Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

TRIKSTER - zgadzam się z Tobą że w większości modów (w te co grałem) po kilku dniach gry stajesz się prawie superman-em ale ma to swój smaczek - po prostu nie musisz bać się sfory psów czy jednej pijawki - kwestia odpowiedniego podejścia - nie na hurra oczywiście.

 

To co napisałeś że mod ewoluuje razem z graczem jest jak najbardziej pożądane ale mam niejasne przekonanie że osiągnięto to kosztem gracza. Mianowicie nie ewoluuje cała gra tylko tłamszony jest gracz. Różnica pomiędzy bieganiem po Zonie w szortach a w Berylu jest znikoma - w ten sposób można przejść całą grę nie kupując niczego (chociaż pancerze przydają się przy zbieraniu artefaktów z anomalii - bez nich jest bardzo ciężko). Nie może być tak że w pełni wyposażony stalker jest łatwym łupem dla jednego kota - rozumiem jeszcze pijawkę bo to top mutant ale kot czy nibypies ?

 

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na filmiki z rozgrywek którymi chwalą się hardkorowi gracze jak ich nazywasz (tj. odbiorcy tego moda) - praktycznie raz na 60s używają quicksave-a !!! To jest sposób na grę ? Na pewno nie !!! Sam gram tak że quicksave-a nie używam, zapis tylko w bezpiecznej kryjówce/bazie a nie za rogiem po ubiciu 1 z 5 atakujących potworów. Każde wyjście ze Skadovostoku to wyprawa - skradanie się, poprzedzone mocnym snem i pożywnym śniadaniem, sprawdzeniem sprzętu u mechanika i uzupełnieniu racji u barmana - ginę - zaczynam znów na statku. Natomiast w tym modzie to nie ma najmniejszego sensu bo relacja gracz vs wróg  jest zbyt niezrównoważona.

 

Lubię klimat zagrożenia ale tu jest to zbyt przejaskrawione i doprowadza do irytacji - no chyba że za każdym przebytym krokiem qs ;/ Przykładem niech posłuży misja zagazowania pijawek w trakcie której pojawiają się dwie przy instalacji do której podpinamy butlę z sarinem. Szacunek dla gracza który w tym momencie ubija obydwie w otwartym polu (nie stoi za siatką ani nad betonowym tunelem czy tam gdzie indziej ). Tego się po prostu nie da zrobić - nie wiem może za nastym razem się udaje ale skoro pijawka doskakuje do mnie w pancerzu Beryl po uprzednim otrzymaniu headshoota z dwururki i zabija mnie jednym atakiem to lekka lipa - a do czynienia mamy z dwoma naraz.

 

Proszę nie zrozum mnie źle - nie naskakuję na twórców moda - naprawdę darzę ich wielkim szacunkiem zrobić coś dla kogoś obcego i to bezinteresownie to wielka rzecz. Ale teksty w stylu "ten mod nie jest dla Ciebie, bo jest zbyt trudny" to lekkie naginanie rzeczywistości. Nie jestem hardkorowym graczem (chociaż zawsze gram na hardcore ;-) ale uwielbiam klimat STALKERa - każdego a CoP-a najbardziej to jednak ten mod jest przewrócony na "lewą stronę" w mojej opinii. Za dużo w nim sprzeczności na niekorzyść gracza - zabijasz doświadczonego weterana najemników i wypada mu broń na poziomie 20% - to jaki z niego doświadczony weteran skoro na zone wyszedł z zardzewiałym obrzynem ? Mało tego gdyby podczas wymiany ognia zacinała mu się broń (co widać bo trzeba przeładować) to okiej trafił się lamus - ale przeważnie zwykły nowicjusz pruje do nas całym magazynkiem a po podniesieniu broni okazuje się że chłop chyba nabojami rzucał bo strzelać się z tego nie da ;/

 

Ehhh .. ale cóż walczę dalej bo klimat naprawdę jest na poziomie, Atmosfear robi swoje a i poszarzona grafika pięknie wpisuje się w opowieść.Mod stoi na wysokim poziomie ale proszę nie pisz więcej do graczy którzy narzekają na poziom trudności że ta gra dla nich jest za trudna ;-D

