Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Hejcia. Widzę że ostatni post z przed 3 lat xD no to się wypowiem co do moich wrażeń na temat tego moda.

A więc.. Zacznę może od tego, że mod jest stabilny, nie miałem żadnych wylotów do pulpitu jak to bywało przy innych modyfikacjach w które grałem. Tylko jeden raz save mi się popsuł nie wiedzieć czemu ._.

Jeśli chodzi o fabułę.. Jest dobra, ciekawie zbudowana, całkowicie zmieniona. Z tego co pamiętam wydarzenia tutaj odbywają się rok później po przygodach Striełoka z podstawowego SoC'a. A więc sporo się zmieniło tym bardziej, że kierujemy całkiem nowym bohaterem, który się potem dowiaduje, że np. Sidor nie żyje.  I nie rozumiem za bardzo ludzi którzy twierdzą inaczej, że uganianie się za dokumentami, znajdź to, a gdy znajdziesz to znów znajdź coś innego. No może ma to jakąś prostoliniowość ale naprawdę ciekawie jest to zrobione moim zdaniem, te szukanie strzępów kodów. Fabuła jak najbardziej na plus.

Dodatki w postaci nowych broni itp są też ok. Nowy i wygodny sposób na zarabianie kasy na arenie jest spox. Brakuję jakichś urozmaiceń co do artefaktów jakichś transmutacji czy całkiem nowych artów, chociaż używanie artefaktów jako broni wydaje się okej, ale jest to właściwie bez sensu i nie korzysta się z tego wcale. Odkryłem to przez przypadek kiedy artefakt pojawił mi się  w broni podręcznej i wyciągnąłem jakąś kule zamiast pistoletu xD Cieszą mnie takie bajery. Również takie jak choćby moim zdaniem super efekty burzy, jej światła i realistyczne dźwięki. Grafika wydaje się ładniejsza.

Brakuje mi natomiast jakichś nowych lokacji, bo nie zostały żadne dodane i tak naprawdę odwiedzając jedną lokację z tych pierwszych na początku gry już nie będziemy mieli okazji odwiedzić jej znów. Czemu? No i tu się pojawia pierwszy poważny zgrzyt który mi się nie podoba w tym modzie. A chodzi o kompletny brak misji pobocznych.... No serio.. prawie ich tu nie ma. Jedyne które sobie przypominam to jedna na początku gry na posterunku w kordonie i dwie pozostałe w barze. Gdzie mamy znaleźć karabin i kogoś zabić. Dosłownie nic więcej... bo chyba misje typu znajdź część mutanta lub artefakt u barmana to nie są misje poboczne. Misje poboczne powinny być w rodzaju kiedy idziemy dajmy na to przez las i stoi jakiś NPC. Gadamy do niego a on opowiada nam swoją historie/problem whatever i zleca nam coś. W tym modzie tego NIE znajdziecie. Wiele miałem sytuacji chodząc po wszystkich lokacjach i napotykając jakichś NPC'ków, którzy mieli mi do powiedzenia tylko "ja staram się tu przetrwać" Dla mnie ten mod jest obsadzony watahą jakichś statystów a nie NPC'ków. A więc o różnorodności misji możemy zapomnieć, tutaj trzyma nas tylko główna linia fabularna. To samo tyczy się zabicia Striełoka. Pchając fabułę do przodu myślałem, że gdzieś tego słynnego bohatera pierwszej części stalkera spotkam i jakąś rozmowę z nim przeprowadzę, no ale nie spodziewałbym się że w pewnym momencie gry trzeba będzie go zabić bez zbędnej gadki. Nawet nie wiedziałem tak naprawdę czy go spotkam i gdzie. Wykonując misję w magazynach wojskowych zbierając rzeczy z trupów, całkowicie przez przypadek natknąłem się na jego....zwłoki :o WTF? Tak po prostu? rzuciłem granat i już?

