Jump to content

Recommended Posts

@cez137  Źle odczytałeś. Tam nie ma nic o usuwaniu bin gry lecz cyt: " (wcześniej zmieniając folder bin w folderze z grą na np. bin1). Obojętne, czy usuniesz czy przemianujesz bin gry na bin1, to gamedaty z moda nie wolno ruszać. Jeśli przemianowałeś bin moda na bin1, to usuń tylko tę "1" z bin i powinno hulać. A jak to jest przemianowany bin podstawki, to dodaj bin z moda.

:viva:

Link to comment
Share on other sites

@kondotier aha, dobra, skopiowałem ori bin i wrzuciłem do katalogu z grą, mod odpalił, no więc dalej, pierwsze co ustawienia, ustawiam go na pełne dynamiczne na dx11 (czytałem wcześniej że tam komuś odpalił dopiero jak zrobił dx11) ustawienia się zapiszą jak ponownie uruchomię grę, no więc wyłączam moda, próbuję go włączyć od nowa i...0 reakcji, ocb?😵

Dobra, przeinstalowałem go, zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją @Szczepan9205 czyli 

"

Ja z ciekawości postawiłem sobie mod na innym dysku przed chwilą, żeby zobaczyć czy będę mieć jakieś problemy i zrobiłem w  takiej kolejności:

Postawiłem mod od nowa w takiej kolejności  (pobrałem na wszelki wypadek od nowa mod i łatki):

1. Czysty Zew Prypeci

2. Mod czyli bin, gamedata i fsgame.ltx (usuwając przy okazji oryginalną gamedatę)

3. Na to wrzuciłem patch oficjalny z 14.03, potem na to nieoficjalny (samą gamedatę z paczki z nieoficjalnym skopiowałem)

4. Uruchomiłem mod, ustawiłem grafikę, sterowanie, dźwięk, wyłączyłem

5. Wrzuciłem spolszczenie, włączyłem i działa: "

zmieniłem pliki w item i w lonerze i....mod nie chce odpalić

Teraz tak wygląda folder z grą

Screenshot 2021-07-27 10-14-31.jpg

Edited by cez137
Link to comment
Share on other sites

@cez137  To, że komuś tam mod odpalił dopiero na DX11, wcale nie musi dotyczyć Ciebie. Już nie pamiętam, na jakich ja grałem ustawieniach, ale na pewno nie na DX11.

No i ta łatka nieoficjalna. Takie coś to się wrzuca dopiero, jak mod uruchamia się na wszystkim co oficjalne.

A co jest przyczyną takiego nie uruchamiania się po powtórnym odpaleniu, nie odpowiem, bo przyczyn może być wiele. Sam ostatnio miałem taki przypadek z innym modem( Zagubiona Dusza ). A w rozgryzaniu takich spraw jestem za cienki.

 

Link to comment
Share on other sites

@kondotier 

16 minut temu, kondotier napisał:

No i ta łatka nieoficjalna. Takie coś to się wrzuca dopiero, jak mod uruchamia się na wszystkim co oficjalne.

No bo się uruchomił tylko nie w sensie że grałem tylko do poziomu menu, chciałem po prostu zrobić ustawienia najpierw i dopiero później zacząć grę, no to zrobiłem ustawienia a mod już nie ruszył

Link to comment
Share on other sites

@cez137  Czasami po zrobieniu ustawień, mod potrzebuje nie tylko restartu gry, ale i komputera. Czy po ponownym uruchomieniu kompa, też nie rusza?

DODANO. Przejrzałem wpisy i wygląda na to, że mając podobne problemy jak Ty, odpuściłem sobie moda.

Radzę skontaktować się ze @Szczepan9205 , bo ma z modem największe doświadczenie.

Link to comment
Share on other sites

@kondotier Z tym modem to mam tylko takie doświadczenie, że przeszedłem go od początku do końca podczas testów spolszczenia :P No i u mnie wszystko działało od samego początku. 

@cez137 Jak mnie pamięć nie myli to ten mod bez zmiany nazw tekstur nie chciał wystartować po samym postawieniu go (jeszcze przed nałożeniem łatek i spolszczenia), ale pisałeś, że zmieniłeś nazwę w loner, a zmieniłeś w textures/item nazwy plików item_c4.dds i item_c4.thm? Bo w instrukcji podałem wyraźnie, żeby zmienić - jak się patrzy no nazwy tych plików niby się wydają ok, ale to c w nazwie to tak naprawdę ruskie s i trzeba to zmienić zamieniając ruskie c na nasze c :P 

Więc oto co przychodzi mi do głowy - postaw moda od zera/od nowa, zmień nazwy tych tekstur jak już będziesz miał postawionego moda, uruchom go, po czym ogarnij sobie ustawienia i zobacz czy się po tym włącza i ładuje lokację startową - jeśli tak to wtedy wrzuć łatki i potem sprawdź ponownie czy się ładuje i jeżeli do tego momentu wszystko będzie śmigać to wtedy wrzuć spolszczenie i sprawdź czy nadal wszystko działa - jedynie tyle jestem Ci w stanie podpowiedzieć bo na kwestiach technicznych za bardzo się nie znam, ale robiąc w taki sposób będziesz w stanie ewentualnie wytypować po wrzuceniu czego gra zaczyna się wywalać.