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bjoan, nie obraź się ale ten mod na prawdę nie jest dla Ciebie. Po pierwsze mod ma nazwę Misery, czyli ma być bieda, nędza, rozpacz - wszystko trudno zdobyć i jest mało. Po drugie, autorzy zawarli w opisie "very high difficulty" i jak myślisz co to ma oznaczać? Czasem gra jest niesprawiedliwa, ale to mnie tylko motywuje do jej ukończenia. W sumie to potem dla mnie Misery jest nawet za proste:). I nie gadaj głupot, że kombinezony nic nie dają, porównaj sobie np kurtkę z początku gry i kombinezon wolności i nie mówię tu o statach, tylko przyjmij kulkę jak należy albo wejdź w anomalię. Jeśli ci się nie podoba/nie dajesz rady to nie graj, skopiuj sobie folder textures i miej wygląd Misery i mechanikę podstawki. Znam CoP na pamięć i widzę ogrom pracy jaką włożyli modderzy w balansie i mechanice gry i jest niebo lepiej jak było w podstawce. Nie da się tego zrobić idealnie chociażby dlatego że rzucanie granatami i celność strzału postaci to ten sam parametr (gdzieś wyczytałem na moddb). Ograniczenia wynikają z samego silnika i kropka. Chociaż Misery to jedyny mod gdzie stealth naprawdę działa. Nie wiem jak długo grasz w serię Stalkera ale dla wyjadaczy ten mod nie jest trudny i dla nich właśnie powstał.

  • Dodatnia 1
  • Negatywna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeśli Cię uraziłem, sorry. Po prostu uważam, że gra daje Ci gigantyczne możliwości, ale wymaga od Ciebie zupełnie innego podejścia do rozgrywki. Jeśli grasz w Misery jak w zwykłą strzelankę, faktycznie będziesz musiał zapisywać co 10 sekund. Ale nie musisz tak grać, za to musisz się uczyć na błędach. No i zapomnij o swoich nawykach, a przestaw swoje myślenie wyłącznie na przetrwanie, czyli np.:

- nie wychodzimy w nocy,

- uczymy się amunicji,

- używamy lornetki,

- trzymamy się innych stalkerów,

- patrzymy co chwila na niebo,

- chowamy się za każdą możliwą przeszkodą, również w trakcie ruchu,

i tak dalej.

Poprzeglądaj forum na moddb, a znajdziesz tematy, w których ludzie narzekają, że Misery jest zbyt łatwe; dla mniej doświadczonych polecam zajrzenie do poradnika: steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=176117454 i mojego FAQa na stronie głównej Misery. Dopóki nie przeczytasz tych źródeł, nie pisz proszę, że czegoś się nie da.

 

Co do pijawek w tamtej misji, oblukaj proszę poniższy filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=P6DvwfxHjKE

Da się? No da się, ale zobacz, co swirek zrobił: wykorzystał całkowicie możliwości, jakie daje gra. Zrobił rekonesans, przygotował się, miał ekwipunek, spokojnie podłożył ładunki i bum, po sprawie. Chodzi mi o to, że Misery wymaga od Ciebie bardzo dużo, bo całkowitej zmiany nawyków i przemyśliwania każdego podjętego działania.

 

Oczywiście, nie będę Cię przekonywać co do słuszności mojego zapatrywania. Jedynie wskazuję, że moda da się przejść i da się w niego grać tak, żeby rozgrywka sprawiała przyjemność. Rzecz jasna, mod nie jest dla wszystkich i nie twierdzę, że bycie supermanem w innych modach jest złe (choć zupełnie nie moja bajka); twierdzę jedynie, że w Misery czegoś takiego nie uświadczysz.

  • Dodatnia 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KFIAT  - wybacz ale bieda to jest na początku gry ale wraz z zakupem beryla i bieżącym wyciąganiem artefaktów z anomalii kwestie biedy można odłożyć na półkę do tego oskubywanie najemników i na kasę naprawdę nie można narzekać więc odpuść proszę temat biedy. Schowków też jest mnóstwo do tego sprzedaż części mutantów i można spokojnie egzystować.

 

Co do "niesprawiedliwości gry" wybacz ale to mnie NIE motywuje tylko irytuje i tu na pewno się różnimy.