Skoro już jestem przy poważniejszych wadach tego moda, to muszę wspomnieć o żenujących walkach z wrogo nastawionymi do nas postaciami. Zaczynając grę było w miarę ok. Wiadomo łatwo nie było tym bardziej, że grałem na weteranie i się od czasu do czasu ginęło. No ale to co zobaczyłem w późniejszej części gry to jakaś kpina. Sam fakt, że jesteśmy prawie na strzała na bliższą odległość to tylko wierzchołek góry lodowej. Idąc przez radar ścieżką, są grupki monolitu i o tyle byłoby dobrze gdyby tych grup było w miarę mało. Niestety nokautując jedną grupę, od razu za rogiem czai się następna... Ale to jeszcze nic. Wchodząc do Prypeci gra wystawiła moją wytrwałość na próbę. W całej Prypeci można naliczyć nawet do 70 monoliciarzy, którzy są dosłownie wszędzie na ulicach, dachach budynków, w oknach. Nie wspominając o tym, że jeden gość potrafi przyjąć nawet cały magazynek przeciwpancernej amunicji do wintoreza na klatę ;_; Będąc w połowie Prypeci byłem po prostu zmuszony wrócić się do baru po amunicję i apteczki. Ale to co mod mi zaserwował w drodze powrotnej to był jak strzał w ryj. Po załadowaniu okienka wczytywania wchodząc na Radar byłem przywitany na wstępie dziesięcioma sympatycznymi panami z monolitu, którzy od razu się na mnie rzucili.... minęły jakieś 2 sekundy i znów widziałem okienko ładowania wczytującej gry lol. I nie to że oni byli oddaleni ode mnie, ale chamsko zrespieni mi przed twarzą, no co to ma znaczyć??? I jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że to była jednorazowa sytuacja ale nie... to się powtarzało za każdym przejściem na inną lokacje a tyczy się to przede wszystkim (magazyny wojskowe/radar, radar/prypeć). Mało tego Wybicie wszystkich monolitowców z Prypeci i ponownie wejście w tę lokację po minucie gry skutkuje całkowitym respawnem wszystkich jednostek na mapie...... Czyli jeśli wybiłeś hordę wrogów, pójdziesz w inne miejsce i wrócisz za sekunde znów to ponownie musisz męczyć się z tym wszystkim. Pod koniec gry nie wytrzymałem i miałem to w du*** omijając wszystkich.

Podsumowując.. Priboi Story to w pewnym rodzaju wyjątkowy mod oparty na ciekawej fabule nowego bohatera z dodanymi różnościami i dosyć trudnymi poszukiwaniami danego dokumentu, gdzie wypada czytać uważnie wszystko. Trzeba się troszkę natrudzić aby znaleźć wszystkie dokumenty, przyznam że sam skorzystałem z poradnika będąc w Prypeci bo nie było żadnej informacji gdzie szukać w niej dokumentów. A wiadomo Jest tam dużo budynków, które możemy eksplorować od wewnątrz, nie było żadnych praktycznie wskazówek gdzie miałoby się szukać ów dokumentów, a więc po penetracji prawie całej prypeci sięgnąłem po pomoc. Wyjątkowy pomysł nowych przygód w świecie Stalkera został troszkę zaprzepaszczony i nie wykorzystano tutaj pełnego potencjału. Brak misji pobocznych, absurdalne potyczki z wrogami czynią w pewnym momencie tę rozgrywkę uciążliwą i monotonną. Jednak uważam, że warto w niego zagrać i z pewnością mogę go polecić każdemu fanowi Stalkera :)

 

  • Dodatnia 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 11 miesięcy temu...

Mam problem z interakcją. Kiedy próbowałem na posterunku wejść w interakcję od razu mnie wywala na pulpit z napisem "Program XR_3DA Przestał Działać". Wersje mam Steamową. Degradację zrobiłem dzięki temu poradnikowi. Do tego wysyłam plik ze zdjęciem gdzie widać,że wyskakuje ten error.

 

Problem.jpg.bmp

Edytowane przez Skręt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest tak. Jeśli występuje taki wylot najlepiej jest podać log. Po logu można szukać przyczyn błędu.
Plik nazywa się np. xray_(nazwa użytkownika kompa).log 
Wstaw ten plik do załącznika albo jego treść wklej do postu od wiesza Fatal Error w dół do końca.
i wygląda to np. tak
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : ovi->channels==1
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 71
[error]Description   : Invalid source num channels:
[error]Arguments     : d:\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\sounds\weapons\pistol_empty.ogg


Jeśli plik log będzie pusty to też informacja.   

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, kazik said:

Zasada jest tak. Jeśli występuje taki wylot najlepiej jest podać log. Po logu można szukać przyczyn błędu.
Plik nazywa się np. xray_(nazwa użytkownika kompa).log 
Wstaw ten plik do załącznika albo jego treść wklej do postu od wiesza Fatal Error w dół do końca.
i wygląda to np. tak
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : ovi->channels==1
[error]Function      : CSoundRender_Source::LoadWave
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
[error]Line          : 71
[error]Description   : Invalid source num channels:
[error]Arguments     : d:\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\sounds\weapons\pistol_empty.ogg


Jeśli plik log będzie pusty to też informacja.   

