Skocz do zawartości

Misery


Junx

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wszystkim za miłe słowa! Spolszczenie będzie odświeżone i ulepszone, a wydamy je na przełomie października i listopada w dwóch wersjach: jedną dla preferujących "szorstki" język (a więc będzie dużo wulgaryzmów i wszelkich świństw), drugą zaś dla tych, których to odstręcza (chociaż i tak nie należy spodziewać się poziomu grzeczności a'la Cenega). Miejmy tylko nadzieję, że do tego czasu ukaże się trzeci patch, co znacznie ułatwiłoby nam pracę.

 

@smox

Raczej bez ingerencji w skrypty jest to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołg czy mogłbyś podpowiedzieć gdzie znależc dedektory typu Weles w Janowie.Naukowiec Herman nie daje go za wykonaną pracę jak i też niema go na koparce w Kopaczi.

 

 

Welesa dostajesz od barmana gdy idziesz do Handlarzy w zatonie (pójdź do tego na górze (nie pamiętam imienia) i powiedz mu, że chcesz swoją część zapłaty) on cię odeśle do Barmana a barman ci da welesa.

(nie wiem czy dobrze ci mówię bo naprawdę nie grałem długo w tą grę. Teraz czekać na SFS (steam family sharing) bo ojciec ma Stalkera (SoC i CoP)

Zadanie z dostarczeniem trzech welesów jajogłowym w bunkrze? Tak, jak pisał litons, jednego dostaniesz jako część swojej zapłaty. Pozostałe, ja osobiście... kupiłem :P . Ale to było na podstawce, może w Nędzy jest to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomyx:

Już Ci piszę. Najpierw musisz mieć zainstalowane wszystkie patche do moda (tj. patch 2.02 i quick fix do patcha 2.02). Spolszczenie wypakowujesz dokładnie tam, gdzie znajduje się folder gamedata, innymi słowy scalasz te dwa foldery i zastępujesz wszystkie pliki.

A zatem proces instalacji wygląda tak:

1. Misery 2.0.

2. Patch 2.02 (http://www.miserymod.com/?p=368).

3. Quick fix do patcha 2.02 (http://www.miserymod.com/?page_id=1389).

4. Tłumaczenie.

5. Quick fix do tłumaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak ... wasze wrażenia z gry ? ...

 

ja czekałem na ten mod pół roku - ale pograłem trochę (black road) i jestem zawiedziony - nic poza przytłaczającą biedą ten mod nie wnosi. Dodaje mnóstwo niepotrzebnych rzeczy ( po kiego wała tyle rodzajów jedzenia - to nie restauracja pudla). Dupereli do poprawiania broni też mnóstwo - po co ? Plecak wygląda jak u maniakalnego kleptomana. Naprawa broni 60k ta sama broń nowa u bramana 24k - wtf ? Detektor Echo u barmana na Skadovostoku kosztuje 2,5k pięterko wyżej u handlarza 4,5k ? Ekonomia chora !!! Niby bieda a od srebrnych ramek, przez sztućce, lusterka komandosów do zaglądnia pod drzwi i latarki nagłowne których nie można użyć w zonie pełno !!! Bieda jest tylko na amunicje i apteczki - żal. Kurcze odpycha mnie od tego moda - SGM o wiele lepszy ale to tylko moje odczucia po 3dniach grania ;/

  • Dodatnia 1
  • Negatywna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Twoją opinią @bjoan. Gdyby ten mod pojawił się wcześniej, pewnie byłbym zachwycony. Teraz, w czasach modów zmieniających fabułę, czy chociażby dodających nowe zadania, ten mod to przeżytek. Ile razy można grać w podstawkę, zmienioną, rozbudowaną, ale jednak podstawkę.

 

Dodano.

Dałem mu jednak drugą szansę. Tym razem gram jako szturmowiec. Mądrzejszy o doświadczenia, zmieniłem od razu ceny broni. Kupiłem tanio, zmieniłem ceny na większe i sprzedałem. W ten sposób mam sporo kasy i mogę grać bez stresów. 

 

Dziennik Aluna - znalazłem kartkę z tego dziennika dzięki @Rosiu98 z postu nr. 86. Wpis można było uznać za podpowiedź. Drugą kartkę znalazłem przypadkiem, ale czy wpis - "Gratulacje, Stalker" oznacza, że to już koniec poszukiwań?

 

Na Zatonie nie miałem żadnych wylotów, problemy zaczęły się w Jupiterze, a konkretnie w pobliżu fabryki Jupiter.

