Skocz do zawartości

Lost Alpha Developer's Cut Extended (1.4008)


Viktus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolejne podbicie tematu.

Przywróciłem plik fasgame z bins i ponownie uruchamiam grę z konfiguratora - jest teraz opcja angielski, rosyjski i puste (czyli po polsku).

Niestety po kilku minutach wywala mnie do pulpitu z logiem jn gra nie może znaleźć pliku ze spolszczenia - sprawdziłem jest w katalogu pol \ datą 14 maja ( pozostałe pilki zwykle maja datę 5 kwietnia) zawartość to tekst: Zabij Złodzieja

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : false
[error]Function      : ParseFile
[error]File          : xrXMLParser.cpp
[error]Line          : 48
[error]Description   : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[text\pol\stable_task_manager_2.xml]
 

stack trace:

0023:5FC045B1 xrCore.dll, xrDebug::fail()
0023:77D9C6D0 ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
0023:77D9D21F ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
0023:77D9C6D0 ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
0023:77D9B0CF ntdll.dll, RtlAllocateHeap()
0023:77DBB833 ntdll.dll, RtlCreateHeap()

Prośba o pomoc jak to obejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś sposób na włączenie zapisywania w każdej chwili? 

Ja rozumiem że pomysł ciekawy i w ogóle, ale biorąc pod uwagę stabilność i chęć do wylotów w LA to osoba która pomyślała że zaimplementowanie takiej mechaniki akurat do tego moda to dobry pomysł musiała chyba mieć dodatkowy chromosom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2020 o 00:44, PainChiller napisał:

Zna ktoś sposób na włączenie zapisywania w każdej chwili? 

Ja rozumiem że pomysł ciekawy i w ogóle, ale biorąc pod uwagę stabilność i chęć do wylotów w LA to osoba która pomyślała że zaimplementowanie takiej mechaniki akurat do tego moda to dobry pomysł musiała chyba mieć dodatkowy chromosom. 

Nie ma, musisz w bezpiecznych strefach zapisywać i grać ostrożnie. 

 

Osobiście jednak radzę trochę poczekać z tą wersją, bo ma bugi oraz niepotrzebne zmiany 

Edytowane przez Monolithalian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuściłem sobie już jakiś czas temu. Brak możliwości zapisywania gry w połączeniu z bardzo dużymi i czasochłonnymi w przejściu lokacjami oraz częstymi wylotami do pulpitu sprawia że mod jest w praktyce niegrywalny(chyba że ktoś lubi kilkukrotnie powtarzać niekiedy nawet godzinne etapy rozgrywki).

Każdemu kto pomyśli o zagraniu w LADCE od razu wybijam ten pomysł z głowy - poczekajcie na bezwylotowe wydanie(xD) albo na łatkę która umożliwi swobodny zapis w każdym momencie gry.

Edytowane przez PainChiller
  • Dodatnia 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nie wiem dlaczego mi się chciało, ale przeglądając rozpakowane pliki LADCE znalazłem problem braku stabilności LADCE, wylotu:

 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : xml_doc.NavigateToNode(path,index)
[error]Function      : CUIXmlInit::InitWindow
[error]File          : ui\UIXmlInit.cpp
[error]Line          : 85
[error]Description   : XML node not found
[error]Argument 0    : global_wnd
[error]Argument 1    : ui\game_tutorials_16.xml

nawiedzającego nas w czasie wykonywania niektórych zadań fabularnych.

Zarówno spolszczenie jak i angielska wersja językowa są spieprzone 

Problemem jest "game_tutorials_16", a raczej brak jego wersji z LADCE w gamedacie. Twórca LADCE do "game_tutorials_rus_16" dopisał kilka linijek kodu, a jako że w czasie tworzenia angielskiej a następnie polskiej wersji nikt tego pliku nie wziął pod uwagę to gra(która zarówno przy graniu po polsku jak i angielsku korzysta z game_tutorials_16, w tym wypadku pochodzącego ze zwykłej "LADC") próbuje odwoływać się do nieistniejących linijek kodu co skutkuje wylotem.

Jedyne co musimy zrobić by rozwiązać problem to wrzucić te dwa(niżej) podchodzące z rosyjskiej wersji pliki do gamedata/config/ui. 

Gra powinna teraz działać bez żadnego problemu.