 


 

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ... of chernobyl\gamedata\scripts\dialog_manager.script:393: attempt to compare number with nil
 To jest Fatal Error z mojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odpowiadasz bezpośrednio po mnie nie musisz cytować całego moje postu wystarczy swoją odpowiedź 
zacząć od @kazik  
Co do Twojego błędu wkleiłem w google frazę od "LUA......... do nil"
i wyskoczyło dużo informacji np. 

Nie bardzo mam jak inaczej Ci pomóc jeśli nikt więcej się nie odezwie zainstaluje tego mod abo w niego nie gram 
ale wtedy potrzebny mi będzie sejw sprzed wyloty. Można go wstawić bezpośrednio jako załącznik.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj mojego postu jeśli odpowiadasz po mnie ja nie muszę czytać co sam napisałem przed chwilą :)  

Co do błędu wychodzi na to, że masz źle postawiony mod. Zaraz go pobiorę zainstaluję a Ty wstaw sejwa
o nazwie all.sav do załącznika. Mod po uruchomieniu zawsze robi tak sejw automatycznie po uruchomieniu.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to pobierz paczki z mojego hosta:
folder bin https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZk59V7Z5nyBE9r9VMBM1fun3CQFcpPjT13y
plik fsgame.ltx https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZ059V7ZfRe8chc308yIr95BH5n86JcaaEek
folder gamedata https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZS59V7Zac7tFpDUvymEyjOknu6YOjVRHXyy

Ze swojego katalogu z grą przenieś (nie kopiuj żeby potem nie nadpisywać plików) w bezpieczne miejsce folder bin gamedata i plik fsgame.ltx
Wypakuj moje paczki do katalogu z grą. Zrób skrót do pliku XR3DA.exe  z folderu bin
Sprawdź powinno być ok. Przez parę dni będę w szpitalu więc gdyby było coś nie tak poczekasz albo ktoś inny Ci pomoże.
Napisz czy zadziałało.      

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam podczas ładowania gry wyskakuje mi taki błąd:

Spoiler

* Detected CPU: GenuineIntel Pentium-II, F6/M5/S1, 2296.00 mhz, 27-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 30107 files cached, 5759Kb memory used.
Init FileSystem 2.371777 sec
'xrCore' build 3116, Aug 15 2007

Initializing Engine...
Executing config-script "user.ltx"...
[c:\users\public\documents\stalker-shoc\user.ltx] successfully loaded.
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
* [win32]: free[4067236 K], reserved[34500 K], committed[92504 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[7973 K], process heap[965 K], game lua[0 K], engine lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[1262 K], smem[0 K]
Executing config-script "c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx"...
! cant convert dik_name for dik[144], prop=[Poprzednia 
[c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_extreme.ltx"...
! Unknown command:  r__dtex_range
! Unknown command:  r__ssa_glod_end
! Unknown command:  r__ssa_glod_start
! Unknown command:  r__wallmark_ttl
! Unknown command:  rs_detail
! Unknown command:  rs_skeleton_update
! Unknown command:  vid_bpp
[c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_extreme.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
[c:\users\public\documents\stalker-shoc\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system  default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Software, Spec Version 1.1 (default)
2. Generic Software, Spec Version 1.1 (default)
SOUND: OpenAL: SelectBestDevice is Generic Software 1.1
SOUND: OpenAL: Required device: Generic Software. Created device: Generic Software.
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 32773 kb, 3805 lines, 8820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:8086]-[device:A16]: Intel(R) HD Graphics Family
* GPU driver: 8.17.10.1230
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
*     Texture memory: 3163 M
*          DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
count of .thm files=1
load time=119 ms
* distortion: used, dev(30),need(14)
* SSample: 1448x1086
* SSample: enabled
- r__tf_aniso 16
- r1_tf_mipbias 0.
Starting engine...
Loading DLL: xrGameSpy.dll
Executing config-script "c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_low.ltx"...
! Unknown command:  r__wallmark_ttl
! Unknown command:  rs_skeleton_update
[c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_low.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_low.ltx"...
! Unknown command:  r__wallmark_ttl
! Unknown command:  rs_skeleton_update
[c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_low.ltx] successfully loaded.
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
- r__tf_aniso 2
- r1_tf_mipbias 0.5
* SSample: 1024x768
* SSample: enabled
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
*** RESET [0 ms]
* MEMORY USAGE: 74761 K
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
- r__tf_aniso 2
- r1_tf_mipbias 0.5
* SSample: 1024x768
* SSample: enabled
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
*** RESET [30 ms]
"c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\bin\xr_3da.exe" 
* phase time: 0 ms
* phase cmem: 74997 K
Prefetching objects...
Loading objects...
Loading models...
* [prefetch] time:    25694 ms
* [prefetch] memory:  83680Kb
* phase time: 42824 ms
* phase cmem: 158296 K
SERVER: Starting...
* phase time: 12625 ms
* phase cmem: 144904 K
SERVER: Loading alife simulator...
* phase time: 4794 ms
* phase cmem: 144903 K
Priboi Story Launched...
* Creating new game...
* Loading spawn registry...
 


