformatorze koło w/w profesorka w budce/skrzynce do regulacji napięcia, a w depocie (pomieszczenie na dole także rozbudowane, skrzynka) - tam gdzie Burery zawsze urzędują to jest prawdziwy skarb! 40 flakonów z okowitą!

Pokręciłem się dłużej i wyłapałem około 30 różnych artefaktów w anomaliach - Weles pomaga.

Link to comment
Share on other sites

@vidkunsen - Ten Kamien prietknowienija to może być rosyjski idiom, raczej na nasze nieprzetłumaczalny literalnie. U nas się mówi o rzucaniu kłód pod nogi, lub drodze pod górkę. I w takich określeniach należy szukać nazwy moda.

Uruchomiłem go, ale przy polskiej podstawce jest inna instalacja. A nawet nie wiem, czy przez przypadek nie jest to repack, bo to co pobrałem z google, posiada pełny katalog BIN, gamedatę i fsgame ltx i plik uruchamiania. Przemianowałem bin z polskiej podstawki, wstawiłem moda, skrót od COP.exe z moda i ruszył bez problemu. Ale nie dało się grać, bo nie widział rus tekstowego. Dodałem więc localization.ltx i wszystko hula. Opisy czystą grażdanką, bez wstawiania naszych ogonków.

Jeśli by ktoś też stawiał na naszą podstawkę, to tu gotowy plik

localization.ltx

wkleić do gamedata\configs.

Pograłem trochę. Znana lokacja, ale coś nowego. Jednak to mod, przynajmniej na razie, dla tych co dobrze znają lokację, bo dostajemy tylko nazwę miejsca wykonania zadania. Kto nie zna lokacji, szybko tam nie trafi. Zadania bierzemy dowolnie, ale jest to pułapka. Jedno z zadań które wziąłem, na razie jest nie do wykonania, dopóki nie zdobędę lepszego wyposażenia. Choć już dwa takie zadania wykonałem. W kurteczce stalkera zabrałem art z Popieliska i drugi z Cementowni, tym razem naszpikowanej elektrami. Zombiaki to dostarczyciele broni i innych drobiazgów, do szybkiego załatwienia bagnetem, szybciej niż strzelaniem. Ale tu się aż prosi inny wygląd tego narzędzia. Jakiś nóż myśliwski, sztylet, ale nie bagnet. Jest jakiś fix na taki nóż do ZP?

Na razie nie robiłem screenów, bo była to próbna gra.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Są zjawiska/przypadki z pogranicza socjologii i psychologii które działają niczym potykacz przeciw piechotny.

Cos świadomie lub nie zobaczyłeś, usłyszałeś, widziałeś i zaczyna działać to co jest na końcu linki, drutu potykacza.

Uwaga! zadanie z Zamkiem na odebranie nagrody, po zabiciu jego i 2 bandytów gdy idziesz do tunelu po ich łup - odnoga tunelu koło skrzynki z transformatorem NN - zajrzyj do plecaka ale nie brać artefaktu: list z banem fonetycznie: "bannyj list".

Cechy artefaktu: działa jak energetyk, nie śpisz bo nie możesz i najgorsza cecha - nie możesz się w żaden sposób pozbyć!

 

ss_tomahawk_07-06-18_19-18-36_(jupiter).jpg

p.s. skończyłem i czekam na pełną wersję.

Edited by vidkunsen
Link to comment
Share on other sites

No i mod skończony. Taka przyjemnostka na kilka godzin. Ostatni napis w części fabułowej moda, to informacja o postępującym tworzeniu dalszej jego części.

I albo będzie jak ze Złotym Kufrem, że kolejna część będzie samodzielna, albo jak z Przestrzenną anomalią- oby nie - że będzie kontynuacja prologu i konieczność grania znów od początku.

A tu kilka screenów z mojej gry.