 

game_tutorials.xml game_tutorials_16.xml

Edytowane przez PainChiller
  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2020 o 00:44, PainChiller napisał:

Zna ktoś sposób na włączenie zapisywania w każdej chwili? 

Ja rozumiem że pomysł ciekawy i w ogóle, ale biorąc pod uwagę stabilność i chęć do wylotów w LA to osoba która pomyślała że zaimplementowanie takiej mechaniki akurat do tego moda to dobry pomysł musiała chyba mieć dodatkowy chromosom. 

Aż dziw bierze że nikt nie zrobił moda pozwalającego na manualnego sava podczas gry. Raz że gra crashuje jak 100Chjw, a dwa strefy gdzie dostajemy auto-sava są za rzadko rozmieszczone na mapie. 

 

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : FS.exist(file_name, "$game_spawn$", *m_spawn_name, ".spawn")
[error]Function      : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File          : alife_spawn_registry.cpp
[error]Line          : 97
[error]Description   : Can't find spawn file:
[error]Arguments     : all

@Adamstg93 log wskazuje na brak pliku all.spawn. Aby na pewno prawidłowo zainstalowałeś moda (łatki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2020 o 22:20, Viktus napisał:

@Trux kolejność instalacji to: 1.4007 -> update do 1.4008 -> mod LADCE w najnowszej wersji -> wszystko inne w dowolnej kolejności (ja najpierw wgrałem silnik, potem tekstury i na końcu spolszczenie)

Dzięki Victus za poradę. Spróbuję jakoś to jeszcze raz powgrywać i zobaczę czy odpali. Na razie jedyne co osiągnąłem to widok menu i czarny ekran gdy ma się rozpocząć rozgrywka. Może po kolejnej próbie coś się wyjaśni. Szkoda ze nie ma jakiejś gotowej wersji zrobionej do ściągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Repack działa ładnie (chociaż gra odpala po RUS, i ciężko znaleźć przełącznik na US), nie wiem jak z wersją PL bo tę dawno już odpuściłem.

Wczoraj przeszedłem Metro Exodus, mam ochotę na więcej takiego klimatu!

Próbowałem kilku modów, odświeżającego klasycznego STALKERa- ale NIC (nawet OGSE) nie ma nawet startu graficznego i do klimatu LADC. Ta grafika miażdży wiele współczesnych gier INDIE. Tylko że...

LADC Extanded to chyba za duży hardcore. Napromieniowanie samo nie schodzi, wódka go nie leczy a sam lek jest cholernie drogi. Złapanie choćby odrobiny napromieniowania jest dla nas zabójcze bez lekarstwa i możemy robić LOADING. Tylko własnie system savów to żart, o losowym wywaleniu do pulpitu nie wspomnę. Mapy rozległe, ginie się często, ekonomia chyba wzorowana z Argentyny, i brak możliwości normalnego sava sprawiają że pomimo trudnej miłości do tego moda, boje się go ruszyć. Tracenie godzin rozgrywki bo złapałem odrobinę napromieniowania, albo nie miałem kasy na lekarstwo, albo przez wywalenie do pulpitu odpycha mnie ma maksa.

Macie może inny mod do polecenia, który usprawni grafikę i mechaniki STALKERa tak jak to robi LADC?

Edytowane przez ancient_pl
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 30.06.2020 o 16:15, Anton Gorodecki napisał:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : FS.exist(file_name, "$game_spawn$", *m_spawn_name, ".spawn")
[error]Function      : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File          : alife_spawn_registry.cpp
[error]Line          : 97
[error]Description   : Can't find spawn file:
[error]Arguments     : all

@Adamstg93 log wskazuje na brak pliku all.spawn. Aby na pewno prawidłowo zainstalowałeś moda (łatki)?