FATAL ERROR
 
[error]Expression    : header().graph_guid() == ai().game_graph().header().guid()
[error]Function      : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\alife_spawn_registry.cpp
[error]Line          : 167
[error]Description   : Spawn doesn't correspond to the graph : REBUILD SPAWN!

stack trace:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kazik napisał:

1. Nie wstawiaj całego loga w post tylko od FATAL ERROR.

Cały log, tylko wstawiać go w spoiler.

Bardzo często można znaleźć informacje mogące pomóc w rozwiązaniu problemu na początku loga, bo początek loga daje znać na jakim sprzęcie osoba gra(w tym wersja sterowników, ilość pamięci, rozdzielczość), gdzie i jak gra jest zainstalowana czy gra nie ma problemu z dostępem do jakichś plików, czy pamięć nie jest przeciążona już przy ładowaniu i czy gra nie ma problemu przy wczytywaniu shaderów.

  • Dodatnia 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Juke napisał:

Cały log, tylko wstawiać go w spoiler.

Bardzo często można znaleźć informacje mogące pomóc w rozwiązaniu problemu na początku loga, bo początek loga daje znać na jakim sprzęcie osoba gra(w tym wersja sterowników, ilość pamięci, rozdzielczość), gdzie i jak gra jest zainstalowana czy gra nie ma problemu z dostępem do jakichś plików, czy pamięć nie jest przeciążona już przy ładowaniu i czy gra nie ma problemu przy wczytywaniu shaderów.

Dokładnie.

Z tego loga dowiedziałem się między innymi że kolega @marek1230 gra na RenderzeR1 (DirectX8/oświetlenie statyczne) dodatkowo na niskich ustawieniach (podczas tej sesji je zmienił na niskie z maksymalnych [granie na maksymalnych na DX8... Lepiej grać na najgorszym DX9 na minimalnych]). Ścieżka do folderu głównego jego gry (SoC 1.0004) to: c:\program files (x86)\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl. Czyli gra jest tam gdzie być nie powinna, bowiem stalker nie ma maksymalnych uprawnień w folderze Program Files. Trzeba nadać te uprawnienia folderowi gry ręcznie w zakładce zabezpieczenia albo zainstalować gdzie indziej.

Jego karta graficzna należy do rodziny kart Intel HD, a procesor to GenuineIntel Pentium-II, F6/M5/S1, 2296.00 mhz.

 

Co do tego błędu, to nie wiem dokładnie ale wygląda na to że mapy ai oraz mapy spawnu lub plik all.spawn są nieprawidłowe. Rozpakuj archiwum z modem WinRar'em jeśli jest w formacie .rar lub 7zip'em jeśli jest w formacie 7z, bo być może źle (złym programem) rozpakowałeś te pliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jako, że przeszedłem już zwykłego stalkera a znów mam ochotę powrócić w tą jakże piękną Zonę, chciałem zagrać na jakimś modzie i został mi polecony właśnie Priboi Story. Próbowałem zainstalować go tak, jak jest na forum. Szukałem poradników na YouTube'ie, ale nic z tego nie działa. Jedyne, co się stało to przy próbie uruchomienia gry (Wersja na Steamie) okienko ze słynnym komunikatem: XR_3DA.exe przestał działać. Męczę się z tym już jakieś 3 dni więc jakby jakaś dobra dusza mogłaby mi pomóc, bo jestem na skraju wytrzymania nerwowego, byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Urdur napisał:

zainstaluj mega app na pc

Zainstalowałem, jednak nie mogłem pobrać wszystkiego naraz więc musiałem pobrać wszystko z osobna. Jedyne, czego nadal nie mogę pobrać to folderu "Ambient". Jest on jakoś straszliwie ważny? A poza tym skoro mam już pobrane to co zrobić dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając z tej strony, zgadzasz się na nasze Warunki użytkowania.