 

Co do reszty widzę że uparłeś się przy stwierdzeniu że mod nie jest dla mnie - ok - ale ja staram się tylko wypunktować rzeczy które MNIE odpychają od tego moda nic więcej - czytaj proszę ze zrozumieniem że ja także mam ogromny szacunek dla twórców i chwała im za to.

 

Co do kombinezonów wybacz ale nie masz racji a przynajmniej ja tego nie zauważyłem. Nie mówię tu o przyjmowaniu kulek bo kulka to śmierć chyba że nosisz na klacie płytę z pieca węglowego ale o walkę z mutantami - uwierz mi bez beryla i w berylu pijawka bierze cię na raz niby pies też. O anomaliach wspomniałem że bez pancerza ciężko - znów czytałeś bez zrozumienia ;P

 

TRIKSTER: nie obraziłeś mnie - powtarzam NIE JESTEM hardkorowym graczem więc nie mogę się obrazić ;D

Co do Twoich sugestii - zgadzam się z nimi ma 110% - zginąłbym bez wsparcia włóczących się po zonie stalkerów czy stacjonujących najemników pod których podciągam co większe mutanty.

Co do questu z pijawkami i filmikiem - rewelacja - choć co tu dużo gadać gość wykorzystał bug - pijawki ZAWSZE tamtędy wychodzą ;D Ale pomysł przedni !

 

Konkludując Panowie nie oceniam moda jako zły tylko w MOIM powtarzam MOIM mniemaniu zabrakło troszkę balansu na korzyść gracza i może zamiast tych kilku zapaleńców grałoby w niego kilkuset. A fora na których ludzie piszę że MISERY jest za łatwe - wybacz ale jak dla mnie to czyste przechwałki quicksejwowców, u których F5 jest wytarte do białości ;D

 

Zona nigdy nie tolerowała arogancji ale też nagradzała cierpliwość i wytrwałość w tym wydaniu Zona zawsze zabija bez względu na okoliczności łagodzące ;D

 

Pozdrawiam Was serdecznie i jeżeli kogoś uraziłem to wybaczcie nie zrobiłem tego celowo.

  • Dodatnia 1
  • Negatywna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz tyle kasy to czemu narzekasz? na braki w AI które podstawka ma od zawsze? w tym modzie ma być trudno, czasem niesprawiedliwie i koniec. Może jakbyś użył kevlarowych płyt, albo zauważył że Artifact Container nie służy do przechowywania artów, ale do niwelowania ich negatywnych skutków to nie pisałbyś wiadomości bez pokrycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KFIAT  niestety dalej czytasz i nie rozumiesz tego co czytasz ;/

 

Co do kontenera na arty zerknij proszę na jego opis w samej grze (oryginał nie wiem co jest w tłumaczeniu) po drugie po kiego wała ten kontener zajmuje slot w pancerzu ? Przypinasz sobie skrzynkę na pasku do artefaktów ale sam artefakt trzymasz obok ? No wybacz gdzie tu logika ? Niestety Twoje posty nic nie wnoszą poza podtrzymywaniem że mod jest trudny i niesprawiedliwy i tu się zgadzamy.

 

Co do braków AI to właśnie po to są mody aby to poprawić i w ogromnej mierze się to im udało więc nie wyciągaj tego bo nie masz racji.

 

Pozwól proszę wyrażać innym swoje opinie i bądź bardziej konstruktywny poza stwierdzeniami " nie dla Ciebie" i "nie graj" ;D

 

Owocnych łowów stalkerze ;D

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haters gonna hate. Jak jesteś taki mądry to popraw grę, bez licencji, kodu źródłowego itp - mówię to po raz kolejny. To skoro czepiasz się kontenera i jak ma być mega realistycznie i kontener ma zawierać arty to po co zapisywanie stanu gry. Gra jest jaka jest, silnik ma ograniczenia i podniesienie poziomu trudności nie jest proste bez uszczerbku dla "fair play" nie jęcz że tak jest, albo grasz w to co dostałeś albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, od tego masz język, żeby wyrażać opinię, a nie każda opinia musi być pozytywna. Wartość krytyki jest ogromna - dzięki niej można sprawić, że mod spodoba się większej liczbie ludzi i że ogólnie będzie lepszą zabawą (bo ostatecznie o to chodzi), a jest jeszcze większa, jeśli potrafisz swoją opinię poprzeć konkretnymi argumentami. Bjoan to uczynił i chwała mu za to.