U mnie jest podobnie:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : header().graph_guid() == ai().game_graph().header().guid()
[error]Function      : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File          : alife_spawn_registry.cpp
[error]Line          : 169
[error]Description   : Spawn doesn't correspond to the graph : REBUILD SPAWN!
 

stack trace:

0023:668245D1 xrCore.dll, xrDebug::fail()
0023:65A812E6 xrGame.dll, CDialogHolder::operator=()
0023:65C0DBD7 xrGame.dll, xrFactory_Create()
0023:65C0E96B xrGame.dll, xrFactory_Create()
0023:65B3B305 xrGame.dll, CDialogHolder::operator=()
0023:00EE5662 XR_3DA.exe, CRenderDevice::on_idle()
0023:00EE558A XR_3DA.exe, CRenderDevice::message_loop()
0023:00EE6270 XR_3DA.exe, CRenderDevice::Run()
0023:00EB26F1 XR_3DA.exe, CApplication::CApplication()
0023:65666572 dsound.dll, DirectSoundCaptureEnumerateW()


Przekleiłem plik spawn z wersji 0007 ale nie pomogło.

Skąd wziąć prawidłowy i gdzie go wkleić? W głownym foldeerze?

 

I jeszcze jeden problem z nagłymi wylotami w najnowszej wersji repack

 

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : The application has made an erroneous API call that it had enough information to avoid. This error is intended to denote that the application should be altered to avoid the error. Use of the debug version of the DXGI.DLL will provide run-time debug output with further information.
[error]Function      : CHW::UpdateViews
[error]File          : ..\xrRenderDX10\dx10HW.cpp
[error]Line          : 629
[error]Description   : R
 

stack trace:

0023:74BF3FD1 xrCore.dll, xrDebug::error()
0023:72CEA485 xrRender_R4.dll, dxRenderDeviceRender::Reset(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\xrrender\dxrenderdevicerender.cpp, 83
0023:01336A32 XR_3DA.exe, CRenderDevice::Reset(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device_destroy.cpp, 74
0023:0133630F XR_3DA.exe, CRenderDevice::Begin(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 84
0023:01335C52 XR_3DA.exe, CRenderDevice::on_idle(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 371
0023:0133558A XR_3DA.exe, CRenderDevice::message_loop(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 417
0023:01336270 XR_3DA.exe, CRenderDevice::Run(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 462
0023:013026F1 XR_3DA.exe, Startup(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\x_ray.cpp, 384
0023:013023A7 XR_3DA.exe, WinMain_impl(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\x_ray.cpp, 979
0023:01301F06 XR_3DA.exe, WinMain(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\x_ray.cpp, 1032
0023:013007CF XR_3DA.exe, __tmainCRTStartup(), f:\dd\vctools\crt\crtw32\dllstuff\crtexe.c, 618
0023:760333CA kernel32.dll, BaseThreadInitThunk()
0023:77B19ED2 ntdll.dll, RtlInitializeExceptionChain()
0023:77B19EA5 ntdll.dll, RtlInitializeExceptionChain()

 

Może ktoś coś podpowiedzieć?

pozdrawiam i dobrej Zony wszystkim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Anton Gorodecki napisał:

@Trux czy usunąłeś plik spawns.db0 (...gamedata\spawns.db0) tak jak jest napisane w instrukcji instalacji?

Tak. dokładnie jak w instrukcji instalacji. Kopiowałem pliki do podstawki.

A może komuś by się chciało złożyć działająca wersję 4.008 i podwiesić gdzie na torrencie czy serwerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2020 o 20:22, TheSoldy napisał:

Schodząc do podziemi agropromu na ten niższy poziom gra wywala

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : xml_doc.NavigateToNode(path,index)
[error]Function      : CUIXmlInit::InitWindow
[error]File          : ui\UIXmlInit.cpp
[error]Line          : 85
[error]Description   : XML node not found
[error]Argument 0    : global_wnd
[error]Argument 1    : ui\game_tutorials_16.xml
 

Ponawiam stare pytanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2020 o 19:42, Anton Gorodecki napisał:

Rozumiem, że dodanie poniższych plików nie przynosi spodziewanego efektu?

 

Mam, wstawione te pliki a mimo to mam niespodziewane wyloty z gry. Zauważyłem że najczęściej dzieje się to w momencie gdy wykonuję postacią szybki obrót.