Wywala mnie z takim logiem:

FATAL ERROR [error]Expression    : !m_error_code[error]Function      : raii_guard::~raii_guard[error]File          : D:prog_repositorysourcestrunkxrServerEntitiesscript_storage.cpp[error]Line          : 748[error]Description   : ...e.r. - zew prypecigamedatascriptsstate_mgr.script:160: C stack overflow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zgadzam się z @bjoan i @smox. Mnie ten mod bardzo się podoba, po ostatnich fixach, można spokojnie ukończyć grę i jest dużo stabilniejsza. Kwesty można sobie samemu wyznaczać, wystarczy tylko trochę wyobraźni ;) W tym modzie właśnie chodzi o to by była bieda z nędzą, więc nie rozumiem czemu ktoś zmienia sobie ceny broni. Po to naprawa kosztuje 60k, by tego nie robić i kupować nowe klamki, chyba że ktoś ma jakiegoś unikata. W życiu jest tak samo nieraz naprawa przewyższa koszt zakupu nowego sprzętu (choćby elektronicznego) dlatego się tego nie robi. Dodali dużo żarcia? a czemu to złe? chyba logiczne że w zonie nie ma tylko jednego wyrobu typu kiełbasa i jednej konserwy? jest co prawda kilka bezużytecznych itemów ale te to można na palcach jednej ręki policzyć. Mod tak drastycznie zmienia klimat i gameplay, że człowiek ma wrażenie, że znajduje się w nowej zonie, ja nie czułem jakbym grał w podstawkę. Mnie kręci to wiele bardziej niż SGM w którym jesteśmy kuloodporni od połowy gry i mapy są wrzucone jako gotowce. W Misery widać ogrom włożonej pracy w każdy aspekt gry, to nie jest ilościowy ale jakościowy mod i tak należy go oceniać, a nie przez pryzmat SGM, który przecież jest chyba najlepszym modem globalnym do CoP.

edit: kwest Aluna jest chyba zbugowany po najnowszym paczu.

Edytowane przez kfiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Wasze opinie, zdania o modzie od początku były spolaryzowane i tak zapewne już pozostanie.

 

@smox

Problemy ze stack overflow są w Stakerze bardzo powszechne i najczęściej nie są powtarzalne. Jeśli u Ciebie jest inaczej, tzn. crash z tym logiem występuje zawsze w pobliżu Fabryki Jupiter, daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SMOX - miałem ten sam błąd na Zatonie - wywalało do pulpitu podczas gdy ginął jeden z wrogich najemników kręcących się koło stacji paliw - wysłałem do Misery team.

 

KFIAT - super że mod Ci odpowiada - nie neguję moda w całości wyrażam tylko swoją opinię. Co do biedy to pograłem troszkę jeszcze no i bieda się skończyła ;/ w samej opuszczonej fabryce na Zatonie zanalazłem 2 albo 3 schowki. Pobiegałem po okolicy przy okazji ściągając do obozy najemników (tych co chcą żarcie) stada psów/snorków i dwa patrole najmeników krążące po zatonie - pozbierałem żelastwo  i aktualnie na koncie ponad 30k i dwie dobre pukawki. Ubiłem zombiaki w tartaku naznosiłem złomu (kupuje go barman na Skadovostoku) i zaś kasa. Mało tylko jest amunicji i apteczek bo kasy można dużo nazbierać. Sam nie wiem. Przeszedłem CoP Vanila ze 2x do tego Complete 1x SGM 1x i CoP Vanilla + Atmosfear 3.0 i poprostu brakuje mi nowych zadań. Wiem że można samemu je sobie wyznaczać ale nie oszukujmy się wariacji na temat za dużo nie ma. Chyba wrócę do zarzuconej Solijanki ;D chociaż tam faktycznie stajemy się panami zony bardzo szybko ;D

 

ahh co do bezużytecznych itemów - pomijam celowo wartość handlową bo sprzedać można wszystko to uwierz mi że palce u obu nóg i rąk oraz Twój przyjaciel nie dadzą rady - chłamu jest dobrze ponad 100 ;D

Edytowane przez bjoan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bjoan, mi nie chodzi o itemy, co mają jakieś zastosowanie, tylko o takie co po prostu są i do niczego nie służą - tych jest kilka.

@smox, będziesz musiał zmienić ten parametr na ok 100 przy przejściu do Prypeci (wyjście z podziemi), bo Ci się filmik nie odpali i gra nie pójdzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KFIAT - nie zgodzę się itemów "tylko na sprzedaż" jest mnóstwo nie kilka, od gazetek playboya po Main Kampf, wiem że można to użyć do naprawy broni ale gdzie tu realizm - postaraj się wytrzeć broń stroną z PLayBoya - to się nawet palić nie chce i nie mam na myśli "używanych" stron ;D

 

Dałem modowi drugą szansę ale to się chyba nie uda bo czym wiecęj gram tym więcej baboli - kontenery na artefakty które trzeba wkłądać w sloty na zbroi aby działały że nie wspomnę że super kontener zbudowany przez naukowców (AAC) ma tylko -1 do promieniowania super.  Nie wspomnę o tym że nie można do niego NIC włożyć !!! porażka ;/ Bitwa z lepszymi mutantami to czysta loteria aktualnie noszę zbroję "Wschodu ślońca" i pijawka załatwia mnie jednym machem baaa kot załatwia mnie jednym atakiem.