 

@bjoan: Mogę jeszcze dodać, że bez żadnego problemu możesz modować moda, żeby dostosować go do swoich wymagań; większość problemów bjoana bierze się - jak sądzę - ze znacznie zwiększonego switch distance (tzn. w jakiej odległości od gracza a-life przechodzi w tryb online). Teraz obejmuje on większość planszy, więc nie dziwota, że mutanty Cię widzą i że stalkerzy zabijają Cię z dużej odległości. A wystarczy, że zmniejszysz ten atrybut i powinno Ci się grać fajniej.

 

Z "pojemnikiem na artefakty" się zgadzam, urządzenie powinno nazywać się "filtr promieniowania" czy coś w tym stylu; prawdziwy pojemnik to był w Soljance i faktycznie mogło się do niego wkładać artefakty. Nie wiem, czy w ogóle rozważana było opcja dodania właśnie takiego urządzonka, ale raczej zmienimy nazwy w przyszłej edycji tłumaczenia, żeby nie wprowadzać nikogo w błąd (może też zmienię to w wersji angielskiej przy okazji patcha nr 3, zobaczę, co powie team).

Edytowane przez Trikster
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haters gonna hate.

dokładnie taki jesteś - rzadko to piszę na forum ale niestety jesteś nie reformowalny. Piszesz bzdury nie czytając cudzych postów - fora są po to aby wymieniać swoje opinie jeżeli tego nie pojmujesz to nie dorosłeś do tego. Taka jest moja opinia i taką ja przedstawiam reszta jakoś potrafi konstruktywnie pomóc w zmianie podejścia do moda aka Trikster - Ty nie. Każdego kto ma inną opinię niż Twoja traktujesz jak wroga, którego należy stłamsić.

Naprawdę nie chcę mi się już z Tobą dyskutować - nic nie wnosisz tylko rzucasz oszczerstwa. Nie masz nic do powiedzenia nie pisz - uważasz mnie za dzbana proszę bardzo Twoja wola  jak dla mnie EOD z Twoją osobą.

 

OT : Najbardziej martwi to że masz strażaka w profilu - sam param się tym służbowo i przykro mi że nie mogę się z Tobą dogadać ;/

 

----------------------

 

o dzięki Ci  - to jest myśl !!!  zaraz zerkam co i jak,

 

...  problemów bjoana bierze się - jak sądzę - ze znacznie zwiększonego switch distance (tzn. w jakiej odległości od gracza a-life przechodzi w tryb online). Teraz obejmuje on większość planszy, więc nie dziwota, że mutanty Cię widzą i że stalkerzy zabijają Cię z dużej odległości. A wystarczy, że zmniejszysz ten atrybut i powinno Ci się grać fajniej. ...
Edytowane przez bjoan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem to najprościej jak potrafię. Skoro gram w moda stworzonego przez kogoś/grupę to staram się dostosować do gameplay'a jaki stworzyli, czyli nie zmieniam switch_distance, nie gadam, że ACC zajmuje slot, że zabijają mnie z 300m i inne. Moda z tego co wiem, tworzy się dla siebie, dla innych, non profit - w tej kolejności. Skoro ktoś uważa że gra jest za trudna, to niech zmienia sobie do woli moda, przecież może, ale niech nie pisze że to czy owo jest złe, szczególnie, że powszechnie wiadomo jaki jest silnik x-ray. Jeśli ktoś nie czyta postów to jesteś Ty @bjoan, poza tym w żadnym poście nie pytałeś się o solucję, tylko gadasz co Ci nie odpowiada. A i jeszcze jedno o jakie oszczerstwa Ci chodzi? w żadnym poście Cię nie obraziłem. Martwi Cię że mam strażaka w profilu hm, trochę to dziecinne oceniać strażaka po postach na stalkerteam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że wszelkie uwagi do tłumaczenia można zgłaszać w poniższym temacie:

http://www.miserymod.fora.pl/tlumaczenie-misery-2-0,4/uwagi,55.html

Odnosi się to szczególnie do Ciebie, smox - byłoby mi bardzo miło, gdybyś rozwinął swoją myśl, jaką zarysowałeś wcześniej w temacie, czy wskazał, które fragmenty najbardziej kłują Cię w oczy. Z góry wielkie dzięki!