Ten polski tytuł moda jest tylko dla mnie. Bo ktoś kto ewentualnie przetłumaczy moda i tak da swój.

ss_administrator_07-06-18_18-44-00_(mainmenu).thumb.jpg.ce022f172abab06e03c1480244ece0a4.jpg

A tu screeny z gry, jak leci.

ss_administrator_07-06-18_15-32-25_(jupiter).thumb.jpg.c19a8c9d171daf2c17f7d5e399273443.jpgss_administrator_07-06-18_18-11-43_(jupiter).thumb.jpg.349762336b9d4d5c4f98a87628036bd2.jpgss_administrator_07-06-18_18-20-30_(jupiter).thumb.jpg.a8f0aa4c46b48a84c875d9257a34de96.jpgss_administrator_07-06-18_19-01-09_(jupiter).thumb.jpg.471fc0b7a946d8f8b1b5d5aeee1acb3d.jpgss_administrator_07-06-18_19-13-49_(jupiter).thumb.jpg.e41a748adb61296da9f710d75975d26d.jpgss_administrator_07-06-18_19-14-02_(jupiter).thumb.jpg.e258ac7e7a686bcf79bf0c5aaa04f95c.jpg

A to ostatnia "statyczna" scena z moda. Dalej walka, jak komu wypadnie i resztę za nas robi mod.

ss_administrator_07-06-18_19-16-09_(jupiter).thumb.jpg.8210733a3f58acf2e06a2480a383a3e2.jpg

A mod stabilny i jak na pierwszy mod jego twórców, dopracowany. Nic nie pozostaje, jak czekać na dalszy ciąg.

 

Link to comment
Share on other sites

Z tego co czytałem to ekipa mówiła, że "druga część" ta właściwa część historii to będzie oddzielny mod. W końcu na coś dali do tytułu Prolog. :)

Fajnie, że jak na pierwsze dzieło z waszych wypowiedzi wynika, że jest to całkiem fajny modzik. Dobrze to wróży na przyszłość.

Link to comment
Share on other sites

Jest niekonwencjonalny, ciekawy/inny scenariusz (ubawiły mnie wstawki w fabryce z Diegtariowem przy zbieraniu dokumentów ;) :biggrin:), a jeśli chodzi o pełnego moda i ponowne przechodzenie tego co w prologu to jestem za bo jak ma wiedzieć o co chodzi ten co gra w niego pierwszy raz.

uwaga! na VK jest temat: wasze idee (moda) tamże można napisać i może to być dodane w modzie: https://vk.com/topic-163698923_37833516

Od twórców: Если у вас появились интересные идеи, которыми можно разнообразить мод - предлагайте их тут. Самые интересные идеи попадут в мод!

Tłum. - Jeśli masz ciekawe pomysły, którymi można urozmaicić - dajcie je tutaj. Najciekawsze pomysły trafią do moda!

Polecam moda dla dla tych co są początkującymi w świecie Stalkera, dużo tego nie jest więc można go przetłumaczyć na zachętę do właściwego moda.

Tu można dołączyć do ekipy robiącej moda: https://vk.com/topic-163698923_37833505

Link to comment
Share on other sites

Nie żałuje, że odpaliłem Камень Преткновения. Ciekawa fabuła, część rozwiązań (autorzy wcale tego nie ukrywają) została zaczerpnięta z innych modów i moim zdaniem zgrabnie wpleciona. Nawet zadania poboczne zwrotem akcji potrafią zaskoczyć, wszystko okraszone STCoP Weapon Pack 2.9. Jeśli ekipa tworząca pociągnie to dalej, to warto czekać na kontynuację, jakiejkolwiek by formy nie przybrała.

@vidkunsen, dzięki za namiary na artefakt, bez tego pewnie bym tam nawet nie zajrzał.

tele.thumb.jpg.e92727177b1a225c80936c519afaf9f0.jpg

Spoiler

art.thumb.jpg.43321c044dea84b56b4a727894418e05.jpg

981168387_newl.thumb.jpg.479271462261502cee9ffd8230bae98d.jpg

fan.thumb.jpg.51a8d8e2a0f6143aa7fddeb592a9d727.jpg

 

  • Dodatnia 4
Link to comment
Share on other sites

Zanim zabijesz ekipę z Powinności przejdż sie po lokacji, ja znalazłem m.in. PK, amerykański SAW i inne takie tam jak np Groza, Wał, Wintar.

Dialog z matką jest świetny, zwłaszcza końcówka:(fonetycznie) ...ochreniał ty?!... ;) :biggrin:

 Przy nazewnictwie zostaje przy opcji potykacza przeciwpiechotnego, granie w ten mod jest jak uczestniczenie w dreszczowcu, numer z artefaktem list z banem alias banlist jest świetny, pokazuje, że trzeba ważyć każdy krok, decyzję, dialog.

Link to comment
Share on other sites

  • Agrael pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.

Comunity