 

Zamiast odczuwalnej biedy i niedostatku w wyposażeniu jest na siłę podniesiona trudność - nic więcej - sklepy pękają w szwach od towaru (ciut mniej amunicji bo po ok 20-50 sztuk) , najemnicy strzelają do ciebie jak do kaczek ale jak podniesiesz ich broń to dziwisz się że nie wybuchła im w rękach w takim jest stanie. Do tego przeciwnik rzuca granaty na 100m z dokładnością mistrza ringo. Psy i koty biegaja szybciej niż nasza postać potrafi się obrócić wokół własnej osi, do tego widzą Cię we mgle ze 100m pomimo tego że ty niewyraźnie widzisz koniec lufy.  A gdy w końcu kupisz sobie wyśnioną "zbroję" to po chwili dopada cię rozczarowanie bo z całym szacunkime ale on g*wno daje ;/

 

Nie chcę nikogo zniechęcać do moda ani nie staram się przekabacić na mój tok myślenia ale poprostu wylewam swój żal - bo na moda czekałem długo podsycany pięknymi fiilmikami - a wszyło jak wyszło. Chłopaki włożyli dużo pracy ale jak na prawie 2 lata pracy ( wiem robili to charytatywnie i w wolnym czasie) to poza dodaniem mnóstwa zbędnych rzeczy, podniesieniem trudności i zmniejszeniem dropów mod nie wnosi nic znaczącego a przynajmniej ja nie mogę tego zlokalizować. Aspiuracje twórców były wielkie ale czasu brakło nciski społeczności rosły i przyspieszyli i spieprz*yli ;/

 

Pff tyle

 

Teraz możecie mnie besztać ;D

Edytowane przez bjoan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, to Twoja opinia i nikt Ci jej nie odbierze. :)

 

Chciałbym tylko zwrócić uwagę na jedną sprawę. To, co dla Ciebie jest "negatywnym wrażeniem z gry", jest po prostu stwierdzeniem pewnego faktu:

- kontenery na artefakty mało dają,

- nie możesz polegać na zbrojach,

- jest mało amunicji,

- broń, jaką znajdujesz u przeciwników, jest zazwyczaj w kiepskim stanie.

I tak dalej. Liczy się raczej to, jakie wnioski z tego wyciągasz. Dla niektórych mod ten jest najlepszym modem do Stalkera, w jakiego grali; dla innych nie będzie wnosić kompletnie nic szczególnego. Różnica moim zdaniem zasadza się z jednej strony na tym, że różne jest postrzeganie tego, co konstytuuje "podstawkę" (np. dla smoxa jest to fabuła, dla kogoś innego będzie to mechanika), zaś z drugiej na tym, że niektórzy nie lubią "sztucznego" poziomu trudności. Klu jest taki, że każdy mod do Stalkera robi się żenująco prosty pod koniec rozgrywki (a niektóre nawet już na początku), a jednym z głównych atrybutów Misery jest to, że przez cały czas poziom trudności jest bardzo wysoki: po prostu świat gry "leveluje" wraz z Tobą. Im jesteś dalej, tym większe prawdopodobieństwo, że natkniesz się na kontrolera czy na elitarny oddział najemników; sztuczna inteligencja była windowana aż do poziomu, w którym uznaliśmy, że będzie cały czas zagrażać graczowi. No i nie ma moim zdaniem czegoś takiego, jak "sztuczna" trudność. Jeśli Ci się chce, przeczytaj to, co napisałem w FAQu (po angielsku):

 

 

There’s no such thing as artificial difficulty, there are just different tastes. You may think that the mod is broken, that the features implemented make the game less fun or that it is simply unplayable for some other reason. That’s fine, and you’re more than welcome to “fix” the mod so that it suits your preferences. It’s a mod after all, and if you like some things we’ve done, we’re already happy for you. Moreover, you can always use them to make a mod of your dreams. But what you’re seeing is a mod of our dreams, and as we’ve always stressed it’s not for everyone. It’s intended for hard-core gamers who fancy having to deal with danger on a constant basis and for survivalists who want to feel alive by being always on the brink of death. And even among them there are bound to be different opinions. Nevertheless, we are sure that Misery can be extremely fun if you have the right attitude, and we’d like you to give the mod another try after a while.

 

Innymi słowy, wydaje mi się, że ten mod nie jest dla Ciebie, bo jest zbyt trudny. Nie każdemu ta trudność będzie pasować, ale są też tacy, dla których Misery jest za proste. Wszystkich nie da się zadowolić, a ja cieszę się z tego, że i tak podoba się wielu ludziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm......

Zainstalowałem patcha 2.02 + QF i zacząłem grę od nowa na "Black Road". Przeczekałem do rana w chatce i gdy wyszedłem ujrzałem mniej więcej coś takiego:

 

Dołączona grafika

 

Większość obiektów i przedmiotów w grze jest "fioletowa" przez co rozumiem błąd w teksturach.

Na początku zmniejszyłem trochę jakość tekstur itd. ale bez zmian. Potem przeinstalowałem całe Misery i też nie pomogło >.<

Instalowałem :

- Misery 2.0

- Patch 2.02

- QF do patcha

- Spolszczenie

- QF do spolszczenia

 

Ma ktoś jakieś pomysły?

Edytowane przez Rosiu98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.