 

Teraz pracuję powoli nad poprawioną wersją - więc wszelkie uwagi mile widziane. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Jestem w Prypeci i jak skończę grę, to wstawię wszystko razem.

 

Spolszczenie moim zdaniem w mniej więcej 90% jest w porządku. Podejrzewam, że do grona tłumaczy dostał się jakiś młodzieniec i przeniósł do spolszczenia swój sposób wysławiania się.

 

Miałem nie zabierać głosu w tej sprawie i usunąłem screeny, ale wrócę do początku i wstawię to co mnie najbardziej "kłuje w oczy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nareszcie mod skończony, naprawdę kawał dobrej roboty zrobiła ekipa twórców Misery, ale także gratulację dla autorów spolszczenia, bo te wszystkie wulgaryzmy używane przez postacie z gry dodają smaczku do ponurej strefy. Najbardziej w tym modzie namęczyłem się w składzie kontenerów, bo duża ilość bandytów naprawdę denerwuj człowieka. ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można zdobyć lub kupić SEVĘ? Wybieram się do Prypeci i była by wskazana.

Tylko nie odsyłajcie mnie na jakieś forum angielskojęzyczne, bo nie znam angielskiego.

W podstawce dostawałeś SEVE razem z zadaniem. Pamiętam, że wykosztowałem się na egzoszkielet ("przydałby ci się kombinezon z obiegiem zamkniętym", jak powiedział, któryś tam ze stalkerów w Janowie, a egzoszkielet wygląda, jakby miał obieg zamknięty). Wróciłem do skadowska, zamówiłem u Żwawego, odczekałem, wracam na Janów podjarany zakupem, idę po zadanie i - "otrzymany przedmiot - kombinezon SEVA". Facepalm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do questa Dziennik Aluna kartka na którą wpadłem nie jest pierwsza a trzecia. Zagadki z kartek są naprawdę bardzo dobrze ułożone i ciężko jest odgadnąć o co chodzi.Kolejną też znalazłem przypadkiem a później znalazłem ostatnią. Kartki mają doprowadzić nas do skrytki na dachu budowli przy jednej z anomalii (nie chce spoilerować ale niektórzy już wiedzą o co chodzi {AKM} )

 

Znalazłem angielski opis lokacji kartek z dziennika (spoiler) pochodzi ze strony http://www.moddb.com/mods/stalker-misery/forum/thread/aluns-journal ]z posta użytkownika @hellhound432

There are 6 journals in Zaton. Not sure if there's anything else relating to the journals.

 

First Journal: Ranger Station

The first journal is in a backpack on a canopy of the main Ranger Station building. To get there you have to climb into the attic of the adjacent building then head onto the roof. Then, jump to the main (higher) roof and make your way across the pipe going towards the main building, jump onto the main building roof when you're near the end of the pipe. Once on the main building's roof, notice a crate on the other side of the roof. Use it to hop up to the next section. Move to the other corner of the building, straight ahead of you. Below, you should be able to see the canopy with the backpack near the edge. Jump down onto one of the pipes below (the right one is probably easier), then jump onto the canopy. Don't jump down from the canopy just yet though, the second stash is nearby.

 

Second JournalRanger Station

From the first stash, jump onto the left pipe and follow it all the way to the roof it connects to in the north building. Jump onto the roof. You should be able to see the backpack containing the second journal by now.

 

Third Journal: Burnt Farmstead The third journal is in a stash in the bottom of a chimney at the Burnt Farmstead. Specifically, the south-east house if i recall correctly. 

 

Fourth Journal: Dredge Station The fourth journal is located at the top of the crane at the dredge station, north of the cabin where you find the strange wheel artifact. I walked on one of the cables to get up there, avoiding the anomalies. 

 

Fifth Journal: Skadovsk (Zoner base)  The fifth journal is at the top of Skadovsk, on the roof of the top level cabin. You should be able to jump on some of the various stacks and other objects to make it up there. 

 

Final Journal: Gas Station The last journal is on the roof of the gas station. I'm not sure my method of getting up there will work for classes other than recon. I climbed the ladder of the rusty tank, jumped onto the fence, walked onto the nearby roof, and sprint-jumped onto the gas station roof. 

Edytowane przez Rosiu98
  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.