I nadal mam taki  komunikat:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : The application has made an erroneous API call that it had enough information to avoid. This error is intended to denote that the application should be altered to avoid the error. Use of the debug version of the DXGI.DLL will provide run-time debug output with further information.
[error]Function      : CHW::UpdateViews
[error]File          : ..\xrRenderDX10\dx10HW.cpp
[error]Line          : 629
[error]Description   : R
 

stack trace:

0023:74563FD1 xrCore.dll, xrDebug::error()
0023:73A9A485 xrRender_R4.dll, dxRenderDeviceRender::Reset(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\xrrender\dxrenderdevicerender.cpp, 83
0023:01046A32 XR_3DA.exe, CRenderDevice::Reset(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device_destroy.cpp, 74
0023:0104630F XR_3DA.exe, CRenderDevice::Begin(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 84
0023:01045C52 XR_3DA.exe, CRenderDevice::on_idle(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 371
0023:0104558A XR_3DA.exe, CRenderDevice::message_loop(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 417
0023:01046270 XR_3DA.exe, CRenderDevice::Run(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\device.cpp, 462
0023:010126F1 XR_3DA.exe, Startup(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\x_ray.cpp, 384
0023:010123A7 XR_3DA.exe, WinMain_impl(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\x_ray.cpp, 979
0023:01011F06 XR_3DA.exe, WinMain(), g:\projects\valerok\ladc_weapon_pack\xray-svn-trunk\xr_3da\x_ray.cpp, 1032
0023:010107CF XR_3DA.exe, __tmainCRTStartup(), f:\dd\vctools\crt\crtw32\dllstuff\crtexe.c, 618
0023:765133CA kernel32.dll, BaseThreadInitThunk()
0023:77CA9ED2 ntdll.dll, RtlInitializeExceptionChain()
0023:77CA9EA5 ntdll.dll, RtlInitializeExceptionChain()

 

 

Wstawiłem nawet plik DXdebug.dll do gry i do windowsa ( w windowsie jakieś trudności z rejestracją)  i też nie pomaga.

Czy to kwestia sterowników czy jakiegoś buga  w grze?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2020 o 05:18, Monolithalian napisał:

Jestem dopiero na etapie wyprawy do X-18, ale na wstępie powiem że mod udany, dobry rework, tylko niektóre zmiany były niepotrzebne. 

Np w Kordonie pod mostem zamiast wojskowych zastajemy bandytów, natomiast w bazie wojskowych na agropromie wojskowych jest mniej niż w 1.4007, oraz nie ma tam ich przywódcy. 

Zauważyłem też że NPC się bugują. Np na agropromie niektórzy wojskowi wgl do mnie nie strzelali, nawet kiedy byłem metr od nich. Podobnie było z frakcją grzech na kordonie, było ich tam 5 a tylko 2 z nich mnie atakowała. 

Podobna sytuacja dotyczy mutantów. 

Mam też wrażenie że została ograniczona ilość mutantów w podziemiach, przez co gra się staje troche za prosta. 

 

Napewno największe plusy to animacje, dodatkowe misje i poprawiona grafika ( wreszcie ktoś coś zrobił z tym badziewnym niebem ) 

Twierdze też że zmiana zapisu stanu gry jest zbędna. Na początku jakoś to nie przeszkadza, ale problemy mogą wystąpić w labolatoriach albo na większych mapach pozbawionych bezpiecznych miejsc np Radar. 

Powiedz mi jak daleko zaszedłeś? Bo mam wrażenie że gra ma jakiegoś buga w scenariuszu. Po odwiedzeniu labu w mrocznej dolinie i uwolnieniu członka powinności, po drodze patroszę sejf Borowa i potem powiniwnem eoretycznie poczłapać do kopalni na spotkanie z grzechami ale nie muszę.  Tak więc docieram do baru i zdaję raport Woroninowi. On mi pięknie dziękuje i tu fabuła się urywa. Żadnych dalszych zadań, Woronin milczy jak zaklęty. No i freeplay w sumie zostaje. Miałeś coś takiego?

W dniu 30.06.2020 o 16:15, Anton Gorodecki napisał:

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : FS.exist(file_name, "$game_spawn$", *m_spawn_name, ".spawn")
[error]Function      : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File          : alife_spawn_registry.cpp
[error]Line          : 97
[error]Description   : Can't find spawn file:
[error]Arguments     : all

@Adamstg93 log wskazuje na brak pliku all.spawn. Aby na pewno prawidłowo zainstalowałeś moda (łatki)?

Mam to samo. Może w pobranych aktualizacjach jest jakiś bubel? Dało by się z jakiegoś linka ten plik spawn ściągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.