Link to comment
Share on other sites

@kondotier

8 godzin temu, kondotier napisał:

Czy po ponownym uruchomieniu kompa, też nie rusza?

Ruszył z ledwością, na statyce na średnich, już nic tam nie ruszałem dla świętego spokoju, w trakcie ładowania wylot 

FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CBlender_default::Compile
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\Layers\xrRenderPC_R1\BlenderDefault.cpp
[error]Line          : 63
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Not enought textures for shader, base tex: crete\crete_border_02

@Szczepan9205 

5 godzin temu, Szczepan9205 napisał:

pisałeś, że zmieniłeś nazwę w loner, a zmieniłeś w textures/item nazwy plików item_c4.dds i item_c4.thm? Bo w instrukcji podałem wyraźnie, żeby zmienić

 

9 godzin temu, cez137 napisał:

zmieniłem pliki w item i w lonerze i....mod nie chce odpalić

oczywiście że zmieniłem

A to nie jest czasem wina kompa po prostu? może masz jakiegoś kozaka to ci to poszło bo z tego co czytałem to mod ma duże wymagania, kurde ale Wiesiek 3 też ma duże a mi hula bez problemu, może nie na ultra czy coś ale jest grywalny, nie laguje itp, przecież gram też w inne gry, far cry 5 jakieś need for speedy no różne przeróżne i wszystko hula jak malina, komp też może nie najlepszy ale też nie jakiś ostatni (masz w podpisie dane kompa mojego)

Link to comment
Share on other sites

@cez137 No niby ten błąd oznacza właśnie, że ustawienia są zbyt wysokie - ja miałem podobną treść wylotu i pomogło dopiero zmniejszenie detali z maksymalnych do wysokich (wygląda na to, że lokacja startowa jest dość wymagająca) choć już po samym załadowaniu się jej całość działała mi płynnie w 60 FPS. Ale to  Not enough textures for shader oznacza, że gra ma za mało zasobów, żeby doczytać tekstury co jest dziwne tym bardziej, że piszesz, że do statyki zszedłeś i dopiero coś się podziało. 
To raczej nie wina kompa bo mój jest słabszy niż Twój - ja mam i5 7400, który wypada gorzej od Twojego 9100F, też mam 8GB RAM, ale mam troszkę gorszą kartę bo mam GTX'a 1060 6GB więc raczej nie komp jest winny i aż dziwne, że takie problemy z nim masz skoro mój PC jest słabszy, a śmigało u mnie wszystko jak trzeba:063:

Link to comment
Share on other sites

Ten błąd z tym _bone tu już był i komuś pomogło zejście z opcjami ale innemu już nie.

Ja mam kompa dużo słabszego bo z 2011r z 4gb ramu i grafa 1gb i musiałem mocno zejść z ustawieniami żeby go przejść.

@cez137 weź teź rozdzielczość zmniejsz.

Trochę mi się śmiać chce, że mój gts 450 dał radę, a gtx 1060 nie ;) kiedyś to robili grafiki widać :D

Link to comment
Share on other sites

@tom3kb a dajta spokój, ja nie będę nic w systemie grzebał, jeszcze coś popsuje i dopiero będzie, a u mnie to nie problem z takimi rzeczami 😄 myślałem że to jest jakiś plik w grze czy coś, dobra chyba sobie go daruje bo widzę że nie tylko ja miałem z nim problem, poszukam czegoś innego chociaż nie za bardzo widzę coś dla mnie bo albo za krótkie albo stara fabuła albo jeszcze nieprzetłumaczone 

Link to comment
Share on other sites

@cez137  Zrobisz jak chcesz, ale takie zwiększenie pliku wymiany przydaje się dla wielu modów, szczególnie tych nowych, z wyśrubowanymi teksturami i efektami. 

Robisz to raz i masz święty spokój z wszystkimi problemami wynikającymi z braku pamięci.

Nie masz za sąsiada jakiegoś młodego człowieka, który mógłby Ci w tym pomóc.

To co napisałem kiedyś dla WIN7 jest aktualne na WIN10, sprawdziłem.

@tom3kb  - Dzięki za odnalezienie mojego wpisu. Całkiem o nim zapomniałem.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

image.png

Aktualnie trwają prace nad remasterem tego moda, wrócimy znowu do tytułu Pain of the Past Remaster. Ja pitole ten mod miał chyba "z dziesięć" razy zmieniany tytuł w czasie produkcji, później już nikt nie wiedział jak on się w końcu nazywa :D

image.png

Ogólnie potencjał w modzie był, sporo rzeczy było fajnych ale całościowo wyszło średnio co można przeczytać w opiniach w temacie.

image.png

Teraz mamy otrzymać przerobioną fabułę plus w planach wymiana lokacji, na których modyfikacja się rozgrywa. Paczka broni i rozwiązania skryptowe mają pozostać bez zmian.

  • Positive 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 8 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.